Meny

Fjordkraft strømpriser

SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Fjordkraft Spotpris Web
Timespot - Fjordkraft
335 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
29 kr
1,72 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spot Web
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
62 kr
3,71 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Innkjøpspris
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
139 kr
8,35 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
147 kr
8,83 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
149 kr
8,95 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Eurobonus-avtalen
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
90 dager bindingstid
Ingen betalingskrav
176 kr
10,55 øre/kWt
Detaljer
Les mer
PowerSpot
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
176 kr
10,55 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Industri Energi Topp 3 Garanti
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
236 kr
14,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Topp 3
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
286 kr
17,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Garantistrøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
287 kr
17,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Elbil-avtalen
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
333 kr
19,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Forutsigbar
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
417 kr
24,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Flytende Strøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
549 kr
32,93 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft omtaler og erfaringer
1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
97
av 102 innen
strømselskap
13%
anbefaler
Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dørsalg"

Forferdelig pågående dørselger. Tar ikke nei for et svar. Kommer ikke til å benytte meg av noen av deres tjenester i fremtiden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke la deg lure !!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her loves det gull og grønne skoger i det de kaller "prismatch." Dette for å kapre, eller som i mitt tilfelle, beholde kunden. Men det er bare fram til de mener det ble for billig, og så blir du automatisk flyttet til noe som er dyrere. NULL forståelse fra kundeservice. Mitt klare råd er som overskriften; - ikke la deg lure! De holder ikke det som loves!

Svar fra Fjordkraft
26.07.2020 20.25
Hei Frank, og takk for tilbakemeldingen. Så leit å høre at du ikke er tilfreds med Prismatch. Vi er tydelige på hvordan Prismatch fungerer, f.eks her på nettsidene våre: https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/. Her står det at hvis du benytter deg av prismatch bytter vi din strømavtale, så du får tilsvarende avtale hos oss som du har blitt tilbudt hos en annen strømleverandør. Dersom tilbudet fra annen strømleverandør gjelder i en begrenset periode, matcher vi prisen for samme periode. Etter endt periode gjelder standard avtale, tilsvarende den avtaletypen du har blitt tilbudt. Dette er ikke noe vi prøver å skjule.

Jeg håper du vil kontakte vår kundeservice, slik at vi kan se på om du har fått en strømavtale som passer til dine behov, eller om det finnes en annen som du heller burde velge.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Dørsalg i bygård"
1 syns denne omtalen er nyttig

Stusser på at Fjordkraft sender ut dørselgere som ringer på alle dører i en bygård i Oslo i våre dager. Virker lite gjennomtenkt med dørsalg ift. smittevern når bud og andre knapt nok tør gå innafor døra i oppgangen.

Svar fra Fjordkraft
26.07.2020 20.25
Hei Eric, og takk for tilbakemeldingen. Regjeringen har startet gradvis gjenåpning av Norge, og vi er glade for at våre selgere kan gjenoppta ta sine arbeidsoppgaver. De ser frem til å møte potensielle kunder igjen. Vi har informert alle aktuelle kommuner om våre rutiner for å unngå smitte, og har vært i dialog med kommuneoverlegene der vi starter opp dørsalg. De får daglig oppfølging og de har god opplæring i smitteverntiltak. Alle adresser loggføres, og hvis det skulle bryte ut noe smitte eller noen har antydning til sykdom, kan de ikke gå fra dør til dør. De kan heller ikke gå fra dør til dør om de skulle være i nærkontakt med noen andre som er syke. Nettbrettene desinfiseres ofte, og de har gode rutiner for hvordan de skal opptre i møter med potensielle kunder. Ellers følger de rutinene som er nedsatt fra FHI. Du kan derfor være trygg på at det å møte våre selgere ikke skal være farlig. Ønsker deg en riktig så fin dag videre, og takk for at du tok kontakt.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Ole V. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Vært kunde i mange mange år."
2 syns denne omtalen er nyttig

Siden det var så mange negative tilbakemeldinger tenkte jeg at jeg skulle komme med noe positivt. Jeg har vært kunde med Fjordkraft i mange år. Utrolig nokk har jeg aldri hatt noen problem med dem.. Jeg kommer relativt rask igjennom til dem.. Jeg har fått det jeg har ønsket. Og mulig jeg er naiv.. men jeg stoler på dem. Til nå har dem ikke brutt min tillit til dem.. Dem har gang på gang levert. Prismatch og spotpris er en fin kombo. Men nylig har dem oppdatert appen deres. Helt genial! Jeg får kaffe til halv pris og andre goder! Helt konge! Nå mangler dem bare løsninger som Tibber.. Men uansett. Det kan være at jeg har vært veldig heldig med Fjordkraft.. Men det har gått knirkefritt og uten noen problem til nå.

Svar fra Fjordkraft
26.07.2020 20.24
Hei Ole, og tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Vi setter utrolig stor pris på slike anmeldelser. Jeg antar du mener sanntidsmåling når du etterlyser løsninger tilsvarende Tibber – en liten fugl har hvisket meg i øret at dette er noe som kan komme på plass allerede i høst, så der får vi krysse fingrene. Jeg håper du fortsetter å være fornøyd med oss, og at du tar kontakt med oss og sier fra hvis dette skulle endre seg. Ønsker deg en fortsatt god sommer!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Grintete K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"ALDRI!! mer Fjordkraft i min kontakt /STYR UNNA"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig over hele fjøla , Dyrere enn snittet , Etter fakturerer og Krediterer om hverandre og til høyere pris en opprinnelig faktura. Truer med inkasso på bestridede krav. 15 forskjellige saksbehandler som kun står på sitt... Makan til møkka firma skal du lete en stund etter ....

Svar fra Fjordkraft
13.07.2020 12.00
Hei K, og takk for at du tok deg tid til å legge igjen en tilbakemelding til oss. Her skulle jeg veldig gjerne gått inn på saken din og sett hva det er som har skjedd, men siden du er anonym lar ikke det seg gjøre. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen av oss, for dette høres ikke bra ut. Jeg håper vi kommer til en minnelig løsning til slutt.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Garantert fornøyd ... not"
1 syns denne omtalen er nyttig

For en stund tilbake ble jeg kontaktet av en dørselger som ønsket å få meg over på en mer gunstig avtale. "Garantert Fornøyd" het det. Kanskje litt naiv, men godtroende om selskapet jeg har i mange å vært kunde hos. Dette har resultert i at bare siste år har jeg betalt mer enn 10.000,- med bakgrunn i differansen. Selvfølgelig får du en presentasjon av kundeservice om at sikkerhet koster osv, men historien viser jo at når sikkerheten koster alt for mye... da hører du ikke noe fra en omtenksom selger som vil deg vel. Ber du om dokumentasjon for å finne virkelig differanse, nekter dem å gi deg historiske tall i bakgrunn om at det selskapet ikke har mulighet til å bruke tid på dette.. Det skjønner jeg godt når det er snakk om en slik differanse. Tenk om noen fant ut av det. Ta en titt på denne saken. Beskriver nok hva mange havner i etter å ha hatt en hyggelig provisjonsselger på døra som bare vil deg vel. https://www.nettavisen.no/okonomi/stromgigantens-lokkepris---definitivt-en-darlig-deal/3423985648.html Prøv å klag på "garatert fornøyd" da... lykke til med deg......

Svar fra Fjordkraft
13.07.2020 12.00
Hei Bjørnar, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med tiden du har vært kunde hos oss. Vi anbefaler alltid at man setter seg inn i avtalen man blir tilbudt, og om den passer til eget bruk og ønsker. Garantert Fornøyd (https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/garantert-fornoeyd/) er en variabel avtale, og denne typen avtaler gir større forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Prisen fastsettes for en kortere periode, vanligvis 14 dager, slik at du slipper å oppleve hyppige prissvingninger. Dette føles trygt for noen, mens andre heller ønsker en spotprisavtale som hele tiden følger svingningene i markedet. Her oppfordrer vi til å velge det man selv foretrekker.

Vi beklager at vi ikke har greid å leve opp til forventningene dine. Ønsker deg en god uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telefonterror"

De ringer og ringer. innrømmer selv at de lar det ringe i 20 sek før de lar det gå til neste. Rekker å ringe en gang hos meg i arbeidstid. Når jeg ber dem fjerne meg fra lista ler de rått. Burde vært nektet å selge noen ting.

Svar fra Fjordkraft
13.07.2020 09.07
Hei Tubbi, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres virkelig ikke bra ut. Jeg vil oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice, slik at vi kan undersøke denne hendelsen nærmere. Dette er ikke slik våre selgere skal opptre. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Jeg vil bytte energiselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig info fra selskapet. Jeg forventer at selskapet som et minimum sender en mail eller melding om faktura.

Svar fra Fjordkraft
23.06.2020 10.22
Hei Ola N, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. På generelt grunnlag kan du velge mellom å motta faktura per post, e-post eller eFaktura. Sistnevnte kan opprettes når du betaler din første faktura, eller via Min Side før du mottar den.
Ved e-postfaktura mottar du fakturakopi på oppgitt e-postadresse. Jeg får dessverre ikke sjekket akkurat din sak ettersom jeg ikke har noe informasjon om kundeforholdet her, men hvis du tar kontakt med vårt kundesenter skal vi selvsagt se på det. Ønsker deg en riktig så fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR