Strøm

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Bra
4
av 19 innen
strømselskap
75%
anbefaler
Gudbrandsdal Energi
Filtrer omtaler
83
14
3
6
25
Sorter omtaler etter
Viser av 131 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sleipt gebyr om man ikke tegner avtalegiro"

Oppdaget akkruat at de trekker 49 kroner om man ikke har avtalegiro.

Kan forstå at de tar gebyr for å sende papirfaktura, men at de gjør dette for en elektronisk faktura er sleipt.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyr strøm"

Fakturaer på 700,- MER PR måned for en liten og ny, godt isolert hytte på 50 kvm, enn for stor enebolig (hvor vi bruker LYSE) på 220kvm.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De svarer ikke på mail, respekterer ikke angrefristen"

Gudbrandsdal Energi er det mest useriøse kraftselskapet jeg har vært borte i. De svarer ikke på mail, og vil ikke forholde seg til forbrukerlovgivningen, men iverksetter kraftavtaler selv om de er avbestilt. Går ikke an å opptre slik overfor en kunde! Dette innlegget blir slettet, antagelig, de ønsker vel ikke at potensielle kunder skal få vite hva slags elendig kundebehandling de har. Men jeg håper noen ihverfall rekker å bli advart.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
06.09.2018 11.23
Hei, som vi har svart på alle dine kommentarer på Facebooksiden vår: vi jobber hardt for å besvare alle innkommende e-poster i løpet av 24 timer. Den siste tiden har det vært ekstra mye å ta tak i så det er mulig vi har gått noe over dette, men alt som kommer inn av kundehenvendelser blir besvart.

Til info; du har fått e-post fra oss 28.08.2018 som bekrefter dette, så jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver.

Angrefrister overholder vi selvsagt og setter ikke i gang avtaler dersom angrefrist er benyttet eller netteier avslår overgangen!

Vi sletter ikke innlegg i våre kanaler, og her på Bytt.no har vi heller ikke anledning til å gjøre det.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fakturagebyr"

Jeg har fått fakturagebyr på min siste regning fra Gudbrandsdal Energi AS.

Da jeg opprettet strømavtalen mener jeg at et av valgene var eFaktura noe som jeg opprettet med en gang i min nettbank.
Jeg har aldri fått faktura i posten på papir og synes dette er en tilsnikelse for å øke inntektene.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
29.08.2018 15.40
Hei, vi har som vilkår på våre rimeligste avtaler at kunden oppretter Avtalegiro kombinert med eFaktura eller e-postfakutra. Dette informeres om før bestilling (på nettsiden vår), under bestilling (i bestillingsskjemaet) og i e-post etter bestilling. Mangler én eller begge disse vil et fakturagebyr tilkomme.

Vi mener vi har opplyst meget godt om dette ifm. bestillingsprosessen og dersom du har fått et gebyr er det nok fordi Avtalegiro og/eller eFaktura mangler.

Dersom dette beror på en glipp/missforstelse fra din side er vi selvsagt ikke vanskelige på å kreditere gebyret du har fått. Ta kontakt med kundesenteret vårt så ordner det seg: https://www.ge.no/no/kontakt-oss.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Det første tilbudet (luretilbudet) høres bra ut."
1 syns denne omtalen er nyttig

En god stund siden jeg hadde Gudbrandsdal Energi, men verdt å kommentere tidligere erfaring.
GE bytter deg automatisk fra en god avtale til en skikkelig dårlig. Stakkars den som ikke følger med.
Når du sier opp blir du plaget på telefon. Jeg prøvde en gang, klok av skade, å be om bindingstid. Altså at GE bandt seg til å gi meg vilkårene i avtalen i noen år.
Det var ikke aktuelt selvsagt, han kunne ikke en gang garantere noen kort tidsperiode hvor avtalt pris ville gjelde. Oppfordring til eventuelle nye kunder: få definert en lang garantert avtaleperiode hvor vilkårene er ensidig oppsigbare fra kundens side eller styr unna hele selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Spotpris uten månedsavgift"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gudbrandsdal Energi er en av få strømleverandører som har avtaler til innkjøpspris uten månedsavgift og sågar uten påslag. Jeg har forsøkt meg på flere andre, men vender alltid tilbake til GE.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Trygt, stabilt og god service"

Stabilt bra priser over tid, sunne verdier og en god ambassadør for bransjen. God kundebehandlig de få gangene man måtte ha spørsmål.

Veldig fornøyd :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fikk regning på 1800 kr. Argument: pga det varme været vi har hatt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ringte de med det samme jeg så regningen og fikk beskjed om at det varme været var grunnen til høy regning. Mnd før var det 500 kr så 1800. Pratet med folk i går om strøm regning og de skrøytet av regninger på 300-500 kr pga det fine været. Så kommer til å bytte på flekken!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
10.08.2018 12.26
Hei, Det høres ikke fornuftig ut at du den ene måneden får en faktura på kr. 500,- og den neste på kr. 1800. Prisene i sommer har vært høye, men de har ikke variert mye. Forbruket til kundene har vært lave i sommer grunnet varmt vær. Det er riktig, og fakturasummene har ikke vært høye. Her må det være en annen årsak som har med forbruk å gjøre, stipulering av forbruk fra netteier etter bytte av måler eller lignende. Fint om du kontakter oss så finner vi ut av dette.
Med hilsen
Jan Jansrud
Daglig leder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Beste strømleverandøren"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sinnsykt bra service og best på pris! Virkelig verdt å ha som strømleverandør. Alle burde bytte til denne leverandøren.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De ringer hver dag"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos de før og nå ringer de hver dag for og spørre om jeg vil bli kunde igjen. Hvordan bli kvitt så de stopper og ringe meg? De ringer fra kl 08 om morgenen til etter kl 20.00 om kvelden.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
10.07.2018 20.14
Hei, hvis du sendere en mail til marked@ge.no så blir du tatt vekk fra ringelisten.

Beklager det inntrufne.
Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen,
Jan Jansrud
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra pris"

Bra pris, lett å bytte mellom tilbudene, har ikke tatt i bruk kundeservise noe særlig men virker grei.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ærlig og redelig strømleverandør (Dem er det ikke mange igjen av !!)"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har bare positivt å si om Gudbrandsdal Energi.
Gode avtaler.
Topp kundeservice.
Får info med tilbud og blir oppdatert med alt nytt.
Selv vi i laveste Østfold velger Gudbrandsdal Energi!

Har tidligere hatt et kundeforhold til Gudbrandsdal Energi, men kom bort fra dem pga. en selger som påstod at det var billigere med strøm fra en "Fjord"...
Det var det selvsagt ikke, og er nå tilbake hos Gudbrandsdal Energi!

Anbefaler Gudbrandsdal Energi på det sterkeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fenomenal service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Synd at prisen er såpass høy.
Gudbrandsdal er etter min mening en solid og fin bedrift som tar kundene på alvor.
De besvarer alle henvendelser raskt og kompetent.
Byttet nylig til Norgesenergi grunnet mye bedre pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde fått et god tilbud fra andre leverandør. En selger av Gudbrandsdal Energi ringte meg med engang og utfordret å få meg ombestemme. Når jeg ser siste faktura forstår jeg at dette leverandør er løgner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Enkelt og greit"
4 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt å bestille, enkelt å bruke, enkelt å ha.
Husk bare å opprette e- og autugiro med en gang.

Så lenge du ikke har et overhengende behov for å snakke med noen når du kjøper strøm, bli oppringt i etterkant, eller mast på av selgere, så er dette helt utmerket. Får den hjelpen jeg trenger når jeg trenger det.
Strømmen kommer som normalt, uten noe mer prat.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble litt rot med opprettelsen av e-faktura og avtalegiro. Jeg mente jeg hadde gjort det og de hadde ikke fått det inn til seg. Allikevel kun en telefon og de trakk av gebyret de hadde lagt inn. Sånn skal det være. Hyggelige i andre enden også - i motsetning til enkelte andre strømselskaper!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"
8 syns denne omtalen er nyttig

Her må man følge med! Man må både ha avtalegiro og eFaktura for å ikke bli belastet 49,- ekstra hver måned for fakturagebyr. Fin måte for GE å tjene penger på...

Elendig oppfølging fra kundeservice også!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
28.03.2018 09.21
Til ukjent anmelder.
Det er riktig at brorparten av våre avtaler betinger e-faktura eventuelt epostfaktura og automatisk trekk(avtalegiro). Dette står klart i våre betingelser, rett over knappen når kundene trykker på knappen kjøp for bestilling. Skulle kunden ha oversett dette har vi ingen problemer med å tilbakeføre noen gebyrer. Men kunden må kontakte oss så vi får en sjanse til å imøtekomme kundens forespørsel.
Med hilsen
Jan Jansrud
Bjørn H
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sleipe gebyrer"

49 kr i gebyr for e-faktura er å vise fingeren til kundene. Lykke til med den strategien, det trenger dere. Kommer til å sjekke om det er lov, og om andre strømleverandører er bedre.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
19.03.2018 11.12
Hei, vi har ikke gebyr for eFaktura.

Dersom kunden har en avtale hos oss som forutsetter kombinasjonen Avtalegiro og eFaktura/e-postfaktura (noe som fremkommer under bestilling samt i e-post sendt etter bestilling) og mangler én eller flere av disse vil det påløpe gebyr.

Vi har innført denne praksisen på våre rimeligste avtaler da det viser seg at dette sparer oss for en del betalingsoppfølging.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyr og elendig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å si, men jeg har aldri betalt så mye tidligere for strøm. Tok kontakt for å høre begrunnelse. Bor i 2-rom 59 Kvam., og har bortsett fra lading av duppeditter fyrt med 1 liten ovn og dtearinlys. Fikk noen «svada svar». De startet med å ta dobbel fakturagebyr a kr 98,-. Her gjelder det å være påpasselig.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
28.03.2018 09.21
Hei til ukjent anmelder.
Det står i vilkårene våre at det er krav til efaktura eventuelt epostfaktura og automatisk trekk (avtalegiro). Vi fakturere ikke gebyrer ved 1. fakturering. Dette fordi kundene skal få tid til å etablere ordningen mot egen bank. Det har seg også slik at hvis kunden tar kontakt så er det lite problematisk for oss å tilbakeføre noen gebyrer hvis kunden har oversett dette i betingelsene. Vi ordner opp i det meste.
Med hilsen
Jan Jansrud
Sigfred S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
""Nesten" helt ærlig. Varsler ikke når en god avtale ikke er så god lenger - for kunden."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har stort sett bare gode erfaringer med GE. Reagerte likevel litt da jeg ringte GE for å sjekke om min meget gunstige avtale, fortsatt var gunstig for meg?
Det var den ikke ifølge ærlig kundemottaker, som flyttet meg over til avtale som etter hva jeg kan finne ut er blant de beste nå for tiden.
Uansett er jeg fornøyd selv om det kan være litt rusk i maskineriet tidvis, jeg har to boliger og avtale med GE på begge. Opplever prisen på kraft som "til å leve med"
Kan ikke si det samme om nettleien, men det kan ikke GE lastes for. :-)

Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjempe bra!"
2 syns denne omtalen er nyttig

GE har vært ein kjempebra leverandør. Ble lurt til å bytte strømleverandør av en selger fra annet selskap å er nå bindt i 9 mnd hos dem, så dum kan en bli. Gleder meg allerede til å kunne komme tilbake til GE! Oversiktelig og greit hos dere! Billig også.

Gudbrandsdals-Fan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Endelig en seriøs aktør"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gudbrandsdal energi er rett og slett en seriøs aktør. De lokker deg ikke inn med markedets beste pris for så å lure deg og sette deg over på noe annet når du ikke følger med og jekke opp prisen til det dyreste.

De har jevnt over en ok pris som ikke plutselig eksploderer. Etter å ha blitt lurt tidligere av både Agva og Telinet er det en fryd å være hos en leverandør man ikke føler driver uetisk drift og svindel. Gudbrandsdal energi er rett og slett til å stole på og jeg tipper at de ikke trenger å bruke masse penger på winback-aktiviteter og stunts for å kapre kunder, kundene som meg ser ut til å bli drevet til dem når man har fått nok av lureriet til andre strømleverandører.

Slutt på strømregninger som får meg til å hoppe i taket av sinne og slutt på lureri. Det er grunn nok til å velge de.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig med krav om både efaktura og avtalegiro."
3 syns denne omtalen er nyttig

Fungerer greit og prisen er da så langt bra. Men at de krever at man oppretter både efaktura og avtalegiro for å unngå ekstragebyr er bare latterlig.

I avtalevilkårene står det "Manglende epostfaktura og avtalegiro vil medføre fakturagebyr" men for dem holder det å "mangle" en av delene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Så dyre og lokker med "knall" tilbud"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skjerpings GE, dere lokker oss kunder med kjempetilbud i 1 måned plutselig blir strømmen nesten dobbelt så dyr, jeg har bytta vekk fra dette selskapet for lenge siden, og kommer ALDRI tilbake igjen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Rimelig strøm, men lureri i godt kamuflerte fakturagebyr"
6 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha hatt denne strømleverandøren i over to år, oppdaget jeg at det er gebyr på efaktura! Det vil jeg si er høyst usedvanlig, og jeg har ikke opplevd dette med noen andre leverandører av tjenester osv der en betaler hver måned.

For å ikke betale gebyr må en ha BÅDE efaktura og avtalegiro. Unikt! Da må jeg regne med at det er 100 000-vis av kunder, spesielt eldre, som ofte ikke har så sterke ferdigheter innen data, som betaler et lite beløp ekstra hver måned. Og dette blir jo til store penger for GE. Snakk om meieri! Og selv om jeg nå er bevisst på dette, nekter jeg å støtte en bedrift som opererer med et slikt system. For så klart står ikke dette med store bokstaver der en tegner avtalen.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
26.01.2018 13.12
Svar til anonym kunde.
Den problemstillingen du her tar opp har vi prøvd å være nøye på med god synliggjøring.
Vi vil starte med å si at vi ikke har gebyr på eFaktura, kun gebyr dersom vi må sende fakturaen pr. post. På en del produkter har vi dog satt betingelser om AvtaleGiro i kombinasjon med eFaktura/e-postfaktura. Førstnevnte er automatisk trekk ved forfall (14 dager etter fakturadato).
Det er nok Avtalegiro kunden refererer til. Dette er noe bankene har innført og som har blitt ganske så vanlig i dagens marked. Ordningen sparer oss for mye betalingsoppfølging.
Våre rutiner ved bestilling er som følger:
1. Før kunden bestiller produkt på GE.no under fliken les mer om produkter – 8 linjer med forklaring fremkommer det at manglende eFaktura/e-postfaktura og AvtaleGiro medfører fakturagebyr.
2. Når kunden har fylt ut bestillingsskjema og skal iverksette bestillingen ved å trykke på knappen «kjøp nå» står det rett over knappen at «manglende eFaktura/e-postfaktura og AvtaleGiro medfører fakturagebyr.
3. I responsmailen kunden får rett etter bestilling står betingelsene listet opp nok en gang.
4. Vi har og gjort det slik at kunder ikke får fakturagebyr ved første fakturering. Dette for at kundene skal få tid til å få dette på plass i nettbanken.
5. Fakturagebyr ved evnt. manglende Avtalegiro og/eller eFaktura/e-postfaktura går klart frem av fakturaen.

Hvis kunder, på basis av ovenstående informasjon har oversett betingelsene, så klarer vi nok å få til en løsning kunden blir fornøyd med. Men da må de henvende seg til oss.
Ha en fin dag.
Med hilsen
Jan Jansrud
daglig leder
Søk Bytt.no