Meny

Fortum strømpriser

Skriv omtale
Gå til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Strømdeal
Spotpris - Fortum
82 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
678 kr
40,68 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Netto
Innkjøpspris - Fortum
82 omtaler
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
761 kr
45,67 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fortum omtaler og erfaringer
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
93
av 101 innen
strømselskap
33%
anbefaler
Fortum
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"På grensen til svindel.."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt fortum i et par år og alltid hatt efaktura avtale. Plutselig begynner de å legge inn 59 kr i mnd gebyr for "manglende avtalegiro" på regningene mine. Klaget og fikk til svar at man alltid må ha "alle muligheter åpne" i nettbanken selv om de ikke benyttes, og de som har avtalegiro får også tilsvarende gebyr for "manglende efakturaavtale". Byttet selvsagt leverandør samme dag...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rimelig og enkelt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde lenge hos Fjordkraft, men fikk en hyggelig telefon om at en god og rimelig avtale. Sjelden jeg legger inn omtaler, men her sto alt til forventingene!

Kurt A. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forbanna drittfirma"

Inkluder gjerne hva som er bra: absolutt ingenting. Mye surr, mangler tilbakebetaling av tvunget depositum, lang ventetid på telefon(Veldig lang).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Litt uklart"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tenkte en stund om jeg skulle skrive en omtale eller ikke... Til slutt hadde jeg ikke noe annet valg.... Først og fremst kundeservice (det er lettere å få tak i God enn dem), særlig når du trenger forklaring om fakturaer :) Andre ting... skal påpeke at forklaringene dems var ikke gode nok. Dette her handler om avtalen "lik betaling". Kort fortalt ble jeg ubehagelig overrasket med hver eneste mottatt faktura så langt :) Regningen/summen var over den som var avtalt i kontrakten. Via telefon ble det bekreftet (2 GANGER! forresten, brukte litt tid på det /siden jeg var på "sommer" ferie hehehe) at jeg kommer til å få neste faktura med riktig summen (den som var avtalt i kontrakten). BLE IKKE DET. Da bestemte jeg å bytte :) Tipper at jeg ikke kommer til å få overskudd (på de overbetalte fakturaene) tilbake hehehe :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uventet dårlig kundebehandling."
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble kunde hos Fortum i 2014 da jeg kjøpte meg elbil, og fikk vite at ved å være strømkunde både bolig og hurtiglading, kunne jeg få gode priser. Og det var jo riktig det. Alt vel så langt. Men etter 5 år som kunde så forventer man noe mer enn svada som svar når det stilles spørsmålstegn ved kundeservicen. Nylig gikk avtalen ut og ny avtale aktivert. Det er i seg selv greit. Men jeg oppdager at Fortum legger på et ekstra gebyr på kr. 39 for at jeg ikke har avtalegiro! Jeg mailer og opplyser at jeg i alle år som kunde har brukt E-faktura. Men det er ikke nok, for iflg Fortum og den nye avtalen må man ha både avtalegiro og E-faktura?!?! Jeg etterlyser logikken i dette. Og får svar tilbake om at jeg MÅ ha begge. Avtalegiro med autotrekk, også kommer E-fakt opp i nettbank som en kvittering. WOW, fiffi løsning. Hele poenget med avtalen (som det står i deres vilkår) er at de kr 39 blir fakturert hvis kunden ikke har elektronisk betalingsmetode og det blir fakturert i papirform!!! Ok, så Fortum mener da at E- faktura ikke er nok? Fortum gir seg ikke, og jeg stiller et ultimatum. Fjern de 39kr eller så finner jeg meg en annen leverandør. Svaret jeg får er nokså arrogant. Vi får dessverre ikke endret vilkårene i avtalen. Konklusjonen er: Fortum mener de 39kr er verdt å holde på men at de mister meg som kunde. Her har dere litt å lære når det kommer til kundebehandling Fortum. I alle år som kunde hos dere har jeg oppfattet dere som seriøse, men etter gjennomgang av omtaleloggen her på Bytt.no og andre steder, så ligger dere jo vanvittig langt nede. Kanskje revurdere deres kundebehandlingspolicy eller bytte ut ansatte?

Svar fra Fortum
02.08.2019 10.51
Hei, Tinh.

Jeg forstår din frustrasjon, men det er dessverre ikke slik at de som sitter på vårt kundesenter har myndighet til å endre vilkår på våre avtaler.
Enkelte lavprisavtaler på strøm krever denne formen for fakturering, og dette er veldig vanlig blant mange strømleverandører.

Mvh Lene
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært kunde hos Fortum i rundt 9 måneder er jeg endelig gått lei av den elendige kundeservicen. Ikke en eneste gang iløpet av de 9 månedene klarte de å sende faktura til riktig adresse, og hver gang nektet de å trekke tilbake purregebyret. I tilllegg har selve opplevelsen med kundeservice på telefon vært så horribel at jeg nesten ikke kan sette ord på det - nedlatende, uverdiggjørende oppførsel.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10.50
Hei, Eira.

Beklagelig å høre om din opplevelse ved kontakt med vårt kundesenter. Våre kundebehandlere strekker seg langt for å gjøre hver enkelt kunde fornøyd.
Uten å ha direkte innsyn i din sak så er det vanskelig å si hvorfor du ikke har mottatt dine fakturaer. Send oss gjerne en mail til kundeservice@fortum.com, så kan vi undersøke det litt nærmere for deg.

Mvh Lene
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var allerede en fornøyd LOS kunde, så av en eller annen grunn dukker disse selgerne opp og som de mener er sendt av borettslaget selv pga de har så billig pris. Selgeren viser seg å være svært pågående gjør at jeg ender opp med å signere avtale da de lover markedets laveste pris som viser seg å være i form av en fast månedsavtale. Først når den første faktura kom viste det seg at denne var på kr. 640,- og varte 3 mnd, før de økte prisen til kr. 1030,- pr mnd og denne kommer i 5 mnd. Totalt kr 7070kr fordelt på 8 mnd! og da må jeg vurdere andre leverandører, så dyr strømpris skal det vel ikke være? Fakturaene er dessuten uforståelige og når det i tillegg blir så dyrt, ja da har man ingen andre valg enn å bytte leverandør. Ja, jeg er villig til å betale bruddgebyr på kr 900,- (6 mnd bindingstid) for å slippe så dyre fakturaer, men så tar den siste faktura kaka og jeg spør; hva hvorfor hvordan, kan den siste faktura komme på kr 3160,- (juni mnd)? hva er dette? og det står ikke noe forklaring på hva denne faktura er, annet enn "restanse tidlig. faktura" hva vil det bety? at tidligere faktura ikke er betalt? ikke er oppgjort? er ikke kr 7070kr på 8 mnd nok betaling? Konklusjon: uforståelige fakturaer og svært dyre priser gjør at jeg bytter leverandør. Jeg føler meg lurt og det er trist når man attpåtil blir straffet med så høy sluttfaktura.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10.50
Hei, Sjm.

Som jeg forstår av din forklaring, så har du fått tjenesten vi tilbyr som heter Lik Betaling. Lik betaling innebærer at du betaler en fast sum per måned hvor utregningen er foretatt i henhold til ditt strømforbruk og gjennomsnittlig spotpris. Videre er det slik at når man har lik betaling så kan det forekomme justeringer på beløpet, dette da spotprisen samt forbruk er varierende.
Fordelen med lik betaling er at man hele tiden vet hva man skal betale per måned, men de reelle fakturaene kan være noe høyere. Denne informasjonen fremkommer i fakturaene du mottar.
Dette forklarer også hvorfor du mottar en høyere sluttfaktura da summen du har betalt på lik betaling har vært lavere enn dine reelle fakturaer.

Mvh Lene
Fortum Kundeservice
Kristine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble snakket til via stand. Ubehagelig møte. Sa de skulle gi meg et tilbud på strøm, og i den forbindelse trengte litt info. Etter de hadde fått info sa de at jeg byttet til dem for å få skreddersydd strøm. Det var ikke lenger et tilbud, men snakk om å faktisk bytte av strømleverandør. Dette sa de ikke ifra om på forhånd og jeg var heldig som oppdaget dette selv etterhvert. Til tross for at jeg ville avslutte samtalen ville de ikke la meg gå. Ble veldig innpåsliten og pågående. Etter lang tid måtte jeg bare forlate. Lureri og svindel hele greiene.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10.50
Hei, Kristine.

Jeg beklager din opplevelse av selger på stand. Selger ville nok bare forsøke å gi deg et godt tilbud, men jeg beklager at du opplevde det som ubehagelig.
Vi setter pris på slike tilbakemeldinger, det er på denne måten vi kan gjøre en enda bedre jobb.

Mvh Lene
Fortum Kundeservice
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR