Meny

Agva Kraft omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Agva Kraft
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
108
av 111 innen
strømselskap
47%
anbefaler
Agva Kraft
Filtrer omtaler
651
305
118
131
878
Sorter omtaler etter
Viser av 2083 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Agva Kraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Veldig dårlig. Styr unns"

De betaler ikke tilbake tilgodebeløp. De fakturerer store beløp på forhånd og betaler ikke tilbake når man bytter strømselskap

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Strømsvindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Agva holdt ikke prisløftet i 12 måneder som avtalen lovte. De la på både månedsgebyr kr 49 og gebyr for efaktura kr 59(!!) innen avtaletidens utløp, og snitt spotpris lå l a n g t over snittet fra Nordpool. STYR UNNA!

Nesibe A. C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Styr unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

De lurer deg med beste spotpris men du får i tillegg påslag og månedsavgift på 1000,-kroner hver måned. Ikke er de behjelpelig med å utsette faktura/dele faktura i disse dager med dyr strøm. Styr unna.

Har du spørsmål om strøm?
NYHET!
Har du spørsmål om strøm?
JEG VIL HA HJELP
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Utbetaler ikke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Som mange andre her erfarer har jeg tilgode en stor summ penger de ikke tilbakebetaler. De byttet meg også over fra etterskuddsbetaling til forskuddsbetaling uten noe form for beskjed. Byttet derfor til annet selskap men pengene jeg har tilgode er fremdeles ikke tilbake. Styr unna

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Etter at jeg sa opp Agva Kraft, fortsetter de å fakturere meg!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke kunde hos dem lenger, er kunde hos et annet kraftselskap, men Agva Kraft fortsetter å fakturer meg allikevel .

Luselinsa
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Svindel. Styr langt unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har en god del penger til gode etter jeg sa opp abbo. Når jeg ringer og etterlyser penger, får jeg beskjed om at de ikke har penger. Jeg vil få pengene, men de vet ikke når. Forfall på denne tilbakebetalingen var starten på januar. Nå er vi i mars; ingen penger. Det er og nesten umulig å komme gjennom til kundeservice, vet ikke hvor mange timer og ganger jeg satt i telefonkø for å få svar. Jeg håper gjengen som sitter på kundeservice får en god bonus når alt (forhåpentligvis) er i orden, de må få mange frustrerte telefoner hver dag!

Hanne E. C. K. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Er Agua gått konkurs"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har tilgode kr 7650,56. Har ringt utallige ganger og purret opp tilbakebetaling. Alle på kundeservice har fått beskjed om at de ikke kan sette telefoner om purringer videre til faktura avd. Dermed sier de jeg skal gi videre beskjed, og ingenting skjer. Nyeste beskjed er at det snart blir betalt x 3. Hva skjer? Hvorfor ikke fortelle kundene den reelle sannhet, da vil vi være mer positive til dere. For alle kan feile å få likviditets problemer. Bare fortell meg at tilbakebetalingen blir 3 mnd. forsinket og jeg vil godta det????

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
"Ok strømselskap"

Etter 1 år bare gode erfaringer. Ikke noe tull med endring av avtaler og uforventede tull og unødvendige kostneder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Gikk fra 1500 i måneden til 9900"
3 syns denne omtalen er nyttig

9900 i regning for desember, en ny regning på 2800 i månedsskiftet og 9900 igjen nå. Vanvittig. Styr langt unna.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Tar forskuddsbetaling og betaler ikke tilbake tilgodebeløpet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ca 10000 kr tilgode som skulle ha blitt tilbakebetalt. Jeg har snakket med kundeservice på telefon flere ganger og fikk beskjed at de skal tilbakebetale pengene med en gang. Men har gått over 6 uker siden og pengene er fremdeles ikke tilbakebetalt. Jeg å ha også sendt mail som står fremdeles ubesvart.

Odd E. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Betaler ikke skyldig beløp"
2 syns denne omtalen er nyttig

De skylder meg 10000 kr som forfalt 20.12.2022 etter at jeg sa opp avtale med dem. Har purret flere ganger. Ingen betaling kommer

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"AGVA har IKKE topp 10 beste spotprisavtale - dette basert på mine egne erfaringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Iflg Forbrukerrådet ligger AGVA på topp ti når det gjelder beste spotprisavtale, men dette stemmer overhodet ikke, rett og slett faktafeil! Jeg sitter nemlig med to ulike abonnement da jeg har en utleiedel også i tillegg til egen bolig. Leverandørene jeg har benyttet hittil er hhv Agva AS og Huskraft Energi AS hvor sistnevnte var desidert billigst i desember pr kWh mens hos Agva lå prisen langt over 100% mer pr kWh sammenlignet med Huskraft! Nå i januar skilte det også stort mellom disse strøm leverandørene, men nå har jeg avsluttet mitt kundeforhold hos Agva. Styr unna Agva hvis du vil ha billigere strøm er mitt råd!

Edvard S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Villedende strømselskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

Var kunde fra 2017-2023. Trodde jeg hadde en gunstig spotpris avtale. Det viser seg at selskapet forandret avtalen med tiden. Både nettside og telefonservice baser seg på å villede kundene fremfor å informere dem. Jeg fikk servert utrolig mye uriktig info av dem. Det virker som strategien til selskapet er å gi noen gunstig avtaler som "lokker" kunder inn for så å revidere avtalene med tiden for så å melke kundene max..... mvh skuffet kundene

Misfornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Agva kraft tilbakeholder tilgodehavende"
3 syns denne omtalen er nyttig

Agva skylder oss 20 000,- etter at vi sagt opp strømavtalen. Bytte av leverandør skjedde medio desember 2022. Purret dem medio januar 2023, men ingenting skjer. Styr unna dette selskapet.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Holder pengene mine som gissel."
2 syns denne omtalen er nyttig

Sa opp Agva i midten av desember som følge av forhåndsfakturerings-praksisen + prisnivå. Kundeforholdet ble avsluttet 20 desember. I skrivende stund har jeg ikke mottatt de 5000 kronene jeg har tilgode. Til gjengjeld blitt ringt to ganger i mellomtiden der de forsøker å lokke meg tilbake. Kundeservice tar null ansvar og sier de legger inn en "prioriteringssak" til fakturaavdelingen som skal overføre "i løpet av dagen", men jeg har forsøkt 2-3 ganger uten hell. Sist kundebehandler presterer å si at "dette er ikke mitt bord". Altså, hva er kundeservice til for? Nå føles det bare som om Agva holder pengene mine som gissel pga. deres elendige likviditet. Har inget annet ord for dette enn svindel. Ville gitt 0 stjerner om jeg kunne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Endret avtale til forskuddsbetaling uten å varsle og tilbakebetaler ikke etter endt kundeforhold"
2 syns denne omtalen er nyttig

AGVA endret avtale om etterskuddsbetaling uten å gi beskjed, og tok forhåndsbetaling to måneder fram i tid, noe som gjorde faktureringen svært uoversiktelig. Etter avsluttet kundeforhold har AGVA etter to måneder fremdeles ikke tilbakebetalt overskytende forskudd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Rent lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk strømregning på 8.500,- for leilighet på 114 kvm. Selv om jeg hadde stengt av flere rom, fyrte med ved på dagtid og slo av panleovner. Vaskemaskin og oppvaskmaskin ble kjørt etter kl 22 om kvelden. Har forstått at deres såkalte tilbud eller lureri med variabel pris er noe skikkelig lureri. Fraråder Agva kraft på sterkeste.

Finn A. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna Agva kraft"
1 syns denne omtalen er nyttig

De skriver regning med gaffel, fikk tre doblet forbruk for desember å jeg bor i liten ett roms å bruker vaskemaskin en gang i uka å panelovn er på lav temperatur. Normalen har vært under 300 kr pr mnd.. har hatt de i 2 mnd første faktura var normal så kom nr 2 med 3 ganger så høyt forbruk å dårlig forklaring hvorfor, bare at strøm koster mere? Takket for meg å anbefale ingen å bruke dette selskapet!

Asbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Agva tilbakebetaler ikkje forhåndsbetalt strøm."
3 syns denne omtalen er nyttig

Svært dårlig kundeservice. Avtalen med Agva sagt opp i slutten av November, vi har over 20 tusen som er forhåndsbetalt for oktober og november, som skulle vert tilbakebetalt 25 Desember 22, har purret flere ganger, men får beskjed om at dette kan ta mange uker. Vi er veldig missfornøyde med hvordan Agva opptrer.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Gjør ikke opp for seg!"
4 syns denne omtalen er nyttig

De har overfakturert med ca kr 15.000,- til sammen over ca 5 mndr, uten at pengene er tilbakebetalt selv om avtalen er sagt opp for nesten 2 mndr siden. Ikke får man skriftlig svar på henvendelser heller. Hold deg laaangt unna dette selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"de varsler ikke endringer"

De varlser ikke endringer direkte, vanskelig å se av faktura hvordan strømpris er regnet ut

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Vil ikke anbefale denne strømleverandør , styr unna."
2 syns denne omtalen er nyttig

De tar forskuddsfakturering for strøm leveransen som forbrukertilsynet advarer mot , og har ingen prisgaranti på sine spotprisavtaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tar seg til rette! Svarer ikke på tlf."
2 syns denne omtalen er nyttig

Forhåndsbetaling der de har estimert strømforbruk 2-3 ganger større enn det reelle. Også estimert for høy strømpris utfra den reelle og forventet utfra spotpris-variasjoner og -utsikter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Høy strømregning"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Agva i september, har kun fått høye strømregninger, og den siste på kr 8000 kr?! Var bortreist 2/4 uker. Strømregningene har vært på 2000-3000 kr på det dyreste. Umulig å få tak i dem på kundeservice. Får heller ikke tilgang til min side for å kunne få oversikt over forbruket. Useriøst selskap. Hold dere unna!

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Øistein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dette er ren svindel"
8 syns denne omtalen er nyttig

De lover en pris. Liten tekst gjemt unna på nettisdene deres tilsier at de kan bytte deg om til blodpris uten å gi beskjed. Man må være veldig obs for å oppfatte at de har endret din avtale. Det var bare en tilfeldighet som gjorde at jeg oppdaget det. Dette framstår som rent kalkulert bedrag fra et suspekt selskap. Her er det best å styre langt unna.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR