Meny

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
97
av 101 innen
strømselskap
10%
anbefaler
Hafslund Strøm
Filtrer omtaler
10
2
2
12
105
Sorter omtaler etter
Viser av 131 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"So bad"
1 syns denne omtalen er nyttig

I moved from my place three months ago in September, they sent to me invoice in November for the other people using the electricity in that place! When I called Hafslund and informed them about that, they didn’t care and they want money!!! I asked if there is a boss or person responsible to talk with the lady she said there is no boss or manager. (((This is stealing money from people)))👎🏻 I can not pay for place I not live in anymore.

Svar fra Hafslund Strøm
12.11.2019 10.39
Hi Viktor,

I understand the frustration regarding the cancellation of your agreement. When customers are moving or want to cancel their agreement it's very important that we get informed of this ahead of time, since we unfortunately cannot register a cancellation back in time. Regarding the invoice you received, we in Hafslund Strøm bills our customers based on their consumption the previous month. This means that your consumption in September is the base for the amount on the invoice you received October. Often when a cancellation is registered the invoice produced is a cessation invoice. This invoice often takes a little more time to produce than regular invoices and that could be the reason why you received an invoice now in November.
We apologize for the experience you've had with us and we would really like to talk to you regarding this inquiry. Please feel free to get in touch with us at kundeservice@hafslundstrom.no or by phone: 21494949.

Have a nice day!

Best regards,
Hafslund Strøm

Emilie
Customer Service Representative
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel! Jeg ble oppringt av Hafslund etter at jeg flyttet inn i en ny, liten hybel"

Jeg ble oppringt av Hafslund etter at jeg flyttet inn i en ny, liten hybel. Det var en selger som ringte meg, og han ville selge inn masse ekstra tillegg, så prisen alltid ville være lik, så jeg var forsikret for sånn og sånn, masse unødvendige tillegg, som jeg takket nei til. Han ville også gi meg en fast pris på 1100,- allerede i august. Jeg sa tydelig nei, også la vedkommende bare på telefonen, også fikk jeg en regning på 1100,- likevel! Dette var akkurat denne selgeren som var en drittsekk, så jeg ringte inn, og fikk ordnet på det etter hvert, og de kundebehandlerne jeg snakket med etter denne personen var hyggelige. Påslagpris hos Hafslund er de høyeste på markedet! Det kan ikke alle skryte av!

Svar fra Hafslund Strøm
29.10.2019 15.58
Hei Alexander!

Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med selger. Vi benytter oss av eksterne byråer til utgående salg og tar dette svært alvorlig. Det er veldig fint å høre at du tok kontakt med oss angående situasjonen, slik at vi får tatt kontakt med rette vedkommende og meldt fra. Det setter vi stor pris på - slik at vi kan bli bedre :)

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"STYR UNNA"

Styr unna de svindler deg! Fikk en faktura ut av det blå etter å ha sagt opp avtale, om at jeg må BETALE 4300(!!!) KRONER?

Svar fra Hafslund Strøm
29.10.2019 15.58
Hei Lila,

Det er veldig beklagelig å høre om situasjonen som har oppstått og opplevelsen du har hatt med oss. Her ser det ut til at det ikke er blitt opplyst nok informasjon og dette beklager vi på det sterkeste. Dette vil vi selvfølgelig få en klarhet på og ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med oss på kundeservice@hafslundstrom.no eller på telefon: 21494949.

Vi håper på å høre fra deg :)

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Hold dere unna dette selskapet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Min mann ble lurt inn i en avtale av dørselger der han trodde han skulle få tilbud. Han forstod ikke at han hadde signert og bestilt avtalen. Vi brukte angreretten innen det var gått 24 timer og fikk beskjed om at de allerede hadde sagt opp vår gjeldene avtale med tidligere strømleverandør og at vi måtte bestille ny avtale med tidligere leverandør og at de først da kunne avslutte kundeforholdet.

Svar fra Hafslund Strøm
24.10.2019 13.26
Hei Sissel!

Dette er jo ikke bra og vi forstår godt at dette oppleves frustrerende. Her ser det ut til at selger har feilinformert da han/hun var på døren deres, og det beklager vi på det sterkeste. Dersom man signerer på en avtale og bestillingen går igjennom, vil man dessverre bytte leverandør da man ikke kan ha to strømavtaler på samme måler. Vi beklager så mye for at dette ikke ble informert om på en oppriktig måte av selger og at det ble registrert et leverandørbytte uten forvarsel. Saker som dette tar vi svært alvorlig og vi vil veldig gjerne at du tar kontakt med oss slik at vi får tatt dette direkte opp med byrået og vedkommende dette gjelder. Vi setter stor pris på at du sier ifra, slik at vi kan forbedre oss. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice@hafslundstrom.no, slik at vi får sett nærmere på saken og meldt fra til vår kvalitetsavdeling :) Vi beklager så mye for opplevelsen.

Hilsen oss i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig web-løsning og ulogisk måte å si opp avtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Klarer ikke logge inn på min side. De har også splittet min side inn i hafslund strøm og hafslund nett hvor begge har ulike egenskaper. De har heller ikke et eget valg for å si opp avtale. Man må melde flytting. Henger ikke på greip når det legges opp til at man skal ta med seg avtalen videre. Kommer ikke til å velge dem igjen.

Svar fra Hafslund Strøm
25.10.2019 09.51
Hei Vetle!

Det er forståelig og beklagelig at dette er irriterende og forvirrende, og jeg skal forklare så godt jeg kan. Grunnen til at Min Side er delt er fordi Hafslund Nett og Hafslund Strøm er to forskjellig selskap, og vi har derfor hver vår app med Min Side. Vi i Hafslund Strøm har ansvaret for strømavtaler og Hafslund Nett har ansvaret for transporten av strømmen, målerne og avlesningene. Derfor har også Min Side forskjellige funksjoner.
Grunnen til at det kun finnes en flyttemelding er fordi det ikke er mulig å si opp et anlegg med mindre du flytter fra anlegget. For å bytte leverandør så må man kontakte ønsket leverandør og utføre et leverandørbytte. Dette er for å forhindre at netteier setter opp kunder med pliktstrøm. Jeg håper dette var litt mer oppklarende og vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss.

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Hafslund lurte kona inn i en avtale med svært liten skrift"
4 syns denne omtalen er nyttig

Web spot, eller lik strøm over samme periode. Du kan ikke komme ut av denne avtalen uten å måtte betale for det de estimerer at du ville ha brukt av strøm. Sier du opp avtalen må du betale klekkelig, uten å ha brukt strøm for beløpet. Frekke telefonselgere, og eller dørtiggere. Rydd opp!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Unngå dette useriøse selskapet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde skreddersømtilbudet deres der de etter en prøveperiode garanterte å gi meg et tilbud bedre enn det jeg hadde i dag. Endte opp med en avtale med 65 øre kw/h. Noe som er dobbel pris av hva deres konkurrent kan tilby hvor jeg bor. Useriøst selskap. Unngå for enhver pris. Glatte og uærlige selgere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurer på deg kostbare avtaler og svarer ikke på henvendelser"

Jeg fikk tilbud om å prøve skredderstøm i en periode for at de skulle finne den rimeligste avtalen som var tilpasset mitt forbruk. Jeg slo til. Etter en måned fikk jeg melding om at de hadde byttet strømavtale til en som var mye bedre for meg. Jeg stusset over at jeg deretter fikk strømregninger som var dyrere enn jeg vanligvis ser. Jeg undersøkte fakturaene, og sammenlignet selv de forskjellige strømavtalene fra Hafslund ut fra mitt forbruk. Det viste seg at de hadde byttet fra en rimelig avtale til en av de mest kostbare. I tillegg hadde de lagt på en tilleggstjeneste (Grønt valg) som jeg ikke hadde bedt om. Grønt valg avtalen alene økte strømprisen med 20-30% i mitt tilfelle. Det var ikke mulig å si opp tilleggsavtalen via deres hjemmeside. Jeg kontaktet Hafslund Strøm i alt to ganger via kontaktskjema på deres hjemmeside, om at jeg ikke ønsket denne tilleggsavtalen. Jeg fikk aldri svar på mine henvendelser, og tilleggsavtalen sto fortsatt aktivert flere dager etter henvendelsene. Selve strømavtalen var mulig å bytte selv, og det var enkelt via deres hjemmeside. Etter min mening er dette strømselskapet ikke til å stole på. De lurer på deg mer kostbare avtaler enn du trenger, og de gidder ikke å svare når du kontakter dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"

Helt forfedelig udugleige folk, som ikke klarer å fikse noe. Jeg fikk en god avtale på leiligheten, med 6 måneds avtale, og da jeg inngikk avtalen spurte jeg om det gikk an å videreføre den til ny bolig, for jeg visste jeg skulle flytte om noen måneder. Det var ikke noe problem sa han. Så skulle jeg flytte, og da startet problemene. Da kunne jeg ikke overføre avtalen, men så lenge jeg fortsatte hos dem slapp jeg å betale avbrytelsesgebyr. Det var ok sa jeg. Etter en måned fikk jeg melding av om at avtalen hos Hafslund strøm var avsluttet. Viste seg at jeg bare hadde en avtale hos dem i en dag. Ringte dem og det skulle de fikse. Det klarte de ikke, måtte ringe dem på nytt. De skulle fikse det igjen. Klarte det ikke da heller. Så ga dem opp. Så fikk jeg bruddgebyr på 150 kroner. Ringte og klagde, de sa hvis du ikke vil fortsette hos oss. Det sa jeg at eg ikke godtar. Så sa han ok du kan få en måned gratis strøm, som var fint det. Sendte mail og spurte om jeg skulle betale regingen med bruddgebyret og ja det skulle jeg, så skulle de trekke det fra på neste. Fikk ny regning, der hadde de lagt til enda et bruddgebyr. Ringer igjen, og de sier ikke betal den vi sender ny. De sender meg en ny, og prøver så å logge inn på nettsiden, der har de slettet meg som kunde. Må ringe dem på ny, og de vet ikke hva som har skjedd.

Kathrine L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Aldri hatt billige strøm"

Imøtekommende, lette å få tak i å om du skulle trenge utsettelse er det bare å ta en telefon. Dette selskapet reddet økonomien min.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Leverer ikke som lovet"

Ble overtalt til å prøve Skredderstrøm. Sendte angrerettskjema noen timer etter signatur, fikk beskjed om at det var for seint. Orket ikke å forfølge den. Ble fortalt at vi skulle bli oppringt/få info om hva som passet oss best. Har ikke skjedd.

Berit M. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Selskapet kaprer kunder ved tvang"

Min mann ble oppringt av en svært ufin aggressiv selger fra Hafslund. Han snakket og snakket om hvor flott det var å være kunde hos Hafslund. Vi trengte IKKE strøm, fordi vi hadde i mitt navn. Så presterer selgeren å si opp min strømleverandør til tross for at mannen min nektet på å gå over til Hafslund. Da startet trøbbelet. Jeg ringte og ringte til Hafslund, hvor det ikke var mulig å snakke med et fornuftig menneske. Vi måtte bare betale, var beskjeden. NEI, vi hadde ikke bedt om ny leverandør, og Hafslund hadde ingen rett til å annullere gjeldende avtale på mine vegne. Fram og tilbake med telefoner. Overdriver ikke hvis jeg sier jeg har brukt flere timer på å rette opp problemet. Til slutt gikk Hafslund med på å slette strømutgiften for 1 - en dag, men så kommer det sannelig en regning på kr. 13,85 på nettleie??? Hvor frekk går det an å være. Til alle strømkunder: ALDRI AKSEPTER HAFSLUND SOM STRØMSELSKAP. De er også frekk nok til å markedsføre seg med at selskapet har de mest fornøyde kundene. Denne saken blir rapportert fra meg inn til Forbrukertilsynet og til Elklagenemnda, for det må da være måte på!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

La inn bestilling etter overgang til automatiske strømmålere. Etter 2 mnd får jeg beskjed fra Nettselskapet om at jeg fortsatt ikke har valgt strømleverandør og har blitt fakturert leveringspliktig strøm... Ble også lagt på Forsikring på abonnementet som var obligatorisk og som jeg selv måtte huske å avbestille etter 3 mnd. Møkkaselskap.

Kevin M. B
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig frekke kundebehandlere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ringte nummeret på regning min angående avlesningsgebyr. Ble satt over til 3 forskjellige behandlere hvor den ene var værre enn den andre. Har aldri vært borti slik oppførsel. Virker ikke som disse trenger eller bryr seg om sine kunder. Anbefaler alle og bytte selskap. Makan til elendig oppførsel skal man lete lenge etter.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Her er vi strømløse flere ganger i uken, det er elendig, penger skal dere ha, nå får dere ordne opp i dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare styr unna!"

Selskapet er helt forferdelig å ha med å gjøre! Hafslund tviholder på kundeforhold selv om kunden har avsluttet det, eller benyttet seg av 14 dagers angrerett. På telefon blir de sure og arrogante når man prøver å forklare at et annet selskap er strømleverandør, men tilbyr seg enkelt å slette faktura selv om man fremdeles MÅ være kunde der mot sin vilje. De henviser til at det andre strømselskapet må si opp kundeforholdet siden noen må levere strømmen, noe som er helt absurd når fakturaene de sender ut er tomme for forbruk. Som sagt, bare styr unna og slipp stresset som følger med Hafslund...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke gjør avtale med Hafslund Strøm"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble kontaktet av selger/markedsførings person med hensyn på Prøv Oss 1. Det ble avtalt at det ikke skulle være gebyr på faktura. Jeg har nå mottatt en faktura på 39.39 kroner i strøm. På dette beløpet er det ilagt et gebyr på 248%.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Telefonterror"

Ringer fra en mengde forskjellige nummer, så blokkering er vanskelig. Selger hadde ekstremt vanskelig å ta et nei for et nei. Glad jeg gikk for annet selskap. Tilbud om 3mnd gratis strøm, men basert på hva jeg har lest om selskapet er det ikke verdt det.

Thomas K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurer deg!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til hafslund med tilbud om gratis strøm 1 mnd, og spotprisavtale. Fikk regning ganske fort, og med en langt dyrere avtale. Prøvde å skrive til dem på min side, men de svarer aldri. Styr unna

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Belastet meg for en forsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kontaktet Hafslund og ba spesifikt om kun en strømavtale. På første faktura ble jeg belastet 1500,- kr for flere produkter jeg aldri ba om, blant annet trygg hverdag. Det er en forsikring som trer i kraft om du blir syk/skadet. Litt interessant siden jeg ble ufør for flere år siden. Og jeg ba spesifikt om kun en strømavtale!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hafslund strøm behandler ikke klager på faktura"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi gikk fem på og prøvde skredderstrøm i 3mnd. Da dette var både dyrt og utrolig rotete med utallige småfakturaer, byttet vi raskt over til et annet selskap. Problemet var bare det at vår nabo meldte seg på vår måler like etter og da Hafslund fant ut av dette ble vi satt tilbake på vår måler bare med Hafslund strøm. Dette var nødstrømpriser som selvsagt var utrolig mye dyrere enn vår valgte leverandør. Vi fikk ikke selv beskjed om dette før fakturaene kom dalende inn. Vi måtte selv melde fra på nytt til vår allerede valgte leverandør om at vi ville ha strøm av dem. Nå har vi forsøkt og klage siden oktober, men får bare beskjed om at vår klage ligger til behandling hos en hemmelige avdeling uten epost, telefon eller annen kontaktmulighet. Hver måned sender Inkassobyrået deres ny faktura og hver måned ringer vi og sier at vi ikke vil betale. I det minste forlanger vi at en som holder i saken tar kontakt med oss. Vi har fått beskjed siden oktober at vi vil bli kontaktet, men nå etter nesten 9 mnd er det fortsatt samme svar. Kundeservice sier at noen vil ta kontakt, men de fortsetter i mellomtiden å sende fakturaen til inkasso. Dette virker som en utspekulert strategi for å psyke ut forbrukeren til og betale ved ikke å behandle klagen. Vi vil nå anmelde Hafslund til elklagenemda og forbrukertilsynet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Vanskelig å komme i kontakt med kundeservice."
1 syns denne omtalen er nyttig

Tok først kontakt med Hafslund per kontaktskjema på websiden deres, hørte aldri noe fra de, og fikk heller ikke en bekreftelse da skjemaet ble innsendt. Tok kontakt per telefon noen uker etterpå, sto alt for lenge i kø selv tidlig på morgenen - la på. Kom omsider i kontakt med dem per chat på hafslundnett.no - der fikk jeg kjapp hjelp, men fikk ikke løst problemet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Falsk fakturering uten vilje til å rette opp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund har fakturert oss gjentatte ganger og sendt krav til inkasso for en ikke-eksisterende strømavtale - ren svindel. De svarer ikke på gjentatte henvendelser på telefon og mail, og skaper dagevis med ekstraarbeid for problemer de selv har skapt. De går aldri i dialog. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Farlig leverandør. Kan og vil ikke rette feil. Betaler strømmen til naboen"
1 syns denne omtalen er nyttig

På et eller annet vis ble måleren registret på feil adresse. Har prøvd å melde i fra, men det er kun en chatterobbot som ikke skjøner bæret. På telefon kommer man ikke fram. Ingen levende sjel i hele Hafslund Strøm har en epost. Dette har pågått i over 6 mnd og nå blir det inkasso

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"To ganger har jeg bestilt strøm fra Hafslund, og to ganger har de prøvd å lure meg"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kriminell adferd. To ganger har jeg bestilt strøm fra Hafslund, og to ganger har de prøvd å lure meg. Første gangen presenterte selgeren en rekke tilleggsprodukter og latet som om jeg aksepterte (den som tier samtykker). Andre gangen ble jeg oppringt og fikk beskjed om at selgeren hadde lagt inn manglende informasjon og ba meg om å bekrefte avtalen på SMS. Han hadde da uten å opplyse om det lagt til alle tilleggsproduktene han får provisjon for å selge.

Hafslund Strøm strømpriser
SJEKK OM HAFSLUND STRØM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
SVELVIK
Hafslund Strøm leverer strøm til SVELVIK
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
webSpot
Timespot - Hafslund Strøm
131 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
919 kr
55,16 øre/kWt
Detaljer
Les mer
webVariabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
131 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 048 kr
62,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm
Timespot - Hafslund Strøm
131 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 065 kr
63,91 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Direkte Variabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
131 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 158 kr
69,50 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR