Strøm

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

35 verifiserte omtaler
2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
15
av 17 innen
strømselskap
17%
anbefaler
Hafslund Strøm
Filtrer omtaler
6
0
2
5
22
Sorter omtaler etter
Viser av 35 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Masse rot"

Vi blir lovet at alt skal ordne seg. Betaler faktura, så viser det seg at de sender ut en ekstra regning som havner til forfall uten at vi har fått orginalen. Har i over 1 år hatt dette problemet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hafslund Strøm stole money! AVOID!"

Hafslund Strøm tried so hard to steal money by adding extra fees or adding the previous amouts to the new invoices. After showing the service center all records from the bank to prove every invoice was paid, the service center refused to fix it. Not only one time, but a lot of times. AVOID this company!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"

Takk til Hafslund som bidro til å rydde opp i Fjordkrafts rot.
God service. Bortsett fra et kort kundeforhold hos Fjordkraft har jeg alltid vært kunde hos Hafslund - og blir der.

Loftsgaarden A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs måler utbytte avtale"

Har avtalt måler bytte (total 12 stk. I en kontor bygg). Avtale var 17.10.17 kl. 08:00, ingen elektriker duket opp. Eltel (innleid bedrift for bytting av måler), de har ikke fått noen beskjed om tidspunkt.
Svar useriøs fra Hafslund å drive et prosjekt de ikke har noen styring på.
Kontorer medarbeider, venter på slå på serveren og PCene.

Ex-Hafslund-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"

Kontaktet kundeservice for å få flyttet over eksiterende avtale for leilighet i mitt navn (tidligere reg på eks-mann)
Opplyser at jeg ønsker nøyaktig det vi hadde per dags dato.
Kundeservice sier at de fikser det og at jeg bare må trykke OK på SMS oversendt fra de.
Dessverre gjorde jeg det uten å legge merke til at de hadde tatt seg friheten å legge til:
- Grønt valg
- Espot
- Trygg hverdag
(Uten å oppgi priser i SMS)
Da jeg kontaktet de mente de at det var mitt ansvar å sjekke at de ikke har tillagt tjenester jeg ikke har bestilt. Og vil ikke ta selvkritikk på dette overhodet.

Heldigvis finnes El-klagenemda (anbefaler alle å melde det inn)
samt Tv2 hjelper deg, mange har opplevd at Hafslund legger til "tjenester" de ikke har bestilt og deretter er kundeservice lite serviceminded når svindelen oppdages.
Så jeg oppfordrer alle til å melde dette inn, så ALLE kan bli informert om "tjenestene/tilbudene " til Hafslund og at de eneste som tjener på de er Hafslund.

El-klagenemden: Elklage.no
Tv2 hjelper deg: tips: tv2.no

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyrt på flere måter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har kjøpt strøm fra Hafslund i mange år uten å ta bryet med å bytte til noe billigere. I en periode sendte de meg papirkopier av fakturaer og tilhørende gebyrer uten å gjøre noe for å rydde opp i dette. Men det som var avgjørende til slutt var at de nylig sendte et beløp på 200kr til inkasso i forbindelse med at vi flyttet og en faktura for strøm i perioden fra overtagelse til innflytting kom på avveie.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Byter nummer varje gång de ringer"

Orkar inte svara detta oseriösa sällskap, blockerar deras nummer i telefonen men varje dag de ringer på nytt har de ett nytt nummer. Håll er undan från detta oseriösa bolag.

Kundetilfredshet
"Hafslund Webspot!"

Er overraskende billig i et virvar av sleipe manipulerende strøm avtaler med utspekulerte tillegg. Den er selvfølgelig veldig lite reklamert for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Fatcat-foreningen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som om strømbransjen ikke hadde et dårlig rykte fra før...... Hafslund triumferer som kongen på haugen og suger til seg hvert røde øre den ser!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hårreisende kundebehandling!! Alt er bånn i bøtta her"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hvis det hadde gått an å rangere med null stjerner, hadde det vært et opplagt valg. Dette selskapet fortjener ikke så mye som en halv stjerne! De ansatte på kundeservice er faktisk tilnærmet ubrukelige. Jeg kunne like godt snakket rett til veggen min. Det blir gjort feil på feil, både ved innmelding og utmelding. Jeg skulle gjerne skrevet lenger, men jeg er bare helt tom for ord. Aldri om dere finner meg i deres kundebase (med mindre dere rapper meg ufrivillig på nytt, men da sier jeg selvfølgelig opp umiddelbart) 😤👹👎🏼

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Provoserende og ulovlig kundebehandling"

Det er umulig å bytte vekk fra denne leverandøren. Faktisk det dårligste og frekkeste jeg har opplevd noen sinne. Ikke bare innen kundebehandling, men generelt sett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bra oversikt, men dårlig kundeservice"

Har generelt hatt lite problemer med strøm fra Hafslund. De har en bra og oppdatert app som gir oversikt over strømbruket, men om man først trenger kundeservice er de lite behjelpelige. Det tar lang tid før de svarer, og noen ganger svarer de ikke i det hele tatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"God oversikt over forbruk - elendig oppfølgning av eksisterende kunder"

Hafslund har etter min mening en av markedets bedre apper i forhold til oversiktlighet. Enkelt å følge med på forbruk, nettleie hos en og samme leverandør og ingen overaskelser prismessig etter min erfaring.

Etter å ha forsøkt å flytte abonnementet mitt gjennom div skjemaer på hjemmesiden til Hafslund, står jeg fremdeles registrert på gammel adresse og betaler fortsatt strøm her. Gjentatte forsøk på å nå kundeservice gjennom nettet viser seg å være vanskelig.

Hadde vært fint om strømselskaper generelt viste like stor desperasjon for eksisterende kunder, som kunder de prøver å erverve gjennom telefonsalg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ubehagelige når man prøver å si opp"

Gikk over til Fjordkraft, og fikk så telefon fra en selger fra Hafslund som mente at jeg hadde blitt lurt. Ifølge ham hadde Hafslund et bedre tilbud. Takket ja til dette, fordi det var angrefrist, og så tenkte jeg sjekke mer nøye. Etter undersøkelse kom Fjordkraft bedre ut, så jeg kontaktet Hafslund innafor angrefristen. Hørte ikke noe. Fikk så en SMS halv seks en lørdag morgen: "Hei, er du helt sikker på at det er så lurt å bytte strømleverandør? Hos oss hadde du en en trygg, rimelig og forutsigbar avtale. Hvis du vil fortsette med Hafslund Strøm og unngå ubehagelige overraskelser (...)". Ellers hva da? Kommer de med balltre på døra? Skikkelig ubehagelig melding å få.

Ingrid F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uredelig selgere og kundebehandling er dårlig"

Hafslund leverer strøm, som alle andre. Da er det servicen som til sist utgjør forskjellen. Etter et opphold i utlandet bestilte jeg igjen strøm fra Hafslund. Jeg presiserte at jeg ikke lengre drev næringsvirksomhet, men nå bestilte som privatperson. Hos Hafslund nett gikk ikke dette igjennom. I den andre delen av Hafslund gikk det greiere, men der ble jeg, uten at jeg var klar over det også abonnent av forskjellige andre betalingstjenester. Da jeg oppdaget dette bestemte jeg meg for å bytte leverandør. Kort fortalt, det måtte tre forsøk til før jeg fikk det til. På veien opplevde jeg bla at hele strømavtalen ble sagt opp, også nettavtalen. Jeg ba om opplysninger for å legge inn autotrekk. Det fikk jeg opplyst, skulle komme på første regning. Det gjorde den sammen med et trekk for at jeg ikke hadde opprettet autotrekk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bryter markedsføringslovens § 11 tredje ledd og gir dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund bryter markedsføringslovens § 11 tredje ledd "I næringsvirksomhet er det forbudt å henvise forbrukere som skal ta kontakt med den næringsdrivende i forbindelse med en inngått avtale, til et telefonnummer som belaster forbrukeren med en høyere kostnad enn grunntakst."

Når jeg ringer Hafslund Strøm kunderservice får å få vite deres ordinære telefonnummer som følger grunntakst, får jeg som svar at de ikke har et slikt telefonnummer. De sier jeg må ringe det femsifrede telefonnummeret 06090. Det påfører kundene deres store telefonutgifter siden det også er lang ventetid for å få svar. Sist gang satt jeg nesten 30 minutter på svar før jeg la på. Jeg har bedt leder for kundeservice å ringe meg tilbake, men det gjør han ikke.

Hafslund Strøm vil jeg ikke anbefale til noen. Det er et forferdelig dårlig strømselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Frekt"

Selgeren lar ikke kunden komme til ordet, og prøver å lage en avtale selv etter man har sagt nei flere ganger. Eneste som funker er å legge på. Respektløst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Respektløse selgere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet har selgere som ikke respekterer folk som sier nei takk. Til tross for at jeg ved flerfoldige anledninger har sagt att jeg ikke er interessert fortsetter de å ringe. Det topper seg når de ringer lenge nok til at man får ubesvarte anrop fra ukjente nummer, men legger på før svart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har Hafslund webspot. Bare man passer på å opprette avtalegiro og er nettkunde er det helt bekymringsfritt og rimelig.

Jeanette
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble ikke som forventet"
2 syns denne omtalen er nyttig

En selger kom på døren på slutten av 2016, Ga godt tilbud og dette hørtes så bra ut at jeg sa ja til å bytte. Jeg har aldri hatt så høye strømregninger som jeg har hatt siden jul og frem til nå. 5-600kr enn hva jeg har hatt tidligere på denne årstiden. Bytter nå tilbake til Fortum igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig erfaring!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ignorerer gjentatte forsøk på oppsigelse. Avbryter bestilling av strømavtale med annen leverandør. Kundeservicemedarbeidere som ikke er gode for noe annet enn å løfte og legge på røret. Styr unna!!!

Abdulrahman
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"De er helt syke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er den værste strømlevandører det tar pengene av deg uten at du vet, du får i tilegg grønt valg og maksgrati pris, men det er bare tull de tar ekstra. De ringte meg etter jeg har byttet min strøm leverandører til Gudbrandsdal og sa du får gratis strøm med grønt valg og og og altså betalt jeg for alt det var bare tull. Jeg anbefaler deg å bytte hvis du har dem og hvis du tenker å bli medlem hos dem ikke gjør det.. Spar pengene dine og velg gudbrandsdal det har jeg gjort nå mens jeg skriver denne melding her. Hadet hafslund ønsker deg å dra til h***** med deres selskap og nettleie.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Overhode ikke fornøyd med servicen og svar jeg fikk tilbake"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mitt riktige ord er at Hafslund melker deg på det groveste uten at du vet om det, Hafslund har byttet mine avtaler uten å gi varsel om det til sine kunder... What the f...!?
Ser etter ny leverandør nå. NOK ER NOK HAFSLUND.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hafslund er svindel og lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund har byttet min Webspot til vanlig strømavtale uten mitt samtykke eller godkjennelse hvor dette kostet meg rundt 110 kr i mnd!!!
De gidder ikke engang å rydde oppe i det. Ren svindel spør du meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundekontakt, gjør ikke det som de lover"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har vært i kontakt i flere ganger med dem. Dem har ikke vært behjelpelige. Dem har lovet å bytte til et strømselskap som vi valgte til en dato, men gjorde det ikke.

Søk Bytt.no