Meny

Fortum strømpriser

Skriv omtale
Bytt til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Netto
Timespot - Fortum
100 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
355 kr
21,29 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Variabel
Variabel pris - Fortum
100 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
750 kr
45,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fortum omtaler og erfaringer
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
96
av 102 innen
strømselskap
31%
anbefaler
Fortum
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rimelig og seriøs strømleverandør"

Fikk en avtale som heter Aktiv bedrift. Ser allerede nå etter 3 mnd at jeg har omtrent halvert kostnadene på strømforbruket mitt. Hyggelige folk som jobber i kundeservice. Anbefales!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyrt, skjulte kostnader, kundeservice er elendig"

Vært dyrt fra dag 1. Lik pris hele året var beskjeden jeg fikk. De skrudde opp pris fra 500 til 1200 løpet av 4mnd. Sender faktura etter bytte på over 2000kr for strøm jeg alt har betalt for, utestående. Helt elendig kundeservice også. Sendt Mail om og få lade rabatt på el bil som står på siden dem. Ikke svar på Mail jeg januar, heller ikke noe svar på Mail der jeg purret på de. Ikke noe lade rabatt har jeg fått heller. De tegner også andre avtaler inn som jeg verken har sagt ja til eller fått noen info om. Uten og gi beskjed la de til trygg hverdag og grønt valg. Ok er 3kr dagen men hvem har godkjent det? Ikke jeg. Penger for produktet jeg verken har bestilt eller godkjent skal de ha. Burde vært anmeldt for og drive butikk på denne måten

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig fornøyd!!"

Har nå brukt Fortum i 4 måneder etter å ha byttet fra Fjordkraft og merker veldig stor forskjell på pris. Hvis jeg lurer på noe er kundeservice utrolig hyggelig og lett tilgjengelig. Kan anbefales på det sterkeste!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Tips til hvordan du håndterer slike skurkefirmaer. Det funker!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk nettopp en telefon med en vennlig og intens snakkesalig telefonselger som presenterte seg så fort at jeg måtte spørre ham tre ganger om hvem han representerte? "Det er Fortum som er eier av Hafslund. Det vet du sikkert?" Det visste jeg ikke. Etter å ha listet opp en strømpris på 17 øre pr. kW, ingen binding og en skreddersydd avtale tilpasset vårt forbruk, stilt han 12-15 spørsmål om bolig, el-bil, areal etc, så slang han på: "Det er er vel i orden at denne samtalen tas opp, ikke sant?", noe jeg bekreftet, nærmest mens han raste videre. Jeg ba om å få hele tilbudet pr. e-post, før jeg eventuelt gikk inn på en avtale. "Ikke noe problem, den kan du lese i ro og mak før du bestemmer deg. Jeg sender deg en sms som du bare bekrefter med et OK, for det må til før jeg sender deg avtalen pr. e-post. Greit, ikke sant?" Så kom det: " Du får en sms i løpet av 30 sekunder, og så svarer du bare OK på den med én gang. Så utløses automatisk den e-posten jeg skal sende deg." Det var det. SMS´en kom straks avtalen var avsluttet og den lød slik: "Takk for din bestilling av skredderstrøm,. Vennligst svar OK på meldingen for å bekrefte bestillingen. Hilsen oss i Fortum." Da svarte jeg med en SMS til telefonnummeret som meldingen kom fra, dvs. 46* ** **8. "Bestillingen min kommer selvsagt først ETTER at jeg har lest gjennom avtalen som sendes pr. e-post. Det er vel logisk?" Da fikk jeg et kjapt svar, men det kom fra Telenor: "SMS-melding: Hei! Du har sendt en SMS til 004721*****0. Dette nummeret eksisterer ikke, og meldingen vil derfor ikke bli levert. Hilsen Telenor." Frekke bedrager! Jeg er villig til eventuelt å kjøre en sak for Forliksrådet, hvis de bråker nå. TIPS! Jeg kjørte EuroPark for Forliksrådet for noen år tilbake. Først føret jeg et nøye regnskap over all kontakt og korrespondanse i denne bråkesaken hvor de løy på seg en skyhøy bot. Antall timer jeg brukte på dette, var totalt 5,5 timer. Jeg beregnet meg en meget saftig timelønn tilsvarende de dyreste advokatene og fakturerte EuroPark dette totalbeløpet. Dommeren i Forliksrådet ga meg fullt medhold. Hun sa at hun aldri hadde opplevd en så kreativ måte å håndtere EuroPark på før. Samtidig ble EuroPark pålagt å endre sine innkrevingsrutiner. Så alle dere som opplever slike skurkefirmaer; metoden anbefales. Send dem faktura på tiden du bruker. Jeg har benyttet den senere og varslet hva jeg var i ferd med, i fall de ikke ga seg; først da ble det stopp!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
""Eplekjekke" selgere som gjør alt for å lure deg"
3 syns denne omtalen er nyttig

"Eplekjekke" selgere som gjør alt for å lure deg. Når vi hadde kommet oss vekk fra Fortum, ringte de igjen. Plutselig hadde de en "bedre" avtale. Aldri Fortum igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Er det lureri dere holder på med?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hvis ikke et bruddgebyr på Kr 3000,- er presentert før/ved avtalens start er det ikke noen bruddgebyr. Det skal komme klart frem før man signerer en avtale, og ikke fremlegges fra strømleverandøren i etterkant ved et leverandørbytte.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Bruddgebyr på 3000"
3 syns denne omtalen er nyttig

Startet med NorgesEnergi AS i 2014 som ble tatt over av Forum i Mai/Juni 2018, uten at jeg ble informert. Har aldri fått beskjed om vilkårene hos Fortum, ble ikke engang kontaktet ved overgangen. Tenkte det var greit nok, sikkert ikke mye forskjell på priser. I Desember 2019 bestemte jeg meg for å bytte leverandør. Ingen hos Fortum ringte for å informere om noe som helst. Fikk nå levert et bruddgebyr på 3000 kr til forfall februar 2020. Dette er uakseptabelt. Kommer til å føre sak hos Elklagenemda mot Fortum, hvis de ikke kommer med en fornuftig løsning!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Telefon terror"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får tlf i fra fortum markets nesten daglig og vær gang jeg blokkerer nr ringer dere på et annet nr. Dette er kunn iriterende. Fortsetter dette bytter jeg strømleverandør. Og siden dere ringer nesten daglig får dere dårlig omtale på alt.

Svar fra Fortum
04.02.2020 16.38
Hei Anders og takk for din anmeldelse!

Dette er ikke noe godt å høre, det skal ikke være sånn at vi skal ringe opp daglig etter at du har snakket med oss.

Kan du sende oss ditt mobilnummer per chat eller på epost, slik at vi får fjernet deg fra ringelistene våre?

Ønsker deg en riktig god dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund / Fortum kundeservice
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR