Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

23 verifiserte omtaler
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Middels
13
av 15 innen
strømselskap
17%
anbefaler
Hafslund Strøm
Filtrer omtaler
4
0
1
4
14
Sorter omtaler etter
Viser av 23 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"God oversikt over forbruk - elendig oppfølgning av eksisterende kunder"

Hafslund har etter min mening en av markedets bedre apper i forhold til oversiktlighet. Enkelt å følge med på forbruk, nettleie hos en og samme leverandør og ingen overaskelser prismessig etter min erfaring.

Etter å ha forsøkt å flytte abonnementet mitt gjennom div skjemaer på hjemmesiden til Hafslund, står jeg fremdeles registrert på gammel adresse og betaler fortsatt strøm her. Gjentatte forsøk på å nå kundeservice gjennom nettet viser seg å være vanskelig.

Hadde vært fint om strømselskaper generelt viste like stor desperasjon for eksisterende kunder, som kunder de prøver å erverve gjennom telefonsalg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ubehagelige når man prøver å si opp"

Gikk over til Fjordkraft, og fikk så telefon fra en selger fra Hafslund som mente at jeg hadde blitt lurt. Ifølge ham hadde Hafslund et bedre tilbud. Takket ja til dette, fordi det var angrefrist, og så tenkte jeg sjekke mer nøye. Etter undersøkelse kom Fjordkraft bedre ut, så jeg kontaktet Hafslund innafor angrefristen. Hørte ikke noe. Fikk så en SMS halv seks en lørdag morgen: "Hei, er du helt sikker på at det er så lurt å bytte strømleverandør? Hos oss hadde du en en trygg, rimelig og forutsigbar avtale. Hvis du vil fortsette med Hafslund Strøm og unngå ubehagelige overraskelser (...)". Ellers hva da? Kommer de med balltre på døra? Skikkelig ubehagelig melding å få.

Ingrid F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uredelig selgere og kundebehandling er dårlig"

Hafslund leverer strøm, som alle andre. Da er det servicen som til sist utgjør forskjellen. Etter et opphold i utlandet bestilte jeg igjen strøm fra Hafslund. Jeg presiserte at jeg ikke lengre drev næringsvirksomhet, men nå bestilte som privatperson. Hos Hafslund nett gikk ikke dette igjennom. I den andre delen av Hafslund gikk det greiere, men der ble jeg, uten at jeg var klar over det også abonnent av forskjellige andre betalingstjenester. Da jeg oppdaget dette bestemte jeg meg for å bytte leverandør. Kort fortalt, det måtte tre forsøk til før jeg fikk det til. På veien opplevde jeg bla at hele strømavtalen ble sagt opp, også nettavtalen. Jeg ba om opplysninger for å legge inn autotrekk. Det fikk jeg opplyst, skulle komme på første regning. Det gjorde den sammen med et trekk for at jeg ikke hadde opprettet autotrekk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bryter markedsføringslovens § 11 tredje ledd og gir dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund bryter markedsføringslovens § 11 tredje ledd "I næringsvirksomhet er det forbudt å henvise forbrukere som skal ta kontakt med den næringsdrivende i forbindelse med en inngått avtale, til et telefonnummer som belaster forbrukeren med en høyere kostnad enn grunntakst."

Når jeg ringer Hafslund Strøm kunderservice får å få vite deres ordinære telefonnummer som følger grunntakst, får jeg som svar at de ikke har et slikt telefonnummer. De sier jeg må ringe det femsifrede telefonnummeret 06090. Det påfører kundene deres store telefonutgifter siden det også er lang ventetid for å få svar. Sist gang satt jeg nesten 30 minutter på svar før jeg la på. Jeg har bedt leder for kundeservice å ringe meg tilbake, men det gjør han ikke.

Hafslund Strøm vil jeg ikke anbefale til noen. Det er et forferdelig dårlig strømselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Frekt"

Selgeren lar ikke kunden komme til ordet, og prøver å lage en avtale selv etter man har sagt nei flere ganger. Eneste som funker er å legge på. Respektløst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Respektløse selgere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet har selgere som ikke respekterer folk som sier nei takk. Til tross for at jeg ved flerfoldige anledninger har sagt att jeg ikke er interessert fortsetter de å ringe. Det topper seg når de ringer lenge nok til at man får ubesvarte anrop fra ukjente nummer, men legger på før svart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har Hafslund webspot. Bare man passer på å opprette avtalegiro og er nettkunde er det helt bekymringsfritt og rimelig.

Jeanette
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble ikke som forventet"
2 syns denne omtalen er nyttig

En selger kom på døren på slutten av 2016, Ga godt tilbud og dette hørtes så bra ut at jeg sa ja til å bytte. Jeg har aldri hatt så høye strømregninger som jeg har hatt siden jul og frem til nå. 5-600kr enn hva jeg har hatt tidligere på denne årstiden. Bytter nå tilbake til Fortum igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig erfaring!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ignorerer gjentatte forsøk på oppsigelse. Avbryter bestilling av strømavtale med annen leverandør. Kundeservicemedarbeidere som ikke er gode for noe annet enn å løfte og legge på røret. Styr unna!!!

Abdulrahman
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"De er helt syke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er den værste strømlevandører det tar pengene av deg uten at du vet, du får i tilegg grønt valg og maksgrati pris, men det er bare tull de tar ekstra. De ringte meg etter jeg har byttet min strøm leverandører til Gudbrandsdal og sa du får gratis strøm med grønt valg og og og altså betalt jeg for alt det var bare tull. Jeg anbefaler deg å bytte hvis du har dem og hvis du tenker å bli medlem hos dem ikke gjør det.. Spar pengene dine og velg gudbrandsdal det har jeg gjort nå mens jeg skriver denne melding her. Hadet hafslund ønsker deg å dra til h***** med deres selskap og nettleie.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Overhode ikke fornøyd med servicen og svar jeg fikk tilbake"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mitt riktige ord er at Hafslund melker deg på det groveste uten at du vet om det, Hafslund har byttet mine avtaler uten å gi varsel om det til sine kunder... What the f...!?
Ser etter ny leverandør nå. NOK ER NOK HAFSLUND.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hafslund er svindel og lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund har byttet min Webspot til vanlig strømavtale uten mitt samtykke eller godkjennelse hvor dette kostet meg rundt 110 kr i mnd!!!
De gidder ikke engang å rydde oppe i det. Ren svindel spør du meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundekontakt, gjør ikke det som de lover"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har vært i kontakt i flere ganger med dem. Dem har ikke vært behjelpelige. Dem har lovet å bytte til et strømselskap som vi valgte til en dato, men gjorde det ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Klassisk markedsleder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Masse produkter som maksprisgaranti og grønt valg osv osv som bare skal loppe deg for penger. Velg heller noe billig og enkelt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"'Fantasifulle' strømselgere for å si det forsiktig!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble lurt av en kar som kom på døren og sa han var fra Hafslund. Hadde imponerende skilt på magen. Ville absolutt kontrollere sikringsskapet vårt, men kastet knapt et blikk inn i det. Opplyste så at vår leverandør av strøm, Fortum, skulle slutte å levere strøm til vårt område og at vi måtte tegne ny avtale med Hafslund for å få strøm i framtiden. Vi eldre og godtroende bet på kroken og inngikk avtale. Et par uker senere ringte Fortum og lurte på om vi også hadde hatt besøk av en kreativ strømselger fra Hafslund som hadde fortalt at Fortum var ute av markedet. Det var i så fall langt fra sannheten! Vi ble overrasket og sjokkerte og mannen fra Fortum lovde å ordne opp for oss dersom vi ville tilbake som kunder hos dem. Det takket vi for. Kundeservice på Hafslund er kontaktet og orientert, men alt de kan si er at de beklager dersom vi føler oss lurt. Vi føler oss ikke lurt, vi ER lurt! Sluttregningen fra Hafslund foreligger nå og vi er ilagt et straffegebyr (bruddgebyr) på kr. 300.- for vår godtroenhet. Dette har Fortum lovet å kompensere. Vi er nå heldigvis på vei tilbake til Fortum.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lang ventetid, og på grensen til svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Min historie:

Jeg overtok hus, og sendte inn skjemaer til hafsund. Ble satt opp med det jeg tror er "standard avtale", relativt dyr (Hafslund Strøm het den bare). Jeg bytter raskt til webSpot og tror at det meste er greit. Får deretter telefon noen dager senere om at jeg kan få tegne Grønt Valg gratis i en måned. Greit nok tenker jeg, og bekrefter med å svare ja, med plan om å avbestille etter en måned. Faktura kommer og jeg er fakturert for grønt valg uten noen gratis måned, samt tjeneste Maksprisgaranti som jeg aldri hverken har bestillt eller hørt om.

Jeg ringer kundeservice, det er en evighet av ventetid, heldigvis har de et vanlig 8-sifret nummer i tilleg til det 5-sifrede svindelnummeret, så jeg ungikk i alle fall skyhøy telefonregning. Kundebehandleren kunne fortelle at de absolutt ikke hadde noen gratis måned på grønt valg, men gikk etter litt kranglig med på å reversere hele bestillingen. Fikk også sagt opp maksprisgaranti.

Alt i alt, passelig missfornøyd med at de prakket på meg maksprisgaranti uten å spørre, og uten at det går klart frem noe sted før jeg får første faktura, samt at de har lang ventetid. Hadde blitt 3 stjerner, men at de ringer meg opp for å selge tjenester og lyver om gratis måned ødelegger all tillitt, og jeg gir derfor en stjerne, samt at jeg er på utkikk etter ny levrandør av strøm nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Laaaaang ventetid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte (på nettet) Hafslund som strømleverandør til hytta. Fikk mail fra dem om at "bestilling var mottatt til... (min hjemmeadresse) " Jeg ringte kundeservice, der var det lang kø og en automatstemme sa "vi ringer deg tilbake, du mister IKKE plassen i køen". Etter fire timer ringte de, jeg sa at jeg ikke skulle forandre strømavtale på hjemmeadresse, men at det gjelder hytta. "Det er greit" sa de da. I dag kom mail fra min strømleverandør på hytta. "vi har fått oppsigelse på dit abb". Jeg ringte til Hafslund, og automatstemme sa "vi ringer deg tilbake, du mister ikke plassen i køen" Det er nå 2 timer siden... GRRRRR...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Trygg leverandør til å stole på med gode priser"

Litt vanskelig å se i starten, men velger du riktig strømprodukt så får du billig strøm fra noen som har alt du trenger i tillegg til å være trygg. Jeg valgte webspot:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"alt sammen"

Mange dårlig opplevelser. Ringte om feil fikk beskjed om kontakte en elektriker. Jeg sa at sikringen i stolpen på den en kursen.

Det er sikkert noe galt med kabelen inn til huset han som hadde vakt ring en elektriker..Elektrikeren lurte for en tulling jeg hadde prata med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hafslund med monopol"

Hvorfor har de fastpris som kommer på toppen av strømpris!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig strømavtale og hyggelig kundeservice!"

Alltid kort ventetid og hyggelige kundebehandlere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Talentløs kundeservice. Aldri vært borti noe lignende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Har ingen ting å klage på"

Avlesninger og faktura går som fot i hose. Alltid hyggelige tilbakemeldinger

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap