Meny

Agva Kraft omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
106
av 110 innen
strømselskap
48%
anbefaler
Agva Kraft
Filtrer omtaler
649
303
117
127
828
Sorter omtaler etter
Viser av 2024 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Agva Kraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tyveri"

Tar seg overbetalt og nekter å betale tilbake tilgodebeløp. Har ventet over 2.5 måned nå på å få pengene MINE tilbake. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Får ikke pengen de skylder meg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg endret strømselskap siden Agva kraft hadde endret min kundeavtale uten samtykke til Agva Opprinnelsesgaranti Fornybar Strøm hvor de lager et estimet forbruk og overfakturerer. Etter 3mnd har de enda ikke tilbakeført for mye betalt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Aldri mer...."

Styr så langt unna du kan.... Har ikke vært borti noe verre! -s v i n d e l -forferdelig kundeservice

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Agva overflyttet oss til en svindyr avtale."

Vi hadde samme opplevelse som Paulo beskrev for 5 måneder siden med Agva. De endret avtalen vår til en kjempedyr avtale, uten at vi på noen måte hadde bedt om dette, til Agva Opprinnelsesgaranti Fornybar Strøm. I følge nettsidene deres er dette nå en utgått avtale. Vi ble ufrivillig overflyttet til denne i juni i år, og hadde den inntil nylig. Kundeservice var ikke på noen måte behjelpelig, verken i å forklare hvorfor eller med å endre avtalen vår til en annen rimeligere avtale levert av samme selskap. Vi hadde ikke binding på avtalen vår. Styr langt unna Agva!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Var bra. Men det finnes bedre avtaler idag."
1 syns denne omtalen er nyttig

Likte veldig dårlig at vilkårene ble endret uten tydelig kommunikasjon om dette fra Agva.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke la kunden få vite hvor mye han betaler"

Strålende fornøyd med lokketilbudet, men fjorten dager etter avtalen var tegnet, så gikk det til helvete Prisen føyk i været, og når spoten sank, prøvde vi å finne ut av hva vi faktisk betalte. Dette fikk vi kun svar på ved å ta kontakt på epost, da dette tydeligvis ikke kan vises på "min side." En måned etter at vi byttet til en mer seriøst og løsningsorientert leverandør, mottar vi en regning på over 10.000 kroner. Normalt har vi rundt 3.500... Konfronterte agva med dette, og fikk kun til svar at det var riktig i henhold til avtalen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Rotete fakturaer"

Får faktura med penger tilgode, men trekke fra banken er på nesten 2000kr

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyr strøm"

Forskuddsbetaling og veldig merkelig måte å beregne pris på som blir veldig uforsvarlig for kunden. Alle bør unngå spotstrøm hos de.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig og dyr"

Agva Kraft Variabel 12.09.22 - 01.10.22 799,00 øre/kWh 492,83 kWh 3 937,71 kr. Hva skal man skriver mer, pass på folkens.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ligg unna , de lurer deg"

Kort oppsummert : Svindlere . De tar deg av den avtalen som du valgt og flytter deg uten varsel på en som er svindyrt.Om og om igjen, de må ringes hvert måned for å fikse dette , så tar de deg tilbake på en annen avtale uten varsel.Fra første måned når vi etablerte vi måte ringe og gi beskjed at vi ble flyttet in på en dyrere avtale . De beklager ... men pengene får du ikke tilbake. A-konto hver måned , dobbelt så stor forbruket ditt , dvs for en regning på 1900 kr betaler du faktisk mer en 5000 kr.

Marit H. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"De gjør om avtaler uten å informere🤬"
1 syns denne omtalen er nyttig

Den 5.82022 sto måleren på 32061 kWh. Den. 16.11.2022 står måleren på 32646 kWh. Dette har ingen mening, det er jo ran. Har gått inn i avtale med spotpris. Jeg skal ikke sku på varmen og ikke koke meg mat. Har til nå gått ned 10 kg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Betaler ikke ut penger til gode"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har over 8000,- til gode hos Agva, men de betaler ikke. Styr unna! Har byttet til et annet selskap og har fått sluttfaktura med tilgodebeløp. Men pengene blir ikke utbetalt. Gjentatte henvendelser på Mail og telefon hjelper ikke.

Christer N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøs aktør. Tar forskuddsbetaling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Agva kraft har flotte lokketilbud og fremstår seriøse i starten av kundeforholdet. Dette endrer seg. De har uten varsel startet med forskuddbetaling - ikke bare en måned, men faktisk to måneder forskuddsbetaling. De låner altså penger fra kundene sine i tider med høye strømpriser og høy profitt. Styr unna dette seskapet!

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forferdelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Aldri mer Agva kraft. Får ikke tilbake tilgodebeløpet mitt etter at jeg bytta strømleverandør. Over 1 mnd siden de sendte ut regningen hvor det sto at jeg hadde beløp tilgode. Hva tror de? At vi glemmer pengene lissom?

Kornel J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Utbetaler ikke penger til gode her heller"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har 5872,42 kr tilgode som skulle blitt tilbakebetalt. Etter å ha sendt mailer - som står ubesvart, og så snakket med kundeservice per tlf som lovet at dette skulle fikses med en gang, er pengene fremdeles ikke tilbakebetalt. Her er det noe alvorlig galt når kunder ikke får tilbake penger som Agva Kraft er skyldig. Anbefales IKKE.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tyver"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har betalt for mye i strøm, betalt på forhånd, og har flere tusen utestående hos selskapet, etter at jeg har avsluttet avtalen. Det har de sagt de skal betale ut, men det varer og rekker uten at jeg ser ut til å få pengene. Dårlig likviditet i firmaet?

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke imponert"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig uforståelige fakturaer. Skjønner lite av hvor alle kostnadene kommer fra

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna. Har kun lokke-tariffer (flere ulike!) unntatt den egentlige avtalen du raskt blir flyttet over på, til rekordpåslag som utgjør flere tusen kr i året. De varsler heller ikke når du blir flyttet over på den dyre avtalen, og gjør det litt vanskelig å finne ut hvilke avtalevilkår du faktisk har hvis du logger inn. De tjener kort fortalt på kunder som ikke bruker tid på å følge med nøye og bytter ofte, og smykker seg med miljø-stempel som er renspikket tøv.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Annemarie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lure gamle kunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde lenge og ble plutselig flyttet over på en avtale *som ikke finnes* i lista deres - jeg har derfor ingen oversikt over reell pris og kan heller ikke sammenlikne den med andre avtaler gjennom Forbrukerrådets sider. I tillegg betaler vi TO mnd på forskudd, som jo er rent lureri. Ser av regningen at vår snittpris ligger nesten 20 øre høyere enn det de selv tilbyr nye kunder (og KUN nye kunder) , pluss at vi har månedsgebyr på 49 kroner. Rømmer derfra som kunder i dag, og kommer aldri tilbake. Lojalitet lønner seg ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"For dyrt"
3 syns denne omtalen er nyttig

39 andre leverandører var bedre ved sammenligning. Byttet omgående til annen leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uforståelig faktura, tull med A konto"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig uforståelig fakturering metoder. Betaler 5000kr i måned ved strømpris på 456 øre/kWt og 4500 i måned med strømpris på 160 øre/kWt... Bare tull, anbefaler ikke Agva.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Endret avtale og forskudd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Endret avtale uten å informere, krever 2 mnd forskudd og estimerer skyhøyt forbruk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uforutsigbare endringer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Plutselig blir avtalen endret, påslaget endret og fakturagebyret endret. Lite og dårlig kommunikasjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Agva erfaring"

Rimelig god avtale sammenlignet med andre god kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Flere henvendelser til kundeservice uten svar angående faktureringsmetode. Bytter faktureringsdato hyppig og forhåndsfakturerer to måneder frem i tid. Når man endelig får seg til å bytte og de har forhåndsfakturert over 6000 kroner som skal tilbakeføres meg, så kan dette ta opptil 6 uker. Ufine ansatte på kundeservice som får frem det verste i en allerede misfornøyd forbruker. Fraråder på det sterkeste.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR