Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Gudbrandsdal Energi
4.0
699 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Negativ trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

4.0
Bra
699 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#4
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#4 av 88 strømselskaper
74%
Utmerket
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 699 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
404
109
43
33
110
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Gudbrandsdal Energi
Gudbrandsdal Energi har 699 verifiserte omtaler på Bytt.no

Prisene oppjusteres

Omtale av  C. B

Elendig, prisene oppjusteres noe vanvittig etter kampanje. Hold dere unna

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Enkelt og greit

Omtale av  Joachim

Enkelt å bestille, enkelt å bruke, enkelt å ha. Husk bare å opprette e- og autugiro med en gang. Så lenge du ikke har et overhengende behov for å snakke med noen når du kjøper strøm, bli oppringt i etterkant, eller mast på av selgere, så er dette helt utmerket. Får den hjelpen jeg trenger når jeg trenger det. Strømmen kommer som normalt, uten noe mer prat.

Kundeservice

Omtale av  Jon E

Ble litt rot med opprettelsen av e-faktura og avtalegiro. Jeg mente jeg hadde gjort det og de hadde ikke fått det inn til seg. Allikevel kun en telefon og de trakk av gebyret de hadde lagt inn. Sånn skal det være. Hyggelige i andre enden også - i motsetning til enkelte andre strømselskaper!

Lureri

Omtale av  Marita

Her må man følge med! Man må både ha avtalegiro og eFaktura for å ikke bli belastet 49,- ekstra hver måned for fakturagebyr. Fin måte for GE å tjene penger på... Elendig oppfølging fra kundeservice også!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
28.03.2018 09:21

Til ukjent anmelder. Det er riktig at brorparten av våre avtaler betinger e-faktura eventuelt epostfaktura og automatisk trekk(avtalegiro). Dette står klart i våre betingelser, rett over knappen når kundene trykker på knappen kjøp for bestilling. Skulle kunden ha oversett dette har vi ingen problemer med å tilbakeføre noen gebyrer. Men kunden må kontakte oss så vi får en sjanse til å imøtekomme kundens forespørsel. Med hilsen Jan Jansrud

Sleipe gebyrer

Omtale av  Bjørn H

49 kr i gebyr for e-faktura er å vise fingeren til kundene. Lykke til med den strategien, det trenger dere. Kommer til å sjekke om det er lov, og om andre strømleverandører er bedre.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
19.03.2018 11:12

Hei, vi har ikke gebyr for eFaktura. Dersom kunden har en avtale hos oss som forutsetter kombinasjonen Avtalegiro og eFaktura/e-postfaktura (noe som fremkommer under bestilling samt i e-post sendt etter bestilling) og mangler én eller flere av disse vil det påløpe gebyr. Vi har innført denne praksisen på våre rimeligste avtaler da det viser seg at dette sparer oss for en del betalingsoppfølging.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dyr og elendig service

Omtale av  Terje

Vanskelig å si, men jeg har aldri betalt så mye tidligere for strøm. Tok kontakt for å høre begrunnelse. Bor i 2-rom 59 Kvam., og har bortsett fra lading av duppeditter fyrt med 1 liten ovn og dtearinlys. Fikk noen «svada svar». De startet med å ta dobbel fakturagebyr a kr 98,-. Her gjelder det å være påpasselig.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
28.03.2018 09:21

Hei til ukjent anmelder. Det står i vilkårene våre at det er krav til efaktura eventuelt epostfaktura og automatisk trekk (avtalegiro). Vi fakturere ikke gebyrer ved 1. fakturering. Dette fordi kundene skal få tid til å etablere ordningen mot egen bank. Det har seg også slik at hvis kunden tar kontakt så er det lite problematisk for oss å tilbakeføre noen gebyrer hvis kunden har oversett dette i betingelsene. Vi ordner opp i det meste. Med hilsen Jan Jansrud

"Nesten" helt ærlig. Varsler ikke når en god avtale ikke er så god lenger - for kunden.

Omtale av  Sigfred S

Har stort sett bare gode erfaringer med GE. Reagerte likevel litt da jeg ringte GE for å sjekke om min meget gunstige avtale, fortsatt var gunstig for meg? Det var den ikke ifølge ærlig kundemottaker, som flyttet meg over til avtale som etter hva jeg kan finne ut er blant de beste nå for tiden. Uansett er jeg fornøyd selv om det kan være litt rusk i maskineriet tidvis, jeg har to boliger og avtale med GE på begge. Opplever prisen på kraft som "til å leve med" Kan ikke si det samme om nettleien, men det kan ikke GE lastes for. :-)

Gudbrandsdal Energi har 699 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Gudbrandsdal Energi mener

Gudbrandsdal Energi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR