Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.3
1 306 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fjordkraft opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.3
Dårlig
1 306 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 306 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
723
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 306 verifiserte omtaler på Bytt.no

Bra strøm leverandør

Omtale av  Elisabeth

Er for øyeblikket fornøyd med Fjord kraft men jeg ser meg hele tiden om etter bedre tilbud

Svar fra Fjordkraft
14.09.2022 11:22

Hei Elisabeth. Tusen takk for tilbakemeldingen, vi setter pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Strømmarkedet er i stadig endring så å vurdere ny avtale i blant er en god ting, her er det bare å ta kontakt med oss i løpet av året så finner vi alltid gode avtaler sammen. Ønsker deg en fin dag! Hilsen oss i Fjordkraft.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Uansvarlig

Omtale av  Tore

Grådig, uansvarlig, gir faen i kunden og er laget for maks utbytte til grådige eiere! STYR UNNA

Svar fra Fjordkraft
14.09.2022 11:22

Hei Tore. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Veldig fornøyd

Omtale av  Jorunn M

Er veldig fornøyd med fjordkraft, lett å få hjelp på tlf hvis det trengs. Hyggelige ansatte. Fjordkraft har gode avtaler og eg har gode erfaringer med fjordkraft. Vi har hatt fjordkraft i 30 år. 😊

Svar fra Fjordkraft
14.09.2022 11:22

Hei Jorunn! Tusen takk for tilbakemeldingen, vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag! Hilsen oss i Fjordkraft.

Dyr strøm . Dårlig kundeservice .

Omtale av  Oddvar M. N

Har lurt inn et månedspåslag på 39 kr fra 1.juni. I tillegg kreves et påslag på 3.9 øre pr kWh !! Gir i sum en dyr årsstrøm .

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:04

Hei, Oddvar. Vi setter pris på tilbakemeldingen din, selv om det er synd å se at du ikke er fornøyd. Det stemmer at påslag og fastbeløp per måned ble justert for en del kunder etter sommeren i år. Grunnen til dette er at kostnadene knyttet til å kjøpe inn strøm har gått betydelig opp de siste årene. Det er rett og slett ikke bærekraftig å tilby fastbeløp og påslag tilnærmet 0, slik noen kunder har hatt i en periode. Håper du gir oss en sjanse til å rette opp i inntrykket, for jeg er helt sikker på at avtalene våre er konkurransedyktige i forhold til andre tilbud du finner ellers i markedet. Husk at man også får 2% Trumf-bonus på strømmen man betaler for til Fjordkraft (ikke inkludert strømstøtte og nettleie). Med vennlig hilsen Fjordkraft

Er dette bare lureri?

Omtale av  Magnus S

De byttet om fra spot web til spotpris uten å si ifra. La på 39kr per mnd og 90øre på påslaget!!!! Helt useriøs aktør, og disse skal være de største. Dette er utrolig provoserende.

Svar fra Fjordkraft
01.09.2022 11:09

Hei, Magnus! Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding, selv om det er synd å se at du ikke er fornøyd med opplevelsen din. Alle endringer på strømavtalen varsles minst 14 dager i forveien via enten e-post eller SMS, i tillegg til at man får varsel på Min Side på fjordkraft.no. Dersom du ikke har fått varsel vil jeg anbefale deg å ta kontakt med kundesenteret vårt, så kan vi se nærmere på dette med deg. Det er ingen av avtalene våre som har et påslag på 90 øre per kWh, men det stemmer nok at påslaget ditt har økt. Om du tar kontakt med kundesenteret vårt er jeg allikevel sikker på at vi kan finne en avtale som du kan være fornøyd med. Håper du gir oss sjanse til å rette opp inntrykket, ønsker deg uansett en riktig fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Forvaltningskraft

Omtale av  Terese R

Jeg har forvaltningsavtale med Fjordkraft, hvor jeg og mange andre kunder slås sammen og kraftforhandlerne forhandler beste pris i kraftmarkedet på samme måte som store bedrifters kraftavtaler. Fjordkraft får 20% av rabatten og jeg får 80%, det vil være deres ulempe om ikke de klarer å oppnå rabatt. "Maksprisen" jeg får er spotpris men til nå har de klart å skaffe meg 25-80øre/kWh i rabatt og altså 250-800kr i rabatt pr 1000kWh brukt strøm. Dette kommer i tillegg til Statens strømrabatt og jeg er veldig fornøyd. Men de kan bli bedre på kundeservice. Det var feilutregning på siste strømregning, den var 10ganger høyere enn forventet (appen viser forventet strømregning før strømrabatt så det er lett å kontrollere) og det tok lang tid å komme til på telefon, det tok lang tid å få svar på mail og selv om jeg etterhvert fikk både muntlig og skriftlig bekreftet at jeg hadde rett og ny faktura ville komme, har jeg ennå ikke mottatt korrekt faktura etter 4uker, ei heller har den feilfakturaen blitt slettet. Men jeg har slettet den i nettbanken og venter bare på det riktige.

Svar fra Fjordkraft
01.09.2022 11:09

Hei, Terese! Så kjekt å se at du er fornøyd med avtalen din, vi er også utrolig fornøyd med resultatene kraftforhandlerne våre har klart å oppnå så langt i 2022. Vi krysser fingrene for fortsatt gode resultater i tiden fremover. Vi setter også pris på tålmodigheten din knyttet til fakturaen du nevner. I utgangspunktet ønsker vi selvfølgelig at fakturaen er korrekt første gang du får den, men når uhellet først er ute er det bra du tar kontakt og gir oss en sjanse til å rette opp i det. Takk for at du har tatt deg tid til å gi oss din tilbakemelding, det setter vi stor pris på. Håper du har en strålende dag videre! Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Kundeservice var helt elendig

Omtale av  Rune A

De lytter ikke på hva man har å si, de har egne priser på spotpris,har vært kunde der i 15 år men med den kundeinstillingen er det nok

Svar fra Fjordkraft
01.09.2022 08:59

Hei, Rune! Så kjedelig å se at du har hatt en dårlig opplevelse. Spotprisen som du nevner er innkjøpsprisen vår for strøm, som vi kjøper på Nordpool som alle andre strømleverandører i Norge. Prisen kan vi dessverre ikke påvirke, men spotprisen er helt lik hos Fjordkraft som den man får hos andre strømselskap. Forskjellen mellom spotpris-avtaler kommer i form av fastbeløpet man betaler til strømselskapet hver måned, og et påslag som kommer på toppen av spotprisen. Fjordkraft er konkurransedyktige på pris, og om du gir oss en ny sjanse og tar kontakt med kundesenteret vårt er jeg helt sikker på at vi finner frem til en god løsning for din strømavtale. Husk at du hos Fjordkraft også får 2% av det du betaler for strøm som Trumf-bonus hver måned. Håper inderlig du gir oss en ny mulighet, ønsker deg uansett en riktig fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Fjordkraft har 1 306 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR