Strøm

Telinet Energi omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Bra
4
av 18 innen
strømselskap
47%
anbefaler
Telinet Energi
Filtrer omtaler
44
18
3
5
64
Sorter omtaler etter
Viser av 134 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telinet Energi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Overfakturering"

Har inngått fastprisavtale for 1 år. Første faktura fra Telinet tilsvarte et halvt års forbruk. Kontaktet kundeservice og fikk ny faktura. Neste faktura var stipulert med enda høyere forbruk. Kontaktet kundeservice på nytt, og ble møtt på en lite hjelpsom måte hvor kundebehandler hevet stemmen og la på. Måtte ringe på nytt og fikk da snakke med en mer profesjonell kundebehandler som nok en gang skulle sende ny faktura. Venter nå på tredje faktura fra Telinet og håper den denne gangen skal være i henhold til reelt forbruk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God avtale."
5 syns denne omtalen er nyttig

Eg har fått 2 gode avtaler med Telinet. Den siste er en fastpris deal. Den var så god at de villle ha forskot, men det er ok. Totalt sitter eg igjen med en suveren og besparende deal.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Papirfaktura kommer ikke bedt om"

Papirfaktura i 2018, ikke bedt om det og ikke mulig å stoppe på nettet
Våkn opp paprifaktura fikk jeg sist før 2010

Svar fra Telinet Energi
10.07.2018 22.39
Bare send oss en mail så kan vi skifte over til efaktura eller pdf på epost. Dette er det du selg som velger.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Småfrekk og lite behjelpelig kundeservice på telefonen.
Dårlig hjemmeside med ingen informasjon til forbrukerene.

Veldig billig strøm, og det er vel det som teller til slutt

Svar fra Telinet Energi
10.07.2018 22.18
Hei, synd du opplevde KS sånn, håper du får en bedre opplevelse neste gang. Send gjerne en mail om du har konkrete forslag til forbedringer av nettsiden. Ellers er vi glad du er fornøyd med prisene våre!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og billig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Alltid skeptisk når noen kommer og vil ha deg til å bytte men med Telinet så var det faktisk enkelt og billig og da blir man jo glad.

Svar fra Telinet Energi
10.07.2018 22.14
Hei Trond,
Supert å høre at du er fornøyd både med pris og enkelhet!
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Tenkte bytte idag, men dette var skremmende lesning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det virker som Telinet overfakturerer kunder (forstår det slik at de betaler tilbake) Dette betyr jo at de låner gratis fra x-antall kunder som de får renter fra bank hos, så betaler de tilbake til kunden uten renter selfølgelig. anbefaler de som opplever dette til og anmelde. Skattemessig som firma kan dette ikke være lovlig (hvis det da er firmaet som får rentegevinsten, eller eierne ) Kynisk.

Svar fra Telinet Energi
10.07.2018 21.14
Vi har både forskudds- og etterskuddsbaserte avtaler og du velger selv hva slags avtale du vil ha.

Jeg vet ikke hva slags lesning du viser til her, men vi gjør selvfølgelig ikke noe ulovlig.
Sven-Egil R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt"
11 syns denne omtalen er nyttig

Telinet utmerket seg med god pris, god kundeservice og svært enkelt å bytte strømleverandør. Valget var derfor enkelt, og jeg har ikke blitt skuffet enda.

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 16.20
Hei Sven-Egil,

Det er fint å høre at du er godt fornøyd!
Hilsen Kundeservice
Elin A. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Behagelige og i møte kommende!"
11 syns denne omtalen er nyttig

Det eg er fornøgd med er at de eg har snakket med hos selskapet, har vært behagelige og har svart på mine spørsmål og forvirring på en forståelig måte, har gitt meg gode råd og veiledning.

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 16.17
Hei Elin, Veldig hyggelig å høre at du du har fått god hjelp. Du er når som helst velkommen til å ta kontakt med oss på mail eller telefon.
Hilsen oss på Kundesenteret
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Utmerket"
11 syns denne omtalen er nyttig

Billig strøm og bra service. Ikke hatt noen form for problemer, innmelding og alt sånt gikk som smurt.

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 15.39
Hei Marius,
Fint, vi ønsker at det skal være enkelt både å bli og å være kunde hos oss!
Hilsen Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra strømavtale"
10 syns denne omtalen er nyttig

Så langt er min avtale med Telinet topp. Tiden fremover vil vite om de vil tilfredstille mine behov.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Utmerket, billig og god strøm"
11 syns denne omtalen er nyttig

Utmerket, billig og god strøm, like stabilt som andre selskap, det eneste kjedelige er det er en faktura gebyr på 50 kr for å ikkje ha samme som leverandøren som en må betale nettleige til.

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 15.38
Hei Steinar,
Fint du er fornøyd med prisen! Jeg tror det er knyttet en misforståelse til dette med fakturagebyr, for det er ingen ekstra pris for å ha nett og kraft separat. Ta gjerne kontakt, så kan vi sjekke det!
Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og billig"
9 syns denne omtalen er nyttig

Det var enkelt å bytte fra min forrige strømleverandør til Telinet Energi. Fikk rask og effektiv kundeservice, og billigere strøm👍

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 15.37
Hei Ane,
Velkommen skal du være, og vi skal gjøre det vi kan for at du fortsetter å være fornøyd!
Hilsen Kundeservice
Karl-Erik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Forutsigbarhet"
10 syns denne omtalen er nyttig

Telinet har så lenge jeg har vært abonnent vært forutsigbare mht levering og pris. Det var enkelt å skifte over abonnement og faktura er oversiktlig og greit.
Anbefales.

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 15.31
Hei Karl-Erik,
Takk for hyggelig tilbakemelding og anbefaling!

Hilsen Kundeservice
Marcos M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rask, enkel og pålitelig"
8 syns denne omtalen er nyttig

Ønsker du å få strøm til god pris uten å måtte tenke deg uttalelige samtaler med kundeservice. Ett tastetrykk og det ordner seg da er det Telinet noe for deg. Vil du ha annet enn det få deg en annen strømleverandør.

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 15.31
Hei Marcos,

Fint du er fornøyd med både pris og enkelhet!

Hilsen Kundeservice
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd med bytte"
8 syns denne omtalen er nyttig

Er veldig fornøyd med å bytte til Telinet Energi.
Enkelt å bytte over, alt fungerer knirkefritt. 😊

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 15.30
Hei Alexander,

Fint å høre at du er fornøyd! Ta gjerne kontakt om det skulle være noe.

Hilsen Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget fornøyd med Telinet Energi"
9 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ingenting å utsette på Telinet Energi, og ser også at de ligger helt i nedre sjiktet prismessig av alle leverandører av energi, så jeg er meget godt fornøyde med Telinet Energi.

Svar fra Telinet Energi
20.06.2018 15.15
Hei Simen,
Takk for en veldig hyggelig tilbakemelding!
Hilsen Kundesenteret
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Det nærmeste man kommer svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Den lave prisen er et rent lokketilbud og straks etterpå havner man i en runddans med oppblåste strømpriser, ufortståelig eller manglende kundeinformasjon og forskuddsvis overfakturering. Ser ut til at strategiene er å få inn friske penger som så brukes til å lokke flere inn i edderkoppnettet. Dette likner mistenkelig på pyramidespill.

De overfakturerer meg opp mot 40.000,- i året og det å få igjen pengene er et evig og tidskrevende mas. Tok flere mnd. første gang, andre gangen brukte de "bare" 1.5 mnd. Nå er kundeavtalen sagt opp og jeg er stadig på deres "kundeservice" for å få en sluttregning og oppgjør, men dette ser ut til å drøye i velkjent stil. Selv om avalen ble sagt opp i april påstår de nå at et sluttoppgjør tidligst kan komme i juni (!).

Kort og greit: styr unna. Telinet er "monkey business" på det aller verste. Underlig at de ikke er stoppet av Forbrukerrådet for lengst.

Svar fra Telinet Energi
24.05.2018 10.34
Ved opphør må vi normalt vente noen uker på grunn av målerstand fra netteier, samt at månedens spotpris skal være avklart.
Hvis det har tatt lenger tid ber jeg om at du tar kontakt direkte med meg på tb@telinet.no så vi jeg ta tak i det umiddelbart.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt å bytte til"
16 syns denne omtalen er nyttig

Vi er kjempefornøyd med kundeservicen, prisen og enkelheten vi får hos Telinet Energi. Anbefales til alle!

Svar fra Telinet Energi
07.05.2018 15.34
Hei Lisa,

Veldig hyggelig å høre at du er så fornøyd,
Vi skal gjøre vårt beste for at det fortsetter sånn!

Vennlig hilsen
Kundeservice, Telinet Energi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skurker"
4 syns denne omtalen er nyttig

Sa opp abonnementet pga. sykt høye regninger, og fikk høre at - selv om de fakturerte fortsatt for 4000+ i måneden - så skyldte de oss over 11000. Vi fikk pengene tilbake, så klart, men jeg fatter ikke hvordan dette er lovlig. Hele opplevelsen var forbausende. Hold dere unna Telinet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lurer deg med falsk pris"
3 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna Telinet Energi/Agva Kraft.
De reklamerer med veldig lave priser som de så endrer uten samtykke senere.
Jeg bestilte 12mnd fastpris til 27,0 øre/kWt men ble fakturert for 35,9 øre/kWt og fikk bare i svar at de hadde endret pris før jeg bestilte. Noe som det ikke var informert om noe sted. Nå har de sluttet og svare meg på mail også.
Er vel det nærmeste man kommer svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"
9 syns denne omtalen er nyttig

Krever alt for mye i forskudd. Fulgte ikke med, men oppdaget plutselig at de skyldte meg over 20.000,-. Sammen med fakturaen lå det to-tre sider med masse tall (pluss og minus), men det var ikke mulig for en menig mann å skjønne og få oversikt over hva det gjaldt.
Da skal det sies at de begynte å sende 'regninger ' på 0,- kroner, altså at jeg begynte på en nedbetaling. Fikk imidlertid på November nå en ny regning fra dem på over 3000,-, sammen med en forklaring på at de har slått seg sammen med Agva Kraft AS. (Telinet begynner nok å få et dårlig rykte).
Det gamle tilgodehavende kunne ikke overføres til det nye firmaet, så jeg ville få utbetalt det direkte "i November".
Jeg jeg ringte dem og krevde at de da skulle ha betalt meg renter for mitt tilgodehavende, de er jo flinke til å ta betalt (8,5%renter) for sein innbetaling fra oss kunder. Svaret det ga meg da var at "de var jo ikke noe bank og kunne ikke gi renter".
Det blir en ny leverandør av strøm for meg - men hvordan skal en unngå å gå i slike feller flere ganger?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Glad i å bli lurt? Bytt til Telinet :-)"
9 syns denne omtalen er nyttig

Først av alt. De er billige - en stund. Helt til du oppdager at de har lurt deg denne gangen også. Jeg er har selvsagt skyld selv siden jeg har vært lit sløv til å finlese efakturaer og avtalevilkår.

Først hadde jeg en avtale hvor jeg forhåndsbetalte - MYE!!! De krevde litt mer enn dobbelt av det jeg brukte, uten å avregne måned for måned, dette resulterte i at jeg ufrivillig lånte Telinet over 10000 kr på et år. Disse pengene måtte jeg så bruke ca 3 måneder med telefoner og eposter frem og tilbake for å få tilbake.

For at de ikke skulle lure meg slik igjen gikk jeg for etterskuddsbetaling - Telinet spotpris web het produktet. Jeg skriver HET, for nå har de avsluttet det produktet og jeg ble da satt automatisk over på Telinet standard variabel. Uten NOE form for varsel. Den dyreste jævla strømavtalen som eksisterer, med 390 kr i årsgebyr og dobbel pris på strøm, hehehe - jeg må jo flire godt, visste jo at jeg kom til å bli lurt igjen. Får prøve å redde stumpene, betale fakturaen på 3000 kr (som skulle vært ca 1300 kr) OG KOMME MEG TIL HE%"#TE BORT FRA DISSE SVINDLERENE!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke så dårlig som omtalene sier"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg startet med billigste avtalen, men etterhvert endte jeg med den dyreste uten at jeg merket det. Men det var kanskje delvis min skyld. Jeg husker en av de første forelesninger i økonomi da min professor fortalte at man alltid starter fra beste posisjon med beste betingelser for å siden flyttes ned stegvis til bunn :) Han snakket for så vidt om bankvesenet, men det gjelder jo overalt.
Jeg byttet strømleverandør for ikke så lenge siden. Jeg måtte ringe og be om at mine tilgodehavendet blir overført. Jeg fikk raskt svar fra kundeservice og ble lovet at det kommer å bli utført i løpet av uken. Og det ble det.
Det var litt dårlig at jeg måtte be om mine penger, men de ble overført veldig raskt. Savner også en avslutningsfaktura, men den kommer kanskje etterhvert.
Men mange omtaler Telinet nesten som ren svindel og jeg var litt bekymret om jeg kommer å få mine penger tilbake i det hele tatt. Men det ble ordnet pent og raskt. Derav to stjerner. Ellers er de ikke å anbefale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fraråder alle som vurderer telinet som strømleverandør å unngå dette. Jeg er student og bor i leilighet med to andre. Vi ble overfakturert så til de grader, og var nødt til å betale nærmere 3500 kroner i måneden. Dette gikk hardt ut over studentøkonomien, og så fort vi gjennomskuet selskapet bestemte vi oss for å bytte. Da ble vi møtt med småfrekke kundebehandlere over telefon. Per dags dato skylder telinet oss nærmere 900 kroner. Disse pengene har vi ikke sett noe til siden vi sa opp i begynnelsen av februar. Jeg jobber nå med å sende en klage til elklagenemda.

Svar fra Telinet Energi
17.07.2017 14.10
Hei Silje,

Dersom du har noe til gode, skal det selvfølgelig utbetales.
Fint om du sender meg en mail direkte på tb@telinet.no, så skal jeg se på det med en gang.

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig selskap som svindler kundene sine"
7 syns denne omtalen er nyttig

Lover billige strømpriser for så å endre avtalen uten å si ifra til kunden. Betaler plutselig fire ganger så mye. Elendig kundeservice med kopier og lim inn svar. Hold dere langt unna!!

Søk Bytt.no