Meny

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
96
av 101 innen
strømselskap
10%
anbefaler
Hafslund Strøm
Filtrer omtaler
9
2
2
9
94
Sorter omtaler etter
Viser av 116 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Her er vi strømløse flere ganger i uken, det er elendig, penger skal dere ha, nå får dere ordne opp i dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare styr unna!"

Selskapet er helt forferdelig å ha med å gjøre! Hafslund tviholder på kundeforhold selv om kunden har avsluttet det, eller benyttet seg av 14 dagers angrerett. På telefon blir de sure og arrogante når man prøver å forklare at et annet selskap er strømleverandør, men tilbyr seg enkelt å slette faktura selv om man fremdeles MÅ være kunde der mot sin vilje. De henviser til at det andre strømselskapet må si opp kundeforholdet siden noen må levere strømmen, noe som er helt absurd når fakturaene de sender ut er tomme for forbruk. Som sagt, bare styr unna og slipp stresset som følger med Hafslund...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke gjør avtale med Hafslund Strøm"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble kontaktet av selger/markedsførings person med hensyn på Prøv Oss 1. Det ble avtalt at det ikke skulle være gebyr på faktura. Jeg har nå mottatt en faktura på 39.39 kroner i strøm. På dette beløpet er det ilagt et gebyr på 248%.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Telefonterror"

Ringer fra en mengde forskjellige nummer, så blokkering er vanskelig. Selger hadde ekstremt vanskelig å ta et nei for et nei. Glad jeg gikk for annet selskap. Tilbud om 3mnd gratis strøm, men basert på hva jeg har lest om selskapet er det ikke verdt det.

Thomas K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurer deg!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til hafslund med tilbud om gratis strøm 1 mnd, og spotprisavtale. Fikk regning ganske fort, og med en langt dyrere avtale. Prøvde å skrive til dem på min side, men de svarer aldri. Styr unna

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Belastet meg for en forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kontaktet Hafslund og ba spesifikt om kun en strømavtale. På første faktura ble jeg belastet 1500,- kr for flere produkter jeg aldri ba om, blant annet trygg hverdag. Det er en forsikring som trer i kraft om du blir syk/skadet. Litt interessant siden jeg ble ufør for flere år siden. Og jeg ba spesifikt om kun en strømavtale!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hafslund strøm behandler ikke klager på faktura"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi gikk fem på og prøvde skredderstrøm i 3mnd. Da dette var både dyrt og utrolig rotete med utallige småfakturaer, byttet vi raskt over til et annet selskap. Problemet var bare det at vår nabo meldte seg på vår måler like etter og da Hafslund fant ut av dette ble vi satt tilbake på vår måler bare med Hafslund strøm. Dette var nødstrømpriser som selvsagt var utrolig mye dyrere enn vår valgte leverandør. Vi fikk ikke selv beskjed om dette før fakturaene kom dalende inn. Vi måtte selv melde fra på nytt til vår allerede valgte leverandør om at vi ville ha strøm av dem. Nå har vi forsøkt og klage siden oktober, men får bare beskjed om at vår klage ligger til behandling hos en hemmelige avdeling uten epost, telefon eller annen kontaktmulighet. Hver måned sender Inkassobyrået deres ny faktura og hver måned ringer vi og sier at vi ikke vil betale. I det minste forlanger vi at en som holder i saken tar kontakt med oss. Vi har fått beskjed siden oktober at vi vil bli kontaktet, men nå etter nesten 9 mnd er det fortsatt samme svar. Kundeservice sier at noen vil ta kontakt, men de fortsetter i mellomtiden å sende fakturaen til inkasso. Dette virker som en utspekulert strategi for å psyke ut forbrukeren til og betale ved ikke å behandle klagen. Vi vil nå anmelde Hafslund til elklagenemda og forbrukertilsynet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Vanskelig å komme i kontakt med kundeservice."
1 syns denne omtalen er nyttig

Tok først kontakt med Hafslund per kontaktskjema på websiden deres, hørte aldri noe fra de, og fikk heller ikke en bekreftelse da skjemaet ble innsendt. Tok kontakt per telefon noen uker etterpå, sto alt for lenge i kø selv tidlig på morgenen - la på. Kom omsider i kontakt med dem per chat på hafslundnett.no - der fikk jeg kjapp hjelp, men fikk ikke løst problemet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Falsk fakturering uten vilje til å rette opp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund har fakturert oss gjentatte ganger og sendt krav til inkasso for en ikke-eksisterende strømavtale - ren svindel. De svarer ikke på gjentatte henvendelser på telefon og mail, og skaper dagevis med ekstraarbeid for problemer de selv har skapt. De går aldri i dialog. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Farlig leverandør. Kan og vil ikke rette feil. Betaler strømmen til naboen"
1 syns denne omtalen er nyttig

På et eller annet vis ble måleren registret på feil adresse. Har prøvd å melde i fra, men det er kun en chatterobbot som ikke skjøner bæret. På telefon kommer man ikke fram. Ingen levende sjel i hele Hafslund Strøm har en epost. Dette har pågått i over 6 mnd og nå blir det inkasso

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"To ganger har jeg bestilt strøm fra Hafslund, og to ganger har de prøvd å lure meg"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kriminell adferd. To ganger har jeg bestilt strøm fra Hafslund, og to ganger har de prøvd å lure meg. Første gangen presenterte selgeren en rekke tilleggsprodukter og latet som om jeg aksepterte (den som tier samtykker). Andre gangen ble jeg oppringt og fikk beskjed om at selgeren hadde lagt inn manglende informasjon og ba meg om å bekrefte avtalen på SMS. Han hadde da uten å opplyse om det lagt til alle tilleggsproduktene han får provisjon for å selge.

Irritert-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Worst class kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byråkratisk. Tror de spekulerer i purregebyrer. Unnlater å registrere autogiro, og unnlater å kontakte elektronisk (mail, telefon etc som er registrert) for å fortelle at det ligger ubetalte regninger i postkassen på hytta, til tross for autogirofullmakt. Veldig 2003 eller noe sånt på elektronisk kommunikasjon.

Gjennomsnitteligfattig
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyr strøm med flere gebyrer og påslag, og bruker ufattelig dyrt innkrevingsselskap SOLVENCIA"
2 syns denne omtalen er nyttig

* I dag veldig dyr strøm i forhold til andre * SOLVENCIA krever inn penger med skyhøye honorar uten skrupler (burde vært en sak for TV2 hjelper deg !!!) * Har brukt formiddagen på å gå gjennom avtale og hvor mange tusen jeg har brukt for mye på dette selskapet siste året. RESULTAT: JEG BYTTET LEVERANDØR OMGÅENDE og kommer til å spare tusenvis av kroner.

Annkristin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kort og godt. Styr unna!"
4 syns denne omtalen er nyttig

De skriver bedriftskontrakt, men følger ikke kontrakten når de fakturerer. Legger på månedlige beløp som ikke står i kontrakt. Umulig å få kontakt på tlf. Tjeneste som "vi kan ringe deg tilbake" (og de ringer kun EN gang) fungerer dårlig, da det kan ta en hel dag før de ringer tilbake. Man kan ikke løpe rundt med nødvendige papirer en hel dag i tilfelle de kommer til å ringe. Robotchat`n forstår aldri spørsmålet og en dag fikk jeg beskjed om at menneskelig chat var utilgjengelig. Tragisk hele selskapet... ihvertfall for bedrifter som drifter mange målere og trenger bistand til tider.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uønsket tillegg på regning"
6 syns denne omtalen er nyttig

Er meget misfornøyd da dere legger på støtte til regnskog, som jeg ikke er interessert i, samt trygg hverdag som jeg ikke engang har fått forespørsel om eller brev om. Likeså får jeg heller ikke avbestilt dette og ikke svarer dere på mail eller telefon

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Går ikke an å si opp!!!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har flyttet for mange mnd siden, men får likevel purringer på regninger, har fått inkasso fra Hafslund Nett tilogmed! Dårlig kundebehandling, og de skriver fra seg all ansvar!!! Griske og umenneskelige er det de er! Styr unna disse gribbene....!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofal = Ingen Service!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har skrevet brev for å få byttet navn på strømregning 21.12.2018, 19.01.2019, og har forsøkt å ringe om det samme, men de har evig ventetid før de eventuelt svarer. I dag 31.01.2019 fikk jeg inkasso - nr. 3 for det beløpet jeg har forsøkt å få betalt på fra min konto siden min mann døde 17.12.2018. Ingenting hjelper! Verken brev eller telefoner. Nå sendes hele bunken med papirer til Sivilombudsmannen.

Sebastian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og lokketilbud."
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Svarer ikke ved bruk av kontaktskjema. Ringte ikke opp igjen etter ha å lagt igjen tlf.nr. Lokker med "gode tilbud", som sjeldent vil lønne seg.

Irritert
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Hasteutkalte selgere - Hva er dette for noe tull?"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppsøkt av selger på døra som sier blant mye annet babbel at han er hasteutkalt til området vårt pga mange klager. Hvorfor kan ikke Hafslund heller sende ut informasjon og konkret tilbud slik at vi kan lese i fred og ro istedenfor å stå ute i kulda og høre på oppramsinger?

Bedriftsstrøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hafslund svindler kunder"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund har uten at vi var klar over det satt opp og fakturert bedriften vår for tilleggstjenesten "Online" og "Express". Dette er to tjenester vi aldri hadde hørt om før vi tok en nærmere titt på fakturaen i dag. Det viser seg at vi har hatt disse "tjenestene" i over et halvt år uten at vi var klar over det. Kunne selvsagt tatt en nærmere titt på fakturaen tidligere, men vi antok at vi kun ble fakturert for et vanlig strømabonnement og som tidligere. Når vi ringer kundeservice er det liten forståelse. De mener selv de har ringt og pratet med noen i bedriften vår som visstnok hadde bekreftet ok på at dette var noe vi ville ha. Dette er selvsagt bare tull for vi er en liten bedrift og ingen har hørt om dette tidligere. Hafslund har heller ingen dokumentasjon og sende oss med hvem det var de pratet med for et halvt år siden. Vi vurderer å ta dette videre samt si opp alle våre abonnementer i Hafslund, for dette er en SVINDEL.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har ringt dem 3 ganger bor i et lite leilighet på 33m2 og har ikke vaskemaskin el diverse bortsett fra en komfyrog en panelovn. Men får jo faktura på 1500 kr i mnd når jeg nesten ikke er hjemme og alt av varme er av. De vil ikke bry seg og er dårlige, frekke kundebehandlere. Strømmen øker bare. Så dritt har jeg aldri opplevd før. Anbefaler på det sterkeste å ikke bruke hafslund. Dyr i drift

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Gratis strøm? Uærlig foretak som misbruker sin markedsmakt!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund strøm banker på døren og tilbyr gratis strøm så kommer faktura i posten uken senere. De misbruker sitt sterke merkenavn i Hafslund Nett og lurer og svindler til seg kunder. Massive brudd på GDPR reguleringene ved å oppsøke kunder som er reservert og ringe for å tilby sine tjenester med jevne mellomrom.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ryddig og som avtalt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har WebVariabel abonnement og er som avtalt, alt foregår elektronisk og prisene følger markedspris. Får beskjed på sms og e-post om prisene endrer seg. Ikke noe påslag eller skulte kostnader. Sikkert ikke den aaaaaller billigste avtalen, men man vet hva man får. Jeg valgte abonnement selv, etter en dørselger hadde vært innom. (Sjekket andre og). Ikke noe mas og kjas det året som har gått nå vedr. selgere og reklame. Har ikke noe å utsette på Hafslund. (Hadde gitt 5 stjerner om prisene var overlegent billig.)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjempe fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er kjempefornøyd med Hafslund på alle måter. Har vært kunde i mange år. Har prøvd å bytte noen få ganger, men kommer alltid tilbake til Hafslund. De har ryddige fakturaer, ordner raskt opp. God kundeservice. Tilbakering på tlf så du slipper å vente i evigheter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ble lurt å komme meg inni en strømavtale som tar 12 måneder å si opp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prisen på fakturaene mine bare øker, så tenkte å bytte leverandør etter mange år hos Hafslund. Nei da, hvis jeg sender en oppsigelse i dag tar det 12 måneder for den å være gyldig. I GE er det automatisk når man melder seg hos en konkurrent... Kundeservicen gir nesten ingen info og jeg ble bare sendt videre til en annen avdeling 4 ganger (er fremdeles på vent på telefon nå...)

Hafslund Strøm strømpriser
SJEKK OM HAFSLUND STRØM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
SVELVIK
Hafslund Strøm leverer strøm til SVELVIK
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
webSpot
Timespot - Hafslund Strøm
116 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
795 kr
47,72 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm
Timespot - Hafslund Strøm
116 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
941 kr
56,47 øre/kWt
Detaljer
Les mer
webVariabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
116 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
965 kr
57,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Direkte Variabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
116 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 075 kr
64,50 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR