Meny

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
98
av 102 innen
strømselskap
8%
anbefaler
Hafslund Strøm
Filtrer omtaler
10
2
3
14
136
Sorter omtaler etter
Viser av 165 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig erfaring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg brukt Hafslund strøm et år når vi flyttet til Lillestrøm og avtalt en fast pris 650 per måned (som er allerede ganske mye for 43 kvm leiligheten). Jeg registrert automatisk betaling hos AvtaleGiro. Siste måned fikk jeg regning på ca 960 nok fordi det var slutfaktura for hele perioden fra april til mars (et år totalt). Det gir ikke meningen, fordi sommer månedene bør dekke vinter månedene, når strømforbruk er høyere. Men den er ikke den værste. Faktura var selvfølgelig ikke betalt av Avtalegiro pga beløpsgrense, men fikk ingen beskjed om det skriftlig gjennom sms, e-mail eller post, ingen som ringt meg fra Hafslund heller. Etter to måneder sendte de saken til inkasso, isteden for å informere meg om regningen som var ikke betalt. Jeg har ringt flere ganger når jeg flyttet fra et sted til en annen sted for å høre at alt var i orden med ny adressen, så de hadde fult informasjon. Jeg er ikke person som betaler ikke regningene mine. Nå byttet jeg strømleverandør. Kjempe trist at jeg fikk ikke noe beskjed og de kunne ødelegge min kreditthistorie.

Nikoleta L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Extreme prices"

Horrible service extremely high prices double charging more than once I want to quit and I can't even do that

Thor H. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service når strømmen blir kuttet på grunn av en missforståelse"

Vi er 4 i familien som alle har abbonementer i Hafslund. Vår datter har fått stengt strømmen pga. en missforståelse. Servicen i den forbindelse er så beklagelig dårlig at vi ikke lenger ser oss tjent med å fortsette kundeforholdet hos dere. Vi beklager dette men ser ingen annen løsning. Vi ser oss nå om etter en ny kraftleverandør. Mvh. Thor H. H.

Svar fra Hafslund Strøm
24.06.2020 09.37
Hei Thor!

Det er veldig beklagelig å høre om opplevelsen dere har hatt med oss på kundesenteret til Hafslund Strøm. Slik skal det jo ikke være. Det er vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen, men jeg håper du kan ta kontakt med oss på vår Facebook-side eller på chatten vår på www.hafslundstrom.no slik at vi får sett nærmere på saken og situasjonen som har oppstått. Jeg vil veldig gjerne komme til en løsning slik at dere blir fornøyde :)

Jeg håper på å høre fra deg.

Hilsen Emilie
Joubert K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig!"

Fikk besøk av selger som sa jeg kunne lage en sammenligningsavtale med Hafslund og min daværende leverandør. Sa ok og bad om å få faktura pr post. Dette gjaldt både min hjemmeadresse og min hytte. Istedet for sammenligninger ble jeg automatisk inn meldt i Hafslund. De sendte meg så fakturaer på mail. Så dette og begynte å melde meg ut. Overså en mailfaktura til min hytte. Da ble purring sendt pr post til min hytteadresse. Var ikke på hytta så den så jeg ikke. Da sendte Hafslund denne til Innkasso! Dette til tross for at jeg allerede hadde fått og betalt opphørsfaktura fra dem. På denne sto det intet om at jeg var skyldig en tidligere faktura. Istedet får jeg en sms fra et inkassofirma at jeg skylder et mye større beløp en den opprinnelige fakturaen. Hafslund=Drittfirma!

Svar fra Hafslund Strøm
24.06.2020 09.37
Hei Joubert!

Først og fremst vil jeg beklage så mye for opplevelsen du har hatt med oss i Hafslund Strøm. Vi benytter oss av eksterne byrå for utgående salg og tar tilbakemeldinger som dette svært alvorlig. Her kan det se ut som det er blitt feilinformert av selger og dette må jeg bare beklage. Når det gjelder fakturering sender vi opprinnelig originalfaktura på ønsket metode til våre kunder. Dersom opprinnelig faktura ikke blir betalt innen forfall sendes inkassovarsel alltid per post til adressen som er registrert på kundeforholdet. Her ser det ut til at det kan ha skjedd en systemfeil i utsendelsen av purringen da den ble sendt til din hytte og dette beklager jeg. Det er vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen, men jeg vil gjerne komme til en løsning i denne saken. Jeg håper du vil kontakte oss på kundeservice@hafslundstrom.no, tlf: 21494949, på vår Facebook-side eller ved hjelp av chatten vår på www.hafslundstrom.no.

Jeg beklager opplevelsen. Håper å høre fra deg.

Hilsen Emilie
August S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Jeg betalte 1400,- de to første månedene!"

Hafslund Strøm er helt forferdelig... Jeg har aldrig vært kunde for de tidligere, og dette var absolutt en negativ opplevelse. De hadde satt meg opp på diverse avtaler som kunne gi meg en lavere pris på sikt. Men det de ikke fortalte meg var at avtalene var basert på familier (vi er 2 personer i en leilighet). Jeg ringte de for å oppklare saken, de beklagde og sa at jeg skulle få en måned med gratis strøm. En mnd etter denne samtalen mottok jeg en faktura, selv om det ble avtalt at jeg ikke skulle betale for den måneden. Jeg ringte de igjen, og de beklagde. I ettertid har det ikke vært noen problemer, men dette gir meg ikke tillit til selskapet. Så jeg anbefaler ikke at du benytter deg Hafslund Strøm.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig overraskelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde avtale om fastpris på mnd strøm- fikk nå etter to år beskjed om at vi skylder over 20 000kr. Dette har vi ikke fått noe varsel på da hadde vi aldri gått med på dette. Lureri å kalle noe for fastpris og garantere ingen sure overraskelser så slenge denne bomben på oss. Også i disse tider hvor alle tilbyr billigere og kostnadsfritt pga korona- kjører Hafslund på med kanonfaktura. Heller ikke noe positiv opplevelse av kundeservice. Snakket med en gutt som ikke var behjelpelig i det hele tatt, og som sa vi kunne holde kontakt på Mail. Har nå sendt flere Mail uten å få noe respons. Vi blir ikke hos dere, og anbefaler ingen å gå til dere.

Svar fra Hafslund Strøm
25.05.2020 14.56
Hei Marie!

Dette forstår jeg at er frustrerende. Med betalingstjenesten Lik Betaling vil vi estimere det gjennomsnittlige årsforbruket, dele dette på antall måneder i året og gi et fast beløp å betale på faktura hver måned. Ved opphør av denne betalingstjenesten vil man, dersom man har hatt et lavere forbruk enn det estimerte, få et tilgodebeløp tilbakebetalt. Dersom forbruket har vært høyere enn estimatet vil man dessverre få et skyldig restbeløp da dette er det faktiske forbruket man har hatt, men ikke betalt for. Ettersom du nevner at dette har vært en avtale som du har hatt hos oss i flere år, vil jeg gjerne undersøke dette nærmere da det kan virke som at det faste beløpet ikke er blitt regulert etter forbruket på måleren din. Jeg ønsker gjerne å komme i kontakt med deg slik at jeg får sett nærmere på denne situasjonen og kommet til en løsning. Ta gjerne kontakt på kundeservice@hafslundstrom.no eller på chatten på vår hjemmeside. Den er åpen fra 09 - 15 hver ukedag. Du kan også kontakte oss på vår Facebook-side under "Hafslund Strøm" eller ringe oss på telefon: 21 49 49 49.

Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper at jeg hører fra deg slik at jeg får sett nærmere på situasjonen.

Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Helt elendig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er sånn at de ikke klarer av og registrere riktig epost til folk. Nettopp så fikk jeg en inkassovarsel fra Hafslund om jeg har glemt dem? Hadde ikke det, men nå som jeg ser etter og ville logge meg inn på Hafslund som privat kunde gikk ikke det heller!!!! Verken kom regning på min adresse eller på eposten min som var angitt. Så gikk det en måned så fikk jeg inkassovarsel på 70,- Kr som jeg må betale. Helt utrolig at man ikke kan logge seg inn på Mine side på Hafslund der jeg var kunde i maks 1 måned. Ikke kan man heller sende de en epost, nei kun gjennom Mine side, der jeg ikke kommer inn. De er helt på trynet og syns at de kan godt betale meg tilbake de 70,- Kr som de krever at jeg skal betale. De har ikke en gang gitt noe hint at det er sendt på epost adressen heller. Har ikke noe godt og skrive om Hafslund forutom at det er klokest og styre unna dette selskap. Disse dørselgerne kommer aldri mer få komme innom her hos oss igjen. 😡

Svar fra Hafslund Strøm
25.05.2020 14.55
Hei Mark!

Jeg forstår at dette oppleves som forvirrende og frustrerende. Når det gjelder Min Side er dette en tjeneste som kun tilbys kunder som har aktiv avtale hos oss. Det vil dermed ikke være mulig å benytte seg av Min Side dersom avtalen er sagt opp og man ikke lenger er kunde.
Når det gjelder faktura du har mottatt, så er det vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen, men det er veldig beklagelig dersom du ikke har mottatt faktura med den metoden du ønsket. Ta gjerne kontakt med oss på e-post kundeservice@hafslundstrom.no eller per tlf: 21494949. Du kan også ta kontakt med oss på chatten på hjemmesiden vår. Den er åpen fra 09.00 - 15.00 hver ukedag. Jeg håper på å høre fra deg der slik at jeg kan se nærmere på situasjonen som har oppstått og tatt dette videre med eksternt byrå som har vært på døren din.

Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper på å høre fra deg.

Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Odd J. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøse og ubrukelige"

Tilbudt billigere strøm i en måned, takker ikke nei til det... your loss... Sender regninger for fiktive adresser og med feil målernummer. Sier opp avtalen med dem og går tilbake til pålitelige andre el leverandører. På spørsmål om å få rett faktura sender de meg info om at jeg har inngått ny strømavtale med dem. Hafslund, jeg ønsker dere alt vondt og ønsker aldri å høre fra dere eller de innpåslitne telefonselgerene deres igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fusk og fanteri"

Nå siger og skriver vi mai 2020 og i dag presterte de å sende regning for november/desember 2019. De ringer deg å tilbyr det som tilsynelatende er billig strøm men når alt kommer til alt er det ikke billig. Bytter du selskap fra dem så ringer de å tilbyr gratis strøm 1 måned og når den er over så settes du på en avtale som så visst ikke er billig. Aldri mer for min del.

Svar fra Hafslund Strøm
18.05.2020 14.43
Hei Ståle!

Vi i Hafslund Strøm etterskuddsfakturerer slik at man mottar faktura på etterskudd, men at faktura skal komme flere måneder etterpå høres rart ut og dette vil jeg gjerne ta en nærmere titt på slik at vi får en forklaring på hva som har skjedd. Send oss gjerne en e-post på kundeservice@hafslundstrom.no eller ring per tlf: 21494949, så ser vi nærmere på hva som har skjedd her slik at vi kan komme til en løsning :) Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper på å høre fra deg.

Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kristine U
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"

Opplevde veldig dårlig kundeservice hos Hafslund, først vanskelig å komme gjennom på telefon, og så er det en gutt med svært nedlatende holdning som svarer. Utrivelig. Et selskap å holde seg langt unna.

Svar fra Hafslund Strøm
14.05.2020 14.01
Hei Kristine!

Det er leit å høre om opplevelsen du har hatt med oss og jeg vil gjerne komme i kontakt med deg slik at jeg får sett nærmere på saken din. Vi skal være tilgjengelig på telefon 21494949 alle hverdager mellom 08-16, og jeg vil derfor gjerne høre mer om opplevelsen din angående dette. Ta gjerne kontakt med oss på e-post: kundeservice@hafslundstrom.no eller på chatten vår mellom 09-15 på hverdager. Du kan også kontakte oss på Facebook :)

Jeg beklager opplevelsen og håper på å høre fra deg.

Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Anne L. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"For noe tull!"

Bestilte lik betaling og det var ikke noe problem å si opp nårsomhelst. Betalte nok like mye i mnd som hos mitt forrige selskap og tenkte jeg var safe. Får så en giga regning når jeg nå valgte å bytte strømselskap, hva i all verden er hensikten med lik betaling når det egentlig er utsatt betaling!?!

Svar fra Hafslund Strøm
15.05.2020 11.10
Hei Anne!

Jeg forstår at dette kan oppleves frustrerende og forvirrende, og jeg skal forklare så godt jeg kan. Lik Betaling er en tjeneste som koster kr 49 i måneden og som er for våre kunder som ønsker forutsigbarhet på sine faktura. Med Lik Betaling estimerer vi det gjennomsnittlige forbruket i løpet av et år og deler dette på 12 for å få det månedlige beløpet. Tanken bak denne tjenesten er at den skal lønne seg over tid, og vi vil justere beløpet dersom det er store avvik mellom det faktiske forbruket og beløpet med Lik Betaling.
Vi jobber alltid med å forbedre oss og setter pris på informasjon som dette. Det er vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen, og det hadde derfor vært fint om du tok kontakt med oss på en av våre plattformer slik at jeg får sett nærmere på saken din. Vi kan nås på e-post: kundeservice@hafslundstrom.no eller tlf: 21494949 (08-16). Vi har også en chat der du kan snakke med kunderådgiver med en gang. Den er åpen alle hverdager mellom 09-15.

Jeg beklager opplevelsen du har hatt med oss og håper på å høre fra deg :)

Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"

Fikk akkurat en sak om at en selger har av sin egen vilje overført meg fra min leverandør til Hafslund og hvem er det som sitter med masse arbeid for å rydde dette opp? Meg så klart. Hafslund er så patetisk at de selv ikke sender selgere ut, de leier andre selskaper for dette.

Svar fra Hafslund Strøm
24.04.2020 11.45
Hei A :)

Jeg forstår godt at dette kan oppleves som forvirrende og frustrerende, og jeg skal forklare så godt jeg kan. Det stemmer, som du sier, at vi i Hafslund Strøm benytter oss av eksterne byråer for utgående salg. Dette gjelder både dørsalg og telefonsalg. Våre salgsrepresentanter skal ikke registrere nye bestillinger uten godkjent samtykke og vil vi gjerne høre mer om hva som har skjedd i denne situasjonen, da vi tar saker som dette svært alvorlig.
Det er vanskelig for meg, ut fra informasjonen i dette innlegget, å se akkurat hva som har skjedd. Send oss gjerne en e-post til kundeservice@hafslundstrom.no eller ring oss på 21494949, så tar vi gjerne en titt på saken din så vi får kommet til en løsning :) Du kan også kontakte oss på chatten vår mellom 09-15 eller sende oss en melding på Facebook.

Jeg beklager opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper å høre fra deg.

Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Håvard N. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Noko er alvorleg i vegen med dette firmaet"

Dei som ringer deg opp for å tilby avtaler har ikkje opplæringa til å kunne gjere alt du ber dei om. Det er vanskelig å komme gjennom til dei, og tilbudet om at dei skal ringe tilbake er eit løfte dei bryter. Om du kjem gjennom så er kundeservice hyggelig nok, men dei har ikkje makta til å gjere noko som helst. Dei er flinke til å registrere at du har inngått ei avtale, men å flytte den kan dei ikkje. Det dei gjer då er å registrere ei ny avtale på deg, og beholder den gamle. Å registrere ei ny avtale kan du gjere via sms, men å seie opp ei gammal ei krever eit svært avregistreringsskjema.

Kundetilfredshet
"Hafslund stjal meg som kunde fra en annen leverandør i 6 dager månedsskiftet februar/mars"

Hafslund stjal meg som kunde fra en annen leverandør 6 dager i overgangen februar/mars, og nå sender de meg faktura!

Svar fra Hafslund Strøm
06.04.2020 12.32
Hei Ida!

Først og fremst vil jeg beklage for opplevelsen du har hatt med oss. Vi i Hafslund Strøm etterskuddsfakturerer slik at faktura du har mottatt er nok da for forbruket ditt i den perioden du var kunde hos oss i februar/mars. Dersom det er slik at du ikke skulle stått oppført som kunde hos oss er det viktig for oss å melde dette videre til det eksterne salgsbyrået vi benytter oss av, slik at tilfeller som dette ikke gjentar seg. Dette vil jeg gjerne se nærmere på. Ta gjerne kontakt med oss på e-post: kundeservice@hafslundstrom.no eller på tlf: 21494949, slik at vi får kommet til en løsning i denne saken og sett nærmere på faktura du har mottatt. Du kan også chatte med oss på www.hafslundstrom.no :)

Håper på å høre fra deg - og jeg beklager opplevelsen du har hatt med oss.

Hilsen Emilie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Systematisk ileggelse av såkalte fordel og tilleggsprodukter"

Jeg har vært hos Hafslund siden 2017 og mange år tidligere med en liten pause hos Fjordkraft. Ved inngåelse av avtale i 2017 med mine bedrifter med 18-18 målere var forutsetning for avtalen som bestod av en skriftlig bestilling fra min side at ingen tilleggsprodukter/fordelsprodukter skulle være med. Etter 6 mnd med "krangling" om at de skal fjernes pågår det enda. De legger til produkter uten avtale systematisk uten noen form for informasjon. Klager man, får man beskjed om at hvis faktura er betalt fanger bordet. Dvs ingen eller svært liten mulighet for å få tilbakeført hvis du ikke kommer over en saksbehandler som forstår kunden, noe som det er svært få av i Hafslund Strøm. Jeg vil gå så langt som at jeg vil påstå dette er systematisk svindel ovenfor Hafslunds kunder, og de er svært vrange med å sørge for at avtaler blir fulgt. Tilleggene kostet på et år ca 12.000, noe som Hafslund nekter å tilbakebetale bortsett fra 2 mnd, selv om min bestilling tok forbehold om at vi ikke skulle ha noen form for tilleggs/fordelsprodukter. Jeg har hatt mellom 10-20 klager på akkurat disse tilleggsproduktene noe som medfører ergelser og mye tid. Vel, de målerabonnementene som kan sies opp omgående tas i Påsken. De med binding har jeg allerede sagt opp. Jeg har advart alle mine kunder og anbefalt dem å finne en annen leverandør. Denne saken vil jeg også sterkt vurdere å ta opp i media. Anbefaling til alle som vurderer Hafslund: Styr unna, det skaper bare irritasjon og ekstra kostnader og tidsforbruk.

Jon E. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofal service"

Har akkurat fått påskeforsyningene i frys og kjøl ri12.15. Nå er kl. 17.00 og vi blir betjent av et lydbånd. En monopolbedrift verdig.

Svar fra Hafslund Strøm
06.04.2020 12.32
Hei Jon,

Det vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen, men jeg antar at dette handler om strømbrudd. Da vi i Hafslund Strøm ikke er en netteier, har vi ikke mulighet til å svare på henvendelser som gjelder dette. Det er netteieren din som er ansvarlig for din måler og strømnettet der du bor, og eventuelle utkoblinger og strømbrudd må derfor tas direkte med dem.
Dersom dette gjelder registrering av skadesak i henhold til vårt fordelsprodukt Trygg Hverdag beklager vi dersom du ikke har fått tak i oss. Vi kan nås på e-post kundeservice@hafslundstrom.no eller på tlf 21494949. Telefonlinjene våre er åpne fra 08 - 16. Du kan også chatte med oss mellom 09:00 - 15:00 på chatten på vår hjemmeside www.hafslundstrom.no, slik at vi får sett nærmere på saken din :)

Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fornøydhetsgaranti?"

Jeg må som alle andre ytre min store skuffelse ovenfor Hafslund. For det første, ble jeg ikke informert om at de la til tilleggstjenester i mitt abonnement når jeg inngikk avtalen. Dette måtte jeg ringe inn og si opp selv. I tillegg til dette har jeg vært i konstant dialog med Hafslunds kundesenter for å ordne opp i en feil tilbake til august 2019. I all hovedsak handler dette om refusjon for betalt strøm på feil måler. Jeg må ha hatt over 20 samtaler innen få uker. Hver gang snakker jeg med en hyggelig ansatt som lover at alt skal bli ordnet. Nå er det snart gått et halvt år og Hafslund har fremdeles ikke gjort opp for seg. Hver gang jeg ringer inn begynner alle rådgivere på 0. Det virker ikke som de logger tidligere samtaler, i så fall tar de ikke bryet med å lese dem. Utrolig uprofesjonelt. Jeg har i tidligere samtaler spurt om de noterer dette ned slik at jeg slipper å forklare alt på nytt i neste samtale. "Så klart" får jeg vite. Neste samtale må jeg igjen forklare alt. Pengene har fremdeles ikke blitt overført til min konto slik jeg blir lovet hver gang. Det kommer et punkt hvor du er lei av å snakke med kundeservice og tomme løfter om en sak som i hovedsak skulle være lett å ordne. Tilslutt bestemte jeg meg for å si opp avtalen og benytte meg av "fornøydhetsgarantien" deres: "Dersom kunden ikke er fornøyd med produktet, gir garantien kunden rett til å få refundert alle omkostninger for leveransen for inntil 3 måneder. Det vil si påslag og faste kostnader for inntil 3 måneder tilbake i tid." Jeg informerte rådgiver på telefon om at jeg ønsket å benytte meg av denne rettigheten, og han ba meg om å sende dette inn skriftlig. Jeg fikk ikke noe mer info rundt dette fra ham. Jeg sendte inn skriftlig oppsigelse, deretter byttet jeg over til Fjordkraft. Nok er nok. Etter en uke får jeg svar tilbake fra Hafslund om at jeg må ha et aktivt kundeforhold hos dem for å benytte meg av denne garantien. I vilkårene deres står det "Kunden plikter, ved benyttelse av garantien, å kontakte Hafslund Strøm i forkant av eventuell oppsigelse. Uten slikt varsel fra kunden faller garantien bort." Noe jeg har gjort både skriftlig og muntlig. STYR unna Hafslund!! Jeg kan ikke få sagt det nok.

Svar fra Hafslund Strøm
26.03.2020 12.58
Hei Alex!

Det er synd å høre om opplevelsen du har hatt med oss - helhetlig og med kunderådgivere på kundesenteret. Jeg har dessverre ikke nok informasjon ut fra dette til å se akkurat hva som har skjedd i denne saken. Det virker som at det har vært en komplisert sak og jeg beklager at du ikke har fått tilstrekkelig med hjelp av oss og at saken ikke er løst. Send oss gjerne en henvendelse på e-post: kundeservice@hafslundstrom.no eller kontakt oss på chatten vår på www.hafslundstrom.no, så hjelper vi deg og kommer til en løsning slik at vi får avsluttet saken :)

Håper på å høre fra deg!

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hafslund har lurt oss!"

Jeg har byttet strøm leverandør siden januar to Lyse og de sender meg helt til nå faktura men inkassovarsel!!

Svar fra Hafslund Strøm
24.03.2020 12.10
Hei Vanessa!

Vi i Hafslund Strøm etterskuddsfakturerer. Dette betyr at man vil motta faktura på etterskudd hver måned og at perioden du er fakturert for gjerne gjelder måneden før. Det er vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen og jeg vil gjerne at du tar kontakt med oss slik at jeg får sett nærmere på det, og kommet til en løsning :) Du får direkte kontakt med oss på chatten vår på www.hafslundstrom.no som er åpen man - fre fra 09:00 - 15:00. Dette gjelder også på Facebook. Du kan også nå oss på e-post: kundeservice@hafslundstrom.no eller på tlf: 21494949.

Jeg beklager opplevelsen du har hatt med oss, og jeg håper vi hører fra deg.

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Useriøst og rotete"

Takket ja til tilbud om skredderstrøm, dette er hva som skjedde: 1. Ble fortalt at jeg skulle få info på mail. Dette skjedde ikke, jeg måtte ringe kundeservice og etterlyse dette. 2. Ble lovet at jeg etter en mnd skulle få anbefaling om abonnement, og at jeg deretter kunne se over, og velge hva jeg ville ha. Dette skjedde ikke. Ble i stedet plutselig kontaktet av en selger, som fortalte at han ville tilby meg et bedre abonnement enn hva jeg hadde??? Jeg forklarte at jeg ikke visste hva jeg hadde da jeg ikke hadde fått noe info, som lovet... Han sa da at jeg skulle få det på mail i løpet av 2-3 dager. Dette skjedde ikke. 3. Valgte å avslutte og gå tilbake til min tidligere leverandør. Fikk nettopp purring fra Hafslund på en regning som jeg ikke har mottatt, med 70 kr ekstra i purregebyr... Har ikke opplevd annet enn surr og rot med dette. Styr unna.

Svar fra Hafslund Strøm
24.03.2020 14.04
Hei Ida!

Først og fremst vil jeg beklage så mye for opplevelsen du har hatt med oss og jeg forstår godt at opplevelsen føles rotete etter hva du skriver her. Det er litt vanskelig for meg å se akkurat hvilken informasjon du har etterlyst eller hva det er blitt enighet om med selger i dette tilfellet når det gjelder ditt første punkt. Vår strømavtale Skredderstrøm er en prøveperiode hos oss der vi kartlegger og ser på ditt forbruk i 30 dager og etter endt prøveperiode sender ut en anbefaling på en av våre strømavtaler. Man skal, etter endt prøveperiode, ha mulighet til å endre avtale selv, dersom man ikke ønsker den anbefalte strømavtalen vi har gitt. Ettersom du ikke har fått dette vil jeg tro at det her har skjedd en systemfeil og det må jeg bare beklage på det sterkeste. Jeg vil gjerne se nærmere på situasjonen med selger og faktura du har mottatt med purring, slik at vi får kommet til en løsning og jeg får sett hva som har skjedd. Dersom det er slik at du ikke har mottatt original faktura i første omgang, skal du selvfølgelig ikke betale purringen :)
Kontakt oss gjerne på chatten vår på vår hjemmeside www.hafslundstrom.no eller send oss en e-post på kundeservice@hafslundstrom.no. Du kan også ringe oss på 21494949.

Igjen - jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss. Håper vi hører fra deg.

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Sigridur
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uhøflige, late og frekke"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd å få de til å forstå at jeg har flyttet ut og ny person har overtatt strøm men de nekter å gi seg og sender alle regninger til meg tross bevis. Når man sier opp avtale hos de, registreres det ikke og de kjefter på man og kaller man for lyver. Smeller på røret når man prøver å rette opp feilen. Vurderer å saksøke dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telefonterror"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kan bare skrive under på det samme som andre har opplevd, etter at jeg byttet til et annet selskap blir jeg oppringt og plaget av en sur arrogant selger. Dette har skjedd før også. Det var 5 år siden og det gjorde såppas inntrykk at jeg husket det fortsatt, selv før jeg ble oppringt på nytt. De driver også med skjulte gebyrer, som de legger på. Disse kommer i tillegg til strømprisen og er ikke oppgitt i avtalene de tilbyr (i alle falle ikke på den lett synlige oversikten der man velger abonnement). Tips til Haflund, oppgi priser korrekt så man ikke føler seg lurt. Og send de ansatte på servicekurs, eller kanskje dere bare bør slutte å ringe opp tidligere kunder og heller fokusere på å ha rimelige og gode avtaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Uakseptabelt aggressivt dørsalg!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Oppsøkt av to usedvanlig pågående og ordrike, men blide dørselgere sv strøm. Dette er en fullstendig unødvendig og uønsket virksomhet fra en antatt seriøs aktør som Hafslund. Skredderstrøm? Tull!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bare rot"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fakturaer som allerede er betalt overføres Hafslund nett, og kreves betalt en gang til. Riktignok er en del av dette kravet kreditert / betalt, men fortsatt ikke alt. Dette føles som forsøk på svindel

Svar fra Hafslund Strøm
31.01.2020 13.46
Hei Nils!

Jeg forstår at dette kan være frustrerende og forvirrende. Som strømleverandør har vi avtaler med flere netteiere om gjennomfakturering slik at man mottar både nettleien og strømforbruket på samme faktura. Netteier og strømleverandør er to forskjellige selskap, selv om vi forholder oss til hverandre da vi henter forbruk på måleren fra din netteier og fakturerer på grunnlag av dette. Av og til, avhengig av situasjonen, kan det oppstå feil, og vi må foreta korrigeringer og kreditere faktura slik at korrekt beløp fakturert. Det er litt vanskelig for meg å se hva som har skjedd i denne situasjonen, men jeg vil gjerne at du tar kontakt med oss slik at vi får sett nærmere på saken din. Dersom det har skjedd en feil og vi har sendt ut krav som ikke samsvarer med beløp fra netteier Hafslund Nett vil vi selvfølgelig ta tak i dette og komme frem til en løsning.

Ta gjerne kontakt med oss på chat www.hafslundstrom.no, e-post: kundeservice@hafslundstrom.no eller på tlf: 21494949. På chatten vår vil du komme i direkte kontakt med en kunderådgiver med en gang, som vil se nærmere på saken.

Jeg beklager at du har hatt en slik opplevelse av oss. Håper jeg hører fra deg :)

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Største dritt firmaet jeg noen gang har hvert borti"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sier dem ordner ting men ting skjer ikke, farer bare med løgn, og prøver å kompanserer med helt latterlige ting som en hundrelapp.

Svar fra Hafslund Strøm
24.01.2020 09.49
Hei Geir!

Det er leit å høre om opplevelsen du har hatt med oss og jeg må virkelig beklage for at du ikke har fått tilstrekkelig med hjelp.
Det er vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen og jeg vil gjerne komme i kontakt med deg - slik at jeg får sett nærmere på saken din. Vi besvarer inkommende anrop og e-post så fort vi klarer, men jeg håper i dette tilfellet at du vil ta kontakt med oss på chatten vår på www.hafslundstrom.no. Der vil du komme i direkte kontakt med en av våre kunderådgivere som hjelper deg med en gang. Chatten vår er åpen fra 09:00 - 15:00.

Vi beklager opplevelsen du har hatt med oss. Håper på å høre fra deg.

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Dørselger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Får en døreselger på døren som ikke tar et nei for et nei, vi står å sier over fornøyd der vi er, men det var som å snakke til døve ører. Endte opp å skrive under for å bli kvitt han og sendte angrerett skjema inn rett etterpå

Svar fra Hafslund Strøm
20.01.2020 09.55
Hei Lene!

Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg, og tar situasjoner og hendelser som dette alvorlig. Ta gjerne kontakt med oss slik at jeg får meldt dette videre til riktig byrå og tatt dette opp med rette vedkommende. Vi kan kontaktes på kundeservice@hafslundstrom.no, på tlf: 21494949 eller på chatten vi har på vår nettside.
Jeg beklager så mye opplevelsen du har hatt med oss og selger, og ulempene denne situasjonen har medført.

Håper på å høre fra deg :)

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Hafslund Strøm strømpriser
SJEKK OM HAFSLUND STRØM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
SVELVIK
Hafslund Strøm leverer strøm til SVELVIK
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
webSpot
Timespot - Hafslund Strøm
165 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
56 kr
3,34 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm
Timespot - Hafslund Strøm
165 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
202 kr
12,09 øre/kWt
Detaljer
Les mer
webVariabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
165 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
458 kr
27,50 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Direkte Variabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
165 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
498 kr
29,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR