Meny

Agva Kraft omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Middels
7
av 80 innen
strømselskap
51%
anbefaler
Agva Kraft
Filtrer omtaler
306
146
45
54
351
Sorter omtaler etter
Viser av 902 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Agva Kraft?
Michaels
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt, tilpasset og miljøvennlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

God salgsprosess, enkel onboarding, og riktig mengde oppfølging. Alt i alt en meget god opplevelse. Og så er det kjekt å vite at kraften er "grønn". Det som kan fremstå som litt uklart er hvordan de faste kostnadene er dekket inn/fordelt over året. Men alt i alt, veldig bra!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna! Jeg satt opp avtale med Agva Kraft, mottok avtalen noen dager seinere..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg satt opp avtale med Agva Kraft, mottok avtalen noen dager seinere, alt så fint ut, ga dem fullmakt i nettbanken min. Etter to måneder uten regning ringte jeg dem og de kunne fortelle meg at min nettleie-leverandør hadde nektet dem å levere strøm og at de derfor ikke var min stømleverandør. (Jeg har derfor fått levert strøm av leveringsplikt i to måneder - som jo er svindyrt.) De påstår å ha sendt meg informasjon om dette og at avtalen derfor ikke er gyldig. Når jeg etterspør denne dokumentasjonen per. telefon legger de faktisk PÅ røret. Nettleie-leverandøren min sier at 1) de har ikke avvist Agva Kraft i å levere strøm hos meg, 2) de har aldri mottatt noen innmelding om meg fra Agva Kraft, og 3) de har ikke hjemmel til å nekte noen i å levere meg strøm. Etterspør dokumentasjon på denne "avvisningen" per. mail og får et selvskrevet ExCel-regneark med to linjer på tilbake, hvor det står den datoen jeg har skrevet i min første mail, og deretter "avvist". De kaller det dokumentasjon - forfalskning er hva det er. Alt er dokumentert og sendt kopier av til min nettleie-leverandør, og saken er også klaget inn til Forbrukerrådet og Elklagenemda. Da de hele tiden har har fullmakt i min nettbank kommer jeg til å politianmelde dem for svindelforsøk.

Svein A. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Du blir lurt, de setter deg på en av de dyreste avtalene de har."
3 syns denne omtalen er nyttig

Du blir lurt med billig strøm, for deretter for å havne på en dyr avtale, Dette medfører at du betaler dobbel strøm før du rekker å gjøre noe. Etter kontakt med kundeservice treffer man medarbeidere som er meget lite imøte kommende og avbryter deg slik at du ikke får sagt det du skal, de gjentar seg selv hele tiden, og virker som de har liten kunnskap om kundeservice. De større selskapene viser iallefall seriøsitet, når de faktisk har gjort feil. Mitt råd, velg noen andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk inkasssokrav fra Agva på en faktura vi ikke hadde mottatt. Ringte dem for å løse dette og fikk beskjed om at faktura var sendt til anleggsadressen. Jeg sa at fakturaadresse er firmaets adresse og spurte hvordan faktura kan være levert da hytta ikke har postkasse stod de bare på at den var levert. Jeg undret meg videre over hvordan de ikke hadde fått den i retur, men det mente de at de ikke hadde fått. Endte med at vi måtte betale avgiftene for dette og vi bytter selskap.

Svar fra Agva Kraft
07.01.2019 08.50
Ved bestilling er det felt både for anleggsadresse og fakturaadresse i bestillingsskjemaet. Vi beklager om dette har ført til en misforståelse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Agva Kraft øker strømregningen uten forvarsel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Agva Kraft øker strømregningen uten forvarsel. Endrede fakturaer blir sendt i ferietid med nesten utløpt dato, noe som øker prisen med 8,5% ekstra. Fakturaen har nå også en forkjøpspris på strøm, som ikke er avtalt tidligere. Denne er selvsagt med svært høy pris (63 øre/kWh). Agva Kraft tar ikke telefonen ved kontakt. Hold deg unna hvis mulig!

Svar fra Agva Kraft
07.01.2019 08.49
Vi kan dessverre ikke ta hensyn til ferier siden de fleste avtalene faktureres månedsvis. Vi vil anbefale avtalegiro og efaktura, det er ofte enklere for både kunde og leverandør samtidig som det sparer miljøet.
Ta gjerne kontakt, så kan vi hjelpe til med dette! Det er som regel kort ventetid på telefon.
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Minner om svindel! Har mottatt forskudsfaktura på som er minimum 3 dobbel av hva vi hat brukt!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har mottatt forskudsfaktura på som er minimum 3 dobbel av hva vi hat brukt! For forskudd på desember 2018. De svarer ikke på telefon får beskjed om at de er til lunsj. Skillig useriøst føler oss svindlet på det groveste. Hold dere unna!

Svar fra Agva Kraft
07.01.2019 08.49
Her ser det ut som om du har vært uheldig, og det beklager vi. Før jul hadde vi lunsjstengt en dag, men vanligvis er kundeservice åpent hele dagen. Send meg gjerne en mail på mn@agva.no hvis det fortsatt er noe du ikke har fått svar på.
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"LITT AV EN JULEGAVE !"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fredrikstad 23/12 2018 Byttet fra Ishavskraft til Agva i mai i år og har egentlig vært en fornøyd kunde - fram til i dag. Har et lite hus, er forsiktig med strømbruken og har god oversikt over forbruket. Helt uventet, uten noe slags forhåndsvarsel og uten noen forklaring, ramler det inn en SMS med melding om ei desemberregning på kr 3291,89. Meldingen tikket til og med inn lillejulaften. Litt av en julegave ! Er valget av tidspunkt bevisst ? Som kunde kommer man jo ikke i kontakt med kundeservice før tredje juledag !!! Ingen regninger fra Agva har i løpet av det halvåret som er gått oversteget 600 kroner. For samme periode i fjor (desember) var regningen fra Ishavskraft på 888 kroner. Agva tilbyr heller ikke "Min side"-funksjon. De viser til nettbanken, men heller ikke der finnes detaljert fakturaoversikt. Skal man måtte drive privat etterforskning for å finne ut hva som skjer ? Reaksjon er selvfølgelig sendt Agva. Jeg har bedt om å bli oppringt og få forklaringer på den skyhøye regninga straks de er tilbake på kontoret. Har også bedt om å få forklaringen skriftlig. Venter spent på fortsettelsen. Den må være godt begrunnet, ellers kan Agva registrere EN KUNDE MINDRE !

Svar fra Agva Kraft
07.01.2019 08.49
Dersom ikke forskuddsfakturering passer for deg, så har vi mange gode varianter med etterskuddsfakturering. Du er velkommen til å ta kontakt om det passer deg bedre! Vi kan også informere om at vi nå har lansert minsidefunksjonalitet siden det har vært et ønske fra deg og andre kunder om dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Sleipe"
2 syns denne omtalen er nyttig

De flyttet min strømavtale i en dag til Agva det kostet 1085 kr, frekke og sleipe kommer aldrig tibake og heller ingen jeg kjenner. De sendte også en faktura på papir 65 kr miljø. Avtalen var avtale giro bank. Hilsen Tom O.

Svar fra Agva Kraft
07.01.2019 08.49
Siden du ikke skriver med fullt navn er det vanskelig for oss å se hva som har hendt. Bare ta kontakt med kundeservice, så fikser vi nok dette raskt og enkelt.
Kristin R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og greit"
9 syns denne omtalen er nyttig

Supert med faktura i nettbanken. Rimelig pris og kundeservice fikser problemer kjapt og uten noe styr hvis jeg har problem.

Svar fra Agva Kraft
07.01.2019 08.49
Hei Kristin, Takk for hyggelig tilbakemelding og riktig godt nytt år!
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Spekulativ markedsføring"
5 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk en avtale med etterskuddsbetaling, men ble automatisk flyttet over på en avtale med forskuddsvis betaling. Dette står sikkert et sted med liten skrift, men jeg opplever det som spekulativt. Forskuddsvis betaling er i utgangspunktet en lur måte å få et rentefritt lån fra kunden på. De skrev også at avtalen forutsatte e-faktura, og det er helt greit, men når det er lite informasjon om hvordan man kan opprette dette umiddelbart (for eksempel gjennom å få e-fakturareferanse) er det vanskelig å unngå fakturagebyr på 50 kr på første regning. Dette er jo også noe de spekulerer i vil jeg tro. I tillegg er de ikke særlig konkurransedyktige på pris.

Svar fra Agva Kraft
07.01.2019 08.48
Vi har mange gode etterskuddsavtaler også, så det er bare å ta kontakt med kundeservice, så kan vi hjelpe deg med dette. Pris må du gjerne sjekke på nytt, for vi topper oversiktene over de billigste strømleverandørene.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig. Rett å slett."
3 syns denne omtalen er nyttig

Byttet om avtalen min uten å si ifra! Betalte plutselig for to måneder i framtiden og skulle ha med til å betale for de jeg allerede har betalt for flere ganger. har ikke fått noe beskjed om dette! Grei kundeservice om du får tak i dem da.

Svar fra Agva Kraft
07.01.2019 08.47
Hei Anonym, det er vanskelig å si noe om dette når vi ikke har noe navn å forholde oss til. Ta gjerne kontakt, så ordner det meste seg.
Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyrt og dårlig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Agva hadde Ok pris første månedene, helt til plutselig prisen ble nærmest fordoblet. De skulle plutselig også ha forskuddsbetalt. Kundeservice bruker veldig lang tid på å svare, og de bruker lang tid på å betale tilbake penger jeg har betalt for mye

Svar fra Agva Kraft
20.12.2018 12.43
Hei Elisabeth, det er dessverre høye innkjøpspriser på strøm år, og det gir jo utslag nå som det er kaldt og forbruket er større. Hvis du har betalt for mye, skal ikke det ta lang tid å tilbakebetale. Send meg en mail på mn@agva.no , så ser jeg på det med en gang.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk strømregning for neste år. Over 2000kr dær vi også måtte betale for samme periode flere ganger. Får ikke svar på disse spørsmålene når jeg prøver å ta kontakt

Svar fra Agva Kraft
20.12.2018 12.43
Vi hverken kan eller vil ta betalt for samme periode flere ganger, så her må det være en misforståelse. Ta kontakt på mn@agva.no , så finner vi ut av det.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Strålende fornøyd!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har nettopp byttet til Agva, og så langt har alt vært positivt. God informasjon underveis i prosessen med å bytte leverandør.

Svar fra Agva Kraft
20.12.2018 12.43
Det er veldig hyggelig å høre at du er strålende fornøyd! I en periode med så høye innkjøpspriser som det er nå, er det ekstra viktig å velge en rimelig leverandør. Vi håper du blir fornøyd med både våre priser og miljøengasjement i tiden som kommer!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet nettleie og strøm på samme faktura. Dette stemte ikke. Vet ikke helt hvordan jeg skal få tak i dem akkurat nå. Finner ikke telefonnummer.

Svar fra Agva Kraft
18.12.2018 11.41
Da har du fått feil info, og det vil jeg gjerne undersøke så det ikke skjer igjen. Fint om du sender meg en mail på mn@agva.no. Ellers er vi å treffe på telefonnummeret som står på fakturaen og på våre nettsider: 67114466.
Bjørnar B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bestilte en avtale på 3 mnd fastpris avtale med avtalegiro..."
5 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte en avtale på 3 mnd fastpris avtale med avtalegiro etter de 3 mnd var gått fikk eg plutselig regning i nettbanken på over 11000 kr. Da jeg ringte for å høre hva dette var fikk eg beskjed om at de nå var begynt med forskuddfakturering. Syntes det virke litt suspekt og fakturere for 1 års stømforbruk på forskudd da jeg bruker rundt 12000 kwh i året og de hadde fakturert for over 13000kwh for 3 mnd på forskudd. Styr unna dette er ikke et seriøst selskap🤬

Raventhiran T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Juks og fanteri!"
4 syns denne omtalen er nyttig

De lurer med å si at de spanderer. De varslet med å endre opp strøm prisen etter 1 måned med lokke pris.

Holabjarne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forskuddsbetaling."
6 syns denne omtalen er nyttig

Har gått over til forskuddsbetaling, uten å varsle kundene. Veldig uoversiktlige etterskudds fakturaer som motregnes mot forskuddsbetaling. Må purre på tilgodehavende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Utrolig frekk kundeservice!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ringte Agva Krafts kundeservice og spurte om detaljer om Agva Krafts fastpris-tilbud, det som ligger på strompris.no. Jeg ringte på vegne av en venninne, som er syk og som jeg bestiller strøm og ordner med regninger for. Vedkommende på Kundeservice sa 'Dette er en avtale for nye kunder og du har vært kunde hos oss før og kan ikke få tilbudet Jeg viste til det som stod på strompris.no og jeg sa at hun som driver nettsiden hadde fortalt meg at det var selskapene selv som la inn sine priser og tilbud hos strompris.no. Da svarer hun på kundeservice; 'Dette er bare tull. For strompris.no er en nettside og de har ikke ringt til deg. Du har vært kunde her før og kan ikke få et slikt tilbud.' Jeg svarte at jeg ringte på vegne av en venninne, men hun på kundeservice bare la på røret. Utrolig at de kan ha slike frekke folk ansatte på kundeservice!

Bent A. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tvilsomt selskap, eneste som er bra er damen på kundeservice."
4 syns denne omtalen er nyttig

Har nå hatt Agva i ca 2 år. I starten bestilte jeg spotpris med etterskuddsvis fakturering. I starten var alt bra. Etter en tid begynte de plutselig å forskuddsfakturere. Kontaktet de, de beklaget og fikset. I sommer sendte de en epost med mye reklamedill, og som en liten notat nede i reklamen så nevnte de noe om endring i avtalen, uten at jeg hang meg mer oppi det. Senere har de begynt å legge på 20-25 øre per KW/t, samt at de nok en gang har begynt å forskuddsfakturere. Gikk fra tusenlappen til 4.500,- i fakturabeløp! Ringte de, nei her har det skjedd en feil, dette skal vi fikse. Javel, de gir meg et tilgodebeløp som de trekker fra i fremtidige fakturaer på?! Javel. Dette er mine penger, som de tar urettmessig fra meg, og jeg får de ikke tilbake men som et tilgodehavende? Hva med renter da? Og hvorfor plutselig forskuddsfakturering? Da jeg opprinnelig tegnet avtale var det spotpris, med et lite tillegg, med etterskuddsfakturering. Ingen lokkeavtale, ingen spesialpris. Helt ordinære vilkår. Likevel så har de klart å "helt tilfeldig" å sette meg over på forskuddsfakturering, uten å nevne det med ett ord. Og faktureringen, den er jo et kapittel i seg selv, og jeg irriterer meg over at jeg ikke har reagert før nå. De har jo krev e-faktura. Greit nok det, vi har og satt opp avtalefakturering. Problemet er at vi ikke får tilsendt oversikt på epost, SMS eller papir. Ingenting. I nettbanken er det ikke mulig å se noenting fornuftig, annet enn beløp, forfallsdato og noen ref.nr. Men ikke forbruk, KW-pris. Ingenting. Ikke noen steder. Og de har heller ikke egen kundeside eller kundeapp. Ingenting. Man må ringe evt sende epost til de og be om å få sendt oversikt manuelt. Det tok forøvrig flere dager, pga svikt i epostsystemet hos de. Hmm. Her er det så mye som skurrer at jeg overraskes at de får lov å stå som billigste leverandør hos f.eks strømpris.no For det er de ikke. I dag fikk jeg bekreftet at de er rundt 20 øre per kilowatt (!!!) DYRERE enn Ustekveikja, som jeg nå har meldt overgang til. Det er jo latterlig mye, nok til at Agva burde ligge på bunn på listen, ikke på topp. Jeg har meldt dette videre til fobrukerrådet, de har fått alle mine faktura, de har kommentert at dette ikke ser bra ut i det hele tatt, så de kommer til å ta affære. Når det skjer må fuglene vite, men i mellomtiden er det bare å komme seg langt vekk fra Agva. PS: Ikke la deres aggresjon gå utover kundeservice. De gjør en jobb så godt de kan. Det er de luringene som sitter bak det hele som er synderne her! Jeg fikk forøvrig meget god og ærlige svar fra kundeservice hos Agva, så all ære til den ene damen som jeg traff på hver gang jeg ringte de (har de bare 1 på kundeservice?).

Svar fra Agva Kraft
28.11.2018 13.19
Hei Bent,
Ja her høres det ut som at det gått skikkelig galt fra vår side og det beklager vi! Det er i hvert fall godt å høre at du syns at de på kundeservicen vår er hyggelig. De gjør en knallgod jobb som vi er svært stolte over. Det er litt vanskelig for meg å se helt hva det er som godt galt her men hvis du ønsker noen mer informasjon eller at vi ska se på saken på nytt for deg er du hjertelig velkommen å kontakte oss igjen.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har automatisk måler, men likevel kommer de flere måneder i ettertid å sier det er brukt mer strøm for tidligere perioder. Får ikke svar ved sending av e-post til kundesenteret, ventet i snart 1,5 måned på å få oversikt over mitt forbruk. Purret for 14 dager siden, og på nytt nå i forrige uke. Ingen respons. Sjekket forøvrig historikken til selskapet etter at jeg først ble misfornøyd. Alle som vurderer Agva bør google selskapet.

Svar fra Agva Kraft
28.11.2018 10.10
Hei Anonym,
Det høres rart ut. Vi har hatt litt for lang svarstid på mail den seneste tiden men absolutt ikke så lang som 1,5 måned eller 2 uker. Da du valgt at skrive anonymt her er det vanskelig for oss å kontakte deg for å hjelpe deg med saken din men bare send meg en direktemail på mn@agva.no så får du hjelp direkte.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Stipulerer forbruk"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skyhøy regning første gang pga at de stipulerer et forbruk og du betaler forskudd på flere mnd. Men som ny kunde vet de ikke om hvilket forbruk jeg har, ergo er de jo bare ute etter mest mulig inn første gang.

Svar fra Agva Kraft
23.11.2018 15.27
Ved oppstart hos ny leverandør, får strømselskapet historikken fra netteier, så dette er basert på reelle tall. Men vi har også mange fine etterskuddsprodukter, så det er bare å ta kontakt så finner vi en god løsning for deg!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kjempefint service"
13 syns denne omtalen er nyttig

God kundeservice og bedre pris. Jeg prøvde med forskjellige selskaper men agva har bedre pris. Også har jeg ikke problemer med strøm. Jeg bor i Oslo.

Svar fra Agva Kraft
23.11.2018 15.24
Hei Carlos,
Bra du er fornøyd med både service og pris, det er vi glade for å høre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"
12 syns denne omtalen er nyttig

Billig og god strømleverandør. Byttet via elskling da min tidligere strømleverandør hadde alt for høye priser.

Svar fra Agva Kraft
23.11.2018 11.55
Hei Joakim,
Det høres ut som om du har gjort god research, så da håper jeg vi lever opp til dine forventninger også fremover.
Fridtjof I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Har inntrykk av at Agva spot gjør en god jobb for kundene"
7 syns denne omtalen er nyttig

Ava spot scorer høyt på Forbrukerrådets liste over anbefalte leverandører. Kanskje er det en grunn til det. Tiden vil vise....

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR