Meny

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
99
av 102 innen
strømselskap
9%
anbefaler
Hafslund Strøm
Filtrer omtaler
10
2
2
13
122
Sorter omtaler etter
Viser av 149 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fornøydhetsgaranti?"

Jeg må som alle andre ytre min store skuffelse ovenfor Hafslund. For det første, ble jeg ikke informert om at de la til tilleggstjenester i mitt abonnement når jeg inngikk avtalen. Dette måtte jeg ringe inn og si opp selv. I tillegg til dette har jeg vært i konstant dialog med Hafslunds kundesenter for å ordne opp i en feil tilbake til august 2019. I all hovedsak handler dette om refusjon for betalt strøm på feil måler. Jeg må ha hatt over 20 samtaler innen få uker. Hver gang snakker jeg med en hyggelig ansatt som lover at alt skal bli ordnet. Nå er det snart gått et halvt år og Hafslund har fremdeles ikke gjort opp for seg. Hver gang jeg ringer inn begynner alle rådgivere på 0. Det virker ikke som de logger tidligere samtaler, i så fall tar de ikke bryet med å lese dem. Utrolig uprofesjonelt. Jeg har i tidligere samtaler spurt om de noterer dette ned slik at jeg slipper å forklare alt på nytt i neste samtale. "Så klart" får jeg vite. Neste samtale må jeg igjen forklare alt. Pengene har fremdeles ikke blitt overført til min konto slik jeg blir lovet hver gang. Det kommer et punkt hvor du er lei av å snakke med kundeservice og tomme løfter om en sak som i hovedsak skulle være lett å ordne. Tilslutt bestemte jeg meg for å si opp avtalen og benytte meg av "fornøydhetsgarantien" deres: "Dersom kunden ikke er fornøyd med produktet, gir garantien kunden rett til å få refundert alle omkostninger for leveransen for inntil 3 måneder. Det vil si påslag og faste kostnader for inntil 3 måneder tilbake i tid." Jeg informerte rådgiver på telefon om at jeg ønsket å benytte meg av denne rettigheten, og han ba meg om å sende dette inn skriftlig. Jeg fikk ikke noe mer info rundt dette fra ham. Jeg sendte inn skriftlig oppsigelse, deretter byttet jeg over til Fjordkraft. Nok er nok. Etter en uke får jeg svar tilbake fra Hafslund om at jeg må ha et aktivt kundeforhold hos dem for å benytte meg av denne garantien. I vilkårene deres står det "Kunden plikter, ved benyttelse av garantien, å kontakte Hafslund Strøm i forkant av eventuell oppsigelse. Uten slikt varsel fra kunden faller garantien bort." Noe jeg har gjort både skriftlig og muntlig. STYR unna Hafslund!! Jeg kan ikke få sagt det nok.

Svar fra Hafslund Strøm
26.03.2020 12.58
Hei Alex!

Det er synd å høre om opplevelsen du har hatt med oss - helhetlig og med kunderådgivere på kundesenteret. Jeg har dessverre ikke nok informasjon ut fra dette til å se akkurat hva som har skjedd i denne saken. Det virker som at det har vært en komplisert sak og jeg beklager at du ikke har fått tilstrekkelig med hjelp av oss og at saken ikke er løst. Send oss gjerne en henvendelse på e-post: kundeservice@hafslundstrom.no eller kontakt oss på chatten vår på www.hafslundstrom.no, så hjelper vi deg og kommer til en løsning slik at vi får avsluttet saken :)

Håper på å høre fra deg!

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hafslund har lurt oss!"

Jeg har byttet strøm leverandør siden januar to Lyse og de sender meg helt til nå faktura men inkassovarsel!!

Svar fra Hafslund Strøm
24.03.2020 12.10
Hei Vanessa!

Vi i Hafslund Strøm etterskuddsfakturerer. Dette betyr at man vil motta faktura på etterskudd hver måned og at perioden du er fakturert for gjerne gjelder måneden før. Det er vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen og jeg vil gjerne at du tar kontakt med oss slik at jeg får sett nærmere på det, og kommet til en løsning :) Du får direkte kontakt med oss på chatten vår på www.hafslundstrom.no som er åpen man - fre fra 09:00 - 15:00. Dette gjelder også på Facebook. Du kan også nå oss på e-post: kundeservice@hafslundstrom.no eller på tlf: 21494949.

Jeg beklager opplevelsen du har hatt med oss, og jeg håper vi hører fra deg.

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Useriøst og rotete"

Takket ja til tilbud om skredderstrøm, dette er hva som skjedde: 1. Ble fortalt at jeg skulle få info på mail. Dette skjedde ikke, jeg måtte ringe kundeservice og etterlyse dette. 2. Ble lovet at jeg etter en mnd skulle få anbefaling om abonnement, og at jeg deretter kunne se over, og velge hva jeg ville ha. Dette skjedde ikke. Ble i stedet plutselig kontaktet av en selger, som fortalte at han ville tilby meg et bedre abonnement enn hva jeg hadde??? Jeg forklarte at jeg ikke visste hva jeg hadde da jeg ikke hadde fått noe info, som lovet... Han sa da at jeg skulle få det på mail i løpet av 2-3 dager. Dette skjedde ikke. 3. Valgte å avslutte og gå tilbake til min tidligere leverandør. Fikk nettopp purring fra Hafslund på en regning som jeg ikke har mottatt, med 70 kr ekstra i purregebyr... Har ikke opplevd annet enn surr og rot med dette. Styr unna.

Svar fra Hafslund Strøm
24.03.2020 14.04
Hei Ida!

Først og fremst vil jeg beklage så mye for opplevelsen du har hatt med oss og jeg forstår godt at opplevelsen føles rotete etter hva du skriver her. Det er litt vanskelig for meg å se akkurat hvilken informasjon du har etterlyst eller hva det er blitt enighet om med selger i dette tilfellet når det gjelder ditt første punkt. Vår strømavtale Skredderstrøm er en prøveperiode hos oss der vi kartlegger og ser på ditt forbruk i 30 dager og etter endt prøveperiode sender ut en anbefaling på en av våre strømavtaler. Man skal, etter endt prøveperiode, ha mulighet til å endre avtale selv, dersom man ikke ønsker den anbefalte strømavtalen vi har gitt. Ettersom du ikke har fått dette vil jeg tro at det her har skjedd en systemfeil og det må jeg bare beklage på det sterkeste. Jeg vil gjerne se nærmere på situasjonen med selger og faktura du har mottatt med purring, slik at vi får kommet til en løsning og jeg får sett hva som har skjedd. Dersom det er slik at du ikke har mottatt original faktura i første omgang, skal du selvfølgelig ikke betale purringen :)
Kontakt oss gjerne på chatten vår på vår hjemmeside www.hafslundstrom.no eller send oss en e-post på kundeservice@hafslundstrom.no. Du kan også ringe oss på 21494949.

Igjen - jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss. Håper vi hører fra deg.

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Sigridur
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uhøflige, late og frekke"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd å få de til å forstå at jeg har flyttet ut og ny person har overtatt strøm men de nekter å gi seg og sender alle regninger til meg tross bevis. Når man sier opp avtale hos de, registreres det ikke og de kjefter på man og kaller man for lyver. Smeller på røret når man prøver å rette opp feilen. Vurderer å saksøke dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telefonterror"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kan bare skrive under på det samme som andre har opplevd, etter at jeg byttet til et annet selskap blir jeg oppringt og plaget av en sur arrogant selger. Dette har skjedd før også. Det var 5 år siden og det gjorde såppas inntrykk at jeg husket det fortsatt, selv før jeg ble oppringt på nytt. De driver også med skjulte gebyrer, som de legger på. Disse kommer i tillegg til strømprisen og er ikke oppgitt i avtalene de tilbyr (i alle falle ikke på den lett synlige oversikten der man velger abonnement). Tips til Haflund, oppgi priser korrekt så man ikke føler seg lurt. Og send de ansatte på servicekurs, eller kanskje dere bare bør slutte å ringe opp tidligere kunder og heller fokusere på å ha rimelige og gode avtaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Uakseptabelt aggressivt dørsalg!"

Oppsøkt av to usedvanlig pågående og ordrike, men blide dørselgere sv strøm. Dette er en fullstendig unødvendig og uønsket virksomhet fra en antatt seriøs aktør som Hafslund. Skredderstrøm? Tull!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bare rot"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fakturaer som allerede er betalt overføres Hafslund nett, og kreves betalt en gang til. Riktignok er en del av dette kravet kreditert / betalt, men fortsatt ikke alt. Dette føles som forsøk på svindel

Svar fra Hafslund Strøm
31.01.2020 13.46
Hei Nils!

Jeg forstår at dette kan være frustrerende og forvirrende. Som strømleverandør har vi avtaler med flere netteiere om gjennomfakturering slik at man mottar både nettleien og strømforbruket på samme faktura. Netteier og strømleverandør er to forskjellige selskap, selv om vi forholder oss til hverandre da vi henter forbruk på måleren fra din netteier og fakturerer på grunnlag av dette. Av og til, avhengig av situasjonen, kan det oppstå feil, og vi må foreta korrigeringer og kreditere faktura slik at korrekt beløp fakturert. Det er litt vanskelig for meg å se hva som har skjedd i denne situasjonen, men jeg vil gjerne at du tar kontakt med oss slik at vi får sett nærmere på saken din. Dersom det har skjedd en feil og vi har sendt ut krav som ikke samsvarer med beløp fra netteier Hafslund Nett vil vi selvfølgelig ta tak i dette og komme frem til en løsning.

Ta gjerne kontakt med oss på chat www.hafslundstrom.no, e-post: kundeservice@hafslundstrom.no eller på tlf: 21494949. På chatten vår vil du komme i direkte kontakt med en kunderådgiver med en gang, som vil se nærmere på saken.

Jeg beklager at du har hatt en slik opplevelse av oss. Håper jeg hører fra deg :)

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Største dritt firmaet jeg noen gang har hvert borti"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sier dem ordner ting men ting skjer ikke, farer bare med løgn, og prøver å kompanserer med helt latterlige ting som en hundrelapp.

Svar fra Hafslund Strøm
24.01.2020 09.49
Hei Geir!

Det er leit å høre om opplevelsen du har hatt med oss og jeg må virkelig beklage for at du ikke har fått tilstrekkelig med hjelp.
Det er vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen og jeg vil gjerne komme i kontakt med deg - slik at jeg får sett nærmere på saken din. Vi besvarer inkommende anrop og e-post så fort vi klarer, men jeg håper i dette tilfellet at du vil ta kontakt med oss på chatten vår på www.hafslundstrom.no. Der vil du komme i direkte kontakt med en av våre kunderådgivere som hjelper deg med en gang. Chatten vår er åpen fra 09:00 - 15:00.

Vi beklager opplevelsen du har hatt med oss. Håper på å høre fra deg.

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Dørselger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Får en døreselger på døren som ikke tar et nei for et nei, vi står å sier over fornøyd der vi er, men det var som å snakke til døve ører. Endte opp å skrive under for å bli kvitt han og sendte angrerett skjema inn rett etterpå

Svar fra Hafslund Strøm
20.01.2020 09.55
Hei Lene!

Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg, og tar situasjoner og hendelser som dette alvorlig. Ta gjerne kontakt med oss slik at jeg får meldt dette videre til riktig byrå og tatt dette opp med rette vedkommende. Vi kan kontaktes på kundeservice@hafslundstrom.no, på tlf: 21494949 eller på chatten vi har på vår nettside.
Jeg beklager så mye opplevelsen du har hatt med oss og selger, og ulempene denne situasjonen har medført.

Håper på å høre fra deg :)

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Alt er ren løgn fra denne bedriften"
1 syns denne omtalen er nyttig

Avtale signert og sagt opp 2 dager senere i form av angreskjema. Kundebehandler lover å revesjere avtalen og fakturaer skal bli revasjert tilbake til tidligere strømleverandør. Fakturaer hagler på og når jeg snakker med de på nytt, kommer jeg til en frekk frøken som forteller at jeg ikke kan si opp avtalen og at revasjering ikke kan gjøres. STYR UNNA. DETTE FIRMA KAN MAN ALDRI STOLE PÅ.

Svar fra Hafslund Strøm
15.01.2020 15.27
Hei Thomas!

Jeg forstår at dette oppleves frustrerende og jeg skal forklare så godt jeg kan. Ved angring vil reverseringer i hovedsak avhenge av om strømavtalen har gått gjennom i systemet. Dersom strømavtalen har fått oppstart og gått gjennom i systemet vil det dessverre ikke være mulig å reversere dette, og man er selv nødt til å kontakte ønsket leverandør slik at man får oppstart på nytt hos dem igjen. Vi beklager at denne informasjonen ikke ble gitt til deg i utgangspunktet da du var i kontakt med oss. Dersom avtalen har fått oppstart og man sender inn angreskjema innen 14 dagers angrefrist vil vi spandere strømmen i 14 dager frem til du tar kontakt med ønsket strømleverandør igjen. Ved bestilling hos ønsket leverandør igjen vil strømavtalen hos oss automatisk sies opp da det ikke er mulig å være registrert med to strømavtaler på samme måler.
Vi beklager for feilinformasjonen som er gitt i denne situasjonen og for opplevelsen du har hatt med oss.

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri i overskrift som ikkje stemmer med avtalen"
3 syns denne omtalen er nyttig

Eg har abonnement aktiv bedrift fordi eg har enmannsforetak. Går man inn på nettsidene så står der at det er 1 års bindings tid. trykker en på aktiv bedrift så står det først 1 års bindingstid øverst, så kjem grønn knapp "bestill aktiv bedrift". Under der kjem reklame. En kan då tru at en har oversikt og bestiller abonnementet. MEN BLA NEDOVER UNDER REKLAMEN!!! fordi her står avtalen og der står det ingenting om 1 års bindingstid, men her står 1 års oppsigelsestid!!! Det er stor forsjell fordi då må avtalen sies opp 1 år i forveien. Dette medfører at når du trur du har ett års bindingstid og seier opp avtalen, så får du et bruddgebyr på kr. 3000,-

Svar fra Hafslund Strøm
19.12.2019 09.52
Hei Frode!

Jeg forstår at dette kan være frustrerende og forvirrende, og jeg skal forklare så godt jeg kan.
I strømavtalen Aktiv Bedrift forvaltes ditt strømforbruk aktivt i en krafthandelportefølje i terminsmarkedet (hos Nasdaq OMX). Det betyr at strømkostnaden blir variabel hver måned.
Aktiv Bedrift har en rullerende avtaletid på 12 måneder. Grunnen til at den har denne typen avtaletid er fordi det er en aktiv forvaltningsavtale og forvalterne kjøper strøm opp til et år frem i tid. Uten denne forutsigbarheten i volum vil ikke forvalterne våre kunne oppnå resultater.

Jeg håper dette var litt mer oppklarende. Om du har flere spørsmål er det bare å ta kontakt med vår bedriftsavdeling på kundesenteret. De kan kontaktes på bedrift@hafslundstrom.no eller på tlf: 21494949.

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Løper fra ansvar"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ansatt fra selskapet oppsøkte oss hjemme. Vi ønsket ikke avtale med de pga dårlig erfaring. Han ga seg ikke. Når han sa at han kunne matche eller gi rimeligere strøm i 6 mnd ga jeg de en sjanse. Første regning: dyrere enn jeg hadde (!) Kontaktet kundeservice som nektet meg match på dagens avtale som jeg dokumenterte med kopi av regning. Etter 6 - SEKS - måneder ga de seg da jeg truet med Forbrukerrådet. Vær så snill: unngå disse!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
""Grønt valg" er en tjeneste de legger til for kundene uten at de ber om det"
3 syns denne omtalen er nyttig

Svindler kundene sine. Grønt valg er en tjeneste de legger til for kundene uten at de ber om det. Også annet tull som maksprisgaranti er tilnærmet svindel.

Svar fra Hafslund Strøm
19.12.2019 09.50
Hei Grønn!

Jeg forstår at dette kan være frustrerende. Dersom dette er tilfellet og slike tillegg er blitt lagt til i din strømavtale uten samtykke er det fint om du tar kontakt med oss slik at vi får sett nærmere på saken din. Vi kan kontaktes på kundeservice@hafslundstrom.no eller på tlf: 21494949. Vi har også en chat som er åpen fra 09.00-15.00, man-fre, der du kommer i direkte kontakt med en kunderådgiver.

Håper å høre fra deg :)

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund Strøm sendte strømregning til feil adresse. Forbruker er ikke klar over at en regning er sendt. Hafslund gjør ingen innsats ved å ringe eller sende mail når regning ikke blir betalt. Saken går rett til inkasso, som klarer å finne riktig adresse på første forsøk. Hafslund Strøm svarer ikke på noen henvendelser angående dette og later som problemet ikke eksisterer. Helt horribel kundeservice, et ubrukelig selskap som man bør styre unna.

Svar fra Hafslund Strøm
22.11.2019 13.20
Hei Jonas!

Vi beklager at du ikke har fått den hjelpen du trengte og at du i utgangspunktet ikke mottok faktura. Det er dessverre vanskelig for meg å se hva som har skjedd i denne situasjonen, men vi må bare beklage at vår behandlingstid har vært lenger enn den burde være. Vi har en åpen chat på vår hjemmeside www.hafslundstrom.no som er åpen fra 09.00 - 15.00 hver mandag - fredag, der våre kunder umiddelbart kan komme i kontakt med kunderådgiver dersom man ønsker det. Vi har også åpne telefonlinjer fra 08.00 - 17.00, som ringer tilbake hvis ønskelig :)

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hafslunds monopol er pyton!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forsøkte å ringe Hafslund for å finne ut strømkapasiteten inn til bygget i forbindelse om vi har nok strøm til elbil lading eller ikke. Det er ingen i Hafslund som kan gi eksakt svar om dette. Det er virkelig ille. Dessuten er "mine sider" hos Hafslund strøm helt pyton i forhold til å vise oversikt over gjeldende strømpriser og privat kWh forbruk. Det kan ikke bli verre egentlig.

Svar fra Hafslund Strøm
22.11.2019 13.17
Hei!

Jeg forstår frustrasjonen din i denne situasjonen og jeg skal forklare så godt jeg kan :)
Når det gjelder strømkapasitet og utvidelse av dette må man henvende seg til sin lokale netteier da disse er ansvarlige for strømmåleren din og kan øke/redusere kapasiteten ved behov. Som strømleverandør har vi dessverre ikke mulighet til dette da vi ikke er ansvarlige for strømmåleren eller strømnettet i ditt område.
Når det gjelder Min Side er forbruket kun et estimat basert på værdata, forbruket og statistikk fra ditt område. Konkret forbruk i kWh kan oppgis dersom man tar kontakt med netteier, da vi innhenter informasjonen i etterkant fra dem. Den gjeldende spotprisen kan man se på den nordiske kraftbørsens hjemmeside hos Nord Pool.

Vi beklager opplevelsen du har hatt med oss.

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"So bad"
3 syns denne omtalen er nyttig

I moved from my place three months ago in September, they sent to me invoice in November for the other people using the electricity in that place! When I called Hafslund and informed them about that, they didn’t care and they want money!!! I asked if there is a boss or person responsible to talk with the lady she said there is no boss or manager. (((This is stealing money from people)))👎🏻 I can not pay for place I not live in anymore.

Svar fra Hafslund Strøm
12.11.2019 10.39
Hi Viktor,

I understand the frustration regarding the cancellation of your agreement. When customers are moving or want to cancel their agreement it's very important that we get informed of this ahead of time, since we unfortunately cannot register a cancellation back in time. Regarding the invoice you received, we in Hafslund Strøm bills our customers based on their consumption the previous month. This means that your consumption in September is the base for the amount on the invoice you received October. Often when a cancellation is registered the invoice produced is a cessation invoice. This invoice often takes a little more time to produce than regular invoices and that could be the reason why you received an invoice now in November.
We apologize for the experience you've had with us and we would really like to talk to you regarding this inquiry. Please feel free to get in touch with us at kundeservice@hafslundstrom.no or by phone: 21494949.

Have a nice day!

Best regards,
Hafslund Strøm

Emilie
Customer Service Representative
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel! Jeg ble oppringt av Hafslund etter at jeg flyttet inn i en ny, liten hybel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble oppringt av Hafslund etter at jeg flyttet inn i en ny, liten hybel. Det var en selger som ringte meg, og han ville selge inn masse ekstra tillegg, så prisen alltid ville være lik, så jeg var forsikret for sånn og sånn, masse unødvendige tillegg, som jeg takket nei til. Han ville også gi meg en fast pris på 1100,- allerede i august. Jeg sa tydelig nei, også la vedkommende bare på telefonen, også fikk jeg en regning på 1100,- likevel! Dette var akkurat denne selgeren som var en drittsekk, så jeg ringte inn, og fikk ordnet på det etter hvert, og de kundebehandlerne jeg snakket med etter denne personen var hyggelige. Påslagpris hos Hafslund er de høyeste på markedet! Det kan ikke alle skryte av!

Svar fra Hafslund Strøm
29.10.2019 15.58
Hei Alexander!

Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med selger. Vi benytter oss av eksterne byråer til utgående salg og tar dette svært alvorlig. Det er veldig fint å høre at du tok kontakt med oss angående situasjonen, slik at vi får tatt kontakt med rette vedkommende og meldt fra. Det setter vi stor pris på - slik at vi kan bli bedre :)

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"STYR UNNA"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna de svindler deg! Fikk en faktura ut av det blå etter å ha sagt opp avtale, om at jeg må BETALE 4300(!!!) KRONER?

Svar fra Hafslund Strøm
29.10.2019 15.58
Hei Lila,

Det er veldig beklagelig å høre om situasjonen som har oppstått og opplevelsen du har hatt med oss. Her ser det ut til at det ikke er blitt opplyst nok informasjon og dette beklager vi på det sterkeste. Dette vil vi selvfølgelig få en klarhet på og ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med oss på kundeservice@hafslundstrom.no eller på telefon: 21494949.

Vi håper på å høre fra deg :)

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Hold dere unna dette selskapet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Min mann ble lurt inn i en avtale av dørselger der han trodde han skulle få tilbud. Han forstod ikke at han hadde signert og bestilt avtalen. Vi brukte angreretten innen det var gått 24 timer og fikk beskjed om at de allerede hadde sagt opp vår gjeldene avtale med tidligere strømleverandør og at vi måtte bestille ny avtale med tidligere leverandør og at de først da kunne avslutte kundeforholdet.

Svar fra Hafslund Strøm
24.10.2019 13.26
Hei Sissel!

Dette er jo ikke bra og vi forstår godt at dette oppleves frustrerende. Her ser det ut til at selger har feilinformert da han/hun var på døren deres, og det beklager vi på det sterkeste. Dersom man signerer på en avtale og bestillingen går igjennom, vil man dessverre bytte leverandør da man ikke kan ha to strømavtaler på samme måler. Vi beklager så mye for at dette ikke ble informert om på en oppriktig måte av selger og at det ble registrert et leverandørbytte uten forvarsel. Saker som dette tar vi svært alvorlig og vi vil veldig gjerne at du tar kontakt med oss slik at vi får tatt dette direkte opp med byrået og vedkommende dette gjelder. Vi setter stor pris på at du sier ifra, slik at vi kan forbedre oss. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice@hafslundstrom.no, slik at vi får sett nærmere på saken og meldt fra til vår kvalitetsavdeling :) Vi beklager så mye for opplevelsen.

Hilsen oss i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig web-løsning og ulogisk måte å si opp avtale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Klarer ikke logge inn på min side. De har også splittet min side inn i hafslund strøm og hafslund nett hvor begge har ulike egenskaper. De har heller ikke et eget valg for å si opp avtale. Man må melde flytting. Henger ikke på greip når det legges opp til at man skal ta med seg avtalen videre. Kommer ikke til å velge dem igjen.

Svar fra Hafslund Strøm
25.10.2019 09.51
Hei Vetle!

Det er forståelig og beklagelig at dette er irriterende og forvirrende, og jeg skal forklare så godt jeg kan. Grunnen til at Min Side er delt er fordi Hafslund Nett og Hafslund Strøm er to forskjellig selskap, og vi har derfor hver vår app med Min Side. Vi i Hafslund Strøm har ansvaret for strømavtaler og Hafslund Nett har ansvaret for transporten av strømmen, målerne og avlesningene. Derfor har også Min Side forskjellige funksjoner.
Grunnen til at det kun finnes en flyttemelding er fordi det ikke er mulig å si opp et anlegg med mindre du flytter fra anlegget. For å bytte leverandør så må man kontakte ønsket leverandør og utføre et leverandørbytte. Dette er for å forhindre at netteier setter opp kunder med pliktstrøm. Jeg håper dette var litt mer oppklarende og vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss.

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Hafslund lurte kona inn i en avtale med svært liten skrift"
6 syns denne omtalen er nyttig

Web spot, eller lik strøm over samme periode. Du kan ikke komme ut av denne avtalen uten å måtte betale for det de estimerer at du ville ha brukt av strøm. Sier du opp avtalen må du betale klekkelig, uten å ha brukt strøm for beløpet. Frekke telefonselgere, og eller dørtiggere. Rydd opp!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Unngå dette useriøse selskapet"
7 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde skreddersømtilbudet deres der de etter en prøveperiode garanterte å gi meg et tilbud bedre enn det jeg hadde i dag. Endte opp med en avtale med 65 øre kw/h. Noe som er dobbel pris av hva deres konkurrent kan tilby hvor jeg bor. Useriøst selskap. Unngå for enhver pris. Glatte og uærlige selgere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurer på deg kostbare avtaler og svarer ikke på henvendelser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk tilbud om å prøve skredderstøm i en periode for at de skulle finne den rimeligste avtalen som var tilpasset mitt forbruk. Jeg slo til. Etter en måned fikk jeg melding om at de hadde byttet strømavtale til en som var mye bedre for meg. Jeg stusset over at jeg deretter fikk strømregninger som var dyrere enn jeg vanligvis ser. Jeg undersøkte fakturaene, og sammenlignet selv de forskjellige strømavtalene fra Hafslund ut fra mitt forbruk. Det viste seg at de hadde byttet fra en rimelig avtale til en av de mest kostbare. I tillegg hadde de lagt på en tilleggstjeneste (Grønt valg) som jeg ikke hadde bedt om. Grønt valg avtalen alene økte strømprisen med 20-30% i mitt tilfelle. Det var ikke mulig å si opp tilleggsavtalen via deres hjemmeside. Jeg kontaktet Hafslund Strøm i alt to ganger via kontaktskjema på deres hjemmeside, om at jeg ikke ønsket denne tilleggsavtalen. Jeg fikk aldri svar på mine henvendelser, og tilleggsavtalen sto fortsatt aktivert flere dager etter henvendelsene. Selve strømavtalen var mulig å bytte selv, og det var enkelt via deres hjemmeside. Etter min mening er dette strømselskapet ikke til å stole på. De lurer på deg mer kostbare avtaler enn du trenger, og de gidder ikke å svare når du kontakter dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt forfedelig udugleige folk, som ikke klarer å fikse noe. Jeg fikk en god avtale på leiligheten, med 6 måneds avtale, og da jeg inngikk avtalen spurte jeg om det gikk an å videreføre den til ny bolig, for jeg visste jeg skulle flytte om noen måneder. Det var ikke noe problem sa han. Så skulle jeg flytte, og da startet problemene. Da kunne jeg ikke overføre avtalen, men så lenge jeg fortsatte hos dem slapp jeg å betale avbrytelsesgebyr. Det var ok sa jeg. Etter en måned fikk jeg melding av om at avtalen hos Hafslund strøm var avsluttet. Viste seg at jeg bare hadde en avtale hos dem i en dag. Ringte dem og det skulle de fikse. Det klarte de ikke, måtte ringe dem på nytt. De skulle fikse det igjen. Klarte det ikke da heller. Så ga dem opp. Så fikk jeg bruddgebyr på 150 kroner. Ringte og klagde, de sa hvis du ikke vil fortsette hos oss. Det sa jeg at eg ikke godtar. Så sa han ok du kan få en måned gratis strøm, som var fint det. Sendte mail og spurte om jeg skulle betale regingen med bruddgebyret og ja det skulle jeg, så skulle de trekke det fra på neste. Fikk ny regning, der hadde de lagt til enda et bruddgebyr. Ringer igjen, og de sier ikke betal den vi sender ny. De sender meg en ny, og prøver så å logge inn på nettsiden, der har de slettet meg som kunde. Må ringe dem på ny, og de vet ikke hva som har skjedd.

Kathrine L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Aldri hatt billige strøm"
1 syns denne omtalen er nyttig

Imøtekommende, lette å få tak i å om du skulle trenge utsettelse er det bare å ta en telefon. Dette selskapet reddet økonomien min.

Hafslund Strøm strømpriser
SJEKK OM HAFSLUND STRØM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
SVELVIK
Hafslund Strøm leverer strøm til SVELVIK
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
webSpot
Timespot - Hafslund Strøm
149 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
226 kr
13,54 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm
Timespot - Hafslund Strøm
149 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
372 kr
22,29 øre/kWt
Detaljer
Les mer
webVariabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
149 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
700 kr
42,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Direkte Variabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
149 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
817 kr
49,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR