Meny

LOS omtaler og erfaringer

3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Bra
9
av 101 innen
strømselskap
67%
anbefaler
LOS
Filtrer omtaler
97
44
15
10
51
Sorter omtaler etter
Viser av 217 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med LOS?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig service - Har byttet til Tibber og tatt mange venner med meg dit."

Var en faktura jeg ikke forsto opp mot avslutning av en energikonto. Ved å logge inn på mine sider for å få en oversikt, så virket ingen av linkene, det sto bare hva jeg skulle betale. Prøvde å ringe kundeservice x-antall ganger uten å komme gjennom, sendte de en mail som de brukte ukesvis på å besvare, i mellomtiden sendte de faktura til inkasso. Når jeg prøvde å henvende meg til inkasso selskapet og sa at jeg bestred fakturaen, sendte de bare standardiserte svar tilbake, eller unnlot å svare. Kostet meg godt over 2000 kr i inkasso omkostninger som jeg bare betalte for å bli ferdig med det, samt en faktura på kr 12700 på energikonto, som jeg enda idag ikke vet om var riktig. Hadde for øvrig vært trofast kunde der i 25-30 år. ALDRI MER LOS!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Los avtaler"

Dårlig beskrivelse av avtaler ved inngåelse av avtaler med selger. De viser ingen forståelse for forbrukeren som er forvirret. Liten forståelse for konkuranse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Forutsigbar avtale."

God avtale gjennom COOP. Mulighet for å binde strømprisen i perioder med store pris svingninger. Ikke alltid billigst, men helt grei pris. Kundetorget har jeg ikke hatt behov for snakke med, men ved henvendelse pr epost fikk jeg et utfyllende og klart svar. Et eksempel til etterfølgelse for andre og mye større selskaper. Ingen nevnt ingen glemt :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Superfornøyd!"

Jeg er kjempefornøyd med LOS! Har hatt LOS snart 1 år og fått god kundebehandling og benyttet meg av alle de gode tilbudene som har gjort at jeg hatt en veldig stabil og forutsigbar strømpris igjennom hele vinteren! Opplever LOS som ærlige og redelige med god oppfølging av kundene sine.

Jan O. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tar seg godt betalt. :-("

Ble anbefalt "flytende strøm" av LOS, og har hatt det noen år nå. Da jeg sjekket grundig over hva jeg eg. betalte ble jeg SUR! Her har jeg altså betalt 20 - 30 prosent mere enn spotpris. Enkelte uker over 50 prosent! Med dagens strømpriser blir det gjerne 1000 kr ekstra pr mnd. Har nå skiftet leverandør, ikke underlig at de (LOS) ringer meg og vil ha meg tilbake som kunde. Nei takk! De har sannelig tjent nok på meg. Kan legge til at kundeservise og kommunikasjon har fungert veldig greit. Virker som et seriøst firma, men tar seg GODT betalt.

Svar fra LOS
19.04.2022 11:39
Hei Jan O. G, Takk for din tilbakemelding! I LOS tilbyr vi flere forskjellige strømavtaler. Alle våre avtaler og tjenester er tilpasset ulike behov - noen ønsker å følge strømbørsen time for time, andre ønsker mindre risiko og mer forutsigbarhet i strømprisen sin. Los flytende er en variabel avtale der prisendring alltid blir varslet 14 dager i forkant, på denne måten vet man alltid hva du skal betale per kWh. Dette er en svært gunstig avtale for de som ønsker mer trygghet i avtalen sin - strømprisen følger strømmarkedet, men endrer seg jevnere enn ved en ren spotprisavtale. På denne måten får man mer forutsigbarhet og mindre risiko for svingninger i prisen. I og med at variable avtaler endrer seg saktere enn en spotprisavtale vil man i perioder ligge noe over spotprisen og i andre perioder ligge noe under. I løpet av det siste halve året har de variable avtalene generelt hatt en pris per kWh under markedspris, men har den siste tiden hentet igjen markedsprisen. Vi håper du vil gi oss en ny sjangse i fremtiden, dersom det skulle være aktuelt. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter, så finner vi en avtale som passer for deg og dine behov. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Maren - LOS
Anders S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Trygg og god med riktig service"

Forståelig og enkel strømavtale. Oversiktlig faktura og nettside.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kan anbefales"

Syntes prisene er bra med spotpris. Og oversiktelig faktura. Kan anbefale LOS 29

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøs"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dyr strøm, useriøse, kommer ikke igjennom på tlf og svarer ikke på Mail. Får ikke logget meg på mine sider hos Los og får ikke fratrekk for strømstøtte. Betaler 3 ganger mer enn tlsvarende strømbruk hos andre aktører. ANBEFALES IKKE TIL NOEN!!!!!

Svar fra LOS
12.04.2022 12:42
Hei Siw, Takk for din tilbakemelding! Vi har dessverre hatt svært stor pågang i alle våre kanaler i en lang periode og har dermed hatt lengre svartid enn normalt. Dette beklager vi på det sterkeste. Det er din lokale netteier som håndterer kompensasjonsordningen, og kompensasjonsstøtten vil derfor fremkomme under nettleie-delen på din faktura. Støtten styres ikke av oss i LOS, eller andre strømleverandører. Vi håper du vil komme tilbake til oss ved en senere anledning, dersom det skulle være aktuelt. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Maren - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Los avtale"

App kan bli mye bedere for kunde vanskelig å logge inn på

Hermod S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Har ingen ting å utsette på LOS."

Coop avtalen gir meg penger tilbake. Selvfølgelig ønsker jeg billigere strøm. LOS har avtale med Otovo og solcelle paneler som jeg har på taket i dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig og frekk kundebehandler. Bruker også minst 2 mnd på å svare på mail. Dyrere enn trønderenergi(nabo har).

Svar fra LOS
04.03.2022 12:13
Hei Dina, Takk for din tilbakemelding. Det er vanskelig for oss å si noe om hva som kan ha skjedd her - men slik skal det selvsagt ikke være. Våre kundebehandlere jobber hardt med å gi den aller beste kundeservicen, og vi skal alltid være imøtekommende og med fokus på løsninger. Dersom du har opplevd noe annet, så kan vi ikke annet enn å beklage dette så mye. Svartiden på e-post har dessverre vært lang den siste tiden. Dette som følge av at det er veldig mange som ønsker å snakke med oss på grunn av de høye prisene. Våre kundebehandlere har jobbet dag og kveld for å besvare alle henvendelsene vi mottar, og vi har satt i gang tiltak for å redusere svartiden. Når det gjelder strømprisene, så kjøper vi og alle de andre strømleverandørene i Norge inn strømmen til samme pris fra den nordiske strømbørsen NordPool. Ingen strømleverandør kan påvirke prisen, så spotprisen er helt lik uansett hvilken leverandør man har. Når man sammenligner priser, så kan det være flere ting som fører til at man finner en differanse. Det kan for eksempel at det er ulike typer avtaler, at forbruket er ulikt, at det er forskjellig prisområde eller at man ikke sammenligner prisen for samme periode. Våre kundebehandlere har inngående kunnskap om strømmarkedet og de ulike avtalene som finnes, og vil kunne hjelpe med å orientere seg slik at man kan finne avtalen som passer seg og sitt forbruk best. Du er selvsagt velkommen tilbake til oss i fremtiden, dersom det skulle bli aktuelt. Ønsker deg en riktig fin dag - og god helg! Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Absolutt ingen service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Svarer ikke på e-post, holder ikke leveringsavtaler eller avtalte oppfølginger på telf.

Svar fra LOS
04.03.2022 11:55
Hei Per, Takk for din tilbakemelding. Så leit å høre at du ikke er fornøyd. Som følge av de høye strømprisene så er det svært mange som ønsker å snakke med oss, noe som dessverre fører til lang svartid både på e-post og på telefon. Vi kan ikke annet enn å beklage dette - våre kundebehandler har jobbet dag og kveld for å besvare alle henvendelsene vi mottar, og vi har satt i gang tiltak for å redusere ventetiden. Det er vanskelig for oss å svare på hva som kan ha skjedd i ditt tilfelle - dersom man ikke har fått noe du har bestilt, så er det viktig at man tar kontakt slik at vi kan undersøke dette nærmere. Våre kundebehandlere går langt for å finne best mulig løsning, og dersom det skjer feil på vår side så gjør vi alltid vårt aller beste for å rydde opp. Du er velkommen til å ta kontakt med oss på e-post [email protected] dersom du ønsker en gjennomgang av saken din. Da kan du merke saken med "Bytt.no - Sylvia" - så vil vi ta tak i dette så fort som mulig. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
"Har god erfaring med LOS"

Jeg synes det er greit å få både nettleie og strømregning på samme faktura. Prisen er ellers hva man kan forvente nå, og da ser jeg ikke noen hensikt i å skifte leverandør.

Svar fra LOS
04.03.2022 11:48
Hei Jan, Takk for din tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd med å ha oss som strømleverandør. Du har rett i at prisene er høye for tiden - men som strømleverandør så kan vi dessverre ikke påvirke dette ettersom vi, og alle de andre leverandørene i Norge, handler strømmen fra den nordiske strømbørsen NordPool. Da er det ekstra viktig å velge en pålitelig leverandør slik at man får de beste vilkårene for strømmen man bruker - og hos oss får man langsiktige strømavtaler med prisvilkår som er konkurransedyktige over tid. Vi an ikke annet enn å krysse fingrene for at prisene snart normaliserer seg igjen - og i mellomtiden er du selvsagt velkommen til å ta kontakt med oss på telefon: 38 60 85 00 eller e-post: [email protected] dersom det er noe vi kan hjelpe deg med. Ønsker deg en fin dag - og riktig god helg! Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uærlige"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde hos Los lenge. Byttet til motkraft og ble dagen etterpå oppringt av en los selger som mente at jeg like godt kunne bli hos dem siden de var 100% eid av kommunen og alt overskudd går tilbake til innbyggerne. Dette er ren løgn, de er eid av Agder energi som tar ut 100vis av millioner i gevinst hvert år. Burde vært straffbart å lyve om sånt.

Svar fra LOS
28.03.2022 15:43
Hei Even, Takk for din tilbakemelding. Det stemmer at LOS er eid av Agder Energi, som igjen er offentlig eid av kommunene på Agder og Statkraft. Det medfører derfor riktighet at hundrevis av millioner går tilbake til fellesskapet i form av utbytte til de kommunale eierne på Agder hvert år. Utbyttet går til blant annet barnehage og skole, helsetjenester og eldreomsorg – og kommer på denne måten innbyggerne til gode. Mer informasjon om dette kan man finne på Agdereierne.no: http://www.agdereierne.no/. I LOS ser vi på det å bidra til lokalsamfunnet som en selvfølge – vi deler derfor årlig ut over èn million kroner til barn og unge her på Sørlandet slik at små og store drømmer kan realiseres. Man kan lese mer om fondet, hvem som kan søke og tidligere tildelinger på våre nettsider her: https://www.los.no/los-fondet/. Det er leit å høre at du har byttet strømleverandør – men du er uansett selvsagt velkommen tilbake i fremtiden dersom det skulle bli aktuelt. Ønsker deg en riktig fin dag videre Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Holder det de lover"

Veldig gode opplysninger og informasjon som kommer regelmesig

Øyvind E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God erfaring"

Har fungert veldig bra så langt. Regner med at det fortsetter

Svar fra LOS
29.03.2022 15:52
Hei Øyvind, Takk for positiv tilbakemelding! Godt å høre at du er fornøyd med å ha oss som din strømleverandør. Vi skal gjøre alt vi kan for at du skal fortsette å være fornøyd med oss - og ikke nøl med å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon: 38608500 eller e-post: [email protected] dersom det er noe vi kan hjelpe deg med. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Sylvia - LOS
Lillian R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Coop avtalen helt OK"

Har hatt LOS snart 1 år og sammenlignet med andre blir Årsforbruk og pris tilfredstillende. Får tilbud om fast men beholder spotpris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Trygg og bra, med god kundeservice."

Kan anbefales gjennom Coop avtalen. Bra kundebehandling, og 2% bonus på kjøpeutbytte. Kan anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Riktige priser og gode avtaler"

Tilbyr gode avtaler uten for mye påslag. Samfunnsansvar. Kan bli bedre på kundeservice i tider med stor pågang.

Svar fra LOS
07.02.2022 13:29
Hei Tom, Takk for hyggelig tilbakemelding! Det er godt å høre at du er fornøyd med å ha oss som din strømleverandør. Som følge av de høye strømprisene så er det svært mange som ønsker å snakke med oss - noe som dessverre fører til lang svartid på telefon og e-post. Vi har full forståelse for at det er kjedelig for de som må vente på svar. Våre kundebehandlere jobber dag og kveld for å besvare alle henvendelsene vi mottar og vi jobber hardt for å redusere svartiden betraktelig. Vi krysser alt vi har av fingre og tær for at prisene snart synker til et normalt nivå igjen - og i mellomtiden så skal vi gjøre alt vi kan for å tilby konkurransedyktige strømavtaler og kundevennlige digitale tjenester slik at våre kunder skal få god oversikt over forbruk og priser. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Sylvia - LOS
Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få kontakt med kundesenteret"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble ny kunde med Coop avtale i november. Henvendelser til kundesenteret med konkrete spørsmål vi ikke finner svar på på hjemmesiden, blir besvart med skjermdump fra hjemmesiden etter flere uker. Vi har heller ikke fått fratrekk for nytegningsrabatt på kr 200,- eller refusjon av full strømstøtte. Pga stor pågang, er det umulig å komme gjennom på telefon. Dette er for dårlig, LOS!!!

Svar fra LOS
07.02.2022 13:29
Hei Elisabeth, Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du opplever å ikke få tilstrekkelig med svar på dine henvendelser til vårt kundesenter - det må vi bare beklage. De siste 2 månedene har vi fått over 50 000 henvendelser inn til vårt kundesenter. Våre kundebehandlere jobber dag og kveld for å svare på alle henvendelsene og vi jobber hardt for å redusere svartiden betraktelig. Med Coop strømavtale så mottar man en velkomstbonus på 200 kroner som blir overført direkte til fordelsregnskapet hos Coop. Man får derfor ikke denne trukket direkte fra fakturaen fra oss. Vi ber om at man sjekker fordelsregnskapet sitt - så lenge vi har fått oppgitt riktig medlemsnummer, så kan man forvente å motta velkomstbonus og første medlemsbonus cirka 1-2 måneder etter strømavtalen ble aktiv. Når det gjelder kompensasjonsordningen, så kan det være flere årsaker til at man ikke har mottatt denne. Det er den lokale netteieren som håndterer ordningen, og kompensasjonen vil derfor trekkes av nattleiefakturaen. Dersom vi ikke har avtale om gjennomfakturering med den enkelte netteieren, så vil man få kompensasjonen på fakturaen direkte fra netteieren. En annen grunn til at man ikke har mottatt støtten kan være at boligen er registrert som fritidsbolig. Du kan selv sjekke hva boligen er registrert som ved å logge inn hos Kartverket her: https://seeiendom.kartverket.no/. Vi håper at du har fått svar på dine henvendelser nå - om ikke, så er du selvsagt velkommen til å kontakte oss igjen. Skriv gjerne "Bytt.no - Sylvia" i emnefeltet. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Helt grei strømleverandør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har fine medlemsfordeler og gode tilbud på turer og arrangementer.

Karl D. 3
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Behandler meg som om jeg er en tilbakestående person"
2 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg kontakter dem gir de bare standardsvar. Slike svar som diktator stater gir når de har monopol på tjenester. De har en robot med en dårlig algoritme som spyr ut upersonlige svar. De ansatte virker dessverre å være hjernevasket av selskapets ledelse. LOS står for Ledelse og sosialisme antar jeg.

Svar fra LOS
12.04.2022 12:42
Hei Karl D, Takk for din tilbakemelding! Det er leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med LOS som din strømleverandør. Vi har hatt svært stor pågang over en lengre periode som har ført til at vi har måttet standarisere noen av våre svar for å kunne nå ut til alle som tar kontakt med oss. Vi ønsker ikke at noen av våre kunder skal sitte igjen med et inntrykk av å ikke få utfyldende svar på sine henvendelser, så ta gjerne kontakt med oss på e-post [email protected] dersom du ønsker en gjennomgang av saken din. Da kan du merke saken med "Bytt.no - Maren" - så vil vi ta tak i dette så snart som mulig. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Maren- LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit."
1 syns denne omtalen er nyttig

God kundehåndtering, enkel å forstå. Er coop-medlem, anbefales andre coop-medlemmer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Må snakke med en kundebehandler"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kommer ikke frem på telefon. Får ikke spesifisert faktura (fradrag etc)

Stig V. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Coop strømavtale."

Svært rettferdig kundebehandling . Coop strømavtale til å leve med angående prisen.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR