Meny

Fortum strømpriser

Skriv omtale
Bytt til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Fortum OBOS Medlemsstrøm
Timespot - Fortum
155 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
947 kr /mnd
71,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fortum Hyttestrøm
Timespot - Fortum
155 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 015 kr /mnd
76,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fortum Stabil
Variabel pris - Fortum
155 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 018 kr /mnd
76,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fortum Marked
Timespot - Fortum
155 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 035 kr /mnd
77,60 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fortum Trygg
Variabel pris - Fortum
155 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 092 kr /mnd
81,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fortum omtaler og erfaringer
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
103
av 106 innen
strømselskap
25%
anbefaler
Fortum
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"STYR UNNA, DU BLIR RUNDLURT"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her ble jeg rundlurt. Som jeg sa til dem, har jeg aldri i mitt liv har så høye strømregninger, som hos dem Fortum. Og da ble jeg lovet på tro og ære det stikk motsatte. De har flere ganger direkte løyet, fått meg til å tro annet fordi de vrei på sannheten OG unnlatt å fortelle om tilleggs kostnader. Fastbeløpet de skrøt over som er kun på 50,-, fikk de meg til å tro var fast nettleie. Og alle tilleggene som grønt valg og donasjone, sa de var en del fra strømbeløpet, og ikke TILLEGG til forbruket. De nevnte heller ikke papirfaktura gebyr på kr 99,-. OG de visste også at jeg ikke er momspliktig, og likevel ble det pålagt mva på fakturaene, det nevnte de heller ikke. På under 3 mnd har jeg betalt mer i strømregning til Fortum enn jeg gjorde til Fjordkraft på 1 helt år, hvorpå de bedyret at det ville bli billigere for meg å bytte til dem. Så STYR UNNA !!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble lurt av selger"
1 syns denne omtalen er nyttig

En pågående selger mente at jeg ville spare mye på å bytte, jeg oppgå at jeg betalte 42 øre pr kwh, hvor hun sier at det er altfor mye, og at de kunne tilby en mye gunstigere avtale. Jeg byttet og resultatet ble at jeg betalte etter bytte ikke 42 øre men 74 øre pr kwh. Regningen fra Fortum kom da på kr 9400,- for feb mnd. I ettertid skjønner jeg at hun snakket om påslag og ikke total strømpris. Dette er en ufin måte å lure en kunde på, hun skjønte godt at jeg ikke snakket om påslag på 42 øre, det finnes nemlig ikke. Selger sier at jeg misforsto det som ble sagt, jeg sier dette er svindel. Aldri mer Fortun!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Blir stadig ringt opp selv etter å ha bedt dem om å slette opplysninger flere ganger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har sendt e-post og sagt fra i telefonen om at jeg ikke ønsker å bli ringt opp av deres selgere. De respekterer ikke dette, og prøver til og med å spøke om det i telefonen. Så tør de faktisk å anbefale at man registrerer seg i Brønnøysundregisteret mot telefonsalg, som om det er noe nytt. Via e-post sier de at det tar hele 4 uker å få reservert meg, men det forklarer ikke hvorfor jeg 5 uker senere blir oppringt igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Arrogant kundeservice og endrer avtale uten å gi melding"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet til e-Strøm hos Fortum for mange år siden da den var Billig den gangen. Ettervært har prisen og påslag blitt stadig dyrere. Selv spotprisen er dyrere hos Fortum enn hos de fleste andre leverandører! Og orientering om endringer i abb hos Fortum er total fraværende. eStrøm ble for en tid siden ikke tilgengelig lengre for nye kunder, men den ville fortsette for kunder som hadde den fra før ble det sagt. Men det stemte ikke! På nyåret -21 oppdaget jeg at mitt abb var endret til Fortum Marked den 1/8-20, og da uten å gi orientering. Ved kontakt kundeservice ble jeg møtt av en arrogant og lite kundevennlig rådgiver (dette var ikke første gangen) som kunne fortelle at de har sendt melding om dette i posten. Dette er nonsens tull da jeg har full kontroll på min postkasse. På "min side" hos dem er det en boks oppe til høyre som heter meldingsboks, og denne er for meldinger til/fra Fortum. Denne har ikke blitt brukt i det heletatt. En endring i avtale burde vært lagt inn her etter mitt syn. Vi har to avtaler, hjemme og på hytta. For to dager siden byttet jeg begge til Agva Kraft 12. Da Fortum oppdaget dette ble "min side" hos dem slettet og ikke lengre tilgjengelig selv om jeg fortsatt har faktura liggende der. Etter min erfaring med Fortum så fortjener dem ikke mere enn maks 1 stjerne! Styr langt unna Fortum!

Christian F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Innlogging på nettsiden fungerer ikke, jeg har sendt to emailer de siste to uker uten å få svar og ingen svarer på kundetelefonen. Slik kundeservice er uakseptabel og det ligger an til bytte av strømleverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"prisfrys"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk beskjed om når prisfrys ikke benyttes så er gammel avtale på lass. Men fakturagebyr og utgifter pr mnd på prisfrys kommer hver mnd. Ca 170 nok. Jeg har bed leverandøren fjerne prisfrys omgående. Hvis det ikke skjer biytter jeg leverandør omgående.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Banditter!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble lurt trill rundt av selger! Han sa bl.a at strømleverandøren jeg hadde da han ringte er fortums datterselskap, at han kunne se hva jeg betalte der, og at de kunne levere mye billigere! Bare svada! Jeg blir fakturert for ting jeg ikke har bestilt! Det tar 2 uker før de svarer på e-post i "kundeservice" STYR UNNA!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bruddgebyr på 500 kr på avtale uten binding"
2 syns denne omtalen er nyttig

Aldri mer Fortum. Fikk et bruddgebyr på 500 kr på en avtale uten binding. Skjulte kostnader som ikke fremgikk av avtalen

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR