Meny

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
91
av 96 innen
strømselskap
11%
anbefaler
Hafslund Strøm
Filtrer omtaler
9
2
2
9
83
Sorter omtaler etter
Viser av 105 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"To ganger har jeg bestilt strøm fra Hafslund, og to ganger har de prøvd å lure meg"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kriminell adferd. To ganger har jeg bestilt strøm fra Hafslund, og to ganger har de prøvd å lure meg. Første gangen presenterte selgeren en rekke tilleggsprodukter og latet som om jeg aksepterte (den som tier samtykker). Andre gangen ble jeg oppringt og fikk beskjed om at selgeren hadde lagt inn manglende informasjon og ba meg om å bekrefte avtalen på SMS. Han hadde da uten å opplyse om det lagt til alle tilleggsproduktene han får provisjon for å selge.

Irritert-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Worst class kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Byråkratisk. Tror de spekulerer i purregebyrer. Unnlater å registrere autogiro, og unnlater å kontakte elektronisk (mail, telefon etc som er registrert) for å fortelle at det ligger ubetalte regninger i postkassen på hytta, til tross for autogirofullmakt. Veldig 2003 eller noe sånt på elektronisk kommunikasjon.

Gjennomsnitteligfattig
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyr strøm med flere gebyrer og påslag, og bruker ufattelig dyrt innkrevingsselskap SOLVENCIA"
2 syns denne omtalen er nyttig

* I dag veldig dyr strøm i forhold til andre * SOLVENCIA krever inn penger med skyhøye honorar uten skrupler (burde vært en sak for TV2 hjelper deg !!!) * Har brukt formiddagen på å gå gjennom avtale og hvor mange tusen jeg har brukt for mye på dette selskapet siste året. RESULTAT: JEG BYTTET LEVERANDØR OMGÅENDE og kommer til å spare tusenvis av kroner.

Annkristin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kort og godt. Styr unna!"
4 syns denne omtalen er nyttig

De skriver bedriftskontrakt, men følger ikke kontrakten når de fakturerer. Legger på månedlige beløp som ikke står i kontrakt. Umulig å få kontakt på tlf. Tjeneste som "vi kan ringe deg tilbake" (og de ringer kun EN gang) fungerer dårlig, da det kan ta en hel dag før de ringer tilbake. Man kan ikke løpe rundt med nødvendige papirer en hel dag i tilfelle de kommer til å ringe. Robotchat`n forstår aldri spørsmålet og en dag fikk jeg beskjed om at menneskelig chat var utilgjengelig. Tragisk hele selskapet... ihvertfall for bedrifter som drifter mange målere og trenger bistand til tider.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uønsket tillegg på regning"
6 syns denne omtalen er nyttig

Er meget misfornøyd da dere legger på støtte til regnskog, som jeg ikke er interessert i, samt trygg hverdag som jeg ikke engang har fått forespørsel om eller brev om. Likeså får jeg heller ikke avbestilt dette og ikke svarer dere på mail eller telefon

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Går ikke an å si opp!!!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har flyttet for mange mnd siden, men får likevel purringer på regninger, har fått inkasso fra Hafslund Nett tilogmed! Dårlig kundebehandling, og de skriver fra seg all ansvar!!! Griske og umenneskelige er det de er! Styr unna disse gribbene....!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofal = Ingen Service!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har skrevet brev for å få byttet navn på strømregning 21.12.2018, 19.01.2019, og har forsøkt å ringe om det samme, men de har evig ventetid før de eventuelt svarer. I dag 31.01.2019 fikk jeg inkasso - nr. 3 for det beløpet jeg har forsøkt å få betalt på fra min konto siden min mann døde 17.12.2018. Ingenting hjelper! Verken brev eller telefoner. Nå sendes hele bunken med papirer til Sivilombudsmannen.

Sebastian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og lokketilbud."
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Svarer ikke ved bruk av kontaktskjema. Ringte ikke opp igjen etter ha å lagt igjen tlf.nr. Lokker med "gode tilbud", som sjeldent vil lønne seg.

Irritert
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Hasteutkalte selgere - Hva er dette for noe tull?"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppsøkt av selger på døra som sier blant mye annet babbel at han er hasteutkalt til området vårt pga mange klager. Hvorfor kan ikke Hafslund heller sende ut informasjon og konkret tilbud slik at vi kan lese i fred og ro istedenfor å stå ute i kulda og høre på oppramsinger?

Bedriftsstrøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hafslund svindler kunder"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund har uten at vi var klar over det satt opp og fakturert bedriften vår for tilleggstjenesten "Online" og "Express". Dette er to tjenester vi aldri hadde hørt om før vi tok en nærmere titt på fakturaen i dag. Det viser seg at vi har hatt disse "tjenestene" i over et halvt år uten at vi var klar over det. Kunne selvsagt tatt en nærmere titt på fakturaen tidligere, men vi antok at vi kun ble fakturert for et vanlig strømabonnement og som tidligere. Når vi ringer kundeservice er det liten forståelse. De mener selv de har ringt og pratet med noen i bedriften vår som visstnok hadde bekreftet ok på at dette var noe vi ville ha. Dette er selvsagt bare tull for vi er en liten bedrift og ingen har hørt om dette tidligere. Hafslund har heller ingen dokumentasjon og sende oss med hvem det var de pratet med for et halvt år siden. Vi vurderer å ta dette videre samt si opp alle våre abonnementer i Hafslund, for dette er en SVINDEL.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har ringt dem 3 ganger bor i et lite leilighet på 33m2 og har ikke vaskemaskin el diverse bortsett fra en komfyrog en panelovn. Men får jo faktura på 1500 kr i mnd når jeg nesten ikke er hjemme og alt av varme er av. De vil ikke bry seg og er dårlige, frekke kundebehandlere. Strømmen øker bare. Så dritt har jeg aldri opplevd før. Anbefaler på det sterkeste å ikke bruke hafslund. Dyr i drift

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Gratis strøm? Uærlig foretak som misbruker sin markedsmakt!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund strøm banker på døren og tilbyr gratis strøm så kommer faktura i posten uken senere. De misbruker sitt sterke merkenavn i Hafslund Nett og lurer og svindler til seg kunder. Massive brudd på GDPR reguleringene ved å oppsøke kunder som er reservert og ringe for å tilby sine tjenester med jevne mellomrom.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ryddig og som avtalt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har WebVariabel abonnement og er som avtalt, alt foregår elektronisk og prisene følger markedspris. Får beskjed på sms og e-post om prisene endrer seg. Ikke noe påslag eller skulte kostnader. Sikkert ikke den aaaaaller billigste avtalen, men man vet hva man får. Jeg valgte abonnement selv, etter en dørselger hadde vært innom. (Sjekket andre og). Ikke noe mas og kjas det året som har gått nå vedr. selgere og reklame. Har ikke noe å utsette på Hafslund. (Hadde gitt 5 stjerner om prisene var overlegent billig.)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjempe fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er kjempefornøyd med Hafslund på alle måter. Har vært kunde i mange år. Har prøvd å bytte noen få ganger, men kommer alltid tilbake til Hafslund. De har ryddige fakturaer, ordner raskt opp. God kundeservice. Tilbakering på tlf så du slipper å vente i evigheter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ble lurt å komme meg inni en strømavtale som tar 12 måneder å si opp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prisen på fakturaene mine bare øker, så tenkte å bytte leverandør etter mange år hos Hafslund. Nei da, hvis jeg sender en oppsigelse i dag tar det 12 måneder for den å være gyldig. I GE er det automatisk når man melder seg hos en konkurrent... Kundeservicen gir nesten ingen info og jeg ble bare sendt videre til en annen avdeling 4 ganger (er fremdeles på vent på telefon nå...)

Disgruntled
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Demanding money that was already paid long ago"
2 syns denne omtalen er nyttig

I moved to Norway for study and unfortunately had a contract with Hafslund. When I moved houses, I canceled the contract and asked twice, if all outstanding dues are taken care of. I was assured that all was well. Now, nine months later (!!!!) I got a letter from Solvencia claiming I owed Hafslund money and needed to pay almost 1000NOK stats. The letter also claimed that Solvencia already sent another letter a week earlier, never got that and I check my mail every day, and they couldn't prove they sent it, but of course added reminder charges anyway. Speak about a business model. The letter also didn't contain any information about what Hafslund's claim referred to, but they threatend me that if I didn't pay within two days a remark might be added to my credit history. There was a login to my user account on Solvencia's site, which I could access, and I did find a download site of the respective documents, which didn't work. I used a button to get an automatically generated email that comprised the original claim, which was about 250NOK and sent five months earlier to my old address (mind you, they knew I had moved 3.5 months before, I had updated postal services and folkeregisteret and they did have my email address and phone number, so why they thought that would be a good way of contacting me is beyond me, but it almost looks as if they did their best to keep that bill from me). Anyway, I already paid Solvencia. Turns out by the way that the almost 1000NOK stem from their addition of 700NOK processing fee (!!???!!). Turns out moreover that I have the paperwork to prove I paid that money nine months ago. So now I try to contact the people in charge at Hafslund to get back the full amount Solvencia made me pay, because they unlawfully comissioned them in the first place, but Hafslund so far acts stupid (common theme so far). So my advice: 1) don't use Hafslund, if you have a choice 2) don't be bullied by their coporate minions and 3) don't pay anything before triple-checking if you really owe them, because likely you don't.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Telefonselger(e)"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selgere fra Hafslund selger ikke strøm, dem presser deg til å ta tilbude dem kommer med. Ikke har dem hørsel heller, da han jeg prata med ikke hørte hva jeg sa. Etter å ha takket nei en rekke ganger, bare fortsatte selgeren og messe i veg. Da jeg spurte etter sjefen, fikk jeg beskjed om at han fikk ikke jeg prate med. Sånn skal ikke en selger oppføre seg, takker man nei så er det NEI.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Behandler kunder som søppel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Svarer ikke på spørsmål. Kommer ikke når avtalt. Opptrer uhøflig. Kundebehandlere som ikke vet hva de snakker om..

Daniel O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Sjanseløs"
1 syns denne omtalen er nyttig

Useriøst, lav foretningsmoral. Telefonterroriserende selgere. Slutter ikke å ringe, eller mase. Forbanna tulleselskap, oppfordrer alt og alle å benytte seg av andre alternativer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Sleipe"
1 syns denne omtalen er nyttig

Treige, fått faktura på feil adresse i over et år. Også får jeg tilsendt faktura flere mndr etter at jeg har sagt opp. Høflige og hyggelige på tlf, men problemer jeg ringer inn for blir ikke løst

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Lurte min gamle mor"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund lurte min gamle mor over telefon, og lovte flere ganger til oss barn per telefon å slette avtalen som var inngått. Det skjedde ikke. Vi vil advare andre mot Hafslund!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ringer uten stopp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Så fort jeg ble kunde så begynte de å ringe. Nye nummer hele tiden, så det hjalp heller ikke å blokkere. Jeg bestilte hos ny leverandør etter bare én uke. På den måten kan jeg få telefonene til å stoppe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri og fanteri!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Finner ingen fordeler med Hafslund Strøm.
Lokker med maksgaranti, men endrer bare satsen når dem ikke tjener nok.....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Visste det var for godt til å være sant!!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kom en selger på døra i sommer som tilbøy et produkt fra Hafslund Strøm som jeg hoppet på. Etter å ha fått e-post med kontrakten etc så jeg at dette IKKE var en bedre avtale enn det jeg hadde og valgte å bli værende som kunde der jeg var. Etter litt tid ringte det ei dame fra Hafslund Strøm med et tilbud om gratis strøm en måned dersom jeg bare ga de en sjangs.

Greit, få høre, hva er dette tilbudet er som er så mye bedre denne gangen.???

1. Det første var en makspris garanti som ALDRI kom til å gå over 49.70,- pr kWh.
2. Fastpris på (tror det var) 89,- pr måned uansett forbruk og uten videre påslag på strømmen
3. Strømmen fulgte Spotpris dersom denne var lavere enn makspris garantien.

Fikk bekreftet flere ganger da jeg mente dette ikke kunne stemme. Men joda, bare prøv så får du se.
Med den avtalen så var det en "No brainer" for oss å velge den avtalen med våres forburk.

Første måned gratis strøm - "Check" - Alt OK
Andre måned - Strømpris 52,54 øre/kWh ?? hva skjedde med maksprisen. Jo den hadde økt til 59,90 øre/kWh og nå har den økt til 89,90 øre/kWh.

Pleier ikke å syte over 100lapper på strømmen men når selgere juger for å få meg over så blir jeg irritert.

Hafslund strøm har en 100% Fornøydgaranti
-At du blir helt fornøyd, hvis ikke gir vi penger tilbake -
Skal bli spennede å se hvor mye penger det blir tilbake her.

-At vi aldri endrer vilkår uten å varsle deg
Her har dere bommet alt

Har allerede vært i kontakt med Kundeservice og der får de 4 stjerner for å svare kjapt. Men å bare beklage at jeg opplevde å få feil informasjon holder ikke..

Tror jeg hopper tilbake til min gamle gode!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ingen kundeservice!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tar ALDRI telefon!
Jeg har ringt dem 11 ganger i september måned. Har klart å snakke 1 gang med dem.
Ringer sjeldent tilbake. Når de gjør det så må du nesten ha telefon i hånda for å kunne snakke med dem. Ringer ikke 4 sekunder før de lagt på.

Hafslund Strøm strømpriser
SJEKK OM HAFSLUND STRØM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
SVELVIK
Hafslund Strøm leverer strøm til SVELVIK
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
webSpot
Timespot - Hafslund Strøm
105 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
840 kr
50,40 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm
Timespot - Hafslund Strøm
105 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
986 kr
59,15 øre/kWt
Detaljer
Les mer
webVariabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
105 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 015 kr
60,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Direkte Variabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
105 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 125 kr
67,50 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR