Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Uten selv å være klar over det, har jeg blitt overført fra Norgesenergi til Hafslund. Har ingen bekreftelse på at jeg har inngått avtale.
En sommerkveld fikk vi hjemmebesøk av en kvinne fra Hafslund Nett. Vi fikk tilbud om å teste Hafslund i en periode med innkjøpspris, og vi skulle få en detaljert rapport om vor strømforbruk og en anbefaling om beste abonnement for oss. Jeg ba spesifikt om å få epost-faktura og sa "ja" til att miljø er viktig for oss etc. Min "rapport" var bare setningen "Basert på ditt forbruk anbefaler vi følgende abonnement" og en graf over forbruket mitt for de siste 12 måneder. Om du ikke takker nei innen 14 dage etter du får "rapporten", då treder avtalen ikraft. Så kom PAPIRFAKTURAEN i posten.. Seriøst?!! * Papirfaktura gebyr 59 kr. * Spotpris gebyr 59,90 kr. * Grønt valg "miljøgebyr" 62 kr. (2 kr. per dag) Dette skyldes at jeg i "intervjuet" sa "JA, miljø er viktig for meg!" :o Prisen på strømmen i testperioden var 64,43-67,61 øre/kWh, hvor Nordpool markedsprisen var ca. 50 øre/kWh, altså en økning på 33% av Nordpool prisen!!! Veldig dyrt "tilbud", der kostede 180 kr. i gebyrer/tillegg/ytelser + ca. 40 kr. i prisen/kWh. Røvet for 220 kr. av Hafslund på en måned! Har nu byttet til Agva Spot (Agva Kraft AS), men kommer selvfølgelig til at skulle betale september ut hos Happs!-lund, dessverre. 2 stjerner for: Ingen el-avbryt.. detaljert papirfaktura, haha! Kan IKKE anbefales. EVER!
Skulle ønske at de sluttet å sende selgere på døra mi! At de ikke bare kan konsentrere seg om å selge strøm!
Vi brukte Hafslund de 3 årene vi bodde i Oslo og alt var greit i den perioden. Men da vi flyttet fra Oslo, så tok huseier over strømmen igjen, men Hafslund klarte å fakturere oss for 20 dager i pågående måned etter at vi hadde flyttet. Huseier og vi har begge prøvd å ta kontakt med Hafslund for å forklare at huseier kunne ta regningen, men det ville ikke Hafslund hjelpe oss med. Utrolig dårlig avslutning på et kundeforhold.
De kom å byttet strøm måler og måtte ha elektriker for å fikse i skapet etterpå, de tar ingen ansvar. Dyrt og prakker på deg ekstrapakker uten at du har godtatt det. Jeg har fått nok !!
Ble forespeilet en god avtale hvor jeg skulle binde meg for 6 mnd. Det viser seg at det er flere påslag i bunnen av avtalen det ikke ble gitt opplysninger om. Og at den prisen jeg ble forespeilet i disse 6 mnd, gjelder bare ut september. Så dette var useriøst.
Får ryddig og grei beskjed om prisendringer osv. Bare opplevd de som seriøse. Men kanskje ikke billigst.