Strøm

Agva Kraft omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Middels
2
av 19 innen
strømselskap
51%
anbefaler
Agva Kraft
Filtrer omtaler
252
139
40
44
305
Sorter omtaler etter
Viser av 780 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Agva Kraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere langt unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde strømforbruk på 303 kwh ca.400 kr TIL BETALING, men så hadde de sent meg strømregning på nesten 3000 kroner. og utrolig nok prøvde de å bortforklare svindlerforsøket med å si at det hadde blitt laget en betalingsavtale på forskudd...og utrolig nok prøvde de å si at denne avtalen ble laget uten noe form for bevis av mitt samtykke FOR DET HADDE JEG NEMLIG IKKE SKREVET ELLER SAGT! DETTE ER ET SVINDELSELSKAP UTEN LIKE! HOLD DERE LAANGT UNNA! TOK KONTAKT MED FORBRUKER/VENN VED MIN SIDE OG FIKK MED SEG DA DE LA PÅ RØRET I DET JEG SKULLE FORKLARE HVOR UTROLIG SLEMT DET VAR I PRØVE Å LURE GODE KUNDER ! OG DET MED ET KONTROLLERT SPRÅKBRUK OG STEMME!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Erfaringer med Agva Kraft."
4 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd helt til nå. Fikk en uforståelig regning,men etter en samtale med en meget hyggelig dame på kundeservice ble det rettet opp,så jeg regner med at ting blir bra nå og da har jeg ingenting å klage på. Fortsetter det sånn så blir jeg en trofast kunde. Kunne kanskje bli litt flinkere med å informere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lite fornøyd - Agva endrer inngått avtale uten å informere"
3 syns denne omtalen er nyttig

Oppdaget tilfeldig vis idag at august fakturaen var ca 3.5 ganger høyere enn normalt! Ringte og ble fortalt at de nå hadde en ny "ordning", de mente det var gunstig for kundene, å kun betale annenhver mnd! Dvs. de forskuddterer neste mnd basert på historisk forbruk av aktuell mnd.
For oss kunder blir det dermed nesten umulig å sammenligne leverandører, samt at de får inn pengene langt tidligere enn avtalt - useriøst!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ansatt som svarte som en robot og var ikke til hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kontaktet Agva for å få vite hvorfor de har gitt meg en ny type avregning på strøm uten at jeg hadde fått beskjed om jeg ønsket det på forhånd.
Det ble ikke beklaget, bare bekreftet av ansatt, jeg fikk snakke med. Videre ønsket jeg å få vite om den nye avtalen, som jeg ikke hadde bedt om, ville lønne seg for meg el. ikke. Det kunne vedkommende ikke svare meg på! Jeg fikk beskjed om å sende en mail.... Lite tillitsvekkende kundeservice! Skal jeg ha en strømleverandør, Agva, som jeg føler er ute etter å lure meg?

Tatjana A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Regning under ferie"

Hei! Jeg lurer hvordan fikk jeg regning under ferie og synes det var for mye fordi det var bare kjøleskap som vært koblet ....pluss Skagerrak da koster mig ca 500 nok sammen fast jeg ikke brukt noe på 5 uker!!!! Er det nokon svar på dette????

Wenche H
Kundetilfredshet
"Frekkheten lenge leve....."
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ikke fått noen varsel om å betale en forskuddsregning som er nesten 3x høyere enn en hva avregningen for august tilsier. Da er ikke avregningen for august tatt med engang!! Dette nekter jeg å godta! Etter rapporteringen fra Elskling.no er prisen på kw. fra Agva for August kr. 58.75 (m. moms). Jeg ser hva forbruket mitt er for august på regningen fra Hafslund og regner selv ut hvor mye jeg skal betale til Agva for august. Betaler dette (det er fult lovlig) og bytter leverandør med en gang til en med etterskuddsbetaling og som viser respekt for kundene sine.

Christer D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Langt dyrere enn de fremstår"
2 syns denne omtalen er nyttig

Siste faktura på 75 øre/kWh. Langt unna det som blir forespeilet på strøm.no, strompris.no og elskling.no, og absolutt ikke så billig som de gir seg ut for å være. Forstår at strømmen er dyr for tiden, men prisen fremstår ikke som konkurransedyktig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Gjennomført useriøst"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjorde én liten feil ifm bestilling og ble da flyttet til en langt dyrere avtale. Fikk ikke beskjed om det før regningen kom lenge etterpå. Tapte mye på det. Gir heller ikke beskjed om prisendring, må følge med på sidene deres.
Etter at jeg byttet til annet selskap har de ringt med igjen og igjen og igjen "for å høre hvordan jeg hadde det som kunde", dvs egentlig telefonsalg, selv om jeg har reservert meg og sagt klart fra flere ganger at jeg ikke vil bli oppringt.

Svar fra Agva Kraft
06.09.2018 14.06
Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse. Men om du ikke har fått beskjed om prisendring, er det en feil, for det sender vi alle kunder. Det har vært en helt spesiell sommer prismessig og hele bransjen har dessverre blitt tvunget til å øke prisene.
Når det gjelder telefonsalg så er det fint om du kan sende meg en melding så jeg kan få strøket deg fra eventuelle lister. mn@agva.no
Martin F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bekrefter utbetaling, men penga kommer ikke."

Jeg bytta til Ishavskraft. De kunne fortelle meg at jeg hadde betalt 5-700 NOK for mye per måned over en 3 års periode. Jeg hadde da tilgode 11000+ hos Agva som de skriftlig sa de skulle gjøre. Noe de ikke har gjort. Jeg fikk brevet for 10 dager siden.

Gjør som meg, bytt til noen andre.

Svar fra Agva Kraft
30.08.2018 16.37
Hei Martin, Dette vil jeg gjerne se på og om det stemmer skal selvfølgelig det utbetales med en gang. Send meg en mail på mn@agva.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Useriøs leverandør som tydeligvis ikke er i stand til å gjøre jobben sin. Etter å ha flytter til ny bolig bestilte jeg Telinet, men siden de hadde slått seg sammen med Agva (ingen informasjon om dette på forhånd), så skulle Agva ta jobben. Bestilte strøm via nett, tok nesten tre uker uten at jeg hørte noe fra dem, da jeg skulle få svar innen to. Ringte inn til dem, fikk beskjed om at det kunne ta to uker. Fikk så mail om å sende nødvendig informasjon, noe jeg gjorde. Etter dette skulle alt være i orden, og jeg hørte ikke noe mer fra dem. Fikk forventet faktura (men ganske dyr, så klart) fra det lokale kraftselskapet i mellomtiden og ventet på faktura fra Agva. Jeg har prøvd å få kontakt med dem i mellomtiden via mail for å få svar på om avtalen var på plass uten å få svar. Så spoler man fram to mnd etter at alt skulle være i orden til i dag, der det lokale kraftselskapet gir beskjed om at jeg FREMDELES står uten kraftleverandør i dag, uten å ha hørt noe som helst fra Agva om at de ikke fikk gjennomført avtalen, og som resultat av det har jeg måttet og må betale en del mer enn jeg skulle ha gjort. Fikk ordnet ny leverandør på flekken, og jeg erger meg over at jeg gav dem såpass mye tiltro og tålmodighet i mellomtiden. Ser at andre har hatt en god del problemer med dem, og om jeg var deg ville jeg heller ha stolt på det negative enn de positive tilbakemeldingene som virker mistenksomt repetive. Jeg vil ha meg totalt frabedt at Agva begynner å ringe meg nå, for jeg har absolutt ingen interesse, i tillegg til at det ville ha vært ganske frekt siden de ikke er mulig å få kontakt med ellers.

Svar fra Agva Kraft
29.08.2018 15.50
Hei T, Siden du skriver anonymt har jeg dessverre ingen mulighet for å se hva som har skjedd i saken. Generelt kan jeg si at vi selvfølgelig gjør vårt ytterste for å få fortgang i leverandørbytte, det er jo først da kundeforholdet starter. Dersom du vil strykes fra eventuelle ringelister eller trenger hjelp til noe annet, er det fint om du skriver til meg direkte på mn@agva.no
Per M. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Faktura"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mye rot og feil med faktura. Får først en regning så en ny da det viser seg att den første var feil. Dette har hent flere ganger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fastprisavtale"
4 syns denne omtalen er nyttig

Laveste pris på fastpris. Har problemer med å komme inn på nettsiden for å sjekke avtalen og div. info

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig, god kundeservice."
8 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt Agva Kraft som strømleverandør for mer en 3 måneder, og er fornøyd med pris og service så lenge.

Svar fra Agva Kraft
09.08.2018 15.47
Hei Sam, fint at du er godt fornøyd. Vi skal gjøre vårt beste for at det fortsetter!
Elizabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Avtalen er årets kupp?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har fått en avtale, fast pris hele året, og det kan vise seg å være et kupp dersom strømprisene stiger slik de spår. Har ikke fått den første faktura enda men tenker det er bra å vite hva som skal betales pr måned.
Fint å få et slikt tilbud, er også glad for at Agva har en miljøprofil

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Håpløst å få kontakt, ingen "min side""
4 syns denne omtalen er nyttig

I beste fall spekulativt drevet - håpløst å få kontakt på både mail og telefon - og noen min side, finnes ikke.

Svar fra Agva Kraft
07.08.2018 15.56
Hei Monica, Vi har ikke hatt noen køer de siste dagene, så da er jeg redd du har vært uheldig. Send meg gjerne en mail på mn@agva.no så skal jeg se på det raskt.
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hold dere langt unna, de lurer kundene"
5 syns denne omtalen er nyttig

Disse overholder ikke vilkårene i avtalen og prøver å lure kundene. Hevder at de har en evigvarende bindingstid, som kun kan løses ved at man flytter til annen bolig.
Hold dere langt unna. Uprofesjonelt og dårlig kundebehandling.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Strømregningen ble over halvvert!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet uoppfordret strømleverandør til Agva. Har ikke snakket med kundeservice der enda, så de skal jeg ikke uttale meg om. Så langt har det vært et veldig enkelt bytte som resulterte i en strømregning som var under halvparten av det jeg hadde fra før.
Tidligere strømleverandør ringte for å spørre om hvorfor jeg byttet og hvilken pris jeg nå fikk. De kunne ikke matche Agva.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Mangler "min side""

Selve Agva har vært bra. Men mangelen på "min side" gjør det vanskelig og ha kontroll på abonnementet ditt.

Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Tulleselskap ute av kontroll"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tulleselskap uten kontroll på noe som helst. Kobler meg stadig opp mot feil anleggsadresse. Blir nedringt av selgere fra Agva ETTER at jeg tegnet strøm hos de da de ikke viste jeg var kunde. Hørte ingenting fra selgerne før jeg ble kunde. Fakturer feil og holder ikke sine avtaler. En stadig kamp dette. Bytter ASAP.

Svar fra Agva Kraft
10.07.2018 22.30
Synd å høre at du er misfornøyd. Ta kontakt med kundeservice så håper jeg vi får ordnet opp i det.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Meget bra"
9 syns denne omtalen er nyttig

Enkel og greit ordner alt, men savner en email med inngodt avtale med en gang man aksepter et tilbud.

Svar fra Agva Kraft
10.07.2018 22.29
Takk for hyggelig anmeldelse og innspill!
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bytte av kontrakt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig melding om at en blir satt over til en høy strømpris og hvordan man kan forhandle om ny kontrakt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Endte opp med en av markedets dyreste strømpriser"
4 syns denne omtalen er nyttig

Valgte Agva for et par år siden da de kom ut som billigst i flere sammenligninger.

Det viste seg raskt at de uten å informere på en måte som jeg fikk med meg i hvertfall, satte opp prisene måned for måned etter at lokketilbud perioden var over slik at jeg endte opp med en av markedets dyreste strømpriser.

Da jeg oppdaget dette byttet jeg selvfølgelig til en mer seriøs leverandør umiddelbart. Kort tid etterpå kom den første telefonopprigningen fra det eksterne telefonsalgssenteret de har hyret inn, med spørsmål om jeg som tidligere kunde av Agva kraft ønsket å komme tilbake igjen. Jeg fortalte kort om tidligere svindel og at det var uaktuelt å gå tilbake til Agva kraft under noen som helt omstendigheter. Jeg bad ogås om å bli fjernet fra alle lister slik at jeg ikke ville bli oppringt igjen. Men de fortsetter å ringe meg med jevne mellomrom, og jeg blir bare mer og mer irritert. Styr unna denne useriøse aktøren.

Svar fra Agva Kraft
10.07.2018 22.24
Hei Martin, beklager at du har hatt denne opplevelsen. Vi er fortsatt svært konkurransedyktige, men de generelle innkjøpsprisene har dessverre steget dramatisk i det siste og det påvirker samtlige leverandører. Send gjerne en mail til kundeservice om at du vil reserveres mot telefonhenvendelser så ordner vi det med en gang.
Øivind S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God service - konkurransedyktige priser"
6 syns denne omtalen er nyttig

Følger jevnlig med på Forbrukerrådets prissammenligninger, og Agva Kraft er alltid blant de beste på pris.

Svar fra Agva Kraft
10.07.2018 22.24
Hei Øivind,
Det er bra du følger nøye med på markedet og at du ser at vi gjør det vi kan for å holde prisene nede!
Ingunn T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen ting å utsette"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er litt spent på fortsettelsen, da jeg ser at det er mange kunder som klager på at det blir dyr strøm og dårlig kundeservice etter noen måneder

Svar fra Agva Kraft
10.07.2018 22.23
Hei Ingunn, Vi setter pris på at du følger med og vil oppfordre deg til å ta kontakt om du etter hvert ønsker hjelp til å vurdere om din forbruksprofil har det beste produktet.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra begynnelse"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har egentlig bare bestilt,og fått den første regninga på kr.141,- (!) for siste halvpart av juni. Så hittil er det bare fryd og gammen.Så at spotprisen i dag var dobbel så høy som Agvas fastpris.

Svar fra Agva Kraft
10.07.2018 22.22
Hei, Da håper vi det fortsetter så bra! Bransjens innkjøpspris er rekordhøy nå, så vi gjør det vi kan for å holde prisene nede.
Søk Bytt.no