Meny

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
78
av 80 innen
strømselskap
12%
anbefaler
Hafslund Strøm
Filtrer omtaler
9
2
2
7
74
Sorter omtaler etter
Viser av 94 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ringt dem 3 ganger bor i et lite leilighet på 33m2 og har ikke vaskemaskin el diverse bortsett fra en komfyrog en panelovn. Men får jo faktura på 1500 kr i mnd når jeg nesten ikke er hjemme og alt av varme er av. De vil ikke bry seg og er dårlige, frekke kundebehandlere. Strømmen øker bare. Så dritt har jeg aldri opplevd før. Anbefaler på det sterkeste å ikke bruke hafslund. Dyr i drift

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Gratis strøm? Uærlig foretak som misbruker sin markedsmakt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund strøm banker på døren og tilbyr gratis strøm så kommer faktura i posten uken senere. De misbruker sitt sterke merkenavn i Hafslund Nett og lurer og svindler til seg kunder. Massive brudd på GDPR reguleringene ved å oppsøke kunder som er reservert og ringe for å tilby sine tjenester med jevne mellomrom.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ryddig og som avtalt"

Har WebVariabel abonnement og er som avtalt, alt foregår elektronisk og prisene følger markedspris. Får beskjed på sms og e-post om prisene endrer seg. Ikke noe påslag eller skulte kostnader. Sikkert ikke den aaaaaller billigste avtalen, men man vet hva man får. Jeg valgte abonnement selv, etter en dørselger hadde vært innom. (Sjekket andre og). Ikke noe mas og kjas det året som har gått nå vedr. selgere og reklame. Har ikke noe å utsette på Hafslund. (Hadde gitt 5 stjerner om prisene var overlegent billig.)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjempe fornøyd"

Jeg er kjempefornøyd med Hafslund på alle måter. Har vært kunde i mange år. Har prøvd å bytte noen få ganger, men kommer alltid tilbake til Hafslund. De har ryddige fakturaer, ordner raskt opp. God kundeservice. Tilbakering på tlf så du slipper å vente i evigheter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ble lurt å komme meg inni en strømavtale som tar 12 måneder å si opp"

Prisen på fakturaene mine bare øker, så tenkte å bytte leverandør etter mange år hos Hafslund. Nei da, hvis jeg sender en oppsigelse i dag tar det 12 måneder for den å være gyldig. I GE er det automatisk når man melder seg hos en konkurrent... Kundeservicen gir nesten ingen info og jeg ble bare sendt videre til en annen avdeling 4 ganger (er fremdeles på vent på telefon nå...)

Disgruntled
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Demanding money that was already paid long ago"
1 syns denne omtalen er nyttig

I moved to Norway for study and unfortunately had a contract with Hafslund. When I moved houses, I canceled the contract and asked twice, if all outstanding dues are taken care of. I was assured that all was well. Now, nine months later (!!!!) I got a letter from Solvencia claiming I owed Hafslund money and needed to pay almost 1000NOK stats. The letter also claimed that Solvencia already sent another letter a week earlier, never got that and I check my mail every day, and they couldn't prove they sent it, but of course added reminder charges anyway. Speak about a business model. The letter also didn't contain any information about what Hafslund's claim referred to, but they threatend me that if I didn't pay within two days a remark might be added to my credit history. There was a login to my user account on Solvencia's site, which I could access, and I did find a download site of the respective documents, which didn't work. I used a button to get an automatically generated email that comprised the original claim, which was about 250NOK and sent five months earlier to my old address (mind you, they knew I had moved 3.5 months before, I had updated postal services and folkeregisteret and they did have my email address and phone number, so why they thought that would be a good way of contacting me is beyond me, but it almost looks as if they did their best to keep that bill from me). Anyway, I already paid Solvencia. Turns out by the way that the almost 1000NOK stem from their addition of 700NOK processing fee (!!???!!). Turns out moreover that I have the paperwork to prove I paid that money nine months ago. So now I try to contact the people in charge at Hafslund to get back the full amount Solvencia made me pay, because they unlawfully comissioned them in the first place, but Hafslund so far acts stupid (common theme so far). So my advice: 1) don't use Hafslund, if you have a choice 2) don't be bullied by their coporate minions and 3) don't pay anything before triple-checking if you really owe them, because likely you don't.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Telefonselger(e)"

Selgere fra Hafslund selger ikke strøm, dem presser deg til å ta tilbude dem kommer med. Ikke har dem hørsel heller, da han jeg prata med ikke hørte hva jeg sa. Etter å ha takket nei en rekke ganger, bare fortsatte selgeren og messe i veg. Da jeg spurte etter sjefen, fikk jeg beskjed om at han fikk ikke jeg prate med. Sånn skal ikke en selger oppføre seg, takker man nei så er det NEI.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Behandler kunder som søppel"

Svarer ikke på spørsmål. Kommer ikke når avtalt. Opptrer uhøflig. Kundebehandlere som ikke vet hva de snakker om..

Daniel O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Sjanseløs"

Useriøst, lav foretningsmoral. Telefonterroriserende selgere. Slutter ikke å ringe, eller mase. Forbanna tulleselskap, oppfordrer alt og alle å benytte seg av andre alternativer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Sleipe"

Treige, fått faktura på feil adresse i over et år. Også får jeg tilsendt faktura flere mndr etter at jeg har sagt opp. Høflige og hyggelige på tlf, men problemer jeg ringer inn for blir ikke løst

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Lurte min gamle mor"

Hafslund lurte min gamle mor over telefon, og lovte flere ganger til oss barn per telefon å slette avtalen som var inngått. Det skjedde ikke. Vi vil advare andre mot Hafslund!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ringer uten stopp"

Så fort jeg ble kunde så begynte de å ringe. Nye nummer hele tiden, så det hjalp heller ikke å blokkere. Jeg bestilte hos ny leverandør etter bare én uke. På den måten kan jeg få telefonene til å stoppe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri og fanteri!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Finner ingen fordeler med Hafslund Strøm.
Lokker med maksgaranti, men endrer bare satsen når dem ikke tjener nok.....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Visste det var for godt til å være sant!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kom en selger på døra i sommer som tilbøy et produkt fra Hafslund Strøm som jeg hoppet på. Etter å ha fått e-post med kontrakten etc så jeg at dette IKKE var en bedre avtale enn det jeg hadde og valgte å bli værende som kunde der jeg var. Etter litt tid ringte det ei dame fra Hafslund Strøm med et tilbud om gratis strøm en måned dersom jeg bare ga de en sjangs.

Greit, få høre, hva er dette tilbudet er som er så mye bedre denne gangen.???

1. Det første var en makspris garanti som ALDRI kom til å gå over 49.70,- pr kWh.
2. Fastpris på (tror det var) 89,- pr måned uansett forbruk og uten videre påslag på strømmen
3. Strømmen fulgte Spotpris dersom denne var lavere enn makspris garantien.

Fikk bekreftet flere ganger da jeg mente dette ikke kunne stemme. Men joda, bare prøv så får du se.
Med den avtalen så var det en "No brainer" for oss å velge den avtalen med våres forburk.

Første måned gratis strøm - "Check" - Alt OK
Andre måned - Strømpris 52,54 øre/kWh ?? hva skjedde med maksprisen. Jo den hadde økt til 59,90 øre/kWh og nå har den økt til 89,90 øre/kWh.

Pleier ikke å syte over 100lapper på strømmen men når selgere juger for å få meg over så blir jeg irritert.

Hafslund strøm har en 100% Fornøydgaranti
-At du blir helt fornøyd, hvis ikke gir vi penger tilbake -
Skal bli spennede å se hvor mye penger det blir tilbake her.

-At vi aldri endrer vilkår uten å varsle deg
Her har dere bommet alt

Har allerede vært i kontakt med Kundeservice og der får de 4 stjerner for å svare kjapt. Men å bare beklage at jeg opplevde å få feil informasjon holder ikke..

Tror jeg hopper tilbake til min gamle gode!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ingen kundeservice!!!"

Tar ALDRI telefon!
Jeg har ringt dem 11 ganger i september måned. Har klart å snakke 1 gang med dem.
Ringer sjeldent tilbake. Når de gjør det så må du nesten ha telefon i hånda for å kunne snakke med dem. Ringer ikke 4 sekunder før de lagt på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Respektløs kundebehandling selv flere måneder ETTER at jeg sa opp mitt kundeforhold"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Hafslund i flere år, men sa opp mitt kundeforhold, da det ble for dyrt ettersom jeg er student. Da jeg ringte for å si opp mitt kundeforhold, forsikret jeg meg om at alle fakturaer var betalt, noe Hafslund også bekreftet.
Jeg ville være sikker på at jeg ikke skyldte Haflsund noe og gå videre, men fred var det ikke å få:
I ukene etterpå ble jeg oppringt flere ganger DAGLIG av utringere som ønsket å verve nye medlemmer. Jeg takket nei gang på gang og sa hadde sagt opp mitt kundeforhold for lenge siden, men oppringningene fortsatte.

Etter å ha blokkert flere nummere fra Hafslund, ringte jeg fly forbannet og ba de slutte med telefonterroren. Hafslund beklaget, og sa det var en "kommunikasjonssvikt" som medførte at utringerne ikke hadde "fått beskjed" om at jeg hadde sagt opp mitt kundeforhold og det var derfor de ringte meg.

Telefonterroren stoppet, men det tok ikke lang tid før jeg fikk en merkelig SMS fra et inkassoselskap jeg aldri hadde hørt om, som på vegne av Hafslund krevde et beløp på over kr. 800,-. Det stod kun beløp, et saksnummer og at jeg vennligst måtte betale umiddelbart.

Jeg hadde verken mottatt brev, e-post eller andre varsler om at jeg hadde noe utestående før denne SMSen, og syns det hele var VELDIG merkelig. Jeg hadde jo tidligere fått beskjed om at alt var betalt da jeg sa opp kundeforholdet. Jeg hadde heller ikke tilgang til "Mine sider" på Hafslund.no, nettopp fordi jeg ikke var kunde lenger.

Jeg kontaktet Hafslunds kundeservice og ba om å få tilsendt faktura over beløpet jeg angivelig skyldte på kr 800,-
Noen faktura fikk jeg aldri tilsendt, det ble skrevet uttallige mailer og jeg forklarte situasjonen etter beste i jakten på KONKRET informasjon. Hafslund stod på sitt, men så en dag, etter argumentasjon frem og tilbake, fikk jeg plutselig en ny mail av en bombe som bevitner deres respektløse og utrolige kundebehandling.

Smsen jeg hadde fått hvor jeg "skyldte" kr. 800,- skulle jeg nå se bort fra. Dette fordi Hafslund hadde sendt den smsen til FEIL kunde. SMSen havnet hos meg fordi kunden det gjaldt og jeg hadde samme etternavn. Videre utleverte Hafslund FULLT navn på kunden, og spurte om jeg "kjente" vedkommende på bakgrunn av at vi delte samme etternavn.

Jeg har nå en annen strømleverandør som jeg ALDRI har hatt problemer med. Deler dette, for ønsker ikke at andre skal havne i min situasjon. Vær obs hvis dere inngår avtaler med Hafslund. Det hjelper lite å være en av markedes største strømleverandører, når dette er opplevelsen jeg som tidligere kunde sitter igjen med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Uønsket leverandørbytte"

Uten selv å være klar over det, har jeg blitt overført fra Norgesenergi til Hafslund. Har ingen bekreftelse på at jeg har inngått avtale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Mange dyre ekstra "gebyrer" og dårlig pris!"
2 syns denne omtalen er nyttig

En sommerkveld fikk vi hjemmebesøk av en kvinne fra Hafslund Nett.
Vi fikk tilbud om å teste Hafslund i en periode med innkjøpspris, og vi skulle få en detaljert rapport om vor strømforbruk og en anbefaling om beste abonnement for oss.
Jeg ba spesifikt om å få epost-faktura og sa "ja" til att miljø er viktig for oss etc.

Min "rapport" var bare setningen "Basert på ditt forbruk anbefaler vi følgende abonnement" og en graf over forbruket mitt for de siste 12 måneder.
Om du ikke takker nei innen 14 dage etter du får "rapporten", då treder avtalen ikraft.

Så kom PAPIRFAKTURAEN i posten.. Seriøst?!!
* Papirfaktura gebyr 59 kr.
* Spotpris gebyr 59,90 kr.
* Grønt valg "miljøgebyr" 62 kr. (2 kr. per dag)
Dette skyldes at jeg i "intervjuet" sa "JA, miljø er viktig for meg!" :o

Prisen på strømmen i testperioden var 64,43-67,61 øre/kWh, hvor Nordpool markedsprisen var ca. 50 øre/kWh, altså en økning på 33% av Nordpool prisen!!!
Veldig dyrt "tilbud", der kostede 180 kr. i gebyrer/tillegg/ytelser + ca. 40 kr. i prisen/kWh.
Røvet for 220 kr. av Hafslund på en måned!
Har nu byttet til Agva Spot (Agva Kraft AS), men kommer selvfølgelig til at skulle betale september ut hos Happs!-lund, dessverre.

2 stjerner for: Ingen el-avbryt.. detaljert papirfaktura, haha!
Kan IKKE anbefales. EVER!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lei av å få folk på døra"

Skulle ønske at de sluttet å sende selgere på døra mi!

At de ikke bare kan konsentrere seg om å selge strøm!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble fakturert for huseiers strøm"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi brukte Hafslund de 3 årene vi bodde i Oslo og alt var greit i den perioden. Men da vi flyttet fra Oslo, så tok huseier over strømmen igjen, men Hafslund klarte å fakturere oss for 20 dager i pågående måned etter at vi hadde flyttet. Huseier og vi har begge prøvd å ta kontakt med Hafslund for å forklare at huseier kunne ta regningen, men det ville ikke Hafslund hjelpe oss med. Utrolig dårlig avslutning på et kundeforhold.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

De kom å byttet strøm måler og måtte ha elektriker for å fikse i skapet etterpå, de tar ingen ansvar. Dyrt og prakker på deg ekstrapakker uten at du har godtatt det. Jeg har fått nok !!

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Feilinformasjon ved inngåelse av strømavtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble forespeilet en god avtale hvor jeg skulle binde meg for 6 mnd. Det viser seg at det er flere påslag i bunnen av avtalen det ikke ble gitt opplysninger om. Og at den prisen jeg ble forespeilet i disse 6 mnd, gjelder bare ut september. Så dette var useriøst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig og seriøst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får ryddig og grei beskjed om prisendringer osv. Bare opplevd de som seriøse. Men kanskje ikke billigst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Useriøst"

Vi blir oppringt i utide, selv om vi hver gang forteller de at vårt firma er leietaker med inkludert strøm. Denne uken er vi blitt oppringt 3 ganger fra forskjellige telefonnummer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lurt til å tegne et dyrt og dårlig abonnement."
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri brydd med om hvilken strøm-leverandør jeg har fordi priser skiller seg normalt lite og strømmen er den samme uansett. Men ble overtalt av en fyr om å teste Hafslund en periode med innkjøpspris fordi jeg skulle få en detaljert rapport om mitt strømforbruk med en anbefaling om beste abonnement for meg. Jeg ba spekefikst om å få epost-faktura.

Min rapport besto av en kort setning der det sto "Basert på ditt forbruk anbefaler vi følgende abonnement".

Så kommer papirfaktura i posten. Med fakturagebyr. For det andre er det en fast pris på 59,- for å få spotpris (!). Det er også "miljøgebyr" der de skjenker penger til noe formål for fornybar energi. Dette skyldes at jeg i samtalen sa at miljø er viktig for meg (har mange strømsparende miljøtiltak hjemme, men nå skal jeg altså betale mer for strømmen fordi Hafslund skal støtte ikke-navngitte prosjekter innen strømproduksjon for meg???).

Prisen på strømmen i testperioden var også 3 ganger så høy som etterpå. Regningen større enn noen gang, for en måned med mitt absolutt desidert laveste forbruk på året (Juli). Mulig det var ekstremt dyr strøm i sommer (??) men det henger jo ikke på greip å få en så dyr regning når jeg ikke har hatt noe forbruk.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR