Meny

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Hafslund Strøm
2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
99
av 101 innen
strømselskap
22%
anbefaler
Hafslund Strøm
Filtrer omtaler
51
18
22
28
215
Sorter omtaler etter
Viser av 334 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lurte oss"

De har lurt oss for 30 000,- ved å ikke gjøre sin del av avtalen og sier nå at vi skylder dem disse pengene. Så nå er vi låst til dette elendige strømselskapet i flere år… ikke bruk appen deres den er bare løgn! Men de anbefaler deg den som et godt redskap!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"De bryter avtalen «lik betaling»"
1 syns denne omtalen er nyttig

Unngå lik betaling. Hafslund har, ved en glipp, glemt å øke lik betaling. Slik at det for min del har samlet seg opp nesten ett års forbruk… som de mener jeg skylder de…

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"ekstratjenester vi aldri har bedt om -"
2 syns denne omtalen er nyttig

Uten at vi i det hele tatt har bedt om det så ligger det inne i strømregningen flere tilleggs"tjenester" som vi aldri har bedt om. Kostnadene for disse viser seg å overstige strømforbruket (liten ny leilighet på 55 kvm.). Når vi så begynner å grave i dette, og klager på kostnadene (unødvendige ekstrakostnader på vel 5000 over 2 år), så svarer ikke selskapet. En detaljert klage med to purringer over nesten to mnd. har ikke resultert i noe svar. Styr unna dette selskapet!!

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Krav på 17 750"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi er et studentkollektiv som hadde avtalen «lik betaling». Vi overtok strømavtalen fra de forrige leietakerne. Fordi vi er studenter med begrenset inntekt er forutberegnelighet viktig. Tjenesten Lik betaling hele året høres derfor lurt ut. Hafslund beregnet at vi skulle bruke ca 1200 kroner i måneden i vår ca 60kvm leilighet i Oslo. Denne summen betalte vi både sommer og vinter. I januar skrudde de plutselig opp månedsprisen til 4900 kroner. Dette hadde vi ikke sjans til å betale, så vi valgte derfor å bytte strømleverandør. Med ny strømleverandør betaler vi til sammenligning 500 kr/mnd. Nå har Hafslund sendt krav på 17 750 kr fordi Hafslund har feilberegnet hvor mye strøm vi angivelig kom til å bruke. Hafslund markedsfører avtalen med "Betal det samme hver måned gjennom hele året med betalingstjenesten Lik betaling." Det minste de da kan gjøre er jo nettopp å sørge for at vi betaler det samme hele året. Det hjelper jo ingenting å betale jevnt hele året dersom det kommer en sluttregning på 17 750 kroner. Vi oppfatter dette som at Hafslund ikke har levert sin del av avtalen (beregne lik strøm hele året), og vi kommer derfor aldri til å benytte oss av de igjen. Det som kunne vært bedre er om Hafslund innrømmer at de har misligholdt avtalen, og derfor kutter kravet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Grønt valg har jeg aldri bestilt! - Ren svindel!"

Har i flere år betalt for "grønt valg" - Hafslunds forklaring er at jeg har svart på en SMS og dermed bestilt det. Merkelig når jeg har som prinsipp å aldri bestille noe av telefonselgere eller tilsvarende, som gjerrig klimafornekter ville jeg vel heller ikke bestilt/ svart ja på noe slikt svada som koster meg 2 kr dagen! Sjekk fakturaen din fra Hafslund!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"

Hafslund strøm lovet oss en måned gratis strøm, hvor vi bruke strømmen der vi ønsker uten å tenke særlig på det. Da måneden var over kom det en kjemperegning hvor de mente de ikke hadde lov til å gi ut gratis strøm, og vi hadde misforstått. Da jeg sa vi hadde spurt om «da er det slik at den første måneden er gratis strøm» fikk vi det bekreftet da vi inngikk avtale. Da vi tok det opp fikk vi som svar at det ikke var noe bevis på det, og de kunne derfor ikke gjøre noe med det. Elendig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fastpris uten overraskelser"

Vi fikk tilbud om fastpris på 2400,- pr.mnd. som nå tydeligvis heter "Lik betaling" vi regnet med at pris ville øke, å var overasket at den ikke gjorde det. En fredag ringte de å sa vi var skyldig nesten 30 000,- etter mye om å men fikk vi regnestykket på reel bruk og Innbetalinger. Det viser seg at vi kun 1mnd har betalt for mye i 2021. Vi forventet at de tarkontakt lenge før.

Nordlening
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Maksprisgaranti er nå på 8,96!"

Maksprisgaranti selges inn som noe fantastisk som skal gi deg forutsigbarhet. Maksprisgarantien har ikke slått inn de siste månedene ettersom Hafslund har økt disse hver mnd. Nå kicker "garantien" inn først på 8,96,-! Ellers så er det miserabel kundeservice og lite innovative løsninger. Totalt har jeg lite positivt å si om selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"

Setter opp Max pris, så betaler for Max prisgaranti forgjeves… Gir ingen beskjed når endringer skjer, feks sette opp Max- pris

Grethe O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Dyrt å få strøm fra dem."

Hyggelig folk som ringer ,litt masete .Vanskelig å si nei takk ,de er flinke selgere . Det skal de ha ..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lik betaling"

Jeg har også lik betaling og fornøyd med avtalen. Men det svarer Lisa får vedr ”at hun ikke kan få utbetalt tilgodehavende beløp" stemmer IKKE og nei hun må IKKE flytte eller si opp avtalen. Jeg fikk igjen 5000 kr og har fortsatt samme avtale lik betaling. Det her er bare tull. Ta kontakt med overordnet organ. Eller kontakt Hafslund igjen. Ordningen er genial og jeg er fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hafslund"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke fornøyd i det hele tatt. Dem ringer og maser om å dytte på mere ufornuftig ting i strømavtalen, når dem får avslag så maser dem enda mer og når dem avslag på avslag så slenger dem bare på røret! Noe så uprofesjonelt!!

Vebjørn E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Faktisk helt fraværende kundeservice. Det er nærmest umulig, med lange ventetider, å komme i kontakt med kundeservice på telefon. Når de endelig svarer er det kun for å beklage at de ikke kan hjelpe, og at de skal "sende" henvendelsen videre i systemet. De svarer heller ikke på e-post, verken nye eller allerede registrerte hendelser. Dette er uten tvil noe av det verste jeg har vært borte i.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindlerbedrift som bytter navn for ofte"
1 syns denne omtalen er nyttig

De kan ikke gå inn spesifikk å se hva kunden bruker strøm på. Vi har fryst siden forrige måned når strømsjokket begynte, nå fikk vi dobbelt enda vi ikke har brukt mer enn ett apparat av gangen

Jan R. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke strømavtale for en som ønsker mer forutsigbare regninger!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Burde få beskjed om slike ran og at jeg eventuelt kunne fryse regningen! Blir ikke lenge her, som pensjonist med gjeld trenger jeg pengene selv! De hadde ikke fastpris sa de når jeg skrev avtale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget rimelig strøm"

Aldri hatt problem med Hafslund, grei oversikt, og avtalen holdes, uten forandringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Virker greit"

Virker greit for meg. Så vidt jeg forstår, ikke en dyr avtale, selv om strømmen generelt er alt for dyr i dag. Regjeringen må gjøre noe

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Hafslund Web-spot ikke med i sammenligningene, likevel billigst?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund webspot. Alt gjøres på nett, spotpris for strømmen og kun kr 29,- i påslag pr mnd. Ved å kjøre de forskjellige sammenligningstjenestene kommer ikke dette tilbudet opp. Mange går glipp at det godt tilbud?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kundeservice og brutte løfter.."
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble i november overtalt til å bytte til Hafslund Strøm igjen etter at jeg hadde byttet til et annet strømselskap. Selger opplyste at denne nye avtalen(Trygg) var det beste for min situasjon, og lovte da en strømpris på 1,49kr per kW ved inngåelse av avtale. Etter å ha blitt overført til Hafslund Strøm 10 dager senere oppdager jeg på min side at den nye avtalen er på 1,99kr per kW. Sender da en epost til de og ber de rydde opp, hvor jeg etter 3-4 dager får til svar at de må sjekke loggen og samtalen som ble inngått. Dette var den 16.desember og etter det har jeg ikke hørt noe mer fra de, bortsett fra "fellesmail" fra Hafslund Strøm om at kW prisen har fra 1.januar blitt endret til 2,78 kr, og enda en epost hvor prisen fra 7.januar blir endret fra 2,78 til 3,73 kr. Så, alt i alt, forferdelig kundeservice, og dårlig informasjon fra selger som solgte meg dette.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Selger lurer deg med avtaler som du betaler ekstra for uten at du trenger de obs obs"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bare lureri, de skriver ordrett fra kunde behandler hos Hafslund, du lager ikke avtale med forsikrings selskap for å tjene penger, samme hos oss🤮🤮🤮🤮 Jeg spurte om hvorfor de har hevet min pris makspris med over 3 kr fra november til desember som jeg betaler ekstra for. Skulle betale 39kr Pr mnd ekstra for Max 1,5kr fra oktober Pr kw er nå i desember økt til 4,99 kr, hvordan da oppnå en fordel🤮🤮

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt"

Fungerer fint. Følger spot pris. God oversikt i app.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uoversiktlig informasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har Aktiv Bedrift avtale med Hafslund Strøm gjennom mitt enkeltmannsforetak. Ingen app og kronglete websider gjør det tungvindt å få oversikt.Mulig det er en gunstig avtale, men vanskelig å sammenligne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Priskostnader."

Fakturering og historikk er bra. Viser seg at pris ligger noe høyt. Er stort sett fornøyd, men vil sjekke priser med andre leverandører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Føler meg lurt av skjulte kostnader her. Samt umulig å få snakket med kundeservice

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Trygg leverandør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjempegod kundebehandling, svarer på mail om jeg har et dumt spørsmål og jeg gode svar. Har testet avtalen jeg har mot alle andre. Mulig å kunne spare 30-50 kr pr mnd hos andre men den sjansen tar jeg ikke. Lett å bli lurt og det blir du ikke hos Hafslund. Joda har vært kunde der i 50 år og har ikke tenkt å bytte.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR