Meny

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
85
av 101 innen
strømselskap
66%
anbefaler
Gudbrandsdal Energi
Filtrer omtaler
92
17
7
10
41
Sorter omtaler etter
Viser av 167 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Henrik G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Gebyrjungel"

Kan bare stille meg 100% bak de andres klager på sleipe gebyrer og vilkår fra dette selskapet! Ble selv overrasket over gebyr på manglende AvtaleFaktura til tross for at jeg mente meg sikker på at markedsspotpris ikke hadde et slik krav, men med en ekstra nærlesing av vilkårene så gjelder det åpenbart ikke markedsspotspris avtaler som sådan men bare en bestemt "M"arkedsspotpris avtale (med stort "M") som da refererte til ett bestemt produkt. Sleipt, rett og slett. Hadde ellers akkurat blitt kunde, men nå må jeg vurdere å bytte leverandør igjen av ren og skjær prinsipp. AvtaleFaktura er en uting der folk ender opp med å betale uten å vite hva de betaler for fakturainformasjonen blir først tilgjengelig flere uker etter betalingen er lagt til forfall; et system velegnet for lureri. Kundeservice består av en robot, så det er bare bortkastet tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fakturert strømpris mye høyere enn annonsert"

Vanskelig å komme i kontakt med, kun en dum robot på kundesvar. Stiller spørsmål om hvorfor strømpris på fakturert er mye høyere enn oppdaterte strømpriser på bytt.no, elskling.no forbruker osv.... Gidder ikke å svare.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget fornøyd, privat og borettslaget her"

Aldri hatt noe problem med Gudbrandsdal Energi, vært i kontakt noen ganger bare. Å dem fikser det meste, fort også. At prisen går opp å ned vet vi alle, i vinter fikk vel alle ett sjokk pga prisen. Men det gjaldt jo i andre selskaper også. Så tusen takk for god service

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Billig og komme inn. Men ser nå etter å ha vært kunde i mange år at de justerer prisen opp"

Billig og komme inn. Men ser nå etter å ha vært kunde i mange år at de justerer prisen opp. Skuffet. Over 51 øre til ny avtale som gir 60 dager 35 øre. Og etter dette flytende felles strøm som i dag er litt under 43 øre. Lirer folk til at man til en hver tid har beste pris. Bytt hvert kvartal er min oppfatning. Lureri!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"To måneder etter at jeg kansellerte avtalen min..."
1 syns denne omtalen er nyttig

To måneder etter at jeg kansellerte avtalen min, gjeninnsatte de den og belastet meg for strøm noen andre brukte. De kan ikke forklare hvorfor de gjorde det og klarer ikke å fikse feilen sin. De tvinger meg til å ringe en ny leietaker, netteier, snart sannsynligvis også gud, men likevel kan ingen forklare hvorfor er jeg fortsatt registrert som betaler for denne strømmåleren.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
09.08.2019 14.00
Kunden er anonym, men vi mener kundens misfornøydhet gjelder denne saken her:
Det var flyttet inn ny kunde i boligen som hadde bestilt strømavtale med oppstart tilbake i tid.
Ny kunde kansellerte avtalen og din avtale ble reetablert.
Vi kontaktet ELHUB nasjonal målerdatabase om saken og de rettet dette manuelt. Dette skulle egentlig ikke kunne skje.
ELHUB (Statnett) skriver at dette skjedde fordi den nye kunden ble flyttet inn på en dato tidligere enn utflyttingsdatoen for BRS-201. Gammel kunde blir automatisk flyttet inn igjen ved reversering av innflytting, men det er uheldig at dette skjer når kraftleverandør allerede har fått godkjent BRS-201. Jeg har sendt dette videre til vår utviklingsavdeling som et forbedringsforslag.
Vi kan sette sluttdato på kunden 01.05 manuelt og dere vil da motta BRS-305.

Det er således ikke Gudbrandsdal Energi som er årsak til at dette har skjedd, men vi vil ordne opp for kunden. Refusjon blir gjort med en gang Hafslund krediterer Nettleiefakturaen.
Alexander O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra pris. God service."
2 syns denne omtalen er nyttig

Gode priser, lite påslag på spot. God kundeservice. Brukervennlig nettside, enkelt og bytte mellom abonnement. Anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sikkert ok, om en følger med kontinuerlig."
5 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt en avtale med Gudbrandsdal energi siden 2014 eller 15 og det var ganske rimelig det første året eller to. Så har prisen steget kraftig. Min egen sløvhet at jeg ikke har fulgt med, men ser nå at jeg nok har hatt noe av det dyreste som eksisterer og har nok hatt det en stund. De kunne ha gitt varsel om slike endringer, i stedet for å snike det inn over tid.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.06.2019 09.06
Svaret under om produkter med minuspåslag er ikke helt relevant i forhold til dette innlegget men jeg sender det inn allikevel for å beskrive litt hvordan strømmarkedet har utviklet seg. Det med minuspåslag er en ting, men vi har også fått økende kostnader med myndighetspålagte elsertifikater som har økt på år for år. Dette har bidratt til økte påslag på strømregningene. Utover det må strømleverandørene ta høyde for alminnelig prisstigning i markedet. Det som er positivt med ordningen er at ordningen har gitt mye ny fornybar kraft inn i markedet. Ref. NVE om elsertifikater: https://www.nve.no/energiforsyning/elsertifikater/

Produkter med minuspåslag
Strømmarkedet har dessverre utviklet seg i en retning hvor påslagene har vært negative. Til dels store minuspåslag, nede i minus 28 øre/kWh på det meste. Dette er produkter strømleverandørene taper penger på så det vil være begrenset hvor lenge strømleverandørene kan holde prisen. Vi har konkurrert i dette markedet for å være billigst på pris, og har forsøkt å være langsiktige før vi foretar prisendringer, men i vinter var pågangen så stor at vi måtte regulere opp prisene etter kun få måneder. Dessverre. På alle produkter som blir regulert i pris sendes det ut prisvarsel i henhold til gjeldende regelverk. Det er hard konkurranse i strømmarkedet om dagen, men vi tar imot kritikk og skal forsøke å bli bedre. Men kunder som går inn på avtaler med minuspåslag må før eller senere forvente at prisene blir justerte. Hos Gudbrandsdal Energi kan kunder skifte produkt når de måtte ønske.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lokketilbud"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Gudbrandsdal energi for siste gang. Grunnen er ganske enkel. Du ser at de ligger blant de billigste, og velger dem. Kort tid etter er den avtalen som ble gjort med dem blitt dyrere. Og så er det blitt opprettet ny avtale for å lokke til seg nye kunder. Jeg har intet ønske om å være kunde i et selskap som holder på slik. Er man ikke årvåken ovenfor dette, kan det falle seg veldig dyrt for kunden i det lange løp.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.06.2019 09.06
Strømmarkedet har dessverre utviklet seg i en retning hvor påslagene har vært negative. Til dels store minuspåslag, nede i minus 28 øre/kWh på det meste. Dette er produkter strømleverandørene taper penger på så det vil være begrenset hvor lenge strømleverandørene kan holde prisen. Vi har konkurrert i dette markedet for å være billigst på pris, og har forsøkt å være langsiktige før vi foretar prisendringer, men i vinter var pågangen så stor at vi måtte regulere opp prisene etter kun få måneder. Dessverre. På alle produkter som blir regulert i pris sendes det ut prisvarsel i henhold til gjeldende regelverk. Det er hard konkurranse i strømmarkedet om dagen, men vi tar imot kritikk og skal forsøke å bli bedre. Men kunder som går inn på avtaler med minuspåslag må før eller senere forvente at prisene blir justerte. Hos Gudbrandsdal Energi kan kunder skifte produkt når de måtte ønske.
https://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/bransjeresultater-2019/
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Griskheten har tydeligvis ingen grenser"
7 syns denne omtalen er nyttig

Praksisen med fakturagebyr på e-faktura sier alt. Jeg forventer at Forbrukerrådet tar tak i dette ettersom praksisen medfører at strømprisen som blir gjenngitt i bytt.no ikke bli reell.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.06.2019 09.05
Hei, det medfører ikke riktighet at Gudbrandsdal Energi tar fakturagebyr på e-faktura, men det er en del avtaler hvor det er krav om E-faktura og Avtalegiro (automatisk trekk). Dette er en vanlig betalingsmåte i Norge. Men som sagt hvis noen skulle overse dette er det bare å ta kontakt så fikser vi det meste.
Med vennlig hilsen Jan Jansrud
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Greit.. men..."
7 syns denne omtalen er nyttig

Gode lokketilbud, som fort går ut på dato. Grei nettside. Ok kundeservice. NB. DE HAR FAKTURAGEBYR PÅ EFAKTURA... grunn nok til å styre unna.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bytter leverandør"

Etter første regning er det bare å finne en annen leverandør. Sjekket først hos en nettside som ga tips om billigste leverandør der jeg bor. Bløff

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ble lurt til en dyrere avtale."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde vinterspot som var den billigste strømavtalen den perioden. Men ble ringt og fikk «bedre tilbud» sa de og at markedskraft i 3 mnd vil være billigere en den avtale jeg har. Ble overrasket da jeg fikk faktura Og pris per kwh var nesten dobbelt så mye som den forrige avtalen min. Fikk ingen info om det påforhånd. Det sto heler ikke på avtalen som ble sendt på epost.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Anbefales"
4 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med GE. God service, hyggelig pris og service. Det var en selger fra Fjordkraft som ønsket at jeg byttet. Jeg sa hva jeg hadde i GE. Selgeren fra Fjordkraft sa at de ikke klarte å matche det jeg hadde, men skrøt av GE og den avtalen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De förväntar sig att kunden själv ska gå in och se att de har den billigaste avtalen"
4 syns denne omtalen er nyttig

Efter en väldigt hög strömräkning i januari ville jag höra mig för att allt var ok och de visade sig att jag kunde fått ett lägre pris men då måste jag själv gå in att byta trots att jag blev lovad att ha det billigaste spot priset när jag bytte över. På kundservice menar dem att det visar till at det är billigast just då (när jag tecknade avtalet) och att dem senare gör nya billigare avtal men inte informerar kunderna om det utan man måste själv följa med och byta över för att ha det billigaste priset. Väldigt tungvint enligt mig och kundservicen är inge vidare, jag möttes av ingen förståelse alls för att jag ansåg att det var ett problem att själv konstant behöva följa med för att få det jag blev lovad. Bemötandet var speciellt lite vänligt och de hade en nästan överlägsen ton.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Øker prisene uten å varsle"
4 syns denne omtalen er nyttig

Endrer prispåslag over spotpris uten å varsle kunde. Umulig å få opp informasjon om hvordan prisen på min avtale beregnes. sommerspot2018 finnes ikke mer og det eneste jeg ser er hvilken gjennomsnittlig pris som betales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Jeg må betale mer enn 2000 kr per måned for 20 kvm"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårligste leverandøren jeg har noensinne har hatt. Bytter prisen til den høyeste rett etter jeg er blitt kunde.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Jeg har vært naiv"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var misfornøyd med min tidligere strømleverandør og gikk over til Guldbrandsdal Energi. Må si at i begynnelsen så tjente jeg selvsagt å bytte og dum og naiv som jeg er/var så trodde jeg at Guldbransdal Energi var var der og passet på å hele tiden komme med den gunstigste prisen til trofast kunde. Har nå smertelig fått erfare at de er der bare for å ha strørst mulig vinning for sin egen del! Faktura beløpene ble bare større og større og når jeg nå endelig kontaktet selskapet ble jeg oppmerksom på at jeg har en avtale om variabel strømpris (nå over 89 øre / kW) men at de nå kunne tilby spotpris til 62 øre / kW. De fikk meg til å forstå at det er viktig å sjekke avtalene minst en gang / år ! Det som en gang var god avtale blir endret til elendig om du ikke passer på !!! Kostbart å være naiv. Sikkert ikke bare GE som oppfører slik! Vær obs å sjekk avtalen ofte !!! Og ikke nøl å bytte strømleverandør.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og greit"
3 syns denne omtalen er nyttig

Du får det du bestiller. Men som andre skriver: Gebyrer hvis det ikke er avtalegiro og e-faktura. Så lenge dette står klart og tydelig i vilkårene, ser jeg ikke hvorfor noen regagerer negativt på det. Grei app til telefonen, som viser forbruk og andre relevante data.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Krever gebyr for eFaktura"
5 syns denne omtalen er nyttig

Gudbrandsdal Energi fakturerer 49 kroner i måneden for kunder som betaler med eFaktura for avtaler som regnes som lavpris. Det er usikkert om det finnes rettslig grunnlag for å kunne fakturere kunder et slikt gebyr, og Forbrukertilsynet har dette oppe til vurdering om de skal ta tak i denne praksisen. Gudbrandsdal Energi er her derfor i gråsonen for hva som man kan kalle god forretningsskikk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Gebyr for å mangle avtalegiro"
5 syns denne omtalen er nyttig

De tar gebyr dersom du ikke oppretter avtalegiro. I tillegg ble jeg oppringt av kundeservice etter at jeg hadde avsluttet kundeforholdet for å be om årsak til at jeg byttet leverandør. Dette hadde jeg allerede besvart i spørreskjemaet jeg fikk tilsendt da jeg sa opp abonnementet.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
31.01.2019 09.50
Hei, grunnen til at vi har betingelser om avtalegiro(automatisk trekk på forfallsdato) er at vi sparer mye tid på betalingsoppfølging mot kunder som glemmer å gå inn i nettbanken å godkjenne efakturaen. Med hilsen Jan Jansrud
Asle R. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"100% fornøyd."
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg forstår ikke de andre som har negative opplevelser med GE, jeg er 100% fornøyd med dem. Men det er vel her som med alt annet at noen uheldige episoder kan oppstå. Greit nok at de har mange forskjellige avtaler, men det er ikke noe problem å velge det som er billigst. Akkurat nå har jeg en fastavtale, som er lagt billigere enn spotprisen. Jeg var litt forutseende i sommer, og regnet med at prisen ville stige i vinter, derfor tok jeg en relativt billig fastpris - og det tjener jeg godt på nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Gebyrer på e-faktura"
4 syns denne omtalen er nyttig

Gode priser men gebyrene ødelegger alt. Så hurtig at de tok gebyr for papirfaktura så skyndte meg inn i nettbanken for å opprette e-faktura. Fikk dælen meg gebyr for dette også. Gebyr for e-faktura??? Hallo i luken. Ble avtalegiro da, selv om jeg selv liker å holde styr på strømregningene mine, så jeg sa opp og byttet firma hvor jeg nå får regning på Mail kostnadsfritt!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
31.01.2019 09.50
På de fleste av våre avtaler er det betingelser om opprettelse av efaktura eller kunden kan få fakturaen til sendt på epost uten kostnad. Dette må kombineres med an avtalegiro (automatisk trekk). Kunden får ikke gebyrer ved førstegangsfakturering grunnet at han skal få god tid til å etablere dette. Men som tidligere sagt, hvis noen kunder skulle overse dette, er det bare å ta kontakt. Vi har ingen problemer med å fjerne et gebyr eller to. Med hilsen Jan Jansrud
Magnus W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tar gebyr for at jeg ikke hadde avtalegiro etter at de byttet avtale til meg etter kun 14 dager. Var ikke gebyr på opprinnelig avtale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Greit fornøyd men får alltid en mail om at det må legges påslag pga høye priser, kaldt etc."
4 syns denne omtalen er nyttig

God oversikt, og greie avtaler, men hver gang jeg velger den billigste avtalen, får jeg en mail etter en måned eller to, hvor det blir fortalt at det må legges et påslag pga kaldt vær, eller tomme magasiner eller dyr innkjøpspris eller elsertifikater. Det går ikke ann å ha en god avtale over lang tid med Gudbrandsdal. På under 1 år så har jeg skiftet avtale minst 2-3 ganger pga den forrige avtalen ikke var så rimelig lenger.

Håkon H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra priser og service! Litt rotete med for mange varianter."
6 syns denne omtalen er nyttig

De har "Førjulsspot 2018", "Julespot 2018", Kvitfjell World Cup", "Social Spot" og flere andre spot-avtaler med seperate vilkår. Dersom man er innom iblant og passer på å ha den billigste varianten er det penger å tjene, men det burde være unødvendig å måtte sjekke jevnlig mellom ulike avtaler med varierende påslag for å få/beholde laveste pris.

Gudbrandsdal Energi strømpriser
Alle strømpriser
Gå til Gudbrandsdal Energi
SJEKK OM GUDBRANDSDAL ENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Gudbrandsdal Energi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Tilbudsspot
Innkjøpspris - Gudbrandsdal Energi
167 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
427 kr
25,63 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Tour de Spot
Innkjøpspris - Gudbrandsdal Energi
167 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
536 kr
32,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Velkomstspot
Timespot - Gudbrandsdal Energi
167 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
552 kr
33,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Social Innkjøpspris
Timespot - Gudbrandsdal Energi
167 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
717 kr
43,03 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Kvitfjell WC Timespot
Timespot - Gudbrandsdal Energi
167 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
746 kr
44,76 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Goo 15
Timespot - Gudbrandsdal Energi
167 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
750 kr
45,01 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Markedskraft (spotpris)
Timespot - Gudbrandsdal Energi
167 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
751 kr
45,03 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fastpris 3 mnd
Fastpris - Gudbrandsdal Energi
167 omtaler
Etter 3 måneder endres avtalen til Variabel Kraftpris
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
898 kr
53,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Kvitfjell World Cup Variabel
Variabel pris - Gudbrandsdal Energi
167 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
979 kr
58,75 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fastpris 1 år
Fastpris - Gudbrandsdal Energi
167 omtaler
Etter 1 år endres avtalen til Variabel Kraftpris
Etterskuddsvis betaling
1 år bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
982 kr
58,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fastpris Vinter
Fastpris - Gudbrandsdal Energi
167 omtaler
Etter 6 måneder endres avtalen til Variabel Kraftpris
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
998 kr
59,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Social Variabel
Variabel pris - Gudbrandsdal Energi
167 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
1 104 kr
66,25 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Variabel Kraftpris
Variabel pris - Gudbrandsdal Energi
167 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
1 125 kr
67,50 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Variabel Goo 15
Variabel pris - Gudbrandsdal Energi
167 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
1 146 kr
68,75 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR