Meny

LOS omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
9
av 106 innen
strømselskap
54%
anbefaler
LOS
Filtrer omtaler
37
8
4
4
34
Sorter omtaler etter
Viser av 87 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med LOS?
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kunderådgiver"

Hyggelig kunderådgiver ringte og anbefalte å bytte til LOS forutsigbar. Han sa det skulle bli sendt en epost som jeg måtte bekrefte før avtalen startet. Har aldri fått denne eposten, men jeg fikk sett på fakturaen at avtalen var startet.

Svar fra LOS
27.07.2021 12:52
Hei Christian. Takk for din tilbakemelding - og beklager så mye for sent svar fra oss. Det stemmer at vi tilbyr en fordelstjeneste som heter LOS forutsigbar. Med denne tjenesten så får man muligheten til å binde prisen i korte perioder av gangen, som for eksempel på høst- og vinterstid når strømprisene stiger - samtidig som at man beholder sin vanlige avtale resten av året. På denne måten får man tryggheten og forutsigbarheten som fastpris gir, uten å måtte binde seg til samme pris i et helt år slik man ofte må gjøre med ordinære fastprisavtaler. Dette har blitt en svært populær tjeneste blant våre kunder. De som benytter seg av LOS forutsigbar mottar fastpristilbudene på e-post hvor de selv kan velge om de ønsker å takke ja til hvert enkelt tilbud. Det er dessverre vanskelig for meg å si noe om hva som kan ha skjedd i ditt tilfelle, men dersom vi ikke har gitt tilstrekkelig informasjon om hvordan tjenesten fungerer så kan vi selvsagt ikke annet enn å beklage for dette. Dersom man oppdager noe på strømregningen som man ikke kjenner seg igjen i, så anbefaler vi at man kontakter oss så fort som mulig slik at vi kan sjekke hva som har skjedd. Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon: 38608500. Dersom du sender oss en e-post, så merk den gjerne med "Sylvia - Bytt.no". Ønsker deg en riktig fin dag og en god sommer! Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"

Aldri noe problem med dem. Vært fornøyd siden første dag.

Svar fra LOS
19.07.2021 17:57
Hei Kjell, Så flott å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør, og takk for en veldig hyggelig tilbakemelding. Ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom det er noe du lurer på, eller om det er noe vi kan hjelpe deg med! Ønsker deg en riktig fin dag videre, og en fortsatt fin sommer! Hilsen Maren - LOS
Reidar J. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lett å komme i kontakt med"

Alltid rask kontakt med los. Virker ryddige og ordentlige . Mener de har greie avtaler . Har prøvd andre med dårligere resultat.

Svar fra LOS
19.07.2021 17:57
Hei Reidar, Takk for en veldig fin tilbakemelding! Det er godt å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør, slike tilbakemeldinger setter vi stor pris på. Vi vil gjerne også tipse deg om vårt fordelsprogram. Som kunde i LOS får rabatterte billetter hos Kongeparken, Tusenfryd og Odeon Kino. For å benytte seg av rabattene, så bestiller du via Min side eller i appen vår. Gå til menyen og velg Unike rabatter. Klikk på ønsket fordelsprogram, og deretter på den blå knappen hvor det står Bestill her. Du vil deretter bli tatt videre til nettsiden hvor rabatten allerede er lagt inn. Når det gjelder våre strømavtaler kan du føle deg trygg på at du hos oss får en avtale som er god over tid, helt uten bindingstid og andre ugunstige vilkår. Ta gjerne kontakt med oss per telefon, e-post eller på chat dersom det er noe vi kan hjelpe med. Ønsker deg og dine en fortsatt god sommer! Hilsen Maren - LOS
Steinar R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"STYR UNNA"
2 syns denne omtalen er nyttig

her blir man oppringt pga coop medlem, og lovet det ene etter det andre... Lot meg lure, jeg har ALLDRI hatt så høye strømregninger noen gang, samme kåk i 10 år. sendt en klage til dem, og blir bare pjattet på vor god avtale jeg har.. Skiftet til nå en avtale med fastpris av alle ting som er som regel mye dyrere, halverte kostnaden.. STYR UNNA!!!!!!

Svar fra LOS
29.06.2021 15:26
Hei Steinar, Takk for din tilbakemelding. Det er veldig leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse som kunde hos oss. Coop-avtalen er en spotprisavtale med kun 3,45 øre/kWh i påslag og et fastbeløp på kun 9 kr/mnd. Dette er en av markedets beste medlemsavtaler hvor man også får litt tilbake i form av 2% løpende medlemsbonus som blir satt direkte inn på fordelsregnskapet hos Coop. Med "spotpris" mener vi at du betaler det samme for strømmen som vi kjøper den inn for. Spotpris er den avtaletypen som har vist seg å være rimeligst over tid, men i år har strømprisene virkelig skutt i været. Strømprisene går opp og ned hele tiden. Historisk ser vi at prisene stiger på høst- og vinterstid, mens den synker igjen på våren og sommeren. Strøm er ferskvare, noe som betyr at den må brukes i samme sekund som den lages. Strømprisene er derfor avhengig av tilbud og etterspørsel, i tillegg til flere faktorer som blant annet fyllingsgrad i kraftprodusentenes vannmagasiner, værforhold og temperatur gjennom årstidene. Selv om vi har hatt noen varme dager langs kysten, så var mai en jevnt over kjølig måned. Dette har forsinket snøsmeltingen på fjellene, samt at strømforbruket til oppvarming har holdt seg høyere enn normalt. Mindre nedbør bidrar også til å holde prisene oppe. Norge er en del av et felles nordisk kraftmarked gjennom den nordiske strømbørsen NordPool. Denne sammenkoblingen bidrar blant annet til å sikre at vi har strøm til det vi trenger, når vi trenger det. Dette bidrar også til at strømprisene våre blir påvirket av mer enn bare det som skjer i Norge – blant annet råvarepriser, vind- og vær, og stigende priser på CO2-kvoter. Strømprisene fastsettes på NordPool, og som strømleverandør så har vi derfor dessverre ingen påvirkning på denne – men alle strømleverandørene i Norge kjøper strømmen fra samme strømbørs, så med en spotpris-avtale så kan man sikre seg at man alltid betaler gjeldende markedspris for strømmen man bruker. Fastprisavtaler kan være gunstige i perioder der markedsprisen svinger mye og har høye topper, men i det lange løp har det historisk sett vært gunstigst å følge markedsprisen med en spotprisavtale. Vi håper at du ønsker å gi oss en ny sjanse i fremtiden. Du er uansett selvsagt velkommen tilbake, dersom det skulle bli aktuelt. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Maren - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig Kundeservice"

Den dårligste kundeservicen finner du hos LOS. Gjør du en ærlig feil og vil ha inkassofirma med en gang eller noen ganger ved feil er dette selskapet for deg. De sender ingen påminnelse eller purring, og sender regning rett til inkassofirma. Ved en anledning betalte vi den samme regningen to ganger etter hverandre. Regningene var på omtrent samme beløp så vi brukte et kid nummer to ganger. Istedenfor å kreditere eller sende deg regning på det resterende beløpet, sender de deg heller tilbake pengene uten å gi deg beskjed, for så å sende kravet videre til et inkassofirma. Vi har også to adresser vi betaler og spurte om å få dette på en faktura for at det skulle bli mer ryddig. Det lovet de men har aldri klart å gjøre, noe som ofte skaper mer forvirring. Jeg vet ikke om man en gang kan kalle det de driver med kundeservice. En annen gang sendte de over et krav til inkasso firma som var betalt. Jeg synes det er lite hyggelig å skrive en dårlig omtale om noen. Men etter et par lite hyggelige telefonsamtaler med selskapet, synes jeg de fortjener det. Jeg synes de burde rydde opp i måten de sender ut regninger på, og at de gjør noe med holdningen til de man snakker med. Likeglad og uhøflig er ikke et bra ansikt utad. Det virker bare provoserende.

Svar fra LOS
17.06.2021 09:28
Hei Vidar, Takk for din tilbakemelding. Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss - slik ønsker vi selvsagt ikke at det skal være. Det er dessverre vanskelig for oss å si noe om hva som kan ha skjedd i dette tilfellet. Dersom en faktura forfaller uten at vi har mottatt innbetaling, så sender vi alltid en betalingspåminnelse før fakturaen sendes videre til inkasso. Vi har full forståelse for at det er fort gjort å glemme en faktura - og betalingspåminnelsen blir derfor ikke sendt før cirka 14 dager etter fakturaens opprinnelige forfall. Når det gjelder de andre tingene du nevner, så er det som nevnt vanskelig å si noe om disse uten å vite hva som har skjedd - men uavhengig av hva problemet måtte være, så skal man alltid bli møtt av løsningsorienterte og hyggelig kundebehandlere når man kontakter vårt kundesenter. Vi tar god kundeservice som en selvfølge - og alle vi som jobber i LOS går langt for å gi våre kunder den aller beste opplevelsen. Dersom noen av disse tingene har skjedd som følge av feil på vår side, og vi i tillegg ikke har imøtekommet deg på en god måte når du har kontaktet oss - så kan vi ikke annet enn å legge oss helt flate og beklage dette. Vi setter stor pris på at du har tatt deg tid til å gi oss en grundig og konstruktiv tilbakemelding slik at vi kan se nærmere på våre interne rutiner knyttet til fakturering og kundebehandling - takk for det! Du er velkommen til å ta kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon: 38608500 dersom det er noe du lurer på. Ønsker deg en riktig fin dag - og en god sommer! Hilsen Sylvia - LOS
Gjermund
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lokalstrøm"

De bidrar med ting lokalt, og de arangerer los dagen i dyreparken, kunne spart1500 men da går jeg glipp av lokale ting som dyreparken. 2 voksne og 3 barn er ikke gratis en dag i parken heller. Så bruker en noen av tilbudene synes jeg det er en god avtale.

Svar fra LOS
08.06.2021 10:47
Hei Gjermund, Takk for en veldig hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på at du er fornøyd med oss som din strømleverandør. Det er veldig viktig for oss å støtte opp om det lokale blant annet gjennom LOS-fondet der vi deler ut overt totalt 1 million kr i støtte til barn og unge under 21 år lokalt på Sørlandet. Det er også hyggelig å høre at du er fornøyd med vårt fordelsprogram! Når det gjelder våre strømavtaler kan du føle deg trygg på at du hos oss får en avtale som er god over tid, helt uten bindingstid og andre ugunstige vilkår. Ta gjerne kontakt med oss per telefon, e-post eller på chat dersom det er noe vi kan hjelpe med. Ønsker deg og dine en riktig god sommer! Hilsen Kristian - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Erfaringer"

Opplever Los som et greit strømtilbud - appen kunne fungert bedre.

Svar fra LOS
14.05.2021 14:56
Hei Nina, Takk for din tilbakemelding! Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss og er helt avhengig av innspill slik som du kommer med her. Vi har et eget team som jobber med å videreutvikle appen, og det vil jevnlig bli lansert nye forbedringer på bakgrunn av tilbakemeldinger vi mottar. Ta gjerne direkte kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon: 38 60 85 00 dersom du har noen andre innspill. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Kristian - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Hyggelige mennesker, lave priser"

Er superfornøyd med LOS Coop. Lave gebyrer. Ryddige hjemmesider. Oversiktlig.

Svar fra LOS
10.05.2021 13:31
Hei Geir, Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på å høre at du er fornøyd med å være kunde hos oss. Det gir oss en ekstra boost i hverdagen med slike tilbakemeldinger. Vi jobber kontinuerlig med å videreutvikle vår nettside og tar i mot innspill med åpne armer. Ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom det er noe vi kan hjelpe deg med. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Kristian - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Grei strømavtale som også gir gevinst til min coop konto."

Bra nettside,nyttig oversikt ang.forbruk etc. Men...prisen kunne vært lavere.

Svar fra LOS
10.05.2021 13:29
Hei, Takk for din tilbakemelding. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med vår nettside. Vi jobber kontinuerlig med å videreutvikle vår nettside og Min Side slik at man får en god oversikt over priser og forbruk, lett tilgjengelig. Med Coop strømavtale har du en av landets beste medlemsavtaler på strøm. Dette er en spotprisavtale, som betyr at du betaler det samme for strømmen som vi kjøper den inn for på strømbørsen. På den måten følger man markedsprisen, time for time. Alle strømleverandørene handler strømmen fra den nordiske strømbørsen NordPool. Ingen av oss får spesialpris, så spotprisen er helt lik uansett hvilken leverandør man har. Det stemmer at prisen nå i vinter har vært høyere på bakgrunn av kaldt og tørt vær i Norden, men det er viktig å understreke at dette gjelder alle strømkunder. Ta gjerne kontakt med oss på tlf: 38 60 85 00 eller e-post: [email protected] dersom du ønsker mer informasjon om din avtale hos oss. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Kristian - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Slu selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her får man ingen informasjon ang økende priser. Går prisen ned derimot, så kommer skrytemail umiddelbart. De har en hårreisende fastleddpris og linjeleie. Jeg kan bruke 0kwt, men likevel få faktura på over 400kr. Jeg har nå coop/spotavtale via disse, men skal nå definitivt bytte

Svar fra LOS
07.05.2021 08:52
Hei Kjell, Takk for din tilbakemelding. Det er veldig leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse som kunde hos oss. Jeg er dessverre litt usikker på hva du viser til angående prisvarsel, da jeg ikke kjenner til hvilken avtale du har hatt hos oss. Med sporprisavtaler endrer prisen seg hver time, og man kan selv følge med på prisutviklingen gjennom vår app eller via Min Side på los.no – men dersom man har en variabel avtale så skal man med rett motta prisvarsel enten på e-post eller SMS, både når prisen går opp og når prisen går ned. Når det gjelder nettleien, så er det en avgift som blir innkrevd av ditt lokale netteierselskap og vi har derfor dessverre ikke noe påvirkning på denne. Den er altså helt uavhengig av hvilken strømleverandør man har – men du får den på fakturaen fra oss ettersom vi har en avtale om gjennomfakturering med ditt lokale netteierselskap. Netteierselskapet fastsetter selv prisen på nettleien, men den er under kontroll av Norges vassdrag- og energidirektorat. Nettleien går til å dekke blant annet vedlikeholdsarbeid på strømnettet i området der du bor. Du kan lese mer om nettleien på NVE sine nettsider her: https://www.nve.no/stromkunde/nettleie/ Med Coop strømavtale har du nå en av landets beste medlemsavtaler på strøm, der du i tillegg til å betale for spotpris bare betaler 9 kr i fastbeløp og 3,45 øre/kWh i påslag. I tillegg mottar du hver måned 2 % medlemsbonus inn i ditt fordelsregnskap hos Coop. Vi håper selvsagt at du ønsker å fortsette som kunde hos med denne gode avtalen. Hvis ikke, så er du hjertelig velkommen tilbake i fremtiden. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Kristian - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og greit"

Har Coop strømavtale fra LOS - den har vært uforandret de siste 2 årene. Har også brukt et par av kundefordelene - så er veldig fornøyd.

Svar fra LOS
30.04.2021 12:55
Hei Pål, Takk for hyggelig tilbakemelding! Så godt å høre at du er fornøyd med Coop-avtalen! Det er du ikke alene om - den har blitt svært populær blant både nye og gamle kunder. Dette er en langsiktig avtale hvor man alltid betaler gjeldende markedspris for strømmen i tillegg til at man får litt tilbake i form av velkomstbonus og 2% medlemsbonus som blir satt direkte inn på fordelsregnskapet. Og avtalen har - som du selv sier - vært uendret siden den ble lansert sent i 2018. Det er hard konkurranse på strømmarkedet i Norge, noe som fører til at mange tyr til ulike lokketilbud og kampanjer. I LOS ønsker vi heller å fokusere på langsiktige avtaler med vilkår som skal være gunstige over tid - som med vår Coop strømavtale. Det er også veldig hyggelig å høre at du har hatt glede av noen av våre fordelsrabatter! Vi ønsker deg en riktig god dag videre! Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
"Se om det fortsetter"

Jeg bodde i en liten leilighet i en høyblokk og hadde Los høyeste strømregningen Jeg fikk var på 280 kr nå har jeg et stort hus på 240 kvadrat og har Coop strømavtale så nå får vi se byttet fra Fjordkraft Å når det skal sies fjordkraft er noe av det dyreste. Min gml nabo som hadde lik leil som meg å ca samme forbruk Jeg hadde los å fikk regning på 284 kt Han hadde fjordkraft å fikk 845 samme mnd

Svar fra LOS
30.04.2021 11:10
Hei Sean, Takk for din tilbakemelding. Så hyggelig at du velger oss som din strømleverandør! Det setter vi selvsagt stor pris på. Med Coop strømavtale så har du en av markedets aller beste medlemsavtaler hvor du alltid betaler gjeldende markedspris for strømmen du bruker, i tillegg til et svært lavt månedsbeløp på 9 kroner + 3,45 øre/kWh i påslag som dekker myndighetspålagte elsertifikater. I tillegg får man litt tilbake i form av 200 kroner i velkomstbonus og 2% medlemsbonus som blir satt direkte inn på fordelsregnskapet hos Coop. Det kan for øvrig være litt misvisende å sammenligne strømregninger - hvor høy regninga blir er avhengig av flere ting, som blant annet hvilken type strømavtale man har, hvilken periode regningen gjelder for, og hvor mange kWh man har brukt. Noen er flinkere til å spare på strømmen enn andre - noe som naturligvis vil føre til at strømregningen blir litt lavere. I LOS ønsker vi å gjøre det enkelt å ta gode valg - og vi har derfor samlet mange gode sparetips på våre nettsider her: https://www.los.no/energilosen/stromsparing/ Du er velkommen til å kontakte vårt kundesenter på e-post: [email protected] eller telefon: 38 60 85 00 dersom du har spørsmål, ønsker forklaring på strømregningen eller annet. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"LOS er av de bedre."

Oversiktlig avtale, bra app. Med timepris og strømforbruk pr dag og mnd og år.

Svar fra LOS
15.04.2021 10:11
Hei Svein, Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi jobber iherdig med å videreutvikle appen vår slik at våre kunder enkelt skal få tilgang til sitt kundeforhold og strømforbruk. Ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom du har innspill til ting som kan være bedre, eller dersom du har spørsmål til ditt kundeforhold. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Utmerket servise, og grei faktura"

Grei sørvise og grei faktura jeg er fornøyd med los.

Svar fra LOS
15.04.2021 10:11
Hei Hans, Så godt å høre at du er fornøyd med å ha oss som din strømleverandør - takk for det! Du er selvsagt velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter dersom det skulle være noe du trenger hjelp til. Ønsker deg en riktig god torsdag! Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjempefornøyd"

Mest seriøse strømavtale jeg har hatt Los Coop ,Veldig stabil og seriøs enkel kundeservicen nye strømappen er bare helt super, sikkert noe som er likebra men jeg gidder ikke rote rundt i denne jungelen av avtaler,, Altså jeg er kjempe fornøyd

Svar fra LOS
15.04.2021 10:11
Hei Arild, Takk for veldig hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på å høre at du er fornøyd, både med strømavtalen din, appen og vårt kundesenter. Vi jobber hele tiden med å tilby konkurransedyktige produkter, kundevennlige digitale tjenester - og selvsagt den aller beste kundeservicen! Det er høy konkurranse på strømmarkedet i Norge, noe som fører til at det kryr av ulike avtaler, kampanjer og tilbud. Det er fort gjort å miste oversikten - og nettopp derfor så ønsker vi i LOS å heller fokusere på langsiktige avtaler med vilkår som skal være gunstige over tid. Her skal det være enkelt å ta gode valg - slik at man kan bruke energien sin på mer hyggeligere ting enn strøm! Ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom det er noe du lurer på. Ha en riktig nydelig torsdag! Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som kunde hos Los har jeg oversikt over pris og forbruk døgnet rundt. Dessuten er momsen innbakt i prisen pr. kwh. Meget bra service også. Kan anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Los strømavtale via Coop gav 200kr ved start og fine betingelser seinere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veltilrettelagt nettside og forståelige faktura samt fin oversikt på min side

Svar fra LOS
28.03.2021 16:31
Hei Niels, Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi jobber kontinuerlig med å utvikle vår Min side basert på direkte tilbakemeldinger fra våre kunder. Vi setter stor pris på å høre at den faller i smak - men ikke nøl med å sende oss innspill på e-post til [email protected] dersom det er noe vi kan forbedre. Ønsker deg en riktig fin dag videre - og god påske, når den tid kommer! Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Forbrukervennlighet"

Enkelt å sjekke forbuk via app.Raskt svar hos kundeservice,behjelpelige. Pris pr. KWh noe høyere enn gjennomsnitt i markedet

Svar fra LOS
28.03.2021 16:31
Hei Rune, Takk for din tilbakemelding - dette var hyggelig å lese! Vi har nylig lansert vår Min side-app og den er derfor fremdeles under utvikling. Vi tar med oss alle tilbakemeldinger fra våre kunder - så ikke nøl med å sende oss en e-post til [email protected] dersom du har innspill til hvordan vi kan forbedre appen. Når det gjelder selve kWh-prisen, så handler vi, og alle de andre strømleverandørene i Norge, fra den samme nordiske strømbørsen NordPool Spot. Ingen av oss får spesialpris - så spotprisen er helt lik uansett hvilken leverandør man har. Det som varierer er det månedlige fastbeløpet, påslaget og eventuelle fordeler som medfølger avtalen. Det er hard konkurranse om strømkundene i Norge, noe som fører til at mange strømleverandører tyr til ulike lokketilbud og kampanjer for å skaffe seg nye kunder. Mange av disse avtalene innebærer gjerne strømpris som ligger langt under markedspris, minuspåslag, sponset strøm og lignende. Vi i LOS har større tro på strømavtaler med prisvilkår som er gunstige over tid - ikke bare her og nå. Vårt fokus er på tilby langsiktige avtaler uten skjulte vilkår eller skjult bindingstid, og du skal være trygg på at du vet hva du betaler og at du har en avtale som vil være konkurransedyktig over tid. Du er velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter dersom du ønsker en gjennomgang av din strømavtale hos oss, eller dersom du ønsker hjelp til å sammenligne avtaler. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Sylvia - LOS
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Alfred Ø. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ærlig"

Får nøyaktig det jeg betaler for. Oversiktlige avtaler.

Svar fra LOS
28.03.2021 16:29
Hei Alfred, Takk for din tilbakemelding. Så godt å høre at du er fornøyd med å ha oss som din strømleverandør! Vi ønsker å gjøre det enkelt for våre kunder å ta gode valg - vi fokuserer derfor på langsiktige avtaler med vilkår som vi kan stå for over tid. Hos oss skal du alltid vite hva du betaler for, og du skal være trygg på at du har en stødig strømavtale med konkurransedyktige priser. Vi kan anbefale å prøve vår nye Min side-app. Der får du enkel tilgang til din strømavtale, fakturaer og forbruk - rett i lomma. Du finner mer informasjon om appen vår her: https://www.los.no/app/ Du er også velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter dersom du har spørsmål til din strømavtale, appen eller andre ting. Ønsker deg en riktig fin dag videre - og god påske, når den tid kommer! Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Uprofesjonelt."

Byttet fra Los til Norges Energi.Ringte nesten 3 uker etter bytte for å få sluttoppgjør,så jeg slapp noe etterslep jeg ga ettertrykkelig beskjed om.Betalte samme dag,og 5 dager senere kom plutselig en ny faktura med nytt sluttoppgjør.Ringte igjen og forklarte jeg hadde snakket med en kundekonsulent 5 dager før og fått sluttsum og betale,men fikk beskjed,det fungerte ikke slik pga faktureringsperiode de har.Helt håpløst,og grusom kundebehandler jeg snakket med andre gang som nektet høre på meg. Bare styre unna når de behandler kunder som vil bytte selskap på en slik måte. P.S.Meget fornøyd med Norges Energi nå.

Svar fra LOS
19.03.2021 14:31
Hei Tore, Takk for din tilbakemelding. Dette høres ikke ut som en god opplevelse - her må vi selvsagt bare legge oss helt flate og beklage for måten vi har møtt deg på. Det er dessverre vanskelig for meg å si noe om hva som har skjedd i dette tilfellet - vi fakturerer alltid for reelt strømforbruk, og dersom man får to sluttfakturaer så kan det være flere årsaker til dette. Som regel så er det fordi vi ikke har fått med alt på den første sluttfakturaen, og det blir da derfor produsert en ny sluttfaktura med det som vi ikke fikk med på den første. Vi jobber kontinuerlig med forbedring, både når det gjelder produkter, tjenester og kundeservice. Vi setter derfor stor pris på at du har tatt deg tid til å gi oss denne tilbakemeldingen slik at vi kan ta en gjennomgang av våre rutiner og se på hva vi kan gjøre for å imøtekomme våre kunder på en bedre måte i fremtiden. Vi håper at du ønsker å gi oss en ny sjanse i fremtiden. Du er uansett selvsagt velkommen tilbake, dersom det skulle bli aktuelt. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindlere og Uærlige"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke første gang dette skjer , hadde forbruk på 1600 kWh , de sendte meg regning på nesten 1800 kWh. Hvordan er selskaper som svindler og lurer kundene sine fremdeles på det norske markedet? må jo være lover og regler som gjør at slike bedragere ikke får lov til å operere på denne måten? helt synnsykt , og når jeg leser reviews på andre strømselskaper her i norge virker det ikke som det er noe bedre der.... noen må gjøre noe med dette systemet , vi kan ikke ha det slik i norge , dette må folk ta tak i og få forandret på , skulle nestet vært politi anmeldt på toppen av det hele , dette er ikke annet en kynisk og regelrett svindling av egne kunder.

Svar fra LOS
19.03.2021 14:31
Hei Jonah, Takk for din tilbakemelding. Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse som kunde hos oss. Det er dessverre vanskelig for meg å svare på hva som kan ha skjedd i ditt tilfelle - men så lenge man har en automatisk avlest strømmåler, så fakturerer vi på etterskudd slik at man alltid betaler for sitt reelle strømforbruk. Vi får da forbrukstallene fra strømmåleren, som hele tiden måler hvor mye strøm som blir brukt i boligen. Dersom man derimot har en manuelt avlest måler, så er vi avhengige av å motta avlest målerstand for å kunne fakturere for korrekt forbruk - og dersom det har blitt stipulert feil forbruk, så vil dette bli korrigert på fakturaen så fort vi har mottatt avlest målerstand. Vår hensikt er aldri å lure våre kunder - men ettersom vi er avhengig av flere ulike system, så kan det selvsagt forekomme feil. Rett skal selvsagt være rett - og dersom det forekommer feil på fakturaen, så hiver vi oss alltid rundt for å ordne opp så fort som mulig. Dersom du har opplevd å ikke få tilstrekkelig med svar når du har vært i kontakt med oss, så må vi selvsagt bare beklage for det. Du er velkommen til å sende oss en e-post til ku[email protected] dersom du ønsker at vi sjekker dette nærmere. Merk e-posten med "Bytt.no - Sylvia", så tar vi tak i det med en gang. Ønsker deg en fin fredag - og god helg! Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Coop avtale"

Bra pris på Coop avtale ingen hemlig het på faktura alt er rett Eneste minus er at man ikke har full kontroll på hva man skal betale når man har spot pris. Skulle ønske var bedre oversikt med strøm og diverse pluss nettleie men sånn er det ikke man må alltid tippe hvor mye ca slutten av hver måndet hva man skal betalle

Svar fra LOS
19.03.2021 14:31
Hei Knut, Takk for hyggelig tilbakemelding! Du er ikke alene om å være fornøyd med Coop-avtalen - dette er en av markedets beste medlemsavtaler hvor man alltid betaler gjeldende markedspris for strømmen man bruker, i tillegg til at man får litt tilbake i form av 2% medlemsbonus. Dette har blitt en svært populær avtale blant både nye og gamle kunder. Vi jobber med å utvikle våre digitale løsninger, deriblant vår Min side. Vi har nylig lansert en egen app hvor man får enkel oversikt over timespriser, forbruk og faktura - rett i lomma. Appen er fremdeles under utvikling, og det blir stadig lansert nye funksjoner og oppdateringer etter innspill og tilbakemelding fra våre kunder. I appen kan man blant annet se hvor mye man har brukt av strøm i kroner hittil den inneværende måneden. Man kan også se gjeldende timespris, og det vil komme en funksjon hvor man kan se timespris for strømmen man har brukt. Du er velkommen til å sende oss en e-post til [email protected] dersom du har innspill til hvordan appen kan forbedres. Ønsker deg en riktig fin dag - og god helg! Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkel og grei strøm."

Har COOP-avtale og så langt har vi ingen ting å klage over. Riktig pris og vi har spart mye på avtalen i vinter. 2 prosent i bonus hjelper også.

Svar fra LOS
11.03.2021 09:50
Hei Knut, Takk for trivelig tilbakemelding! Godt å høre at dere er fornøyd med kundeforholdet hos oss! Coop-avtalen har blitt svært populær blant både nye og gamle kunder. Med Coop-avtalen så betaler man alltid gjeldende markedspris for strømmen man bruker, og det er aldri galt med litt medlemsbonus av strømforbruket - spesielt nå som strømprisene har vært høyere enn normalt. Du er velkommen til å kontakte vårt kundesenter dersom det skulle være noe vi kan hjelpe deg med. Ønsker deg en fin dag videre! Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Helt grei"

Helt grei avtale, ingen problem av noe slag😊 har avtale gjennom Coop.

Svar fra LOS
11.03.2021 09:46
Hei Sigmund, Takk for hyggelig tilbakemelding! Det er vel lite som er bedre enn når man har en konkurransedyktig strømavtale uten problemer slik at man kan bruke energien sin på mer spennende ting en strøm 😊 Ikke nøl med å kontakte vårt kundesenter dersom det skulle være noe vi kan hjelpe deg med. Ha en riktig fin dag! Hilsen Sylvia - LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Et mer rotete selskap har jeg ikke vært borti!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alltid tull med fakturering. Om det klages. får man "goddag, mann, hostesaft" til svar. Eller man får ikke svar, men faktura blir i stedet sendt til inkasso. Det kalles service. Selv om jeg - etter å ha byttet leverandør - i e-post har fortalt LOS om mine erfaringer, har de vært freidige nok til å ringe meg opp og forsøkt å friste meg med bedre avtale. Vel - vel - vel !

Svar fra LOS
11.03.2021 09:46
Hei Per, Takk for din tilbakemelding. Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse som kunde hos oss. Det er vanskelig for meg å si noe om hva som kan ha skjedd i ditt tilfelle, men dersom du ikke har fått den hjelpen du skulle ha da du var i kontakt med oss, så må vi selvsagt bare beklage for dette. Vi sender våre fakturaer enten i posten, på e-post eller som eFaktura og AvtaleGiro, avhengig av hva man selv velger. Dersom man savner en faktura eller har problemer med å motta de, så oppfordrer vi alltid til at man kontakter oss så fort som mulig slik at vi kan finne ut av hva som har skjedd før fakturaen forfaller. Dess fortere man tar kontakt, dess lettere er det å finne en løsning slik at man unngår at fakturaen går til inkasso. Vi ønsker selvsagt å hjelpe så godt vi kan, og vi går langt for å imøtekomme våre kunders ønsker. Du er selvsagt velkommen tilbake til oss i fremtiden, dersom du skulle ønske å gi oss en ny sjanse. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Sylvia - LOS
LOS strømpriser
SJEKK OM LOS KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
LOS leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
LOS Topp 5 garanti
Variabel pris - LOS
87 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
772 kr /mnd
57,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
LOS Topp 10 garanti
Variabel pris - LOS
87 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
852 kr /mnd
63,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
LOS God Energi
Timespot - LOS
87 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
880 kr /mnd
66,04 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Coop Strømavtale
Timespot - LOS
87 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
913 kr /mnd
68,45 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
LOS Digitalspot
Timespot - LOS
87 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
924 kr /mnd
69,27 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
LOS Fastpris
Fastpris - LOS
87 omtaler
Etterskuddsvis betaling
1 år bindingstid
Ingen betalingskrav
941 kr /mnd
70,58 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
NSF Strømavtale for medlemmer
Timespot - LOS
87 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
946 kr /mnd
70,95 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Arendal Boligbyggelag medlemsavtale
Timespot - LOS
87 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
956 kr /mnd
71,70 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Sør BBL medlemsavtale
Timespot - LOS
87 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
956 kr /mnd
71,70 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
LOS Ung Spotpris
Timespot - LOS
87 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
966 kr /mnd
72,45 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
LOS Spotpris 19
Timespot - LOS
87 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
969 kr /mnd
72,70 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
LOS Spotpris 29
Timespot - LOS
87 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
979 kr /mnd
73,45 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
LOS Spotpris
Timespot - LOS
87 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
999 kr /mnd
74,95 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
LOS Solstrøm
Timespot - LOS
87 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 033 kr /mnd
77,47 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
LOS Fornybar
Timespot - LOS
87 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 036 kr /mnd
77,72 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
LOS eKunde
Variabel pris - LOS
87 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
1 042 kr /mnd
78,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
LOS Flytende Strøm
Variabel pris - LOS
87 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 088 kr /mnd
81,63 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR