Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hafslund Strøm
2.6
334 verifiserte omtaler
Hafslund Strøm er nå blitt til Fortum
Hafslund Strøm og Fortum er nå samme selskap. Klikk her for å gå til Fortum.

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
334 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Hafslund Strøm trenger minimum 10 omtaler.
22%
Dårlig
22% anbefaler Hafslund Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 334 omtaler om Hafslund Strøm

FILTRER OMTALER
51
18
22
28
215
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Hafslund Strøm
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svindel til de grader!

Omtale av  Egil

Ble oppringt av selger og skulle få en god avtale på Aktiv bedrift og skulle spare penger på å bytte til dem. I september hadde jeg faktura på strøm fra Hafslund. De tok 9,45 øre pr Kwh som bare utgjorde 33,56 kr. Med alle gebyrer så var totalen på 352,04 kr. En annen leverandør sendte meg faktura på 5,11 øre pr kWh, som kom på totalt 44,54 kr. Når man har 8 målere så utgjør dette veldig mye penger, og jeg bare henger meg på de andre kommentarene om Hafslund: HOLD DERE UNNA!!!

Nyttig (3)

Føler meg lurt av lik betaling

Omtale av  Lisa

Jeg har hatt lik betaling i noe over ett år og har hele tiden ligget 40 % lavere enn forventet forbruk. Da trodde jeg at det jeg har betalt for mye i løpet av dette året ville bli avregnet og tilbakebetalt, Men neida, etter en samtale med kundeservice ville jeg få tilbakebetalt når jeg flyttet! så hvis jeg bor her til jeg dør så har jeg altså betalt 40 % for mye i årevis. Forstå det den som kan. Jeg finner ingenting om betingelsene på nettsidene deres heller. Dette er for dårlig, Hafslund. Det er mulig det er noe jeg ikke forstår i utregningen av beløpet, men da har i så fall dere er forklaringsproblem. Hva skjer med de svingende strømprisene, vil vi med lik betaling aldri få glede av det siden månedsbeløpet er det samme? Jeg kan si en positiv ting og det er at appen er bra og gir oversikt over forbruket :-)

Svar fra Hafslund Strøm
05.10.2020 09:30

Hei Lisa! Jeg forstår at dette kan være forvirrende og frustrerende. Tanken vår bak Lik Betaling er at vi estimerer det gjennomsnittlige årsforbruket og gir et fast beløp å betale basert på dette. Beløpet inneholder også ofte nettleien fra netteieren dersom det er avtale med netteieren om gjennomfakturering. Tjenesten er tenkt slik at man betaler det samme hele året og er en tjeneste man har over lengre tid. Ettersom strømprisen varierer i henhold til vær og årstid vil man på sommeren betale litt mer enn sitt faktiske forbruk - og litt mindre på vinteren. Dersom forbruket viser seg å være mye høyere eller lavere enn det faktiske forbruket, vil dette korrigeres slik at det faste månedsbeløpet tilsvarer en mer riktig pris i henhold til det faktiske forbruket. Når det gjelder svingende strømpriser vil man dessverre ikke få dette dersom man har Lik Betaling, da forutsetningen med Lik Betaling er at man betaler det samme beløpet hver måned. Spotprisen på markedet og prisen som er fakturert vil være synlig på faktura. Dersom man har betalt mer med Lik Betaling vil man få dette utbetalt tilbake til seg om tjenesten avsluttes. Dette kan gjøres enten ved at man flytter eller sier opp tjenesten ved å kontakte vår kundeservice. Det er beklagelig at du ikke har mottatt denne informasjonen tidligere. Jeg vil veldig gjerne se nærmere på hva som har skjedd i denne situasjonen slik at vi kan komme til en løsning. Vi kan kontaktes på [email protected] eller per tlf: 21494949. Vi kan også kontaktes på Facebook under Hafslund Strøm om det er ønskelig. Der svarer vi fortløpende mellom 09 og 15 alle hverdager :) Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss og håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (3)

Lurt så berre det.

Omtale av  Hareide

Hald dere unna. Dårlig erfaring med selger.

Svar fra Hafslund Strøm
16.09.2020 14:56

Hei Hareide! Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre representanter. Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg og tar opplevelser og erfaringer fra kundene våre svært alvorlig. Her hadde jeg satt stor pris på om du tok kontakt med oss med mer informasjon om ditt møte med vår representant, slik at jeg får tatt dette videre til vår salgs-og kvalitetsavdeling som vil bringe dette opp til eksternt byrå, samt rette vedkommende du har vært i kontakt med. Vi kan kontaktes på e-post: [email protected] eller per tlf på: 21494949. Du kan også kontakte oss på chatten på vår hjemmeside eller ta kontakt med oss på Facebook under "Hafslund Strøm". Der besvarer vi deg på kort tiden mellom 09.00 og 15.00. Jeg beklager igjen for opplevelsen du har hatt og jeg håper på å høre fra deg. Med vennlig hilsen Emilie

Nyttig (0)

Innpåsliten og påståelig selger

Omtale av  Thomas H

Fikk telefon av en selger som var veldig påståelig på at han kunne gi meg en bedre avtale enn den jeg har i dag. Jeg måtte tviholde på mailen min, og blånekte på at han kunne telefonnummeret mitt, for ikke å bli byttet over til Hafslund. Rett og slett innpåsliten. Ikke var produktet han prøvde å selge meg konkurransedyktig heller. Ja, det var fint nok den første måneden, men så måtte man velge ett produkt, og da var det plutselig 45 kroner i måneden i fastledd. Gå heller for en strømleverandør som ikke bruker telefonselgere; de har så lave priser at de ikke har råd til å reklamere/pushe =)

Svar fra Hafslund Strøm
10.09.2020 14:54

Hei Thomas! Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg og tar tilbakemeldinger som dette svært alvorlig. Jeg hadde satt stor pris på mer informasjon om møtet ditt med vår representant, slik at jeg får meldt dette videre til rette byrå og rette vedkommende. Vi kan kontaktes på [email protected], per telefon: 21494949 eller kontakte oss på Facebook under Hafslund Strøm. Da kan jeg også registrere en reservasjon mot telefonsalg for deg, dersom det er ønskelig :) Jeg beklager igjen for opplevelsen du har hatt med oss. Håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (1)

Mulig svindel? Har betalt flere regninger for "ukjent addresse" + Har helt annen strømleverandør!

Omtale av  Reduan

Det hele begynte med at jeg fikk flere ukjente "mystiske" og "rare" inkassokrav fra "Solvencia" (Hafslunds "eget" innkrevningsbyrå) om at jeg skyldte ett større beløp for flere "uoppgjorte" regninger. Da jeg kontaktet dem om hvilke regninger dette gjaldt, fikk jeg beskjed om at dette gjaldt Hafslund Strøm. Dette er greia! Jeg har aldri hatt Hafslund som strømleverandør og har heller aldri bodd på den adressen som sto oppført hvor jeg har betalt strøm til! Men jeg har "uvitende" betalt flere regninger i flere måneder til dem grunnet efaktura. Da jeg kontaktet deres kundesupport om dette og om tilbakebetaling av mine "feilbetalte" midler fikk jeg beskjed om at saken ville ta 6 uker å behandle. Nå 3 måneder etterpå pågår saken enda og jeg får beskjed (i dag) fra dem at de hadde visst tilbakebetalt deler av hele totalsummen de skylder meg til mitt kontonummer. JEG HAR ALDRI FÅTT EN KRONE! TULL OG TØYS HELE SAKEN, DETTE MINNER OM SVINDEL!

Svar fra Hafslund Strøm
08.09.2020 19:37

Hei Reduan! Det er veldig beklagelig å høre om situasjonen som har oppstått og situasjonen du befinner deg i. Jeg forstår godt at dette kan oppleves som frustrerende. Av det du refererer til vil jeg anta at dette kan gjelde en feilinnmelding eller en korreksjonsak. Våre feilinnmeldinger og korreksjonssaker har noe behandlingstid, dessverre, men vi jobber for å få løst disse sakene så fort som mulig. Her kan det virke som det har vært et avvik og det beklager jeg på det sterkeste. Det er vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i situasjonen du beskriver, men jeg vil veldig gjerne se nærmere på saken og undersøke hvor beløpet du refererer til er blitt av og hva som har skjedd videre i saksbehandlingen. Vi ønsker ikke at våre kunder skal ha denne opplevelsen av oss. Ta gjerne kontakt med oss på e-post: [email protected] eller per tlf: 21494949. Vi kan også oppsøkes på Facebook under Hafslund Strøm, dersom det er ønskelig. Der svarer vi fortløpende mellom 09.00 og frem til 15.00 fra mandag til fredag :) Jeg beklager igjen for ulempene som har oppstått, samt merarbeidet i denne situasjonen. Jeg håper på å høre fra deg slik at jeg får sett nærmere på situasjonen og at vi kan komme til en løsning. Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (1)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Byttet strømleverandør uten mitt samtykke

Omtale av  Hodo

Skulle kjøpe strøm fra dem om 6 måneder, de byttet meg umiddelbart uten mitt samtykke. Hadde tidligere fast pris og fikk ekstra regning på over 8500 kr. De skulle egentlig varsle ved overforbruk på 5000 kr. De er useriøse, hold dere unna dem.

Svar fra Hafslund Strøm
08.09.2020 19:27

Hei Hodo! Jeg forstår godt at dette kan være frustrerende, og jeg skal forklare så godt jeg kan. Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg både per telefon og dør/stand. Det er derfor utrolig viktig for oss med slike tilbakemeldinger som dette - da det kan se ut til i dette tilfellet at du har fått oppstart tidligere enn avtalt med vår representant. Slik skal det ikke være. Når det gjelder den ekstra fakturaen du har mottatt på kr 8500 og varslingen, er det dessverre vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i dette tilfellet. Jeg vil gjerne se nærmere på hva som har skjedd her - slik at jeg får meldt dette videre til eksternt byrå og for at vi kan komme til en løsning i denne saken. Vi kan nås på 21494949, per e-post på: [email protected] eller så kan du sende oss en melding på Facebook om du ønsker det. Jeg beklager så mye for ulempen og situasjonen som har oppstått, og jeg håper å høre fra deg. Med vennlig hilsen Emilie

Nyttig (2)

Aldri mer

Omtale av  Rp

Inkassoselskapet Hafslund bruker, som heter Solvencia er det verste selskapet! Havner du på kundelisten til Solvencia, er du tapt. Selskapet er overhode ikke villig til å finne en løsning. De går bevist inn for å gjøre det 10 ganger vanskeligere for folk, som har kommet litt utpå kanten. Kan du styre unna Hafslund - anbefales det sterkt å bytte til noen som ikke bruker Solvencia.

Svar fra Hafslund Strøm
08.09.2020 19:26

Hei Rp! Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med vårt inkassoselskap. Når det gjelder saker der faktura ikke er innbetalt til forfall etter sendt påminnelse, vil disse faktura bli sendt videre til inkassoselskapet vi benytter. I tilfeller som dette ønsker vi gjerne å høre hva som har skjedd slik at man kan komme til en løsning. Vi ønsker at våre kunder skal få hjelp dersom det er oppstått en situasjon der man ikke har mulighet til å betale med en gang. Jeg vil veldig gjerne komme i kontakt med deg slik at jeg får sett nærmere på saken og slik at vi kan komme til en løsning som passer. Send oss gjerne en henvendelse på e-post om hva som har skjedd i denne situasjonen til: [email protected] eller ring oss på telefon: 21494949. Det er også mulig å sende oss en melding på Facebook om det er ønskelig. Jeg håper å høre fra deg :) Vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (1)
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Hafslund Strøm mener

Hafslund Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR