Strøm

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Bra
0
av 18 innen
strømselskap
78%
anbefaler
Gudbrandsdal Energi
Filtrer omtaler
81
13
3
6
19
Sorter omtaler etter
Viser av 122 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Beste strømleverandøren"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sinnsykt bra service og best på pris! Virkelig verdt å ha som strømleverandør. Alle burde bytte til denne leverandøren.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De ringer hver dag"

Har vært kunde hos de før og nå ringer de hver dag for og spørre om jeg vil bli kunde igjen. Hvordan bli kvitt så de stopper og ringe meg? De ringer fra kl 08 om morgenen til etter kl 20.00 om kvelden.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
10.07.2018 20.14
Hei, hvis du sendere en mail til marked@ge.no så blir du tatt vekk fra ringelisten.

Beklager det inntrufne.
Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen,
Jan Jansrud
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra pris"

Bra pris, lett å bytte mellom tilbudene, har ikke tatt i bruk kundeservise noe særlig men virker grei.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ærlig og redelig strømleverandør (Dem er det ikke mange igjen av !!)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har bare positivt å si om Gudbrandsdal Energi.
Gode avtaler.
Topp kundeservice.
Får info med tilbud og blir oppdatert med alt nytt.
Selv vi i laveste Østfold velger Gudbrandsdal Energi!

Har tidligere hatt et kundeforhold til Gudbrandsdal Energi, men kom bort fra dem pga. en selger som påstod at det var billigere med strøm fra en "Fjord"...
Det var det selvsagt ikke, og er nå tilbake hos Gudbrandsdal Energi!

Anbefaler Gudbrandsdal Energi på det sterkeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fenomenal service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Synd at prisen er såpass høy.
Gudbrandsdal er etter min mening en solid og fin bedrift som tar kundene på alvor.
De besvarer alle henvendelser raskt og kompetent.
Byttet nylig til Norgesenergi grunnet mye bedre pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde fått et god tilbud fra andre leverandør. En selger av Gudbrandsdal Energi ringte meg med engang og utfordret å få meg ombestemme. Når jeg ser siste faktura forstår jeg at dette leverandør er løgner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Enkelt og greit"
4 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt å bestille, enkelt å bruke, enkelt å ha.
Husk bare å opprette e- og autugiro med en gang.

Så lenge du ikke har et overhengende behov for å snakke med noen når du kjøper strøm, bli oppringt i etterkant, eller mast på av selgere, så er dette helt utmerket. Får den hjelpen jeg trenger når jeg trenger det.
Strømmen kommer som normalt, uten noe mer prat.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble litt rot med opprettelsen av e-faktura og avtalegiro. Jeg mente jeg hadde gjort det og de hadde ikke fått det inn til seg. Allikevel kun en telefon og de trakk av gebyret de hadde lagt inn. Sånn skal det være. Hyggelige i andre enden også - i motsetning til enkelte andre strømselskaper!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"
5 syns denne omtalen er nyttig

Her må man følge med! Man må både ha avtalegiro og eFaktura for å ikke bli belastet 49,- ekstra hver måned for fakturagebyr. Fin måte for GE å tjene penger på...

Elendig oppfølging fra kundeservice også!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
28.03.2018 09.21
Til ukjent anmelder.
Det er riktig at brorparten av våre avtaler betinger e-faktura eventuelt epostfaktura og automatisk trekk(avtalegiro). Dette står klart i våre betingelser, rett over knappen når kundene trykker på knappen kjøp for bestilling. Skulle kunden ha oversett dette har vi ingen problemer med å tilbakeføre noen gebyrer. Men kunden må kontakte oss så vi får en sjanse til å imøtekomme kundens forespørsel.
Med hilsen
Jan Jansrud
Bjørn H
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sleipe gebyrer"

49 kr i gebyr for e-faktura er å vise fingeren til kundene. Lykke til med den strategien, det trenger dere. Kommer til å sjekke om det er lov, og om andre strømleverandører er bedre.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
19.03.2018 11.12
Hei, vi har ikke gebyr for eFaktura.

Dersom kunden har en avtale hos oss som forutsetter kombinasjonen Avtalegiro og eFaktura/e-postfaktura (noe som fremkommer under bestilling samt i e-post sendt etter bestilling) og mangler én eller flere av disse vil det påløpe gebyr.

Vi har innført denne praksisen på våre rimeligste avtaler da det viser seg at dette sparer oss for en del betalingsoppfølging.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyr og elendig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å si, men jeg har aldri betalt så mye tidligere for strøm. Tok kontakt for å høre begrunnelse. Bor i 2-rom 59 Kvam., og har bortsett fra lading av duppeditter fyrt med 1 liten ovn og dtearinlys. Fikk noen «svada svar». De startet med å ta dobbel fakturagebyr a kr 98,-. Her gjelder det å være påpasselig.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
28.03.2018 09.21
Hei til ukjent anmelder.
Det står i vilkårene våre at det er krav til efaktura eventuelt epostfaktura og automatisk trekk (avtalegiro). Vi fakturere ikke gebyrer ved 1. fakturering. Dette fordi kundene skal få tid til å etablere ordningen mot egen bank. Det har seg også slik at hvis kunden tar kontakt så er det lite problematisk for oss å tilbakeføre noen gebyrer hvis kunden har oversett dette i betingelsene. Vi ordner opp i det meste.
Med hilsen
Jan Jansrud
Sigfred S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
""Nesten" helt ærlig. Varsler ikke når en god avtale ikke er så god lenger - for kunden."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har stort sett bare gode erfaringer med GE. Reagerte likevel litt da jeg ringte GE for å sjekke om min meget gunstige avtale, fortsatt var gunstig for meg?
Det var den ikke ifølge ærlig kundemottaker, som flyttet meg over til avtale som etter hva jeg kan finne ut er blant de beste nå for tiden.
Uansett er jeg fornøyd selv om det kan være litt rusk i maskineriet tidvis, jeg har to boliger og avtale med GE på begge. Opplever prisen på kraft som "til å leve med"
Kan ikke si det samme om nettleien, men det kan ikke GE lastes for. :-)

Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjempe bra!"
2 syns denne omtalen er nyttig

GE har vært ein kjempebra leverandør. Ble lurt til å bytte strømleverandør av en selger fra annet selskap å er nå bindt i 9 mnd hos dem, så dum kan en bli. Gleder meg allerede til å kunne komme tilbake til GE! Oversiktelig og greit hos dere! Billig også.

Gudbrandsdals-Fan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Endelig en seriøs aktør"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gudbrandsdal energi er rett og slett en seriøs aktør. De lokker deg ikke inn med markedets beste pris for så å lure deg og sette deg over på noe annet når du ikke følger med og jekke opp prisen til det dyreste.

De har jevnt over en ok pris som ikke plutselig eksploderer. Etter å ha blitt lurt tidligere av både Agva og Telinet er det en fryd å være hos en leverandør man ikke føler driver uetisk drift og svindel. Gudbrandsdal energi er rett og slett til å stole på og jeg tipper at de ikke trenger å bruke masse penger på winback-aktiviteter og stunts for å kapre kunder, kundene som meg ser ut til å bli drevet til dem når man har fått nok av lureriet til andre strømleverandører.

Slutt på strømregninger som får meg til å hoppe i taket av sinne og slutt på lureri. Det er grunn nok til å velge de.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig med krav om både efaktura og avtalegiro."
3 syns denne omtalen er nyttig

Fungerer greit og prisen er da så langt bra. Men at de krever at man oppretter både efaktura og avtalegiro for å unngå ekstragebyr er bare latterlig.

I avtalevilkårene står det "Manglende epostfaktura og avtalegiro vil medføre fakturagebyr" men for dem holder det å "mangle" en av delene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Så dyre og lokker med "knall" tilbud"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skjerpings GE, dere lokker oss kunder med kjempetilbud i 1 måned plutselig blir strømmen nesten dobbelt så dyr, jeg har bytta vekk fra dette selskapet for lenge siden, og kommer ALDRI tilbake igjen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Rimelig strøm, men lureri i godt kamuflerte fakturagebyr"
6 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha hatt denne strømleverandøren i over to år, oppdaget jeg at det er gebyr på efaktura! Det vil jeg si er høyst usedvanlig, og jeg har ikke opplevd dette med noen andre leverandører av tjenester osv der en betaler hver måned.

For å ikke betale gebyr må en ha BÅDE efaktura og avtalegiro. Unikt! Da må jeg regne med at det er 100 000-vis av kunder, spesielt eldre, som ofte ikke har så sterke ferdigheter innen data, som betaler et lite beløp ekstra hver måned. Og dette blir jo til store penger for GE. Snakk om meieri! Og selv om jeg nå er bevisst på dette, nekter jeg å støtte en bedrift som opererer med et slikt system. For så klart står ikke dette med store bokstaver der en tegner avtalen.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
26.01.2018 13.12
Svar til anonym kunde.
Den problemstillingen du her tar opp har vi prøvd å være nøye på med god synliggjøring.
Vi vil starte med å si at vi ikke har gebyr på eFaktura, kun gebyr dersom vi må sende fakturaen pr. post. På en del produkter har vi dog satt betingelser om AvtaleGiro i kombinasjon med eFaktura/e-postfaktura. Førstnevnte er automatisk trekk ved forfall (14 dager etter fakturadato).
Det er nok Avtalegiro kunden refererer til. Dette er noe bankene har innført og som har blitt ganske så vanlig i dagens marked. Ordningen sparer oss for mye betalingsoppfølging.
Våre rutiner ved bestilling er som følger:
1. Før kunden bestiller produkt på GE.no under fliken les mer om produkter – 8 linjer med forklaring fremkommer det at manglende eFaktura/e-postfaktura og AvtaleGiro medfører fakturagebyr.
2. Når kunden har fylt ut bestillingsskjema og skal iverksette bestillingen ved å trykke på knappen «kjøp nå» står det rett over knappen at «manglende eFaktura/e-postfaktura og AvtaleGiro medfører fakturagebyr.
3. I responsmailen kunden får rett etter bestilling står betingelsene listet opp nok en gang.
4. Vi har og gjort det slik at kunder ikke får fakturagebyr ved første fakturering. Dette for at kundene skal få tid til å få dette på plass i nettbanken.
5. Fakturagebyr ved evnt. manglende Avtalegiro og/eller eFaktura/e-postfaktura går klart frem av fakturaen.

Hvis kunder, på basis av ovenstående informasjon har oversett betingelsene, så klarer vi nok å få til en løsning kunden blir fornøyd med. Men da må de henvende seg til oss.
Ha en fin dag.
Med hilsen
Jan Jansrud
daglig leder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Spar penger med billig strøm fra Gudbrandsdal Energi"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har bare positivt å si om Gudbrandsdal Energi, prismessig, kundeservice, holder deg oppdatert med alt nytt, en fantastisk fin app som viser all oversikt over faktura, forbruk, pris.
Anbefaler Gudbrandsdal Energi på det sterkeste.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.01.2018 23.10
Tusen takk for hyggelige ord, Majid :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Aggresiv selger"
5 syns denne omtalen er nyttig

Etter at jeg byttet fra Gudbrandsdal Energi til Fjordkraft ble jeg oppringt av en meget aggresiv selger som rakket ned på Fjordkraft. Jeg fikk et muntlig tilbud og det måtte jeg svare på der og da. Jeg sa jeg ville ha det skriftlig. Nei tilbudet var så nytt at det hadde de ikke skriftlig. Jeg gav meg ikke og til slutt skulle jeg få et tilbud på E-post. Det er nå gått 2 uker og jeg regner med at jeg ikke får det muntlige tilbudet skriftlig. Dette var en meget ubehagelig selger som jeg ikke ønsker ytterligere kontakt med.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
02.01.2018 08.06
Hei, slik skal ikke selgere som opererer på vegne av Gudbrandsdal Energi opptre.

Det hadde vært nyttig om vi kunne fått telefonnummeret som ringte til deg slik at vi kan få sjekket om dette faktisk ER en selger fra oss eller om det er et konkurrerende selskap som gjør det for å sverte oss. Det har faktisk skjedd!

Kunne du sendt en e-post til thg@ge.no med telefonnummeret, hvor i landet du bor og gjerne navnet ditt?

På forhånd takk, og godt nyttår :)

Mvh
Thomas Gundersen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
11 syns denne omtalen er nyttig

Godtok et tilbud med et par måneder uten påslag, for så å oppleve at regningen etter tilbudsperioden var 9 (ni!) ganger høyere enn under tilbudsperioden.
Jeg er blitt forklart av Gudbrandsdal Energi at feilen ikke er deres, men nettleie og meg selv. De gjør visstnok ikke feil.
De ba meg til og med om å fjerne en anmeldelse på denne siden hvor jeg forklarte saken.
Tonen deres var aggressiv, nedlatende og alt annet enn profesjonell.
Jeg vil for all fremtid holde meg unna dette selskapet.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.01.2018 10.57
Dette innlegget synes vi er urimelig.
Årsaken til kundens høye strømregning er todelt. Kunden har over lengre tid ikke lest av sin strømmåler. Kundens lokale netteier stipulerer da målerstander. På et senere tidspunkt, da måleren ble avlest, viste det seg at netteier hadde stipulert for lite forbruk.
Kunde har da betalt for lite i forhold til det han har brukt. Det er netteieren som er ansvarlig for å sende over målerstander til strømleverandør for fakturering, så dette er forhold som ligger utenfor vår kontroll.
I tillegg har Gudbrandsdal Energi påbegynt gjennomfakturering av nettleie, strøm og nettleie på en faktura. Det gjør at strømregningen blir høyere, men kunden vil da ikke motta faktura på nettleie fra sin netteier.
Etter vårt syn er den dårlige ratingen gitt på urimelig grunnlag.

Med hilsen
Jan Jansrud
Daglig leder.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og billig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med Gudbrandsdal Energi så langt. Billige priser, vennlige kundebehandlere og god oversikt på mine sider.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
14.12.2017 20.25
Hei Javad H! Veldig hyggelig å høre at du er fornøyed med dine opplevelser hos oss. Det setter vi pris på å høre :)
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Strøm til avtalt pris"

Har hatt Gudbrandsdal energi i snart et år, og har bare positive erfaringer. De har en enkel app der jeg hele tiden kan følge med på pris på strømmen, og med tidligere avlesinger. Eneste ulempen etter min mening, er at de tar gebyr hvis man ikke velger avtalegiro. Dette opplyser de forøvrig om på hjemmesiden under de avtaler det gjelder. Er kanskje litt dyrere enn de som hevder å være billigere, men man vet hva man får. Har fortsatt ikke hatt behov for å kontakte kundeservice.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
14.12.2017 20.25
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Kjell :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"So far so good!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har de siste 2-3 månedene hatt Gudbrandsdalen Energi, og er veldig fornøyd. Stabile regninger, bra spotpris, enkel hjemmeside, fin oversikt på "Mine sider". Alt i alt superbra!
Har både avtalegiro og e-faktura, så satser på at det ikke dukker opp noen fakturagebyrer.
Har ikke hatt så mye kontakt med kundeservice enda, annet at de ga meg alle opplysninger jeg måtte trenge da jeg byttet.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
16.11.2017 13.29
Godt å høre at du er fornøyd med oss, Kristin! Slike tilbakemeldinger er gode og viktige å få :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rask og tilstedeværende kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et firma som yter service og svarer på telefonen uten å flå kundene med kostbare telefonlinjer som mange andre.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
20.09.2017 09.57
Takk for fine ord, B! Rask, god og effektiv kundeservice er viktig for oss.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Slik blir du lurt av Gudbransdal Energi"
5 syns denne omtalen er nyttig

1. GE lokker deg inn ved å ha de aller laveste strømprisene på Forbrukerrådets sider

2. Det tilbudet du fant på Forbrukerrådets sider er utrolig kronglete å finne på nettsidene deres etterpå, og enda mer kronglete å bestille, og enda mer kronglete å skaffe en avtalegiro på slik at ting løper automatisk. Hensikten med å gjøre dette kronglete er at du skal ta et annet, dyrere abonnement enn det du kom dit for.

3. Etter noen måneder blir du UTEN at du får noe varsel om det (De sier at du kan få varsel, men det har aldri skjedd meg) Flyttet over på et DYRERE abonnement, eller abonnementet du hadde blir dyrere.

4. Så kan Gudbrandsdal Energi melke deg til du oppdager dette. Jeg ser av omtalene over at mange ikke aner at GE har byttet abonnementet ditt.

Jeg antar at alt er korrekt i henhold til vilkårene, som knapt noen leser.

Jeg gidder ikke å bruke tid på å passe på at abonnementet mitt er endret månedlig, og så gå hele den kompliserte mølla igjen med å booke via sosiale medier, opprette ny avtalegiro etc. etc., og er nå på jakt etter et abonnement med spotpris + et fast påslag som ikke endres hele tiden. Jeg er OBOS-medlem, og vurderer å gå for deres tilbud.

Håper at du som leser dette velger å bruke ditt strømkjøp til å støtte en bedrift som ikke har som bevisst strategi å - på en lovlig måte - å lure kundene sine.

Kundeservice er veldig bra.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
20.09.2017 12.03
Hei,
Det hadde vært fint om kunder som skriver kritiske innlegg presenterer seg med fullt navn. Vi setter også pris på å bli kontaktet på forhånd slik at vi har mulighet til å kunne rette opp i kundens problemstillinger og få utført den servicen vårt selskap er kjent for.

1. Gudbrandsdal Energi har i lang tid hatt de laveste prisene på Forbrukerrådet.no sammen med noen få andre leverandører. Dette er fortrinnsvis kampanjeprodukter som gir en minus for strømleverandøren i kampanjeperioden. Det vil således være en begrenset periode strømleverandørene kan selge et produkt til så lav pris uten at tapene blir for store

2. Begge våre kampanjeprodukter ligger lett tilgjengelig på nettsiden (på forsiden).

3. Vi flytter ikke kunder over på annet produkt. Det vi har er kampanjepriser på enkelte produkter. Da vil kundene motta en rabattert pris i en avtalt periode. Dette står spesifisert i vilkårene som kunden ser under bestilling.

4. Avtalegiro opprettes normalt i kundens nettbank. Det kan være litt forskjell på etableringen i de forskjellig bankene, men normalt sett bør ikke det by på problemer. For øvrig har vi kundebehandlere som hjelper kundene hvis det oppstår vanskeligheter.

5. Det er viktig at kunder som skriver negativt om selskaper generelt bør oppgi sitt riktige navn, ikke være ansatt i konkurrerende selskap og som tidligere nevnt bør kunden ha stilet innspillene sine først til selskapet før de publiseres på bytt.no. Da gir kunden selskapet en sjanse til å svare opp kritikken. Dette fordi slike uttalelser påvirker både selskapet og de ansatte som jobber her og det bør man tenke over.

Mvh
Jan Jansrud
Daglig Leder
Søk Bytt.no