Strøm

Agva Kraft omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Middels
5
av 19 innen
strømselskap
51%
anbefaler
Agva Kraft
Filtrer omtaler
283
145
44
52
333
Sorter omtaler etter
Viser av 857 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Agva Kraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Brudd på avtale"

Byttet til Telinet via elskling.no. Da ble jeg automtisk satt over til Agva. Fikk en bekreftelse på mail der det so at jeg skulle bli fakturert på etterskudd, og det ble jeg i første faktura. Andre faktura kom og der hadde jeg fått et stygt tillegg som var tre ganger så stort som forbruket mitt. Sto at jeg hadde blitt fakturert forskuddsvis. Dette oppfatter jeg som svindel da jeg aldri har fått noe informasjon om dette. Har nå flyttet og ønsker å si opp strømavtalen, men dette finner jeg ikke noe sted. Har sendt mail til Agva, men de svarer ikke.

Svar fra Agva Kraft
09.11.2018 20.06
Hei Henrik, jeg ser at du skrev til oss på tirsdag og fikk svar i går torsdag. Håper det nå er i orden, hvis ikke må du gjerne sende meg en mail på mn@agva.no.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Gjør om avtaler uten å si fra, så plutselig betaler du feil pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

gjør om avtaler uten å si fra, så plutselig betaler du feil pris. De informerer ikke om ny avtale. har skjedd to ganger mens jeg var kunde, i en periode over tre år. NB reklamerer med spotpris, men dette er innkjøpspris. Så regn med dyrere faktura enn avtalt. STYR UNNA

Svetlana O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Endrer avtalen uten å si i fra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har tatt kontakt med brukerservice for tre måneder siden og ba de å rette feilen de har gjort med min avtale, ble lovet at det bli rettet, men fikk inkassovarsel i stedet. Det ser ut at det er lite kontroll på avtalene og veldig uprofesjonelt.

Svar fra Agva Kraft
09.11.2018 20.04
Hei Svetlana, jeg kan ikke utfra det du skriver finne saken din. Ta gjerne kontakt med kundeservice, så ordner det meste seg!
Knut J. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God og hyggelig kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Alt er bra her! Bra pris og God og hyggelig kundeservice! Jeg har ingen problemer med å være kunde her. Dette var også den billigste strømmen jeg kunne få til min adresse. Det som kan bli bedre blir vrient, men det måtte da at de ble billigere.

Svar fra Agva Kraft
06.11.2018 19.06
Hei Knut,
Det var hyggelig å høre! Vi skal gjøre vårt beste for at du fortsetter å være fornøyd. Hilsen Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Norges kanskje billigste strøm"

Det var veldig enkelt å bytte til Agva Kraft. Et klikk på hjemmesiden og det var det. Nå har jeg en av de billigste strømavtalene og er kjempefornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fakturerer forskuddsvis, gir en annen pris enn avtalt."
1 syns denne omtalen er nyttig

De lovet meg deres beste strøm avtale, men fakturerer 30 øre/Kw mer. Fakturerer også forskuddsvis og har ingen «min side». Styr unna disse spekulantene.

Svar fra Agva Kraft
06.11.2018 19.05
Hei, Vi fakturerer selvfølgelig avtalt beløp. Men det er mulig du her blander sammen to ulike perioder. Ta gjerne kontakt på mn@agva.no så skal vi finne ut av det!
Morten I
Kundetilfredshet
"Miljøvennlig strøm er best for alle."
13 syns denne omtalen er nyttig

Men strøm er strøm, og den med best pris, og enkel måte å bytte leverandør på, velger jeg. Har akkurat byttet nå fra 1/11- 18. så det har jeg god tro på blir veldig bra.

Svar fra Agva Kraft
06.11.2018 19.05
Hei Morten,
Strøm er strøm kvalitetsmessig og da er det som du påpeker viktig med pris. Vi er glad at du utifra dette har valgt oss og vi ser frem til å ha deg lenge som kunde.
Dette med miljøvennlig er også viktig og vi selger kun 100% opprinnelsesgarantert strøm. Dette innebærer at produsenter av grønn strøm får en bedre pris for produksjonen og dermed blir det mer attraktivt å etablere seg innen denne delen av næringen.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Endrer avtalen uten å si i fra"

Endrer avtalen uten å si i fra, og sender ut svært dyre regninger med kort frist for betaling. Håpløs kundeservice...

Svar fra Agva Kraft
06.11.2018 19.04
Hei Marit, om du synes det er kort frist vil jeg anbefale deg efaktura eller faktura på epost. Ta gjerne kontakt på mn@agva.no så skal jeg hjelpe deg!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bytter over til annen avtale uten å varsle"
2 syns denne omtalen er nyttig

I en godt skjult link i avtalen har de lagt inn en merknad om at spotprisavtalen byttes over til en annen mye dyrere avtale som de krever inn betaling forskuddsvis av. Dette inntreffer hvis ikke kunden oppretter avtalegiro. Selskapet ble forøvrig dømt i lagmannsretten i 2012 for lignende forhold: «Samlet sett fremstår Telinet Energi AS' vilkår med bindingstid og bruddgebyr som urimelige og i strid med markedsføringsloven 2009 § 22 og anken må forkastes.» https://www.forbrukertilsynet.no/content/2016/04/Telinet-energi-AS.pdf Merkelig at dette selskapet ikke forbys å drive virksomheten videre. Styr unna!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Strøm regning på 11.000 kr"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har vert fornøyd kunde i et år, fikk plutselig jeg en forskuddsregning på over 11.000 kr, og 13.000 KW, på 2 måneder. Forbruke vårt ligger på ca 1500 Kw per måned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De skrur opp prisene og endrer betingelser"
3 syns denne omtalen er nyttig

De skrur opp prisene og endrer betingelser. Selv om man ringer og avtaler at de må gi varsel før de endrer, gjør de det likevel. Gir total blaffen i deg som kunde. Bla rett forbi denne søpla her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg på siste regning plutselig fikk forskuddsbetaling uten informasjon på forhånd, en fakturapris på 81 kwh når spotprisen ligger på ca 50 øre og et doblet forbruk av hva jeg egentlig bruker i strøm, var det ganske enkelt å bytte strømselskap. Ikke svarer de på kundehenvendelsen min heller.

John A. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forskudd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Plutselig på siste faktura ble jeg fakturert for strøm 1.10 til 1.11. Har avtale om etterskuddsbetaling. Jeg er en privatperson og driver ingen utlånsvirksomhet. Ble lovet at det skulle ordnes på neste faktura. Har alt sendt ut forespørsel til ny levrandør. Hyggelig dame på kundeservice.

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri - når fakturaen kommer så er den 300 kroner høyere"
2 syns denne omtalen er nyttig

De reklamerer med en lav fast pris per måned og når fakturaen kommer så er den 300 kroner høyere.

Kundeservice svarer ikke på klagen min!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Overfakturering og feilfakturering."
1 syns denne omtalen er nyttig

Startet som fastpriskunde men etter en lang periode med skyhøye regninger der det blant annet ble beregnet at strømforbruket mitt skulle øke betraktelig i sommermånedene i forhold til vinter mistet jeg tilliten og skiftet til spotprisavtale.

Nå etter flere måneder med spotpris ble jeg blitt trukket 4200kr i forskudd i tillegg til det som allerede var betalt inn til vanlig spotprisavtale.

Agva svarer raskt på telefon, men har ingen mulighet til å løse problemet over telefon.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ingen "min side""
2 syns denne omtalen er nyttig

Strømprisen er grei nok, men de burde ha en egen "min side" hvor man kan følge med på avlesninger, strømpris etc.

Oppgitt K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Byttet leverandør pga god kampanje fikk istedet strømregning på 11000"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet leverandør pga god kampanje fikk istedet strømregning på 11000.
Kundeservice sa at man aldri har hatt en slik kampanje

Misfornøyd-Forskuddsbetaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel uten sidestykke - Betalte inn nesten 11000kr i forskudd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har gått inn på fastprisavtale 1 år. Betalte inn nesten 11000kr i forskudd. Strømforbruket for 2 mnd er 1277,33kr. Jeg blir fakturert 1756,92kr. Man skulle tro at jeg hadde betalt for dette på forskudd. Forsøkte å ringe Agva Kraft, men vedkommende dame var fryktelig nedlatende og var ikke interessert i å fortelle meg noe annet enn det som sto på fakturaen. Det var ingen vilje for å forklare meg hvordan dette hang sammen, og hun la bare plutselig på. Hold dere unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Rotete"

Opplevd rot med faktura to ganger mens jeg har vært kunde. Ble flyttet over på forskuddsbetaling uten at jeg ba om det, og denne stipuleringen var i tillegg langt over hva jeg hadde brukt tidligere måneder. Sendte dem en epost som ikke ble besvart på 12 dager. Ringte til slutt kundeservice, som sa det var gjort en feil med faktura. (Fikk dog ingen beklagelse, virket som kundebehandler var vant med dette). Har også operert med høy spotpris de siste mnd. sammenlignet med mitt fars selskap (75-80 øre/kWh). Savner en "min side" hvor man kan se på historisk forbruk og tidligere fakturaer. Fremstår som useriøst og rotete, kommer til å bytte til et annet strømselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Greit Kundeservice, som hjelper å finne den riktige løsningen"
14 syns denne omtalen er nyttig

Etter litt feil bestilling og en sjokkerende regning ringte jeg inn, dem fikk fikset det for meg iløpet av 5 min og siden da vært fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt å bli kunde, enkelt å være kunde."
13 syns denne omtalen er nyttig

Sjekket på nett etter mest konkurransedyktig strømleverandør. Agva kom opp med beste tilbud, 3 mnd. fastpris. Har sjekket flere ganger etter jeg ble kunde og Agva komme fortsatt best ut, også på spot pris. Det gir meg troen på at det var et godt valg å ta skrittet å bytte strømleverandør.

Tomfoss70
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Enkelt, billig og besparende strømledning ☺"
10 syns denne omtalen er nyttig

Vi som strømforbrukere kan spare penger på strøm, ved å benytte seg av kampanjetilbudene AGVA KRAFT tilbyr med kort bindingstid. Løp og kjøp ☺

Christian S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Rimelig og god service"
15 syns denne omtalen er nyttig

Jeg opplever Agva som et rimelig og bra alternativ til andre tilbydere på markedet. De tilbyr også gode produkter med miljøsertifikat og leverer strøm som de skal.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Holder det de lover"
14 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke vært kunde så lenge, men så langt, så bra! Prisen på strøm er mer enn dobbelt redusert i forhold til den forrige leverandøren. Jeg vil anbefale Agva Kraft til mine venner.

Kristianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Endrer til stadighet avtalen, får ikke etterskuddsvis betaling ved oppstart som avtalt"

Endrer til stadighet avtalen, får ikke etterskuddsvis betaling ved oppstart som avtalt, må be dem endre dette og får da en helt nye avtale. Mye høyere pris per kwh enn oppgitt på avtalene deres. Dårlig kundeservice når man ringer og klager, sur dame som nekter å innrømme noe som helst. Styr unna! Evt velg dem, men bytt leverandør før det har gått tre måneder da det virker som de endrer avtalene etter tre måneder.

Søk Bytt.no