Bytter nå til Agva, etter jeg fant ut at eFaktura ikke er nok – du betaler fortsatt 49 kroner hver måned for «manglende AvtaleGiro». Blir litt grinete både på grunn av meg selv som ikke har sjekket, og for at jeg faktisk må inn og sjekke sånt. Agva ser ut til å akseptere eFaktura gebyrfritt, i tillegg til jevnt over ha bedre priser og mer fornøyde kunder. Så jeg håper på en frisk start der. :)
Har fått papirfaktura med kr. ****, til konto XXXX.. Dette må jeg betale kr. 49.- for "Mangler eFaktura/epostfaktura". Måtte bruke tid å ringe inn og si fra at jeg ikke ville ha papir. Fant ikke på GE siden hvor jeg kunne trykke for "Jeg ønsker ikke papir"... Gidder ikke ta diskusjonen på de to gangene jeg allerede har betalt kr. 49.- Irriterende. Har ikke hatt GE så lenge at jeg kan gi poeng for noen andre erfaringer.
Som tidligere kunde av Trøndere Energi for både nett og strøm ble jeg automatisk kunde av Trøndelagkraft da Trønder Energi avviklet enheten for strømsalg og solgte denne til Fjordkraft for over 1 år siden. Etter utrolig mye rot med både avtaler og fakturering fikk jeg nok og inngi avtale med Gudbrandsdal Energi. Inngikk dessverre fastprisavtale for vinteren 2019/2020 som ikke var så lurt men selvforskyldt så fra 1. april endret jeg avtalen til Markedskraft spotpris som medførte en meget lav kwh pris. I september endret jeg avtalen til GE spotpris og blir utrolig nok fakturert med en lavere kwh pris enn i sommer; september ca. 3 øre, oktober ca. 9 øre og hittil i november en negativ pris. Er dessuten meget fornøyd med kundeservice som er meget hjelpsom de få gangene jeg har hatt behov for kontakt.
Oppfordrett min mor til å registrere e faktura i selskapet for å slippe papirfaktura gebyr for en stund siden. I senere tid har dette blitt erstattet av mangel på avtalegiro gebyr som koster 49kr, har og lest at de med kunn avtalegiro for gebyr for å ikke ha e-faktura. Når avtalegiro og e-faktura er så si det samme, eneste er at man må godkjenne før trekk på efsktura, virker det urimelig å måtte betsle begyr når man har en av delene. Har etter sist faktura registrert avtale med avtalegiro, for å slippe dette gebyret. Syntes det burde informeres når nye gebyrer innføres, kan ikke huske at man fikk gebyr for mangel av efakt/avtalegiro ved papirfaktura, men kunn papirfaktura gebyr.
Veldig fornøyd med GE, blir stadig overrasket over den lave prisen på fakturaene i forhold til de jeg har hatt tidligere, koselig kundeservice og ordner opp når det er noe.
Ingen problemer med gudbransdal energi.har vært kunde i mange år,så jeg vil fortsette med det,selv etter jeg har byttet bolig.
I 2020 forventer jeg at faktura sendes elektronisk. Det skjer ikke automatisk med Gudbrandsdal Energi. Man må inn i kundeportalen, finne frem til noen innstillinger og skru på epost-faktura. De legger på gebyr 49 kr for manglede e-faktura og 49 kr for manglende avtalegiro. Etter å ha betalt 200 kr i gebyrer bytter jeg til et selskap som gjør det enklere å motta elektronisk faktura. 98 kr for å sende en papirfaktura er langt over hva det koster så dette er åpenbart et kalkulert tiltak fra GE. Anbefaler å ikke bruke slike kundefiendtlige selskaper.
Vær våken og sett opp varsling i kalenderen om du har fått billig spot strøm-avtale. Den blir dyrere uten at du merker det. (Men prisen er bra fram til da.) Og ikke tro at du som eksisterende kunde kan få nykunde-godene. Når du spør om dette blir de avvikende. Like greit å finne 2-3 greie selskap og rutinemessig veksle mellom dem, ser det ut for. De fleste gir nykundefordelene kun om du ikke var kunde det siste året. Pluss for gjennomfakturering! Merket "mellomfornøyd"
GE er den beste strømleverandøren jeg noen sinne har hatt, og jeg har prøvd flere. Etter flere år som GE-kunde, føler jeg meg trygg på at de alltid er blant de beste både prismessig og hva kundebehandling angår. Likevel sjekker jeg prisene hos GE ca. 1 gang pr. måned, og bytter online om det er lønnsomt for meg. Å bytte abonnement er enkelt og fort gjort på Min side. Jeg føler meg godt ivaretatt av GE, og de har derfor også nå fått meg som mobilkunde.
Historisk sett et svært billig strømselskap. Hyggelig kundeservice, enkelt administrasjonspanel online og ingen plagsomme selgere. Anbefales!
Har strømabonnementet tilbudsspot og er veldig fornøyd med både pris og kundeservice. Får også tilbud på mobilabonnement som strømkunde.
betaler 9,- per måned og 0 øre i påslag. Alle gode avtaler varer lenge. Kundeservice er behjelplige og svarer på det en trenger hjelp til.
Jeg har aldri før vært så fornøyd med en strøm leverandør. Jeg har vært borti mange! Før hendte det at med sjokkprisene hos enkelte leverandører at det falt en liten tåre i hvor mye man måtte betale for strømmen sin. Det er utrolig enkelt å holde seg oppdatert på de ulike kampanjene, og man kan fort bytte om du ser at den kampanjen du har er i ferd med å endre seg eller avsluttes. Man får varsel i god tid før endringen skjer. De har og en helt fantastisk app som er veldig enkel, og lett å forstå for folk i alle aldere. Man må nok gidde og synes det er gøy å følge med på de ulike kampanjene om man skal holde prisen nede. Om du ikke vil følge med på kampanjene som kommer så har de og fastpris abonnementer, for de som heller liker det stabilt. Jeg har aldri trengt å kontakte kundeservice fordi alt har alltid fungert som det skal. Jeg anbefaler GE til alle jeg kjenner, virkelig! Jeg har aldri hatt så billig strøm noensinne. Storfornøyd kunde :D

Strømprisen er ingenting å si på. Det er marginale forskjell på de fleste strømleverandører uansett. Men det meningsløse gebyret jeg oppdaget fikk meg til å bytte på dagen. Satte opp efaktura-avtale fra starten av, og som de fleste gjør, konstaterer man bare beløpet i nettbanken, og godkjenner. Men når jeg endelig sjekket fakturaen nøye, oppdaget jeg at jeg ble fakturert 49 kr i gebyr hver mnd fordi jeg ikke har avtalegiro i tillegg. Det er helt meningsløst å måtte ha to betalingsavtaler for å motta èn faktura. Det er ikke prisen som irriterer meg, men et meningsløst gebyr som de fleste aldri oppdager, og betaler uten å være klar over det. Helt urimelig, og svare jeg fikk tilbake var at det "står i avtalevilkårene".
Anbefaler ingen dette selskapet. Det tilkommer ukjente gebyrer på strømfaktura, og avtalevilkårene endres ofte. Styr unna.
Å fakturere kundene sine 49,- for «Manglende Avtalegiro» er bare en kynisk måte å få inntekter på. Det er da vel ingen ekstra kostnader for bedriften at kundene «bare» har e-faktura. Patetisk, har ikke hørt om en eneste annen bedrift som fører denne praksisen. Jeg valgte å bytte til GE fordi de var billige. Få dager etter bestilling; før avtale var påbegynt, fikk jeg en e-post hvor det sto at «Jeg hadde fått billig strøm de siste 2-3 mnd og at de var nødt til å skru opp prisen. Da var grunnlaget for bytting borte. Ta dere sammen, jeg bytter.
Fikk plutselig purring på en faktura jeg ikke har fått melding om og som ikke er registrert i nettbanken(avtalegiro). Får selvfølgelig ikke svar på hva som har skjedd, helt stille fra GE. Har vært kunde 10-15 år, men nå er det slutt. Elendig kundeservice, den eneste gangen de har kontaktet meg var da jeg for et par år siden prøvde å bytte leverandør, da ringte de, ellers hører man ingen ting, bortsett fra purringer på fakturaen man ikke har mottatt da. Kanskje de rett og slett har for mange kunder nå?
Har hatt fast dato i måneden med forfall på faktura så lenge jeg har vært kunde. Men plutselig nå fikk jeg en faktura for 25. Februar, en for 12.Mars og en for 30.Mars. De hevdet det var forsinket nettleie. Men hver av regningene er på 800-1000kr. Vet ikke hvilken økonomi andre har, men selv har jeg ikke råd til tre individuelle strømregninger på en månedslønn. Byttet nå i dag!
Som kunde i flere år sjekket jeg før jul min strømavtale med GE. Fant ut at de hadde blitt for dyre og byttet til annen leverandør. Etter noen dager er GE på tråden og spør om de kan gi meg et bedre tilbud. Jeg sa meg åpen for dette da jeg har vært fornøyd som kunde. En selger kom da med lovnader som hørtes ok ut, og jeg ville ha alt i klartekst. Så jeg stilte en masse spørsmål. Om pris og fakturagebyr osv, og var fornøyd med svarene. Opprettet en ny avtale, og i tillegg to mobilabonnementer. Alt som jeg ble fortalt å gjøre ble gjort i min bank angående avtalegiro osv. Første regning gebyr. Andre regning gebyr. Mye dyrere strøm enn min avtale tilsier. Useriøs leverandør. Bytter en av de nærmeste dager, etter grundig undersøkelse.
Startet med en gunstig avtale. Når jeg sjekker etter en tid så sitter jeg med en svært dårlig avtale.
Trodde jeg virkelig jeg hadde valgt en god strømleverandør, men så feil kan jeg ta. Brukte GE for mange år siden og da var de helt i toppen, men de har desverre nå gått over til å svindle kundene sine. Bestilte 2 strømleveranser fra selskapet og ser nå at jeg har havnet i samme gebyrsvindelen som flere andre her. 49 kr i e-faktura gebyr på begge avtalene. Gebyr for å sende ut en faktura til nettbanken. Fantastisk av ett selskap i 2020! Totalt sett 15% av fakturaene er gebyr! Rent svindel. Kommer til å bytte leverandør og kommer virkelig aldri til å anbefale dette selskapet til noen. Synd.
Ryddig fakturering, god app med utmerket oversikt over kostnader, informative e-poster. Ingenting å klage på - og prisen skårer best (bortsett fra de 4 superbillige som får dårlig omtale) hos Elskling.
Ble forsikret om at det ikke var gebyr på fastpris vinter hvis man hadde e-faktura. GE har til tross for sine forsikringer belastet gebyrer for manglende avtalegiro. Ser GE i flere innlegg avviser at de belaster gebyrer for manglende avtalegiro dersom man har e-faktura. Samtidig begrunner han kravet om avtalegiro med at "enkelte kunder glemmer å godkjenne faktura i nettbank", i andre innlegg. Man får heller ikke svar på gjentatte henvendelser til kundeservice. Lurer på hva som har skjedd med GE, som gjør at de svindler kundene på denne måten. Har aldri hatt problemer med GE tidligere.
Svært skuffet over selskapet. Umulig å få tak i på kundeservice. Trodde jeg hadde gebyrfri faktura, men nei da! Jeg hadde efaktura og det gjaldt ikke. Så jeg har betalt 49 kr i gebyr hver måned i årevis. Takk for meg!
Har vært kunde i flere år og var veldig fornøyd. De hadde veldig god kundeservice og var enkle å komme i kontakt med på e-post og svarte raskt. Alltid løsningsorientert og problemfritt. Nå har de blitt grådige og kundeservice er blitt mer eller mindre fraværende og elendig. De har en robot som kan si hei og hadet. Du måtte som hos så mange andre begynne å betale gebyr for papirfaktura, med hensikt å få kundene over på e-faktura. Plutselig fant jeg ut at jeg ble fakturert gebyr for at jeg hadde e-faktura, eller mer presist, manglende avtalegiro. Det får være grenser! Makan. Velg noen andre.