Strøm

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
16
av 18 innen
strømselskap
14%
anbefaler
Hafslund Strøm
Filtrer omtaler
7
0
2
6
36
Sorter omtaler etter
Viser av 51 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hafslund strøm er et meget dårlig firma. Anbefaler ikke å inngå avtale med de. Bare dårlig erfaring"

Hafslund er dyre, sender regningene som er ubetalte til inkasso etter 7 dager på overtid.
Dårlig kundeservice.
700 kr i salær? Vet ikke om det er lovlig engang. De eier vel inkasso byrået Slovenia også.

Gardin788
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Blir vi lurt ?"

Telefon fra Hafslund at de hadde kjøpt opp Fortum som var min leverandør. Lagde ny avtale som viste seg å inneholde mer enn avtalt. Hører nu at Fortum fortsatt eksisterer og føler meg lurt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Desverre kan ikke byttes ut"

Dyrt. Hver måned kommer større og større beløper for nettleie selv om vi vet at bruker vi mindre strøm på slutt av vinteren. Jeg stoler ikke på disse nye måleravlesninger

Kristina
Kundetilfredshet
"Forsøkt lurt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forrige uke ble jeg oppringt av Hafslund og ble fortalt at de vil gjerne få meg tilbake som kunde siden jeg gikk over til en annen leverandør. Jeg ble selv usikker og trodde ikke jeg noen gang var kunde hos dem. Damen på den andre siden ble veldig overbevisende og sa at jeg var det i mange år. Jeg skulle bare bekrefte JA på en sms så ordner de alt. Jeg ble usikker om det og bekreftet ja på sms. Etterpå ble jeg nysgjerrig og sjekkt i nettbanken hvem har jeg betalt regniger til. Jeg ble også opringt fra min egentlige strømleverandøren og ble forklart at Hafslund prøvde å lure meg. Det var IKKE griet.

Studentkunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, Uforutsigbart og Yter dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har variabelpris fra Hafslund, noe de anbefalte som det letteste. Vi bruker både Min Side på nett, sender inn måleravlesning via nett, og betaler med e-faktura. Har ikke fått varsel om måleravlesning fast den 1. i hver måned noe sted elektronisk. Som studenter som aldri har bodd hjemmefra, er vi ikke klare over når man skal lese av måleren, noe vi aldri har fått beskjed om at skal være hver 1. i mnd. Sitter igjen med en strømregning som er 3 ganger større enn vanlig, pga baksmell ifa. måleravlesningen. Da jeg prøvde og ringe var telefonkøen over 15 minutter lang, og når jeg først fikk svar, ble jeg satt over til et annet nummer hvor jeg også måtte stå i telefonkø. Er heller ikke gode på å reklamere for tilbudene sine, eller opptatt av å gi kunden det best mulige tilbudet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Stjeler og suger penger fra de fattige med sin monopol"

Alt for dyrt og lurer selskap. Det er så dårlig service og man må betale alt du ber om. Det har blitt dyrere selv om de leser strøm forbruk fjern styrt og jeg lurer på om det er bare et lureri. Jeg mener at strøm skulle være billigste her i Norge siden det produseres mye og det here.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice, de sender post til feil adresse som fører til inkassosak!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ser at andre brukere her har hatt samme problemer som meg.
Hafslund strøm har sendte feil adresseopplysninger til Hafslund Nett, som igjen eies av Hafslund Strøm. Selvom de bekrefter at jeg har registert riktig adresse og mener at Hafslund nett skal slette inkassosak, så mener Hafslund Nett at de ikke kan slette denne og og jeg må kontakte Hafslund strøm for å fjerne saken. Ingen tar ansvar, styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Uendelig spam"
3 syns denne omtalen er nyttig

Blir nedringet av disse folket. Har kontaktet Hafslund gjentatte ganger for å informere om at jeg ikke er interessert i ha dem som strømleverandør, men de ringer enda. Plagsomt og påtrengende. Useriøs, respektløs aktør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig kundeservice - Ingen tar annsvar"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund har registrert 2 ulike målere på meg, men driter i å finne ut hvilken som er riktig til min leilighet. Kundeservice har ikke svart på mail, og når jeg tilslutt ringte for å prate med noen, fikk jeg til svar at dette måtte jeg finne ut av selv.

Erlend B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"En kamp for å unngå ekstrautgifter"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble shanghaiet inn i en ny strømavtale av en ivrig telefonselger, som så sendte feil adresseopplysninger til nettleverandøren, Haflund Nett, som faktisk eies av Hafslund Strøm. Riktige opplysninger skulle vært tatt fra Brønnøysundsregisteret, som selgeren vitterlig hadde brukt til å finne frem til meg, allerede. Regninger kom ikke frem, og jeg fikk først vite om kravene etter at inkassosaker var opprettet. Jeg har måttet ta mange, lange telefoner, og skrevet en rekke lange mailer, både til strømleveandør, nettleverandør og inkassobyrået, for å få ryddet opp i dette og få slettet krav om inkasso- og purregebyr, som var påløpt pga en feil Hafslund selv var ansvarlig for. Det har vært lovnader på telefon som ikke ble innfridd og manglende respons på skriflig kommunikasjon. At ting var kommet i orden, fant jeg først ut da jeg fikk den siste regningen. Man lever i uvisshet, mens man lurer på hvilke ekstrautgifter som er i ferd med å påløpe. Føler meg ekstremt dårlig behandlet, av en administrasjon som bærer preg av komplett kaos. De eneste det har vært mulig å kommunisere med, i denne saken, er inkassobyrået, Solvencia A/S. De var også de første til å kontakte meg, i saken. De fant min riktige adresse gjennom Brønnøysundregisteret - naturligvis.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Masse rot"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi blir lovet at alt skal ordne seg. Betaler faktura, så viser det seg at de sender ut en ekstra regning som havner til forfall uten at vi har fått orginalen. Har i over 1 år hatt dette problemet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hafslund Strøm stole money! AVOID!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund Strøm tried so hard to steal money by adding extra fees or adding the previous amouts to the new invoices. After showing the service center all records from the bank to prove every invoice was paid, the service center refused to fix it. Not only one time, but a lot of times. AVOID this company!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"

Takk til Hafslund som bidro til å rydde opp i Fjordkrafts rot.
God service. Bortsett fra et kort kundeforhold hos Fjordkraft har jeg alltid vært kunde hos Hafslund - og blir der.

Loftsgaarden A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs måler utbytte avtale"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har avtalt måler bytte (total 12 stk. I en kontor bygg). Avtale var 17.10.17 kl. 08:00, ingen elektriker duket opp. Eltel (innleid bedrift for bytting av måler), de har ikke fått noen beskjed om tidspunkt.
Svar useriøs fra Hafslund å drive et prosjekt de ikke har noen styring på.
Kontorer medarbeider, venter på slå på serveren og PCene.

Ex-Hafslund-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kontaktet kundeservice for å få flyttet over eksiterende avtale for leilighet i mitt navn (tidligere reg på eks-mann)
Opplyser at jeg ønsker nøyaktig det vi hadde per dags dato.
Kundeservice sier at de fikser det og at jeg bare må trykke OK på SMS oversendt fra de.
Dessverre gjorde jeg det uten å legge merke til at de hadde tatt seg friheten å legge til:
- Grønt valg
- Espot
- Trygg hverdag
(Uten å oppgi priser i SMS)
Da jeg kontaktet de mente de at det var mitt ansvar å sjekke at de ikke har tillagt tjenester jeg ikke har bestilt. Og vil ikke ta selvkritikk på dette overhodet.

Heldigvis finnes El-klagenemda (anbefaler alle å melde det inn)
samt Tv2 hjelper deg, mange har opplevd at Hafslund legger til "tjenester" de ikke har bestilt og deretter er kundeservice lite serviceminded når svindelen oppdages.
Så jeg oppfordrer alle til å melde dette inn, så ALLE kan bli informert om "tjenestene/tilbudene " til Hafslund og at de eneste som tjener på de er Hafslund.

El-klagenemden: Elklage.no
Tv2 hjelper deg: tips: tv2.no

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyrt på flere måter"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har kjøpt strøm fra Hafslund i mange år uten å ta bryet med å bytte til noe billigere. I en periode sendte de meg papirkopier av fakturaer og tilhørende gebyrer uten å gjøre noe for å rydde opp i dette. Men det som var avgjørende til slutt var at de nylig sendte et beløp på 200kr til inkasso i forbindelse med at vi flyttet og en faktura for strøm i perioden fra overtagelse til innflytting kom på avveie.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Byter nummer varje gång de ringer"
4 syns denne omtalen er nyttig

Orkar inte svara detta oseriösa sällskap, blockerar deras nummer i telefonen men varje dag de ringer på nytt har de ett nytt nummer. Håll er undan från detta oseriösa bolag.

Kundetilfredshet
"Hafslund Webspot!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er overraskende billig i et virvar av sleipe manipulerende strøm avtaler med utspekulerte tillegg. Den er selvfølgelig veldig lite reklamert for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Fatcat-foreningen"
4 syns denne omtalen er nyttig

Som om strømbransjen ikke hadde et dårlig rykte fra før...... Hafslund triumferer som kongen på haugen og suger til seg hvert røde øre den ser!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hårreisende kundebehandling!! Alt er bånn i bøtta her"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hvis det hadde gått an å rangere med null stjerner, hadde det vært et opplagt valg. Dette selskapet fortjener ikke så mye som en halv stjerne! De ansatte på kundeservice er faktisk tilnærmet ubrukelige. Jeg kunne like godt snakket rett til veggen min. Det blir gjort feil på feil, både ved innmelding og utmelding. Jeg skulle gjerne skrevet lenger, men jeg er bare helt tom for ord. Aldri om dere finner meg i deres kundebase (med mindre dere rapper meg ufrivillig på nytt, men da sier jeg selvfølgelig opp umiddelbart) 😤👹👎🏼

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Provoserende og ulovlig kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det er umulig å bytte vekk fra denne leverandøren. Faktisk det dårligste og frekkeste jeg har opplevd noen sinne. Ikke bare innen kundebehandling, men generelt sett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bra oversikt, men dårlig kundeservice"

Har generelt hatt lite problemer med strøm fra Hafslund. De har en bra og oppdatert app som gir oversikt over strømbruket, men om man først trenger kundeservice er de lite behjelpelige. Det tar lang tid før de svarer, og noen ganger svarer de ikke i det hele tatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"God oversikt over forbruk - elendig oppfølgning av eksisterende kunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund har etter min mening en av markedets bedre apper i forhold til oversiktlighet. Enkelt å følge med på forbruk, nettleie hos en og samme leverandør og ingen overaskelser prismessig etter min erfaring.

Etter å ha forsøkt å flytte abonnementet mitt gjennom div skjemaer på hjemmesiden til Hafslund, står jeg fremdeles registrert på gammel adresse og betaler fortsatt strøm her. Gjentatte forsøk på å nå kundeservice gjennom nettet viser seg å være vanskelig.

Hadde vært fint om strømselskaper generelt viste like stor desperasjon for eksisterende kunder, som kunder de prøver å erverve gjennom telefonsalg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ubehagelige når man prøver å si opp"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gikk over til Fjordkraft, og fikk så telefon fra en selger fra Hafslund som mente at jeg hadde blitt lurt. Ifølge ham hadde Hafslund et bedre tilbud. Takket ja til dette, fordi det var angrefrist, og så tenkte jeg sjekke mer nøye. Etter undersøkelse kom Fjordkraft bedre ut, så jeg kontaktet Hafslund innafor angrefristen. Hørte ikke noe. Fikk så en SMS halv seks en lørdag morgen: "Hei, er du helt sikker på at det er så lurt å bytte strømleverandør? Hos oss hadde du en en trygg, rimelig og forutsigbar avtale. Hvis du vil fortsette med Hafslund Strøm og unngå ubehagelige overraskelser (...)". Ellers hva da? Kommer de med balltre på døra? Skikkelig ubehagelig melding å få.

Ingrid F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uredelig selgere og kundebehandling er dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund leverer strøm, som alle andre. Da er det servicen som til sist utgjør forskjellen. Etter et opphold i utlandet bestilte jeg igjen strøm fra Hafslund. Jeg presiserte at jeg ikke lengre drev næringsvirksomhet, men nå bestilte som privatperson. Hos Hafslund nett gikk ikke dette igjennom. I den andre delen av Hafslund gikk det greiere, men der ble jeg, uten at jeg var klar over det også abonnent av forskjellige andre betalingstjenester. Da jeg oppdaget dette bestemte jeg meg for å bytte leverandør. Kort fortalt, det måtte tre forsøk til før jeg fikk det til. På veien opplevde jeg bla at hele strømavtalen ble sagt opp, også nettavtalen. Jeg ba om opplysninger for å legge inn autotrekk. Det fikk jeg opplyst, skulle komme på første regning. Det gjorde den sammen med et trekk for at jeg ikke hadde opprettet autotrekk.

Søk Bytt.no