Haugaland Kraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Selskapet hadde en grei ordning med skylagring for oss som har solceller. Så bestemte de plutselig at det skulle koste til dels mye å lagre overskuddstrømmen der. Deretter, før den nye ordningen skulle tre i kraft besluttet de å legge ned hele skylagringen. Som betyr at vi som har mye overskuddskraft om sommeren når strømprisen er negativ i vårt område, må betale for å selge strøm. I tillegg tar de 5 øre påslag på hver kw. Og så har de solgt oss en «kraftplugg» som skal fortelle oss løpende forbruk. Den virker sjelden.
Lokale Strømprodusenter blir kastet under bussen. Det blir ikke noe satsing på fornybar energi og lokal kraft som bidrar til å jevne ut strømmen i nettet med denne holdningen. Skuffende men ikke uventet fra en kraftbransje som maksimerer profitt istedenfor å satse på framtida. Det blir vel å bruke noen hundretusener i investering på å lagre et hydrogen som kan brennes på vinteren til strømproduksjon…selv om jeg ikke ler på vei til banken kan jeg da peke nese til hodeløsheten. Takk for meg.
Dårlig på pris. Alltid tar høy pris.Gå ned på pris så er folkene happy. Så lenge strømprisen er høy kam man få billigere
Bytt! De legger på ekstra kroner for å tjene ekstra på folk. De har flere millioner i overskudd
Å legge ned "skybatteri " er en dårlig løsning for oss som har noen solceller på taket, og som har vært veldig fornøyd med tjenesten deres. Dere burde være såpass innovative at dere kunne finne på en bedre løsning enn å legge ned, som flere andre gjør. DETTE er ikke fremtidsrettet filosofi, og kan umulig være "grønn" tankegang. Jeg forlater dere så snart jeg finner noen som har trua på det grønne skiftet !
Veldig god og stabilavtale. Har sikret min økonomi i trange tider og perioder med galloperende strømpriser.
Endrer vilkær over natten på av taler som gjelder 12 måneder
Gjør plutselig negativ endring i forutser ingen ved inngåelsen av avtale.
Solkonto opphører etter at de måtte gi seg med betalingsløsning på lagring av kwh.
De har endret avtale om solkonto rett gør vi skulle til å få nytte av den, skjønner ikke at dette er lov? Kommer aldri til å bli kunde der igjen , føler meg lurt!
Haugaland Kraft innfører nå et urimelig høyt gebyr på lagret kraft i skybatteriet. Tjenesten blir for meg nå uaktuell. De burde istedenfor et gebyr, satt et tak for hvor mye som kan lagres virtuelt, foreks 5000kwt. Da har de fleste brukerne nok til å redusere vinterens strømregninger betydelig. Tryggheten i å unngå strømregninger på 4-5k var hovedårsaken til at jeg opprettet skybatteri i 2022. Altså forutsigbarhet for familieøkonomien. Det sier seg selv at Haugaland Kraft har mer en nok buffer i sine vannmagasiner, problemet er iveren etter profitt og stadig mindre marginer mtp. Fyllingsgraden. Det frekkeste er at vilkårsendringen ikke ble varslet i vinter, men i August.. De ser aldri mer meg som kunde hos dem. Da de tydeligvis ikke eier skam.
De kuttet solkonto hvor du kunne lagre strøm gratis
Forandrer avtale om skybatteri med tilbakevirkende kraft, helt utrolig dårlig kundebehandling. Styr unna dette selskapet, håper de får gjennomgå av forbrukertilsynet.
Min forståelse av skybatteri er at vi sender overskuddsproduksjon til «naboen». Da slipper «naboen» å få kraften produsert av vannkraft. Ergo vi sparer vann i magasin. Da kan dette vannet brukes om vinteren 🤔 At strøm skal være gratis er det mest idiotiske jeg har hørt. Må da kunne komme med en mer fornuftig gjennomsnittlig pris??
De endret vilkårene for solkonto med det jeg mener er tilbakevirkendre kraft.
Mangel på respekt overfor kundene deres. Dere har lokket kundene til dere med skybatteritjenesten, og nå tvinger dere dem til å selge mesteparten av oppsparte kWh nærmest gratis. Denne fremgangsmåten vil klart speile hva slags bedrift Haugaland Kraft er, og jeg håper at mange potensielle kunder velger å styre unna.
Hei Lasse. Takk for din henvendelse. Vi forstår godt at kunder som har spart opp mye kWh blir skuffet. Grunnen til vilkårsendringen er at det ikke er bærekraftig for oss å fortsette tilbudet med dagens vilkår. Vi har i de nye vilkårene som trer i kraft 20.09.24 utarbeidet en prismodell som kan fungere godt for de fleste, med en risiko vi er villig til å bære. Alternativet hadde vært å legge ned tjenesten, men det ønsker vi ikke å gjøre. Haugaland Kraft tjener fortsatt ikke penger på Skybatteriet, men vi begrenser nå tap og risiko. Vennlig hilsen Haugaland Kraft