Meny

Fjordkraft strømpriser

SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Fjordkraft Spotpris Web
Timespot - Fjordkraft
353 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
301 kr
18,03 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spot Web
Innkjøpspris - Fjordkraft
353 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
334 kr
20,02 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Garantistrøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
353 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
371 kr
22,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Topp 3
Andre prismodeller - Fjordkraft
353 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
402 kr
24,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Industri Energi Topp 3 Garanti
Andre prismodeller - Fjordkraft
353 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
402 kr
24,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Innkjøpspris
Innkjøpspris - Fjordkraft
353 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
411 kr
24,66 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Innkjøpspris - Fjordkraft
353 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
419 kr
25,14 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Innkjøpspris - Fjordkraft
353 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
421 kr
25,26 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Spotpris
Timespot - Fjordkraft
353 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
436 kr
26,14 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Eurobonus-avtalen
Innkjøpspris - Fjordkraft
353 omtaler
Etterskuddsvis betaling
90 dager bindingstid
Ingen betalingskrav
448 kr
26,86 øre/kWt
Detaljer
Les mer
PowerSpot
Innkjøpspris - Fjordkraft
353 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
448 kr
26,86 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Garantert Fornøyd
Andre prismodeller - Fjordkraft
353 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
463 kr
27,80 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Elbil-avtalen
Andre prismodeller - Fjordkraft
353 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
500 kr
29,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Forutsigbar
Andre prismodeller - Fjordkraft
353 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
583 kr
34,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Flytende Strøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
353 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
832 kr
49,93 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft omtaler og erfaringer
1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
100
av 104 innen
strømselskap
13%
anbefaler
Fjordkraft
Freddy H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fikk en kjempe god pris ved strømbytte, for så å skru opp prisen til dyrere enn konkurentene senere."

Dette selskapet holder jeg meg langt unna! Byttet til Fjordkraft fordi at de klarte å overbevise meg om å være den billigste leverandøren i markedet, noe som kun varte i noen måneder før de begynte å skru opp prisene til dyrere enn konkurrentene. Jeg ringte inn slik at prisen ble satt ned igjen. Et halvt år senere så var prisen skrudd opp igjen. Da skiftet jeg tilbake til min opprinelige strømlevarandør Lyse som jeg alltid har kunnet stole på. Dette må jo være ulovlig, og gå under noen form for svindel?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr langt unna Fjordkraft"

Selger på døra opplyser lavere pris enn det vi hadde hos eksisterende selskap. Etter å ha lest meg opp på nettet angående selskapet velger jeg å benytte meg av angrefristen samme dag. Eposten sendes og ringer dagen derpå for å bekrefte at de ikke vil ta meg som kunde og at alt er ok. En måned etterpå får jeg en fin regning fra selveste Fjordkraft. Ringer Fjordkraft får forklart at de har drevet å oppdatert systemene sine og min angreskjema må ha da falt ut. Sitter da med en regning også som er høyere enn egentlig selgeren oppga. Vedkommende forteller om at prisene steg kort tid etter at jeg hadde skrevet kontrakten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Garantert Minsfornøyd!"

Mye dyrere enn jeg var lovet. Prisen øker og øker uten at jeg vet hvorfor. Hvordan man kan være garantert fornøyd med denne avtalen kan jeg ikke forstå... STYR UNNA!

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08.33
Hei Stian, og takk for tilbakemeldingen. Strømavtalen Garantert Fornøyd (https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/garantert-fornoyd/) garanterer at strømprisen alltid skal være lavere enn prisen på tilsvarende strømavtaler hos Norgesenergi (Topp10), Hafslund (Direkte Variabel), LOS (Flytende), Glitre Energi (Variabel) og Gudbrandsdal Energi (Variabel Kraftpris).

Denne garantien varer i 6 mnd, i henhold til avtalens vilkår (https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/garantert-fornoyd/avtalevilkar/). Med bakgrunn i Fjordkraft Garantert Fornøyd sin garanti, kan strømprisen endres umiddelbart etter at dette er varslet på Fjordkrafts nettsider. Konkurrentgarantien og kampanje fastbeløp utløper etter 6 mnd, etter dette må kunden aktivere ny garanti. Også dette står i avtalens vilkår.

Jeg håper dette var oppklarende. Vi anbefaler alltid å sette seg inn i hviken type avtale som passer best til eget behov og forbruk før man inngår en strømavtale. Ønsker deg en god uke!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Tormod K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"helt forferdelig, foretrekker heller fortum sin bedrift avtale!"

spotpris på en bedriftavtale blir for dyrt, byttet til fortum og ligger nå godt under spotpris med samme fastbeløp i mnd!

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08.32
Hei Tormod, så trist å høre at du ikke er fornøyd med bedriftsavtalen du har hatt hos oss. Jeg håper du tok en prat med våre bedriftskunderådgivere før du byttet, slik at vi fikk tatt en kikk på avtalen din med deg og sett om det var mulighet for forbedringer. Det er leit å høre at vi har mistet deg som kunde hos oss.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Shiming Y
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"They changed påslag from 5,49 to almost 9 øre."
1 syns denne omtalen er nyttig

I have Spotpris from Fjordkraft, they changed påslag from 5,49 to almost 9 øre this july, informing me by only sending a message in my fjorkraft account, I didn't notice it until now. Very disspointed! I tried to contact them and ask for a reason, what I got is they change påslag with market bla bla bla... It's so strange that this change has only one single direction. I am switching to Tibber now, good luck to everyone with Fjordkraft!

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08.29
Hello Shiming, and thank you for your feedback. From the amounts mentioned I understand that you are talking about Enkel Spotpris. The terms and conditions for Enkel Spotpris can be found here: https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/strom/avtalevilkar/, and they clearly state the following:

"Avtalen Enkel Spotpris har i tillegg et fast månedsbeløp som er uavhengig av strømforbruk og et variabelt påslag i øre per kWh. Det variable påslaget kan endres med 2 ukers varsel på Fjordkrafts internettsider eller i Min side. I samsvar med Lov om elsertifikater inneholder påslaget kostnader til kjøp av elsertifikater."

When we changed the price in June of 2020 the price had been unchanged for at least a year.

I hope this cleared things up!

Sincerely, Fjordkraft
Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkel strømleverandør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ser det er mange meninger om det ene og det andre, men generelt så vet vel folk for lite og føler seg fritatt for å undersøke hva de går inn i av avtaler. Jeg er over en over middels ivrig kunde, som er opptatt av husholdningsøkonomi. Jeg har vært opptatt av å ha en strømavtale som er tilpasset min private økonomi. Primært så er jeg en spotpris kunde som bruker primært prismatch, men til visse årstider så er forutsigbarhet viktig, så det kan være at jeg benytter meg av flere avtaler ila et år. Hittil i år, har jeg betalt snaue 100 kr i strøm, og på toppen av det hele så har jeg elbil. Nettleien er jo der uansett hvilket selskap man benytter. I Fjordkraft har man i hvertfall en faktura å forholde seg til. Hører flere historier om den ene og den andre som får fakturaer på strøm og nettleie fra ulike aktører med gebyrer i hytt og vær. Jeg har vært kunde hos Fjordkraft i mange år og har ingen problemer med fakturaer eller kundeservice.

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08.28
Hei Bjørnar, og takk skal du ha for hyggelig tilbakemelding! Det setter vi stor pris på. Det høres ut som du er en bevisst kunde som tar i bruk de tilbudene som vi har tilgjengelig – veldig lurt. Om det skulle være noe som helst vi kan hjelpe deg med i fremtiden er det selvsagt bare å ta kontakt!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Uvitenhet koster penger og skaper misnøye"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er meget godt fornøyd med fjordkraft som "leverandør" av kraft til meg. Jeg har spart mange mange tusen på og benytte meg av fjordkraft sine avtaler de siste 2 årene. Det skal sies at jeg er utdannet i energifaget og skjønner hvordan kapitalisme, politikk og kraft-trading fungerer. Jeg vil anbefale folk og sette seg inn i hvordan dette fungerer, så er det mye penger og spare og mye mindre frustrasjon og måtte erfare. Det meste står i svarene fra fjordkraft på denne siden. Alternativet er og akseptere strømprisene slik de er, eller investere i egen kraftproduksjon. Feks qeg, eller vannturbin. Sol&vind er dårlig investering.

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08.27
Hei Anders, og takk for tilbakemeldingen. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med oss! Vi har full forståelse for at kraftmarkedet kan virke vanskelig for mange, men vi prøver å være så transparente og imøtekommende som vi kan, samt å svare grundig når folk har spørsmål. Ønsker deg en fin uke!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Prøver å lure deg med jukseforsikringen "trippelgaranti""
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi byttet avtale over telefon uten at det ble nevnt noe som helst om "trippelgaranti". Men i SMSen vi uheldigvis aksepterte var den lagt til som betingelse "som avtalt" - uten at dette var avtalt over telefon. Forsikringen har svært høy pris sett i lys av sine meget marginale dekninger. Vi kan vel bare tenke oss at de på telefonen skammer seg over å måtte pushe dette jukseproduktet, derfor ble det ikke nevnt. Det er vår feil at vi ikke sjekket betingelsene, men som godtroende nordmenn er vi ikke vant til at trauste strømselskap prøver å lure seg til ekstra penger på denne måten. Du burde unngå Fjordkraft for å straffe uærlig praksis, slik oppførsel skal ikke lønne seg.

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08.26
Hei Ola, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Så leit å høre at du ikke fikk tilstrekkelig informasjon om Trippelgaranti i samtalen med oss. Hvis du ikke allerede har gjort det vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice, slik at vi kan ta en skikkelig kikk på dette sammen med deg. Det er svært viktig for oss at våre selgere oppgir korrekt informasjon i sine samtaler.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR