Strøm

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
17
av 19 innen
strømselskap
12%
anbefaler
Hafslund Strøm
Filtrer omtaler
8
1
2
6
58
Sorter omtaler etter
Viser av 75 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lei av å få folk på døra"

Skulle ønske at de sluttet å sende selgere på døra mi!

At de ikke bare kan konsentrere seg om å selge strøm!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble fakturert for huseiers strøm"

Vi brukte Hafslund de 3 årene vi bodde i Oslo og alt var greit i den perioden. Men da vi flyttet fra Oslo, så tok huseier over strømmen igjen, men Hafslund klarte å fakturere oss for 20 dager i pågående måned etter at vi hadde flyttet. Huseier og vi har begge prøvd å ta kontakt med Hafslund for å forklare at huseier kunne ta regningen, men det ville ikke Hafslund hjelpe oss med. Utrolig dårlig avslutning på et kundeforhold.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig dårlig kundeservice"

De kom å byttet strøm måler og måtte ha elektriker for å fikse i skapet etterpå, de tar ingen ansvar. Dyrt og prakker på deg ekstrapakker uten at du har godtatt det. Jeg har fått nok !!

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Feilinformasjon ved inngåelse av strømavtale"

Ble forespeilet en god avtale hvor jeg skulle binde meg for 6 mnd. Det viser seg at det er flere påslag i bunnen av avtalen det ikke ble gitt opplysninger om. Og at den prisen jeg ble forespeilet i disse 6 mnd, gjelder bare ut september. Så dette var useriøst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig og seriøst"

Får ryddig og grei beskjed om prisendringer osv. Bare opplevd de som seriøse. Men kanskje ikke billigst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Useriøst"

Vi blir oppringt i utide, selv om vi hver gang forteller de at vårt firma er leietaker med inkludert strøm. Denne uken er vi blitt oppringt 3 ganger fra forskjellige telefonnummer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lurt til å tegne et dyrt og dårlig abonnement."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri brydd med om hvilken strøm-leverandør jeg har fordi priser skiller seg normalt lite og strømmen er den samme uansett. Men ble overtalt av en fyr om å teste Hafslund en periode med innkjøpspris fordi jeg skulle få en detaljert rapport om mitt strømforbruk med en anbefaling om beste abonnement for meg. Jeg ba spekefikst om å få epost-faktura.

Min rapport besto av en kort setning der det sto "Basert på ditt forbruk anbefaler vi følgende abonnement".

Så kommer papirfaktura i posten. Med fakturagebyr. For det andre er det en fast pris på 59,- for å få spotpris (!). Det er også "miljøgebyr" der de skjenker penger til noe formål for fornybar energi. Dette skyldes at jeg i samtalen sa at miljø er viktig for meg (har mange strømsparende miljøtiltak hjemme, men nå skal jeg altså betale mer for strømmen fordi Hafslund skal støtte ikke-navngitte prosjekter innen strømproduksjon for meg???).

Prisen på strømmen i testperioden var også 3 ganger så høy som etterpå. Regningen større enn noen gang, for en måned med mitt absolutt desidert laveste forbruk på året (Juli). Mulig det var ekstremt dyr strøm i sommer (??) men det henger jo ikke på greip å få en så dyr regning når jeg ikke har hatt noe forbruk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig - hold deg langt unna!"

Umulig å få kontakt med på telefon. Respekterer ikke reservasjon mot telefonsalg. Ingen har tilsynelatende ansvar for noe!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De sier de er billige, men det stemmer ikke!!"

WebSpot skulle være så billig og uten noe ekstra. De er absolutt ikke billige. Bare kaller påslag noe helt annet. Avgifter nok der også.

Petter S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Det må være noe galt med lovverket og Hafslunds filosofi mht. hva som gir lojale kunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund har som politikk å flå eksisterende kunder. De sender krav til inkasso samme dag som betalingsfristen for purringen går ut og driter i om du ligger på sykehus eller hva som måtte være årsaken. Årsaken til denne iveren etter å behandle kundene dårlig er fordi de også eier inkassoselskapet.

Sett på bakgrunn av at de er monopolister og har rett til å skru av strømmen om den ikke blir betalt, så er dette hårreisende at det kan påføre kunder denne "ekstra-kostnaden", Inkassolovens intesjon er jo å sikre at aktører i markedet har en innkrevingsmulighet dersom kunden ikke betaler og her kan de altså skru av strømmen. Det er jo umulig å klare seg uten strøm i dagens samfunn og jeg kan vanskelig se at selskapet noen gang har noe tap på fordringer til privatpersoner. Monopolisten Hafslund burde derfor ikke ha mulighet til denne "ekstrainntekten" fra kunder som "sover i timen" eller sliter økonomisk. I en normal verden ville man bare skiftet leverandør. Og det er også min oppfordring hver gang jeg får vite om noen som benytter Hafslund.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Har lurt meg!"
1 syns denne omtalen er nyttig

De ringte meg opp med en fantastisk avtale. Alt skulle komme på en regning (nettleie og kraft), jeg skulle få gratis nettleie de første 6 månedene (jeg spurte om igjen om dette stemte, fordi der var helt utrolig, er jo det som koster!), ingen bindingstid og fornøydgaranti.

Jeg fikk IKKE gratis nettleie, det var en ubetydelig fastpris hos de jeg skulle få gratis, jeg fikk to fakturaer, en fra de og en fra det gamle strømselskapet på nettleie.

Da jeg fikk det gamle strømselskapet til å sette meg tilbake på de fikk jeg telefon fra Hafslund. Da skulle de ha bruddgebyr, prøvde å lokke meg tilbake med en gratismåned. Jeg nevnte fornøydgarantien og at jeg ville ha tilbake penger, nei, det fikk jeg ikke for jeg var jo ikke kunde hos de lenger. Eeeer det mulig!?

Aldri Hafslund igjen!! Useriøst selskap som har kostet meg MYE penger!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Salgsavdeling med sleipe triks"
1 syns denne omtalen er nyttig

Salgsavdelingen ringer kunder opp i blant og forsøker å få deg til å kjøpe dyrere avtaler og tilleggstjenester. Selv om en sier nei, endte jeg i to tilfeller opp med noe annet enn det jeg ønsket. Første gang endte jeg med å få byttet webspot til et annet dyrere produkt, som også hadde "spot" i navnet, selv om jeg sa jeg ville beholde det eg hadde. Det oppdaget jeg og fikk raskt byttet tilbake. En senere gang endte jeg med den helt ubrukelige forsikringen "trygg hverdag" til 49,- pr mnd, enda jeg ettertrykkelig sa at jeg ikke ønsket noen tilleggstjenester. Det tok en stund før jeg oppdaget dette pga avtalegiro. Her er en nødt til å lese regningen med lupe for å ikke bli svindlet. Fikk bittelitt i rabatt av kundeservice(ca 4% av det jeg hadde lagt ut av forsikringen), men det er ikke dette en forventer av en seriøs aktør. Skygg unna!!!

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Veldig dårlig forretningsidé å "flå" eksisterende kunder."

Har vært kunde hos Fredrikstad Energisalg A/S i mange år og fant ut at de nå er eid av Hafslund Strøm A/S. Fikk i forbindelse med lengere utenlandsopphold rot med noen fakturaer, og fikk innkassovarsel fra Maik Inkasso, Vinterbro med "Utenrettslige kostnader" på kr. 1050,00 (17,5% av opprinnelig fakturabeløp).
Jeg ble litt mistenksom og sjekket hvem som eier Maik Innkasso via proff.no og ganske riktig Oslo Kommune via Hafslund ASA og Fredrikstad Kommune/Oslo Kommune via Fredrikstad Energi A/S driver EGEN innkasso! Dette er i beste fall etter min oppfatning uetisk forretningsmoral og ville aldri vært mulig i det private næringsliv.
Personlig har jeg ingen problemer med å betale disse "Utenrettslige kostnadene", og jeg gidder ikke sjekke om dette er innenfor innkassoloven, men utfra profitten til både Maik og Solvencia ser det ut til å være mange som blir "flådd".

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billigst"
2 syns denne omtalen er nyttig

Med et forbruk på 6000kwh pr. år er dette klart den billigste avtalen der ute. Hafslund er ikke plagsomt pågående og frekke heller, så jeg et svært fornøyd! Var innom Fjordkraft en stund, men det var bare et lokketilbud som etter tid ble dyrere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dette selskapet driver useriøst og helt på kanten av loven. Styr langt unna."

Det er helt texas i strømmarkedet og Hafslund er en av pådriverne og trolig den aller værste aktøren. De sender folk på døra di som nekter å gå, de ringer igjen og igjen selv om man ikke vil ha noe med de å gjøre; og de respekerer ikke reservasjon mot telefonsalg. Selgerne er uskolerte og kan igenting om det de selger. Spørsmål besvares ikke. Dernest ljuger de så det renner om billigste pris og i den grad de sier noe som stemmer så opplyser knapt halve sannheten. Markedsliberalisme uten regulering på sitt værste. Bruk forbrukermakta og send slike samfunnsvorter ut sidedøra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Hafslund bruker uredelige midler for å kapre kunder"

Jeg inngikk en 30 dagers prøveavtale hvoretter jeg skulle få et tilbud om fast avtale. Før de 30 dagene var gått og uten at Hafslund har gitt noe tilbud tar de og kontakter min strømleverandør og sier opp min avtale med dem. Dette er særdeles dårlig forretningskikk og de viser manglende respekt for kunden.

Thomas B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Dårlig, irriterende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ringer opp til 3 ganger hver eneste dag, er begynt å legge på. Eier ikke eget hus engang, så skjønner ikke hva dere vil?! Slutt og ring meg!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Irritert"

Ringer helle tida fra forskjellige nr.. har svart nei takk flere ganger og blokkert mange nr, men fortsatt ringer de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De lyver og lurer folk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av selger ifm bedriftsavtale. Ble lovet mye billigere strøm enn eksisterende strømleverandør. Det er FEIL. Mottok fakturaer og tenkte de lå på samme nivå, men ville se det litt an. Helt til jeg plutselig fikk inkassosak på nettleie. Det kom altså i tillegg til strømregningen. De har også registrert feil adresse slik at jeg ikke mottok fakturaer PR post. Endte opp med å betale nesten dobbelt så høye fakturaer. Grundig lurt med andre ord. Vet ikke hva rettighetene våre er, men de burde bli tvunget til å betale tilbake.

Forbanna
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindlere"

Hafslund Strøm har noen pågående selgere som oppsøker eldre mennesker for å lure dem til å bytte strømleverandør. Uten noen form for skriftlig avtale "rapper" de dem som kunde uten at de eldre er klar over at de får ny strømleverandør. Selv en sterkt dement 93-åring uten noen form for språk er OK for "selgerne" hos Hafslund. Ved henvendelse til "kundeservice" blir man møtt av en med Master i arroganse som ikke viser noen som helst vilje til å bringe "kundeforholdet" til opphør. HOLD DERE LANGT UNNA SLIKE USERIØSE AKTØRER !!!

Bjarne H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet avtale. Når regningen kom var det masse tillegg. Dyrt strøm langt langt over spotpris. Når jeg byttet ble kundeservice aggressive og påsto jeg ville tape masse penger.. flere tusen i året. Glad jeg byttet. Ellers har de ikke klart å bytte strømmåler. Har forsøkt å gjøre avtale, ikke mulig..så langt på 2 år .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Organisert lureri fra et selskap som helt ser bort fra inngåtte avtaler"
3 syns denne omtalen er nyttig

Modus operandi fra Hafslund strøm er konsekvent å se bort fra inngåtte avtaler og serverer i stedet fakturaer med priser som ikke er i nærheten av hva som er lovet. I forkant av avtaleinngåelse blir det bl.a. lovet ting som markedets billigste strøm, men da fakturaen kom var det lagt til grunn en "egenkomponert avtale" og "produkter jeg ikke hadde bedt om som gjorde regningen mange gange så dyr som den inngåtte avtalen skulle tilsi. De var ute av stand til å rette opp misforholdene og jeg byttet selvsagt til annen strømleverandør. Det ser ut til at ansatte læres opp til å til å svindle kundene. Hafslund burde ikke hatt anledning til å opptre hverken som strømleverandør eller netteier.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Flyttet uten samtykke"

Min aktuel leverandør ringte meg og fortalte meg at de har fått melding fra Skagerak Energi om a jeg flyttes til en annen leverandør, men at de kunne ikke opplyse til hvem. Jeg ringte Skagerak Energi og fikk opplyst at jeg flyttes til Hafslund strøm 08.05, noe jeg ikke har bestilt eller snakket med noen i det hele tatt. Tok telefon til Hafslund, en kundebehandler forteller meg at det stemmer at jeg skal være kunde hos dem!!! Hun forteller videre at jeg hatt en selger på døra og at jeg har signert en avtale. Hun var rask å spørre meg om jeg ønsker å si opp avtalen; hun kunne slette den melding fort! Jeg stusset litt på hvorfor var hun rask med å slette melding. Jeg insisterer på å få tilsendt den avtalen på Mail. Jeg har ikke tro på at hun gjør det! Jeg synes at det er frekt at de stjeler kunder uten samtykke. Og hvis jeg får de papirene på Mail kommer jeg til anmelde den selgeren for dokument forfalskning. For frekt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hafslund strøm er et meget dårlig firma. Anbefaler ikke å inngå avtale med de. Bare dårlig erfaring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund er dyre, sender regningene som er ubetalte til inkasso etter 7 dager på overtid.
Dårlig kundeservice.
700 kr i salær? Vet ikke om det er lovlig engang. De eier vel inkasso byrået Slovenia også.

Gardin788
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Blir vi lurt ?"

Telefon fra Hafslund at de hadde kjøpt opp Fortum som var min leverandør. Lagde ny avtale som viste seg å inneholde mer enn avtalt. Hører nu at Fortum fortsatt eksisterer og føler meg lurt.

Søk Bytt.no