Meny

NTE omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NTE
3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Bra
13
av 110 innen
strømselskap
60%
anbefaler
NTE
Filtrer omtaler
22
11
1
3
16
Sorter omtaler etter
Viser av 53 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NTE?
Krisroffer F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Nte webspot"

Har ikke hatt kontakt med kundeservice eller mennesker i nte. Eneste kontakt er betaling av regninger og det er sømløst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Nte er et bra strømselskap"

Har vokset opp med NTE og har aldri hatt noe å klage på . Oversiktlig og bra app som jeg ser på hver dag. Etterskuddsbetaling og gjennomfakturering gjør livet enkelt mht strømstøtte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kosbar"
1 syns denne omtalen er nyttig

For høy pris i forhold til andre. Ble lovet topp ti pris. Det stemmer ikke.

Svar fra NTE
20.12.2022 16:58
Hei, Jan. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med avtalen vår, Topp 5 garanti. Denne avtalen tar utgangspunkt i at prisen du betaler for din strøm er en av topp 5 strømleverandører med lavest pris i snitt på et år. Denne garantien har vi overholdt. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice for en uforpliktende samtale om våre avtaler. Kanskje finner vi en avtale som passer deg bedre. Ønsker deg en fin dag videre og en riktig god jul! Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig og erfaren leverandør."

Billig og levert av et solid firma som takler noen måneder med svingninger. Har også tro på at kommunene som eier NTE, tenker langsiktig og ikke tenker kortsiktig profitt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget bra."

Et ryddig og pålitelig selskap. Ingen overraskelser, leverer det som er avtalt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Jevnt over gode priser"

NTE er ikke helt lavest på pris, men de har svært gode priser og god kundeservice. I tillegg går mye av overskuddet tilbake til aktiviteter i nærområdet.

Svar fra NTE
04.11.2022 16:29
Hei Erik. Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale. Det setter vi pris på. Ha ei god helg! Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Kundetilfredshet
""tilbudet" som fremkommer på bytt.no eksisterer ikke"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selskapet kommer godt ut på bytt.no med en strømavtale spot -1,72 øre. når man skal bestille på hjemmesiden, så eksisterer det kun en spotavtale. den har et påslag på 5,215 øre og fastbesløp på 42 kr mnd. - uten at dette opplyses ved bestilling reelt vil således den prisen man får ved bestilling avvike langt over 10øre/kwh ift hva som opplyses på bytt.no

Svar fra NTE
12.10.2022 14:56
Hei Knut. :-) Joda, avtalen eksisterer. Jeg antar du viser til Webspot-avtalen vår med minuspåslag -1,7 øre. Denne kan man bestille som vanlig hvis man er ny kunde og beholde i et år. Den ligger ute på nettsiden vår der hvor alle avtalene våre er ført opp. Her er lenken for å gjøre det enklere: https://nte.no/strom/avtaler/ Vi ønsker deg en fin dag videre. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Gunnar O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig og forutsigbar"

Fant en leverandør som fremdeles kunne levere fastpris til en levelig pris. 74 øre per kWh/t i 3 år. Får strøm i huset og alt fungerer godt så langt. God kundeservice.

Svar fra NTE
10.10.2022 10:05
Hei, Gunnar. Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale her inne. Hyggelig å høre at du er fornøyd med oss og den kundeservicen vi yter. Ønsker deg en riktig god dag. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd, MEN:"
1 syns denne omtalen er nyttig

nå i oktober 2022 så jeg må bytte til en annen leverandør for da er 12 mndr gått og da flyttes abonnementene mine over til en annen og svært ugunstig avtale...... Det gjelder å følge godt med :-)

Svar fra NTE
26.09.2022 18:50
Hei Pål. :-) Takk for den fine omtalen. Det er hyggelig å høre at du har vært fornøyd med oss. Vi kan ikke uttale oss om saken grunnet personvernreglementet, men kontakt oss gjerne for en uforpliktende samtale rundt hva som kan være en passende avtale for deg. Ha en fortsatt strålende dag. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"God avtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har bare positiv erfaring med NTE Tegnet avtalen for ca. et år siden så regner med at prisen stiger når avtalen på et år går ut. Vurderer derfor og bytte nå.

Svar fra NTE
16.09.2022 12:20
Hei! Så hyggelig å høre at du har hatt positive erfaringer med oss. Vi takker så mye for tilbakemeldingen og den positive omtalen her inne. Har du spørsmål angående din nåværende avtale og hva som skjer når den eventuelt går ut, ta gjerne kontakt med oss. Du når oss per telefon, 741 50 200. Eller via chat på nte.no eller Facebook. Ønsker deg en riktig god dag. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kommunikasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er som å stange hodet i veggen å prøve å snakke med dem. Hver gang jeg henvender meg til selskapet- nye personer som svarer svevende på det jeg spør om og så sier de at dette ikke er deres område…. Jeg må kontakte andre osv. Jeg gjør oppmerksom på at jeg mangler målerstand for start og stopp pr. måned. Den ble tatt vekk da nye strømmålere ble satt inn. En sier at jeg bør kjøpr fjutt…..(fjott) Det gir meg bare merutgifter!! Det eneste jeg får ut av dette er at NTE ikke er kundevennlig, men bare ser mpter p suge mer penger ut av oss som kunder.

Svar fra NTE
14.09.2022 13:41
Hei Turid. Det er leit å lese at du har hatt en negativ opplevelse av oss. Vi jobber hardt for å gi den beste servicen til de som kontakter oss. Vi kan ikke kommentere saken din offentlig, men når det kommer til strømmålere er det ikke NTE, men ditt lokale nettselskap, du må forhøre deg med. Det stemmer at vi tilbyr utstyr som vi har kalt Fjutt, men denne er utelukkende for å måle sanntidsforbruket ditt på strøm som strømkunde hos oss. Vi henter ellers inn strømforbruket ditt fra Elhub, som er en database hvor nettselskapene rapporterer inn det de henter ut av strømmålerne. Vi vil likevel benytte anledningen til å takke for tilbakemeldingen din her. Vi ønsker all ris og ros velkommen, men særlig det mindre heldige lar oss se nærmere på egne rutiner og lar oss se på muligheter for forbedringer. Ønsker deg en fortsatt fin dag, vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"har flere produkter fra NTE og er kjempe fornøyd m kundeservice og produktene."
1 syns denne omtalen er nyttig

Lokale eiere, kjapp kundeservice og kjapp respons.

Svar fra NTE
11.07.2022 12:20
Hei Johnny, takk for hyggelig tilbakemelding. Vi jobber stadig for å utvikle vår kundeservice, så da er det hyggelig å høre at det settes pris på. Ta kontakt om det skulle være noe. Ha en fin sommer! Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Steinar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Det jeg ser mest på er god service."

Dei er veldig rask på stedet dersom det er noe som ikke funker.

Svar fra NTE
27.04.2022 09:19
Hei Steinar, takk for tilbakemeldingen :) Godt å høre at du er fornøyd med kundeservicen vår! Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Overskuddet går tilbake til kommunen min!"

Leveranse mv er greit. Pris OK. Det beste er som sagt at min kommune som er medeier får sin del av overskuddet og kan bruke det til beste for meg og mine medborgere!

Svar fra NTE
25.04.2022 08:56
Hei Venke. Takk for stjernene og god omtale, det setter vi stor pris på! :) Vi synes det er viktig og bra at overskuddet i NTE går tilbake til kommunene og lokale tiltak i fylket. Vennlig hilsen oss i NTE
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Gode tilbud, men forvirrende nettside"

Er veldig fornøyd med app og informasjonen der. Prisen er bra, men de er svært forvirrende på nettsiden. Avtalen jeg har står det at det ikke er bindingstid, men inne på min side står det at jeg har bindingstid

Svar fra NTE
19.04.2022 13:15
Hei Ove! Takk for tilbakemeldingen din. Vi setter pris på slike omtaler slik at vi kan tilpasse nettsiden vår og gjøre den så ryddig og informativ som mulig. Oversikten over våre strømavtaler på nettsiden https://nte.no/strom/avtaler oppdateres fortløpende hvis det er endringer, men inkluderer ikke personlige rabatter eller tilbud man kan ha fått. Derfor kan dette fravike hva du har i din faktiske strømavtale. Er du usikker på hva som er gjeldende for deg må du gjerne ta kontakt med oss på telefon (74150200), Facebook Messenger eller vår chat på nte.no. :-) Vi ønsker deg en fin dag videre. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Håvard K
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Godt fornøyd med nte webspot"

Nyttig app med oppdaterte priser pr time og oversikt over forbruket per dag/uke/mnd. Gir oversikt, og ingen store overraskelser når fakturaen kommer. Har hatt webspot i 5mnd og er fornøyd med hvordan den avtalen er satt sammen. (Selv om spotprisen er løpsk til tider)

Svar fra NTE
18.01.2022 08:17
Hei Håvard, Takk for at du la inn anmeldelse, og ga oss fem stjerner! :) Webspot er en veldig god strømavtale, så det er godt å høre at du er fornøyd med den. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Agnieszka
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Unngå slå spot avtale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er helt enig med Henrik. Verste strom avtale, mye dyrere enn spot pris, angrer veldig at jeg byttet.

Svar fra NTE
14.01.2022 15:06
Hei Agnieszka, takk for at du tok deg tid til å skrive en vurdering av oss. Vi verdsetter både ris og ros. Avtalen du viser til er en avtale som vi forvalter aktivt på strømbørsen, det vil si vi har et team som gjør alt de kan for å konkurrere mot selve markedsprisen på Nordpools strømbørs. Du vil aldri betale høyere enn markedets spotpris, men du får lavere pris når vi har gevinst på grunn av forvaltningen. Forskjellen på Slå spot-avtalen og en ordinær Spotpris-avtale (som følger markedsprisen), er gebyret for at vi forvalter denne avtalen. Dette utgjør 10,275 øre/kWh. Administrasjonsgebyret for Spotpris-avtalen er på 5,215 øre/kWh. I begge disse administrasjonsgebyrene inkluderes faste, lovpålagte kostnader som bl.a. elsertifikat. Vår Slå spot-avtale kan du lese mer om på https://nte.no/strom/avtaler/sla-spot/ . Se forøvrig også våre andre avtaler, eller ta kontakt om du lurer på noe. Vi ønsker deg en fin dag videre. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ny kunde"

Bra oversikt på nettet, lett å finne fram. Fornøyd

Svar fra NTE
14.01.2022 14:54
Hei Helge. Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en vurdering av oss. Vi skal jobbe videre for å fortsatt ha de mest fornøyde kundene. Vi ønsker deg en fin dag videre. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Margrethe
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"oversiktlig faktura"
1 syns denne omtalen er nyttig

fin oversikt over hva strømmen koster i deres app, time for time :)

Svar fra NTE
11.01.2022 17:19
Takk for tilbakemeldingen, Margrethe! :) Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Johneirik S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rimelig strøm med god app"
1 syns denne omtalen er nyttig

Strømmen er billig. Appen er god og vise timespris i tillegg til nordpool spot påfølgende dag. Kommer også en del gode tilbud fra leverandør.

Svar fra NTE
04.01.2022 12:14
Hei John Eirik, og takk for hyggelig omtale. Det setter vi pris på! Vi jobber kontinuerlig med å forbedre appen og tjenestene våre, så det er lurt av deg å følge med på tilbudene. :-) Ønsker deg en fin dag videre. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Oversiktlig og pris som avtalt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Pris som avtalt. Oversiktlig app med god informasjon i et moderne brukergrensesnitt.

Svar fra NTE
28.12.2021 12:00
Hei Tony, Takk for fem stjerner og fin tilbakemelding :) Det setter vi stor pris på! Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lokal"
1 syns denne omtalen er nyttig

Greit, men tilbudene får du ikke automatisk. Fant min avtale web spot hos forbrukerrådet. Dette er ikke en avtale de direkte tilbyr på sin nettside. Spotprisene time for time er bare tull. Det har ingen virkning å forsøke å spare når prisene er høyest da regningen kommer med gjennomsnitt for mnd.

Svar fra NTE
23.12.2021 14:48
Hei Ronny, takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale. Vi må beklage at du ikke fant strømavtalen Webspot der du forventet. Vi har lagt alle avtalene våre på nettsiden https://nte.no/strom/avtaler , der kan du også lese om Webspot-avtalen. Spotprisen er en pris for hele området man tilhører, som blir satt på grunn av markedsprisen hos NordPool. NTE og andre strømselskaper styrer ikke spotprisen. Fordi Spotprisen forandrer seg fra time til time, og strømmålerne dine måler forbruket ditt time for time, viser vår faktura en utregnet pris som "månedspris". Når en måned har gått, så regner vi ut gjennomsnittet av hva spotprisen har kostet i timene strømmen hos deg ble forbrukt. På den måten får du korrekt pris, og den vil også påvirkes av hvordan du forbruker strømmen. Bruker du strøm når det er dyrest, vil dette påvirke din faktura. Vi tar tilbakemeldingen din på alvor og skal se på om det er enklere måter å forklare sammenhengen mellom forbruk og pris på ved kommende faktura. Ønsker deg og dine en god og fredelig jul! Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Bra service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra service, hjelpsom. Billig. Det som er dumt er at , har du gjeldsordning så får du ingen avtale. Men det gjelder vel andre kraftleverandører.

Svar fra NTE
23.12.2021 14:42
Hei, og takk for hyggelig omtale. Det stemmer, vi tar en kredittsjekk før alle nye strømavtaler. Er man uheldig og ikke består sjekken, ønsker vi vedkommende hjertelig tilbake ved en senere anledning. Ønsker deg og dine en fredelig jul. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Silverag
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"NTE webspot"
1 syns denne omtalen er nyttig

Topp God sørvis fra sentralbord og kjappe svar på epost

Svar fra NTE
23.12.2021 14:39
Hei, og takk for omtalen. Vi sitter klare for å hjelpe deg om du skulle ha behov for det. Vi i NTE ønsker deg og dine en fredelig jul! Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Leif A. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Temmelig godt fornøyd, mn tvsignal fra Altibox kunne vært mye bedre. tvsignal"
1 syns denne omtalen er nyttig

God valuta for pengene og god kundebehandling. Kunne vært bedre på å sette større krav til Altibox som er deres samarbeidspartner på tv å bredbånd. For dårlig info ifht når skjermene går i svart pga av oppdateringer eller feil på nettverk spes mtp tvsignaler. For øvrig veldig godt fornøyd med bredbåndsignalet deres. Godt utvalg på produkter, men litt stive priser på enkelte pakker.

Svar fra NTE
20.12.2021 18:37
Hei Leif! Tusen takk for verdifull tilbakemelding. Vi setter pris på at du har tatt deg tid til å skrive om dine opplevelser. Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med bredbåndsignalet og produktutvalget vårt, og vi tar til oss kritikken om for lite og dårlig informasjon. Som du skriver er Altibox vår partner på TV- og internettjenester, og det er viktig for oss at det er noe vi kan være stolte av. Det er fint at du tok deg bryet med å gi beskjed om hva som ikke fungerer, for da får vi tatt tak i det og meldt videre. Ønsker deg en fin dag videre og god førjulstid. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR