Strøm

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
17
av 19 innen
strømselskap
11%
anbefaler
Hafslund Strøm
Filtrer omtaler
8
1
2
7
66
Sorter omtaler etter
Viser av 84 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Sleipe"

Treige, fått faktura på feil adresse i over et år. Også får jeg tilsendt faktura flere mndr etter at jeg har sagt opp. Høflige og hyggelige på tlf, men problemer jeg ringer inn for blir ikke løst

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Lurte min gamle mor"

Hafslund lurte min gamle mor over telefon, og lovte flere ganger til oss barn per telefon å slette avtalen som var inngått. Det skjedde ikke. Vi vil advare andre mot Hafslund!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ringer uten stopp"

Så fort jeg ble kunde så begynte de å ringe. Nye nummer hele tiden, så det hjalp heller ikke å blokkere. Jeg bestilte hos ny leverandør etter bare én uke. På den måten kan jeg få telefonene til å stoppe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri og fanteri!!!"

Finner ingen fordeler med Hafslund Strøm.
Lokker med maksgaranti, men endrer bare satsen når dem ikke tjener nok.....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Visste det var for godt til å være sant!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kom en selger på døra i sommer som tilbøy et produkt fra Hafslund Strøm som jeg hoppet på. Etter å ha fått e-post med kontrakten etc så jeg at dette IKKE var en bedre avtale enn det jeg hadde og valgte å bli værende som kunde der jeg var. Etter litt tid ringte det ei dame fra Hafslund Strøm med et tilbud om gratis strøm en måned dersom jeg bare ga de en sjangs.

Greit, få høre, hva er dette tilbudet er som er så mye bedre denne gangen.???

1. Det første var en makspris garanti som ALDRI kom til å gå over 49.70,- pr kWh.
2. Fastpris på (tror det var) 89,- pr måned uansett forbruk og uten videre påslag på strømmen
3. Strømmen fulgte Spotpris dersom denne var lavere enn makspris garantien.

Fikk bekreftet flere ganger da jeg mente dette ikke kunne stemme. Men joda, bare prøv så får du se.
Med den avtalen så var det en "No brainer" for oss å velge den avtalen med våres forburk.

Første måned gratis strøm - "Check" - Alt OK
Andre måned - Strømpris 52,54 øre/kWh ?? hva skjedde med maksprisen. Jo den hadde økt til 59,90 øre/kWh og nå har den økt til 89,90 øre/kWh.

Pleier ikke å syte over 100lapper på strømmen men når selgere juger for å få meg over så blir jeg irritert.

Hafslund strøm har en 100% Fornøydgaranti
-At du blir helt fornøyd, hvis ikke gir vi penger tilbake -
Skal bli spennede å se hvor mye penger det blir tilbake her.

-At vi aldri endrer vilkår uten å varsle deg
Her har dere bommet alt

Har allerede vært i kontakt med Kundeservice og der får de 4 stjerner for å svare kjapt. Men å bare beklage at jeg opplevde å få feil informasjon holder ikke..

Tror jeg hopper tilbake til min gamle gode!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ingen kundeservice!!!"

Tar ALDRI telefon!
Jeg har ringt dem 11 ganger i september måned. Har klart å snakke 1 gang med dem.
Ringer sjeldent tilbake. Når de gjør det så må du nesten ha telefon i hånda for å kunne snakke med dem. Ringer ikke 4 sekunder før de lagt på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Respektløs kundebehandling selv flere måneder ETTER at jeg sa opp mitt kundeforhold"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Hafslund i flere år, men sa opp mitt kundeforhold, da det ble for dyrt ettersom jeg er student. Da jeg ringte for å si opp mitt kundeforhold, forsikret jeg meg om at alle fakturaer var betalt, noe Hafslund også bekreftet.
Jeg ville være sikker på at jeg ikke skyldte Haflsund noe og gå videre, men fred var det ikke å få:
I ukene etterpå ble jeg oppringt flere ganger DAGLIG av utringere som ønsket å verve nye medlemmer. Jeg takket nei gang på gang og sa hadde sagt opp mitt kundeforhold for lenge siden, men oppringningene fortsatte.

Etter å ha blokkert flere nummere fra Hafslund, ringte jeg fly forbannet og ba de slutte med telefonterroren. Hafslund beklaget, og sa det var en "kommunikasjonssvikt" som medførte at utringerne ikke hadde "fått beskjed" om at jeg hadde sagt opp mitt kundeforhold og det var derfor de ringte meg.

Telefonterroren stoppet, men det tok ikke lang tid før jeg fikk en merkelig SMS fra et inkassoselskap jeg aldri hadde hørt om, som på vegne av Hafslund krevde et beløp på over kr. 800,-. Det stod kun beløp, et saksnummer og at jeg vennligst måtte betale umiddelbart.

Jeg hadde verken mottatt brev, e-post eller andre varsler om at jeg hadde noe utestående før denne SMSen, og syns det hele var VELDIG merkelig. Jeg hadde jo tidligere fått beskjed om at alt var betalt da jeg sa opp kundeforholdet. Jeg hadde heller ikke tilgang til "Mine sider" på Hafslund.no, nettopp fordi jeg ikke var kunde lenger.

Jeg kontaktet Hafslunds kundeservice og ba om å få tilsendt faktura over beløpet jeg angivelig skyldte på kr 800,-
Noen faktura fikk jeg aldri tilsendt, det ble skrevet uttallige mailer og jeg forklarte situasjonen etter beste i jakten på KONKRET informasjon. Hafslund stod på sitt, men så en dag, etter argumentasjon frem og tilbake, fikk jeg plutselig en ny mail av en bombe som bevitner deres respektløse og utrolige kundebehandling.

Smsen jeg hadde fått hvor jeg "skyldte" kr. 800,- skulle jeg nå se bort fra. Dette fordi Hafslund hadde sendt den smsen til FEIL kunde. SMSen havnet hos meg fordi kunden det gjaldt og jeg hadde samme etternavn. Videre utleverte Hafslund FULLT navn på kunden, og spurte om jeg "kjente" vedkommende på bakgrunn av at vi delte samme etternavn.

Jeg har nå en annen strømleverandør som jeg ALDRI har hatt problemer med. Deler dette, for ønsker ikke at andre skal havne i min situasjon. Vær obs hvis dere inngår avtaler med Hafslund. Det hjelper lite å være en av markedes største strømleverandører, når dette er opplevelsen jeg som tidligere kunde sitter igjen med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Uønsket leverandørbytte"

Uten selv å være klar over det, har jeg blitt overført fra Norgesenergi til Hafslund. Har ingen bekreftelse på at jeg har inngått avtale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Mange dyre ekstra "gebyrer" og dårlig pris!"
1 syns denne omtalen er nyttig

En sommerkveld fikk vi hjemmebesøk av en kvinne fra Hafslund Nett.
Vi fikk tilbud om å teste Hafslund i en periode med innkjøpspris, og vi skulle få en detaljert rapport om vor strømforbruk og en anbefaling om beste abonnement for oss.
Jeg ba spesifikt om å få epost-faktura og sa "ja" til att miljø er viktig for oss etc.

Min "rapport" var bare setningen "Basert på ditt forbruk anbefaler vi følgende abonnement" og en graf over forbruket mitt for de siste 12 måneder.
Om du ikke takker nei innen 14 dage etter du får "rapporten", då treder avtalen ikraft.

Så kom PAPIRFAKTURAEN i posten.. Seriøst?!!
* Papirfaktura gebyr 59 kr.
* Spotpris gebyr 59,90 kr.
* Grønt valg "miljøgebyr" 62 kr. (2 kr. per dag)
Dette skyldes at jeg i "intervjuet" sa "JA, miljø er viktig for meg!" :o

Prisen på strømmen i testperioden var 64,43-67,61 øre/kWh, hvor Nordpool markedsprisen var ca. 50 øre/kWh, altså en økning på 33% av Nordpool prisen!!!
Veldig dyrt "tilbud", der kostede 180 kr. i gebyrer/tillegg/ytelser + ca. 40 kr. i prisen/kWh.
Røvet for 220 kr. av Hafslund på en måned!
Har nu byttet til Agva Spot (Agva Kraft AS), men kommer selvfølgelig til at skulle betale september ut hos Happs!-lund, dessverre.

2 stjerner for: Ingen el-avbryt.. detaljert papirfaktura, haha!
Kan IKKE anbefales. EVER!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lei av å få folk på døra"

Skulle ønske at de sluttet å sende selgere på døra mi!

At de ikke bare kan konsentrere seg om å selge strøm!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble fakturert for huseiers strøm"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi brukte Hafslund de 3 årene vi bodde i Oslo og alt var greit i den perioden. Men da vi flyttet fra Oslo, så tok huseier over strømmen igjen, men Hafslund klarte å fakturere oss for 20 dager i pågående måned etter at vi hadde flyttet. Huseier og vi har begge prøvd å ta kontakt med Hafslund for å forklare at huseier kunne ta regningen, men det ville ikke Hafslund hjelpe oss med. Utrolig dårlig avslutning på et kundeforhold.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

De kom å byttet strøm måler og måtte ha elektriker for å fikse i skapet etterpå, de tar ingen ansvar. Dyrt og prakker på deg ekstrapakker uten at du har godtatt det. Jeg har fått nok !!

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Feilinformasjon ved inngåelse av strømavtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble forespeilet en god avtale hvor jeg skulle binde meg for 6 mnd. Det viser seg at det er flere påslag i bunnen av avtalen det ikke ble gitt opplysninger om. Og at den prisen jeg ble forespeilet i disse 6 mnd, gjelder bare ut september. Så dette var useriøst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig og seriøst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får ryddig og grei beskjed om prisendringer osv. Bare opplevd de som seriøse. Men kanskje ikke billigst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Useriøst"

Vi blir oppringt i utide, selv om vi hver gang forteller de at vårt firma er leietaker med inkludert strøm. Denne uken er vi blitt oppringt 3 ganger fra forskjellige telefonnummer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lurt til å tegne et dyrt og dårlig abonnement."
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri brydd med om hvilken strøm-leverandør jeg har fordi priser skiller seg normalt lite og strømmen er den samme uansett. Men ble overtalt av en fyr om å teste Hafslund en periode med innkjøpspris fordi jeg skulle få en detaljert rapport om mitt strømforbruk med en anbefaling om beste abonnement for meg. Jeg ba spekefikst om å få epost-faktura.

Min rapport besto av en kort setning der det sto "Basert på ditt forbruk anbefaler vi følgende abonnement".

Så kommer papirfaktura i posten. Med fakturagebyr. For det andre er det en fast pris på 59,- for å få spotpris (!). Det er også "miljøgebyr" der de skjenker penger til noe formål for fornybar energi. Dette skyldes at jeg i samtalen sa at miljø er viktig for meg (har mange strømsparende miljøtiltak hjemme, men nå skal jeg altså betale mer for strømmen fordi Hafslund skal støtte ikke-navngitte prosjekter innen strømproduksjon for meg???).

Prisen på strømmen i testperioden var også 3 ganger så høy som etterpå. Regningen større enn noen gang, for en måned med mitt absolutt desidert laveste forbruk på året (Juli). Mulig det var ekstremt dyr strøm i sommer (??) men det henger jo ikke på greip å få en så dyr regning når jeg ikke har hatt noe forbruk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig - hold deg langt unna!"

Umulig å få kontakt med på telefon. Respekterer ikke reservasjon mot telefonsalg. Ingen har tilsynelatende ansvar for noe!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De sier de er billige, men det stemmer ikke!!"

WebSpot skulle være så billig og uten noe ekstra. De er absolutt ikke billige. Bare kaller påslag noe helt annet. Avgifter nok der også.

Petter S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Det må være noe galt med lovverket og Hafslunds filosofi mht. hva som gir lojale kunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund har som politikk å flå eksisterende kunder. De sender krav til inkasso samme dag som betalingsfristen for purringen går ut og driter i om du ligger på sykehus eller hva som måtte være årsaken. Årsaken til denne iveren etter å behandle kundene dårlig er fordi de også eier inkassoselskapet.

Sett på bakgrunn av at de er monopolister og har rett til å skru av strømmen om den ikke blir betalt, så er dette hårreisende at det kan påføre kunder denne "ekstra-kostnaden", Inkassolovens intesjon er jo å sikre at aktører i markedet har en innkrevingsmulighet dersom kunden ikke betaler og her kan de altså skru av strømmen. Det er jo umulig å klare seg uten strøm i dagens samfunn og jeg kan vanskelig se at selskapet noen gang har noe tap på fordringer til privatpersoner. Monopolisten Hafslund burde derfor ikke ha mulighet til denne "ekstrainntekten" fra kunder som "sover i timen" eller sliter økonomisk. I en normal verden ville man bare skiftet leverandør. Og det er også min oppfordring hver gang jeg får vite om noen som benytter Hafslund.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Har lurt meg!"
2 syns denne omtalen er nyttig

De ringte meg opp med en fantastisk avtale. Alt skulle komme på en regning (nettleie og kraft), jeg skulle få gratis nettleie de første 6 månedene (jeg spurte om igjen om dette stemte, fordi der var helt utrolig, er jo det som koster!), ingen bindingstid og fornøydgaranti.

Jeg fikk IKKE gratis nettleie, det var en ubetydelig fastpris hos de jeg skulle få gratis, jeg fikk to fakturaer, en fra de og en fra det gamle strømselskapet på nettleie.

Da jeg fikk det gamle strømselskapet til å sette meg tilbake på de fikk jeg telefon fra Hafslund. Da skulle de ha bruddgebyr, prøvde å lokke meg tilbake med en gratismåned. Jeg nevnte fornøydgarantien og at jeg ville ha tilbake penger, nei, det fikk jeg ikke for jeg var jo ikke kunde hos de lenger. Eeeer det mulig!?

Aldri Hafslund igjen!! Useriøst selskap som har kostet meg MYE penger!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Salgsavdeling med sleipe triks"
1 syns denne omtalen er nyttig

Salgsavdelingen ringer kunder opp i blant og forsøker å få deg til å kjøpe dyrere avtaler og tilleggstjenester. Selv om en sier nei, endte jeg i to tilfeller opp med noe annet enn det jeg ønsket. Første gang endte jeg med å få byttet webspot til et annet dyrere produkt, som også hadde "spot" i navnet, selv om jeg sa jeg ville beholde det eg hadde. Det oppdaget jeg og fikk raskt byttet tilbake. En senere gang endte jeg med den helt ubrukelige forsikringen "trygg hverdag" til 49,- pr mnd, enda jeg ettertrykkelig sa at jeg ikke ønsket noen tilleggstjenester. Det tok en stund før jeg oppdaget dette pga avtalegiro. Her er en nødt til å lese regningen med lupe for å ikke bli svindlet. Fikk bittelitt i rabatt av kundeservice(ca 4% av det jeg hadde lagt ut av forsikringen), men det er ikke dette en forventer av en seriøs aktør. Skygg unna!!!

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Veldig dårlig forretningsidé å "flå" eksisterende kunder."

Har vært kunde hos Fredrikstad Energisalg A/S i mange år og fant ut at de nå er eid av Hafslund Strøm A/S. Fikk i forbindelse med lengere utenlandsopphold rot med noen fakturaer, og fikk innkassovarsel fra Maik Inkasso, Vinterbro med "Utenrettslige kostnader" på kr. 1050,00 (17,5% av opprinnelig fakturabeløp).
Jeg ble litt mistenksom og sjekket hvem som eier Maik Innkasso via proff.no og ganske riktig Oslo Kommune via Hafslund ASA og Fredrikstad Kommune/Oslo Kommune via Fredrikstad Energi A/S driver EGEN innkasso! Dette er i beste fall etter min oppfatning uetisk forretningsmoral og ville aldri vært mulig i det private næringsliv.
Personlig har jeg ingen problemer med å betale disse "Utenrettslige kostnadene", og jeg gidder ikke sjekke om dette er innenfor innkassoloven, men utfra profitten til både Maik og Solvencia ser det ut til å være mange som blir "flådd".

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billigst"
3 syns denne omtalen er nyttig

Med et forbruk på 6000kwh pr. år er dette klart den billigste avtalen der ute. Hafslund er ikke plagsomt pågående og frekke heller, så jeg et svært fornøyd! Var innom Fjordkraft en stund, men det var bare et lokketilbud som etter tid ble dyrere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dette selskapet driver useriøst og helt på kanten av loven. Styr langt unna."

Det er helt texas i strømmarkedet og Hafslund er en av pådriverne og trolig den aller værste aktøren. De sender folk på døra di som nekter å gå, de ringer igjen og igjen selv om man ikke vil ha noe med de å gjøre; og de respekerer ikke reservasjon mot telefonsalg. Selgerne er uskolerte og kan igenting om det de selger. Spørsmål besvares ikke. Dernest ljuger de så det renner om billigste pris og i den grad de sier noe som stemmer så opplyser knapt halve sannheten. Markedsliberalisme uten regulering på sitt værste. Bruk forbrukermakta og send slike samfunnsvorter ut sidedøra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Hafslund bruker uredelige midler for å kapre kunder"

Jeg inngikk en 30 dagers prøveavtale hvoretter jeg skulle få et tilbud om fast avtale. Før de 30 dagene var gått og uten at Hafslund har gitt noe tilbud tar de og kontakter min strømleverandør og sier opp min avtale med dem. Dette er særdeles dårlig forretningskikk og de viser manglende respekt for kunden.

Søk Bytt.no