Meny

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
92
av 103 innen
strømselskap
60%
anbefaler
Gudbrandsdal Energi
Filtrer omtaler
96
18
7
14
56
Sorter omtaler etter
Viser av 191 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Cecilie I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig fornøyd med pris og kundeservice"

Har strømabonnementet tilbudsspot og er veldig fornøyd med både pris og kundeservice. Får også tilbud på mobilabonnement som strømkunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig bra kundeservice og ryddige"

betaler 9,- per måned og 0 øre i påslag. Alle gode avtaler varer lenge. Kundeservice er behjelplige og svarer på det en trenger hjelp til.

Alexandra
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Beste strømselskapet jeg har vært borti!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri før vært så fornøyd med en strøm leverandør. Jeg har vært borti mange! Før hendte det at med sjokkprisene hos enkelte leverandører at det falt en liten tåre i hvor mye man måtte betale for strømmen sin. Det er utrolig enkelt å holde seg oppdatert på de ulike kampanjene, og man kan fort bytte om du ser at den kampanjen du har er i ferd med å endre seg eller avsluttes. Man får varsel i god tid før endringen skjer. De har og en helt fantastisk app som er veldig enkel, og lett å forstå for folk i alle aldere. Man må nok gidde og synes det er gøy å følge med på de ulike kampanjene om man skal holde prisen nede. Om du ikke vil følge med på kampanjene som kommer så har de og fastpris abonnementer, for de som heller liker det stabilt. Jeg har aldri trengt å kontakte kundeservice fordi alt har alltid fungert som det skal. Jeg anbefaler GE til alle jeg kjenner, virkelig! Jeg har aldri hatt så billig strøm noensinne. Storfornøyd kunde :D

Svar fra Gudbrandsdal Energi
28.08.2020 15.14
Takk for fine ord - kundeopplevelser er viktig for oss og vi jobber kontinuerlig med å gjøre ting enda bedre :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Meningsløst gebyr!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Strømprisen er ingenting å si på. Det er marginale forskjell på de fleste strømleverandører uansett. Men det meningsløse gebyret jeg oppdaget fikk meg til å bytte på dagen. Satte opp efaktura-avtale fra starten av, og som de fleste gjør, konstaterer man bare beløpet i nettbanken, og godkjenner. Men når jeg endelig sjekket fakturaen nøye, oppdaget jeg at jeg ble fakturert 49 kr i gebyr hver mnd fordi jeg ikke har avtalegiro i tillegg. Det er helt meningsløst å måtte ha to betalingsavtaler for å motta èn faktura. Det er ikke prisen som irriterer meg, men et meningsløst gebyr som de fleste aldri oppdager, og betaler uten å være klar over det. Helt urimelig, og svare jeg fikk tilbake var at det "står i avtalevilkårene".

Per C. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ukjente gebyrer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler ingen dette selskapet. Det tilkommer ukjente gebyrer på strømfaktura, og avtalevilkårene endres ofte. Styr unna.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Manglende Avtalegiro"
5 syns denne omtalen er nyttig

Å fakturere kundene sine 49,- for «Manglende Avtalegiro» er bare en kynisk måte å få inntekter på. Det er da vel ingen ekstra kostnader for bedriften at kundene «bare» har e-faktura. Patetisk, har ikke hørt om en eneste annen bedrift som fører denne praksisen. Jeg valgte å bytte til GE fordi de var billige. Få dager etter bestilling; før avtale var påbegynt, fikk jeg en e-post hvor det sto at «Jeg hadde fått billig strøm de siste 2-3 mnd og at de var nødt til å skru opp prisen. Da var grunnlaget for bytting borte. Ta dere sammen, jeg bytter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Takken for at man har vært trofast kunde"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk plutselig purring på en faktura jeg ikke har fått melding om og som ikke er registrert i nettbanken(avtalegiro). Får selvfølgelig ikke svar på hva som har skjedd, helt stille fra GE. Har vært kunde 10-15 år, men nå er det slutt. Elendig kundeservice, den eneste gangen de har kontaktet meg var da jeg for et par år siden prøvde å bytte leverandør, da ringte de, ellers hører man ingen ting, bortsett fra purringer på fakturaen man ikke har mottatt da. Kanskje de rett og slett har for mange kunder nå?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Tre regninger på 6 uker"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt fast dato i måneden med forfall på faktura så lenge jeg har vært kunde. Men plutselig nå fikk jeg en faktura for 25. Februar, en for 12.Mars og en for 30.Mars. De hevdet det var forsinket nettleie. Men hver av regningene er på 800-1000kr. Vet ikke hvilken økonomi andre har, men selv har jeg ikke råd til tre individuelle strømregninger på en månedslønn. Byttet nå i dag!

Patricia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Som kunde i mange år. Kjempeskuffet over kundebehandlingen"
4 syns denne omtalen er nyttig

Som kunde i flere år sjekket jeg før jul min strømavtale med GE. Fant ut at de hadde blitt for dyre og byttet til annen leverandør. Etter noen dager er GE på tråden og spør om de kan gi meg et bedre tilbud. Jeg sa meg åpen for dette da jeg har vært fornøyd som kunde. En selger kom da med lovnader som hørtes ok ut, og jeg ville ha alt i klartekst. Så jeg stilte en masse spørsmål. Om pris og fakturagebyr osv, og var fornøyd med svarene. Opprettet en ny avtale, og i tillegg to mobilabonnementer. Alt som jeg ble fortalt å gjøre ble gjort i min bank angående avtalegiro osv. Første regning gebyr. Andre regning gebyr. Mye dyrere strøm enn min avtale tilsier. Useriøs leverandør. Bytter en av de nærmeste dager, etter grundig undersøkelse.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig avtale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Startet med en gunstig avtale. Når jeg sjekker etter en tid så sitter jeg med en svært dårlig avtale.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Gebyr for e-faktura"
9 syns denne omtalen er nyttig

Trodde jeg virkelig jeg hadde valgt en god strømleverandør, men så feil kan jeg ta. Brukte GE for mange år siden og da var de helt i toppen, men de har desverre nå gått over til å svindle kundene sine. Bestilte 2 strømleveranser fra selskapet og ser nå at jeg har havnet i samme gebyrsvindelen som flere andre her. 49 kr i e-faktura gebyr på begge avtalene. Gebyr for å sende ut en faktura til nettbanken. Fantastisk av ett selskap i 2020! Totalt sett 15% av fakturaene er gebyr! Rent svindel. Kommer til å bytte leverandør og kommer virkelig aldri til å anbefale dette selskapet til noen. Synd.

Christine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Alt funker"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ryddig fakturering, god app med utmerket oversikt over kostnader, informative e-poster. Ingenting å klage på - og prisen skårer best (bortsett fra de 4 superbillige som får dårlig omtale) hos Elskling.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og svindler med gebyrer"
12 syns denne omtalen er nyttig

Ble forsikret om at det ikke var gebyr på fastpris vinter hvis man hadde e-faktura. GE har til tross for sine forsikringer belastet gebyrer for manglende avtalegiro. Ser GE i flere innlegg avviser at de belaster gebyrer for manglende avtalegiro dersom man har e-faktura. Samtidig begrunner han kravet om avtalegiro med at "enkelte kunder glemmer å godkjenne faktura i nettbank", i andre innlegg. Man får heller ikke svar på gjentatte henvendelser til kundeservice. Lurer på hva som har skjedd med GE, som gjør at de svindler kundene på denne måten. Har aldri hatt problemer med GE tidligere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få tak i på kundeservice / jukser"
8 syns denne omtalen er nyttig

Svært skuffet over selskapet. Umulig å få tak i på kundeservice. Trodde jeg hadde gebyrfri faktura, men nei da! Jeg hadde efaktura og det gjaldt ikke. Så jeg har betalt 49 kr i gebyr hver måned i årevis. Takk for meg!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke hva de engang var"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i flere år og var veldig fornøyd. De hadde veldig god kundeservice og var enkle å komme i kontakt med på e-post og svarte raskt. Alltid løsningsorientert og problemfritt. Nå har de blitt grådige og kundeservice er blitt mer eller mindre fraværende og elendig. De har en robot som kan si hei og hadet. Du måtte som hos så mange andre begynne å betale gebyr for papirfaktura, med hensikt å få kundene over på e-faktura. Plutselig fant jeg ut at jeg ble fakturert gebyr for at jeg hadde e-faktura, eller mer presist, manglende avtalegiro. Det får være grenser! Makan. Velg noen andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Gir ikke konkret og direkte etterspurt informasjon, men ilegger istedet gebyrer - FY!! Problemer med å levere avtalte tjenester.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fraværende"
8 syns denne omtalen er nyttig

Helt fraværende og ubrukelig nettside. Tenkte å få fastavtale for to målestasjoner, men er umulig på deres nettside. Ikke svarer de på mail heller. Har mobilabonnement der og tror jeg flytter dette til andre. Kan ikke anbefales på noen måte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri. Hadde e-faktura. Fant ut at jeg ble belastet med 49 kr hver mnd i minst 5 måneder"
16 syns denne omtalen er nyttig

Hadde e-faktura. Fant ut at jeg ble belastet med 49 kr hver mnd i minst 5 måneder. Hadde likevel ikke mottatt et eneste faktura på papir. Her har GE tatt betalt for giro de ikke har sendt i posten.. Fikk til svar "men du har jo efaktura". Null forståelse og sørvis. Lurer folk med velkomstspott, lar kunden beholde velkomstspotten dersom kunden ikke oppretter avtalegiro og efaktura. Endrer avtalen så fort som mulig hvis du oppretter avtalegiro og efaktura. Bare lureri. HOLD DEG UNNA!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig, god sørvis"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hatt dem i flere år, prøvde slike "gule strømpriser" var dobbelt så dyre som Gudbrandsdal energi, gikk tilbake til GE å her blir eg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Blitt grådige"
17 syns denne omtalen er nyttig

Oppdaget plutselig at de tar gebyr for manglende avtalegiro, mener bestemt at de ikke gjorde det før?? Har E-faktura men de krever 49kr for at jeg ikke har avtalegiro. Har to abonnementer så det blir 1176kr i året, penger det. Absolutt ingen får tilgang til å trekke penger ut av min bank, det styrer jeg selv. Her er det bare å bytte, egentlig vært fornøyd så det er synd det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Useriøst :-("
14 syns denne omtalen er nyttig

Spurte pent om de kunne hjelpe meg med å få SMS engangskode funksjonen til å fungere. Så fikk et svar, men selv etter det hjalp det heller ikke, dessverre. Så spurte jeg igjen om noen andre der kanskje visste noe? Ingen svar. Så spør jeg igjen på e-post et par dager senere, men fremdeles ingen svar. Virker som om de bare lot alt ligge. Skuffende :-(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Tar gebyr for manglende avtalegiro"
10 syns denne omtalen er nyttig

Pris er grei nok, men gebyr for manglende avtalegiro selv om man har efaktura er en uting. Tidligere var det gebyr for papirfaktura, og det kunne man forstå. Vurderer å bytte til annet selskap.

Henrik G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Gebyrjungel"
12 syns denne omtalen er nyttig

Kan bare stille meg 100% bak de andres klager på sleipe gebyrer og vilkår fra dette selskapet! Ble selv overrasket over gebyr på manglende AvtaleFaktura til tross for at jeg mente meg sikker på at markedsspotpris ikke hadde et slik krav, men med en ekstra nærlesing av vilkårene så gjelder det åpenbart ikke markedsspotspris avtaler som sådan men bare en bestemt "M"arkedsspotpris avtale (med stort "M") som da refererte til ett bestemt produkt. Sleipt, rett og slett. Hadde ellers akkurat blitt kunde, men nå må jeg vurdere å bytte leverandør igjen av ren og skjær prinsipp. AvtaleFaktura er en uting der folk ender opp med å betale uten å vite hva de betaler for fakturainformasjonen blir først tilgjengelig flere uker etter betalingen er lagt til forfall; et system velegnet for lureri. Kundeservice består av en robot, så det er bare bortkastet tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fakturert strømpris mye høyere enn annonsert"
8 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å komme i kontakt med, kun en dum robot på kundesvar. Stiller spørsmål om hvorfor strømpris på fakturert er mye høyere enn oppdaterte strømpriser på bytt.no, elskling.no forbruker osv.... Gidder ikke å svare.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget fornøyd, privat og borettslaget her"
3 syns denne omtalen er nyttig

Aldri hatt noe problem med Gudbrandsdal Energi, vært i kontakt noen ganger bare. Å dem fikser det meste, fort også. At prisen går opp å ned vet vi alle, i vinter fikk vel alle ett sjokk pga prisen. Men det gjaldt jo i andre selskaper også. Så tusen takk for god service

Gudbrandsdal Energi strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Gudbrandsdal Energi
SJEKK OM GUDBRANDSDAL ENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Gudbrandsdal Energi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
GE Spotpris
Timespot - Gudbrandsdal Energi
191 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
- 17 kr
-1,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Trumf Strømavtale GE spot
Timespot - Gudbrandsdal Energi
191 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
175 kr
10,51 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Markedskraft Lavpris YS
Timespot - Gudbrandsdal Energi
191 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
186 kr
11,14 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Tilbudsspot
Innkjøpspris - Gudbrandsdal Energi
191 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
188 kr
11,26 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Social Innkjøpspris
Timespot - Gudbrandsdal Energi
191 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
228 kr
13,66 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Markedskraft (spotpris)
Timespot - Gudbrandsdal Energi
191 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
228 kr
13,66 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fastpris 3 mnd
Fastpris - Gudbrandsdal Energi
191 omtaler
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
497 kr
29,80 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Kvitfjell World Cup Variabel
Variabel pris - Gudbrandsdal Energi
191 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
533 kr
31,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Variabel Kraftpris
Variabel pris - Gudbrandsdal Energi
191 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
533 kr
31,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Variabel Goo 15
Variabel pris - Gudbrandsdal Energi
191 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
550 kr
32,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fastpris 1 år
Fastpris - Gudbrandsdal Energi
191 omtaler
Etterskuddsvis betaling
1 år bindingstid
Krever eFaktura
600 kr
35,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Social Variabel
Variabel pris - Gudbrandsdal Energi
191 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
647 kr
38,80 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fastpris Vinter
Fastpris - Gudbrandsdal Energi
191 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
717 kr
43,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR