Meny

LOS omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
91
av 102 innen
strømselskap
37%
anbefaler
LOS
Filtrer omtaler
15
2
3
3
23
Sorter omtaler etter
Viser av 46 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med LOS?
Nathalie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"

Kontaktet de per e-post da jeg jobbet i deres åpningstider på telefon. De svarte med over 24 timers mellomrom, selv om jeg svarte de under 30 minutter etter e-posten ble sendt. De presterte da å skrive takk for raskt svar noe som er veldig ironisk. Da jeg sa opp abonnementet fikk jeg ingen bekreftelse på dette, men hele «min side» ble låst.

Svar fra LOS
28.07.2020 07.10
Hei Nathalie,

Takk for din tilbakemelding.

Det er vanskelig å si noe om hva som kan ha skjedd i ditt tilfelle, men vi ønsker selvsagt å svare så fort som mulig. Vår svartid på e-post er vanligvis 24 timer, men enkelte ganger kan det ta lengre tid som følge av for eksempel helligdager, større pågang eller ferieavvikling.

Dersom du ikke fikk noen bekreftelse på oppsigelsen av din strømavtale, så beklager vi så mye for dette - da har det helt klart skjedd en glipp i våre rutiner. Vi setter stor pris på at du gir oss tilbakemelding på dette slik at vi kan ta det opp internt hos oss - takk for det!

Du er selvsagt velkommen tilbake i fremtiden, dersom det skulle bli aktuelt.

Vi ønsker deg en riktig fin dag videre, og en god sommer!

Hilsen Robin i LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel. Maken til Useriøst"

Ringer fra Los og skal gi tilbud på fastpris strøm som de sier er billigere en min eksisterende avtale. Avtalen som jeg har med de skal være markedets billigste spottpris i markedet som jeg betaler for hver mnd og som skal/skulle være det absolutt billigste. Det var derfor jeg inngikk denne avtalen for lenge siden av forige selger fra LOS Argumenterte for dette. LOS selger la bare på telefonen. Maken til feig person. Prøvde å ringe tilbake uten at han ville svare. La bare på telefonen igjen. Styr unna dette selskapet. Driver med juks og fanteri. Bytter selskap i dag Dette er det verste jeg har vært borte i på lang tid

Svar fra LOS
09.07.2020 09.35
Hei Robert,

Takk for din tilbakemelding.

Dette høres ikke ut som en god opplevelse. Det er vanskelig for oss å svare på hva som kan ha skjedd her, men det er helt klart ikke slik man skal bli møtt i kontakt med oss. Vi kan ikke annet enn å beklage for dette.

Som kunde i LOS så har man tilgang til flere fordelsprodukter som er tilpasset ulike behov. Det er helt valgfritt å benytte seg av disse produktene og man skal selvsagt alltid få god informasjon om hva produktene innebærer og utfyllende svar på det man lurer på.

Vi er selvsagt ikke ute etter å bedra noen. I fjor ble vi kåret til den strømleverandøren i Norge med de mest fornøyde og lojale kundene (EPSI 2019). Dette hadde vi ikke klart dersom vi hadde oppført oss useriøse og lite serviceinnstilte i det daglige møte med våre kunder.

Vi jobber hele tiden med å forbedre oss. Spesielt når det forekommer svikt i våre rutiner så er vi avhengige av at vi får tilbakemelding slik at vi kan følge det opp og sørge for at det ikke skjer igjen. Vi setter derfor stor pris på at du forteller oss dette slik at vi kan ta det videre hos oss - takk for det!

Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon: 38608500 eller e-post: kundesenter@los og vi håper at du vil gi oss en ny sjanse til tross for dette.

Ønsker deg en fin dag og en god sommer!

Hilsen Sylvia i LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice og løgnaktig selger"

STYR UNNA! Fikk ikke avtalen som jeg ble lovet av selgeren. Månedsgebyr kom på toppen av regningen, noe selger lovet at det ikke skulle. Når jeg ringer kundeservice får jeg bare svadasvar. Har nå byttet steømleverandør.

Svar fra LOS
09.07.2020 09.31
Hei Silin,

Takk for din tilbakemelding.

I et strømmarked preget av stadig hardere konkurranse så ønsker vi å være en seriøs og pålitelig aktør. Vårt hovedfokus ligger på å gi våre kunder den beste opplevelsen, både når det gjelder produkter, digitale løsninger og kundeservice. Da er det svært leit å høre at du har hatt en dårlig erfaring hos oss - slik skal det selvsagt ikke være og vi kan ikke annet enn å beklage for dette.

I fjor ble vi kåret til den strømleverandøren med de mest fornøyde og lojale strømkundene (EPSI 2019). Vi er veldig stolte og ydmyke over denne tilliten, og vi kommer til å fortsette med og jobbe for å forbedre oss. For å gjøre dette er vi avhengige av innspill fra våre kunder, slik som du har gitt oss her. Vi setter derfor stor pris på tilbakemeldingen din og vi håper at du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden.

Ønsker deg en fin dag videre og en riktig god sommer!

Hilsen Sylvia i LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Norges verste strømselskap"

Elendig kundeservice og dyr strøm. Stenger strøm til kunder som ikke vil ha strømmåler uten kommunikasjonsdel.

Svar fra LOS
09.07.2020 09.27
Hei Karl,

Takk for din tilbakemelding.

Det er leit å høre at du ikke har hatt en god opplevelse i møte med oss. Vi kan ikke uttale oss om hva som kan ha skjedd her, men det er selvsagt ikke slik det skal være - god kundeservice skal være en selvfølge!

Som alle andre strømleverandører i Norge så handler vi strømmen fra samme strømbørs, NordPool Spot. Ingen av oss får spesialpris så spotprisen er helt lik uansett hvilken leverandør man har. Vi anbefaler alltid en spotprisavtale slik at man følger markedet time for time. Akkurat nå er strømprisene rekordlave som følge av at vi har hatt en mild og fuktig vinter og at de aller fleste bruker mindre strøm på våren og sommeren.

Som strømleverandør så er vi ikke involvert i forhold knyttet til selve strømmåleren din. Det er ditt lokale netteierselskap som eier og har ansvar for denne. Vi ber derfor om at du tar direkte kontakt med dem for kommentarer knyttet til målerbytte, stansing av strøm, o.l.

Du er uansett velkommen tilbake til oss i fremtiden, dersom det skulle bli aktuelt.

Ønsker deg en riktig fin dag og en god sommer!

Hilsen Sylvia i LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna, elendig strømleverandør selv med COOP avtalen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har Aldri vært borti et firma med så elendig kundeservice, fakturaer går til kredinor i stedet for postkasse, strømregningen min ble stipulert i stedet for lest av på ams, de skyldte på oppgitte tall fra netteier, men når jeg sjekket så hadde ikke netteier stipulert noen ting. Jeg var heldigvis ferdig som kunde september 2019, byttet da til Tibber, aldri vært noe problem med de... men idag fikk jeg en faktura fra los 7 mndr etter kundeforhold er avsluttet... makan til drittfirma.

Svar fra LOS
04.05.2020 13.39
Hei Ronny,

Takk for din tilbakemelding.

Det er veldig leit å høre at du ikke har følt deg godt nok imøtekommet i kontakt med vårt kundesenter. Vi ønsker selvsagt det beste for våre kunder og vi gjør derfor vårt ytterste for å finne gode løsninger i alle ledd.

Dersom man ikke mottar fakturaene sine slik man skal, så er det viktig at man tar kontakt med oss slik at vi kan finne ut hva problemet er. Tidligere i fjor hadde vi problemer med de som leverte posten for oss, men etter at vi byttet postleverandør så ser det ut til at dette har ordnet seg. Enkelte opplever også at fakturaene havner i søppelposten. Man kan også opprette eFaktura og AvtaleGiro i nettbanken sin for å være helt sikker på at fakturaene kommer frem.

Når det gjelder selve strømmåleren, så er det ditt lokale netteierselskap som eier og har ansvar for denne. Strømmåleren sender inn forbruksdata til Elhub - en felles dataportal for alle strømleverandørene og netteierselskapene i Norge. Vi henter forbrukstallene direkte fra Elhub. Dette gjelder både de målerne som er fjernavleste og de som er manuelt avleste. Dersom en måler ikke sender inn forbruksdata slik den skal, så blir forbruket stipulert. Da er det netteierselskapet som har ansvar for å finne ut hva som er galt med måleren.

Jeg kan dessverre ikke svare på hva fakturaen du nå har mottatt gjelder, men du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter på e-post: kundesenter@los.no, telefon: 38 60 85 00 eller sende oss en melding på Facebook, så vil en av våre kundebehandlere se nærmere på dette for deg.

Vi setter stor pris på alle innspill og vi tar med oss din tilbakemelding videre i vårt daglige arbeid med kontinuerlig forbedring.

Ønsker deg en riktig god dag videre!

Hilsen Sylvia i LOS
Tove S. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd med LOS"
1 syns denne omtalen er nyttig

De erfaringene jeg sitter med nå, og så langt jeg kjenner Los, vil jeg gi min støtte til dem og er kan anbefale de på beste måte. I denne tiden har jeg blitt en service som har vært til fordel for meg. Alle vil beholde kundene sine, så litt fordel for dem selv også selvfølgelig, men hvem ville ikke gjøre? Det er bare en selvfølge. Men når jeg vet at jeg ikke er den kunden de tjener mest på, absolutt ikke. Og da har de vist en større service enn jeg hadde ventet. Takk Los.

Svar fra LOS
06.04.2020 12.33
Hei Tove,

Takk for hyggelig tilbakemelding!

Vi ser på god kundeservice som en selvfølge, uavhengig av hvem du er eller hva du måtte trenge hjelp til. Våre kundebehandlere gjør sitt beste for å være imøtekommende og for å finne gode løsninger. Det er derfor veldig godt å høre at du har vært fornøyd i møte med vårt kundesenter - det tar vi til oss!

Ikke nøl med å ta kontakt med oss igjen dersom det skulle være noe du lurer på.

Vi ønsker deg en riktig fin mandag, og en god påske!

Hilsen alle i LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Det er værste strømleverandøren med værste kundeservice"

LOS bedrar og stjeler penger. Faktura må nøyaktig kontrolleres. Kundeservice jobber uforsiktig og vil ikke hjelpe. Anbefaler absolutt ikke å velge LOS.

Svar fra LOS
09.03.2020 12.00
Hei Lilian,

Takk for din tilbakemelding.

Det er veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Jeg kan ikke uttale meg om hva som har skjedd her, men vi ønsker selvsagt det aller beste for våre kunder. Våre kundebehandlere strekker seg alltid langt for å imøtekomme ønsker og behov, og vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss både når det kommer til produkter, kundevennlige løsninger og service. Dersom det har skjedd en feil eller misforståelse fra vår side så beklager vi for det.

Vi er selvsagt ikke ute etter å hverken bedra noen eller å stjele penger. I fjor ble vi kåret til den strømleverandøren i Norge med de mest fornøyde og lojale kundene (EPSI 2019). Dette hadde vi ikke klart dersom vi hadde oppført oss useriøse og lite serviceinnstilte i det daglige møte med våre kunder.

Vi setter uansett stor pris på innspillet ditt og vi tar det med oss videre. Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon: 38608500 eller e-post: kundesenter@los, så skal vi selvsagt hjelpe deg så godt vi kan.

Jeg ønsker deg en fin mandag og en god uke!

Hilsen Sylvia i LOS
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Coop avtalen"

Coop avtalen er ett bra produkt. Ellers fornøyd med en forutsigbar leverandør med konkurranse dyktige priser.

Svar fra LOS
02.03.2020 13.05
Hei Anders,

Takk for hyggelig tilbakemelding!

Vi jobber kontinuerlig med å tilby konkurransedyktige produkter og den beste kundeservicen. Det er hard konkurranse på strømmarkedet i Norge, og det er derfor veldig trivelig å høre at våre kunder er fornøyde. I fjor ble vi kåret til den strømleverandøren i Norge med de mest fornøyde og lojale kundene (EPSI 2019) - noe vi er svært stolte og ydmyke over!

Ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom du skulle ha flere innspill.

Ønsker deg en riktig fin mandag!

Hilsen Sylvia i LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Anmeldelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk SMS fra Los i dag hvor det stod velkommen som kunde. Fikk faktura på 600 kr i kveld. Har aldri snakket eller bestilt noe derfra. Vurderer politianmeldelse.

Svar fra LOS
04.02.2020 16.47
Hei Ole.

Det var merkelig at du fikk melding om at du er kunde hos oss dersom du ikke først har vært i kontakt med noen her. Kan du ta kontakt med vårt kundesenter, enten på telefon 38 60 85 00 eller per epost på kundesenter@los.no slik at vi kan forsøke å finne ut av hva som har skjedd her?

Hilsen Steinar i Los
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sier de er så rimelige på pris, men neida."
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en telefon om avtale forutsigbar, ble fakturert 39 kr ekstra for dette hver mnd. Har to strøm målere, ble over 900 kr ekstra i året det. Mottok heller ikke noe angrerett skjema.

Svar fra LOS
20.01.2020 09.56
Hei Ella,

Takk for din tilbakemelding.

De siste årene har vi opplevd en høyere økning i strømprisene på vinteren enn det vi er vandt til. Dette har ført til at mange av våre kunder har etterlyst muligheten til å binde prisen i korte perioder av gangen slik at man kan slippe de høye pristoppene.

Med LOS Forutsigbar får man muligheten til nettopp dette, slik at man får en forutsigbar strømpris gjennom vinteren. Produktet koster 39,- kroner per måned. Vi har fått mange gode tilbakemeldinger fra kunder som benytter seg av dette og som syns at dette er et godt alternativ til fastpris-avtalene hvor man gjerne er bundet i et helt år.

Vi ønsker selvsagt det beste for våre kunder, og det er helt valgfritt å benytte seg av våre fordelsprodukter. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 60 85 00 eller e-post kundesenter@los.no, så kan vi gå gjennom din avtale sammen. Du kan også sende oss en melding på Facebook.

I 2019 ble vi kåret til det strømselskapet med de mest fornøyde og lojale kundene (EPSI 2019), noe vi er svært stolte og ydmyke over. Våre kundebehandlere strekker seg langt for å imøtekomme våre kunders behov og ønsker, og vi håper selvsagt at du ønsker å gi oss en sjanse.

Jeg håper at vi hører fra deg igjen og ønsker deg en riktig fin dag!

Hilsen Sylvia i LOS
Morten K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice og sender faktura til kredinor istedenfor meg!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er generelt dårlig service hos kundeservice, og de har gjentatte ganger sendt fakturaen til kredinor, istedenfor meg. Prøvde å snakke med kundeservice, men det nyttet ikke. Vil absolutt ikke anbefale Los.

Svar fra LOS
19.12.2019 09.51
Hei Morten,

Takk for din tilbakemelding.

Når man ikke mottar fakturaene slik man skal så er det viktig at man tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi sammen kan prøve å finne ut hva som kan være problemet. Tidligere i år hadde vi problemer med de som leverte posten for oss, men etter at vi byttet postleverandør så ser det ut til at dette har ordnet seg. Man kan også opprette eFaktura og AvtaleGiro i nettbanken sin for å være helt sikker på at fakturaene kommer frem.

Våre kundebehandlere strekker seg langt for å finne gode løsninger for våre kunder. Vi tar ditt innspill med største alvor da vi selvsagt syns det er leit at du har hatt denne opplevelsen med oss.

Vi håper at vi får se deg igjen i fremtiden, og du er hjertelig velkommen tilbake.

Ha en fin dag, og en god førjulstid!

Hilsen Sylvia i LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har fått inkassovarsel uten å ha fått faktura først. Ikke var det noe hjelp å få når jeg ba om fakturaforklaring da samme perioder var oppgitt på flere fakturaer. Fikk bare tilsendt kopi av fakturaene om igjen og om igjen når jeg ba om hjelp. Måtte bruke en god del tid på å finne ut av det. Kanskje billig men elendig kundeservice.

Svar fra LOS
19.12.2019 09.49
Hei Nihal,

Takk for din tilbakemelding.

Det er leit å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Vi gjør vårt beste for å imøtekomme våre kunder på en god måte, og dersom vi i ditt tilfelle har kommet til kort så kan vi selvsagt ikke annet enn å beklage for det.

LOS ble i årets EPSI-undersøkelse kåret til det strømselskapet med de mest fornøyde og lojale kundene. Du kan lese om undersøkelsen her: http://www.epsi-norway.org/bransjestudier/strom/

Vi er veldig stolte og ydmyke over denne tilliten, og vi kommer til å fortsette med og jobbe for å forbedre oss. For å gjøre dette er vi avhengige av innspill fra våre kunder. Vi setter derfor stor pris på tilbakemeldingen din, og vi håper at du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden.

Jeg ønsker deg en riktig fin dag!

Hilsen Sylvia i LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundenehandlimg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet NAF avtalen for en stund siden og sa da at jeg ikke ønsker tilleggsavtalen om fornybar strøm.. Jeg gikk ut fra at dette var i orden.. Fant for noen dager ut at de allikevel beregnet meg for nesten 2 kroner dagen for en avtale som jeg hadde reservert meg mot. Jeg ringte kundeservice og fikk da opplysninger om at en i ikke kunne velge bort avtalen om fornybar energi. Jeg føler meg lurt og mener hele NAF avtalen er et dårlig produkt. Det finnes bedre produkter på market.

Svar fra LOS
21.10.2019 14.37
Hei Peter,

Takk for din tilbakemelding.

Dette var leit å høre. Vi ønsker selvsagt ikke å lure våre kunder. Hos oss skal du alltid vite hva du betaler for, og dersom det er noe man ikke er fornøyd med så skal vi gjøre vårt beste for å finne en god løsning.

NAF-avtalen er en av våre mest populære medlemsavtaler. Vilkårene for denne avtalen er at den inkluderer Fornybar garanti helt gratis de 3 første månedene. Med Fornybar garanti bidrar man til økt produksjon av og etterspørsel etter fornybar energiproduksjon. Etter de 3 månedene koster det 1,90 per dag.

Vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss og vi setter derfor stor pris på ditt innspill. Vi ønsker gjerne at du tar kontakt med oss igjen slik at vi kan se på hva vi kan gjøre for deg. Ring oss på telefon 38 60 85 00 eller send en e-post til kundesenter@los.no. Spør gjerne etter Sylvia på kundesenteret.

Vi håper å høre fra deg og ønsker deg en riktig fin dag!

Hilsen Sylvia i LOS
Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God service"

Vil sende en stor takk til Nordlendingen (anonymisert) 😚Veldig tålmodig og serviceinnstilt. Han er flink til å forklare med enkle ord hva man skal betale, og hva vilkårene er. Utrolig blid og imøtekommende. Takk. Mvh Cathrine😃

Svar fra LOS
03.09.2019 09.34
Hei Cathrine,

Takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på!

Hos LOS skal du alltid møte blide og serviceinnstilte kundebehandlere, og vi jobber kontinuerlig med å tilby konkurransedyktige strømavtaler tilpasset deg og ditt forbruk. Som kunde i LOS får du også tilgang til vårt store fordelsprogram med tilbud fra våre samarbeidspartnere som Dyreparken og ColorLine.

Gjennom mange år har LOS vært i toppen av målinger på kundetilfredshet, blant annet i BIs Norsk kundebarometer 2019. Samme undersøkelse viser at vi også har landets mest lojale kunder.

Ha en riktig fin dag!

Hilsen Sylvia i LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Strøm med coop avtale"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jo det begynte jo bra med greie priser de første måneder, men jeg fant fort ut at her var det ikke noe å spare. Jeg flyttet til ishavskraft og der skulle det jo være så fint, etter en måned så jeg Gudbrandsdal kraft hadde velkomstkraft som var billig så jeg byttet igjen og er der fremdeles. Helt OK så langt. Over to måneder etter jeg forlot LOS fikk jeg en kjemperegning. Jeg har betalt mens jeg var kunde der, men fikk et sjokk at jeg skulle få ny regning så lang tid etter.

Svar fra LOS
20.08.2019 14.48
Hei Inge,

Takk for din tilbakemelding.

Når du avslutter et kundeforhold, vil det ta litt tid før du mottar sluttfaktura. Det er fordi vi må motta informasjon om målerverdier på din strømmåler fra din netteier - før vi kan ta et sluttoppgjør. Vi har alltid etterskuddsfakturering, slik at du kun betaler for ditt faktiske forbruk.

Vår strømavtale vi har i samarbeid med Coop er en av landets beste medlemsavtaler på strøm, og vi har en rekke svært fornøyde kunder med dette produktet. I tillegg til en god strømavtale, får du hos LOS også tilgang til en rekke populære kundefordeler, som for eksempel gratis inngang for hele familien under LOS-dagen i Dyreparken 1. september. Se mer på los.no/fordel. Vi er stolte over at vi har blant landets mest fornøyde kunder, i følge Norsk kundebarometer.

Ønsker deg en fin dag videre.

Hilsen Sylvia i LOS
Børge S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uoversiktelig -14 forskjellige avtaler i LOS"
9 syns denne omtalen er nyttig

Alle strømleverandører inkludert LOS har en rekke avtaler- LOS opererer med 14 stk. Enkel sjekk på nett viser f.eks prisforskjeller på opp mot 5000,- kr. pr. år fra beste til dårligste. For de trofaste eldre kunder som ikke shopper/bruker nett er det aller dyrest. Ikke vær TROFAST kunde, sjekk andre selskap og husk at det ikke koster noe å bytte. Bytter nå ut LOS da de ikke er best på pris i noe segment, som enerådene nettleieleverandør med enorme overskudd burde LOS være best i Agder. På forhånd takk for bortforklaringen som straks kommer etter dette innlegg.

Svar fra LOS
20.08.2019 14.43
Hei Børge,

Takk for din tilbakemelding, her kommer vår bortforklaring som du kaller det :)

Det stemmer at vi har flere strømprodukter i vår portefølje, som de fleste andre strømleverandører her i landet. I hovedsak skilles produktene på spotprodukter som følger markedsprisen på strøm, og variable strømavtaler hvor strømprisen settes noen uker i forkant for kunder som ønsker større forutsigbarhet.

Alle strømleverandører i Norge kjøper strømmen på den nordiske strømbørsen Nord Pool Spot, og markedsprisen er derfor den samme for alle. Det som varierer er månedsbeløp og påslag til din leverandør.

Vi har produkter som ligger høyt oppe på strømpris.no, men unngår å kjøre korte kampanjer og lokketilbud slik mange leverandører på toppen av disse listene gjør. Hos LOS får du den samme, gode strømavtalen - forutsigbart og stabilt - uten at vi øker prisene kort tid etter du blir kunde. At det er gratis og enkelt å bytte strømleverandør, er positivt for kundene, men også for oss strømleverandører - i sterk konkurranse må vi skjerpe oss for å bli stadig bedre. I 2018 byttet over 650.000 kunder strømleverandør i Norge.

Du skriver at vi er nettleieleverandør, og det stemmer ikke. Det er din netteier, Agder Energi Nett, som eier strømnettet på Agder og bestemmer nettleieprisen. LOS er en ren strømleverandør, og kan ikke påvirke verken nettleie eller avgifter til staten. Din strømregning består av 3 deler, en del nettleie, en del avgifter til staten og en del strømforbruk. Det er kun denne siste, strømforbruk, som går til din strømleverandør, og denne kan du selv påvirke både gjennom å velge strømprodukt som passer deg, og ved å justere ditt strømforbruk.

LOS er et selskap i Agder Energi, som i hovedsak eies av kommunene på Agder. Overskudd fra selskapet går direkte tilbake til kommunene og er en viktig inntektskilde for dem. Hvordan eierskapet er fordelt kan du se på agdereierne.no - hvor du også kan lese mer om utbytte fra selskapet.

Håper du vil vurdere LOS ved en annen anledning, ha en fortsatt fin dag!

Hilsen Marianne i LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fullstendig elendig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fullstendig Elendig. Brukte 4mnd på å misslykke å overføre meg til dem. Tapte masse penger og enda mere tid. Ble ringt opp i februrar, de greide ikke helt til slutten av juni å overføre meg til dem. Ringte dem 10-15 ganger og purret, sa de skulle fikse det det med en gang. Værste jeg har vært med på. Annbefalles å holde seg unna, hvis ikke du liker å kaste bort tid og penger

Svar fra LOS
20.08.2019 14.42
Hei Uffe L.

Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen i møte med oss. Det skal være enkelt å bytte til LOS - og det tar sjelden mer enn 14 dager å bytte over til oss. I februar ble et nytt system installert i hele strømbransjen, Elhub, og det skapte noen problemer for både strømleverandører og netteiere over hele landet. Det kan nesten høres ut som det kan være tilfellet også for deg, men uansett beklager vi at vi ikke fikk løst saken din.

Om du ønsker det, kan du sende oss en e-post til kundesenter@los.no - så kan jeg se på saken din. Vi er opptatt av fornøyde kunder - og har i mange år toppet nasjonale målinger av kundetilfredshet i vår bransje: https://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/bransjeresultater-2019/

Ha en fortsatt fin dag!

Hilsen Sylvia i LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble kunde uten å vite det"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk beskjed fra min eksisterende at LoS var min nye leverandør fom i morgen. Dette var totalt ukjent for meg og jeg fant ikke noe email eller SMS som bekreftet skifte. Ringte de, ventet i 30 min før jeg ga opp og ba de ringe meg. Nå 4t senere har jeg ringt igjen, ventet i 30 min og bedt de ringe meg. I mellomtiden har eksisterende strømleverandør tatt kontakt og tilbudt med bedre priser og jeg bytter nå tilbake. Burde vel takket LOS for dette, men kan ikke pga deres måte å få nye uvitende kunder.

Svar fra LOS
20.08.2019 14.42
Hei Jacob,

Vi beklager denne opplevelsen du har hatt i møte med oss - det er ikke slik det skal være. I perioder har vi hatt stor pågang til vårt kundesenter på telefon, og derfor har det vært noe lang responstid på vår call-back.

Vi er glade for at du har fått en god strømavtale hos din nåværende leverandør, og om du ønsker å teste ut LOS en annen gang - er du velkommen. LOS har landets mest lojale kunder - og vår kundeservice har i mange år vært i Norgestoppen. Opplevelsen som du har hatt med oss er ikke bra, og vi ønsker å ta tak i dette. Kontakt oss gjerne på kundesenter@los.no om du ønsker at vi skal se på hva som skjedde i din konkrete sak på nytt, selv om det er noen måneder tilbake i tid.

Ha en fortsatt fin dag!

Hilsen Marianne i LOS
Øystein K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fungerer og det liker jeg"
2 syns denne omtalen er nyttig

Strøm er ikke noe jeg bryr meg om. Men aldri noe feil og faktura gadt tid hver måned. Ække feil det.

Svar fra LOS
20.08.2019 14.41
Hei Øystein,

Takk for din gode tilbakemelding. Vi er glade for at du ikke opplever feil i møte med oss, vi jobber kontinuerlig med forbedring og vil det beste for våre kunder.

Ha en fortsatt fin dag!

Hilsen Sylvia
Steinar K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Super leverandør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fungerer veldig bra og jeg er fornøyd med prisen. De andre leverandørene har hatt høyere priser i vinter. Mindre fornøyd med totalprisen, men det er ikke LOS sin skyld.

Svar fra LOS
20.08.2019 14.40
Hei Steinar,

Tusen takk for din tilbakemelding - vi er glade for at du er fornøyd med LOS :)

Gjennom mange år har LOS vært i toppen av målinger på kundetilfredshet, blant annet i BIs Norsk kundebarometer 2019. Samme undersøkelse viser at vi også har landets mest lojale kunder.

Ha en riktig fin dag :)

Hilsen Marianne i LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Los må være et av de dyreste selskaper"
5 syns denne omtalen er nyttig

De driver med kyniske strømpriser, og det er ingen måte å få ned eller kontrollere den kjempe dyre strømprisen på over 73 øre pr kw i snitt pluss kjempe dyre nettleier. Tror de ser når du bruker mest og regulerer prisen etter ditt forbruk uten at vi som kunder kan gjøre noe som helst. Det eneste som var bra var billetten til dyreparken, men nå bruker vi ikke den heller.

Svar fra LOS
15.02.2019 08.45
Hei Roy.
Strømprisen skal være lik hos oss som den er hos alle andre leverandører. Det kan se ut som du har en variabel strømpris etter hva du forteller oss her, men dette kan fort endres til en innkjøpspris om det er denne avtaletypen du ønsker. Du kan gjerne kontakte meg på lars.kristensen@los.no for videre spørsmål/endring av avtale.
Nettleien er det Agder Energi som står for, så denne ville vært lik samme hvilken leverandør du bruker. Det er også slik at nettleien din ikke kan byttes vekk ettersom de har monopol på denne.
Håper jeg hører fra deg.
Mvh. Lars Kristensen, LOS AS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"LOS Ung / SSU"
5 syns denne omtalen er nyttig

Før du tenker på å bytte til LOS og "superavtalen" SSU er det noen ting du bør tenke på som de ikke informerer om! 1. Bonusen KWh du har oppspart, er meget vanskelig å få kreditert mot faktura! Tok meg 4 henvendelser og 4 måneder før de endelig klarte det. 2. De informerer så fint om at du får kreditert disse oppsparte KWh bonusene. Det de unnlater er å fortelle at de krediterer halve prisen pr KWh som de tar betalt. Disse prisene blir heller ikke opplyst om på nettsiden dems noen plass. 3. Kundeservice? Tja.... Hvis en kan kalle det kundeservice har de nådd en milepæl.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"AMS-målern en tikkende bombe"
5 syns denne omtalen er nyttig

Strømregningen løper løpsk uansett å mye man slår av på varmen... Etter bytte av strømmåler.. Her er det bare å finne frem varmedresse.

Svar fra LOS
15.02.2019 08.45
Hei,

Beklager at dette er inntrykket du har av LOS. Tror også det er noen misforståelser her. LOS er en strømleverandør, så vi har ikke noe kontroll over strømmåleren din.

Spørsmål ang. måleren din bør du ta opp med netteier. Det er netteier som eier og har ansvar for strømmåleren din. Du vil finne hvilken netteier du har på fakturaen din.
Ta gjerne kontakt oss på 38608500 så vi får en sjanse til å finne en løsning du blir fornøyd med.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Den verste strømleverandøren som finnes"
4 syns denne omtalen er nyttig

Min mor som bor alene, betaler minst kr 1500 kr i mnd. Har ringt dem tusen ganger for å høre hvorfor fakturaene er så høye, uten noe svar eller hjelp. Vi er slitne både økonomisk og psykisk. Vi får heller ikke byttet dem, fordi det er borettslaget som har inngått en avtale med LOS. Etter mange klager har de endelig valgt vekk LOS, nå venter vi på nye målere, så vi kan velge en annen strømleverandør, med bedre kundeservice og priser. Jeg ber dere alle styre unna LOS, har aldri hatt dårlig erfaring med strømleverandør, hadde Hafslund og de var billigere!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke fornøyd!"
10 syns denne omtalen er nyttig

Sier de er så billig, men er ikke så billig når faktura kommer! Faktura går ut på mail. Sørg for at denne ikke havner i søppelpost, de sender IKKE ut purring. Neste steg er inkassovarsel fra Kredinor med gebyr på 70,- Synes jeg rett å slett er dårlig!

LOS strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til LOS
SJEKK OM LOS KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
LOS leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Coop Strømavtale
Spotpris - LOS
46 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
92 kr
5,51 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS Digitalspot
Timespot - LOS
46 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
108 kr
6,47 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS OBOS Fornybar
Timespot - LOS
46 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
114 kr
6,85 øre/kWt
Detaljer
Les mer
NSF Strømavtale for medlemmer
Innkjøpspris - LOS
46 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
134 kr
8,01 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS Ladestrøm
Timespot - LOS
46 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
144 kr
8,61 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Arendal Boligbyggelag medlemsavtale
Innkjøpspris - LOS
46 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
144 kr
8,61 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Sør BBL medlemsavtale
Innkjøpspris - LOS
46 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
144 kr
8,61 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS Ung Innkjøpspris
Timespot - LOS
46 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
154 kr
9,21 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS Innkjøpspris
Timespot - LOS
46 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
190 kr
11,41 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS Topp 5 garanti
Variabel pris - LOS
46 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
354 kr
21,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS eKunde
Variabel pris - LOS
46 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
412 kr
24,69 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS Topp 10 garanti
Variabel pris - LOS
46 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
414 kr
24,86 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS Flytende Strøm
Variabel pris - LOS
46 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
465 kr
27,89 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS Fastpris
Fastpris - LOS
46 omtaler
Etterskuddsvis betaling
1 år bindingstid
Ingen betalingskrav
598 kr
35,89 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR