Agva Kraft omtaler og erfaringer

525 verifiserte omtaler
2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
14
av 17 innen
strømselskap
41%
anbefaler
Agva Kraft
Filtrer omtaler
93
113
36
34
249
Sorter omtaler etter
Viser av 525 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Agva Kraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare lureri"

Ble lovt fastpris på strøm i et år men ble flyttet over til Agva flyt etter 3 måneder og ente opp å betale 20% mere en avtalt. Kundesørvis svarer ikke på telefon eller ringer tilbake, svarte på mail etter en stund men avviste klagen.

Svar fra Agva Kraft
18.10.2017 14.49
Hei Sivert,

Det høres ut som om du har bestilt en 3 måneders og ikke en ettårsavtale. Ta gjerne kontakt på mn@agva.no så skal jeg undersøke det med en gang. Vi finner sikkert en avtale som fungerer bra for deg!

Vennlig hilsen
Agva Kraft AS
Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Aldri Agva"

Sleip og villedene markedsføring. Opererer med lav introduksjonspris for å kapre kunder og reklamerer med at de er "billigst" på strøm. Hvis du ikke har finlest avtalene dine og følger med på endringene i de ulike avtalene, endrer de prisen uten varsel. I mitt tilfelle en firedobling av pris når regningen kom.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig fornøyd med Agva! Ikke så dårlig som sitt rykte"
8 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Agva siden midten av 2015 ca., og i løpet av den tiden har jeg hatt flere av deres avtaler. Siden jeg har byttet nokså ofte har jeg også vært i kontakt med kundeservicen flere ganger, og de har alltid vært veldig behjelpelige, hyggelige og tatt telefonen raskt. Prisene er svært gode, spesielt med tanke på at alle strømavtalene deres har fornybargaranti, men velger man et lokketilbud (alt under markedpris) Så må man naturligvis følge med - det kommer ingen advarsel om prisendring. Akkurat det hadde vært fint å hatt. De kunne også gitt mulighet for bedre oversikt over avtalen sin ved hjelp av en pålogging av et slag, men utover disse tingene har jeg ingenting å klage over. Jeg har spart mye penger på strøm de to siste årene. Anbefales på det varmeste!

Svar fra Agva Kraft
02.10.2017 16.05
Hei Frode,

Dette var en hyggelig tilbakemelding!

Som du påpeker er det klart at kampanjetilbud som selges under innkjøpspris etter hvert settes på et normalnivå. Vi ønsker at nye kunder skal prøve oss og tilbyr derfor ofte sponsede priser i en kampanjeperiode.

Vi håper du fortsetter å være fornøyd med pris og service også i fremtiden og står når som helst klare til å hjelpe deg om det skulle være noe!


Vennlig hilsen
Agva Kraft AS
Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Akkurat hva jeg trengte"
8 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har surra litt rundt og lett etter ny leverandør etter å ha flyttet. Her fant jeg lave priser og jeg synes de har tatt telefonen raskt og svart på alt jeg har lurt på.

Svar fra Agva Kraft
02.10.2017 16.05
Hei Fiona,

Det er hyggelig å høre at du er fornøyd!


Vennlig hilsen
Agva Kraft AS
Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Feilfakturering, dårlig kundeservice. Gode kampanjepriser"
2 syns denne omtalen er nyttig

Valgte en avtale med Agva med en meget lav fastpris i tre måneder, med vanlig pris etter dette.
Ble dessverre masse krøll med etterfakturering når jeg skulle flytte.
Kundeservice var lite behjelpelige.
Det fantes heller ingen nettside man kunne logge seg inn å følge med på forbruk og faktura etc.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fratar kunder råderett over sin strømavtale"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg lurer virkelig på om det er lovlig å fratar kunder retten til innsikt i hva de betaler til enhver tid, gjennom å avskjære de fra grunnleggende info.

Det at de får lov til å bryte en grunnleggende regel betyr jo bare at forbrukervern er nå utvannet til 1%.... Slappe tilsynsmyndigheter og total fravær av forbrukerinstanser.

Misliker dette især fordi nok en skanse for at vi som forbrukere skal få lov å ha kontroll på vår økonomi faller.... Det er snart fritt frem for næringslivet å loppe oss med alle midler som man kan tenke på.... Våre rettigheter er fullstendig nullstillte.
Bra at de ikke er dyrest... Derfor 2 poeng.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Overfakturering og tull"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en avtale i 16 dager, men ble fakturert 1100kr uten giro! Gikk rett til inkassovarsel. Fikk heldigvis stoppet inkassokravet før det gikk for langt. De trakk faktisk giroen med en gang vi klagde, så det var jo bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Agva er den billigste, men du er nødt til å være årvåken!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Slik som Bjarne S skriver her lenger nede "Bra for den aktive og bevisste forbrukeren, som meg".

Agva har gode strømpriser, men så utløper en avtale om du blir "plutselig" overført til en dyrere avtale. Derfor er denne strømleverandøren perfekt for de som er svært godt organisert.

Så her er 2 enkle tips til nye kunder/de som føler seg lurt:
1) Les vilkårene. De billige avtalene hos Agva må fornyes manuelt av kunden etter en viss tid.
2) Lag påminnelse på mobilen/gul lapp/osv for når Agva skal kontaktes og avtalen skal fornyes.

Klarer dere å følge de stegene her så er det vits å være kunde hos Agva, hvis ikke, bytt leverandør.

Kundeservice svarer raskt. Jeg synes det er negativt at det er 800 nummer. Men de er vel en av mange selskaper som har blitt pålagt av Forbrukerrådet til å få seg et gratisnummer innen oktober.

Tormod K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere lang unna dette selskapet"
5 syns denne omtalen er nyttig

Selskapet forskuddsfakturerer med større forbruk enn det som du har brukt tidligere i henhold til din statistikk. Til tross for at jeg har penger til gode hos Agva fakturerer de meg for kraft. Ren svindel. I tillegg svarer de ikke på mail som jeg sender og klager på faktura og å få tak i de på telefon er helt umulig. Som sagt: STAY AWAY!

Kristin D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Merkelig og uforståelig fakturering av strømforbruk før avtalen ble inngått. Uforståelig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ikke noe svar på e-post, ikke noe service-tlf'.nr på fakturaen. Merkelig og uforståelig fakturering av strømforbruk før avtalen ble inngått. Uforståelig forklaring. Inkassotrussel. De har sendt meg en regning som de burde frafalle pga. uryddig og utydelige forhold, men nå betaler jeg før inkasso og avslutter forholdet. Det som var bra var at kundeservice ringte meg opp igjen da jeg ringte på det eneste nr. på gule sider som er et 815-nr (betal-nr)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forferdelig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Begynte som en billig strømavtale - gikk over til å bli forferdelig dyrt. Utrolig provoserende selskap. Anbefaler alle til å styre unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Erfaring med Agva Kraft"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har de aller beste erfaringer med Agva. Svarer raskt på henvendelser og bekrefter alltid avtalen pr. mail når jeg ønsker det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uærlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna, jeg har det på svart og hvitt 28 øre per kilowatt, betalte alle regningene ved forfallsdatoene og etter 6 måneder de vibs og vabs de forandret på prisen uten varsel på den dyreste pris, og inkasso selskapet er like sleip. Fra gang til gang bruker de nesten en måned til å svare som sagt hold dere unna.

Svar fra Agva Kraft
19.07.2017 11.43
Hei Soroush,

Etter hva jeg forstår har du tegnet en avtale som hadde krav om avtalegiro/efaktura, noe det skal ha blitt tydelig informert om. Årsaken til dette kravet er at kostnadene må holdes på et minimum for å kunne tilby så lave priser. Dersom du mener å ikke ha fått denne infoen, ber jeg deg ta kontakt med kundeservice på nytt.

Vennlig hilsen
Agva Kraft AS
Kundeservice
Geir M. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt og greit. Gode priser, god kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har ingen negative erfaringer,
men eg må nok skifte leverandør,
då eg ser at eg kan få strøm billigere hos andre leverandører.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg burde har lest omtaler før bytting til Avga. Ringt flere ganger uten svar, vurderer å bringe saken til Forbrukerrådet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig kundebehandling"
7 syns denne omtalen er nyttig

Fikk kreditfaktura på 2 mnd. + ny faktura for 3 mnd. ifm. overgang til Agva Kraft AS.

Det kom ingen penger i retur fra Telinet inn på min konto så jeg betalte heller ikke fakturaen. Både Kreditnota og Faktura hadde forfall 19.05.2017. Fikk derfor purring med varsel om inkasso på at jeg ikke hadde betalt fakturaen. ( Viktig at jeg betale, men IKKE viktig at Telinet betale det de skylte meg)

På neste faktura var summen økt med 200,- pr mnd + renter på fakturabeløpet som jeg ikke hadde betalt. (At de skylte meg penger var ikke hensyntatt)

Jeg kontaktet kundeservice og spurte om når jeg skulle få pengene mine i retur og hvorfor beløpet pr. mnd. var økt. Etter noen mailer fram og tilbake har de lovet å betale det de skylder meg og at de ikke sender meg til inkasso før neste uke og at de stryker rentene. At beløpet pr. mnd var økt måtte jeg jo skjønne.

Det kom også en mail som forklarer hvordan jeg skal gå fram for å finne meg ny strømleverandør og hvordan de da vil avregne meg.

Dårlig kundebehandling :-(

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lett å bli lurt! Pass på avtalens lengde, de informerer ikke om at den går ut!!!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Lett å få avtale på fastpris, og de sier at de skal holde kunden informert om prisendringer. Men det gjør de ikke. I mitt tilfelle havnet jeg imellom 2 fastprisavtaler tidsmessig, i de 14 dagene jeg havnet imellom så overførte de meg til en avtale som heter "flyt", med TRIPPEL PRIS av den fastavtalen jeg hadde! Hørte ikke et pip fra dem heller, ingen telefon - ingen email. Bare en Helsikes regning. Greit nok, jeg skal passe på sjøl, men ærlig talt da!! Grrrr......

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig selskap som sender deg inkassovarsel uten videre"
7 syns denne omtalen er nyttig

Datterselskap av Telinet Energi som er like ille. Gjør ting med avtalene uten å si ifra til kunden. Øker strømprisen uten videre og sender deg inkassovarsel uten å ha fakturert deg. Elendig kundeservice med kopier og lim inn svar. Hold dere langt unna.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Uærlig, uoversiktelig og utspekulert selskap"
7 syns denne omtalen er nyttig

Det enkleste man kan gjøre for miljøet som har størst effekt er å kutte ut Agva (juks og bedrag).
Fikk regning hvor summaprisen var dobbelt så høy som den skulle være fordi Agva er svindel som slett ikke er der for å selge deg strøm til en billig penge.
Agva gjør ingen innsats overhodet i å informere ny kunder om hvordan de setter opp efaktura og avtalegiro og sats på at de glemmer/ikke får til å gjøre dette selv.
Selv om jeg ønsket meg E-faktura og Avtalegiro fikk papirfaktura i posten. En faktura på 0kr blir sendt ut for første måned. Det er vanskelig å sette opp Avtalegiro for en betaling på 0kr og det er ingen form for hjelp for hvordan man setter opp Avtalegiro. Senere fikk jeg miljøgebyr papirfaktura(49 kr.) ringte kundeservice og fikk raskt svar. Kundebehandler ville ikke ordne fakturaproblemene og miljøgebyret måtte betales!
Vær kritisk til hvor du legger igjen pengene dine og hold deg unna Agva!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hvorfor betale for strøm som ikke er brukt?"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg få store regninger men bruker mindre strøm enn det dere har tatt penger for.
Kan dette rettes opp?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Agva er det verste eg har vært bort i"
5 syns denne omtalen er nyttig

Frekk kundeservice, legger på og nekter å hjelpe.. Byttet abonnement uten å gi beskjed til meg, endrer avtale uten varsel. Henviser til regelverket som de selv ikkje holder.. Hold dere langt unna AGVA

(Anonymisert) i kundeservice er ein sur j%"#!. 👍

Bjarne S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bra for den aktive og bevisste forbrukeren, som meg!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig, for den sløve og passive kunden som hopper på lokkeagnet, han får en oppvåkning senere når sannheten siger inn at han jo hadde billigere strøm hos sin forrige leverandør! Da føler de seg sikkert litt bondefanget og dumme.

Denne praksisen har de nok fått pepper av Forbrukerombudet med å skifte til en dyr tariff uten å gi beskjed til kundene fordi blant annet, ikke alle kundene har PC eller smarttelefoner.

Jeg stikker avgårde fortere enn en hund lopper seg, så snart en annen leverandør kan gi meg en lavere stabil pris over tid. For øyeblikket er jeg fornøyd med 3 måneders fastpris på ca. 27 øre.
Jeg er en ekte person!

Vennlig hilsen
Bjarne S.......
02. Juni 2017.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Krevende oppfølging"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra pris. Krevende, må bruke tid på oppfølging. Ellers blir avtalen plutselig veldig dyr.!!!
Dere kan følge opp kundene ved å informere om prisendringer bedre. Nå må en bruke mye tid på internett. Dere kunne gitt info via for eksempel mail eller sms.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Mye rot med avtale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mye rot med avtale, holder ikke å informere på nettsiden om at avtalen plutselig går over til å ha månedsgebyr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ingen tillit til Agva"
8 syns denne omtalen er nyttig

Lurepriser! Lavt i starten med beskjed om å følge med og holde kontakten for å holde prisen nede. Dette stemmer ikke! Var i kontakt flere ganger i løpet av året jeg var kunde. Avtalene de gjør med kundene er uoversiktlige. Så fort datoen er nådd, setter de kunden over på den dyreste avtalen som må være langt over alt annet på markedet, uten å informere. Dette er dårlig kundebehandling!

Søk Bytt.no