Meny

Fortum strømpriser

Skriv omtale
Bytt til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Fortum Marked
Timespot - Fortum
110 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
188 kr
11,26 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fortum Trygg
Variabel pris - Fortum
110 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
458 kr
27,50 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fortum Stabil
Variabel pris - Fortum
110 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
498 kr
29,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fortum omtaler og erfaringer
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
95
av 102 innen
strømselskap
30%
anbefaler
Fortum
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Jeg var kunde, men selgeren til Fortum fikk meg til å bytte!"

Jeg inngikk avtale med Fortum gjennom nettsiden deres tidligere denne sommeren med tilbud fra OBOS. Var raskt og sette opp, men tok en del tid å få bekreftet bytte fra Fortum sin side. Det går helt fint. Hvorfor jeg går vekk fra Fortum skyldes det frekkeste møte min samboeren hadde med selger jeg har noen sinne hørt. Det hele begynner med en telefon fra Fortum til min samboer, hvor vedkommende utgir seg for å være fra kundeservice hos Fortum. Han spør om vi er fornøyd så langt og vil bare gå igjennom et par ting med henne angående avtalen vår. Samboeren ber han pent ringe meg i stedet og gir han nummeret mitt. Jeg er den som tar meg av strømavtaler. Selgeren er helt uinteressert i å ringe meg, og sier at det er hun han har ringt og bare hun han vil snakke med. Så samboeren min fortsetter å høre på hva selgeren sier. Selgeren utnytter hardt at samboeren min ikke vet så mye om strømavtaler og prakker på henne alle slags tillegg og forsikringer, alt i påskudd av at det er gratis. Gratis i 30 dager kanskje, men åpenbart dyrere for oss når prøvetiden er over. Frustrende at Fortum sender selgerene sine på oss som allerede er blitt kunder. Takk og forvell til dere. Jeg er blitt meget fornøyd med min nye strømleverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Stort sett fornøyd med Fortum. Men, som jeg erfarte selv (og som jeg leste i media) er "trygg hverdag" på kanten med svindel/verdiløst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig fornøyd"

Fikk de i 2018 da hadde de en billig avtale jeg var fornøyd med. Veldig bra oversikt over faktura og på min side. Etter den avtalen jeg hadde begynte og gå opp i pris ser jeg at jeg må bytte til en annen avtale og strømleverandør. De var jeg utrolig fornøyd med men når prisen går opp og jeg får ikke lavere pris. må jeg dessverre bytte og de klarte ikke holde på meg som kunde mer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Har aldri byttet. Hvorfor det? Er superfornøyd"

Vil bare si at jeg er 100% fornøyd med Fortum! Kundeservice og fakturaer. Har hatt “lik betaling“ siden det startet. Ikke noe lureri, aldri. Enkelt og greit.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Lurer folk til og bekrefte"
2 syns denne omtalen er nyttig

Svigermor fikk telefon fra dette selskapet, og ho fikk forståelsen av at ho måtte flytte strømen over til dem. Men usikkerheten gjorde at hun ville ha dette sendt i posten. Ja, det var ingen problem sa selgeren. Jeg sender deg ei melding, så bekrefter du bare med "OK", så ordner det seg. Og det gjorde ho. Så fikk ho senere en SMS der dem takket for at hun var blitt kunde og ba om epost-adressen sånn at dem var oppdatert. Nå er vi bare spent på hva dette koster i kroner. Bare og svarteliste dette firmaet. Blir og ringe i morra og få dette endret på. Makan til frekk oppførsel.

Svar fra Fortum
11.06.2020 08.31
Hei Tom og takk for din anmeldelse!

Dette er veldig leit å lese, det er ikke sånn vår praksis skal være!

Jeg håper du har meldt inn tidspunkt og telefonnummer din svigermor ble ringt fra slik at vi kan melde dette videre!

Jeg kan med sikkerhet meddele at vår selger har gitt hun den beste avtalen hun kan få fra oss, men om hun fortsatt ønsker å angre så er hun hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss slik at vi kan ordne dette for hun!

Ønsker deg en fin dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund / Fortum kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Skam dere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dere er de mest useriøse strømleverandør jeg har opplev i mitt liv. De utgir seg for å være superhyggelige og super hjelpsom, men det varer en liten stund- Plutselig er de økt trippelpris og folk som sitter og smatter på tyggegummi når du ringer ufin og arrogante bøller. SKAM DERE!!!

Svar fra Fortum
11.06.2020 08.30
Hei Mona og takk for din henvendelse!

Dette er veldig leit å lese og er ikke normal praksis blant mine kollegaer! Vi er veldig opptatt av god kundeservice og fornøyde kunder, så jeg håper du kan sende oss en epost med tidspunkt og navn til vedkommende om du husker det, slik at vi kan ta tak i dette.

Hvorav når det kommer til økt pris på din avtale så vil vi gjerne at du utdyper dette, da vi ikke har varierende avtaler, men avtaler som følger ditt forbruk!

Vi beklager for denne opplevelsen!

Ønsker deg en fin dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund / Fortum kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Frekke på telefonen etter at jeg har byttet til et annet el selskap. Ønsket å få meg tilbake som kunde, men reagerte med å være frekk på telefonen når jeg ikke var interessert i å oppgi hvilket selskap jeg benytter nå, for deretter på slenge på røret.

Svar fra Fortum
11.06.2020 08.28
Hei Moni og takk for din anmeldelse!

Dette er veldig leit å lese, jeg håper du har tatt kontakt med vår kundeservice og informert om dette. Våre kundebehandlere skal til enhver tid være hyggelig og høflige ovenfor kunder, selv om de ikke ønsker å være kunde hos oss lenger.

Vi beklager så mye for dette!

Ønsker deg en fin dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund / Fortum kundeservice
Knut N. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Regning uten avtale"

Har ikke avtale med Fortum, får regning likevel. Fortum har kontaktet samboer, mens avtalen med Lyse energi sto i mitt navn.

Svar fra Fortum
11.06.2020 08.20
Hei Knut og takk for din anmeldelse!

Vi sender ikke ut regning med mindre man er strømkunde hos oss.

Vi har ikke oversikt over hvem som har avtalen i sitt navn, våre selgere ringer ut å tilbyr strøm til de som ønsker det!

Ønsker deg en fin dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund / Fortum kundeservice
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR