Meny

Gudbrandsdal Energi strømpriser

Skriv omtale
Gå til Gudbrandsdal Energi
SJEKK OM GUDBRANDSDAL ENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Gudbrandsdal Energi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Tilbudsspot
Innkjøpspris - Gudbrandsdal Energi
163 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
561 kr
33,66 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Tour de Spot
Innkjøpspris - Gudbrandsdal Energi
163 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
611 kr
36,66 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Velkomstspot
Timespot - Gudbrandsdal Energi
163 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
628 kr
37,66 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Social Innkjøpspris
Timespot - Gudbrandsdal Energi
163 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
793 kr
47,56 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Kvitfjell WC Timespot
Timespot - Gudbrandsdal Energi
163 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
821 kr
49,29 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Goo 15
Timespot - Gudbrandsdal Energi
163 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
826 kr
49,54 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Markedskraft (spotpris)
Timespot - Gudbrandsdal Energi
163 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
826 kr
49,56 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fastpris 3 mnd
Fastpris - Gudbrandsdal Energi
163 omtaler
Etter 3 måneder endres avtalen til Variabel Kraftpris
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
898 kr
53,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Kvitfjell World Cup Variabel
Variabel pris - Gudbrandsdal Energi
163 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
979 kr
58,75 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fastpris 1 år
Fastpris - Gudbrandsdal Energi
163 omtaler
Etter 1 år endres avtalen til Variabel Kraftpris
Etterskuddsvis betaling
1 år bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
982 kr
58,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fastpris Vinter
Fastpris - Gudbrandsdal Energi
163 omtaler
Etter 6 måneder endres avtalen til Variabel Kraftpris
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
998 kr
59,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Social Variabel
Variabel pris - Gudbrandsdal Energi
163 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
1 104 kr
66,25 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Variabel Kraftpris
Variabel pris - Gudbrandsdal Energi
163 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
1 125 kr
67,50 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Variabel Goo 15
Variabel pris - Gudbrandsdal Energi
163 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
1 146 kr
68,75 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer
2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
83
av 101 innen
strømselskap
67%
anbefaler
Gudbrandsdal Energi
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Billig og komme inn. Men ser nå etter å ha vært kunde i mange år at de justerer prisen opp"

Billig og komme inn. Men ser nå etter å ha vært kunde i mange år at de justerer prisen opp. Skuffet. Over 51 øre til ny avtale som gir 60 dager 35 øre. Og etter dette flytende felles strøm som i dag er litt under 43 øre. Lirer folk til at man til en hver tid har beste pris. Bytt hvert kvartal er min oppfatning. Lureri!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"To måneder etter at jeg kansellerte avtalen min..."
1 syns denne omtalen er nyttig

To måneder etter at jeg kansellerte avtalen min, gjeninnsatte de den og belastet meg for strøm noen andre brukte. De kan ikke forklare hvorfor de gjorde det og klarer ikke å fikse feilen sin. De tvinger meg til å ringe en ny leietaker, netteier, snart sannsynligvis også gud, men likevel kan ingen forklare hvorfor er jeg fortsatt registrert som betaler for denne strømmåleren.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
09.08.2019 14.00
Kunden er anonym, men vi mener kundens misfornøydhet gjelder denne saken her:
Det var flyttet inn ny kunde i boligen som hadde bestilt strømavtale med oppstart tilbake i tid.
Ny kunde kansellerte avtalen og din avtale ble reetablert.
Vi kontaktet ELHUB nasjonal målerdatabase om saken og de rettet dette manuelt. Dette skulle egentlig ikke kunne skje.
ELHUB (Statnett) skriver at dette skjedde fordi den nye kunden ble flyttet inn på en dato tidligere enn utflyttingsdatoen for BRS-201. Gammel kunde blir automatisk flyttet inn igjen ved reversering av innflytting, men det er uheldig at dette skjer når kraftleverandør allerede har fått godkjent BRS-201. Jeg har sendt dette videre til vår utviklingsavdeling som et forbedringsforslag.
Vi kan sette sluttdato på kunden 01.05 manuelt og dere vil da motta BRS-305.

Det er således ikke Gudbrandsdal Energi som er årsak til at dette har skjedd, men vi vil ordne opp for kunden. Refusjon blir gjort med en gang Hafslund krediterer Nettleiefakturaen.
Alexander O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra pris. God service."
2 syns denne omtalen er nyttig

Gode priser, lite påslag på spot. God kundeservice. Brukervennlig nettside, enkelt og bytte mellom abonnement. Anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sikkert ok, om en følger med kontinuerlig."
5 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt en avtale med Gudbrandsdal energi siden 2014 eller 15 og det var ganske rimelig det første året eller to. Så har prisen steget kraftig. Min egen sløvhet at jeg ikke har fulgt med, men ser nå at jeg nok har hatt noe av det dyreste som eksisterer og har nok hatt det en stund. De kunne ha gitt varsel om slike endringer, i stedet for å snike det inn over tid.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.06.2019 09.06
Svaret under om produkter med minuspåslag er ikke helt relevant i forhold til dette innlegget men jeg sender det inn allikevel for å beskrive litt hvordan strømmarkedet har utviklet seg. Det med minuspåslag er en ting, men vi har også fått økende kostnader med myndighetspålagte elsertifikater som har økt på år for år. Dette har bidratt til økte påslag på strømregningene. Utover det må strømleverandørene ta høyde for alminnelig prisstigning i markedet. Det som er positivt med ordningen er at ordningen har gitt mye ny fornybar kraft inn i markedet. Ref. NVE om elsertifikater: https://www.nve.no/energiforsyning/elsertifikater/

Produkter med minuspåslag
Strømmarkedet har dessverre utviklet seg i en retning hvor påslagene har vært negative. Til dels store minuspåslag, nede i minus 28 øre/kWh på det meste. Dette er produkter strømleverandørene taper penger på så det vil være begrenset hvor lenge strømleverandørene kan holde prisen. Vi har konkurrert i dette markedet for å være billigst på pris, og har forsøkt å være langsiktige før vi foretar prisendringer, men i vinter var pågangen så stor at vi måtte regulere opp prisene etter kun få måneder. Dessverre. På alle produkter som blir regulert i pris sendes det ut prisvarsel i henhold til gjeldende regelverk. Det er hard konkurranse i strømmarkedet om dagen, men vi tar imot kritikk og skal forsøke å bli bedre. Men kunder som går inn på avtaler med minuspåslag må før eller senere forvente at prisene blir justerte. Hos Gudbrandsdal Energi kan kunder skifte produkt når de måtte ønske.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lokketilbud"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Gudbrandsdal energi for siste gang. Grunnen er ganske enkel. Du ser at de ligger blant de billigste, og velger dem. Kort tid etter er den avtalen som ble gjort med dem blitt dyrere. Og så er det blitt opprettet ny avtale for å lokke til seg nye kunder. Jeg har intet ønske om å være kunde i et selskap som holder på slik. Er man ikke årvåken ovenfor dette, kan det falle seg veldig dyrt for kunden i det lange løp.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.06.2019 09.06
Strømmarkedet har dessverre utviklet seg i en retning hvor påslagene har vært negative. Til dels store minuspåslag, nede i minus 28 øre/kWh på det meste. Dette er produkter strømleverandørene taper penger på så det vil være begrenset hvor lenge strømleverandørene kan holde prisen. Vi har konkurrert i dette markedet for å være billigst på pris, og har forsøkt å være langsiktige før vi foretar prisendringer, men i vinter var pågangen så stor at vi måtte regulere opp prisene etter kun få måneder. Dessverre. På alle produkter som blir regulert i pris sendes det ut prisvarsel i henhold til gjeldende regelverk. Det er hard konkurranse i strømmarkedet om dagen, men vi tar imot kritikk og skal forsøke å bli bedre. Men kunder som går inn på avtaler med minuspåslag må før eller senere forvente at prisene blir justerte. Hos Gudbrandsdal Energi kan kunder skifte produkt når de måtte ønske.
https://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/bransjeresultater-2019/
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Griskheten har tydeligvis ingen grenser"
7 syns denne omtalen er nyttig

Praksisen med fakturagebyr på e-faktura sier alt. Jeg forventer at Forbrukerrådet tar tak i dette ettersom praksisen medfører at strømprisen som blir gjenngitt i bytt.no ikke bli reell.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.06.2019 09.05
Hei, det medfører ikke riktighet at Gudbrandsdal Energi tar fakturagebyr på e-faktura, men det er en del avtaler hvor det er krav om E-faktura og Avtalegiro (automatisk trekk). Dette er en vanlig betalingsmåte i Norge. Men som sagt hvis noen skulle overse dette er det bare å ta kontakt så fikser vi det meste.
Med vennlig hilsen Jan Jansrud
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Greit.. men..."
6 syns denne omtalen er nyttig

Gode lokketilbud, som fort går ut på dato. Grei nettside. Ok kundeservice. NB. DE HAR FAKTURAGEBYR PÅ EFAKTURA... grunn nok til å styre unna.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bytter leverandør"

Etter første regning er det bare å finne en annen leverandør. Sjekket først hos en nettside som ga tips om billigste leverandør der jeg bor. Bløff

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR