
Jeg ble ifjor oppringt av en ivrig telefonselger som ville selge meg strømavtale med Fortum. Til tross for at jeg ba om å få opplistet alle gebyrer i e-post, påløp det ukjente og skjulte gebyrer allerede i første faktura. Fortums svar er at disse er inkludert i vilkår jeg aldri har sett og aldri har godtatt. Jeg håper alle tenker nøye gjennom hva de begir seg ut på før de velger Fortum. Kundeservice kan dere glemme og bli ikke overrasket om det plutselig er skjulte gebyrer og avgifter.
1. Appen er gjennomtenkt og smart. Den forteller deg hvordan du bruker strømmen på detaljenivå samtidig som den estimerer ca pris for neste strømfaktura. 2. Ingen overraskelser. Nettleien inngår i strømregningen deres. 3. Gode betingelser dersom du har Obos-medlemskap. 4. Mulighet for smart elbil-ladning når strømmen er billig. 5. Smart varmestyring gjennom at du kobler elektrisk ovn til deres app. 6. Dersom du har solcellepanel har de muligheten til å kjøpe overskuddsstrømmen du produserer. 7. Sparetips i appen om hvordan du kan redusere strømforbruket/energieffektivisere boligen. Jeg har ikke hatt noe problem med Fortum som strømleverandør. Jeg sliter faktisk litt med å finne andre alternativer som kan matche godt for meg. Jeg håper Fortum kommer med flere måter å smart strømstyre boligen i appen deres.
Ble lokket med aktiv forvaltingsavtale som skulle slå spotpris over tid. Sjekket nylig med kundeservice hva de i realiteten har oppnådd med forvaltningen. Etter lang tid fikk jeg svar. De har vært betydelig dyrere enn spotpris HVER MÅNED de siste 3 årene. Da jeg sa opp fikk jeg vite at jeg hadde 12mnd oppsigelsestid. Opplever selskapets praksis som uetisk. Noe postivt?: "Min side" på nettet virker OK
De sa at strøm og nettleie kom på en faktura, det er feil. Har ikke avtale med min nettleverandør
Jeg kan ikke logge inn og se mit forbruk og betale fakturaer… jeg har gentagne gange henvendt mig for at få tilgang til min konto. Fortum svarer ikke på mine henvendelser og sender mig rykkere på fakturaer som ikke er betalt. Fakturaer kan kun kun ses ved at logge inn, men når jeg ikke kan få tilgang til kontoen min er det veldig svært. Forum tager ikke kunderne sin seriøst
Fikk byttet til Aktiv bedrift via en telefonselger for noen mnd siden, og så langt har alt jeg ble lovet blitt overholdt. Fikk fjernet påslaget jeg hadde fra Fjordkraft, og strømprisen ble jevnt over billigere. Meldte meg opp på avtalen Aktiv bedrift, og sålangt fornøyd med dette. Litt skeptisk til oppsigelsestiden, men opplever så langt Fortum som en seriøs aktør.
Gunstig avtale. for FORTUM! Fortum kontaktet oss og tilbød en avtale som het: "Aktiv Bedrift" Dette skulle være en gunstig avtale med Fortum som jaktet billig strøm, og skulle kunne selge oss strøm til en pris som var bedre enn Spot-prisen. Flott! Nå har vi vært kunde i 4 mndr. Ingen mnd har de greid det de lovte. Fasit: 10 % over spot pris i snitt. + mange unødvendige tillegg som jeg heldigvis har fått avbestilt de fleste. Men dette er lureri fra ende til annen. STYR UNNA! I tillegg så har de 12 måneders oppsigelses tid. Så nå sitter vi i klisteret! Ketil G.
Vi bodde i en liten leilighet på 43 m2. Det først året var prisen mellom 500- 1000 kr i måneden, helt normalt. Plutselig får vi regninger på 3000 - 3600 kr i måneden. Vi kontakter dem og de sier at vi ikke "kanselerte eller endret tilbuds avtalen i tide", så det er vår feil. Denne småskriften hadde ikke telefonselgeren forklart til min kjæreste som evt har benyttet seg av det at han er utenlandsk. Vi bruker ikke mye strøm og reiser mye, dette kan hverken skyldes økt forbruk eller høyere nettleie, som jo har steget, men ikke med mer en 300% prosent! Har aldri vært så forbanna, og servicen vi fikk når vi prøvde å finne en løsning var latterlig. HOLD DERE UNNA!