Meny

Fjordkraft strømpriser

SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Spot Web
Innkjøpspris - Fjordkraft
280 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
822 kr
49,30 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Innkjøpspris
Innkjøpspris - Fjordkraft
280 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
899 kr
53,94 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Innkjøpspris - Fjordkraft
280 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
907 kr
54,42 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Timespot - Fjordkraft
280 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
907 kr
54,42 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Innkjøpspris - Fjordkraft
280 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
909 kr
54,54 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Timespot - Fjordkraft
280 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
909 kr
54,54 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Eurobonus-avtalen
Innkjøpspris - Fjordkraft
280 omtaler
Etterskuddsvis betaling
90 dager bindingstid
Ingen betalingskrav
936 kr
56,14 øre/kWt
Detaljer
Les mer
PowerSpot
Innkjøpspris - Fjordkraft
280 omtaler
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
936 kr
56,14 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Garantistrøm
Variabel pris - Fjordkraft
280 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
954 kr
57,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Industri Energi Topp 3 Garanti
Variabel pris - Fjordkraft
280 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 002 kr
60,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Forutsigbar
Variabel pris - Fjordkraft
280 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 033 kr
61,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Elbil-avtalen
Variabel pris - Fjordkraft
280 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 067 kr
63,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Topp 3
Variabel pris - Fjordkraft
280 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 086 kr
65,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft omtaler og erfaringer
1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
98
av 101 innen
strømselskap
12%
anbefaler
Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Må fornye fornøyd garantien din"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft vil jeg aldri anbefale til noen. Det de kaller 100% fornøydhetsgaranti har en "best før" dato og dersom man ikke hele tiden går å tenker på strømregningen sin vil de øke prisen så høyt de kan. Inngikk i avtalen Garantert Fornøyd noe jeg absolutt ikke er. De har i lang tid økt prisene for min avtale uten å varsle meg på epost- eller sms. Men vært ganske smarte å lagt inn beskjeden inn på min side. Styr unna godtfolk, Garantert Fornøyd er ikke Garantert Fornøyd over tid.

Svar fra Fjordkraft
11.12.2019 13.27
Hei Mir, og takk for tilbakemeldingen din. Fornøydgarantien vår fungerer slik at dersom du ikke er fornøyd med oss etter tre måneder, refunderer vi fastbeløpet ditt for inntil tre måneder. Den har ingenting med strømprisen din å gjøre, så her er jeg litt usikker på hva du mener. Du kan lese mer om vår Fornøydgaranti her: https://www.fjordkraft.no/privat/fornoydgaranti/

På generelt grunnlag vil vi alltid anbefale å sjekke strømavtalen sin med jevne mellomrom, på samme måte som man gjør det med lånerenter og forsikring. Endringer i avtalen blir alltid varslet om på Min side, men man kan i tillegg velge å bli varslet på e-post eller SMS.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Scam! Hade en førsæljare hemma hos oss i somras og sålde mobilabonnemang"

Hade en førsæljare hemma hos oss i somras og sålde mobilabonnemang. Vi spurte om vi band opp oss (strøm eller fortsatt abonnemang på mobil) dersom vi signerade mobilabonnemanget (som inkl 3 månaders gratis). Nei da, vi band ikke opp oss mot noet bedyrande sæljaren. Vi sade opp mobilabonnemanget etter 4-5 månader før det bruktes aldrig. En tid senare skulle vi byte strømleverantør, pga att det hade ett betydlig bedre tilbud æn fjordkraft. Fikk da samtal fra Fjordkraft, att vi minsann hade bundit opp oss 6 månader eftersom vi signerade mobilabonnemanget (som enligt sæljaren ikke innebar noen bindingstid av vare sig strøm eller fortsatt abonnemang på mobil). Sende in klagan til fjordkraft men fikk til svar att vi mottagit ett sms som dær bekrefter att vi godtagit villkoren. (Vi fikk dock ett sms men aldrig godtagit att vi också band oss på strøm som Fjordkraft hevder). Har sendt in en ny klagan dær vi begjær att få en kopi av det skrifliga avtalet som vi ingikk. Væntar på att Fjordkraft sender oss dette. Fjordkrafts opplegg er det nærmaste scam man kan komme enligt vår meing. Føles veldig oseriøst. Vi anbefaller ikke Fjordkraft før noen og anbefaller å det starkaste att ikke signera noet som Fjordkrafts sæljare kommer med som tilbud vid ytterdørren. Hoppas att dere ikke gjør samme misstag som oss og tror på sæljpratet. Før vår del stemde det ikke alls og vi har blivit grundlurade. Ska bli intressant og høre hvis det er andre som har likande efrarenhet og blivit lurade som oss.

Svar fra Fjordkraft
11.12.2019 13.27
Hei Henrik. Det stemmer at man ved å takke ja til denne avtalen får en 6 måneders bindingstid på strømavtalen sin. Hvis selgeren ikke har vært tydelig nok på dette beklager vi det, for her er det viktig at deoppgir korrekt informasjon. Det er likevel også slik at du like etter bestilling mottok en SMS der det blant annet står skrevet følgende:

"Om du sier opp avtalen i løpet av de første seks månedene vil du få et bruddgebyr på 500 kr."

I tillegg stod det prisinformasjon om både strømavtalen og mobilabonnementet, og link til angreskjema. Her fikk du med andre ord all den korrekte informasjonen om avtalen du inngikk, sammen med informasjon om hvordan du kunne angre kjøpet.

Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg ikke uttale meg spesifikt om saken din. Du skriver at du venter på en tilbakemelding fra oss, så da kommer nok denne i løpet av kort tid.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kristian K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
""Full kontroll" not.."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ubrukelige til å beregne strøm. Abo "full kontroll" som det ironisk no heter. Fikk sluttregning på 5000kr og en "feil" gjorde at det manglet 600kr til som jeg ikke fikk før etter 3 mnd etter jeg avsluttet avtalen.

Svar fra Fjordkraft
09.12.2019 13.54
Hei Kristian. Så leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse med oss. Hvis du bruker mer strøm enn forventet skal vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet, slik at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Siden jeg bare har fornavnet ditt har jeg ikke noen innsikt i hva det er som har skjedd, men jeg vil oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice hvis det er noe som fremdeles er uklart. Ellers vil jeg selvsagt beklage at vi ikke har levd opp til din forventninger.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Benytta angre rett"

Benytta angre rett å fikk en telefon tilbake etter en uke av en veldig sur selger å hadde en frekk tone å ikke sa hade en gang å bare la på.. Kommer aldri til å anbefale fjordkraft å kommer heller til å si hvordan dem er virkelig.

Svar fra Fjordkraft
09.12.2019 13.54
Hei Rexey, og takk for at du gir oss beskjed om denne hendelsen. Dette er ikke slik våre ansatte skal opptre. Vi hadde satt stor pris på det hvis du vil kontakte vår kundeservice og fortelle oss når dette fant sted, slik at vi kan ta det videre internt hos oss. Vi beklager at du du har hatt en såpass dårlig opplevelse av oss.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Sitter med regning på 20 000 styr unna!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde fastprisavtale. Lå på 600 kr per måned. Så fikk jeg beskjed om at de hadde beregnet feil. Så økte Fjordkraft beløpet til 5000 per måned over natten. Når jeg sa opp avtalen fikk jeg en regning på 25 000. Jeg har levert inn en politianmeldelse og vært inne til avhør. Jeg var Ikke de. Første sa politiet. Styr unna. De er ikke seriøse.

Svar fra Fjordkraft
27.11.2019 09.32
Hei Morgan. Det er veldig trist å høre at du har hatt en såpass dårlig opplevelse hos oss.

Jeg greide ikke å finne kundebildet ditt ut fra informasjonen du oppgir, så her har jeg dessverre ikke noe innsyn i hva som kan ha skjedd. Men jeg tolker deg dithen at du har hatt Full Kontroll. Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig.

Dette er med andre ord ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste som tar de forventede årlige strømutgiftene dine og deler de på 12. Hvis strømforbruket ditt øker i forhold til forventningene, må også det månedlige beløpet oppjusteres, slik at totalsummen i løpet av året blir riktig. Du kan lese mer om Full Kontroll her: https://www.fjordkraft.no/privat/full-kontroll/

Noen ganger kan økningen i månedsbeløp komme av en reell økning i strømforbruk. Andre ganger ser vi at strømkunden ikke har lest av måleren sin på svært lang tid, og at de dermed ser en dramatisk oppjustering av månedsbeløpet sitt når dette gjøres - fordi man plutselig har et reelt forbruk å basere seg på. Det har også skjedd at nettselskapet til kunden har meldt inn feil strømforbruk til oss, slik at oppjusteringen skjer basert på feil tallgrunnlag. Hva som har skjedd i ditt tilfelle er det dessverre umulig for meg å si, siden jeg ikke vet hvem du er.

Jeg håper dette var oppklarende. Hvis du ønsker hjelp av oss til å se nærmere på denne saken vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kuppet abonnementet mitt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg måtte velge mellom Fjordkraft eller Norgesenergi da jeg kjøpte hytte nylig. Jeg valgte Fjordkraft tilfeldig fordi jeg ville ikke ha noen av dem uansett. Noen dager senere byttet jeg leverandør. Alt gikk fint en ukes tid, inntil jeg plutselig ikke var kunde hos min nye leverandør lenger. De ringte meg og lurte på hvorfor jeg hadde ombestemt meg, og jeg sa at det hadde jeg ikke. Da kundebehandler sjekket hva som hadde skjedd viste det seg at en kundebehandler hos Fjordkraft hadde endret datoen for når jeg hadde "undertegnet" avtale med dem til etter den nye avtalen jeg hadde med den andre leverandøren for å kunne "kuppe" meg tilbake som kunde. Det er ikke bare dårlig kutyme, men rett og slett ulovlig!

Svar fra Fjordkraft
26.11.2019 12.44
Hei Chris. Takk for tilbakemeldingen. Det at en kundebehandler hos oss har vørt inn og endret datoen for bestillingen din stemmer ikke - det har vi rett og slett ikke mulighet til å gjøre. Uten å ha innsikt i kundebildet ditt er det vanskelig for meg å si hva det er som har skjedd her, så jeg vil anbefale deg å ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan ta en nærmere kikk på dette. Ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare å holde seg langt unna..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Bare å holde seg langt unna de har ikke kontroll å sender store regninger 2 år etter forbruk. Ba om ny avregningen hørte aldri noe mere.

Svar fra Fjordkraft
25.11.2019 13.56
Hei Laksen. Takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg ingen innsikt i hva det er som har skjedd her, men jeg forstår at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Slik skal det ikke være. Jeg håper du vil kontakte oss på telefon, chat, e-post eller Facebook hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Krever purregebyr selv om du ikke har mottatt opprinnelig faktura"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk inkassovarsel med purregebyr samt henvisning til en efaktura jeg aldri har mottatt. Jeg betalte for strømmen og innformerte Fjordkraft at opprinnelig efaktura aldri var ankommet i nettbanken. Det ga de regelrett faen i, og fastholdt kravet om purregebyr. Saken er hos Lindorff men, kravet bestrider jeg og tar glatt saken til forliksrådet. Hva i alle dager feiler det dere Fjorkraft? Hvis kunden ikke har mottatt faktura så fastholder du ikke et krav om purregebyr!

Svar fra Fjordkraft
19.11.2019 09.32
Hei Andreas, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg heller ingen innsikt i hva det er som har skjedd her, så jeg blir nødt til å svare på veldig generelt grunnlag.

Det vi ofte ser når kunder forteller oss at de ikke har mottatt eFaktura er at noen andre i husstanden på ett eller annet tidspunkt har betalt en faktura fra oss. Uten å være oppmerksomme på det kan de samtidig ha opprettet en eFaktura-avtale i nettbanken sin, noe som igjen fører til at fremtidige eFaktura kommer til deres nettbank i stedet for til deg. eFaktura er en avtale mellom deg og din bank, og er ikke noe som vi kan verken styre eller overstyre.

Dette er som sagt det som vanligvis er forklaringen, men om dette har skjedd i ditt tilfelle har jeg ingen innsikt i. Hvis du trenger ytterligere opplysninger fra oss vil jeg oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice på telefon, chat, e-post eller Facebook.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR