Strøm

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

3,8/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Bra
1
av 18 innen
strømselskap
82%
anbefaler
Gudbrandsdal Energi
Filtrer omtaler
74
9
3
4
13
Sorter omtaler etter
Viser av 103 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig med krav om både efaktura og avtalegiro."

Fungerer greit og prisen er da så langt bra. Men at de krever at man oppretter både efaktura og avtalegiro for å unngå ekstragebyr er bare latterlig.

I avtalevilkårene står det "Manglende epostfaktura og avtalegiro vil medføre fakturagebyr" men for dem holder det å "mangle" en av delene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Så dyre og lokker med "knall" tilbud"

Skjerpings GE, dere lokker oss kunder med kjempetilbud i 1 måned plutselig blir strømmen nesten dobbelt så dyr, jeg har bytta vekk fra dette selskapet for lenge siden, og kommer ALDRI tilbake igjen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Rimelig strøm, men lureri i godt kamuflerte fakturagebyr"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha hatt denne strømleverandøren i over to år, oppdaget jeg at det er gebyr på efaktura! Det vil jeg si er høyst usedvanlig, og jeg har ikke opplevd dette med noen andre leverandører av tjenester osv der en betaler hver måned.

For å ikke betale gebyr må en ha BÅDE efaktura og avtalegiro. Unikt! Da må jeg regne med at det er 100 000-vis av kunder, spesielt eldre, som ofte ikke har så sterke ferdigheter innen data, som betaler et lite beløp ekstra hver måned. Og dette blir jo til store penger for GE. Snakk om meieri! Og selv om jeg nå er bevisst på dette, nekter jeg å støtte en bedrift som opererer med et slikt system. For så klart står ikke dette med store bokstaver der en tegner avtalen.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
26.01.2018 13.12
Svar til anonym kunde.
Den problemstillingen du her tar opp har vi prøvd å være nøye på med god synliggjøring.
Vi vil starte med å si at vi ikke har gebyr på eFaktura, kun gebyr dersom vi må sende fakturaen pr. post. På en del produkter har vi dog satt betingelser om AvtaleGiro i kombinasjon med eFaktura/e-postfaktura. Førstnevnte er automatisk trekk ved forfall (14 dager etter fakturadato).
Det er nok Avtalegiro kunden refererer til. Dette er noe bankene har innført og som har blitt ganske så vanlig i dagens marked. Ordningen sparer oss for mye betalingsoppfølging.
Våre rutiner ved bestilling er som følger:
1. Før kunden bestiller produkt på GE.no under fliken les mer om produkter – 8 linjer med forklaring fremkommer det at manglende eFaktura/e-postfaktura og AvtaleGiro medfører fakturagebyr.
2. Når kunden har fylt ut bestillingsskjema og skal iverksette bestillingen ved å trykke på knappen «kjøp nå» står det rett over knappen at «manglende eFaktura/e-postfaktura og AvtaleGiro medfører fakturagebyr.
3. I responsmailen kunden får rett etter bestilling står betingelsene listet opp nok en gang.
4. Vi har og gjort det slik at kunder ikke får fakturagebyr ved første fakturering. Dette for at kundene skal få tid til å få dette på plass i nettbanken.
5. Fakturagebyr ved evnt. manglende Avtalegiro og/eller eFaktura/e-postfaktura går klart frem av fakturaen.

Hvis kunder, på basis av ovenstående informasjon har oversett betingelsene, så klarer vi nok å få til en løsning kunden blir fornøyd med. Men da må de henvende seg til oss.
Ha en fin dag.
Med hilsen
Jan Jansrud
daglig leder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Spar penger med billig strøm fra Gudbrandsdal Energi"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har bare positivt å si om Gudbrandsdal Energi, prismessig, kundeservice, holder deg oppdatert med alt nytt, en fantastisk fin app som viser all oversikt over faktura, forbruk, pris.
Anbefaler Gudbrandsdal Energi på det sterkeste.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.01.2018 23.10
Tusen takk for hyggelige ord, Majid :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Aggresiv selger"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter at jeg byttet fra Gudbrandsdal Energi til Fjordkraft ble jeg oppringt av en meget aggresiv selger som rakket ned på Fjordkraft. Jeg fikk et muntlig tilbud og det måtte jeg svare på der og da. Jeg sa jeg ville ha det skriftlig. Nei tilbudet var så nytt at det hadde de ikke skriftlig. Jeg gav meg ikke og til slutt skulle jeg få et tilbud på E-post. Det er nå gått 2 uker og jeg regner med at jeg ikke får det muntlige tilbudet skriftlig. Dette var en meget ubehagelig selger som jeg ikke ønsker ytterligere kontakt med.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
02.01.2018 08.06
Hei, slik skal ikke selgere som opererer på vegne av Gudbrandsdal Energi opptre.

Det hadde vært nyttig om vi kunne fått telefonnummeret som ringte til deg slik at vi kan få sjekket om dette faktisk ER en selger fra oss eller om det er et konkurrerende selskap som gjør det for å sverte oss. Det har faktisk skjedd!

Kunne du sendt en e-post til thg@ge.no med telefonnummeret, hvor i landet du bor og gjerne navnet ditt?

På forhånd takk, og godt nyttår :)

Mvh
Thomas Gundersen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Godtok et tilbud med et par måneder uten påslag, for så å oppleve at regningen etter tilbudsperioden var 9 (ni!) ganger høyere enn under tilbudsperioden.
Jeg er blitt forklart av Gudbrandsdal Energi at feilen ikke er deres, men nettleie og meg selv. De gjør visstnok ikke feil.
De ba meg til og med om å fjerne en anmeldelse på denne siden hvor jeg forklarte saken.
Tonen deres var aggressiv, nedlatende og alt annet enn profesjonell.
Jeg vil for all fremtid holde meg unna dette selskapet.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.01.2018 10.57
Dette innlegget synes vi er urimelig.
Årsaken til kundens høye strømregning er todelt. Kunden har over lengre tid ikke lest av sin strømmåler. Kundens lokale netteier stipulerer da målerstander. På et senere tidspunkt, da måleren ble avlest, viste det seg at netteier hadde stipulert for lite forbruk.
Kunde har da betalt for lite i forhold til det han har brukt. Det er netteieren som er ansvarlig for å sende over målerstander til strømleverandør for fakturering, så dette er forhold som ligger utenfor vår kontroll.
I tillegg har Gudbrandsdal Energi påbegynt gjennomfakturering av nettleie, strøm og nettleie på en faktura. Det gjør at strømregningen blir høyere, men kunden vil da ikke motta faktura på nettleie fra sin netteier.
Etter vårt syn er den dårlige ratingen gitt på urimelig grunnlag.

Med hilsen
Jan Jansrud
Daglig leder.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og billig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med Gudbrandsdal Energi så langt. Billige priser, vennlige kundebehandlere og god oversikt på mine sider.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
14.12.2017 20.25
Hei Javad H! Veldig hyggelig å høre at du er fornøyed med dine opplevelser hos oss. Det setter vi pris på å høre :)
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Strøm til avtalt pris"

Har hatt Gudbrandsdal energi i snart et år, og har bare positive erfaringer. De har en enkel app der jeg hele tiden kan følge med på pris på strømmen, og med tidligere avlesinger. Eneste ulempen etter min mening, er at de tar gebyr hvis man ikke velger avtalegiro. Dette opplyser de forøvrig om på hjemmesiden under de avtaler det gjelder. Er kanskje litt dyrere enn de som hevder å være billigere, men man vet hva man får. Har fortsatt ikke hatt behov for å kontakte kundeservice.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
14.12.2017 20.25
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Kjell :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"So far so good!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har de siste 2-3 månedene hatt Gudbrandsdalen Energi, og er veldig fornøyd. Stabile regninger, bra spotpris, enkel hjemmeside, fin oversikt på "Mine sider". Alt i alt superbra!
Har både avtalegiro og e-faktura, så satser på at det ikke dukker opp noen fakturagebyrer.
Har ikke hatt så mye kontakt med kundeservice enda, annet at de ga meg alle opplysninger jeg måtte trenge da jeg byttet.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
16.11.2017 13.29
Godt å høre at du er fornøyd med oss, Kristin! Slike tilbakemeldinger er gode og viktige å få :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rask og tilstedeværende kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et firma som yter service og svarer på telefonen uten å flå kundene med kostbare telefonlinjer som mange andre.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
20.09.2017 09.57
Takk for fine ord, B! Rask, god og effektiv kundeservice er viktig for oss.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Slik blir du lurt av Gudbransdal Energi"
3 syns denne omtalen er nyttig

1. GE lokker deg inn ved å ha de aller laveste strømprisene på Forbrukerrådets sider

2. Det tilbudet du fant på Forbrukerrådets sider er utrolig kronglete å finne på nettsidene deres etterpå, og enda mer kronglete å bestille, og enda mer kronglete å skaffe en avtalegiro på slik at ting løper automatisk. Hensikten med å gjøre dette kronglete er at du skal ta et annet, dyrere abonnement enn det du kom dit for.

3. Etter noen måneder blir du UTEN at du får noe varsel om det (De sier at du kan få varsel, men det har aldri skjedd meg) Flyttet over på et DYRERE abonnement, eller abonnementet du hadde blir dyrere.

4. Så kan Gudbrandsdal Energi melke deg til du oppdager dette. Jeg ser av omtalene over at mange ikke aner at GE har byttet abonnementet ditt.

Jeg antar at alt er korrekt i henhold til vilkårene, som knapt noen leser.

Jeg gidder ikke å bruke tid på å passe på at abonnementet mitt er endret månedlig, og så gå hele den kompliserte mølla igjen med å booke via sosiale medier, opprette ny avtalegiro etc. etc., og er nå på jakt etter et abonnement med spotpris + et fast påslag som ikke endres hele tiden. Jeg er OBOS-medlem, og vurderer å gå for deres tilbud.

Håper at du som leser dette velger å bruke ditt strømkjøp til å støtte en bedrift som ikke har som bevisst strategi å - på en lovlig måte - å lure kundene sine.

Kundeservice er veldig bra.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
20.09.2017 12.03
Hei,
Det hadde vært fint om kunder som skriver kritiske innlegg presenterer seg med fullt navn. Vi setter også pris på å bli kontaktet på forhånd slik at vi har mulighet til å kunne rette opp i kundens problemstillinger og få utført den servicen vårt selskap er kjent for.

1. Gudbrandsdal Energi har i lang tid hatt de laveste prisene på Forbrukerrådet.no sammen med noen få andre leverandører. Dette er fortrinnsvis kampanjeprodukter som gir en minus for strømleverandøren i kampanjeperioden. Det vil således være en begrenset periode strømleverandørene kan selge et produkt til så lav pris uten at tapene blir for store

2. Begge våre kampanjeprodukter ligger lett tilgjengelig på nettsiden (på forsiden).

3. Vi flytter ikke kunder over på annet produkt. Det vi har er kampanjepriser på enkelte produkter. Da vil kundene motta en rabattert pris i en avtalt periode. Dette står spesifisert i vilkårene som kunden ser under bestilling.

4. Avtalegiro opprettes normalt i kundens nettbank. Det kan være litt forskjell på etableringen i de forskjellig bankene, men normalt sett bør ikke det by på problemer. For øvrig har vi kundebehandlere som hjelper kundene hvis det oppstår vanskeligheter.

5. Det er viktig at kunder som skriver negativt om selskaper generelt bør oppgi sitt riktige navn, ikke være ansatt i konkurrerende selskap og som tidligere nevnt bør kunden ha stilet innspillene sine først til selskapet før de publiseres på bytt.no. Da gir kunden selskapet en sjanse til å svare opp kritikken. Dette fordi slike uttalelser påvirker både selskapet og de ansatte som jobber her og det bør man tenke over.

Mvh
Jan Jansrud
Daglig Leder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tar gebyr på 49,- per måned selv om man har avtalegiro!! Utrolig sleipt firma"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har avtalegiro med GE, men har allikevel betalt faktureringsgebyr på kr. 49,- per måned i ett år fant jeg nettopp ut...!
Opplysningene om at det ikke er nok med avtalegiro er SVÆRT godt skjult på GE sine sider.
Dessuten ble jeg oppringt utallige ganger etter at jeg byttet leverandør. Jeg forklarte hver gang at dette var fordi vi har solceller og et annet kompani betalte oss en god pris for strømmen vi produserte.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
02.08.2017 12.04
Hei, dette står i avtalevilkårene rett over kjøpsknappen når kunden bestiller:
#Manglende epostfaktura og avtalegiro vil medføre fakturagebyr, pt. henholdsvis kr. 49 for manglende epostfaktura og kr. 39 for manglende avtalegiro. Fakturagebyr vil ikke tilkomme på første faktura fra oss.#

Er det noe vi legger stor vekt på er det og ikke skjule noe som helst for kunden og vi rydder opp hvis noe er uklart. Det er ikke noe problem for oss å fjerne noen fakturagebyr hvis kunden har oversett noe. Det er bare å ta kontakt. Vi setter imidlertid stor pris på at man oppgir sitt fulle navn når man skriver denne type innlegg. Ha en fin dag videre.

Med hilsen
Jan Jansrud
Gudbrandsdal Energi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Urettmessig fakturagebyr"

Gudbrandsdal Energi krever fakturaragebyr på kr. 1056,- pr. år uten å avtale på forhånd og uten å gjøre skikkelig oppmerksom på det. Gebyret blir pakket inn på baksiden av fakturaen så man må være spesielt observant for å oppdage dette.
Tilbyder kan kun kreve fakturagebyr hvis dette er avtalt med kunden på forhånd. Kunden har derfor anledning til å unnlate å betale fakturagebyret hvis det ikke foreligger skikkelig forhåndsavtale.
I §37 i forbrukerkjøpsloven heter det: "Selgeren kan ikke i tillegg til kjøpesummen kreve gebyr for utstedelse og sending av regning hvis ikke dette klart følger av avtalen".

Svar fra Gudbrandsdal Energi
19.07.2017 12.21
Hei, i "les mer" tekstene til produktene på nettsiden vår og i vilkårene kunden ser i forbindelse med bestilling av kraftavtale står det:

"xxxxxx (avtalenavn) faktureres månedlig etterskuddsvis, og forutsetter at kunden oppretter Avtalegiro og eFaktura eller epostfaktura. Gebyr vil tilkomme dersom disse mangler."

Dette står også i e-post sendt til kunden etter bestilling.

Vi mener dette bør komme godt nok frem. Dersom du mener noe annet, er du velkommen til å sende en e-post til marked@ge.no og vi tar en kikk på ditt forhold.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Greit og ryddig selskap med gode priser"

Har vært kunde i 2 år og har positiv erfaring. Får lett kontakt på telefon om det er nødvendig. Gode priser men kunne vært litt færre tariffer og velge i. Med så mange valg kan det lett bli uoversiktlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Totalt uoversiktelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

De hare 15!!! strømprodukter, det er umulig å se forksjellen på de ulike produktene. Dette gjør de bare for å forvirre kundene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God pris og god service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kan kun uttale meg om fastprisene. Jeg har vanligvis valgt 3- eller 12-måneders avtale, og har opplevd gunstige priser. Prisoversikten er å stole på! Jeg bruker i liten grad elektronisk kommunikasjon, og er derfor avhengig av telefonen. Kort responstid, og effektiv saksbehandling. Med andre ord: Jeg er fornøyd!

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra priser og gode nettsider som gir en fin oversikt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt spotpris siden april og er veldig fornøyd. Nettsidene er flotte og gir en enkel og god oversikt over tidligere forbruk og estimert forbruk ut året. Mot vinteren kommer jeg derimot muligens til å bytte, da GE ikke har like gode priser på fastpris som andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svært dårlig kundeoppfølging"
5 syns denne omtalen er nyttig

Svært dårlig kunde service. Får ikke svar på mailen med spørsmål som blir sendt. Får heller ikke svar på tilbakemelding som er sendt dem. 1 måned etterpå så blir jeg oppringt med spørsmål om årsaken til at jeg byttet. Servicen svarte jeg. De har ikke engang fått med seg mine henvendelser på mail. Heller ikke har de fulgt meg opp på skjeamet om hvorfor jeg valgte å bytte leverandør da jeg sa opp. I tillegg så har jeg måttet betale kr 69,- kr i avtale girogebyr til tross for at jeg hadde efaktura. Tekst i faktura samsvarer heller ikke med abonnement. Der er også forvirrende med beløp går i + og - i. Jeg som kunde har ingen mulighet til å følge med om prisen de sier dem skal levere faktisk stemmer overens med det som faktureres.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
26.06.2017 10.12
Vi har byttet databaser i denne tidsperioden og det har vært svært hektisk for oss. Vi er nå ikke langt unna normalen på nivå med slik det var før databaseskifte. Vi ser at det er en epost vi ikke har besvart. Selv om du skifter leverandør refunderer vi to gebyrer på tilsammen kr 78 på din sluttfaktura. Håper du blir fornøyd med det.
Med hilsen
Jan Jansrud
Daglig Leder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Mistet tilliten etter samtale med utrolig innpåsliten telefonselger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Innpåsliten telefonselger som ikke tok et nei for et nei. Han klarte ikke godta at jeg hadde en billigere strømavtale. Driver fortsatt og sender melding hver dag med spørsmål om å godta avtalen.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
07.06.2017 11.42
Hei, slik skal det ikke være og det er ikke slik vi som selskap ønsker å fremstå.

Jeg hadde satt pris på om du kunne sende meg en epost (til: thg@ge.no) med ditt fulle navn, adresse og telefonnummer slik at vi får slettet deg fra ringelistene til det aktuelle selskapet.

Beklager så mye de negative opplevelsene, jeg skal gjøre det jeg kan for å rydde opp!
Ånund B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hedde disse i ca ett halvt år/9 mnder, før jeg gikk over til ett annet selskap simpelthen bare fordi GE dessverre ikke kunne følge opp med ett lignende tilbud som jeg fikk andre plasser. Noe jeg respekterer og forstår.
Kundeservice, regningssummen og hjelpa når jeg trengte det var bra. Dette alene hadde bare gitt GE 4/5. Det som gav den siste stjernen er at de har ikke har hoppet over til slike plagsomme 5 siffrede telefonnumre.
Disse irriterer vettet av meg. Så 5/5. Hopper gladlig tilbake til disse any day.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lave priser og flott kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

GE har lave priser. GE har også flott kundebehandling, når man har behov for å snakke med kundeservicen hos GE.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kraftleverandør til å stole på"
4 syns denne omtalen er nyttig

God kundebehandling på alle måtar. Billige prisar, men prisstrukturen er noe komplisert med dei mange ulike avtalane og bestillingsmåtane. Gode nettsider.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ryddig og billig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har de siste 5 årene hatt flere avtaler med Gudbrandsdal energi. Jeg venter til fastprisen er lav og tegner fastprisavtale for 1 år av gangen og har spot i noen måneder innimellom. Siste fastprisavtale jeg hadde var på 29 øre/kwh og ingen tillegg. Jeg er kjempefornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Krever både e-faktura OG avtalegiro for å unngå ekstra gebyr!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var fornøyd helt til jeg innså at de hadde lagt til et faktura gebyr hver mnd fordi jeg ikke hadde avtalegiro i tillegg til efaktura. Ved klage på dette mente de at det sparer de for administrativt arbeid ved å ha det slik og dermed kan tilby rimeligere priser. Men det blir veldig tullete - send gebyr til kunder som ikke betaler i tide, så lenge jeg betaler min e-faktura i tide er det ikke noe ekstra administrativt! Byttet umiddelbart da jeg liker å ha kontroll over betalingen av regningene mine, avtalegiro er helt uaktuelt.

Synnøve
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telefonterror til tusen!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har blitt oppringt ørten gongar etter eg skifta levrandør. Har sagt at eg ikkje vil bli ringt oppigjen, der tlf selger lover at eg skal blir sletta frå lista. Men INGEN evnar å få det til, for blir alltid ringt oppigjen! Jevnleg skiftar dei nr. Som gjer det vrient å blokkere dei på mobilen. Desse blir du ALDRI kvitt!!!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
03.04.2017 14.39
Hei, slik skal det ikke være og jeg skal sørge for å få slettet deg fra disse ringelistene! Fint om du sender ditt mobilnummer og fulle navn på e-post til thg@ge.no så skal jeg ta tak.

Beklager de ubehagelige opplevelsene du har hatt. Vi ønsker ikke at det skal være slik.
Søk Bytt.no