Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 086 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 086 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 086 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
136
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 086 verifiserte omtaler på Bytt.no

Det er håpløst å få tak i dere på telefon ,jeg har i heile dag prøvd uten å lykkes Håpløst!!

Omtale av  Birger M

Har prøvd i heile dag å nå dere på telefon uten å lykkes. Det er aldeles håpløst og ikke i det akseptabelt at det skalk være slik.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:26

Hei Birger! Beklager lang ventetid på telefonen. Vi har veldig mange henvendelser for tiden da vi har en overbelastning av vårt kundessenter. Det finnes flere måter å kontakte oss. Du kan for øyeblikket nå oss på telefon, mail og Facebook. Vi er bevisst på situasjonen og jobber med ansettelse av nye kundeservicemedarbeidere for å redusere ventetiden til vårt kundessenter. For å sikre at våre kunder får dyktige folk som kan hjelpe til med henvendelser så velger vi som alltid kvalitet foran kvantitet. Vi ønsker at våre ansatte skal få hjelp av folk som brenner for god kundeservice og kan bidra med solid kompetanse. Merk at vi utfører endringer med tilbakevirkende kraft. F.eks. hvis du sender mail med ønske om å gjøre en endring på din avtale fra 21.11 og vi svarer deg fra 25.11 så vil endringen fortsatt gjelde fra 21.11. Ønsker deg en god dag! :) Mvh Aaron NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kraftmarkedet er sykt

Omtale av  Trond B

Norgesenergi har en bra pris og er greit nok. Men hele markedet er sykt. Har ingen tillit til hverken kraftselskaper eller politikken som føres.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:24

Hei Trond! Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Det har i lang tid vært stor uforitsigbarhet når det kommer til strøm. Strømmarkedet kan på mange måter sammenlignes med aksjemarkedet da det har svingt opp, ned, høyre og venstre. Vi i NorgesEnergi har alltid et ønske om å være konkurransedyktige og jobber hardt for å tilby best mulig produkt og kundesservice til våre kunder. Vi som strømleverandør er nødt til å ta høyde for endringene som skjer i strømmarkedet. Det er mange faktorer som påvirker prisenene i strømmarkedet som vær, vind, i og -ulandspolitkk, krig, energiforsyning etc. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

For dyrt.

Omtale av  Roar M. H

Trodd jeg skulle bli billigere å bytte, men føler at det blei motsatt. Som trygde er dette ikke noe for meg, for det blei like galt som den forige leverandør.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:19

Hei Roar! Det er ikke alltid så lett å forutse hva som er det billigste i markedet da Spotprisen (markedsprisen) styrer det meste og den har vist seg å være uforutsigbar over lang tid nå. Ta gjerne kontakt med vårt kundessenter via Telefon, Mail eller Facebook dersom du ønsker en grundig forklaring på hvorfor prisen ble som den ble. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Ran på høylys dag!

Omtale av  Jørgen

Bare å holde seg unna! De har gitt inntrykk av at de har meget konkurransedyktige priser, fakturaen jeg mottok i går er nesten 3 ganger dyrere enn mange av mine venner og kollegaer har fått. 4000kr for 750 kw/t det blir ren science fiction!

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:17

Hei Jørgen! Du henviser mest sannsynlig til vår variable avtale som var dyrere i Oktober enn Spotprisen. Selv om det først og fremst er økt forutsigbarhet som er hovedargumentet for å ha denne avtaleformen, så har variabel-prisen vært mer lønnsom enn den gjennomsnittlige spotprisen over flere måneder i både 2021 og 2022. Nå i oktober derimot kom kunder med variabel-avtaler svært dårlig ut. Det skyldes den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Håper dette var oppklarende :) Mvh Aaron NorgesEnergi

Forutsigbar

Omtale av  Eva

Jevnlig informasjonsoppdatering. Kan bli raskere ute med gunstige avtaler.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:13

Hei Eva! Takk for din gode tilbakemelding! Vi skal ta tipset ditt videre da vi alltid ønsker å forbedre oss slik at våre kunder kan være trygge på at de har en konkurransedyktig leverandør i oss. Igjen, tusen takk! Ønsker deg en god dag! :) Mvh Aaron NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Jeg har ikke bedt om pristak tariff jeg ber derfor om spotpris

Omtale av  Ivar F

Det var bra til å begynne med. Men så får jeg en tariff jeg ikke har bedt om. Hvis dette ikke endres til en gunstigere tariff skifter jeg leverandør av strøm

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 11:26

Hei Ivar! Henviser du til vårt tilleggsprodukt "Prissikring" som gir deg mulighet til å binde fastpris over 2 måneders tid? Dette er et fastpristilbud som kunden selv må akseptere da vi ikke har lov til å bekrefte ovenfor kunden. Det er helt valgfritt å binde fastpris. Ta kontakt med vårt kundessenter så kan vi prøve å finne en løsning dersom du ikke er fornøyd med inngått fastpris, dersom dette er tilfellet. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Fryktelig dårlig kundeservice!!!

Omtale av  Erland Ø

Ikke mulig å bytte strømavtale på nett, heller ikke mulig å komme gjennom på telefon til kundeservice. Har sendt mail og bedt om å bli kontaktet, men heller ikke dette har noen virkning. Har vært kunde siden 2015(!!!) men nå vurderer jeg seriøst å bytte. MAKAN!!!

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:10

Hei Erland! Beklager lang ventetid på telefonen. Vi har veldig mange henvendelser for tiden da vi har en overbelastning av vårt kundessenter. Det finnes flere måter å kontakte oss. Du kan for øyeblikket nå oss på telefon, mail og Facebook. Vi er bevisst på situasjonen og jobber med ansettelse av nye kundeservicemedarbeidere for å redusere ventetiden til vårt kundessenter. For å sikre at våre kunder får dyktige folk som kan hjelpe til med henvendelser så velger vi som alltid kvalitet foran kvantitet. Vi ønsker at våre ansatte skal få hjelp av folk som brenner for god kundeservice og kan bidra med solid kompetanse. Merk at vi utfører endringer med tilbakevirkende kraft. F.eks. hvis du sender oss en mail med ønske om en produktbytte den 21.11 og får bekreftelse av dette den 25.11 så vil produkendringen fortsette gjelde fra 21.11. Ønsker deg en god dag! :) Mvh Aaron NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 086 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR