Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hafslund Strøm
2.6
334 verifiserte omtaler
Hafslund Strøm er nå blitt til Fortum
Hafslund Strøm og Fortum er nå samme selskap. Klikk her for å gå til Fortum.

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
334 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Hafslund Strøm trenger minimum 10 omtaler.
22%
Dårlig
22% anbefaler Hafslund Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 334 omtaler om Hafslund Strøm

FILTRER OMTALER
51
18
22
28
215
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Hafslund Strøm
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no

Helt topp

Omtale av  James A. B

Jeg har bare gode erfaringer med Hafslund. Jeg anbefale de på det sterkest.

Nyttig (0)

Ringer hele tiden og har ikke respekt for et nei

Omtale av  E

Prøver å be om å få slippe å bli ringt for å bytte til Hafslund, men blir fortsatt ringt flere ganger i uken. Blant annet fredag sent på kveld. Når vi sier de ringer veldig ofte, nekter de for det og sa «jeg kan garantere at vi ikke gjør det», selv om dette er helt feil

Svar fra Hafslund Strøm
16.11.2020 14:21

Hei E. Vi beklager på det sterkeste dersom du har blitt hyppig oppringt av våre selgere, på tross av at du har gitt klar beskjed om at du ikke ønsker noe tilbud. Slik skal det selvfølgelig ikke være. Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg og tar slike tilbakemeldinger svært alvorlig. Vi ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg, slik at vi kan få registrert denne klagen og sendt det videre til rette vedkommende. Da kan vi også få fjernet nummeret ditt fra våre ringelister slik at du ikke blir oppringt igjen. Du kan nå oss på [email protected], tlf: 21494949 eller via chat på vår Facebook-side under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Beklager så mye igjen, og håper å høre fra deg :) Hilsen Celine i Hafslund Strøm.

Nyttig (0)

Holder ikke avtale og skylder på min datamaskin.

Omtale av  Ragnar J

Har avtalt å få tilsendt faktura på epost, men det uteblir. Klarer bare å sende purringer å inkasso varsler samt reklame. Da kommer det i min epostbox. Har nå forsøkt i 8 måneder men nå er det slutt. bytter til seriøs aktør. Elendig kundeoppfølging og service.

Svar fra Hafslund Strøm
03.11.2020 22:32

Hei Ragnar. Det er svært beklagelig å høre om din opplevelse hos oss, og det er selvfølgelig ikke slik det skal være. I de fleste tilfeller hvor man ikke mottar faktura i sin e-post så kan det være at de havner i søppelpost eller spam-filter. Våre systemer klarer dessverre ikke å fange opp hvor i mottakers e-post de havner, og det er jo selvfølgelig heller ikke lett for kunder å finne dem da de fleste sjelden sjekker søppelposten sin. Men det er imidlertid litt vanskelig å si om dette er årsaken her uten å se nærmere på saken. Vi beklager igjen på det sterkeste dersom vår kundeservice ikke har undersøkt saken grundig nok, slik at problemet har vedvart. Vi håper at du kan ta kontakt med oss, slik at vi kan finne en hyggelig løsning på problemet. Vi kan nås på [email protected], tlf: 21494949 eller via chat på vår hjemmeside eller Facebook under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Håper å høre fra deg :) Hilsen Celine i Hafslund Strøm.

Nyttig (0)

Usmakelig misbruk av Kors og gravstein i reklame

Omtale av  Arild

Viser til usmakelig salgstriks i annonse med kors og gravstein. Dette kunne dere gjort bedre .

Nyttig (0)

banditter

Omtale av  John I. K

forferdelig aggressive. og forstod ingenting av avtalen de presenterte. de skulle skreddersy til meg etter noen uker. men ante altså ikke prisen

Svar fra Hafslund Strøm
30.10.2020 08:22

Hei John I. K. Det er svært beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med selgerne våre. Vi er veldig opptatt av at tjenestene vi tilbyr skal kommuniseres til kunder på en riktig måte. Spesielt er det viktig for oss at selgerne er hyggelige, positive og respektfulle. Dersom dette ikke var tilfelle hos deg, så ønsker vi svært gjerne å komme i kontakt med deg, slik at vi kan få sett nærmere på denne saken og meldt i fra om opplevelsen din videre til rette vedkommende. Vi kan nås på [email protected], tlf: 21494949 eller via chat på vår hjemmeside eller Facebook under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper å høre fra deg :) Hilsen Celine i Hafslund Strøm.

Nyttig (1)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Helt håpløst med avtaleinngåelse og endringer

Omtale av  Ingvild

Helt elendig erfaring med Hafslund. Jeg flyttet og fikk avlest måleren et par dager før månedsslutt. En kar fra Hafslund ringer meg noen dager senere og ønsker meg velkommen og spør om litt informasjon. Jeg antok at man automatisk får avtale om spotpris dersom man ikke sier ja til noen spesielle avtaler. Jeg fikk ikke beskjed om avtaler fra karen på telefon og antok at jeg fikk spotpris. Jeg ble overrasket da jeg fikk strømregning som skulle være for 3 dager i juli på 650,-. Hafslund hadde altså automatisk meldt meg på flere avtaler uten mitt samtykke, og det var Lik Betaling som gjorde at prisen ble så høy. Jeg orket ikke å begynne å klage og betalte regningen, men gikk inn på mine sider for å endre abonnementet mitt for fremtiden. Jeg byttet til spot-avtalen og meldte meg av det jeg kunne og trodde at alt var ok for neste måned. Det var helt til jeg fikk neste regning på 650,-. Det viser seg at man selv ikke kan melde seg av Lik Betaling, men må kontakte kundeservice. Nettsidene er totalt ubrukelige da jeg kan endre det til spotpris men fortsatt ender opp med å betale fast pris langt over det faktiske forbruket. Helt håpløst at Hafslund melder deg på avtaler du ikke har samtykket for også har man ikke muligheten til å endre det selv en gang. Jeg endte opp med å betale langt over det jeg skulle har gjort i denne perioden og vil nok endre strømleverandør i nærmeste framtid på bakgrunn av min erfaring.

Svar fra Hafslund Strøm
07.10.2020 09:47

Hei Ingvild! Jeg forstår frustrasjonen din i denne situasjonen. Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg og tar slike tilbakemeldinger svært alvorlig. Tanken vår bak Lik Betaling er at vi estimerer det gjennomsnittlige årsforbruket og gir et fast beløp å betale basert på dette. Beløpet inneholder også ofte nettleien fra netteieren dersom det er avtale med netteieren om gjennomfakturering. Tjenesten er tenkt slik at man betaler det samme hele året og er en tjeneste man har over lengre tid. Ettersom strømprisen varierer i henhold til vær og årstid vil man på sommeren betale litt mer enn sitt faktiske forbruk - og litt mindre på vinteren. Ved inngåelse av avtale skal det alltid opplyses til våre kunder om hvilken avtale de blir registrert med, og det skal også innhentes aksept og bekreftelse fra kunden før avtalen prosesseres og blir aktiv. Jeg vil veldig gjerne se nærmere på denne saken slik at vi kan komme til en løsning, og slik at jeg får meldt dette videre til rette vedkommende. Vi kan nås på [email protected], tlf: 21494949 eller via chat på vår hjemmeside eller Facebook under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss. Jeg håper å høre fra deg :) Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (2)

Svindel til de grader!

Omtale av  Egil

Ble oppringt av selger og skulle få en god avtale på Aktiv bedrift og skulle spare penger på å bytte til dem. I september hadde jeg faktura på strøm fra Hafslund. De tok 9,45 øre pr Kwh som bare utgjorde 33,56 kr. Med alle gebyrer så var totalen på 352,04 kr. En annen leverandør sendte meg faktura på 5,11 øre pr kWh, som kom på totalt 44,54 kr. Når man har 8 målere så utgjør dette veldig mye penger, og jeg bare henger meg på de andre kommentarene om Hafslund: HOLD DERE UNNA!!!

Nyttig (3)
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Hafslund Strøm mener

Hafslund Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR