Meny

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Hafslund Strøm
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
102
av 106 innen
strømselskap
13%
anbefaler
Hafslund Strøm
Filtrer omtaler
17
8
8
17
174
Sorter omtaler etter
Viser av 224 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Stenger kundeservice pga høy pågang.."

Etter mye krøll med faktura måtte jeg ringe kundeservice, der snakket jeg med en som forklarte meg at grunnet høy pågang ville de sannsynlig holde telefonen åpen noe lengre den dagen. Jeg ringte inn igjen, i god tid før regulær stengetid, men da hadde de stengt hele kundeservicen for alle privatkunder på grunn av høy pågang..

Torbjørn
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Strøm"

Meget skuffa.vi va vel kunde i 2 måna å var låft ingen påslag men det va vist kun 1 måne det va snakk om.so fekk absolutt ikkje det vi vart enig om pr telfon

Svar fra Hafslund Strøm
16.04.2021 11:03
Hei Torbjørn. Det er veldig beklagelig å høre at du ikke var fornøyd med din strømavtale hos oss. Vi ønsker selvfølgelig å gjøre det vi kan for at kundene våre skal være fornøyde, og derfor tilbyr vi også 100% Fornøydhetsgaranti som alle våre kunder kan benytte seg av. Ved å ta kontakt med vår kundeservice vil vi alltid gjøre det beste vi kan for å finne hyggelige løsninger, samt ta en dialog for å finne en annen avtale som passer deg og ditt behov bedre. Skulle du ønske å kontakte oss kan vi nås på tlf 21494949, [email protected] eller via vår Facebookside Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ingen bindingstid, men ett års oppsigelsestid!"

Siden jeg driver et enkeltmannsforetak, fikk jeg for noen år siden et tilbud via telefon om å bytte til Hafslund bedriftsavtale. Selgeren ga meg inntrykk av at det var mye gunstigere enn en privatavtale. Jeg spurte om det var noe bindingstid, og fikk svar at "Nei da, overhodet ikke." Da jeg prøvde å bytte strømleverandør ca. ett år senere, fikk jeg opplyst at dette ikke var mulig før om ett år. Riktignok var det ingen bindingstid, men en *oppsigelsestid* på ett år, noe som selgeren aldri opplyste om! Jeg har sagt opp strømavtalen, og venter fortsatt på at oppsigelsesfristen går ut. Dette er ikke bare lek med ord, men ren lureri, etter min mening. Jeg skal aldri bruke Hafslund igjen.

Svar fra Hafslund Strøm
15.04.2021 10:18
Hei Thilo R. Det er svært beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med oss som strømleverandør. Vi har ikke bindingstid/oppsigelsestid på noen av våre avtaler til privatkunder, men for bedriftskunde er det litt annerledes. For bedrifter og enkeltmannsforetak tar vi kontakt om forslag å endre avtalen til Aktiv Bedrift da denne avtalen er gunstigere for dem enn 'Strøm'-avtalen vår. Det skal imidlertidig selvfølgelig informeres om at det er oppsigelsestid på bedriftsavtalene våre, så dersom dette ikke ble kommunisert til deg beklager vi det. Vi vil gjerne komme i kontakt med deg slik at vi kan finne en hyggelig løsning på problemet. Vi kan nås på tlf 21494949 eller vi kontaktskjema på bedriftssiden vår: https://www.hafslundstrom.no/strom/bedrift/kundesenter_bedrift_strom/2026. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Jose M. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Høyt strøm- og nettleie-pris"

Jeg liker ikke et stort firma som bruker andre firma for å fakturere kunder. Jeg synes at strømprisen er alt for høyt.

Svar fra Hafslund Strøm
15.04.2021 10:12
Hei Jose M. G. Som kunde i Hafslund Strøm blir du kun fakturert av oss for ditt strømforbruk, og vi bruker ingen andre firmaer for dette. Vi vil imidlertid hos flere kunder gjennomfakturere for netteieren din, dersom det er det du referer til. Ved å gjennomfakturere for netteieren mener vi det blir mye enklere for kundene våre, slik at de slipper å motta to forskjellige strømregninger hver måned. Så langt i år har strømprisene vært mye høyere enn i fjor. Samtidig har det kalde vinterværet gjort at vi også bruker mer strøm til oppvarming hjemme. Dette gjør at mange nå dessverre nå opplever å få en høyere strømregninger enn på en god stund. Alle strømleverandører i Norge kjøper strømmen vi leverer til deg på kraftbørsen Nord Pool, det er derfor ikke vi som bestemmer strømprisene. Våre avtalepriser, som fastbeløp per måned eller påslag per kilowattime, har ikke økt. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice dersom du har noen spørsmål, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan. Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via vår Facebookside Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Beløpsgrense ???"

Har en beløpsgrense som Hafslund/Fortum kan trekke fra. Grensen er 3000 kr. Har aldri vært i nærheten av denne grensen. I dag forlangte Fortum/Hafslund at jeg hever beløpsgrensen. Hvorfor skal man det, når man aldri har vært i nærheten av en slik månedspris ??

Svar fra Hafslund Strøm
15.04.2021 10:12
Hei Svein. På grunn av systembytte hos oss i Februar har fakturaproduksjonen blitt litt forsinket. For at vi skal kunne fortsette videre med normal fakturaproduksjon til samme tid som før var vi nødt for å sende to fakturaer ganske tett opp i hverandre. Dette har også ført til at flere av våre kunder har fått to fakturaer med forfall innenfor samme måned. Av den årsak har vi sendt ut varsel til kunder med AvtaleGiro om å sjekke, og om nødvendig, heve beløpsgrensen. Dette for å forhindre at fakturaer ikke blir betalt uten at kundene våre selv er klar over det. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice dersom du har noen spørsmål. Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via vår Facebook side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Anders H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Grei avtale, etter å ha pisket dem"

Bestilte på nett, når avtalen kom opp på "Min Side" hadde de hengt på "Trygg Hverdag", derfor måtte de piskes!

Karoline N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Restanse-svindel"

Tegnet avtale da jeg kjøpte min førte leilighet for halvannet år siden. Uten å sette meg særlig inn i strømprisene godtok jeg et tilbud fra Hafslund hvor jeg skulle betale 450kr i mnd uansett hvor mye strøm jeg brukte. For et par måneder siden sjekket jeg litt nærmere hva andre strømleverandører kunne tilby. Med mitt forbruk på 200-250 kwt i timen skjønte jeg fort at jeg hadde betalt for mye. Byttet dermed til en annen leverandør, fikk spotpris og mer en halverte prisen. I dag fikk jeg plutselig ny faktura fra Hafslund på 1 859kr for "tidligere restanse". Ingen av summene er spesifisert i hva det er, når de er fra eller noe. Bare en lang oppramsing av masse småbeløp som jeg blir bedt om å betale. Dette opplever jeg som rett og slett useriøst og utrygt! Jeg kommer aldri til å tegne abonnement med Hafslund igjen, og kommer til å råde alle mine venner om å styre unna. Makan til svindel!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"God spotprisavtale"

WebSpot er bra avtale, men vanskelig å finne på deres sider. De forsøker å lede kunder mot dyrere avtaler.

Svar fra Hafslund Strøm
12.04.2021 14:36
Hei Svein T. Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med din webSpot-avtale hos oss. På vår nettside ligger alle våre strømavtaler, inkludert webSpot, listet opp under "Alle strømavtaler". Men vi ønsker selvfølgelig å bli enda bedre, så tusen takk for tilbakemeldingen din, det skal vi ta med oss videre. Har du spørsmål eller liknende om din avtale må du heller aldri nøle med å ta kontakt med vår kundeservice på tlf 21494949, [email protected] eller via vår Facebookside Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"blir dyrere etterhvert"

Jeg skjønner at det er vanlig blant strømleverandører å ikke belønne langtidsbrukere ved å sette opp prisen med det samme avtaletiden er utløpt. Jeg har betalt 81,36 øre/kWh i hele vinter, og synes det er ufint å sette opp prisene så mye mens man tilbyr andre kunder mye billigere strøm. Jeg har nå byttet til billigere leverandør, og kommer til å legge inn et fast bytte hvert år. det er ingenting å vinne - bare penger å tape - på å beholde et fast forhold til sin strømleverandør. Det som gjorde at jeg nå fikk fingeren ut til å bytte, var en epost jeg mottok der Hafslund takker for at jeg er kunde nok et år - Toppen av frekkhet, synes jeg, når jeg betaler dobbel pris av andre kunder de har.

Svar fra Hafslund Strøm
12.04.2021 14:33
Hei Kjersti. Det er veldig beklagelig å høre at du ikke var fornøyd med din strømavtale hos oss. Vi ønsker selvfølgelig å gjøre det vi kan for at kundene våre skal være fornøyde, og derfor tilbyr vi også 100% Fornøydhetsgaranti som alle våre kunder kan benytte seg av. Ved å ta kontakt med vår kundeservice vil vi alltid gjøre det beste vi kan for å finne hyggelige løsninger, samt ta en dialog for å finne en annen avtale som passer deg og ditt behov bedre. Skulle du ønske å kontakte oss kan vi nås på tlf 21494949, [email protected] eller via vår Facebookside Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Gir deg billigste avtalen først når man bytter strømleverandør"

Hadde en kampanje med vanlig spotpris hos Hafslund, sa opp denne da jeg fikk bedre vilkår hos en annen tilbyder. Hafslund ringte og tilbød meg en billigere avtale. Skuffende at den først kom på bordet da jeg meldte overgang til annen leverandør.

Svar fra Hafslund Strøm
09.04.2021 14:38
Hei Pia! Det er selvfølgelig veldig beklagelig å høre at du ikke var fornøyd med avtalen du først ble tilbudt når du ble kunde hos oss. I Hafslund Strøm har vi ingen bindingstider på våre avtaler, og vi tilbyr også 100% Fornøydhetsgaranti som alle våre kunder kan benytte seg av dersom de ikke er fornøyde med avtalen sin. Det eneste du trenger å gjøre er og ta kontakt med vår kundeservice, så gjør vi alt vi kan for å finne hyggelige løsninger på problemet slik at du blir fornøyd. Du kan alltid kontakte vår kundeservice på tlf 21424242, [email protected] eller via vår Facebook-side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Helt greit så lenge man velger rett avtale"

Tok en test og viste seg at jeg hadde billig strøm. Men det er bare pga at jeg aktivt har gått inn for å velge webSpot, og velge bort alle tillegg som Maksprisgaranti, Trygg hverdag, Grønt Valg etc. Med webSpot vil prisen variere i løpet av året, men totalt sett sparer man penger på det. Så med mindre man har en økonomi som ikke klarer dyrere strøm vintermånedene så er dette å anbefale. Synd ikke Hafslund selv dytter deg inn i billigste strømavtale, men velger man denne så har man tydeligvis en av de billigste på markedet (i Oslo) og kan bare holde seg til den.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"STAY AWAY FROM THIS SCAM!!"

Please don’t believe anything they say over phone! I was naive enough to believe the customer service lady. She told me that they’ll provide only “nettleie” while I have electricity from Tibber as before. I asked her again and again to confirm that it’s only “nettleie” not electricity that I wanted. She confirmed me tricked me into electricity subscription right away!!! I’m surprised that they are allowed to run such a dirty business in Norway, which is a rather trust based society!! These people have ethics as much as drug dealers!!! Thanks for showing me that there are cheaters everywhere!

Svar fra Hafslund Strøm
28.03.2021 16:37
Hey Mat. We sincerely apologize for this incident. If the conversation has taken place as you write here, we would very much like to get in touch with you. Such cases you describe are not acceptable at all, so we want to report this to our quality assurance department so they can take a closer look at the case and take it further with the person concerned. We depend on this being reported so that we can improve. Therefore feel free to get in touch by sending an e-mail to our customer service at [email protected], or via our chat on our Facebook page Hafslund Strøm. There we answer continuously weekdays between 09-15. Hope to hear from you so we can address this. Sincerely Celine Hafslund Strøm
Kjell J. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"En Bra strømlevrandør"

Hafslund er en trygg og sikker strømleverandør med god oversikt, men er som regel 5 øre dyrere en de beste i markedet som er et minus

Svar fra Hafslund Strøm
28.03.2021 16:31
Hei Kjell J. T. Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør! Vi ønsker selvfølgelig å være så konkurransedyktige vi kan innen pris. Dersom du har fått eller sett et tilbud hos en annen leverandør som er bedre må du bare ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan se over avtalen/tilbudet og finne en hyggelig løsning! Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via chat på vår Facebook-side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Usikker"

Jeg har akkurat byttet og ønsker å revurdere siden jeg får et påslag hver mnd for å ha avtalen, noe jeg ikke ønsker.

Svar fra Hafslund Strøm
28.03.2021 16:29
Hei Lc! I Hafslund Strøm har vi flere avtaler å velge i mellom, slik at vi kan tilfredstille de fleste behov. Dersom du ikke ønsker påslag i avtalen din, kan vi anbefale å bytte til webSpot, som er en innkjøpsprisavtale uten påslag i kWh. Kun spotpris + et lavt fastbeløp på 29,90 kr/mnd. Du kan endre til denne avtalen selv via vår nettside www.hafslundstrom.no, eller så kan du ta kontakt med vår kundeservice, så hjelper vi deg. Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via chat på vår Facebook-side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Anbefalte en IKKE eksisterende avtale WEB VARIABEL"

Anbefalte en IKKE eksisterende avtale ,men da jeg ringte beklaget de feilen og rettet opp feilen til den avtalen jeg ønsket.Ble ringt opp av selger etter jeg ønsket tilbud på strøm, men fikk litt trang fødsel.Har bare hatt avtalen i en mnd så er litt tidlig å konkludere.Valgte WEB SPOT som er deres billigste avtale.Vurderer å bytte igjen men har ikke bestemt meg.

Svar fra Hafslund Strøm
19.03.2021 08:44
Hei Jonny. Det er svært beklagelig å høre at du fikk feil avtale, men veldig bra at du tok kontakt med oss slik at vi fikk rettet opp i problemet. WebSpot er absolutt en god avtale. Dette er spotprisavtale helt uten påslag i kWh, så med den betaler du samme prisen for strømmen som det vi gjør. Vi tror og håper at du blir fornøyd med den avtalen, skulle det imidlertid være noe må du selvfølgelig bare ta kontakt med oss. Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Pålitelig"

Bra kundeservice. Hafslund har vært min strømleverandør i mange år. Jeg er fornøyd og jeg stoler på selskapet .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sleipe selgere"

Dette er bare et selskap som roter og kan fakturere 3 regninger på samme mnd finner på utgifter og lurer folk hele tiden. Kundeservice finnes ikke ringer neste dag, og kan finne på å stenge kunde tlf når som helst pga stort antall folk som skal klage, dette er ikke rart da d må finnes utrolig mange som ikke er fornøyd med dette selskapet

Svar fra Hafslund Strøm
19.03.2021 08:44
Hei Håvard. Det er beklagelig å høre om din erfaring med oss som strømleverandør. Vår kundeservice både på telefon og digitalt har hatt ekstremt stor pågang de siste to månedene, så responstiden vår har vært lenger enn den normalt ville vært. Dersom du har mottatt 3 fakturaer på en måned, og har noe du lurer på vedrørende faktureringsgrunnlag, så ønsker vi gjerne å komme i kontakt med deg slik at vi får sett på saken din. Har det skjedd noe feil så ønsker vi selvfølgelig å rette opp i det. Det skal være mulig å komme igjennom på telefon nå, så ring oss gjerne på tlf 21494949.Vi kan også nås på pm via vår Facebook-side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mandag-fredag mellom kl 09-15. Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"STYR UNNA!"

Vi har i over to år vært fornøyde kunder og takket nei til alle tilbud vi har fått fra andre leverandører. Vi hatt lik betaling, trygg hverdag og makspris garanti og fikk plutselig en telefon fra HAFSLUND som opplyser de hadde glemt å sjekke faktisk strømbruk mot hva vi betaler for og det var dessverre vårt problem. Men de skulle slå av 25% for å være greie. Vi har hele tiden hatt «online» måler, betalt fakturaene på forfall og sett vi bruker mer strøm enn det vi betaler for men antatt det var en fordelaktig avtale vi hadde inngått ettersom faktura alltid spesifiserer faktisk forbruk vs hva fakturer er pålydende. Vi bestred selvsagt umiddelbart, etter en måned med purringer ble avspist med all verdens anklager om at vi som kunder var ansvarlig for å følge med, vi ba om kopi av vilkår og fikk en hjemmelaget pdf og masse bortforklaringer. Avslaget var ikke et avslag men stemmer på øret med den sum vi har betalt for tilleggstjenester som de åpenbart ikke ønsket å levere, så det var ikke mye til avslag. Langt om lenge og etter nesten to måneder med masse tidsbruk og frustrasjon fikk vi tak i en fagansvarlig som etterga beløpet siden de som leverandør har gjort feil og saken var dermed over for vår del. Så har det gått litt i ball for Hafslund: Først kunne/ville de ikke sende faktura, deretter fikk vi av en eller annen grunn en kreditt som kundesenteret bekreftet stemte pr tlf og jammen fikk vi en normal faktura før plutselig kunne de ikke produsere faktura til noen kunder grunnet feil i systemene deres. Da var begret fullt og vi byttet leverandør, bare for å få en sluttfaktura hvor det ettergitte beløpet er inkludert. Hadde jeg bannet ville jeg spurt «Hva f...?» Kunne jeg gitt minus stjerner ville jeg gjort det:-)

Vegard H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkle å forholde seg til"

Jeg betaler ingen påslag utenom månedspris på 30kr i mnd, pluss at jeg velger selv om jeg vil ha maksprisgaranti som har reddet meg gjennom denne grusomt dyre vinteren. Ingen mas, og alt skjer elektronisk. jeg har full kontroll på strømabonnementet mitt. Ser ingen grunn til å bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"skjønner ikke hva folk klager på."

Jeg har strøm i stikkontakten hver dag, og det er jo målet med å betale for strøm I tillegg er appen helt topp og har aldri vært ustabil. appen viser meg hvor mye jeg har brukt i forhold til forventet forbruk, og gir meg mer ros en mamma noen gang har gjort. jeg kan helt selv velge hvilken avt jeg ønsker i appen, og det å skifte koster meg 1 minutt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Hva i all verden?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg prøvde å starte en strømavtale hos dere, da får jeg mail om at det ikke et tilstrekkelig informasjon og at dere ikke kunne levere strøm. Da tenkte ikke jeg mer på det, og hørte aldri fra dere igjen. Siden har jeg brukt Fjordkraft og Tibber, og betalt alle regninger for mitt strømforbruk 2019-2020. Nå har jeg fått betalingskrav og anmerkning fra dere for strøm dere aldri har levert. Jeg har heller ikke fått noe mail eller telefoner fra dere om noe ubetalte fakturaer. Hvordan i all verden har dere klart å komme dere unna med dette?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Elsker Hafslund Aktiv bedrift med grønt valg og online pluss!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

har spart meg og kjerringa en del. skaff dere enkeltmannsforetak og ta i bruk denne avtalen!!!! hilsen geir

Geirmund
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Ingen svar tross mange henvendelser"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hafslund må gjerne ha kontakt på tvers av bedrifts- og privat avdelinga... Hafslund kan med fordel redusere sine kunders ventetid på telefonen. Hafslund må gjerne ha mulighet for å finne sine kunder t.d. på navn, adresse, pnr. og org.nr., og ikkje kun på kundenr. Hafslund må gjerne følge opp kunder som ikkje får svar på sine spørsmål.

Svar fra Hafslund Strøm
21.01.2021 15:16
Hei Geirmund. Vi beklager det dersom det har vært vanskelig å få kontakt med oss, og at du ikke har blitt fulgt opp med din henvendelse. Vi har til tider stor pågang på telefon, og på skiftlige henvendelser har vi den siste tiden også hatt mange henvendelser som skal behandles. Selv om vi forsøker å jobbe så godt og raskt vi kan, er vi som veldig mange andre bedrifter også påvirket av korona-situasjonen og hjemmekontor, så våre behandlingstider blir dessverre lenger enn de normalt ville vært. Det skal være fullt mulig å finne kunder i våre systemer på telefonnr, navn og org.nr, dersom du ikke har opplevd det slik beklager vi også det. Det kan skje at kunden ikke er registrert med riktig informasjon hos oss, og da behøver vi et kundenummer for å finne frem. Vi beklager igjen, og håper vi kan svare deg raskere ved neste anledning. Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uhøflig kundeservice med nedlatende tone!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet i en utleid leilighet i oktober 2020. Megler sendte inn skjema til Hafslund hvor det, i følge en kundebehandler hos Hafslund var krysset av for tilleggstjenester som "maksprisgaranti" og "grønt valg". Jeg informerer vedkommende om at jeg tok kontakt med Hafslund i slutten av oktober og ba om at disse fjernes. Jeg ringte til Hafslund fra min jobb telefon og siden dette er et hemmelig nummer av hensyn til mitt arbeid så vil ingen nummer vises hos mottakende part. Samme konsulenten avviste dette og prøvde å fremme dette som at jeg "prøver å lure" Hafslund siden han ikke kunne verifisere om min samtale hvor jeg avbestilte tilleggstjenester fant virkelig sted. Første gang jeg opplevde å bli kjeftet på og tilsnakket på en nedlatende måte. Jeg forstår ikke hvordan Hafslund kan tenke å operere på en slik måte. Kundebehandlere deres har behov for en bedre opplæring og trolig også innføring i juridiske emner om avtaleverker i Norge. Jeg anbefaler ingen strøm fra dette selskapet !

Svar fra Hafslund Strøm
21.01.2021 15:16
Hei Georg. Det er veldig beklagelig å lese din anmeldelse, for slik du beskriver det skal det selvfølgelig ikke være. Det stemmer som du sier at når vi mottar en bestilling via MeglerFront så er det Strøm, Maksprisgaranti og Grønt Valg som er standard. Men avtale og tilleggstjenester er helt valgfritt og vi har ingen bindingstider, så dersom kunden tar kontakt med oss med ønske om endringer, skal dette gjøres uten problemer. At du sier du ble kjeftet på og tilsnakket på en nedlatende måte av en av våre kundebehandlere er helt uakseptabelt, og jeg ønsker derfor veldig gjerne kontakt med deg slik at vi kan få sett nærmere på denne saken, og rapportere det videre til rette vedkommende. Slike klager tas på største alvor, og vi beklager så mye igjen for hendelsen. Kontakt oss derfor gjerne på [email protected] eller via chat på Facebook under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Veldig dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

når jeg ringer dem for å gjøre en avtale alt bra, men hver måned betaler jeg mye høyere pris enn det vi ble enige om, jeg spurte hvorfor jeg betaler så mye penger, men de ga meg ikke de riktige svarene og spurte hvilke alternativer gjør jeg har, men de ga meg ikke noe alternativ. Det er derfor jeg slutter med dem

Svar fra Hafslund Strøm
18.01.2021 14:53
Hei Lajdon. Det er beklagelig å høre at du ikke ble fornøyd med avtalen du hadde, men det er enda mer beklagelig at du ikke fikk den hjelpen du ønsket når du tok kontakt. Dersom en kunde ikke er fornøyd med avtalen sin, skal selvfølgelig vi i kundeservice bistå med samtale og råd slik at man sammen kan finne en hyggelig løsning på problemet, og endre avtalen etter kundens ønske. Selv om du ikke er kunde hos oss lenger, ønsker vi gjerne å få kontakt med deg slik at vi kan se nærmere på hendelsen, og rapportere om dette videre til rette vedkommende. Slike tilbakemeldinger tar vi på alvor, så vi kan skjerpe rutinene våre og bli bedre. Ta derfor gjerne kontakt med oss på [email protected] eller via chat på Facebook under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager. Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Hafslund Strøm strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Hafslund Strøm
SJEKK OM HAFSLUND STRØM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
SVELVIK
Hafslund Strøm leverer strøm til SVELVIK
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
webSpot
Timespot - Hafslund Strøm
224 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
921 kr /mnd
69,11 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Stabil
Variabel pris - Hafslund Strøm
224 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 018 kr /mnd
76,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Strøm
Timespot - Hafslund Strøm
224 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 044 kr /mnd
78,31 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Garantipris
Variabel pris - Hafslund Strøm
224 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 092 kr /mnd
81,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR