Meny

Telinet Energi omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Bra
1
av 80 innen
strømselskap
52%
anbefaler
Telinet Energi
Filtrer omtaler
66
20
4
5
71
Sorter omtaler etter
Viser av 166 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telinet Energi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra service og problemfritt selskap:-)"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri hatt noe problem gjennom de 8 årene jeg har vært kunde. Bra service pr telefon når det har vært behov.

Andreast
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og greit"
4 syns denne omtalen er nyttig

Valgte Telinet/Agva Kraft på bakgrunn av Forbrukerrådets strømbarometer og ser at de fortsatt ligger på topp der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøst, elendig strømselskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

Avtale med forhåndsbetaling. Da avtalen ble sagt opp hadde telinet hentet inn 14000 for mye, hvilket er mer enn vår årlige totale kostnad på strøm. Vi måtte purre i mange omganger for å få pengene tilbake. Useriøst. Jeg anbefaler alle sterkt å styre unna telinet og datterselskapet Agva

Steffen H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikkje konkurransedyktige på pris over tid."
4 syns denne omtalen er nyttig

Fekk ein rimeleg straumavtale i 1.5 mnd. Etter dette vart eg overført til eit anna abonnement, utan mitt samtykke, som var 38% dyrare.

Morten A. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"De leverer som de skal"
5 syns denne omtalen er nyttig

Det har vært et knirkefritt samarbeid mellom oss og Telinet. Det eneste så trekker litt ned er at de ikke tilbyr en samlet faktura for både nettleie og strømforbruk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Var veldig fornøyd med Telinett de første månedene, så byttet de fra etterskudd til forhåndsbetaling. Dette ble gjort uten noe form for varsel og forbruket de stipulerer er helt hinsides. På første faktura ble fasiten etter avregning mot reelt forbruk en tilbakebetaling av forskud på 326% høyere enn det var brukt kraft for. Men toppen av frekkhet er at de på neste faktura fakturerer renter på de pengene jeg har betalt for mye på forrige faktura. Selv om det ikke er snakk om mange kroner er det Telinet som har fått "låne" penger av meg. Hvis det er noen som skal få en rentefordel da er det i tilfelle kunde og ikke Telinet.

Svar fra Telinet Energi
10.10.2018 14.54
Dette beror på en misforståelse, antagelig sammenligner du to ulike perioder. Vi tar kun rente ved for sen betaling, aldri på bakgrunn av at forskudd avviker fra reelt forbruk. Ta gjerne kontakt med meg, så kan jeg sette deg over på en annen avtaletype. tb@telinet.no
Ingeborg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri. Her endrer de plutselig fra etterskuddsbetaling til forskudd uten noe forvarsel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her endrer de plutselig fra etterskuddsbetaling til forskudd uten noe forvarsel.. Stod på faktura jeg hadde økt fra 109kWh i mnd til 750kWh?? Fra en måned til en annen?

Sinnsykt.

Svar fra Telinet Energi
09.10.2018 14.26
En økning fra 109 til 750 kWt fra en måned til en annen høres mye ut. Jeg tar gjerne en titt på saken og dersom du er på en forskuddsavtale må du gjerne bytte til etterskudd om dette er ønskelig. tb@telinet.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig og bra"
10 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd med billig strøm. Ikke noe tull her. Eneste jeg gjorde feil var å binde meg for bare 3 måneder. Skulle valgt 1 år når jeg hadde mulighet. Nå ender jeg snart opp med dyr spotpris. Bra med etterskudd betaling. God kundeservice pr mail. Svarer rimelig kjapt.

Svar fra Telinet Energi
09.10.2018 13.58
Hei Frank, så hyggelig å høre at du er fornøyd! Du gjorde lurt i å binde strømprisen i sommer, for de høye innkjøpsprisene hadde vi virkelig ikke forventet. Heldigvis har alt regnet i det siste gjort at prisene ser ut til å normalisere seg mot vinteren.
Per V. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Faktura"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sender varsel på faktura som er betalt 3 uker før. De har dårlig rutiner.
Internett siden er ubrukelig. De svarer ikke på tlf.

Svar fra Telinet Energi
03.10.2018 08.18
Hei, Dette vil jeg gjerne undersøke. Send meg gjerne en mail på tb@telinet.no .
Vi har ikke hatt kø på telefon de siste dagene, så da har du nok hatt uflaks.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God kundeservice!"
11 syns denne omtalen er nyttig

Er veldig fornøyd med kundeservicen hos Telinet Energi!! De tar vare på sine kunder, og er også veldig bra pris på strøm.

Svar fra Telinet Energi
25.09.2018 13.27
Hei Turid,
Takk for en veldig hyggelig tilbakemelding!
Vi skal gjøre vårt beste så du fortsetter å være fornøyd :)
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
"Supert"
12 syns denne omtalen er nyttig

Veldig bra at dere opplyste om fast pris den gangen jeg gikk inn for denne avtalen. Har ingen negativ opplevelse hos dere. Mvh Viggo

Svar fra Telinet Energi
29.08.2018 15.52
Hei Viggo,
Så bra at du har fått tegnet fastprisavtale, det har nok vist seg å være veldig lurt denne sommeren!
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Telinet / Agva ?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter å slått til på tilbud fra Telinet vart eg overført til Agva Kraft. Bekreftelse på ny kraftavtale inneholdt ingen dokumentasjon på kva avtale som var inngått.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Nummer1"
9 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en Mail fra Telinet om jeg kunne skrive en omtale etter sommerens oppgang i strømpriser, som ikke har vert synelig hos dem. Tenker det fortjener dem faktisk. Har nå hatt Telinet i, ja tror det er på 3 året om jeg ikke tar feil. Det er den eneste regningen jeg får som ikke overrasker. Har snakket med leverandøren 1 gang å det var da jeg tegnet en avtale med dem, dem ga meg informasjon om prisene deres på en måte som selv Far kan forstå. Har fått en del tilbud om strøm fra andre men, nei 😄 Aldri! vert på tanken til å slippe Telinet under den tiden jeg har brukt dem. Så takk Telinet 🙂

Svar fra Telinet Energi
06.09.2018 14.05
Hei Svein,
Det var en utrolig hyggelig karakteristikk å bli kalt Nummer1!
Takk for fine ord, hilsen oss på Kundeservice i Telinet.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sikkert bra og billig strøm. Da jeg tegnet abonnementet ble jeg lovet 1 mnd gratis strøm. Dette var så konkret at selger så at mnd nr 2 var gratis slik at jeg fikk en full mnd. Var i kontakt med kundeservice i forhold til dette, ca 1mnd er tegning. Da var det plutselig et annet abonnement, og frittstående selger som hadde lovet bort dette. I stedet for å løse problemet opplever jeg kunderådgiver frekk og nedlatende. Jeg måtte gjerne bytte leverandør hvis jeg var så misfornøyd, men jeg måtte huske på at da måtte jeg betale gebyr for brudd på avtale. Aldri opplevd og håper aldri jeg får oppleve en slik behandling av en kunderådgiver igjen og spesielt av en ny kunde. Skifter leverandør så fort det lar seg gjøre og advarer andre mot dette useriøse selskapet. Greit å selge "billig" strøm, med 'billig" kundeservice. Burde i det minste forvente at inngåtte avtale muntlig/ skriftlig følges. Bunn i bøtta kundeservice

Svar fra Telinet Energi
29.08.2018 15.41
Hei Tore, Dette høres ikke ut som noen god kundeopplevelse. Fint om du sender meg en mail, så skal jeg få sett på det med en gang: tb@telinet.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Beste strømleverandør i Trondheim"
6 syns denne omtalen er nyttig

Det er bare to ting jeg spør i en strømleverandør, gode priser og god kundeservice. Telinet Energi oppfyller begge kriterier. Mye bedre enn min siste strømleverandør.

Gutti G. H
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ny kunde"
7 syns denne omtalen er nyttig

Byttet nettopp til Telinet Energi og det har vært en positiv opplevelse. Selve skiftet var enkelt å utføre og prisene er bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Overfakturering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har inngått fastprisavtale for 1 år. Første faktura fra Telinet tilsvarte et halvt års forbruk. Kontaktet kundeservice og fikk ny faktura. Neste faktura var stipulert med enda høyere forbruk. Kontaktet kundeservice på nytt, og ble møtt på en lite hjelpsom måte hvor kundebehandler hevet stemmen og la på. Måtte ringe på nytt og fikk da snakke med en mer profesjonell kundebehandler som nok en gang skulle sende ny faktura. Venter nå på tredje faktura fra Telinet og håper den denne gangen skal være i henhold til reelt forbruk.

Svar fra Telinet Energi
23.08.2018 14.33
Hei Anne,
Jeg kjenner ikke saken din, men slik du beskriver den forstår jeg at du har vært veldig uheldig. Slike ting skal ikke forekomme. Dersom det fortsatt skulle være noe, må du gjerne ta kontakt med meg direkte på mn@telinet.no.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God avtale."
11 syns denne omtalen er nyttig

Eg har fått 2 gode avtaler med Telinet. Den siste er en fastpris deal. Den var så god at de villle ha forskot, men det er ok. Totalt sitter eg igjen med en suveren og besparende deal.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Papirfaktura kommer ikke bedt om"
1 syns denne omtalen er nyttig

Papirfaktura i 2018, ikke bedt om det og ikke mulig å stoppe på nettet
Våkn opp paprifaktura fikk jeg sist før 2010

Svar fra Telinet Energi
10.07.2018 22.39
Bare send oss en mail så kan vi skifte over til efaktura eller pdf på epost. Dette er det du selg som velger.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Småfrekk og lite behjelpelig kundeservice på telefonen.
Dårlig hjemmeside med ingen informasjon til forbrukerene.

Veldig billig strøm, og det er vel det som teller til slutt

Svar fra Telinet Energi
10.07.2018 22.18
Hei, synd du opplevde KS sånn, håper du får en bedre opplevelse neste gang. Send gjerne en mail om du har konkrete forslag til forbedringer av nettsiden. Ellers er vi glad du er fornøyd med prisene våre!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og billig"
11 syns denne omtalen er nyttig

Alltid skeptisk når noen kommer og vil ha deg til å bytte men med Telinet så var det faktisk enkelt og billig og da blir man jo glad.

Svar fra Telinet Energi
10.07.2018 22.14
Hei Trond,
Supert å høre at du er fornøyd både med pris og enkelhet!
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Tenkte bytte idag, men dette var skremmende lesning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det virker som Telinet overfakturerer kunder (forstår det slik at de betaler tilbake) Dette betyr jo at de låner gratis fra x-antall kunder som de får renter fra bank hos, så betaler de tilbake til kunden uten renter selfølgelig. anbefaler de som opplever dette til og anmelde. Skattemessig som firma kan dette ikke være lovlig (hvis det da er firmaet som får rentegevinsten, eller eierne ) Kynisk.

Svar fra Telinet Energi
10.07.2018 21.14
Vi har både forskudds- og etterskuddsbaserte avtaler og du velger selv hva slags avtale du vil ha.

Jeg vet ikke hva slags lesning du viser til her, men vi gjør selvfølgelig ikke noe ulovlig.
Sven-Egil R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt"
14 syns denne omtalen er nyttig

Telinet utmerket seg med god pris, god kundeservice og svært enkelt å bytte strømleverandør. Valget var derfor enkelt, og jeg har ikke blitt skuffet enda.

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 16.20
Hei Sven-Egil,

Det er fint å høre at du er godt fornøyd!
Hilsen Kundeservice
Elin A. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Behagelige og i møte kommende!"
13 syns denne omtalen er nyttig

Det eg er fornøgd med er at de eg har snakket med hos selskapet, har vært behagelige og har svart på mine spørsmål og forvirring på en forståelig måte, har gitt meg gode råd og veiledning.

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 16.17
Hei Elin, Veldig hyggelig å høre at du du har fått god hjelp. Du er når som helst velkommen til å ta kontakt med oss på mail eller telefon.
Hilsen oss på Kundesenteret
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Utmerket"
13 syns denne omtalen er nyttig

Billig strøm og bra service. Ikke hatt noen form for problemer, innmelding og alt sånt gikk som smurt.

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 15.39
Hei Marius,
Fint, vi ønsker at det skal være enkelt både å bli og å være kunde hos oss!
Hilsen Kundeservice
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR