Strøm

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
0
av 18 innen
strømselskap
13%
anbefaler
Hafslund Strøm
Filtrer omtaler
8
0
2
6
47
Sorter omtaler etter
Viser av 63 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Salgsavdeling med sleipe triks"
1 syns denne omtalen er nyttig

Salgsavdelingen ringer kunder opp i blant og forsøker å få deg til å kjøpe dyrere avtaler og tilleggstjenester. Selv om en sier nei, endte jeg i to tilfeller opp med noe annet enn det jeg ønsket. Første gang endte jeg med å få byttet webspot til et annet dyrere produkt, som også hadde "spot" i navnet, selv om jeg sa jeg ville beholde det eg hadde. Det oppdaget jeg og fikk raskt byttet tilbake. En senere gang endte jeg med den helt ubrukelige forsikringen "trygg hverdag" til 49,- pr mnd, enda jeg ettertrykkelig sa at jeg ikke ønsket noen tilleggstjenester. Det tok en stund før jeg oppdaget dette pga avtalegiro. Her er en nødt til å lese regningen med lupe for å ikke bli svindlet. Fikk bittelitt i rabatt av kundeservice(ca 4% av det jeg hadde lagt ut av forsikringen), men det er ikke dette en forventer av en seriøs aktør. Skygg unna!!!

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Veldig dårlig forretningsidé å "flå" eksisterende kunder."

Har vært kunde hos Fredrikstad Energisalg A/S i mange år og fant ut at de nå er eid av Hafslund Strøm A/S. Fikk i forbindelse med lengere utenlandsopphold rot med noen fakturaer, og fikk innkassovarsel fra Maik Inkasso, Vinterbro med "Utenrettslige kostnader" på kr. 1050,00 (17,5% av opprinnelig fakturabeløp).
Jeg ble litt mistenksom og sjekket hvem som eier Maik Innkasso via proff.no og ganske riktig Oslo Kommune via Hafslund ASA og Fredrikstad Kommune/Oslo Kommune via Fredrikstad Energi A/S driver EGEN innkasso! Dette er i beste fall etter min oppfatning uetisk forretningsmoral og ville aldri vært mulig i det private næringsliv.
Personlig har jeg ingen problemer med å betale disse "Utenrettslige kostnadene", og jeg gidder ikke sjekke om dette er innenfor innkassoloven, men utfra profitten til både Maik og Solvencia ser det ut til å være mange som blir "flådd".

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billigst"

Med et forbruk på 6000kwh pr. år er dette klart den billigste avtalen der ute. Hafslund er ikke plagsomt pågående og frekke heller, så jeg et svært fornøyd! Var innom Fjordkraft en stund, men det var bare et lokketilbud som etter tid ble dyrere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dette selskapet driver useriøst og helt på kanten av loven. Styr langt unna."

Det er helt texas i strømmarkedet og Hafslund er en av pådriverne og trolig den aller værste aktøren. De sender folk på døra di som nekter å gå, de ringer igjen og igjen selv om man ikke vil ha noe med de å gjøre; og de respekerer ikke reservasjon mot telefonsalg. Selgerne er uskolerte og kan igenting om det de selger. Spørsmål besvares ikke. Dernest ljuger de så det renner om billigste pris og i den grad de sier noe som stemmer så opplyser knapt halve sannheten. Markedsliberalisme uten regulering på sitt værste. Bruk forbrukermakta og send slike samfunnsvorter ut sidedøra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Hafslund bruker uredelige midler for å kapre kunder"

Jeg inngikk en 30 dagers prøveavtale hvoretter jeg skulle få et tilbud om fast avtale. Før de 30 dagene var gått og uten at Hafslund har gitt noe tilbud tar de og kontakter min strømleverandør og sier opp min avtale med dem. Dette er særdeles dårlig forretningskikk og de viser manglende respekt for kunden.

Thomas B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Dårlig, irriterende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ringer opp til 3 ganger hver eneste dag, er begynt å legge på. Eier ikke eget hus engang, så skjønner ikke hva dere vil?! Slutt og ring meg!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Irritert"

Ringer helle tida fra forskjellige nr.. har svart nei takk flere ganger og blokkert mange nr, men fortsatt ringer de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De lyver og lurer folk"

Ble oppringt av selger ifm bedriftsavtale. Ble lovet mye billigere strøm enn eksisterende strømleverandør. Det er FEIL. Mottok fakturaer og tenkte de lå på samme nivå, men ville se det litt an. Helt til jeg plutselig fikk inkassosak på nettleie. Det kom altså i tillegg til strømregningen. De har også registrert feil adresse slik at jeg ikke mottok fakturaer PR post. Endte opp med å betale nesten dobbelt så høye fakturaer. Grundig lurt med andre ord. Vet ikke hva rettighetene våre er, men de burde bli tvunget til å betale tilbake.

Forbanna
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindlere"

Hafslund Strøm har noen pågående selgere som oppsøker eldre mennesker for å lure dem til å bytte strømleverandør. Uten noen form for skriftlig avtale "rapper" de dem som kunde uten at de eldre er klar over at de får ny strømleverandør. Selv en sterkt dement 93-åring uten noen form for språk er OK for "selgerne" hos Hafslund. Ved henvendelse til "kundeservice" blir man møtt av en med Master i arroganse som ikke viser noen som helst vilje til å bringe "kundeforholdet" til opphør. HOLD DERE LANGT UNNA SLIKE USERIØSE AKTØRER !!!

Bjarne H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet avtale. Når regningen kom var det masse tillegg. Dyrt strøm langt langt over spotpris. Når jeg byttet ble kundeservice aggressive og påsto jeg ville tape masse penger.. flere tusen i året. Glad jeg byttet. Ellers har de ikke klart å bytte strømmåler. Har forsøkt å gjøre avtale, ikke mulig..så langt på 2 år .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Organisert lureri fra et selskap som helt ser bort fra inngåtte avtaler"
3 syns denne omtalen er nyttig

Modus operandi fra Hafslund strøm er konsekvent å se bort fra inngåtte avtaler og serverer i stedet fakturaer med priser som ikke er i nærheten av hva som er lovet. I forkant av avtaleinngåelse blir det bl.a. lovet ting som markedets billigste strøm, men da fakturaen kom var det lagt til grunn en "egenkomponert avtale" og "produkter jeg ikke hadde bedt om som gjorde regningen mange gange så dyr som den inngåtte avtalen skulle tilsi. De var ute av stand til å rette opp misforholdene og jeg byttet selvsagt til annen strømleverandør. Det ser ut til at ansatte læres opp til å til å svindle kundene. Hafslund burde ikke hatt anledning til å opptre hverken som strømleverandør eller netteier.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Flyttet uten samtykke"

Min aktuel leverandør ringte meg og fortalte meg at de har fått melding fra Skagerak Energi om a jeg flyttes til en annen leverandør, men at de kunne ikke opplyse til hvem. Jeg ringte Skagerak Energi og fikk opplyst at jeg flyttes til Hafslund strøm 08.05, noe jeg ikke har bestilt eller snakket med noen i det hele tatt. Tok telefon til Hafslund, en kundebehandler forteller meg at det stemmer at jeg skal være kunde hos dem!!! Hun forteller videre at jeg hatt en selger på døra og at jeg har signert en avtale. Hun var rask å spørre meg om jeg ønsker å si opp avtalen; hun kunne slette den melding fort! Jeg stusset litt på hvorfor var hun rask med å slette melding. Jeg insisterer på å få tilsendt den avtalen på Mail. Jeg har ikke tro på at hun gjør det! Jeg synes at det er frekt at de stjeler kunder uten samtykke. Og hvis jeg får de papirene på Mail kommer jeg til anmelde den selgeren for dokument forfalskning. For frekt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hafslund strøm er et meget dårlig firma. Anbefaler ikke å inngå avtale med de. Bare dårlig erfaring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund er dyre, sender regningene som er ubetalte til inkasso etter 7 dager på overtid.
Dårlig kundeservice.
700 kr i salær? Vet ikke om det er lovlig engang. De eier vel inkasso byrået Slovenia også.

Gardin788
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Blir vi lurt ?"

Telefon fra Hafslund at de hadde kjøpt opp Fortum som var min leverandør. Lagde ny avtale som viste seg å inneholde mer enn avtalt. Hører nu at Fortum fortsatt eksisterer og føler meg lurt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Desverre kan ikke byttes ut"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt. Hver måned kommer større og større beløper for nettleie selv om vi vet at bruker vi mindre strøm på slutt av vinteren. Jeg stoler ikke på disse nye måleravlesninger

Kristina
Kundetilfredshet
"Forsøkt lurt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forrige uke ble jeg oppringt av Hafslund og ble fortalt at de vil gjerne få meg tilbake som kunde siden jeg gikk over til en annen leverandør. Jeg ble selv usikker og trodde ikke jeg noen gang var kunde hos dem. Damen på den andre siden ble veldig overbevisende og sa at jeg var det i mange år. Jeg skulle bare bekrefte JA på en sms så ordner de alt. Jeg ble usikker om det og bekreftet ja på sms. Etterpå ble jeg nysgjerrig og sjekkt i nettbanken hvem har jeg betalt regniger til. Jeg ble også opringt fra min egentlige strømleverandøren og ble forklart at Hafslund prøvde å lure meg. Det var IKKE griet.

Studentkunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, Uforutsigbart og Yter dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi har variabelpris fra Hafslund, noe de anbefalte som det letteste. Vi bruker både Min Side på nett, sender inn måleravlesning via nett, og betaler med e-faktura. Har ikke fått varsel om måleravlesning fast den 1. i hver måned noe sted elektronisk. Som studenter som aldri har bodd hjemmefra, er vi ikke klare over når man skal lese av måleren, noe vi aldri har fått beskjed om at skal være hver 1. i mnd. Sitter igjen med en strømregning som er 3 ganger større enn vanlig, pga baksmell ifa. måleravlesningen. Da jeg prøvde og ringe var telefonkøen over 15 minutter lang, og når jeg først fikk svar, ble jeg satt over til et annet nummer hvor jeg også måtte stå i telefonkø. Er heller ikke gode på å reklamere for tilbudene sine, eller opptatt av å gi kunden det best mulige tilbudet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Stjeler og suger penger fra de fattige med sin monopol"
2 syns denne omtalen er nyttig

Alt for dyrt og lurer selskap. Det er så dårlig service og man må betale alt du ber om. Det har blitt dyrere selv om de leser strøm forbruk fjern styrt og jeg lurer på om det er bare et lureri. Jeg mener at strøm skulle være billigste her i Norge siden det produseres mye og det here.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice, de sender post til feil adresse som fører til inkassosak!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ser at andre brukere her har hatt samme problemer som meg.
Hafslund strøm har sendte feil adresseopplysninger til Hafslund Nett, som igjen eies av Hafslund Strøm. Selvom de bekrefter at jeg har registert riktig adresse og mener at Hafslund nett skal slette inkassosak, så mener Hafslund Nett at de ikke kan slette denne og og jeg må kontakte Hafslund strøm for å fjerne saken. Ingen tar ansvar, styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Uendelig spam"
4 syns denne omtalen er nyttig

Blir nedringet av disse folket. Har kontaktet Hafslund gjentatte ganger for å informere om at jeg ikke er interessert i ha dem som strømleverandør, men de ringer enda. Plagsomt og påtrengende. Useriøs, respektløs aktør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig kundeservice - Ingen tar annsvar"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund har registrert 2 ulike målere på meg, men driter i å finne ut hvilken som er riktig til min leilighet. Kundeservice har ikke svart på mail, og når jeg tilslutt ringte for å prate med noen, fikk jeg til svar at dette måtte jeg finne ut av selv.

Erlend B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"En kamp for å unngå ekstrautgifter"
7 syns denne omtalen er nyttig

Ble shanghaiet inn i en ny strømavtale av en ivrig telefonselger, som så sendte feil adresseopplysninger til nettleverandøren, Haflund Nett, som faktisk eies av Hafslund Strøm. Riktige opplysninger skulle vært tatt fra Brønnøysundsregisteret, som selgeren vitterlig hadde brukt til å finne frem til meg, allerede. Regninger kom ikke frem, og jeg fikk først vite om kravene etter at inkassosaker var opprettet. Jeg har måttet ta mange, lange telefoner, og skrevet en rekke lange mailer, både til strømleveandør, nettleverandør og inkassobyrået, for å få ryddet opp i dette og få slettet krav om inkasso- og purregebyr, som var påløpt pga en feil Hafslund selv var ansvarlig for. Det har vært lovnader på telefon som ikke ble innfridd og manglende respons på skriflig kommunikasjon. At ting var kommet i orden, fant jeg først ut da jeg fikk den siste regningen. Man lever i uvisshet, mens man lurer på hvilke ekstrautgifter som er i ferd med å påløpe. Føler meg ekstremt dårlig behandlet, av en administrasjon som bærer preg av komplett kaos. De eneste det har vært mulig å kommunisere med, i denne saken, er inkassobyrået, Solvencia A/S. De var også de første til å kontakte meg, i saken. De fant min riktige adresse gjennom Brønnøysundregisteret - naturligvis.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Masse rot"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi blir lovet at alt skal ordne seg. Betaler faktura, så viser det seg at de sender ut en ekstra regning som havner til forfall uten at vi har fått orginalen. Har i over 1 år hatt dette problemet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hafslund Strøm stole money! AVOID!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund Strøm tried so hard to steal money by adding extra fees or adding the previous amouts to the new invoices. After showing the service center all records from the bank to prove every invoice was paid, the service center refused to fix it. Not only one time, but a lot of times. AVOID this company!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"

Takk til Hafslund som bidro til å rydde opp i Fjordkrafts rot.
God service. Bortsett fra et kort kundeforhold hos Fjordkraft har jeg alltid vært kunde hos Hafslund - og blir der.

Søk Bytt.no