Meny

Fortum strømpriser

Skriv omtale
Gå til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Strømdeal
Spotpris - Fortum
69 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
886 kr
53,16 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ladebonus
Innkjøpspris - Fortum
69 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Krever eFaktura
950 kr
57,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Netto
Innkjøpspris - Fortum
69 omtaler
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
969 kr
58,15 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fortum omtaler og erfaringer
2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
88
av 96 innen
strømselskap
36%
anbefaler
Fortum
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble garantert lavere strømregninger..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble garantert lavere strømregninger, endte opp med nesten dobbelt så dyrt som eidsiva, bare løgn! Styr unna Fortum!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"De ringer og ringer ustanselig!"

De ringer meg flere ganger i uka, uavhengig om du er kunde eller ikke, og de bruker digital oppringning, som ikke er tillatt i Norge. Jeg har sendt dem epost og bedt dem om å fjerne meg, noe de har bekreftet. Likevel ringer de igjen dagen etter! Dette har skjedd så mange ganger nå, at jeg politianmelder dem for trakassering!

Svar fra Fortum
12.03.2019 08.41
Hei Atle. Vi beklager om vi har kontaktet deg mange ganger og det skal selvfølgelig ikke skje når du først har takket nei en gang.
Hvis du har sendt oss e-post, så har vi nok også reservert deg men det kan ta noe tid før du blir reservert fra ringelister. Du kan også be om å bli reservert når du blir kontaktet av vår selger og blir da reservert med en gang hos salgsselskapet vårt.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Kai Å. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig og miljøvennlig! Det er på tide å gjøre ett oppgjør med klimaendringene i verden. Det minste vi kan gjøre er å bytte strøm til en leverandør vi vet handler grønt! Ikke støtt atomkraftverk o.l!

Svar fra Fortum
12.03.2019 08.38
Hei Kai, og tusen takk for din hyggelige tilbakemelding :)

Mvh
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Two faktura for the same month"
2 syns denne omtalen er nyttig

Really bad kundeservice. They sell us a fixed price 1660kr in december that was supposed to start working in january. We accepted. We have been with them 2 years and all payments went automatic from our account. They didnt take money in december from the bank (we dont know why and they send by post TOGETHER faktura for december (3600) and the lik betaling (1660) for january. We contact kundeservice and we just got the answer YOU NEED TO PAY and that they can not take the money from the bank because they change the contract. We never got this information. We payed both faktura by hand. January on date. A couple pf days later we got a faktura also for january of 5000kr, but automatic ON THE BANK. Still no explanation from kundeservice. They say they want to give us back 1660... sorry? We payed on time! You need to give back 5000kr. We have never been a not paying customer.

Svar fra Fortum
05.03.2019 09.44
Hi Jara.

We are sorry to read that you been experience problems with our Lik Betaling service, and it seems like there have been misunderstandings here.

Since there are some personal details involved that we dont can post on this site, I have sent you an e-mail on your gmail with more information to get this sorted out.

Sincerly
Trond
Fortum Customer Service
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kanskje beste mulige leverandøren per i dag (19.02.2019)"

Flott avtale med bare 4,55 øre i påslag på Spotprisen. Ikke noe fastbeløp, og ikke noe i tilllegg for elsertifikater e.l. . Og det holder de! Det stemmer hver eneste måned når jeg (petimeter) kontrollerer mot Nord Pool. Det skal godt gjøres å finne bedre tilbud i landet i dag. Hvorfor gir så ikke 5 stjerner?. Fordi jeg er på Hafslund nett, landets største, og disse to største leverandørene på hvert sitt felt kan ikke klare å levere meg en faktura hvor målerstanden vises korrekt! Den differerer ca. 1.000 kWt fra aktuell målerstand. (men forbruket er registrert korrekt) Jeg har klaget begge stedene, men ingen kan eller vil gjøre noe med det.

Svar fra Fortum
21.02.2019 09.59
Hei Fred.

Hyggelig å høre du er fornøyd med strømavtalen Strømdeal :-)

Vi er kjent med det at det vises ulikt stand på faktura og hva som faktisk står på måleren. Denne feilen er vi årsak i, og kommer av endring fra standmålt til timesmåling. Ved endring til timesmåling ble den nullstilt i våre system. Det er noe vi har i vår rettelogg og vil bli rettet med tiden, men vi skal være ærlig å si at den ikke er prioritert da feilen ikke gir noen feil på faktura eller lignende, kun at det er forskjell på målerstanden som står på faktura og hva som vises på din strømmåler.

Ønsker deg en fin dag.

Mvh
Trond, Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"En avtale som alltid greier å ligge ørlittegrann foran de andre"

Etter å ha byttet avtale og leverandører en del ganger, endte jeg opp med en fin spotprisavtale hos fortum. Dette er en avtale som jeg stadig finner ut at er blant de billigste hver gang jeg tar en kjapp tid på dagens pris og sammenligner på Fortum.no

Svar fra Fortum
21.02.2019 09.59
Hei Ruben, og takk for den hyggelig tilbakemeldingen. Det setter vi stor pris på :-)

Vi ønsker deg en fin dag!

Mvh
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke tenk på å bli kunde hos Fortum!"

Dette er en lang historie, så for de som ikke vil lese alt tar jeg konklusjonen først: Ikke tenk på å bli kunde hos Fortum! I desember oppdaget jeg på strompris.no, at Fortum hadde en avtale med negativt påslag og binding i 6 måneder. Strompris.no er en nettside der den enkelte strømleverandør selv er ansvarlig for å vedlikeholde prisene som ligger der, mens nettsiden administreres av Forbrukerrådet. Jeg bestilte dermed strøm fra Fortum ut fra disse opplysningene. Bekreftelsen jeg fikk på mail viste da en pris som var lik spotpris (uten negativt påslag) og med binding i 6 måneder. Jeg kommenterte at dette ikke stemte med det grunnlaget jeg hadde bestilt etter. Jeg fikk da beskjed at det som lå på strompris.no ikke stemte og de spurte om jeg likevel ville bli kunde. Jeg svarte at om de ikke fulgte avtalen på srompris.no ville jeg ikke bli kunde. Stor var derfor overraskelsen da jeg fikk brev der det sto at de ønsket meg velkommen som kunde. Jeg ga beskjed om at jeg ikke var kunde. Men kundeservice på Fortum nytter det ikke å snakke med. De hadde registrert meg som kunde og med en pris som var lik spotpris. Jeg ba dem stryke meg som kunde siden de ikke fulgte prisen de selv hadde liggende på strompris.no og jeg i tillegg hadde sagt at jeg ikke ville bli kunde. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta kontakt med annet selskap og bytte, skulle da slippe å betale bruddgebyr. Da jeg bestilte hos annet selskap kom det sms som minnet på om at jeg ville bli belastet bruddgebyr. Til tross for at jeg sendte med utskrift av Fortums avtale fra strompris.no nektet de å godta det. Har hatt kontakt med Forbrukerrådet som er klar på at Fortum har gjort feil. Saken er nå også meldt Elklagenemnda. Så mitt beste råd er: Hold dere unna Fortum, man risikerer å bli kunde på dårlig grunnlag bare man kontakter dem og de har det er total mangel på kundeservice i selskapet

Svar fra Fortum
21.02.2019 09.58
Hei Knut.

Vi vet du har vært i kontakt med oss angående dette og vi ønsker å presisere her som vi har gjort i dialog med deg på e-post, at Fortum i løpet av det siste året ikke har hatt noen strømavtaler med negativt påslag og det er bakgrunnen for at vi ikke kom til enighet i din sak og derfor ikke kan etterkomme dine krav. At du velger å gå videre med din sak er derfor uungåelig for oss. Videre ble du heller aldri fakturert gebyr fra oss, som lovet, selv om den automatiske tekstmeldingsutsendelsen fra oss sa det før faktura var sendt deg.

Strømavtalen det gjelder er Strømdeal (https://www.fortum.no/stromdeal) og denne har vi hatt tilgjengelig for våre kunder i over to år og aldri hatt negativt påslag på, men derimot hatt veldig mange fornøyde kunder på og som vi er stolte av å kunne si er en av de mest gunstige strømavtalene på markedet over tid med null i påslag de første seks månedene og deretter bare 4,55 øre\kWh i påslag.

Vi ønsker deg en fin dag.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
"Styr unna dette selskapet Fortum!"

Min mor som er dement, fikk «Takk for bestillingen» brev. Som jeg skjønner det er hun nå i ferd med å bli Fortum strøm kunde. Hun husker mye og mener at det ikke er bestilt ny strøm. Hennes telefon er reservert mot selgere (for info:reservasjon er fornyet). Nå er jeg forbanna. Hennes adresse er feil, derav forsinket leveranse av brev med angrerett. Står i brevet når bestillingen er mottatt 25.01.2019, 15:22:08, men står ikke hvordan hun har bestilt og vedkommende som har tatt mot bestilling. Antar at dette har skjedd over telefonsalg. Eller tar disse idiotene og sender ut te folk at de er blitt kunde. Hvor i hel#%te finner de databasene som de lager disse svindlerne fra. Kjerringa har bodd samme sted hele livet og har kun hatt en adresse.

Svar fra Fortum
21.02.2019 09.58
Hei Bent.

Dette hørtes absolutt ikke bra ut og vi håper du har vært i kontakt med oss angående dette? Hvis ikke ønsker vi gjerne at du gjør det og vedlegger eventuelt vergebrev om det er oppnevnt, som vi ofte opplever demente har.
Dette kan du da sende til kundeservice@fortum.com og merk "Sak fra Bent - Bytt.no".

Vi ser frem til å høre fra dere!

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR