Meny

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
101
av 104 innen
strømselskap
8%
anbefaler
Hafslund Strøm

"Usmakelig misbruk av Kors og gravstein i reklame"

Omtale om Hafslund Strøm skrevet av Arild for 27.10.2020 03.57

Hafslund Strøm har totalt 190 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
"Usmakelig misbruk av Kors og gravstein i reklame"

Viser til usmakelig salgstriks i annonse med kors og gravstein. Dette kunne dere gjort bedre .

Bytt.no
"Usmakelig misbruk av Kors og gravstein i reklame" skrev Arild om Hafslund Strøm

Har du en tilsvarende erfaring med Hafslund Strøm?
Gjør som Arild og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Hafslund Strøm du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

John I. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"banditter"
1 syns denne omtalen er nyttig

forferdelig aggressive. og forstod ingenting av avtalen de presenterte. de skulle skreddersy til meg etter noen uker. men ante altså ikke prisen

Svar fra Hafslund Strøm
30.10.2020 08.22
Hei John I. K.

Det er svært beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med selgerne våre. Vi er veldig opptatt av at tjenestene vi tilbyr skal kommuniseres til kunder på en riktig måte. Spesielt er det viktig for oss at selgerne er hyggelige, positive og respektfulle. Dersom dette ikke var tilfelle hos deg, så ønsker vi svært gjerne å komme i kontakt med deg, slik at vi kan få sett nærmere på denne saken og meldt i fra om opplevelsen din videre til rette vedkommende.

Vi kan nås på kundeservice@hafslundstrom.no, tlf: 21494949 eller via chat på vår hjemmeside eller Facebook under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager.

Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper å høre fra deg :)

Hilsen Celine i Hafslund Strøm.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Helt håpløst med avtaleinngåelse og endringer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig erfaring med Hafslund. Jeg flyttet og fikk avlest måleren et par dager før månedsslutt. En kar fra Hafslund ringer meg noen dager senere og ønsker meg velkommen og spør om litt informasjon. Jeg antok at man automatisk får avtale om spotpris dersom man ikke sier ja til noen spesielle avtaler. Jeg fikk ikke beskjed om avtaler fra karen på telefon og antok at jeg fikk spotpris. Jeg ble overrasket da jeg fikk strømregning som skulle være for 3 dager i juli på 650,-. Hafslund hadde altså automatisk meldt meg på flere avtaler uten mitt samtykke, og det var Lik Betaling som gjorde at prisen ble så høy. Jeg orket ikke å begynne å klage og betalte regningen, men gikk inn på mine sider for å endre abonnementet mitt for fremtiden. Jeg byttet til spot-avtalen og meldte meg av det jeg kunne og trodde at alt var ok for neste måned. Det var helt til jeg fikk neste regning på 650,-. Det viser seg at man selv ikke kan melde seg av Lik Betaling, men må kontakte kundeservice. Nettsidene er totalt ubrukelige da jeg kan endre det til spotpris men fortsatt ender opp med å betale fast pris langt over det faktiske forbruket. Helt håpløst at Hafslund melder deg på avtaler du ikke har samtykket for også har man ikke muligheten til å endre det selv en gang. Jeg endte opp med å betale langt over det jeg skulle har gjort i denne perioden og vil nok endre strømleverandør i nærmeste framtid på bakgrunn av min erfaring.

Svar fra Hafslund Strøm
07.10.2020 09.47
Hei Ingvild!

Jeg forstår frustrasjonen din i denne situasjonen. Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg og tar slike tilbakemeldinger svært alvorlig. Tanken vår bak Lik Betaling er at vi estimerer det gjennomsnittlige årsforbruket og gir et fast beløp å betale basert på dette. Beløpet inneholder også ofte nettleien fra netteieren dersom det er avtale med netteieren om gjennomfakturering. Tjenesten er tenkt slik at man betaler det samme hele året og er en tjeneste man har over lengre tid. Ettersom strømprisen varierer i henhold til vær og årstid vil man på sommeren betale litt mer enn sitt faktiske forbruk - og litt mindre på vinteren.
Ved inngåelse av avtale skal det alltid opplyses til våre kunder om hvilken avtale de blir registrert med, og det skal også innhentes aksept og bekreftelse fra kunden før avtalen prosesseres og blir aktiv. Jeg vil veldig gjerne se nærmere på denne saken slik at vi kan komme til en løsning, og slik at jeg får meldt dette videre til rette vedkommende. Vi kan nås på kundeservice@hafslundstrom.no, tlf: 21494949 eller via chat på vår hjemmeside eller Facebook under Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager.

Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss. Jeg håper å høre fra deg :)

Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel til de grader!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av selger og skulle få en god avtale på Aktiv bedrift og skulle spare penger på å bytte til dem. I september hadde jeg faktura på strøm fra Hafslund. De tok 9,45 øre pr Kwh som bare utgjorde 33,56 kr. Med alle gebyrer så var totalen på 352,04 kr. En annen leverandør sendte meg faktura på 5,11 øre pr kWh, som kom på totalt 44,54 kr. Når man har 8 målere så utgjør dette veldig mye penger, og jeg bare henger meg på de andre kommentarene om Hafslund: HOLD DERE UNNA!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt av lik betaling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt lik betaling i noe over ett år og har hele tiden ligget 40 % lavere enn forventet forbruk. Da trodde jeg at det jeg har betalt for mye i løpet av dette året ville bli avregnet og tilbakebetalt, Men neida, etter en samtale med kundeservice ville jeg få tilbakebetalt når jeg flyttet! så hvis jeg bor her til jeg dør så har jeg altså betalt 40 % for mye i årevis. Forstå det den som kan. Jeg finner ingenting om betingelsene på nettsidene deres heller. Dette er for dårlig, Hafslund. Det er mulig det er noe jeg ikke forstår i utregningen av beløpet, men da har i så fall dere er forklaringsproblem. Hva skjer med de svingende strømprisene, vil vi med lik betaling aldri få glede av det siden månedsbeløpet er det samme? Jeg kan si en positiv ting og det er at appen er bra og gir oversikt over forbruket :-)

Svar fra Hafslund Strøm
05.10.2020 09.30
Hei Lisa!

Jeg forstår at dette kan være forvirrende og frustrerende. Tanken vår bak Lik Betaling er at vi estimerer det gjennomsnittlige årsforbruket og gir et fast beløp å betale basert på dette. Beløpet inneholder også ofte nettleien fra netteieren dersom det er avtale med netteieren om gjennomfakturering. Tjenesten er tenkt slik at man betaler det samme hele året og er en tjeneste man har over lengre tid. Ettersom strømprisen varierer i henhold til vær og årstid vil man på sommeren betale litt mer enn sitt faktiske forbruk - og litt mindre på vinteren. Dersom forbruket viser seg å være mye høyere eller lavere enn det faktiske forbruket, vil dette korrigeres slik at det faste månedsbeløpet tilsvarer en mer riktig pris i henhold til det faktiske forbruket.
Når det gjelder svingende strømpriser vil man dessverre ikke få dette dersom man har Lik Betaling, da forutsetningen med Lik Betaling er at man betaler det samme beløpet hver måned. Spotprisen på markedet og prisen som er fakturert vil være synlig på faktura.
Dersom man har betalt mer med Lik Betaling vil man få dette utbetalt tilbake til seg om tjenesten avsluttes. Dette kan gjøres enten ved at man flytter eller sier opp tjenesten ved å kontakte vår kundeservice. Det er beklagelig at du ikke har mottatt denne informasjonen tidligere. Jeg vil veldig gjerne se nærmere på hva som har skjedd i denne situasjonen slik at vi kan komme til en løsning. Vi kan kontaktes på kundeservice@hafslundstrom.no eller per tlf: 21494949. Vi kan også kontaktes på Facebook under Hafslund Strøm om det er ønskelig. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager :)

Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss og håper på å høre fra deg.

Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Hafslund Strøm har totalt 190 omtaler på Bytt.no
Hafslund Strøm strømpriser
SJEKK OM HAFSLUND STRØM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
SVELVIK
Hafslund Strøm leverer strøm til SVELVIK
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
webSpot
Timespot - Hafslund Strøm
190 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
270 kr
16,22 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm
Timespot - Hafslund Strøm
190 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
416 kr
24,97 øre/kWt
Detaljer
Les mer
webVariabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
190 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
765 kr
45,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Direkte Variabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
190 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
782 kr
46,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR