Meny

Kraftriket omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Kraftriket
2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
95
av 106 innen
strømselskap
31%
anbefaler
Kraftriket
Filtrer omtaler
7
3
4
4
15
Sorter omtaler etter
Viser av 33 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Kraftriket?
Forbruker
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Informasjon."

Jeg motter ingen informasjon fra de. Helt passive.

Svar fra Kraftriket
14.07.2021 10:27
Hei! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen fra Kraftriket. Om det er informasjon du savner er det fint om du tar kontakt med oss, det hender at det ligger feil e-postadresse eller at e-postene som blir sendt feiler av en annen årsak. Sjekk også søppelposten din. Om du har feil e-postadresse er det viktig at vi får korrigert den, slik at du får all informasjon som vi sender angående kundeforholdet ditt. Ønsker deg en fin dag!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd med Kraftrike men..."

Fornøyd med Kraftrike men Bytt.no er useriøs og bruker ikke rette opplysninger Abb. heter spotutenpåslag 30000kw Jeg trenger ikke 12 mnd avtale som bytt.no sier. Ved mitt forbruk har jeg avtale 5 år på spotutenpåslag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uten varsel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prisen steg enormt både på påslag og fast mnd betaling. Dette helt uten noen varsling! Styr unna!

Svar fra Kraftriket
26.04.2021 15:45
Hei! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med din kundeopplevelse i Kraftriket. I utgangspunktet skal alle kunder på kampanje følges opp med en e-post før kampanjens utløp. I noen tilfeller kan vi ha registrert feil e-postadresse eller e-posten kan havne i kundens "spam" katalog i e-postklienten. Det kan og tenkes at du har inngått en avtale der det ved inngåelsen av avtalen ble opplyst om varighet av kampanjen, i slike tilfeller kontakter vi ikke kunden når kampanjeperioden er over. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan finne ut av hva som har skjedd. Vi tar gjerne imot innspill.
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"For høy pris i forhold til resten av markedet."

Da startkampanjen går ut har de ikke en rutine på å kontakte kunder som kanskje kunne tenke seg å fortsette i selskapet. Prisen blir da en helt annen. Tror de ville tjent på å ta oppsøkende kontakt med kundene. Nå bytter jeg til annet selskap og vil få strømregninger under 6000 kr igjen.

Svar fra Kraftriket
21.04.2021 14:38
Hei Knut. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med din kundeopplevelse i Kraftriket. I utgangspunktet skal alle kunder på kampanje følges opp med en e-post før kampanjens utløp. I noen tilfeller kan vi ha registrert feil e-postadresse eller e-posten kan havne i kundens "spam" katalog i e-postklienten. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan finne ut av hva som har skjedd. Vi tar gjerne imot innspill dersom du hadde hatt ønske om å bli kontaktet på andre måter enn e-post.
Anette R
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Avtalen endret seg etter to mnd"

Lurepris da avtalen kun varte i to måneder før det ikke lenger var noen garanti for lav pris. Da viste det seg at det ikke var så billig likevel. Ikke verdt å bytte til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lav pris over tid."
1 syns denne omtalen er nyttig

Avtalen har vært vanskelig å finne hos levrandør.Jeg kotaktet dem på epost og fikk raskt svar.Har god erfaring med kundebehandlingen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ærlig og enkelt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter at både Norgesenergi og Fjordkraft har forsøkt å lure meg, fant jeg Lærdal Energi. De endret navn til Kraft riket. De produserer faktisk strøm. Ikke bare selger andres. Enkle betingelser som følges.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna"
3 syns denne omtalen er nyttig

Arrogant kundeservice, villedende villkår. Velg noen andre med mindre du ønsker deg selv vondt.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Avtalen var bra, helt til den var opprbrukt"

Prisen gikk opp etter 30 000 kwt. Byttet avtale deretter.

Nicolai H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Perfekt for lavt forbruk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Med "SpotUtenPåslag" avtalen ligger jeg ca 9øre/kWh under Spotpris. Ingen faste påslag eller månedsavgifter. Avtalen jeg har gjelder for de første 15 000 kWh, som for mitt forbruk tilsvarer 8-10 år.

Svar fra Kraftriket
05.03.2021 17:48
Takker for hyggelig tilbakemelding Nicolai :) Ønsker deg en god helg!
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kortvarig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig i 2mnd, men fikk beskjed 14 dager før dem setter meg over på en dyrere avtale

Svar fra Kraftriket
05.03.2021 17:42
Hei Ronny! Avtalen du har hatt er nok en kampanjeavtale som vi tilbyr til nye kunder. Alle avtalene som ligger på topp på f.eks Strømpris og Elskling er kampanjeavtaler, og ved endringer i betingelser som ikke er informert om på forhånd, skal kunden få varsel minst 14 dager før, noe vi gjør. :) Ta kontakt med oss om du ønsker at vi skal hjelpe deg å finne den beste avtalen for deg etter kampanjeperioden er over. Ønsker deg en riktig god helg :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Byttet over til dette selskapet, ba om oppstart fra gitt dato. Dette ble ikke gjort og jeg ble lagt inn som kunde fra dagen jeg tok kontakt. Har sikkert skrevet 4 eposter med forskjellige spørsmål både om faktura og avtale. Definitivt bytte på meg. Og jeg råder ALLE til å holde seg unna dette selskapet, det finnes så mange bedre alternativ der ute. Strøm er strøm, og når kundeservice ikke engang svarer deg så er det bedre å finne en seriøs aktør. Og NEI, det ligger ikke noe i spam/reklame eller søppelpost.

Svar fra Kraftriket
26.02.2021 15:34
Hei Simen! Beklager virkelig dette! Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Det er litt vanskelig å vite hva som har skjedd her, siden jeg ikke har hele navnet ditt. Fint om du sender en e-post til oss en gang til og refererer til omtale her på bytt.no og merke den med Linda, så kan jeg se på hva som har skjedd. Nok en gang beklager.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke fornøyd"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er svært lite fornøyd med mitt kundeforhold med Kraftriket. I fjor inngikk jeg en avtale med Lærdal Energi i det som var en kampanjeavtale med XX øre/kwh fratrekk på strømregningen. På de første regningene fra Kraftriket ser alt OK ut, men når jeg går over til en ny leverandør får jeg plutselig en skyhøy regning. Denne betaler jeg, vel vitende om at strømprisen har vært høy i vinter. Deretter kommer det en melding fra Kraftriket om at de har oppdaget en feil i strømprisen sluttfakturaen min, og at jeg kun er blitt fakturert for rabatten og ikke spotprisen. På grunn av denne ekstraregningen er fakturert beløp dobbelt så høy som 2 måneder til sammen sent i 2020. Jeg har prøvd å kontakte dem for å få en forklaring her, men det er ingen tegn til å ville imøtekomme mine spørsmål. Jeg er veldig misfornøyd med Kraftriket og glad jeg er ferdige med dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Endret avtale"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde spot ordinær med påslag og månedsbeløp 39,-. De har spot 12 til nye kunder uten påslag og månedsbeløp. Jeg ga beskjed om at jeg ønsket den avtalen eller jeg bytter leverandør. De ønsket å ha meg som kunde 😉. Gikk på strømpris.no for å sammenligne først. Feil at nye kunder får de beste tilbudene. Hadde vært bra om selskapet fulgte opp eksisterende kunder. Jeg følger selv med og vurderer tilbudene med jevne mellomrom men ikke alle klarer det fordi de ikke vet hvordan de skal navigere og tolke / sammenligne avtaler .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å få noen gode svar når jeg spør om forskjellige ting så er dem fravikene

Svar fra Kraftriket
19.02.2021 12:51
Hei! Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Vårt mål er at kunder som er i kontakt med oss skal bli godt ivaretatt og få svarene de trenger. Ta gjerne kontakt med oss igjen slik at vi kan få høre litt mer om hva du er misfornøyd med. Vi jobber kontinuerlig med å bli enda bedre og innspill fra våre kunder blir vi veldig glade for å få.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å få følge med forbruk og pris på strømmen til enhver tid! Tungvint."
3 syns denne omtalen er nyttig

Kunne vært en mere oversiktlig fremstilling av prisen du betaler for strømmen pr. time slik at en finner enklere frem og kan følge enklere med hvordan regninga blir ved mnd slutt!

Svar fra Kraftriket
09.02.2021 09:36
Hei Tor! Takker for tilbakemeldingen din. På Min side har du en flik som heter "måler", der finner du forbruket ditt time for time om du sorterer forbruksgrafen på "dag". Prisene finner du på Nord Pool om du har en spotavtale, da må du legge til mva og påslag/gebyr på strømavtalen din. Om du er usikker på hvordan du finner dette, kan du ta kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg mer enn gjerne :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lave priser over 2år"

Andre selskap har prøvd å få meg som kunde, men dem kan ikke komme med noe bedre avtale. (Avtalen gjelder for NMK medlemmer)

Svar fra Kraftriket
20.01.2021 09:35
Takk for hyggelig tilbakemelding Svein E.🙂
Thor I. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Er godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hei hadde Akraft før det ble Kraftriket og er så langt godt fornøyd .Det var en feil på siste faktura som jeg ringte å ga beskjed om og dette ble rettet opp med det samme.

Svar fra Kraftriket
12.01.2021 13:59
Så hyggelig at du er fornøyd Thor! Takk for hyggelig tilbakemelding:)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig selskap med feilfakturering"
14 syns denne omtalen er nyttig

Det er helt elendig selskap. De fakturerte meg for en masse estimert forbruk som ikke er benyttet. Helt elendig kundeservice da jeg klaget på feilfakturering og det er blitt mye ekstra arbeid. Velg en annen strømleverandør !

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ren Svindel!!"
9 syns denne omtalen er nyttig

Aldri opplevt et så uprofesjonelt selskap! Jeg leverte inn angreskjema etter 10 dager, selv om jeg fikk beskjed om at den var godkjent fortsatte de å sende meg fakturaer. Og etter mye frem og tilbake får jeg beskjed at det var noe veik og angreskjemaet brått ikke gjalt likevel endte da opp med regninger for over 900kr for under to uker med dette forferdelige selskapet.

Svar fra Kraftriket
17.12.2020 12:39
Hei Toran S! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd og har hatt denne opplevelsen med oss. Om du har sendt inn angreskjema innen angrefristen, skal du ikke bli belastet for annet enn strømmen de dagene vi har har vært din leverandør. Litt vanskelig å hjelpe deg her, men jeg skulle ønske at du sendte oss en e-post, slik at vi kunne sett på saken din og du kunne fått en forklaring i alle fall.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svindel på høyt nivå"
12 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke engang kraftriket som strømleverandør, men får regninger og inkassoer på over 3000kr for 1mnd strømforbruk. Prøvde å ta kontakt med kundeservice som var udugelige og ikke kunne svare på noe som helst. Dette er ett svindelselskap, styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt, og verst av alt. Jeg har sendt fire mail til kundeservice uten å få svar. Blir bytte her!

Svar fra Kraftriket
03.12.2020 11:16
Hei Lillian. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd og har hatt en dårlig opplevelse med Kraftriket. Mange av våre kunder har i disse dager gått over fra å få faktura kun på strøm til å få faktura både for strøm og nettleie. Dette gjør selvsagt noe med totalsum på faktura og oppleves som at strømmen er mye dyrere. Når det gjelder manglende svar fra kundeservice må vi bare beklage på det aller sterkeste dersom du har sendt fire mail uten å få svar. Normalt sett skal alle våre kunder få svar på sine henvendelser i løpet av en virkedag. Dessverre opplever vi fra tid til annen at e-post fra oss havner i "søppelpostkassen" til kundene. Vi oppfordrer deg derfor til å sjekke din søppelpostkasse i tilfelle vårt svar til deg har havnet der. Ta gjerne kontakt med oss på chat eller på telefon for nærmere forklaring.
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Priser"
8 syns denne omtalen er nyttig

Får regning for oktober med en pris på 25,62 øre/kWh. Elskning.no sier 3,65 og bytt.no sier 10,50. Ikke lett å følge med på dette og som de fleste andre føler vi oss litt lurt

Svar fra Kraftriket
24.11.2020 09:05
Hei Jan. Det stemmer at spotprisen i oktober var høyere enn den er nå i november. Ta gjerne kontakt med oss dersom du ikke er fornøyd med strømavtalen din, så kan vi sammen finne en avtale som passer for deg og ditt forbruk.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Tvangsfusjonert til kraftriket valdres energi"
1 syns denne omtalen er nyttig

Plutselig spratt beløpet til OVER 1000 kroner Hva skal de ha 1000.- mer for !?!?!

Svar fra Kraftriket
24.11.2020 09:04
Hei Judy. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Ved oppkjøp av andre selskap får kundene alltid med seg sin eksisterende strømavtale - samme pris og samme betingelser. Kraftriket praktiserer gjennomfakturering, det vil si at din netteier sender faktura for nettleien til oss og du får både nettleie og strøm på din faktura fra oss. På den måten vil fakturaen virke mye større enn du er vant til. Om du ser bort fra nettleien på fakturaen fra oss vil nok summen på selve strømmen være omtrent det samme som du har hatt tidligere. Vi ønsker deg en riktig fin dag!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lite tilfreds"
10 syns denne omtalen er nyttig

Kraftriket har "bare" overtatt meg som kunde i forbindelse med fusjon/oppkjøp uten å innhente tillatelse fra meg. Har nå mottatt en megaregning som irriterer grenseløst

Svar fra Kraftriket
24.11.2020 08:52
Hei Åge. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Ved oppkjøp av andre selskap får kundene alltid med seg sin eksisterende strømavtale - samme pris og samme betingelser. Kraftriket praktiserer gjennomfakturering, det vil si at din netteier sender faktura for nettleien til oss og du får både nettleie og strøm på din faktura fra oss. På den måten vil fakturaen nå virke mye større enn du er vant til. Om du ser bort fra nettleien på fakturaen fra oss vil nok summen på selve strømmen være omtrent det samme som du har hatt tidligere. Vi ønsker deg en riktig fin dag!
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kraftriket strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Kraftriket
SJEKK OM KRAFTRIKET KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Kraftriket leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Markedsstrøm
Andre prismodeller - Kraftriket
33 omtaler
Etterskuddsvis betaling
12 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
0 kr /mnd
0,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
DigitalStrøm
Timespot - Kraftriket
33 omtaler
Garantert pris i kun 2 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
643 kr /mnd
48,21 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fastpris 1 år
Fastpris - Kraftriket
33 omtaler
Etterskuddsvis betaling
1 år bindingstid
Ingen betalingskrav
953 kr /mnd
71,48 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Spot12
Timespot - Kraftriket
33 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
996 kr /mnd
74,71 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
#SpotUtenPåslag
Timespot - Kraftriket
33 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
1 017 kr /mnd
76,31 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Variabel Strøm
Variabel pris - Kraftriket
33 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 022 kr /mnd
76,63 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
NMK Strøm
Timespot - Kraftriket
33 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 061 kr /mnd
79,55 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Kraftriket Garantert
Timespot - Kraftriket
33 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
1 085 kr /mnd
81,37 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Kraftriket NullStress
Spotpris - Kraftriket
33 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
1 106 kr /mnd
82,93 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
1KrDagen
Timespot - Kraftriket
33 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 121 kr /mnd
84,09 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Kraftriket Lavpris
Timespot - Kraftriket
33 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
1 130 kr /mnd
84,76 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Spotpris
Timespot - Kraftriket
33 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 138 kr /mnd
85,34 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR