Strøm

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
6
av 19 innen
strømselskap
73%
anbefaler
Gudbrandsdal Energi
Filtrer omtaler
86
15
4
7
27
Sorter omtaler etter
Viser av 139 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Var gode, ble dårlige"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har lang historie som kunde av GE. Sakte men sikkert har de gått fra å ha topp kundeservice og priser, til å bli en slags strømselskapenes svar på Ryan Air. Gebyrer og straff for det meste. Roboten på siden dems ljuger og forsøker å lure deg inn på dyre strømavtaler. Summasumamrum tjener de kanskje på dette..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Gebyr gebyr gebyr !"

Styr unna, prøver sleipe triks på å utnytte kundene sine. Fakturagebyr manglende efakturagebyr manglende avtalegiro gebyr. Gebyr gebyr gebyr. Vær obs om de skal kreve inn gebyr for å sende faktura SKAL dette gebyret ikke være høyere en faktiske kostnader. Her prøver de seg på 100kr i gebyr om du mangler avtalegiro og efaktura. Mens faktiske kostnader er 0kr (får faktura på epost) ingen papir, ingen konvelutt, ingen porto. Utrolig forbrukerfiendlig og rett og slett svindel av kundene. Sjekk fakturaen din under annet. Ikke la deg lure. ! Kommer med svada svar og ingen dokumentasjon på lovligheten, nekter å slette gebyrene. Forliksrådet neste ?

Svar fra Gudbrandsdal Energi
22.10.2018 08.55
Når vi leser dette innlegget kjenner vi oss ikke igjen, og vi opplever det som trist at man ikke kan fremstå med navn og tilkjenne hvem man er når man er så kritisk. Du kan være en konkurrent.Vi har ingen sjanse til å forsvare oss ved urimeligheter. Det stemmer at det er gebyr ved manglende e-faktura og avtalegiro for en del produkter. Det er helt normalt i dagens samfunn og noe bankene tilbyr som betalings-løsninger. Men, hvis kunder skulle ha oversett noe i betingelsene ved bestilling så kommer vi kundene i møte og vi har ingen problemer med å slette noen gebyrer. Vi tror ikke du har ringt vårt kundesenter. Vi opptrer ikke slik. Ber om at du sender epost til undertegnede så avklarer vi denne saken. jj@ge.no. Hører jeg fra deg?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Vil da ikke ha brev, men betaler for det"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skjønte at firmaet tar betalt for å sende faktura. Derfor er jeg rask med å bestille avtalegiro. Man skulle tro dette var nok?

Men nei - firmaet trekker 49kr for manglende avtalegiro og nye 49kr oppå dette for papirgiro. Dårlig informert, jeg var svært bevvist på dette på forhånd, men klarte allikevel "gå i fella".

Svar fra Gudbrandsdal Energi
10.10.2018 11.27
Hei, vi fakturerer ikke gebyr på første faktura for at kundene skal få god tid til å få etablert efaktura og avtalegiro i nettbanken.
Hadde du tatt kontakt med kundesenteret før du skriver dette innlegget, hadde det gitt oss mulighet til å sjekke hva som har skjedd, og vi hadde fjernet gebyret.
Med hilsen
Jan Jansrud
Daglig leder.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Alltid blant de billigste, aldri noe tull"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt spotpris fra GE i mange år. Regningene har alltid vært lave, og hver gang jeg sjekker er abonnementet mitt blant de billigste i landet. Ingen plutselige gebyrer eller andre ting som plutselig dukker opp. Har heller ikke blitt oppringt av selgere om vil ha meg over på andre produkter.

Det har hendt at jeg midlertidig har vært innom andre selskaper (pga. spesialtilbud o.l.) men havner alltid tilbake til GE.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"God kontroll"

Jeg hadde denne strømleverandøren i 1 år, og har aldri opplevd å ha så kontroll på strømmen. På nettsidene har man innsyn i det meste, prisen var også relativt lav gjennom hele det året. Jeg hadde ingen problemer og derfor ingen kontakt med kundeservice.

Sibylle S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøs og uhøflig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestilte strøm på skjema på websiden. Etter venting uten reaksjon skriv jeg til kundesenter, at jeg fikk ingen informasjon, om jeg er kunde eller ikke.
Derfor ville jeg kansellere en eventuell avtale, fordi jeg vil ikke har det på den måte.
Jeg fikk bare svare at jeg er kunde siden 3 uker. Ingenting om oppsigelse, som jeg ønsket, ingenting om mails, som jeg har forventet å få.
So skrev jeg at jeg ikke har fatt e-mail, eller angreskjema. Jeg fikk svare, at flere email som ble send til meg, kanskje kom in i spam.
Jeg få veldig liten spam og derfor kan jeg se alle spammails fra hele tiden, siden jeg bestillte: ingen mail!
Hva skal jeg sier? Jeg er er sjokkert!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Perfekt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skjønner ikke meg på de andre som klager her, ser mye av det som går igjen er ting som er glemt fra kunden sin side og uoppmerksomhet iht. betingelser osv.

Kjempefornøyd her. Billig, enkelt og med en god app for total kontroll på strømforbruket/regnskapet :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sleipt gebyr om man ikke tegner avtalegiro"
6 syns denne omtalen er nyttig

Oppdaget akkruat at de trekker 49 kroner om man ikke har avtalegiro.

Kan forstå at de tar gebyr for å sende papirfaktura, men at de gjør dette for en elektronisk faktura er sleipt.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.09.2018 21.00
Hei, du mangler høyst sannsynligvis avtalegiro - automatisk trekk på forfallsdato ved etterskuddsvis fakturering. En del av våre produkter har krav til efaktura og avtalegiro- et tilbud bankene har hatt i mange år. Ordningen gir oss som selskap mindre betalingsoppfølging hvis kundene glemmer å gå inn i nettbanken å kvittere ut fakturaen.
Du kan neppe ha vært i kontakt med vårt kundesenter før dette innlegget ble skrevet. VI er fleksible og fjerner lett et gebyr eller to hvis kundene har oversett noe i bestillingsprosessen.
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyr strøm"

Fakturaer på 700,- MER PR måned for en liten og ny, godt isolert hytte på 50 kvm, enn for stor enebolig (hvor vi bruker LYSE) på 220kvm.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.09.2018 19.35
Hei Anne G.

Dette har nok ikke noe med strømprisen "vår" å gjøre (husk, innkjøpsprisen på strøm er lik for alle leverandørene), men om du kontakter oss så tar vi en kikk på hva årsaken kan være. Ring oss på 61294700 eller send en e-post til marked@ge.no så tar vi en kikk.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De svarer ikke på mail, respekterer ikke angrefristen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gudbrandsdal Energi er det mest useriøse kraftselskapet jeg har vært borte i. De svarer ikke på mail, og vil ikke forholde seg til forbrukerlovgivningen, men iverksetter kraftavtaler selv om de er avbestilt. Går ikke an å opptre slik overfor en kunde! Dette innlegget blir slettet, antagelig, de ønsker vel ikke at potensielle kunder skal få vite hva slags elendig kundebehandling de har. Men jeg håper noen ihverfall rekker å bli advart.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
06.09.2018 11.23
Hei, som vi har svart på alle dine kommentarer på Facebooksiden vår: vi jobber hardt for å besvare alle innkommende e-poster i løpet av 24 timer. Den siste tiden har det vært ekstra mye å ta tak i så det er mulig vi har gått noe over dette, men alt som kommer inn av kundehenvendelser blir besvart.

Til info; du har fått e-post fra oss 28.08.2018 som bekrefter dette, så jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver.

Angrefrister overholder vi selvsagt og setter ikke i gang avtaler dersom angrefrist er benyttet eller netteier avslår overgangen!

Vi sletter ikke innlegg i våre kanaler, og her på Bytt.no har vi heller ikke anledning til å gjøre det.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fakturagebyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har fått fakturagebyr på min siste regning fra Gudbrandsdal Energi AS.

Da jeg opprettet strømavtalen mener jeg at et av valgene var eFaktura noe som jeg opprettet med en gang i min nettbank.
Jeg har aldri fått faktura i posten på papir og synes dette er en tilsnikelse for å øke inntektene.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
29.08.2018 15.40
Hei, vi har som vilkår på våre rimeligste avtaler at kunden oppretter Avtalegiro kombinert med eFaktura eller e-postfakutra. Dette informeres om før bestilling (på nettsiden vår), under bestilling (i bestillingsskjemaet) og i e-post etter bestilling. Mangler én eller begge disse vil et fakturagebyr tilkomme.

Vi mener vi har opplyst meget godt om dette ifm. bestillingsprosessen og dersom du har fått et gebyr er det nok fordi Avtalegiro og/eller eFaktura mangler.

Dersom dette beror på en glipp/missforstelse fra din side er vi selvsagt ikke vanskelige på å kreditere gebyret du har fått. Ta kontakt med kundesenteret vårt så ordner det seg: https://www.ge.no/no/kontakt-oss.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Det første tilbudet (luretilbudet) høres bra ut."
3 syns denne omtalen er nyttig

En god stund siden jeg hadde Gudbrandsdal Energi, men verdt å kommentere tidligere erfaring.
GE bytter deg automatisk fra en god avtale til en skikkelig dårlig. Stakkars den som ikke følger med.
Når du sier opp blir du plaget på telefon. Jeg prøvde en gang, klok av skade, å be om bindingstid. Altså at GE bandt seg til å gi meg vilkårene i avtalen i noen år.
Det var ikke aktuelt selvsagt, han kunne ikke en gang garantere noen kort tidsperiode hvor avtalt pris ville gjelde. Oppfordring til eventuelle nye kunder: få definert en lang garantert avtaleperiode hvor vilkårene er ensidig oppsigbare fra kundens side eller styr unna hele selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Spotpris uten månedsavgift"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gudbrandsdal Energi er en av få strømleverandører som har avtaler til innkjøpspris uten månedsavgift og sågar uten påslag. Jeg har forsøkt meg på flere andre, men vender alltid tilbake til GE.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Trygt, stabilt og god service"

Stabilt bra priser over tid, sunne verdier og en god ambassadør for bransjen. God kundebehandlig de få gangene man måtte ha spørsmål.

Veldig fornøyd :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fikk regning på 1800 kr. Argument: pga det varme været vi har hatt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ringte de med det samme jeg så regningen og fikk beskjed om at det varme været var grunnen til høy regning. Mnd før var det 500 kr så 1800. Pratet med folk i går om strøm regning og de skrøytet av regninger på 300-500 kr pga det fine været. Så kommer til å bytte på flekken!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
10.08.2018 12.26
Hei, Det høres ikke fornuftig ut at du den ene måneden får en faktura på kr. 500,- og den neste på kr. 1800. Prisene i sommer har vært høye, men de har ikke variert mye. Forbruket til kundene har vært lave i sommer grunnet varmt vær. Det er riktig, og fakturasummene har ikke vært høye. Her må det være en annen årsak som har med forbruk å gjøre, stipulering av forbruk fra netteier etter bytte av måler eller lignende. Fint om du kontakter oss så finner vi ut av dette.
Med hilsen
Jan Jansrud
Daglig leder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Beste strømleverandøren"
4 syns denne omtalen er nyttig

Sinnsykt bra service og best på pris! Virkelig verdt å ha som strømleverandør. Alle burde bytte til denne leverandøren.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De ringer hver dag"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos de før og nå ringer de hver dag for og spørre om jeg vil bli kunde igjen. Hvordan bli kvitt så de stopper og ringe meg? De ringer fra kl 08 om morgenen til etter kl 20.00 om kvelden.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
10.07.2018 20.14
Hei, hvis du sendere en mail til marked@ge.no så blir du tatt vekk fra ringelisten.

Beklager det inntrufne.
Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen,
Jan Jansrud
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra pris, lett å bytte mellom tilbudene, har ikke tatt i bruk kundeservise noe særlig men virker grei.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ærlig og redelig strømleverandør (Dem er det ikke mange igjen av !!)"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har bare positivt å si om Gudbrandsdal Energi.
Gode avtaler.
Topp kundeservice.
Får info med tilbud og blir oppdatert med alt nytt.
Selv vi i laveste Østfold velger Gudbrandsdal Energi!

Har tidligere hatt et kundeforhold til Gudbrandsdal Energi, men kom bort fra dem pga. en selger som påstod at det var billigere med strøm fra en "Fjord"...
Det var det selvsagt ikke, og er nå tilbake hos Gudbrandsdal Energi!

Anbefaler Gudbrandsdal Energi på det sterkeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fenomenal service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Synd at prisen er såpass høy.
Gudbrandsdal er etter min mening en solid og fin bedrift som tar kundene på alvor.
De besvarer alle henvendelser raskt og kompetent.
Byttet nylig til Norgesenergi grunnet mye bedre pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde fått et god tilbud fra andre leverandør. En selger av Gudbrandsdal Energi ringte meg med engang og utfordret å få meg ombestemme. Når jeg ser siste faktura forstår jeg at dette leverandør er løgner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Enkelt og greit"
4 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt å bestille, enkelt å bruke, enkelt å ha.
Husk bare å opprette e- og autugiro med en gang.

Så lenge du ikke har et overhengende behov for å snakke med noen når du kjøper strøm, bli oppringt i etterkant, eller mast på av selgere, så er dette helt utmerket. Får den hjelpen jeg trenger når jeg trenger det.
Strømmen kommer som normalt, uten noe mer prat.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble litt rot med opprettelsen av e-faktura og avtalegiro. Jeg mente jeg hadde gjort det og de hadde ikke fått det inn til seg. Allikevel kun en telefon og de trakk av gebyret de hadde lagt inn. Sånn skal det være. Hyggelige i andre enden også - i motsetning til enkelte andre strømselskaper!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"
8 syns denne omtalen er nyttig

Her må man følge med! Man må både ha avtalegiro og eFaktura for å ikke bli belastet 49,- ekstra hver måned for fakturagebyr. Fin måte for GE å tjene penger på...

Elendig oppfølging fra kundeservice også!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
28.03.2018 09.21
Til ukjent anmelder.
Det er riktig at brorparten av våre avtaler betinger e-faktura eventuelt epostfaktura og automatisk trekk(avtalegiro). Dette står klart i våre betingelser, rett over knappen når kundene trykker på knappen kjøp for bestilling. Skulle kunden ha oversett dette har vi ingen problemer med å tilbakeføre noen gebyrer. Men kunden må kontakte oss så vi får en sjanse til å imøtekomme kundens forespørsel.
Med hilsen
Jan Jansrud
Bjørn H
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sleipe gebyrer"

49 kr i gebyr for e-faktura er å vise fingeren til kundene. Lykke til med den strategien, det trenger dere. Kommer til å sjekke om det er lov, og om andre strømleverandører er bedre.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
19.03.2018 11.12
Hei, vi har ikke gebyr for eFaktura.

Dersom kunden har en avtale hos oss som forutsetter kombinasjonen Avtalegiro og eFaktura/e-postfaktura (noe som fremkommer under bestilling samt i e-post sendt etter bestilling) og mangler én eller flere av disse vil det påløpe gebyr.

Vi har innført denne praksisen på våre rimeligste avtaler da det viser seg at dette sparer oss for en del betalingsoppfølging.
Søk Bytt.no