Meny

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
101
av 104 innen
strømselskap
9%
anbefaler
Hafslund Strøm
Filtrer omtaler
12
3
3
16
165
Sorter omtaler etter
Viser av 199 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Geirmund
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Ingen svar tross mange henvendelser"

Hafslund må gjerne ha kontakt på tvers av bedrifts- og privat avdelinga... Hafslund kan med fordel redusere sine kunders ventetid på telefonen. Hafslund må gjerne ha mulighet for å finne sine kunder t.d. på navn, adresse, pnr. og org.nr., og ikkje kun på kundenr. Hafslund må gjerne følge opp kunder som ikkje får svar på sine spørsmål.

Svar fra Hafslund Strøm
21.01.2021 15:16
Hei Geirmund. Vi beklager det dersom det har vært vanskelig å få kontakt med oss, og at du ikke har blitt fulgt opp med din henvendelse. Vi har til tider stor pågang på telefon, og på skiftlige henvendelser har vi den siste tiden også hatt mange henvendelser som skal behandles. Selv om vi forsøker å jobbe så godt og raskt vi kan, er vi som veldig mange andre bedrifter også påvirket av korona-situasjonen og hjemmekontor, så våre behandlingstider blir dessverre lenger enn de normalt ville vært. Det skal være fullt mulig å finne kunder i våre systemer på telefonnr, navn og org.nr, dersom du ikke har opplevd det slik beklager vi også det. Det kan skje at kunden ikke er registrert med riktig informasjon hos oss, og da behøver vi et kundenummer for å finne frem. Vi beklager igjen, og håper vi kan svare deg raskere ved neste anledning. Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uhøflig kundeservice med nedlatende tone!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet i en utleid leilighet i oktober 2020. Megler sendte inn skjema til Hafslund hvor det, i følge en kundebehandler hos Hafslund var krysset av for tilleggstjenester som "maksprisgaranti" og "grønt valg". Jeg informerer vedkommende om at jeg tok kontakt med Hafslund i slutten av oktober og ba om at disse fjernes. Jeg ringte til Hafslund fra min jobb telefon og siden dette er et hemmelig nummer av hensyn til mitt arbeid så vil ingen nummer vises hos mottakende part. Samme konsulenten avviste dette og prøvde å fremme dette som at jeg "prøver å lure" Hafslund siden han ikke kunne verifisere om min samtale hvor jeg avbestilte tilleggstjenester fant virkelig sted. Første gang jeg opplevde å bli kjeftet på og tilsnakket på en nedlatende måte. Jeg forstår ikke hvordan Hafslund kan tenke å operere på en slik måte. Kundebehandlere deres har behov for en bedre opplæring og trolig også innføring i juridiske emner om avtaleverker i Norge. Jeg anbefaler ingen strøm fra dette selskapet !

Svar fra Hafslund Strøm
21.01.2021 15:16
Hei Georg. Det er veldig beklagelig å lese din anmeldelse, for slik du beskriver det skal det selvfølgelig ikke være. Det stemmer som du sier at når vi mottar en bestilling via MeglerFront så er det Strøm, Maksprisgaranti og Grønt Valg som er standard. Men avtale og tilleggstjenester er helt valgfritt og vi har ingen bindingstider, så dersom kunden tar kontakt med oss med ønske om endringer, skal dette gjøres uten problemer. At du sier du ble kjeftet på og tilsnakket på en nedlatende måte av en av våre kundebehandlere er helt uakseptabelt, og jeg ønsker derfor veldig gjerne kontakt med deg slik at vi kan få sett nærmere på denne saken, og rapportere det videre til rette vedkommende. Slike klager tas på største alvor, og vi beklager så mye igjen for hendelsen. Kontakt oss derfor gjerne på kundeservice@hafslundstrom.no eller via chat på Facebook under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Veldig dyrt"

når jeg ringer dem for å gjøre en avtale alt bra, men hver måned betaler jeg mye høyere pris enn det vi ble enige om, jeg spurte hvorfor jeg betaler så mye penger, men de ga meg ikke de riktige svarene og spurte hvilke alternativer gjør jeg har, men de ga meg ikke noe alternativ. Det er derfor jeg slutter med dem

Svar fra Hafslund Strøm
18.01.2021 14:53
Hei Lajdon. Det er beklagelig å høre at du ikke ble fornøyd med avtalen du hadde, men det er enda mer beklagelig at du ikke fikk den hjelpen du ønsket når du tok kontakt. Dersom en kunde ikke er fornøyd med avtalen sin, skal selvfølgelig vi i kundeservice bistå med samtale og råd slik at man sammen kan finne en hyggelig løsning på problemet, og endre avtalen etter kundens ønske. Selv om du ikke er kunde hos oss lenger, ønsker vi gjerne å få kontakt med deg slik at vi kan se nærmere på hendelsen, og rapportere om dette videre til rette vedkommende. Slike tilbakemeldinger tar vi på alvor, så vi kan skjerpe rutinene våre og bli bedre. Ta derfor gjerne kontakt med oss på kundeservice@hafslundstrom.no eller via chat på Facebook under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Victoria F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bra og svindel på samme tid."

Bra app, og nettsiden har en forholdsvis grei oversikt over avtalene selv om de "beste" er gjemt så godt som mulig. Det irritable med selskapet er at de stadig forsøker nye metoder for å svindle deg i form av å sette deg over på en dyrere avtale uten å si det. "bare svar på denne sms om at opplysningene dine stemmer" osv., - og ikke et pip om at det en ny avtale du signerer på. 😣 Den beste var for et år eller to siden hvor de skulle "analysere" strømforbruket ditt over flere måneder "helt gratis" for å finne den "beste" avtalen for deg, og plutselig hadde du en dyrere avtale uten at du skjønte hva som skjedde. Så de er like store kjeltringer som alle de andre "strøm meglerne". Følg med på fakturaene.

Svar fra Hafslund Strøm
18.01.2021 14:53
Hei Victoria. Det er selvfølgelig veldig beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med oss som ditt strømselskap. Vi setter aldri en kunde over på en ny avtale uten å ha sendt ut SMS med god informasjon om hvilken avtale det er snakk om, og link til mer info og vilkår. Vi må så motta svar fra kunden på denne, med bekreftelseskode, før avtalen blir aktiv. Dersom du ikke har fått dette, vil vi gjerne at du tar kontakt med oss slik at vi får sett nærmere på denne saken. Om du ikke er fornøyd med avtalen din, kan du selvfølgelig også ta kontakt med oss, så kan vi sammen finne en avtale som passer deg bedre. Vi kan nås på kundeservice@hafslundstrom.no, tlf: 21494949 eller via chat på Facebook under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Vi håper å høre fra deg, slik at vi kan finne en hyggelig løsning på problemet! Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"De flyttet strømavtalen min til dem uten tillatelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble spurt om jeg ønsker en kartlegging av strømmen min for å se om det er verdt å bytte til noen andre. Den skulle vare i 30 dager basert på forbruket mitt, tror de glemte å si at det betyr at jeg må bytte leverandør for å få gjort dette! Lureri.

Svar fra Hafslund Strøm
21.12.2020 09:56
Hei Sonja. Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Skredderstrøm er en avtale vi har hvor du kan prøve oss i en måned til redusert pris, så vil dine strømbehov vise oss hvilken avtale som passer perfekt for deg slik at vi kan komme med en anbefaling. For å kunne kartlegge forbruket ditt i denne avtalen så forutsetter det naturligvis at vi er strømleverandør. Dersom dette ble misforstått eller dårlig kommunisert så har vi selvfølgelig stor forståelse for frustrasjonen din. Vi tar alle slike tilbakemeldinger på stort alvor, og ønsker veldig gjerne å komme i kontakt i deg slik at vi kan få en bedre forståelse av hva som har skjedd her, og finne en hyggelig løsning på problemet. Vi kan nås på kundeservice@hafslundstrom.no, tlf: 21494949 eller via chat på Facebook under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Marius F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hafslund sier opp avtaler uten varsel og skylder på kunden - lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk avtale om web spot i 2015 og har siden den gang tenkt at jeg hadde en løpende grei strømavtale som jeg slapp å følge opp noe særlig. Da jeg tok en sjekk for noen uker siden fikk jeg beskjed fra Hafslund om at det beste strømavtalen for meg var webspot og ble anbefalt å skifte til den. Skjønte lite da jeg trodde jeg hadde webspot og fant frem bestillingsbekreftelsen. Fikk da beskjed om at Hafslund hadde sagt opp avtalen i 2016 neste 1,5 år etter at den ble inngått uten noen form for varsel til meg. Nå skylder de på at de ikke har arkiver så langt tilbake og foreldelse - Utrolig dårlig kundeservice! Har vært Hafslundkunde så lenge jeg kan huske og de som kan noe som helst om forretninger vet hvor viktig det er å holde på de kundene som ikke bytter leverandør hele tiden. Jeg er nok ferdig som trofast kunde med denne behandlingen...

Svar fra Hafslund Strøm
07.12.2020 14:25
Hei Marius F. Jeg forstår frustrasjonen din i denne situasjonen, og det er veldig beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Slik du beskriver det så forstår jeg at du har vært i kontakt med oss vedrørende denne saken tidligere. Det hadde likevel vært veldig fint om du kunne tatt kontakt med oss igjen på e-post, slik at vi kan få sett nærmere over saken og se om vi kan finne en hyggelig løsning på problemet. Send oss derfor gjerne en e-post til kundeservice@hafslundstrom.no. Håper å høre fra deg. Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Cristina
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"De bruker Solvencia inkasso byrået et en dag forfall betaling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Variabel pris. Ikke varsel på forhånd hvor mye de har trykket fra konto din. Bruk inkasso byrået etter en dag. Du blir blindet å ikke bytte strøm leverandør.

Svar fra Hafslund Strøm
02.12.2020 14:11
Hei Cristina. Det er svært beklagelig å høre om din opplevelse hos oss. Når det kommer til fakturering så skal faktura sendes enten via brevpost, e-post eller som eFaktura. I fakturaen blir man opplyst om forbruk, avtale og faktureringsgrunnlag. Dersom vi ikke har mottat betaling 2 uker etter forfall så blir det utsendt et varsel via vårt inkassobyrå Solvencia som brevpost til den registrerte adressen din, med enda 2 ukers forfallsfrist. Om man ikke har mottatt opprinnelig faktura eller om du som kunde har motsigelser på fakturagrunnlaget, er vi avhengig av at kundene tar kontakt med oss og gir beskjed slik at vi får sett på saken og kan finne en hyggelig løsning på problemet. Vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger, og vi ønsker også å få kontakt med deg for å få sett nærmere på saken din. Vi kan nås på kundeservice@hafslundstrom.no, tlf: 21494949 eller via chat på vår hjemmeside eller Facebook under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fakturerer for tjenester jeg har takket nei til!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk telefon fra en selger som prøvde å selge meg masse tilleggsprodukter. Takket nei til alt og ba om en helt standard strømavtale uten fastpris/spotpris. På neste faktura ser jeg at jeg har blitt fakturert for dette tilbudet jeg takket nei til. De juger når man ringer for å konfrontere de. IKKE bestill strøm herfra!!!

Svar fra Hafslund Strøm
02.12.2020 14:11
Hei Helene. Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Ved inngåelse av avtale skal det alltid opplyses til våre kunder om hvilken avtale de blir registrert med, og det skal også innhentes aksept og bekreftelse fra kunden før avtalen prosesseres og blir aktiv. Jeg vil veldig gjerne se nærmere på denne saken slik at vi kan komme til en løsning, og slik at jeg får meldt dette videre til rette vedkommende. Ta derfor gjerne kontakt med oss på kundeservice@hafslundstrom.no, tlf: 21494949 eller via chat på vår hjemmeside eller Facebook under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Anbefaler ikke!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gikk med på å prøve Hafslund strøm da jeg flyttet inn i ny leilighet, hørtes veldig bra ut på telefon. Selger veldig god til å overbevise at Hafslund var biliigst og best. Skulle få skreddersydd strøm, første 2 mnd veldig fornøyd hadde lav regning (prøve periode). Så mnd etter får jeg en regning som er mye større (første regning 2 mnd 823,- neste nå 1 mnd på 1497,-) Når jeg ringer og snakker m kundeservice får jeg til svar: hmm ja det var litt høyt ja, det er fordi du har fått variabelpris som passer godt til fritidsbolig! Er så irritert så nå har jeg byttet, og den skreddersydde strømmen sin kan de ha for seg selv. Har iallefall lært at jeg må lese meg ordentlig opp på alle de forskjellige strømavtalene hvis ikke blir man lurt!

Svar fra Hafslund Strøm
26.11.2020 11:33
Hei Lena. Jeg forstår frustrasjonen din i denne situasjonen, og det er veldig beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse som ny kunde hos oss. Skredderstrøm fungerer på den måten at vi bruker en måned på å kartlegge flere faktorer, blant annet bolig, forbruk og egne preferanser. Etter prøveperioden så skal du bli tilsendt en e-post hvor vi informerer om strømavtalen vi mener passer best etter kartleggingsperioden. I e-posten skal du også bli informert om at dersom du mener strømavtalen vi anbefaler ikke passer deg, kan du ta kontakt med oss slik at vi kundebehandlere kan finne en annen avtale som passer bedre. Dersom du ikke har mottatt denne e-posten, eller føler du ikke har fått tilstekkelig informasjon, så beklager vi dette. Vi håper at du kan ta kontakt med oss, slik at vi kan finne en hyggelig løsning på problemet. Vi kan nås på kundeservice@hafslundstrom.no, tlf: 21494949 eller via chat på vår hjemmeside eller Facebook under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kontakt etter omtale på Bytt.no"
1 syns denne omtalen er nyttig

La tidligere inn omtale "Svindel", og har kontaktet Hafslund. Eneste svaret man får der er "Det var leit å høre" og blir satt til til samme elendige kundemottaker som tidligere. Styr unna.

Svar fra Hafslund Strøm
26.11.2020 11:23
Hei igjen Trond. Jeg har stor forståelse for frustrasjonen her, og det er veldig kjedelig å høre at du ikke fikk den hjelpen du ønsket over telefon hos oss igjen. Dersom det er mulig å be om en siste sjanse, så håper jeg du kan ta kontakt med oss kunderådgivere som sitter på skriftlige henvendelser, altså via vår e-post: kundeservice@hafslundstrom.no eller kontaktskjema vårt på www.hafslundstrom.no. Du kan også ta kontakt med meg direkte ved å sende oss en melding via vår Facebook-side under Hafslund Strøm. Jeg har veldig lyst til å få sett på saken din, så håper på å høre fra deg. Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ringer hele tiden og har ikke respekt for et nei"

Prøver å be om å få slippe å bli ringt for å bytte til Hafslund, men blir fortsatt ringt flere ganger i uken. Blant annet fredag sent på kveld. Når vi sier de ringer veldig ofte, nekter de for det og sa «jeg kan garantere at vi ikke gjør det», selv om dette er helt feil

Svar fra Hafslund Strøm
16.11.2020 14:21
Hei E. Vi beklager på det sterkeste dersom du har blitt hyppig oppringt av våre selgere, på tross av at du har gitt klar beskjed om at du ikke ønsker noe tilbud. Slik skal det selvfølgelig ikke være. Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg og tar slike tilbakemeldinger svært alvorlig. Vi ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg, slik at vi kan få registrert denne klagen og sendt det videre til rette vedkommende. Da kan vi også få fjernet nummeret ditt fra våre ringelister slik at du ikke blir oppringt igjen. Du kan nå oss på kundeservice@hafslundstrom.no, tlf: 21494949 eller via chat på vår Facebook-side under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Beklager så mye igjen, og håper å høre fra deg :) Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Ragnar J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke avtale og skylder på min datamaskin."

Har avtalt å få tilsendt faktura på epost, men det uteblir. Klarer bare å sende purringer å inkasso varsler samt reklame. Da kommer det i min epostbox. Har nå forsøkt i 8 måneder men nå er det slutt. bytter til seriøs aktør. Elendig kundeoppfølging og service.

Svar fra Hafslund Strøm
03.11.2020 22:32
Hei Ragnar. Det er svært beklagelig å høre om din opplevelse hos oss, og det er selvfølgelig ikke slik det skal være. I de fleste tilfeller hvor man ikke mottar faktura i sin e-post så kan det være at de havner i søppelpost eller spam-filter. Våre systemer klarer dessverre ikke å fange opp hvor i mottakers e-post de havner, og det er jo selvfølgelig heller ikke lett for kunder å finne dem da de fleste sjelden sjekker søppelposten sin. Men det er imidlertid litt vanskelig å si om dette er årsaken her uten å se nærmere på saken. Vi beklager igjen på det sterkeste dersom vår kundeservice ikke har undersøkt saken grundig nok, slik at problemet har vedvart. Vi håper at du kan ta kontakt med oss, slik at vi kan finne en hyggelig løsning på problemet. Vi kan nås på kundeservice@hafslundstrom.no, tlf: 21494949 eller via chat på vår hjemmeside eller Facebook under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Håper å høre fra deg :) Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
John I. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"banditter"
1 syns denne omtalen er nyttig

forferdelig aggressive. og forstod ingenting av avtalen de presenterte. de skulle skreddersy til meg etter noen uker. men ante altså ikke prisen

Svar fra Hafslund Strøm
30.10.2020 08:22
Hei John I. K. Det er svært beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med selgerne våre. Vi er veldig opptatt av at tjenestene vi tilbyr skal kommuniseres til kunder på en riktig måte. Spesielt er det viktig for oss at selgerne er hyggelige, positive og respektfulle. Dersom dette ikke var tilfelle hos deg, så ønsker vi svært gjerne å komme i kontakt med deg, slik at vi kan få sett nærmere på denne saken og meldt i fra om opplevelsen din videre til rette vedkommende. Vi kan nås på kundeservice@hafslundstrom.no, tlf: 21494949 eller via chat på vår hjemmeside eller Facebook under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper å høre fra deg :) Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Helt håpløst med avtaleinngåelse og endringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig erfaring med Hafslund. Jeg flyttet og fikk avlest måleren et par dager før månedsslutt. En kar fra Hafslund ringer meg noen dager senere og ønsker meg velkommen og spør om litt informasjon. Jeg antok at man automatisk får avtale om spotpris dersom man ikke sier ja til noen spesielle avtaler. Jeg fikk ikke beskjed om avtaler fra karen på telefon og antok at jeg fikk spotpris. Jeg ble overrasket da jeg fikk strømregning som skulle være for 3 dager i juli på 650,-. Hafslund hadde altså automatisk meldt meg på flere avtaler uten mitt samtykke, og det var Lik Betaling som gjorde at prisen ble så høy. Jeg orket ikke å begynne å klage og betalte regningen, men gikk inn på mine sider for å endre abonnementet mitt for fremtiden. Jeg byttet til spot-avtalen og meldte meg av det jeg kunne og trodde at alt var ok for neste måned. Det var helt til jeg fikk neste regning på 650,-. Det viser seg at man selv ikke kan melde seg av Lik Betaling, men må kontakte kundeservice. Nettsidene er totalt ubrukelige da jeg kan endre det til spotpris men fortsatt ender opp med å betale fast pris langt over det faktiske forbruket. Helt håpløst at Hafslund melder deg på avtaler du ikke har samtykket for også har man ikke muligheten til å endre det selv en gang. Jeg endte opp med å betale langt over det jeg skulle har gjort i denne perioden og vil nok endre strømleverandør i nærmeste framtid på bakgrunn av min erfaring.

Svar fra Hafslund Strøm
07.10.2020 09:47
Hei Ingvild! Jeg forstår frustrasjonen din i denne situasjonen. Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg og tar slike tilbakemeldinger svært alvorlig. Tanken vår bak Lik Betaling er at vi estimerer det gjennomsnittlige årsforbruket og gir et fast beløp å betale basert på dette. Beløpet inneholder også ofte nettleien fra netteieren dersom det er avtale med netteieren om gjennomfakturering. Tjenesten er tenkt slik at man betaler det samme hele året og er en tjeneste man har over lengre tid. Ettersom strømprisen varierer i henhold til vær og årstid vil man på sommeren betale litt mer enn sitt faktiske forbruk - og litt mindre på vinteren. Ved inngåelse av avtale skal det alltid opplyses til våre kunder om hvilken avtale de blir registrert med, og det skal også innhentes aksept og bekreftelse fra kunden før avtalen prosesseres og blir aktiv. Jeg vil veldig gjerne se nærmere på denne saken slik at vi kan komme til en løsning, og slik at jeg får meldt dette videre til rette vedkommende. Vi kan nås på kundeservice@hafslundstrom.no, tlf: 21494949 eller via chat på vår hjemmeside eller Facebook under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss. Jeg håper å høre fra deg :) Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel til de grader!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av selger og skulle få en god avtale på Aktiv bedrift og skulle spare penger på å bytte til dem. I september hadde jeg faktura på strøm fra Hafslund. De tok 9,45 øre pr Kwh som bare utgjorde 33,56 kr. Med alle gebyrer så var totalen på 352,04 kr. En annen leverandør sendte meg faktura på 5,11 øre pr kWh, som kom på totalt 44,54 kr. Når man har 8 målere så utgjør dette veldig mye penger, og jeg bare henger meg på de andre kommentarene om Hafslund: HOLD DERE UNNA!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt av lik betaling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt lik betaling i noe over ett år og har hele tiden ligget 40 % lavere enn forventet forbruk. Da trodde jeg at det jeg har betalt for mye i løpet av dette året ville bli avregnet og tilbakebetalt, Men neida, etter en samtale med kundeservice ville jeg få tilbakebetalt når jeg flyttet! så hvis jeg bor her til jeg dør så har jeg altså betalt 40 % for mye i årevis. Forstå det den som kan. Jeg finner ingenting om betingelsene på nettsidene deres heller. Dette er for dårlig, Hafslund. Det er mulig det er noe jeg ikke forstår i utregningen av beløpet, men da har i så fall dere er forklaringsproblem. Hva skjer med de svingende strømprisene, vil vi med lik betaling aldri få glede av det siden månedsbeløpet er det samme? Jeg kan si en positiv ting og det er at appen er bra og gir oversikt over forbruket :-)

Svar fra Hafslund Strøm
05.10.2020 09:30
Hei Lisa! Jeg forstår at dette kan være forvirrende og frustrerende. Tanken vår bak Lik Betaling er at vi estimerer det gjennomsnittlige årsforbruket og gir et fast beløp å betale basert på dette. Beløpet inneholder også ofte nettleien fra netteieren dersom det er avtale med netteieren om gjennomfakturering. Tjenesten er tenkt slik at man betaler det samme hele året og er en tjeneste man har over lengre tid. Ettersom strømprisen varierer i henhold til vær og årstid vil man på sommeren betale litt mer enn sitt faktiske forbruk - og litt mindre på vinteren. Dersom forbruket viser seg å være mye høyere eller lavere enn det faktiske forbruket, vil dette korrigeres slik at det faste månedsbeløpet tilsvarer en mer riktig pris i henhold til det faktiske forbruket. Når det gjelder svingende strømpriser vil man dessverre ikke få dette dersom man har Lik Betaling, da forutsetningen med Lik Betaling er at man betaler det samme beløpet hver måned. Spotprisen på markedet og prisen som er fakturert vil være synlig på faktura. Dersom man har betalt mer med Lik Betaling vil man få dette utbetalt tilbake til seg om tjenesten avsluttes. Dette kan gjøres enten ved at man flytter eller sier opp tjenesten ved å kontakte vår kundeservice. Det er beklagelig at du ikke har mottatt denne informasjonen tidligere. Jeg vil veldig gjerne se nærmere på hva som har skjedd i denne situasjonen slik at vi kan komme til en løsning. Vi kan kontaktes på kundeservice@hafslundstrom.no eller per tlf: 21494949. Vi kan også kontaktes på Facebook under Hafslund Strøm om det er ønskelig. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager :) Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss og håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Thomas H
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Innpåsliten og påståelig selger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk telefon av en selger som var veldig påståelig på at han kunne gi meg en bedre avtale enn den jeg har i dag. Jeg måtte tviholde på mailen min, og blånekte på at han kunne telefonnummeret mitt, for ikke å bli byttet over til Hafslund. Rett og slett innpåsliten. Ikke var produktet han prøvde å selge meg konkurransedyktig heller. Ja, det var fint nok den første måneden, men så måtte man velge ett produkt, og da var det plutselig 45 kroner i måneden i fastledd. Gå heller for en strømleverandør som ikke bruker telefonselgere; de har så lave priser at de ikke har råd til å reklamere/pushe =)

Svar fra Hafslund Strøm
10.09.2020 14:54
Hei Thomas! Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg og tar tilbakemeldinger som dette svært alvorlig. Jeg hadde satt stor pris på mer informasjon om møtet ditt med vår representant, slik at jeg får meldt dette videre til rette byrå og rette vedkommende. Vi kan kontaktes på kundeservice@hafslundstrom.no, per telefon: 21494949 eller kontakte oss på Facebook under Hafslund Strøm. Da kan jeg også registrere en reservasjon mot telefonsalg for deg, dersom det er ønskelig :) Jeg beklager igjen for opplevelsen du har hatt med oss. Håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Mulig svindel? Har betalt flere regninger for "ukjent addresse" + Har helt annen strømleverandør!"

Det hele begynte med at jeg fikk flere ukjente "mystiske" og "rare" inkassokrav fra "Solvencia" (Hafslunds "eget" innkrevningsbyrå) om at jeg skyldte ett større beløp for flere "uoppgjorte" regninger. Da jeg kontaktet dem om hvilke regninger dette gjaldt, fikk jeg beskjed om at dette gjaldt Hafslund Strøm. Dette er greia! Jeg har aldri hatt Hafslund som strømleverandør og har heller aldri bodd på den adressen som sto oppført hvor jeg har betalt strøm til! Men jeg har "uvitende" betalt flere regninger i flere måneder til dem grunnet efaktura. Da jeg kontaktet deres kundesupport om dette og om tilbakebetaling av mine "feilbetalte" midler fikk jeg beskjed om at saken ville ta 6 uker å behandle. Nå 3 måneder etterpå pågår saken enda og jeg får beskjed (i dag) fra dem at de hadde visst tilbakebetalt deler av hele totalsummen de skylder meg til mitt kontonummer. JEG HAR ALDRI FÅTT EN KRONE! TULL OG TØYS HELE SAKEN, DETTE MINNER OM SVINDEL!

Svar fra Hafslund Strøm
08.09.2020 19:37
Hei Reduan! Det er veldig beklagelig å høre om situasjonen som har oppstått og situasjonen du befinner deg i. Jeg forstår godt at dette kan oppleves som frustrerende. Av det du refererer til vil jeg anta at dette kan gjelde en feilinnmelding eller en korreksjonsak. Våre feilinnmeldinger og korreksjonssaker har noe behandlingstid, dessverre, men vi jobber for å få løst disse sakene så fort som mulig. Her kan det virke som det har vært et avvik og det beklager jeg på det sterkeste. Det er vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i situasjonen du beskriver, men jeg vil veldig gjerne se nærmere på saken og undersøke hvor beløpet du refererer til er blitt av og hva som har skjedd videre i saksbehandlingen. Vi ønsker ikke at våre kunder skal ha denne opplevelsen av oss. Ta gjerne kontakt med oss på e-post: kundeservice@hafslundstrom.no eller per tlf: 21494949. Vi kan også oppsøkes på Facebook under Hafslund Strøm, dersom det er ønskelig. Der svarer vi fortløpende mellom 09.00 og frem til 15.00 fra mandag til fredag :) Jeg beklager igjen for ulempene som har oppstått, samt merarbeidet i denne situasjonen. Jeg håper på å høre fra deg slik at jeg får sett nærmere på situasjonen og at vi kan komme til en løsning. Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Byttet strømleverandør uten mitt samtykke"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skulle kjøpe strøm fra dem om 6 måneder, de byttet meg umiddelbart uten mitt samtykke. Hadde tidligere fast pris og fikk ekstra regning på over 8500 kr. De skulle egentlig varsle ved overforbruk på 5000 kr. De er useriøse, hold dere unna dem.

Svar fra Hafslund Strøm
08.09.2020 19:27
Hei Hodo! Jeg forstår godt at dette kan være frustrerende, og jeg skal forklare så godt jeg kan. Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg både per telefon og dør/stand. Det er derfor utrolig viktig for oss med slike tilbakemeldinger som dette - da det kan se ut til i dette tilfellet at du har fått oppstart tidligere enn avtalt med vår representant. Slik skal det ikke være. Når det gjelder den ekstra fakturaen du har mottatt på kr 8500 og varslingen, er det dessverre vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i dette tilfellet. Jeg vil gjerne se nærmere på hva som har skjedd her - slik at jeg får meldt dette videre til eksternt byrå og for at vi kan komme til en løsning i denne saken. Vi kan nås på 21494949, per e-post på: kundeservice@hafslundstrom.no eller så kan du sende oss en melding på Facebook om du ønsker det. Jeg beklager så mye for ulempen og situasjonen som har oppstått, og jeg håper å høre fra deg. Med vennlig hilsen Emilie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Aldri mer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Inkassoselskapet Hafslund bruker, som heter Solvencia er det verste selskapet! Havner du på kundelisten til Solvencia, er du tapt. Selskapet er overhode ikke villig til å finne en løsning. De går bevist inn for å gjøre det 10 ganger vanskeligere for folk, som har kommet litt utpå kanten. Kan du styre unna Hafslund - anbefales det sterkt å bytte til noen som ikke bruker Solvencia.

Svar fra Hafslund Strøm
08.09.2020 19:26
Hei Rp! Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med vårt inkassoselskap. Når det gjelder saker der faktura ikke er innbetalt til forfall etter sendt påminnelse, vil disse faktura bli sendt videre til inkassoselskapet vi benytter. I tilfeller som dette ønsker vi gjerne å høre hva som har skjedd slik at man kan komme til en løsning. Vi ønsker at våre kunder skal få hjelp dersom det er oppstått en situasjon der man ikke har mulighet til å betale med en gang. Jeg vil veldig gjerne komme i kontakt med deg slik at jeg får sett nærmere på saken og slik at vi kan komme til en løsning som passer. Send oss gjerne en henvendelse på e-post om hva som har skjedd i denne situasjonen til: kundeservice@hafslundstrom.no eller ring oss på telefon: 21494949. Det er også mulig å sende oss en melding på Facebook om det er ønskelig. Jeg håper å høre fra deg :) Vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rimelig pris med rett avtale"

Har vært strømkunde hos Hafslund i mange år og har hatt både dyre og rimelige avtaler hos dem. Jeg har i dag en god spotprisavtale som stort sett er rimeligere eller like kostbar som andre strømavtaler i markedet. Med rett avtale så har du et fast påslag på 30 kr/mnd og markedspris (spotpris) som er veldig forutsigbart. Har flere ganger blitt oppringt av selgere for Hafslund som anbefaler avtaler med ulike garantier men som over tid er de vesentlig dyrere. Velg isteden en god spotprisavtale om kostnad er det viktigste. Kundeservice hos Hafslund har hjulpet meg ut av en dårlig avtale som jeg angret på etter å ha blitt overtalt av en ekstern selger.

Svar fra Hafslund Strøm
02.09.2020 15:52
Hei Jørn! Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen. Det er også hyggelig å høre om opplevelsen du hatt med oss på kundesenteret og at saken nå er løst. Vi setter stor pris på at du er fornøyd! Hilsen alle oss i Hafslund Strøm
Jimmy O. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Arrogant og lite kundevennlig !"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble presset til å inngå strømavtale, men har ikke fått tak i dere tidligere på verken telefon, e-mail eller kontaktskjema (idag), for å benytte meg av angreretten. Skriftlig er angrerettskjema sendt pr. e-mail for noen dager siden, etter at telefonisk kontakt ikke lot seg gjøre. Tilbakering-funksjon fungerte heller ikke. Det var visstnok ett ubesvart anrop på telefon, men jeg hadde kontroll på telefon hele dagen. Da har dere bare ringt for å legge på igjen ... DÅRLIG KUNDESERVICE :-(

Svar fra Hafslund Strøm
25.08.2020 16:24
Hei Jimmy! Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss og at du ikke har fått tak i oss verken per e-post eller telefon, slik skal det ikke være. Våre telefonlinjer er åpne fra 08.00-16.00 mandag til fredag og man skal bli ringt opp igjen av oss dersom man har gitt beskjed om dette. Jeg vil gjerne høre mer om hva som har skjedd i denne situasjonen og hadde derfor satt pris på om du tok kontakt med oss på Facebook Messenger eller via chatten vår på vår hjemmeside: www.hafslundstrom.no. Dersom du nylig har sendt oss e-post vil denne bli besvart snarlig. Jeg beklager igjen for opplevelsen og håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tull og tøys hele veien. Feil kunde, feil faktura . Dårlig kompetanse .Ønsker du problemer i ditt liv velg Hafslund

Svar fra Hafslund Strøm
25.08.2020 15:48
Hei Roza! Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Her vil jeg gjerne høre mer om hva som har skjedd slik at vi kan komme til en løsning. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice@hafslundstrom.no eller per tlf: 21494949. Du kan også kontakte oss på Facebook Messenger eller via chatten vår på nettsiden vår www.hafslundstrom.no. Jeg håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Tidligere T. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig service: Endrer avtaler uten varsel, informerer ikke aktivt om billigste tilbud,"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fraråder Hafslund Ström på det sterkeste. Etter å ha värt en lojal og pliktoppfyllende kunde i snart to tiår har jeg nå oppdaget at de godt tilbake i UTEN VARSEL har endret avtalebetingelser på strömavtalen, og viser til at det burde jeg sett på faktura (som går på avtalegiro selvsagt), samt at de skriver eksplisitt i sitt svar at de ikke aktivt orienterer om de rimeligste strömavtale som finnes, det er opp til kunder å selv finne ut av. Min side blir heller ikke operativ av Hafslund med mindre man ber om det, Man kan derfor leve i god tro på at tegnet avtale fortsatt gjelder med mindre man fölger med på ev endret tekst på faktura HVER måned. Hafslund endrer avtaler uten varsel og ser det hensiktsmessig å unnlate å informere kunder både om det og å gi dem rimelig beslutningsgrunnlag for å velge hvis avtaler skal endres. Kort sagt du kan ikke ha tillit til dem og de utnytter ved mangelfull informasjon (hvilket fremstår bevisst strategi) lojale kunder. Velg andre strömleverandörer.

Svar fra Hafslund Strøm
25.08.2020 14:33
Hei! Først og fremst vil jeg beklage for opplevelsen du har hatt med oss i Hafslund Strøm. Jeg forstår at dette kan være forvirrende og frustrerende, og jeg skal forklare så godt jeg kan. Når det gjelder endring av avtalene våre, er dette noe som opplyses våre kunder digitalt og som står spesifisert i våre avtalevilkår. Dette kan entes opplyses på e-post eller på Min Side. Min Side er en tjeneste og en funksjon der man selv må ta kontakt med oss for å opprette bruker, dessverre. Det er beklagelig dersom du ikke har mottatt informasjon om dette. Når det gjelder AvtaleGiro og eFaktura vil jeg minne om at dette er to forskjellige ting. AvtaleGiro er en betalingsmetode der beløpet på faktura trekkes automatisk i nettbanken, slik at man selv slipper å legge inn betalingen manuelt hver måned. Faktureringsmetode kan variere fra eFaktura, postfaktura eller e-postfaktura. Efaktura sørger for at fakturaen kommer direkte til nettbanken. Der er det også mulighet for å åpne faktura dersom det er ønskelig. Våre kunder står også fritt til å endre på sin avtale dersom det er ønskelig. Dette kan man gjøre på våre nettsider eller ved hjelp av Min Side. Vi setter pris på våre lojale kunder, og dersom det er slik at avtalen din er endret uten varsel er det fint om du kan ta kontakt med oss på kundeservice@hafslundstrom.no eller per tlf 21494949 slik at vi får undersøkt dette nærmere. Jeg beklager igjen for opplevelsen du har hatt med oss og håper å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Forbannet K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel fra Hafslund Strøm"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund strøm har ved flere anledninger lagt til ulike tjenester på våre abonnement som vi aldri har bestilt. Vi er en bedrift og har mange strømavtale og det ser ut til at Hafslunds selgere gjør dette bevisst for de regner vel med at vi ikke skal oppdage eller bry oss om dette. Dette er svindel og vi har tatt de i dette flere ganger. Vi skal nå bytte over til en annen leverandør og anbefaler alle å gjøre det samme.

Svar fra Hafslund Strøm
13.08.2020 08:32
Hei! Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Ved inngåelse av avtale skal det alltid opplyses til våre kunder om hvilken avtale de blir registrert med, og det skal også innhentes aksept og bekreftelse fra kunden før avtalen prosesseres og blir aktiv. Dette gjelder både privatkunder og bedriftskunder. Jeg vil veldig gjerne se nærmere på denne saken slik at vi kan komme til en løsning, og slik at jeg får meldt dette videre til rette vedkommende. Ta gjerne kontakt med oss på bedrift@hafslundstrom.no eller per telefon: 21494949. Jeg beklager igjen for opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Hafslund Strøm strømpriser
SJEKK OM HAFSLUND STRØM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
SVELVIK
Hafslund Strøm leverer strøm til SVELVIK
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
webSpot
Timespot - Hafslund Strøm
199 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
692 kr /mnd
41,52 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Garantipris
Variabel pris - Hafslund Strøm
199 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
832 kr /mnd
49,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Strøm
Timespot - Hafslund Strøm
199 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
838 kr /mnd
50,27 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Stabil
Variabel pris - Hafslund Strøm
199 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
884 kr /mnd
53,04 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR