Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

92 verifiserte omtaler
4,2/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Bra
1
av 17 innen
strømselskap
83%
anbefaler
Gudbrandsdal Energi
Filtrer omtaler
66
9
3
4
10
Sorter omtaler etter
Viser av 92 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rask og tilstedeværende kundeservice"

Dette er et firma som yter service og svarer på telefonen uten å flå kundene med kostbare telefonlinjer som mange andre.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
20.09.2017 09.57
Takk for fine ord, B! Rask, god og effektiv kundeservice er viktig for oss.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Slik blir du lurt av Gudbransdal Energi"

1. GE lokker deg inn ved å ha de aller laveste strømprisene på Forbrukerrådets sider

2. Det tilbudet du fant på Forbrukerrådets sider er utrolig kronglete å finne på nettsidene deres etterpå, og enda mer kronglete å bestille, og enda mer kronglete å skaffe en avtalegiro på slik at ting løper automatisk. Hensikten med å gjøre dette kronglete er at du skal ta et annet, dyrere abonnement enn det du kom dit for.

3. Etter noen måneder blir du UTEN at du får noe varsel om det (De sier at du kan få varsel, men det har aldri skjedd meg) Flyttet over på et DYRERE abonnement, eller abonnementet du hadde blir dyrere.

4. Så kan Gudbrandsdal Energi melke deg til du oppdager dette. Jeg ser av omtalene over at mange ikke aner at GE har byttet abonnementet ditt.

Jeg antar at alt er korrekt i henhold til vilkårene, som knapt noen leser.

Jeg gidder ikke å bruke tid på å passe på at abonnementet mitt er endret månedlig, og så gå hele den kompliserte mølla igjen med å booke via sosiale medier, opprette ny avtalegiro etc. etc., og er nå på jakt etter et abonnement med spotpris + et fast påslag som ikke endres hele tiden. Jeg er OBOS-medlem, og vurderer å gå for deres tilbud.

Håper at du som leser dette velger å bruke ditt strømkjøp til å støtte en bedrift som ikke har som bevisst strategi å - på en lovlig måte - å lure kundene sine.

Kundeservice er veldig bra.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
20.09.2017 12.03
Hei,
Det hadde vært fint om kunder som skriver kritiske innlegg presenterer seg med fullt navn. Vi setter også pris på å bli kontaktet på forhånd slik at vi har mulighet til å kunne rette opp i kundens problemstillinger og få utført den servicen vårt selskap er kjent for.

1. Gudbrandsdal Energi har i lang tid hatt de laveste prisene på Forbrukerrådet.no sammen med noen få andre leverandører. Dette er fortrinnsvis kampanjeprodukter som gir en minus for strømleverandøren i kampanjeperioden. Det vil således være en begrenset periode strømleverandørene kan selge et produkt til så lav pris uten at tapene blir for store

2. Begge våre kampanjeprodukter ligger lett tilgjengelig på nettsiden (på forsiden).

3. Vi flytter ikke kunder over på annet produkt. Det vi har er kampanjepriser på enkelte produkter. Da vil kundene motta en rabattert pris i en avtalt periode. Dette står spesifisert i vilkårene som kunden ser under bestilling.

4. Avtalegiro opprettes normalt i kundens nettbank. Det kan være litt forskjell på etableringen i de forskjellig bankene, men normalt sett bør ikke det by på problemer. For øvrig har vi kundebehandlere som hjelper kundene hvis det oppstår vanskeligheter.

5. Det er viktig at kunder som skriver negativt om selskaper generelt bør oppgi sitt riktige navn, ikke være ansatt i konkurrerende selskap og som tidligere nevnt bør kunden ha stilet innspillene sine først til selskapet før de publiseres på bytt.no. Da gir kunden selskapet en sjanse til å svare opp kritikken. Dette fordi slike uttalelser påvirker både selskapet og de ansatte som jobber her og det bør man tenke over.

Mvh
Jan Jansrud
Daglig Leder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tar gebyr på 49,- per måned selv om man har avtalegiro!! Utrolig sleipt firma"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har avtalegiro med GE, men har allikevel betalt faktureringsgebyr på kr. 49,- per måned i ett år fant jeg nettopp ut...!
Opplysningene om at det ikke er nok med avtalegiro er SVÆRT godt skjult på GE sine sider.
Dessuten ble jeg oppringt utallige ganger etter at jeg byttet leverandør. Jeg forklarte hver gang at dette var fordi vi har solceller og et annet kompani betalte oss en god pris for strømmen vi produserte.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
02.08.2017 12.04
Hei, dette står i avtalevilkårene rett over kjøpsknappen når kunden bestiller:
#Manglende epostfaktura og avtalegiro vil medføre fakturagebyr, pt. henholdsvis kr. 49 for manglende epostfaktura og kr. 39 for manglende avtalegiro. Fakturagebyr vil ikke tilkomme på første faktura fra oss.#

Er det noe vi legger stor vekt på er det og ikke skjule noe som helst for kunden og vi rydder opp hvis noe er uklart. Det er ikke noe problem for oss å fjerne noen fakturagebyr hvis kunden har oversett noe. Det er bare å ta kontakt. Vi setter imidlertid stor pris på at man oppgir sitt fulle navn når man skriver denne type innlegg. Ha en fin dag videre.

Med hilsen
Jan Jansrud
Gudbrandsdal Energi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Urettmessig fakturagebyr"

Gudbrandsdal Energi krever fakturaragebyr på kr. 1056,- pr. år uten å avtale på forhånd og uten å gjøre skikkelig oppmerksom på det. Gebyret blir pakket inn på baksiden av fakturaen så man må være spesielt observant for å oppdage dette.
Tilbyder kan kun kreve fakturagebyr hvis dette er avtalt med kunden på forhånd. Kunden har derfor anledning til å unnlate å betale fakturagebyret hvis det ikke foreligger skikkelig forhåndsavtale.
I §37 i forbrukerkjøpsloven heter det: "Selgeren kan ikke i tillegg til kjøpesummen kreve gebyr for utstedelse og sending av regning hvis ikke dette klart følger av avtalen".

Svar fra Gudbrandsdal Energi
19.07.2017 12.21
Hei, i "les mer" tekstene til produktene på nettsiden vår og i vilkårene kunden ser i forbindelse med bestilling av kraftavtale står det:

"xxxxxx (avtalenavn) faktureres månedlig etterskuddsvis, og forutsetter at kunden oppretter Avtalegiro og eFaktura eller epostfaktura. Gebyr vil tilkomme dersom disse mangler."

Dette står også i e-post sendt til kunden etter bestilling.

Vi mener dette bør komme godt nok frem. Dersom du mener noe annet, er du velkommen til å sende en e-post til marked@ge.no og vi tar en kikk på ditt forhold.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Greit og ryddig selskap med gode priser"

Har vært kunde i 2 år og har positiv erfaring. Får lett kontakt på telefon om det er nødvendig. Gode priser men kunne vært litt færre tariffer og velge i. Med så mange valg kan det lett bli uoversiktlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Totalt uoversiktelig"

De hare 15!!! strømprodukter, det er umulig å se forksjellen på de ulike produktene. Dette gjør de bare for å forvirre kundene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God pris og god service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kan kun uttale meg om fastprisene. Jeg har vanligvis valgt 3- eller 12-måneders avtale, og har opplevd gunstige priser. Prisoversikten er å stole på! Jeg bruker i liten grad elektronisk kommunikasjon, og er derfor avhengig av telefonen. Kort responstid, og effektiv saksbehandling. Med andre ord: Jeg er fornøyd!

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra priser og gode nettsider som gir en fin oversikt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt spotpris siden april og er veldig fornøyd. Nettsidene er flotte og gir en enkel og god oversikt over tidligere forbruk og estimert forbruk ut året. Mot vinteren kommer jeg derimot muligens til å bytte, da GE ikke har like gode priser på fastpris som andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svært dårlig kundeoppfølging"
4 syns denne omtalen er nyttig

Svært dårlig kunde service. Får ikke svar på mailen med spørsmål som blir sendt. Får heller ikke svar på tilbakemelding som er sendt dem. 1 måned etterpå så blir jeg oppringt med spørsmål om årsaken til at jeg byttet. Servicen svarte jeg. De har ikke engang fått med seg mine henvendelser på mail. Heller ikke har de fulgt meg opp på skjeamet om hvorfor jeg valgte å bytte leverandør da jeg sa opp. I tillegg så har jeg måttet betale kr 69,- kr i avtale girogebyr til tross for at jeg hadde efaktura. Tekst i faktura samsvarer heller ikke med abonnement. Der er også forvirrende med beløp går i + og - i. Jeg som kunde har ingen mulighet til å følge med om prisen de sier dem skal levere faktisk stemmer overens med det som faktureres.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
26.06.2017 10.12
Vi har byttet databaser i denne tidsperioden og det har vært svært hektisk for oss. Vi er nå ikke langt unna normalen på nivå med slik det var før databaseskifte. Vi ser at det er en epost vi ikke har besvart. Selv om du skifter leverandør refunderer vi to gebyrer på tilsammen kr 78 på din sluttfaktura. Håper du blir fornøyd med det.
Med hilsen
Jan Jansrud
Daglig Leder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Mistet tilliten etter samtale med utrolig innpåsliten telefonselger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Innpåsliten telefonselger som ikke tok et nei for et nei. Han klarte ikke godta at jeg hadde en billigere strømavtale. Driver fortsatt og sender melding hver dag med spørsmål om å godta avtalen.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
07.06.2017 11.42
Hei, slik skal det ikke være og det er ikke slik vi som selskap ønsker å fremstå.

Jeg hadde satt pris på om du kunne sende meg en epost (til: thg@ge.no) med ditt fulle navn, adresse og telefonnummer slik at vi får slettet deg fra ringelistene til det aktuelle selskapet.

Beklager så mye de negative opplevelsene, jeg skal gjøre det jeg kan for å rydde opp!
Ånund B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hedde disse i ca ett halvt år/9 mnder, før jeg gikk over til ett annet selskap simpelthen bare fordi GE dessverre ikke kunne følge opp med ett lignende tilbud som jeg fikk andre plasser. Noe jeg respekterer og forstår.
Kundeservice, regningssummen og hjelpa når jeg trengte det var bra. Dette alene hadde bare gitt GE 4/5. Det som gav den siste stjernen er at de har ikke har hoppet over til slike plagsomme 5 siffrede telefonnumre.
Disse irriterer vettet av meg. Så 5/5. Hopper gladlig tilbake til disse any day.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lave priser og flott kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

GE har lave priser. GE har også flott kundebehandling, når man har behov for å snakke med kundeservicen hos GE.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kraftleverandør til å stole på"
4 syns denne omtalen er nyttig

God kundebehandling på alle måtar. Billige prisar, men prisstrukturen er noe komplisert med dei mange ulike avtalane og bestillingsmåtane. Gode nettsider.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ryddig og billig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har de siste 5 årene hatt flere avtaler med Gudbrandsdal energi. Jeg venter til fastprisen er lav og tegner fastprisavtale for 1 år av gangen og har spot i noen måneder innimellom. Siste fastprisavtale jeg hadde var på 29 øre/kwh og ingen tillegg. Jeg er kjempefornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Krever både e-faktura OG avtalegiro for å unngå ekstra gebyr!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var fornøyd helt til jeg innså at de hadde lagt til et faktura gebyr hver mnd fordi jeg ikke hadde avtalegiro i tillegg til efaktura. Ved klage på dette mente de at det sparer de for administrativt arbeid ved å ha det slik og dermed kan tilby rimeligere priser. Men det blir veldig tullete - send gebyr til kunder som ikke betaler i tide, så lenge jeg betaler min e-faktura i tide er det ikke noe ekstra administrativt! Byttet umiddelbart da jeg liker å ha kontroll over betalingen av regningene mine, avtalegiro er helt uaktuelt.

Synnøve
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telefonterror til tusen!"

Har blitt oppringt ørten gongar etter eg skifta levrandør. Har sagt at eg ikkje vil bli ringt oppigjen, der tlf selger lover at eg skal blir sletta frå lista. Men INGEN evnar å få det til, for blir alltid ringt oppigjen! Jevnleg skiftar dei nr. Som gjer det vrient å blokkere dei på mobilen. Desse blir du ALDRI kvitt!!!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
03.04.2017 14.39
Hei, slik skal det ikke være og jeg skal sørge for å få slettet deg fra disse ringelistene! Fint om du sender ditt mobilnummer og fulle navn på e-post til thg@ge.no så skal jeg ta tak.

Beklager de ubehagelige opplevelsene du har hatt. Vi ønsker ikke at det skal være slik.
Asbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Har bare God-ord å si om GE. Vært kunde i mange år"
2 syns denne omtalen er nyttig

Alltid hyggelig kundeservice, svært kort svartid og virkelig hyggelige medarbeidere. I tillegg har de kjempegode priser på SPOT-avtalen. Det er vel fortjent at de har norges mest fornøyde kunder. Man føler seg som en VIP-kunde, og i tillegg er de billigst. Helt fantastisk! De er dønn ærlige, og ordner alltid opp, har ringt meg tilbake ved et par anledninger. Bruker disse til mine leieboere, sitter på 3 leiligheter nå der jeg betaler strømmen selv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Pågående"

Har vært kunde tidligere. De maser mye om å bli kunde igjen, og prøver å selge seg inn ved å trakka på andre. Ikke bra.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.03.2017 20.59
Hei, selgerne som jobber for oss skal IKKE snakke negativt om våre konkurrenter. Det skal ikke skje. Beklager de negative opplevelsene du har hatt med dette.

Om du kunne sendt en epost til meg (thg@ge.no) med ditt navn og hvor i landet du bor, hadde jeg satt pris på det slik at jeg får tatt det opp med det aktuelle telefonselskapet.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Toppen leverantör"
1 syns denne omtalen er nyttig

Om vi ändå hade denna nivå på service hos leverantörer i Sverige också. Prisvärt för det man får och utan allt krångel. Toppenbra!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Forutsigbart"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har svært god erfaring med GE etter mange år som kunde. Aldri noe tull/ overraskelser og priser som ALLTID er blant de beste i markedet. Virker som de bryr seg om kundene sine.

Torstein
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Meget plagsomme telefonselgere"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har tidligere vært kunde av GE og hadde gode erfaringer med det. Men har nå vært kunde hos Hafslund i flere år. Billig avtale (webSpot) som GE fortvilet vil ha meg til å gå fra. Først ved å påstå Hafslund tar et påslag per kWt som de ikke gjør, så ved å vise til denne siden og svartmale Hafslund som sikkert snart vil flytte meg over på en annen avtale uten å spørre meg først :(

Slik kan vi ikke holde på GE, sjerpings!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
23.02.2017 12.08
Hei Torstein! Slik skal det ikke være, og vi vil ta en gjennomgang med telefonselgerne våre rundt dette.

Beklager de negative opplevelsene du har hatt i forbindelse med dette!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Så langt, så godt!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Positivt overrasket over strømregningen nå i januar.

Ingenting å sette fingeren på så langt etter at jeg flyttet tilbake til GE etter et mindre hyggelig opphold hos Agva...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Gode priser, oversiktlige avtaler, stablile produkter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært innom flere leverandører, men det er GE som har funket best for meg og mitt bruk, med Ustekveikja på andreplass.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Grei levrandør til du vil bytte"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hadde GE et par år, før jeg flyttet til et sted med strøm inkludert i leien. Etter å ha sagt opp abonnementet ringer de meg ustanselig. De må ha ringt i hvert fall 15-20 ganger nå, ofte i arbeidstiden. Jeg ber de hver gang å ikke ta kontakt igjen, men de fortsetter like fult. Er virkelig drittlei og vil advare alle andre som har lav toleranse for telefonterror.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
04.11.2016 13.51
Hei, dette er jo bare beklagelig! Send meg gjerne ditt telefonnummer og fullt navn på e-post til thg@ge.no så skal jeg sørge for at du blir fjernet fra ringelistene til selskapet som ringer for oss.

Igjen, beklager så mye!

Mvh
Thomas Gundersen
Gudbrandsdal energi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkel og billig leverandør"

Får regningen med riktig tall og ikke andre tilleggsledd eller summer. Får varsel om spotpris endrer seg div annet viktig info!
Får litt trekk for appen i appstore som er veldig utdatert.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
28.10.2016 11.51
Hei, angående appen - er du sikker på at du har den nyeste appen installert? Vi byttet ut den gamle med en ny i februar 2016. Søk opp Gudbrandsdal Energi i AppStore eller Google Play, så skal du få opp den nye. :-)

Mvh
Thomas Gundersen
Gudbrandsdal Energi
Si hei til @Anna
Søk Bytt.no