NTE har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fin app, lett å komme i kontakt med. Gode priser i fastprisavtalen.
Mottok nettopp følgende beskjed: "På grunn av økte kostnader" øker NTE fastpris per måned fra 0 til 49 NOK og påslaget fra 5,4 til 5,9 øre/kWh. I 2022 hadde NTE 92 000 strømkunder. Det er klart dette er klingende mynt i kassa!
Hei, Trond. :) Takk for tilbakemeldingen din. Vi setter pris på at du tar deg tid til å dele dine tanker med oss. Prisjusteringen for fastbeløpet til 49 kroner gjelder for vår Spotprisavtale. Denne har et månedlig fastbeløp på 42 kroner frem til 01.01.24, når den nye prisen på 49 kroner trer i kraft. Inflasjonen påvirker strømmarkedet som helhet, og derfor ser vi oss nødt til å justere prisene. Dette gjelder ikke bare for vår bedrift, men for alle kraftselskaper. Den økende generelle prisveksten i samfunnet fører til høyere kostnader knyttet til innkjøp, administrasjon og levering av strøm til forbrukerne. De aller fleste av våre kunder med spotprisavtale har hatt et fast påslag i måneden på 42 kroner fra før av, med unntak av noen få kunder som har hatt en avtale der ørepåslaget har vært høyere i mot at fastbeløpet har vært fraværende. Det er denne du selv har hatt, basert på meldingen du mottok av oss. Det er klart at du opplever det som en mye større økning om du har hatt en gammel avtale med 0 kroner i påslag. Nå blir denne gamle avtalen uten påslag avsluttet, så de som har hatt den flyttes over til vår normale spotprisavtale, med fastpris, men med noe lavere ørepåslag. Vi beklager misforståelsen og forsikrer deg om at vi tar våre kunders bekymringer på alvor. Vi setter stor pris på din støtte som kunde, og vi vil gjerne ha muligheten til å forklare dette nærmere for deg. Ta gjerne kontakt med vårt kundeservice direkte, så vil vi gjøre vårt beste for å gi deg ytterligere informasjon og svare på eventuelle spørsmål du måtte ha. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Fikk e-post i dag om at det er dyrt for dem å levere strøm, derfor setter de opp prisen med et fast gebyr. Det er helt utrolig at de tør å gjøre noe sånt når strømmen aldri har vært dyrere og selskapene aldri har tjent så mye som nå. Hadde frem til dette ingen problemer med dem og oppfattet de som like dyre som resten, men nå må jeg se meg om etter noen billigere (=mindre alt for dyr).
Hei, Martin. Denne prisoppgangen varsler vi nå om fordi vi fra 01.01.24 øker kostnaden på fastbeløp og påslag for vår Spotprisavtale. Hele strømmarkedet er påvirket av inflasjonen, så vi er ikke det eneste kraftselskapet som må sette opp prisene. Bakgrunnen for alle er den generelle prisveksten i samfunnet som gjør at det koster mer å kjøpe inn, administrere og levere strøm hjem til forbrukeren. Vi har tatt regnestykket for ørepåslaget og sett på forbruket til gjennomsnitsskunden vår for å vise hva prisøkningen utgjør i kroner og øre i løpet av et helt år. Hvis vi tenker at gjennomsnittskunden vår har en bolig med et forbruk på 15 000-20 000 kWh i året, utgjør prisøkningen mellom 100 og 140 kroner for påslaget, samt 47 kroner for fastprisen, for et helt år. Utregning: Bolig på 15000 kWh årlig forbruk: 15000 kWh * 0,05215 = 782,25 (nåværende ørepåslag på 5,215 øre/kWh) 15000 kWh *0,059 = 885 (nytt ørepåslag fra 01.01.2024 - 5,9 øre/kWh) Differanse: 102,75 kroner Bolig på 20000 kWh årlig forbruk: 20000 kWh * 0,05215 = 1043 (nåværende ørepåslag på 5,215 øre/kWh ) 20000 kWh * 0,059 = 1180 (nytt ørepåslag fra 01.01.2024 - 5,9 øre/kWh) Differanse: 137 kroner Du står naturligvis fritt til å velge den strømleverandøren du selv ønsker, og om du forlater oss nå vil vi benytte anledning til å si takk for tilliten du har vist oss. Vil du tilbake til oss på et senere tidspunkt er du hjertelig velkommen. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Fra jeg byttet til NTE har det vært ingen problemer, ingen skjulte kostnader, ikke blitt byttet over på en dyrere avtale. Rett og slett enkelt å greit å veldig lønnsomt!
Hei, Daniel! Så hyggelig tilbakemelding å få! Våre verdier er åpen, nær og pålitelig, og vi jobber for dette hver dag. Det er også en av grunnene til at vi ønsket å være en del av Trygg strømhandel. Veldig godt å høre at du opplever det som enkelt og greit å være kunde av oss. Vi håper opplevelsen av dette fortsetter. Skulle det være noe, så ikke nøl med å kontakte oss. Takk for at du tok deg tiden til å skrive om oss her inne. Ønsker deg en riktig god dag og uke! Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Nå har jeg vært kunde i ca 2 år. Kundesørvis er meget dårlig. Vanskelig å komme igjenom, og alt for lang ventetid. Lite hjelp å få når du først kommer igjenom på tlf. Setter opp priser flere ganger i året. Varsler ikke om prisendring og skylder på tekninske problemer i sytemet. Anbefales ikke!
Hei, Tom. Takk for at du har brukt tid på å skrive en tilbakemelding. Vi beklager at du har opplevd våre tjenester som dårlige. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, - også de som ikke bare er positiv, for de medfører en mulighet for oss til forbedring. Vi har i enkelte perioder lengre ventetid, men det er mulig å be om å å bli ringt tilbake etter to minutter slik at du kan gå gjøre andre ting i mellomtiden. Vi har tatt tilbakemeldingen din om lang ventetid til vurdering, og skal se på muligheter vi har til å effektivisere behandlingstiden vår ytterligere og ansette flere kundebehandlere. Vi er dessverre nødt til å justere prisen i tråd med det som skjer i markedet. Dette skyldes at konsumprisindeksen generelt øker, og vi er forpliktet til å oppdatere teknologien for å sikre at du får nyttige og trygge tjenester. NTE varsler alltid om prisjusteringer minst 30 dager i forveien, i henhold til regelverket. Det vi ikke kan kontrollere, er om mottakeren av e-posten har blokkert oss eller markert e-posten som søppel, men våre teknikere kan se i systemene om dette har hendt. Er du usikker på hva årsaken er må du gjerne kontakte oss om det, så kan vi sammen oppklare problemet. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Veldig fornøyd med tariffen - blant markedets billigste !!
Hei, Rolix. Fint å høre at du er fornøyd med avtalen din! Det blir vi glad for å høre. :-) Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Enkel og greit, god service og pris i henhold til avtale.
Takk for fine ord! Spør oss gjerne om du lurer på noe. Ha ellers en fin dag videre, vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Billig avtale med negativt påslag. Oversiktlige fakturaer
Hei, Roald. Tusen takk for hyggelige ord. Vår Webspot-avtale er det mange som er fornøyde med, og det er VI fornøyd med. :-) Ha en fin dag videre, vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Elendig stabilitet, nettet forsvinner flere ganger i løpet av dagen Lang ventetid på kundeservice. Husk å melde oppsigelse 2 måneder før du skal bytte ellers er du tvunget til å betale for 2 ekstra måneder også!
Hei, Daniel. Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale av oss. Det gir oss anledning til å se oss selv utenfra, og dermed forbedre oss på de områdene som våre kunder er opptatte av. :) Det hjelper oss til å bli best på kundeservice! Det gjør oss vondt å høre at du opplever ustabile tjenester fra oss. Vi garanterer at du har stødig fiberlinje og den hastigheten du betaler for når du er tilkoblet internett med kabel, men hvis det er på WiFi du opplever ustabiliteten, er det mange faktorer som spiller inn. Da forsøker vi å hjelpe til så godt vi kan for å møte de utfordringene som finnes i din spesifikke bolig. Ta gjerne kontakt med oss for gode råd eller forslag til forbedringer som er tilpasset din situasjon. I vår bransje er det normalt å ha en måneds oppsigelsestid fordi vi ønsker å la kundene få den gjeldende måneden med på fakturaen som du mottar for tjenestene våre. Det kan i tilfeller hvor det varsles oppsigelse tidlig i måneden oppleves som at vi har 1-2 måneder i oppsigelsestid. Det kommer av at vi regner oppsigelse fra utgangen av måneden det varsles i, og ut neste måned. Hvis noen derimot flytter inn etter at du flytter ut, og skriver en egen avtale med oss, vil det overstyre din oppsigelsestid slik at avtalen din blir sagt opp den dagen en ny avtale trer i kraft. Det kommer av at det ikke er mulig å ha to avtaler på den samme hjemmesentralen/ruteren. Dessverre kan vi i perioder oppleve lang kø på den døgnåpne tekniske avdelingen vår, men vi har mange ansatte som svarer på telefonen, og vi tolker det som en god ting at kunder og andre tar kontakt med oss om det de lurer på. Vi ønsker jo å bistå! :) Med det ønsker vi deg en flott dag, og ønsker deg velkommen tilbake ved en senere anledning om du skulle ønske det. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Veldig fin avtale., enkelt og følge med på app, slik at man kan følge med på forbruk og kostnader
Hei, Janne. Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi skal videreformidle det til vårt apputviklerteam. :-) Ha en fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Alt har fungert som det skal, billig avtale og fin app.
Hei, Tuva, takk for hyggelige ord. Slikt blir vi glad av å lese. :-) Ønsker deg en fortsatt fin sommer. Med vennlig hilsen Oss i NTE Kundeservice
God erfaring, grei oversikt. Gir dvs tilbud som passer best de som bor i midtnorge
Hei! Så hyggelig å høre! Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale her inne, det setter vi stor pris på. Ønsker deg en god sommer! Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Oversiktlig app med gjeldende strømpriser til enhver tid. Gjennomgående fakturering av nettleie. Minuspåslag i 12 mnd (med NTE Webspot) Jeg har nå vært superfornøyd kunde i 11 måneder. Bare pass på å bytt til annen leverandør før du passerer 12 måneder, ellers blir det mye dyrere.
Hei, Tommy. Så hyggelig omtale du har skrevet. Det setter vi stor pris på at du tok deg tiden til her inne. Glad du har vært fornøyd den tiden du har vært kunde hos oss. Ønsker deg en riktig god dag! Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Dere er den Verdens dårligste leverandør rett og slett ! To uker siden uten internett ! Kundeservice klarer ikke å løse saken ! Det koster mye å sende noen å fikse den hos deg !Sier hun i Kundeservice ?? Hva i verden er den ! Bedre å stenge ned enn å gi dårlig service !!!!
Hei, Jimm. :-) Takk for at du har tatt deg tid til å skrive her. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger vi får, også de mindre konstruktive. På denne måten kan vi lære av det og bruke innsikten til å bli bedre. Vi kan ikke kommentere saken din offentlig fordi det er vår plikt å ivareta personvernet ditt. Vi håper løsningen vi har lagt frem er tilfredsstillende og at du blir mer fornøyd med oss og våre internettjenester med tiden. Hvis det skulle være noe er det bare å kontakte oss på Facebook, chat eller telefon, for vi vil gjerne hjelpe deg om du lurer på noe mer. Ønsker deg en strålende dag videre. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Holder seg blant de 10 laveste i pris over tid. Grei kundeservice.
Hei, Rune. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør, og at du opplever en grei kundeservice. Vi ønsker å fortsette med det, og gjerne bli enda bedre. Tusen takk for tilbakemeldingen og at du tok deg tid til å skrive her! Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Var på utkikk etter en strømleverandør og vurderte flere aktører. NTE ringte meg opp og selgeren framstå som ekstremt påtrengende at det er akkurat dette jeg trenger og han måtte selge strømavtale til meg. Etter elendig diskusjon på telefon takker jeg ja og angret ikke 24 timer seinere. Veldig useriøs og som ‘trakasserer’ potensielle nye kunder. Ble bare skremt av salgsmetoden. Dette er ikke å anbefale samt at det finnes mye bedre alternativer på strømmarkedet. Tenk deg godt om. Det ble også utført en kredittsjekk på meg som jeg syntes er helt unødvendig i denne saken.
Hei, Nick. Så synd å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi ønsker ikke at potensielle kunder skal få denne opplevelsen, og derfor er din tilbakemelding veldig viktig for oss. Om du ønsker og vil, så send oss gjerne en melding på Facebook, eller via vårt kontaktskjema: https://nte.no/kundeservice/kontaktskjema/strom/ Med kort forklaring, dag og ca. tidspunkt dette skjedde, så skal vi ta det videre med salgsselskapet vårt. Når det gjelder kredittsjekk, så er dette standard hos oss. Det gjøres hos både private- og bedriftskunder. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice