Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hafslund Strøm
2.6
334 verifiserte omtaler
Hafslund Strøm er nå blitt til Fortum
Hafslund Strøm og Fortum er nå samme selskap. Klikk her for å gå til Fortum.

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
334 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Hafslund Strøm trenger minimum 10 omtaler.
22%
Dårlig
22% anbefaler Hafslund Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 334 omtaler om Hafslund Strøm

FILTRER OMTALER
51
18
22
28
215
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Hafslund Strøm
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ingen kundeservice!!!

Omtale av  Jet R

Tar ALDRI telefon! Jeg har ringt dem 11 ganger i september måned. Har klart å snakke 1 gang med dem. Ringer sjeldent tilbake. Når de gjør det så må du nesten ha telefon i hånda for å kunne snakke med dem. Ringer ikke 4 sekunder før de lagt på.

Nyttig (3)

Respektløs kundebehandling selv flere måneder ETTER at jeg sa opp mitt kundeforhold

Omtale av  Thea

Jeg har vært kunde hos Hafslund i flere år, men sa opp mitt kundeforhold, da det ble for dyrt ettersom jeg er student. Da jeg ringte for å si opp mitt kundeforhold, forsikret jeg meg om at alle fakturaer var betalt, noe Hafslund også bekreftet. Jeg ville være sikker på at jeg ikke skyldte Haflsund noe og gå videre, men fred var det ikke å få: I ukene etterpå ble jeg oppringt flere ganger DAGLIG av utringere som ønsket å verve nye medlemmer. Jeg takket nei gang på gang og sa hadde sagt opp mitt kundeforhold for lenge siden, men oppringningene fortsatte. Etter å ha blokkert flere nummere fra Hafslund, ringte jeg fly forbannet og ba de slutte med telefonterroren. Hafslund beklaget, og sa det var en "kommunikasjonssvikt" som medførte at utringerne ikke hadde "fått beskjed" om at jeg hadde sagt opp mitt kundeforhold og det var derfor de ringte meg. Telefonterroren stoppet, men det tok ikke lang tid før jeg fikk en merkelig SMS fra et inkassoselskap jeg aldri hadde hørt om, som på vegne av Hafslund krevde et beløp på over kr. 800,-. Det stod kun beløp, et saksnummer og at jeg vennligst måtte betale umiddelbart. Jeg hadde verken mottatt brev, e-post eller andre varsler om at jeg hadde noe utestående før denne SMSen, og syns det hele var VELDIG merkelig. Jeg hadde jo tidligere fått beskjed om at alt var betalt da jeg sa opp kundeforholdet. Jeg hadde heller ikke tilgang til "Mine sider" på Hafslund.no, nettopp fordi jeg ikke var kunde lenger. Jeg kontaktet Hafslunds kundeservice og ba om å få tilsendt faktura over beløpet jeg angivelig skyldte på kr 800,- Noen faktura fikk jeg aldri tilsendt, det ble skrevet uttallige mailer og jeg forklarte situasjonen etter beste i jakten på KONKRET informasjon. Hafslund stod på sitt, men så en dag, etter argumentasjon frem og tilbake, fikk jeg plutselig en ny mail av en bombe som bevitner deres respektløse og utrolige kundebehandling. Smsen jeg hadde fått hvor jeg "skyldte" kr. 800,- skulle jeg nå se bort fra. Dette fordi Hafslund hadde sendt den smsen til FEIL kunde. SMSen havnet hos meg fordi kunden det gjaldt og jeg hadde samme etternavn. Videre utleverte Hafslund FULLT navn på kunden, og spurte om jeg "kjente" vedkommende på bakgrunn av at vi delte samme etternavn. Jeg har nå en annen strømleverandør som jeg ALDRI har hatt problemer med. Deler dette, for ønsker ikke at andre skal havne i min situasjon. Vær obs hvis dere inngår avtaler med Hafslund. Det hjelper lite å være en av markedes største strømleverandører, når dette er opplevelsen jeg som tidligere kunde sitter igjen med.

Nyttig (7)

Uønsket leverandørbytte

Omtale av  G. H

Uten selv å være klar over det, har jeg blitt overført fra Norgesenergi til Hafslund. Har ingen bekreftelse på at jeg har inngått avtale.

Nyttig (3)

Mange dyre ekstra "gebyrer" og dårlig pris!

Omtale av  Michael

En sommerkveld fikk vi hjemmebesøk av en kvinne fra Hafslund Nett. Vi fikk tilbud om å teste Hafslund i en periode med innkjøpspris, og vi skulle få en detaljert rapport om vor strømforbruk og en anbefaling om beste abonnement for oss. Jeg ba spesifikt om å få epost-faktura og sa "ja" til att miljø er viktig for oss etc. Min "rapport" var bare setningen "Basert på ditt forbruk anbefaler vi følgende abonnement" og en graf over forbruket mitt for de siste 12 måneder. Om du ikke takker nei innen 14 dage etter du får "rapporten", då treder avtalen ikraft. Så kom PAPIRFAKTURAEN i posten.. Seriøst?!! * Papirfaktura gebyr 59 kr. * Spotpris gebyr 59,90 kr. * Grønt valg "miljøgebyr" 62 kr. (2 kr. per dag) Dette skyldes at jeg i "intervjuet" sa "JA, miljø er viktig for meg!" :o Prisen på strømmen i testperioden var 64,43-67,61 øre/kWh, hvor Nordpool markedsprisen var ca. 50 øre/kWh, altså en økning på 33% av Nordpool prisen!!! Veldig dyrt "tilbud", der kostede 180 kr. i gebyrer/tillegg/ytelser + ca. 40 kr. i prisen/kWh. Røvet for 220 kr. av Hafslund på en måned! Har nu byttet til Agva Spot (Agva Kraft AS), men kommer selvfølgelig til at skulle betale september ut hos Happs!-lund, dessverre. 2 stjerner for: Ingen el-avbryt.. detaljert papirfaktura, haha! Kan IKKE anbefales. EVER!

Nyttig (5)

Lei av å få folk på døra

Omtale av  Kim

Skulle ønske at de sluttet å sende selgere på døra mi! At de ikke bare kan konsentrere seg om å selge strøm!

Nyttig (2)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ble fakturert for huseiers strøm

Omtale av  Paal

Vi brukte Hafslund de 3 årene vi bodde i Oslo og alt var greit i den perioden. Men da vi flyttet fra Oslo, så tok huseier over strømmen igjen, men Hafslund klarte å fakturere oss for 20 dager i pågående måned etter at vi hadde flyttet. Huseier og vi har begge prøvd å ta kontakt med Hafslund for å forklare at huseier kunne ta regningen, men det ville ikke Hafslund hjelpe oss med. Utrolig dårlig avslutning på et kundeforhold.

Nyttig (3)

Forferdelig dårlig kundeservice

Omtale av  June

De kom å byttet strøm måler og måtte ha elektriker for å fikse i skapet etterpå, de tar ingen ansvar. Dyrt og prakker på deg ekstrapakker uten at du har godtatt det. Jeg har fått nok !!

Nyttig (3)
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Hafslund Strøm mener

Hafslund Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR