Meny

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
96
av 101 innen
strømselskap
10%
anbefaler
Hafslund Strøm
Filtrer omtaler
10
2
2
10
102
Sorter omtaler etter
Viser av 126 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Hafslund lurte kona inn i en avtale med svært liten skrift"

Web spot, eller lik strøm over samme periode. Du kan ikke komme ut av denne avtalen uten å måtte betale for det de estimerer at du ville ha brukt av strøm. Sier du opp avtalen må du betale klekkelig, uten å ha brukt strøm for beløpet. Frekke telefonselgere, og eller dørtiggere. Rydd opp!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Unngå dette useriøse selskapet"

Prøvde skreddersømtilbudet deres der de etter en prøveperiode garanterte å gi meg et tilbud bedre enn det jeg hadde i dag. Endte opp med en avtale med 65 øre kw/h. Noe som er dobbel pris av hva deres konkurrent kan tilby hvor jeg bor. Useriøst selskap. Unngå for enhver pris. Glatte og uærlige selgere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurer på deg kostbare avtaler og svarer ikke på henvendelser"

Jeg fikk tilbud om å prøve skredderstøm i en periode for at de skulle finne den rimeligste avtalen som var tilpasset mitt forbruk. Jeg slo til. Etter en måned fikk jeg melding om at de hadde byttet strømavtale til en som var mye bedre for meg. Jeg stusset over at jeg deretter fikk strømregninger som var dyrere enn jeg vanligvis ser. Jeg undersøkte fakturaene, og sammenlignet selv de forskjellige strømavtalene fra Hafslund ut fra mitt forbruk. Det viste seg at de hadde byttet fra en rimelig avtale til en av de mest kostbare. I tillegg hadde de lagt på en tilleggstjeneste (Grønt valg) som jeg ikke hadde bedt om. Grønt valg avtalen alene økte strømprisen med 20-30% i mitt tilfelle. Det var ikke mulig å si opp tilleggsavtalen via deres hjemmeside. Jeg kontaktet Hafslund Strøm i alt to ganger via kontaktskjema på deres hjemmeside, om at jeg ikke ønsket denne tilleggsavtalen. Jeg fikk aldri svar på mine henvendelser, og tilleggsavtalen sto fortsatt aktivert flere dager etter henvendelsene. Selve strømavtalen var mulig å bytte selv, og det var enkelt via deres hjemmeside. Etter min mening er dette strømselskapet ikke til å stole på. De lurer på deg mer kostbare avtaler enn du trenger, og de gidder ikke å svare når du kontakter dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"

Helt forfedelig udugleige folk, som ikke klarer å fikse noe. Jeg fikk en god avtale på leiligheten, med 6 måneds avtale, og da jeg inngikk avtalen spurte jeg om det gikk an å videreføre den til ny bolig, for jeg visste jeg skulle flytte om noen måneder. Det var ikke noe problem sa han. Så skulle jeg flytte, og da startet problemene. Da kunne jeg ikke overføre avtalen, men så lenge jeg fortsatte hos dem slapp jeg å betale avbrytelsesgebyr. Det var ok sa jeg. Etter en måned fikk jeg melding av om at avtalen hos Hafslund strøm var avsluttet. Viste seg at jeg bare hadde en avtale hos dem i en dag. Ringte dem og det skulle de fikse. Det klarte de ikke, måtte ringe dem på nytt. De skulle fikse det igjen. Klarte det ikke da heller. Så ga dem opp. Så fikk jeg bruddgebyr på 150 kroner. Ringte og klagde, de sa hvis du ikke vil fortsette hos oss. Det sa jeg at eg ikke godtar. Så sa han ok du kan få en måned gratis strøm, som var fint det. Sendte mail og spurte om jeg skulle betale regingen med bruddgebyret og ja det skulle jeg, så skulle de trekke det fra på neste. Fikk ny regning, der hadde de lagt til enda et bruddgebyr. Ringer igjen, og de sier ikke betal den vi sender ny. De sender meg en ny, og prøver så å logge inn på nettsiden, der har de slettet meg som kunde. Må ringe dem på ny, og de vet ikke hva som har skjedd.

Kathrine L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Aldri hatt billige strøm"

Imøtekommende, lette å få tak i å om du skulle trenge utsettelse er det bare å ta en telefon. Dette selskapet reddet økonomien min.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Leverer ikke som lovet"

Ble overtalt til å prøve Skredderstrøm. Sendte angrerettskjema noen timer etter signatur, fikk beskjed om at det var for seint. Orket ikke å forfølge den. Ble fortalt at vi skulle bli oppringt/få info om hva som passet oss best. Har ikke skjedd.

Berit M. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Selskapet kaprer kunder ved tvang"

Min mann ble oppringt av en svært ufin aggressiv selger fra Hafslund. Han snakket og snakket om hvor flott det var å være kunde hos Hafslund. Vi trengte IKKE strøm, fordi vi hadde i mitt navn. Så presterer selgeren å si opp min strømleverandør til tross for at mannen min nektet på å gå over til Hafslund. Da startet trøbbelet. Jeg ringte og ringte til Hafslund, hvor det ikke var mulig å snakke med et fornuftig menneske. Vi måtte bare betale, var beskjeden. NEI, vi hadde ikke bedt om ny leverandør, og Hafslund hadde ingen rett til å annullere gjeldende avtale på mine vegne. Fram og tilbake med telefoner. Overdriver ikke hvis jeg sier jeg har brukt flere timer på å rette opp problemet. Til slutt gikk Hafslund med på å slette strømutgiften for 1 - en dag, men så kommer det sannelig en regning på kr. 13,85 på nettleie??? Hvor frekk går det an å være. Til alle strømkunder: ALDRI AKSEPTER HAFSLUND SOM STRØMSELSKAP. De er også frekk nok til å markedsføre seg med at selskapet har de mest fornøyde kundene. Denne saken blir rapportert fra meg inn til Forbrukertilsynet og til Elklagenemnda, for det må da være måte på!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

La inn bestilling etter overgang til automatiske strømmålere. Etter 2 mnd får jeg beskjed fra Nettselskapet om at jeg fortsatt ikke har valgt strømleverandør og har blitt fakturert leveringspliktig strøm... Ble også lagt på Forsikring på abonnementet som var obligatorisk og som jeg selv måtte huske å avbestille etter 3 mnd. Møkkaselskap.

Kevin M. B
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig frekke kundebehandlere"

Ringte nummeret på regning min angående avlesningsgebyr. Ble satt over til 3 forskjellige behandlere hvor den ene var værre enn den andre. Har aldri vært borti slik oppførsel. Virker ikke som disse trenger eller bryr seg om sine kunder. Anbefaler alle og bytte selskap. Makan til elendig oppførsel skal man lete lenge etter.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Her er vi strømløse flere ganger i uken, det er elendig, penger skal dere ha, nå får dere ordne opp i dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare styr unna!"

Selskapet er helt forferdelig å ha med å gjøre! Hafslund tviholder på kundeforhold selv om kunden har avsluttet det, eller benyttet seg av 14 dagers angrerett. På telefon blir de sure og arrogante når man prøver å forklare at et annet selskap er strømleverandør, men tilbyr seg enkelt å slette faktura selv om man fremdeles MÅ være kunde der mot sin vilje. De henviser til at det andre strømselskapet må si opp kundeforholdet siden noen må levere strømmen, noe som er helt absurd når fakturaene de sender ut er tomme for forbruk. Som sagt, bare styr unna og slipp stresset som følger med Hafslund...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke gjør avtale med Hafslund Strøm"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble kontaktet av selger/markedsførings person med hensyn på Prøv Oss 1. Det ble avtalt at det ikke skulle være gebyr på faktura. Jeg har nå mottatt en faktura på 39.39 kroner i strøm. På dette beløpet er det ilagt et gebyr på 248%.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Telefonterror"

Ringer fra en mengde forskjellige nummer, så blokkering er vanskelig. Selger hadde ekstremt vanskelig å ta et nei for et nei. Glad jeg gikk for annet selskap. Tilbud om 3mnd gratis strøm, men basert på hva jeg har lest om selskapet er det ikke verdt det.

Thomas K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurer deg!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til hafslund med tilbud om gratis strøm 1 mnd, og spotprisavtale. Fikk regning ganske fort, og med en langt dyrere avtale. Prøvde å skrive til dem på min side, men de svarer aldri. Styr unna

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Belastet meg for en forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kontaktet Hafslund og ba spesifikt om kun en strømavtale. På første faktura ble jeg belastet 1500,- kr for flere produkter jeg aldri ba om, blant annet trygg hverdag. Det er en forsikring som trer i kraft om du blir syk/skadet. Litt interessant siden jeg ble ufør for flere år siden. Og jeg ba spesifikt om kun en strømavtale!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hafslund strøm behandler ikke klager på faktura"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi gikk fem på og prøvde skredderstrøm i 3mnd. Da dette var både dyrt og utrolig rotete med utallige småfakturaer, byttet vi raskt over til et annet selskap. Problemet var bare det at vår nabo meldte seg på vår måler like etter og da Hafslund fant ut av dette ble vi satt tilbake på vår måler bare med Hafslund strøm. Dette var nødstrømpriser som selvsagt var utrolig mye dyrere enn vår valgte leverandør. Vi fikk ikke selv beskjed om dette før fakturaene kom dalende inn. Vi måtte selv melde fra på nytt til vår allerede valgte leverandør om at vi ville ha strøm av dem. Nå har vi forsøkt og klage siden oktober, men får bare beskjed om at vår klage ligger til behandling hos en hemmelige avdeling uten epost, telefon eller annen kontaktmulighet. Hver måned sender Inkassobyrået deres ny faktura og hver måned ringer vi og sier at vi ikke vil betale. I det minste forlanger vi at en som holder i saken tar kontakt med oss. Vi har fått beskjed siden oktober at vi vil bli kontaktet, men nå etter nesten 9 mnd er det fortsatt samme svar. Kundeservice sier at noen vil ta kontakt, men de fortsetter i mellomtiden å sende fakturaen til inkasso. Dette virker som en utspekulert strategi for å psyke ut forbrukeren til og betale ved ikke å behandle klagen. Vi vil nå anmelde Hafslund til elklagenemda og forbrukertilsynet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Vanskelig å komme i kontakt med kundeservice."
1 syns denne omtalen er nyttig

Tok først kontakt med Hafslund per kontaktskjema på websiden deres, hørte aldri noe fra de, og fikk heller ikke en bekreftelse da skjemaet ble innsendt. Tok kontakt per telefon noen uker etterpå, sto alt for lenge i kø selv tidlig på morgenen - la på. Kom omsider i kontakt med dem per chat på hafslundnett.no - der fikk jeg kjapp hjelp, men fikk ikke løst problemet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Falsk fakturering uten vilje til å rette opp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund har fakturert oss gjentatte ganger og sendt krav til inkasso for en ikke-eksisterende strømavtale - ren svindel. De svarer ikke på gjentatte henvendelser på telefon og mail, og skaper dagevis med ekstraarbeid for problemer de selv har skapt. De går aldri i dialog. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Farlig leverandør. Kan og vil ikke rette feil. Betaler strømmen til naboen"
1 syns denne omtalen er nyttig

På et eller annet vis ble måleren registret på feil adresse. Har prøvd å melde i fra, men det er kun en chatterobbot som ikke skjøner bæret. På telefon kommer man ikke fram. Ingen levende sjel i hele Hafslund Strøm har en epost. Dette har pågått i over 6 mnd og nå blir det inkasso

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"To ganger har jeg bestilt strøm fra Hafslund, og to ganger har de prøvd å lure meg"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kriminell adferd. To ganger har jeg bestilt strøm fra Hafslund, og to ganger har de prøvd å lure meg. Første gangen presenterte selgeren en rekke tilleggsprodukter og latet som om jeg aksepterte (den som tier samtykker). Andre gangen ble jeg oppringt og fikk beskjed om at selgeren hadde lagt inn manglende informasjon og ba meg om å bekrefte avtalen på SMS. Han hadde da uten å opplyse om det lagt til alle tilleggsproduktene han får provisjon for å selge.

Irritert-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Worst class kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byråkratisk. Tror de spekulerer i purregebyrer. Unnlater å registrere autogiro, og unnlater å kontakte elektronisk (mail, telefon etc som er registrert) for å fortelle at det ligger ubetalte regninger i postkassen på hytta, til tross for autogirofullmakt. Veldig 2003 eller noe sånt på elektronisk kommunikasjon.

Gjennomsnitteligfattig
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyr strøm med flere gebyrer og påslag, og bruker ufattelig dyrt innkrevingsselskap SOLVENCIA"
2 syns denne omtalen er nyttig

* I dag veldig dyr strøm i forhold til andre * SOLVENCIA krever inn penger med skyhøye honorar uten skrupler (burde vært en sak for TV2 hjelper deg !!!) * Har brukt formiddagen på å gå gjennom avtale og hvor mange tusen jeg har brukt for mye på dette selskapet siste året. RESULTAT: JEG BYTTET LEVERANDØR OMGÅENDE og kommer til å spare tusenvis av kroner.

Annkristin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kort og godt. Styr unna!"
4 syns denne omtalen er nyttig

De skriver bedriftskontrakt, men følger ikke kontrakten når de fakturerer. Legger på månedlige beløp som ikke står i kontrakt. Umulig å få kontakt på tlf. Tjeneste som "vi kan ringe deg tilbake" (og de ringer kun EN gang) fungerer dårlig, da det kan ta en hel dag før de ringer tilbake. Man kan ikke løpe rundt med nødvendige papirer en hel dag i tilfelle de kommer til å ringe. Robotchat`n forstår aldri spørsmålet og en dag fikk jeg beskjed om at menneskelig chat var utilgjengelig. Tragisk hele selskapet... ihvertfall for bedrifter som drifter mange målere og trenger bistand til tider.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uønsket tillegg på regning"
6 syns denne omtalen er nyttig

Er meget misfornøyd da dere legger på støtte til regnskog, som jeg ikke er interessert i, samt trygg hverdag som jeg ikke engang har fått forespørsel om eller brev om. Likeså får jeg heller ikke avbestilt dette og ikke svarer dere på mail eller telefon

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Går ikke an å si opp!!!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har flyttet for mange mnd siden, men får likevel purringer på regninger, har fått inkasso fra Hafslund Nett tilogmed! Dårlig kundebehandling, og de skriver fra seg all ansvar!!! Griske og umenneskelige er det de er! Styr unna disse gribbene....!

Hafslund Strøm strømpriser
SJEKK OM HAFSLUND STRØM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
SVELVIK
Hafslund Strøm leverer strøm til SVELVIK
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
webSpot
Timespot - Hafslund Strøm
126 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
632 kr
37,92 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm
Timespot - Hafslund Strøm
126 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
778 kr
46,67 øre/kWt
Detaljer
Les mer
webVariabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
126 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
965 kr
57,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Direkte Variabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
126 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 075 kr
64,50 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR