ingen vits å bytte til Telinet hvis du er kunde fra Agva Kraft, de er samme selskapet og man får ikke benytte tilbudet.
Jeg fikk kun noen få uker gratis strøm til avtalt -11,5 kr per kwt. Så begynte de å fakturere annen pris enn den som jeg var lovet i 6 mnd. Styr unna slike luringer!
Må henge meg på det samme som de lenger ned. Etter at ‘tilbudsperioden’ er over så flyttes alle over på Telinet Spotpris. Dette er iofs greit men det som ikke nevnes NOE sted ved inngåelse er at spotpris ‘krever’ Avtalegiro. Ikke eFaktura- avtalegiro. Har man ikke det så blir man krever for forskuddsbetaling. Selv om bransjen fikk TYDELIGE retningslinjer for noen år siden at forskuddsbetaling for privatpersoner skulle UNNGÅS. Men rosinen i pølsa her er da selvsagt at når de da bestemmer seg for å forskuddsfakturere starter moroa: - De fakturerer for FIRE måneder. - De legger til grunn en kWh pris på 87,5!!!! (Nå ligger den på 1-2øre før påslag) - De forutsetter et skyhøyt forbruk (for min del over det dobbelte av hva jeg noensinne har benyttet meg av). Heldigvis var det enkelt å ringe inn og få kreditert faktura men det unntar ikke fra at dette er blodig useriøst. Aldri mer.
Jeg har fått en regning forskuddsvis for 4 mnd (har inngått avtale om etterskuddsvis betaling) med et skyhøyt stipulert forbruk og en pris per kwh som er på 87,50 øre/kwh, altså mer enn 6 ganger prisen som er avtalt. I tillegg er kundeservice stengt kl 15 slik at det ikke er greit å få tak i de for vanlige arbeidstagere. Jeg er svært misfornøyd!
Telinet oppgir at de tar betaling etterskuddsvis. Etter tre måneder krever de plutselig 14 000 kroner i forskudd, uten forvarsel. Til absurde priser.
Ville bytte til avtale som kunne bestilles av nye og eksisterende kunder, men da var det plutselig bare for nye kunder, enda det sto klart og tydelig både nye og eksisterende kunder. Reklamerer for noe som overhodet ikke er tilfelle. Fikk ikke engang noe forklaring. Aldri mer Telinet !!!
Veldig dårlig kundeservice, registrerte meg som kunde og dem registrerte meg som kunde etter jeg hadde purret når netteier stengte måleren. Måtte punge ut med åpning av anlegg pga dem nektet å ta skylden. Har aldri hatt verre kundeservice enn dette. Hold unna!
Jeg byttet strømleverandør i juli og fikk brev fra Telinet om at de skulle tilbakebetale 15.000,- til min konto. Pengene er fremeles ikke kommet og det er snart gått 6 måneder.
Jeg byttet leverandør og hadde da ca kr. 9000,- til gode fra Telinet. Fikk sluttavregning hvor det stod at pengene skulle settes inn på konto 09.08.19. Etter en uke ringte jeg kundeservice og purret på tilbakebetalingen. Fikk svar om at det hadde vært ferietid og person med myndighet til å godkjenne faktura ikke var tilstede som var årsaken til at beløpet ikke var betalt. Fakturaen skulle godkjennes og utbetales omgående var lovnaden. Ingen ting skjedde og jeg purret igjen uka etter, der meldingen var at fakturaen var godkjent og lagt til betaling. Elendig kundebehandling i og med at de har forskuttert meg i mange år med et beløp som ligger høyere enn reelt forbruk og jeg har betalt punktlig. En sitter igjen med følelsen å ha lånt el-selskapet penger. Nå har det gått 3 uker uten at noe har skjedd. Jeg vurderer nå klage til el-klagenemda og evt TV2 hjelper deg, så får vi se om det får fart i sakene.

Telinet er det samme som Agva kraft. Jeg bestilte abonnement med spotpris. Så fikk jeg første regning der det stod fastpris. Akkurat samme skjedde hos Agva kraft. Svindel! Ingenting bra å fortelle om Agva og Telinet, samme selskap og samme svindelforsøk. Går ikke lang tid før man er flyttet til fastpris uten samtykke.
Strømutgiftene ble vesentlig redusert ved bytte til Telinet Energi. Blir spennende å følge utviklingen nå den sponsede perioden utløper.
Har drevet med bytting av strømleverandører en stund nå. Denne avtalen er noe av de som jeg har hatt lengst i strekk. De har holdt det de har lovet, ikke noe tull og god pris
Byttet fra Eidsiva Energi - er godt fornøyd med prosessen med å bytte leverandør. Og prisene er foreløpig som forventet :)
Konkurransedyktig pris og god info via mail. Håper dette vedvarer slik at jeg slipper å bytte igjen! 👍🏼
Telinet lover negativt påslag uten at det er en definert tidsbegrensning på antall dager eller mnd som noen andre leverandører opererer med, men etter 3 dager som kunde ble jeg overført til et abonnement som hadde dobbel pris pr KWt og et årlig påslag (Og selv om jeg byttet strømselskap etter 12 dager fra prisøkning så ble jeg fakturert for 1 år påslag allikevel) De bruker også laaaaang tid på å svare på telefon og mail og det gjør det andre selskapet som de har samme callsenter som Agva
Telinet sendt faktura som skal betale tilbake. Sjekket min side og det skrevet 'betalt' på faktura, men i realiteten ingen penger på konto. De siste to ukene har jeg blitt lovet å motta pengene torsdag i forrige uke og torsdag denne uke (i dag). Skal lage klage til elklagenemda.
Telinet Energi og søster firma AGVA KRAFT gjør systematisk overfakturering og lureri. Jeg har som mange andre opplevd å bli grovt over-fakturert gjennom to år. På det høyeste hadde jeg 11.000 kr til gode. De forandre betingelser og pris og fra den rimeligste strømleverandør blir de dyreste. De bruker lokketilbud til billigstrøm for å lure folk, etterpå skrur de priser opp.
Gode avtaler og et fint service kundesenter. Fint vist man kan sende inn sitt forbruk da det hender det blir et overskudd av KW/t i forhold til det som står på måleren og det man får i regning, noen ganger går det over og i underkant.
Prøver febrilsk å finne logikken i fakturaene, men har enda ikke klart det. Må bare stole på at det er riktig. (Det tror jeg).
Faktura må bli forstålig, slik den er nå er den umulig å forstå. Kundebehandlere bør bli satt inn i det grunnleggende ved fakturaen.
Jeg byttet leverandør og hadde da kr. 2330 til gode fra Telinet. Fikk sluttavregning hvor det stod at pengene skulle settes inn på konto 20.01.19. Etter en uke sendte jeg henvendelse til kundeservice og fikk kun automatisk svar som sa at de var veldig opptatt. Jeg ringte for onsdag og fikk unnskyldning at de har hatt teknisk problemer men han så at det var betaling lagt inn til meg med forfall dagen etter. Nå har det gått en uke uten at pengene har kommet inn.
Regninger som ikke samsvarer med virkelighet, vanskelig å få dialog. Ingen netttilgang på mitt abonnement, noe som burde være selvfølgelig i 2019.
Virker skikkelige med gode priser. Har hatt fastpris i flere år. Fastprisen steg noe i høst, men regner med å ha spart endel likevel.
Jeg fikk i 2011 14500kr i regning på forskudd for strøm i januar og februar tilsammen. De/jeg hadde 20000kr på A-konto når jeg sa opp. Jeg hadde topp 5 avtale som skulle sikre god pris, men betalte 91 øre per kilowatt i januar til og med mars 2011. Helt villt!
Mye frem å tilbake om avtaler som automatisk går over på den verste avtalen de har ved kontraktsutløp, ingen melding i forkant... strømmen har steget fra fastpris 1 år til 23 øre til 70 øre på 2 år. Og noen sinnssyke beløp for forskuddstrekk, jeg vil ha etterskuddsbetaling.