Meny

Fortum strømpriser

Skriv omtale
Bytt til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Fortum OBOS Medlemsstrøm
Timespot - Fortum
381 omtaler
Langvarig spotavtale (12 mnd)
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 987 kr /mnd
144,43 øre/kWt
Detaljer
Sammenlign
Ikke samarbeid
Fortum NAF Medlemsstrøm
Timespot - Fortum
381 omtaler
Langvarig spotavtale (12 mnd)
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
2 008 kr /mnd
145,93 øre/kWt
Detaljer
Sammenlign
Ikke samarbeid
Fortum Marked
Timespot - Fortum
381 omtaler
Kortvarig spotavtale (6 mnd)
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
2 029 kr /mnd
147,43 øre/kWt
Detaljer
Sammenlign
Ikke samarbeid
Fortum Spot med Smartlading
Timespot - Fortum
381 omtaler
Langvarig spotavtale (12 mnd)
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
2 033 kr /mnd
147,74 øre/kWt
Detaljer
Sammenlign
Ikke samarbeid
Fortum Strøm
Timespot - Fortum
381 omtaler
Kortvarig spotavtale (1 mnd)
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
2 096 kr /mnd
152,34 øre/kWt
Detaljer
Sammenlign
Ikke samarbeid
Fortum omtaler og erfaringer
1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
109
av 111 innen
strømselskap
18%
anbefaler
Fortum
Irritert K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurt til å inngå svindelaktig avtale med telefonselger"

Jeg ble ifjor oppringt av en ivrig telefonselger som ville selge meg strømavtale med Fortum. Til tross for at jeg ba om å få opplistet alle gebyrer i e-post, påløp det ukjente og skjulte gebyrer allerede i første faktura. Fortums svar er at disse er inkludert i vilkår jeg aldri har sett og aldri har godtatt. Jeg håper alle tenker nøye gjennom hva de begir seg ut på før de velger Fortum. Kundeservice kan dere glemme og bli ikke overrasket om det plutselig er skjulte gebyrer og avgifter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
"Det er absolutt ingenting å klage på!"
2 syns denne omtalen er nyttig

1. Appen er gjennomtenkt og smart. Den forteller deg hvordan du bruker strømmen på detaljenivå samtidig som den estimerer ca pris for neste strømfaktura. 2. Ingen overraskelser. Nettleien inngår i strømregningen deres. 3. Gode betingelser dersom du har Obos-medlemskap. 4. Mulighet for smart elbil-ladning når strømmen er billig. 5. Smart varmestyring gjennom at du kobler elektrisk ovn til deres app. 6. Dersom du har solcellepanel har de muligheten til å kjøpe overskuddsstrømmen du produserer. 7. Sparetips i appen om hvordan du kan redusere strømforbruket/energieffektivisere boligen. Jeg har ikke hatt noe problem med Fortum som strømleverandør. Jeg sliter faktisk litt med å finne andre alternativer som kan matche godt for meg. Jeg håper Fortum kommer med flere måter å smart strømstyre boligen i appen deres.

Svar fra Fortum
20.03.2023 14:58
Hei Kaj! Takk for en utrolig hyggelig tilbakemelding, det setter vi veldig stor pris på! Smart varmestyring er den siste funksjonen vi jobber med å utvikle, så morsomt å høre at du er i gang med og bruke denne! Selv om den fortsatt er i en pilotfase så jobbes det kontinuerlig med å videreutvikle den, slik at vi kan tilby enda flere smarte løsninger og funksjoner til kundene våre :) Ikke nøl med å ta kontakt med oss om det er noe du lurer på! Vennlig hilsen Fortum
Tom E. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel - Ble lokket med aktiv forvalting - Har tapt hver måned"

Ble lokket med aktiv forvaltingsavtale som skulle slå spotpris over tid. Sjekket nylig med kundeservice hva de i realiteten har oppnådd med forvaltningen. Etter lang tid fikk jeg svar. De har vært betydelig dyrere enn spotpris HVER MÅNED de siste 3 årene. Da jeg sa opp fikk jeg vite at jeg hadde 12mnd oppsigelsestid. Opplever selskapets praksis som uetisk. Noe postivt?: "Min side" på nettet virker OK

Svar fra Fortum
20.03.2023 14:57
Hei Tom E. P. Veldig beklagelig å høre at du er misfornøyd med strømavtalen du fikk hos oss. Ut i fra hva du beskriver så høres det ut som om du har hatt bedriftsavtale, og strømavtaler for bedriftskunder har andre vilkår enn for våre privatkunder. Vi aktiverer likevel aldri strømavtale på noen kunder uten å ha skriftlig informert om avtale og avtalevilkår, og mottatt aksept på dette, men det er likevel veldig beklagelig om du i utgangspunktet har fått anbefalt en avtale som vist seg og ikke være gunstig for deg. Selv om du har byttet selskap ønsker vi veldig gjerne å få kontakt med deg, slik at vi kan finne en hyggelig løsning på problemet. Ta gjerne kontakt på tlf 21 49 49 49 eller [email protected] Håper å høre fra deg. Vennlig hilsen Fortum Strøm
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Anne L. L
Kundetilfredshet
App
Vurderer å bytte selskap
"Løgn ved inngåelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

De sa at strøm og nettleie kom på en faktura, det er feil. Har ikke avtale med min nettleverandør

Svar fra Fortum
20.03.2023 14:54
Hei Anne L. L. Vi har gjennomfaktureringsavtale med de aller fleste nettleverandører i hele landet, men det er jo dessverre noen få vi ikke har det med. Om netteieren din er en av disse få er det veldig beklagelig, spesielt dersom vi skal ha tilbydd deg det ved avtaleinngåelse. Selv om vi dessverre ikke kan løse problemet rundt gjennomfaktureringsavtalen umiddelbart ønsker vi veldig gjerne å finne en hyggelig løsning slik at du blir fornøyd. Vi kan nås på tlf 21 49 49 49, [email protected] eller via chat på nettsiden vår: https://strom.fortum.no/kundeservice Håper å høre fra deg! Vennlig hilsen Fortum Strøm
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fortum ignorerer mig når jeg henvender mig på mail"

Jeg kan ikke logge inn og se mit forbruk og betale fakturaer… jeg har gentagne gange henvendt mig for at få tilgang til min konto. Fortum svarer ikke på mine henvendelser og sender mig rykkere på fakturaer som ikke er betalt. Fakturaer kan kun kun ses ved at logge inn, men når jeg ikke kan få tilgang til kontoen min er det veldig svært. Forum tager ikke kunderne sin seriøst

Svar fra Fortum
20.03.2023 14:54
Hei Khalid. Det er veldig beklagelig å høre om din opplevelse hos oss og at du ikke har fått svar på dine henvendelser. Har du sendt henvendelse til vår e-post [email protected] eller via kontaktskjema? Ved henvendelse til en av disse skal du ganske umiddelbart få en e-post med et saksnummer. Vi hadde satt veldig stor pris på om du kunne tatt kontakt via chat på vår nettside: https://strom.fortum.no/kundeservice. Der har vi for tiden veldig lite trafikk, og svarer deg umiddelbart i våre åpningstider 09-15. Noter også gjerne saksnummeret du har fått tilsendt ved tidligere henvendelser, da vi veldig gjerne vil få søkt opp dette i våre systemer for å se hva som har skjedd. Håper å høre fra deg! Vennlig hilsen Fortum Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
"Fornøyd med byttet"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk byttet til Aktiv bedrift via en telefonselger for noen mnd siden, og så langt har alt jeg ble lovet blitt overholdt. Fikk fjernet påslaget jeg hadde fra Fjordkraft, og strømprisen ble jevnt over billigere. Meldte meg opp på avtalen Aktiv bedrift, og sålangt fornøyd med dette. Litt skeptisk til oppsigelsestiden, men opplever så langt Fortum som en seriøs aktør.

Svar fra Fortum
20.03.2023 14:54
Hei Håkon. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi veldig stor pris på! Vennlig hilsen Fortum Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt. Styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gunstig avtale. for FORTUM! Fortum kontaktet oss og tilbød en avtale som het: "Aktiv Bedrift" Dette skulle være en gunstig avtale med Fortum som jaktet billig strøm, og skulle kunne selge oss strøm til en pris som var bedre enn Spot-prisen. Flott! Nå har vi vært kunde i 4 mndr. Ingen mnd har de greid det de lovte. Fasit: 10 % over spot pris i snitt. + mange unødvendige tillegg som jeg heldigvis har fått avbestilt de fleste. Men dette er lureri fra ende til annen. STYR UNNA! I tillegg så har de 12 måneders oppsigelses tid. Så nå sitter vi i klisteret! Ketil G.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"STYR UNNA! Kan knapt være et lovelig firma"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi bodde i en liten leilighet på 43 m2. Det først året var prisen mellom 500- 1000 kr i måneden, helt normalt. Plutselig får vi regninger på 3000 - 3600 kr i måneden. Vi kontakter dem og de sier at vi ikke "kanselerte eller endret tilbuds avtalen i tide", så det er vår feil. Denne småskriften hadde ikke telefonselgeren forklart til min kjæreste som evt har benyttet seg av det at han er utenlandsk. Vi bruker ikke mye strøm og reiser mye, dette kan hverken skyldes økt forbruk eller høyere nettleie, som jo har steget, men ikke med mer en 300% prosent! Har aldri vært så forbanna, og servicen vi fikk når vi prøvde å finne en løsning var latterlig. HOLD DERE UNNA!

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR