God service og hyggelig ansatte som ønsker å hjelpe.
Har vært kunde i mange år, og det er flere gode grunner til det!
Har brukt GE i flere år på samtlige strømavtaler jeg har og er kjempefornøyd med både pris, og ikke minst kundeservice. De gangene jeg har tatt kontakt for å ordne opp i noe har GE alltid ordnet opp.

Var kun 1 øre i pålegg pr. kWh da jeg inngikk avtalen ( før fusjonen med Fjordkraft) og jeg har det samme i dag. Kommer til å forbli kunde der, så lenge ikke vilkårene endres.

Intuitiv og oversiktlig nettløsning med gode innsynsløsninger. God service.

Veldig bra leverandør alt er så oversiktlig. Trygt og godt for lommeboka også.

Oversiktelig APP og gode faktureringsrutiner. God kundeservice

Vært kunde siden 2017 og jeg er super fornøyd. Oversiktlig app, rimelig spotpris avtale og god kundeservice. Anbefales! Eneste jeg kunne ønske var at de hadde et samarbeid med Trumf.

Deres spotavtale er å stole på. Laveste påslag over tid - ikke noe lureri. Veldig bra og nyttig app som stadig blir bedre. Bruker de både på hus pg hytte.

Utmerket leverandør, stabile priser overtid, god kundeservice.

Har vært kunde i årevis, tidligere fornøyd, men nå er jeg veldig oppgitt over den variable avtalen som har vært veldig dårlig siste månedene. Hva er dette for opplegg? Fungerer overhodet ikke bra og vel ikke etter hensikten? Fikk nettopp mail om at avtalen opphører, at Forbrukerrådet anbefaler spotpris. Det var på tide. Skuffende høst. Når jeg vil sjekke evt feil ved forrige faktura, pga enormt stort avvik, er det umulig å få tak i kundeservice. Både via mail og telefon. Under rådende omstendigheter, må man ha flere ansatte, ikke bare beklage at det er lang ventetid. Dette er meget dårlig kundeservice.

Gikk fra Tibber til disse da Tibber fikk et hjerneslag og endret betingelsene. Gudbrandsdal har en app som fungerer helt fint, god kommunikasjon hele veien og helt klart en aktør man kan forholde seg til.

God og oversiktlig app. Opplever at jeg har en god pris, noe også testen viste.

Hvis du ikke er den som påpeker feil og gladelig betaler alt som dyttes inn på avtalegiro så kan GE passe deg. For alle andre - løp i motsatt retning. Inntrykket er at det sitter noen råtne epler i ledelsen, som er synd, da mange av de du møter i førstelinje er både hyggelig og imøtekommende. For vår del fikk vi et etterslep etter bytte av måler til AMS. Noe som vi må ta vårt del av ansvaret for, og forbrukt strøm skal betales. Men når da GE gjør oss ekstra skadelidende, så må vi si fra. Vår sak ligger hos Elklagenemnda og kan leses der, saksnr.: 20-080. Litt uklart hvorfor vedtaket sier delvis medhold, da vi fikk medhold i alt vi påpekte slik vi opplever det. «Kort fortalt» så har GE produsert et virvar av samlefakturaer pakket inn i ytterligere samlefakturaer, dobbeltfakturert, kreditert faktura vi allerede har betalt, deretter fakturert på nytt til et høyere priselement for samme periode. Fjernet priselementet for enkelte perioder som vi hadde gjennom YS avtalen vår, som vi må gjennomgå med lupe for å avdekke. Og heller ikke valgt å periodisere iht. kraftleverandørens tall, men slengt all forbruk gjennom lengre periode til en av de dyreste månedene i året mm. GE har hele veien fraskrevet seg ansvar, ikke løftet en finger annet enn å trykke på inkasso-knappen, og lagt all skyld over på kraftleverandøren til tross for at det er GE som produserer fakturagrunnlaget. Som nemnda skriver i sitt vedtak: Gudbrandsdal Energi AS må dokumentere for klager hvilken pris som er avtalt, samt at etterbetalingskravene periodiseres på nytt og beregnes etter priselementer og avgiftssatser for angjeldende periode. Nemnda er enig med klager i at fremlagt faktura gjør det vanskelig å få oversikt over og forstå underlaget for fakturaen. Ut fra den fremlagte dokumentasjon er heller ikke nemnda i stand til å danne seg en grunngitt oppfatning om det er fakturert korrekt. Elklagenemnda består av to representanter oppnevnt av Forbrukerrådet og to representanter oppnevnt av energiselskapene (som også sliter med å forstå fakturagrunnlaget til GE ref. vedtaket). Nemnda ledes av en uavhengig jurist og det rådgivende vedtaket burde derfor være en god rettesnor å følge. Elklagenemnda avslutter sitt enstemmige vedtak datert den 20.10.21 med: Ved vedtak som går imot innklagede, skal innklagede gi begrunnet melding til klager og nemnda innen _fire uker_ dersom vedtaket ikke vil bli fulgt. GE ga ikke svar til verken oss eller nemnda innen fristen, på at de som part i saken _ikke_ velger å følge vedtaket gjennom å rydde opp i fakturagrunnlaget sitt. GE forholdt seg helt taus i etterkant av vedtaket, før vi plutselig den 17.01.22 mottok nytt inkassovarsel som baserer seg på samme fakturagrunnlag i "ny" innpakning (samlefaktura i samlefaktura med ref. til fakturaer). Svar fra leder når vi påpeker at her har dere ikke gjort noe fra deres side for å rydde opp: «Ber om at utestående betales inne xx.xx. Manglende innbetaling vil medføre at saken tas videre til forliksrådet. Ha en fin dag!» Varmer godt å bli ønsket en fin dag med et slikt storsinnet svar… Sånn for å toppe alt, så slengte de på forsinkelsesrenter mens saken ble behandlet i Elklagenemnda og for tiden de selv brukte på å følge opp, altså brudd på forsinkelsesrenteloven. Samt at GE og Svea brøt inkassoloven * gjentatte ganger da vi stadig mottok betalings- og inkassovarsler mens saken ble behandlet i Elklagenemnda (jeg teller 7 ganger hvis jeg skal summere opp alle gangene jeg selv måtte følge opp økonomiavdelingen). Dog svarte de i det minste hyggelig i motsetning til leder i GE, men det gir uansett et forsterket inntrykk av at ikke alt er på stell mtp. interne kontrollrutiner. [*] I henhold til Inkassoloven skal forhold som gir grunn til tvil om kravet er rettmessig være vurdert før en betalingsoppfordring sendes. Har du klaget til Elklagenemnda kan selskapet ikke sende kravet til inkasso før klagen er behandlet. Det finnes bra folk og bra selskap der ute, vår anbefaling er ikke GE.

Vi bytta fra Tibber til GE, slik vi bruker app'n er den super😀 i app'n ser hva vi bruker i sanntid, priser og forbruk. Prismessig er de blant de billigste

Ikke noe lurerer - kun 1 øre i påslag. Bra app for å sjekke pris og forbruk

Prismessig har Gudbrandsdalen Energi vært gunstig over flere år. Det er lett å holde kontroll på strømforbruket fra time til time med en svært brukervennlig app.

(+) GE har god kundetjeste med hjelpsomme medarbeidere. (-) Rett etter innmeldelse tredoblet GE påslaget pr KWh, fra 1 øre til 3. (-) Altfor kort garantitid for gyldighet av avtalevilkår. Bare 1 måned. Bør forbedres.

God oversikt gjennom strøm appen. Har så langt ikke kommet med overraskelser.

De har vært blant de stabilt rimeligste over mange år, og oppdaterer kunden med god informasjon kontinuerlig. De forklarer strøm-konseptene og strømstøtten enkelt underveis i eposter, så man forstår. Appen er veldig god og det er enkelt å følge dagens og alle priser der.

Har vært fornøyd med GE, men nå har GE ikke noen god avtale. For kort avtaletid og relativ dyr

Byttet til Gudbrandsdalen Energi. For så vidt fornøyd med produktet, men kundeservicen er håpløst dårlig; De svarer rett og slett ikke. Smartlading til bil er et problem. Har sendt 5-6 mailer til kundeservice og sendt 5-6 meldinger på chat på Facebook om det. Ingen svar på noen av kanalene. Kundeservice er fraværende. Lite tillitsvekkende, som gjør at jeg bytter. Meget skuffende - styr unna!!!

Helt grei app, ok avtale og gode tjenester som smartlading. Men, ikke stol på smartladingen. Den er virker svært sjeldent, og de skylder på alle andre enn seg selv når de kommenterer dette på Facebook. Å få tak i kundeservice er umulig. Sendte en Mail til kundeservice første dagen jeg var kunde der, med ett spørsmål, 2 måneder senere har jeg fortsatt ikke fått svar. Til tross for gjentatte purringer. Å ringe inn, glem det. Mer trolig at det regner 1 uke i strekk i Sahara enn at du får svar.

God app, bra pris, gjennomfanturering av nettleie og god kundeservice👍

etter mange år som kunde hos ge er d ingen grunn til å bytte, de har gode priser i nedre nivå og har ingen påslag eller andre feller man kan gå i. kundeservice vet jeg ikke noe om da d ikke er nødvendig å kontakte de. anbefales
