Meny

Agva Kraft omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
9
av 102 innen
strømselskap
53%
anbefaler
Agva Kraft
Filtrer omtaler
490
210
65
77
500
Sorter omtaler etter
Viser av 1342 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Agva Kraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Gratis strøm en måned var kampanjen, første regning på 500,- etter 15 dager som kunde. Normal strømregning på 320,- per mnd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig kundeservice"

Agva har kjempedårlig kundeservice. De tar ikke telefonen og svarer ikke på telefonen. Angrer på at jeg byttet til dem.

Svar fra Agva Kraft
04.08.2020 21.16
Hei Lisbet, det høres ikke bra ut. Om jeg kan hjelpe deg så send meg en epost: tone.frostad@telinet.no
Erlend S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ikke bestilt strøm av Agva, men Agva har likevel sagt opp min ekstisterende avtale hos en konkurrent og flyttet meg over til Agva. Utrolig nok har dette Skjedd TRE ganger med kort tids mellomrom. Gjentatte henvendelser til kundeservice hjelper ikke.

Svar fra Agva Kraft
04.08.2020 20.59
Hei Erlend,
Dette må være en systemfeil. Send meg en epost så skal jeg sjekke hva som er skjedd og rydde opp om det ennå ikke er rettet opp.
Vennlig hilsen
Tone epost: tone.frostad@telinet.no
Steinar L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svarer ikke på skriftlige henvendelser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Labre greier. Har vært kunde i rundt ett år, og sendte en skriftlig henvendelse ang. mitt abonnement. Det tok de 10 dager å svare, og svaret var kort og lite hjelpsomt. Jeg fikk ikke svar på mitt spørsmål med andre ord. Så da bytter jeg rett og slett grunnet dårlig responstid og svar.

Svar fra Agva Kraft
28.07.2020 07.13
Hei, takk for tilbakemeldingen. Dette er ikke bra. Vi har normalt ikke lang svartid til kunder og vi skal selvfølgelig gi deg svar på det du spør om.
Jeg skal sjekke hva som er skjedd. Hilsen Leder for kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Klarer ikke å avslutte agva abonnement!"

Valgte Agva som min strømleverandør 26 juni over telefon. Sendte angreskjema 28 juni fordi jeg ville ha Fortum som min strømleverandør siden jeg har elbil og jeg leste mye dårlige kommentarer om Agva. 29 juni fikk jeg email igjen som ønsker meg velkommen igjen som Agva kunde. Sendte angreskjema om igjen og ringte til Agva som sa de har registrert og forstått at jeg ville over til Fortum IKKE Agva. Så ble jeg kunde med Fortum, trodde jeg. Etter noen uker, 15 juli, fikk jeg en ny email fra Agva som ønsket meg velkommen IGJEN som ny kunde uten at jeg ville det. Så ringte Fortum meg og ga meg et nytt tilbud som jeg takket ja til. Problemet er at det er vanskelig å IKKE BLI kunde hos Agva. Siste email jeg fikk av Agva var i dag som ønsket igjen meg velkommen som kunde og om jeg kunne skrive om min behandling jeg har fått hos Agva som jeg nå gjør. UNNGÅ AGVA!!

Svar fra Agva Kraft
28.07.2020 07.08
Hei Kenneth, her høres det ut som det har skjedd noe system feil. Ta kontakt med meg om dette ennå ikke er ryddet opp.
Mvh Leder for kundeservice tone.frostad@telinet.no
Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Rot, rot, rot"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bare rot fra ende til annen... Frekke medarbeidere på kundeservice. Endrer produktet uten samtykke. Regn med å bruk masse tid på å rydde opp i deres rot.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Billig over 6 måneder. Unngå lokketilbud på en måned!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Billig over 6 måneder. Mange har blitt lurt inn på korte billige avtaler som deretter raskt endres til ugunst for forbruker. Rene lokketilbud. Mange betaler for mye for strømmen og er ikke klar over at det er mulig å skifte og få reduserte strømutgifter. Å betale for mye uten å være bevisst om det ødelegger markedet for alle.

Magnus B. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Billig og så langt bra"
4 syns denne omtalen er nyttig

Veldig billig så langt. Har også fått god informasjon i oppstarten. Jeg ble hjulpet med å etablere ny avtale for bolig jeg flytter til. Dette ble gjort på få minutter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Rotete og useriøse"

Først kunne de ikke levere så bestilte vi en annen leverandør og da kunne de plutselig. Vi er nå kunde uten at vi egentlig vil det. Orker ikke å mase med det nå i ferien.

Svar fra Agva Kraft
04.08.2020 20.49
Hei,
Vi har hatt omlegging av systemer i sommer, og dette har ført til noe feil.
Beklager dette! Om du behøver hjelp så send meg en epost så skal jeg se på dette. Mvh Tone-Leder for kundeservice epost: tone.frostad@telinet.no
Kundetilfredshet
"Billig, men for tidlig å si noe"

Har akkurat byttet, så blir spennende å se hvordan Agva leverer. Og om de kommer til å snike inn dårligere avtaler etter 6 måneder.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bedre avtaler"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har tidligere styrt unna Agva pga. lokketilbud med kort tilbudsperiode og overgang til dyre abonnement med dårlig varsling. Nå betaler de meg 13,5 øre pr. kWh i et halvt år for å få levere strøm til meg og uten binding. Å, det er jeg fornøyd med!

John O. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"

Hva i all verden er dette for en kundeservice? Først bytter jeg strøm via elskling, fikk bekreftelse derfra, kommer ingen bekreftelse fra agva. Ringer så agva for å få bekreftelse derfra. Kundeservice der, forøvrig en hyggelig og imøtekomme mann kunne informere om at de ikke hadde fått bestillingen fra elskling, men at han kunne ordne det der og da noe jeg synes var en god ide. Det kom aldri noen ordrebekreftelse noe jeg synes er merkelig. Forsøker da å ringe tilbake, får da beskjed om at det er mange som ringer og blir bedt om å legge igjen tlf nr så skal jeg bli ringt tilbake, noe som aldri skjedde. Sender også henvendelse fra websiden har heller ikke fått noe svar der. Ringer så tilbake i dag, legger da fram mitt anliggende til en dame, hun oppfører seg veldig uprofesjonelt og virker direkte sur og lei kunder. Fikk også beskjed om at jeg fikk en mail når oppstart av leveringen var gjennomført. Jeg vil jo gjerne ha en ordrebekreftelse slik at jeg kan gå igjennom denne slik at jeg ikke inngår en avtale uten å være sikker på at jeg ikke går med på noe jeg ikke kan stå inne for. Den sure dame mugner enda mer og beklager seg om at det er ferie og at de bare var to på jobb. Slik jeg ser det er dette strengt tatt ikke mitt problem. Hun kom plutselig på at jeg skulle ha fått en ordrebekreftelse, jeg går da inn i min epost for å sjekke om jeg har fått dette, sjekker i alle mulige mapper uten å finne spor av dette. Damen på kundeservice mugner om mulig enda mer da jeg ber om at ordrebekreftelsen blir sendt på nytt. Jeg ber om at det blir gjort mens vi er på telefonen, DA eksploderte det i andre enden! Det var en omfattende jobb å gjøre dette og det hadde hun ikke tid til, mens jeg er midt i en setning velger hun å avslutte samtalen! Er litt i tvil nå, har jeg ringt kundeservice? Er det urimelig å be om en ordrebekreftelse?

Svar fra Agva Kraft
28.07.2020 07.08
Hei, Takk for din tilbakemelding.
Beklager at du ble møtt på denne måten av en medarbeider hos oss. Vi har hatt omlegging av systemer så dette har medført en del forsinkelser og gjort at mye ekstra har gått manuelt for medarbeiderne i en liten periode, men dette skal ikke gå utover deg som kunde. Om du har flere spørsmål send dem til meg direkte så skal jeg hjelpe deg. Mvh Leder for kundeservice epost: tone.frostad@telinet.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Foreløpig veldig bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Liker at bet.info ble sendt tidlig så jeg fikk satt opp e-faktura med en gang. Ikke noe trøbbel med avtaler e.l. Og prisen dere tilbyr er den beste i mitt område.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornybar energi til en god pris er viktig!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt fast pris i Agva Kraft i mange år og ønsket å se litt på avtalen. Etter en hyggelig samtale endret vi avtalen til en pris vi er meget fornøyd med. Fornybar energi er viktig for oss.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Foreløpig fornøyd som ny kunde"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelig og effektiv service, MEN først må man ringe og velge alternativet «bli oppringt». Ordrebekreftelsen gikk raskt, så gikk noen uker uten svar på emailene mine. Egentlig måtte jeg ringe: Kontrakten ble laget med en gang jeg snakket med en konsulent på telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Førsteinntrykk er bra"

Førsteinntrykket etter bestilling virker bra. Så får vi se hvordan fortsettelsen blir. Skulle meget gjerne ønske at dere hadde en app som gjør at vi enkelt kan følge med på kostnader og strømforbruk!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Tvilsom praksis."

Jeg inngikk en 6 mnd avtale (spotpris) med Agva i april i år. Alt fungerte fint. Strømregninga for mai var på kun 180 kr. Men så kom regninga for juni, og ikke bare for juni, men for juli og august også. Regninga var på 8600 kr. På fakturaen var forbruket for juni oppgitt til 3100 kWh, og prisen var 87,50 kWh. Mitt forbruk i juni ifølge Agva min side var på vell 700 kWh. Og plutselig skulle jeg betale forskudd for juli og august med samme kWh pris og stipulert forbruk på 3250 kWh. Jeg ringte selvfølgelig kundeservice, og der fikk jeg en forklaring som jeg faktisk ikke forstod. Men det så nesten ut til at henvendelsen var ventet. For jeg trengte ikke forklare noen ting, men fikk beskjed om at jeg skulle få ny faktura. Var dette en kalkulert handling, eller?

Svar fra Agva Kraft
09.07.2020 09.28
Vennligst ta kontakt med kundeservice så vi får sett på dette snarest.
Vennlig hilsen Agva Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Rent lokketilbud og regelrett løgn"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovt negativt påslag i de 6 første mnd. Jeg antok at dette var for godt til å være sant. Fakura kom med negativt påslag slik at agva skyldte meg 120,80 kr. Heldigvis for agva så hadde de diverse utgifter på meg den mnd som havnet på akkurat 120,80 kr. Gikk altså i null på første faktura. Den andre fakturaen jeg fikk hadde ikke noe negativt påslag i det hele tatt, men de hadde fortsatt ca 100 kr i diverse utgifter på meg. Ikke spesielt billig spotpris heller. Jeg byttet fra Agva så fort jeg bare kunne etter dette. STYR UNNA!

Svar fra Agva Kraft
09.07.2020 12.59
Hei Henrik,
Når du får negativ pris på fakturaen betyr det at du i tilleg til gratis strøm sparer opp til neste faktura. Det betyr altså at det som du sponses på en måned går til fratrekk på neste faktura. Så vi holder avtalen, ta gjerne kontakt om du vil ha en nærmere forklaring :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Frarådes på det sterkeste"
2 syns denne omtalen er nyttig

Frarådes på det sterkeste. De bryter ulike regler og svarer ikke når de blir klaget inn til Elklagenemnda.

Svar fra Agva Kraft
09.07.2020 09.19
Hei Irene, Jeg kjenner ikke til det du skriver her. Kan du sende meg en mail på mn@agva.no så skal jeg se på det.
Thomas N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Utbetaler ikke penger tilgode"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har 13.266,- tilgode som ikke blir utbetalt når de lover. Har purret kundeservice 2 ganger og det skjer fortsatt ikke noe. Anbefales IKKE!

Svar fra Agva Kraft
01.07.2020 14.13
Beklager forsinkelsen, Thomas. Alt skal være i orden nå.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Foreløpig smertefritt skifte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har skiftet strømavtale pga. strømpriser for mitt område. Overgang fra lokal leverandør har gått greit uten at jeg trengte å foreta meg noe spesielt. Ble noe rart med navnet mitt ved registrering og jeg har sendt e-post til kundeservice om dette. Eneste negative er da at jeg aldri fikk en bekreftelse på dette at det forhåpentligvis er ordnet opp i.

Svar fra Agva Kraft
29.06.2020 13.22
Hei Kim,

Takk for tilbakemeldingen. Du må gjerne sende meg en mail på mn@agva.no så skal jeg dobbeltsjekke at rett navn er registrert.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Endrer betingelser som er "garantert i 6 måneder""
2 syns denne omtalen er nyttig

AGVA fakturerte 28øre kwt for mai i en periode vi var garantert -8 øre av spotpris (garantert skriftlig i 6 måneder ved avtale inngåelse). Spotpris var i perioden mai 2020 9,94øre kvt. Altså skulle vi kun faktureres 1,94øre kvt. De har i tillegg fakturert både "spotpris" og "strømpris". Styr unna dette selskapet, ren svindel.

Svar fra Agva Kraft
22.06.2020 12.26
Hei Noura, det er helt korrekt at betingelsene er garantert i 6 måneder. Ta gjerne kontakt med meg direkte på mn@agva.no så skal jeg dobbeltsjekke fakturaene dine.
John A. M
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Her blir man lurt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Betalte bortimot en tusenlapp for å skulle få strøm til innkjøpspris i ett år. Resultat: Regning for mai - 14,46 øre pr. kwt - pris ifølge norpool: under 8 øre. Må legge til mva, men blir likevel feil. Byttet leverandør umiddelbart. Håper dette firmaet blir stoppet.

Bjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøst firma"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lokkepris en kort periode for så å endre avtale uten nærmere info. Min avtale ble endret to ganger inntil jeg endte med forskuddsbetaling på 3 måneders stipulert forbruk til en relativt høy kost. De svarte ikke på noen henvendelser fra meg på Mail. Så snart jeg byttet leverandør kontaktet de meg pr Mail med typisk standardfrase for å lokke meg tilbake. Jeg refererte til tidligere Mail og ba om svar. Hørte ikke mer fra de. Videre prøver jeg å få igjen penger fra de for strøm de krevde inn forskuddsbetaling på. Snart 3 mnd uten at de har betalt meg tilbake. De svarer heller ikke på Mail.

Svar fra Agva Kraft
16.06.2020 17.29
Hei, Jeg hørte akkurat med en kollega som kjente saken. Alt skal ha blitt løst for en uke siden, ta gjerne kontakt på nytt om noe fortsatt er uklart. Og beklager bryderiet.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurt igjen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg gikk inn på en billig strømavtale i vår etter å ha oppdaget at Fjordkraft hadde satt opp prisen betraktelig uten å meddele et pip. Agva fikk god omtale og en kampanjepris ble mitt valg. De presiserte også at det ville bli gitt beskjed ved prisendring, noe som selvsagt ikke har skjedd. Prisen ble endret 1. mai, og det fremkommer selvsagt ikke noe sted unntatt på faktura som kom forleden. Selvsagt burde jeg sjekket avtalen min nesten daglig for å unngå dette.

Agva Kraft strømpriser
SJEKK OM AGVA KRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Agva Kraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Agva Spot Sommerkampanje 2020
Spotpris - Agva Kraft
1342 omtaler
Prisen varer i minimum 1 måned
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
- 516 kr
-30,98 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Strømpris 2020
Spotpris - Agva Kraft
1342 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
- 308 kr
-18,48 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Strømpris
Spotpris - Agva Kraft
1342 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever AvtaleGiro
- 201 kr
-12,08 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Fast 3 mnd
Fastpris - Agva Kraft
1342 omtaler
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
148 kr
8,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Innkjøpspris
Innkjøpspris - Agva Kraft
1342 omtaler
Forskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
174 kr
10,42 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Innkjøpspris
Innkjøpspris - Agva Kraft
1342 omtaler
Forskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
174 kr
10,42 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Spotpris
Innkjøpspris - Agva Kraft
1342 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
193 kr
11,56 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Kraft Spot
Spotpris - Agva Kraft
1342 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
274 kr
16,42 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Fast 6 måneder
Fastpris - Agva Kraft
1342 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
498 kr
29,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Fast 1 år – Kampanje
Fastpris - Agva Kraft
1342 omtaler
Etterskuddsvis betaling
1 år bindingstid
Krever AvtaleGiro
832 kr
49,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Fastpris
Fastpris - Agva Kraft
1342 omtaler
Forskuddsvis betaling
12 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
1 165 kr
69,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
AGVA Fast 2 måneder
Fastpris - Agva Kraft
1342 omtaler
Etterskuddsvis betaling
2 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
1 332 kr
79,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR