Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Telinet Energi omtaler og erfaringer

96 verifiserte omtaler
2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
12
av 15 innen
strømselskap
38%
anbefaler
Telinet Energi
Filtrer omtaler
19
16
2
4
55
Sorter omtaler etter
Viser av 96 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telinet Energi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fraråder alle som vurderer telinet som strømleverandør å unngå dette. Jeg er student og bor i leilighet med to andre. Vi ble overfakturert så til de grader, og var nødt til å betale nærmere 3500 kroner i måneden. Dette gikk hardt ut over studentøkonomien, og så fort vi gjennomskuet selskapet bestemte vi oss for å bytte. Da ble vi møtt med småfrekke kundebehandlere over telefon. Per dags dato skylder telinet oss nærmere 900 kroner. Disse pengene har vi ikke sett noe til siden vi sa opp i begynnelsen av februar. Jeg jobber nå med å sende en klage til elklagenemda.

Svar fra Telinet Energi
17.07.2017 14.10
Hei Silje,

Dersom du har noe til gode, skal det selvfølgelig utbetales.
Fint om du sender meg en mail direkte på tb@telinet.no, så skal jeg se på det med en gang.

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig selskap som svindler kundene sine"

Lover billige strømpriser for så å endre avtalen uten å si ifra til kunden. Betaler plutselig fire ganger så mye. Elendig kundeservice med kopier og lim inn svar. Hold dere langt unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"0 service - useriøs aktør - krever renter på innestående beløp (har betalt for mye i forskudd!)"

Useriøs aktør.
Har forlengst opprettet avtalegiro med Telinet. Likevel sender de meg faktura der de krever forhåndsbetalt 4x estimert forbruk for neste periode. Trekker fra ca. 350, - for mye betalt fra forrige periode OG klarer å beregne seg 8,5 % rente!!!
Unødvendig å si at kundeservice ringer opp og kobler ut på telefon og at nettsidene ikke fungerer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Overfører meg til sitt datterselskap, som krever 3 mnd forskudd på strøm"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyrere i forhold til de andre selskapene, og etter og ha hatt i ett år overfører de kundeforholdet til sitt datterselskap som uten forvarsel krever 3 mnd forskudd på strøm.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare billige, korte lokketilbud, deretter skrus prisene opp dramatisk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vet ikke noe som er bra. Var kunde hos Agva, som skrudde opp prisene drastisk. Skiftet til et kampanjetilbud hos Telinet sist jul. Etter 1 måned ble prisene skrudd opp til det 5-dobbelte. Dyrere enn de fleste andre leverandører. Og så har de slått seg sammen med Agva, som jeg ikke ønsker være kunde hos noen sinne mer.

Finnes ikke noen minside der du kan følge med på hva som skjer med dine strømpriser. Elendige nettsider. Ligg langt unna om du ikke tenker følge med daglig på hva som skjer med dine strømpriser, og hvilken avtale du muligens har.

Jeg går tilbake til Gudbrandsdalen, som blir billigst i lengden!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Overfakturer, fortsetter å overfakturere selv om du har penger godskrevet hos dem"
2 syns denne omtalen er nyttig

Overfakturerte over flere år. Sa de skulle tilbakeføre over 5000 kr til meg som kunde, men har beholdt pengene. Fortsatte å forhåndstrekke mer enn forbruk fra godskrevet konto. Begynte å sende ut faktura igjen når det fortsatt er 3500 kr til gode. Sendte faktura som kom fram i posten 2 dager før forfall (kanskje på grunn av påske), når jeg har hatt elektronisk faktura tidligere.

Svar fra Telinet Energi
20.04.2017 14.57
Hei Yngve,

Dette vil jeg gjerne ta en titt på. Kan du sende meg en mail direkte på mn@telinet.no så skal jeg se på det med en gang!

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Changed the pricing on fixed price plan without any notice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Very unhappy with Telinet Energi. Kept my own copy of the terms and conditions when I signed up to their Spotpris Web plan in April 2016. There was no mention of any possibility to change the price within the first 12 months.

Absoultely shocked to find that a 10 øre/kWh påslag and 49 kr/month gebyr was introduced in January 2017, in violation of the terms and conditions of the contract.

Furthermore, no notice was given to me before the change, in violation of Forbrukerombudet requirements (see Section 6 in https://forbrukerombudet.no/content/2016/09/standard-kraftleveringsavtale-2016.pdf).

Telinet customer service refused to admit any wrong doing on their part, so I'm going to refer my complaint to Elklagenemnemnda.

Svar fra Telinet Energi
19.04.2017 16.47
Hi Tyson,

I'm afraid I don't totally get Your message. You are writing that you have a fixed price plan but then later In you post you are writing that you have the “Spotpris web” price plan which is a price plan that changes price from day to day.

It’s hard to help you here but if you contact our customer service, we will try to explain the situation to you and try to find a solution.

Best Regards,
Telinet, Customer service
Fabian Ø
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lokketilbud og svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telinet drev en julekampanje i fjor hvor kunder fikk gratis strøm i én måned og en svært lav sats på 14,90 øre/kwth. Strømmen var svært billig i to uker før de skrudde opp prisen til 19,80 øre/kwth. Ok, de må tjene litt penger på dette, tenkte jeg. 19,80 øre er fortsatt en bra deal. Én uke etter det skrudde de opp prisen ytterligere til 39 øre/kwth, for så å ende opp mot 69 øre/kwth bare to uker etter dette! Fikk en svimlende strømregning på 1700 kr, altså dyrere enn nettleia!

For de som ikke følger med og oppdaterer seg på strømprisene er Telinet et selskap man må styre langt unna! De drar deg inn med et lokke tilbud for så å tredoble prisen bare en måned etter de har fått deg med. Useriøs business, kommer aldri til å ha noe med dette selskapet å gjøre igjen.

Erlend S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Unngå Telinet"

Unngå dette selskapet. Useriøst. Strømavtalene virker billige og kommer ofte bra ut på prisbarometrene, men påslagene i pris kommer etter kort tid. Vi hadde en avtale med forskuddsvis betaling, hvor selskapet hadde tatt inn >14000 kr i for mye forskudd. Måtte mase for å få igjen dette når avtalen var sagt opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De kan ikke drive lovlig business?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her blir mange svindlet!

Lokketilbud og priser som endrer seg på få dager, enda kontrakt sier 14 dagers varsel... Skyhøye påslag!

Forhåndsfakturering og umulig å følge med på.

Har hørt de ikke har regnskapet sitt i orden, så om firmaet skylder dere penger, sørg for å få de tilbake snarest, før det går galt!

Forbrukerombudet burde sjekket opp litt nærmere her!

Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kjeltringer som må anmeldes for svindel"

Forskuddsfakturering med høye beløp. Har aldri før fått beskjed om mitt tilgodehavende i løpet av 3 år som kunde før det dukket opp et brev ved juletider 2016. Der stod det at mitt tilgodehavende var 22000. Jeg var i sjokk. Klagde og pengene skulle komme på min konto. Ingen penger kom. Klagde igjen. Ingen penger kom. Svarte at penger skulle komme på konto i løpet av 1 uke. Ingen penger kom. Klagde. Svarte ikke på mail. Sendte mail i retur lurte på hvorfor de ikke svarte på mail. Så fikk jeg et brev i posten om at pengene var overført til konto. Men det var ikke på min bankkonto men deres egen. Snakk om kjeltringer. Nå gidder jeg ikke mer. Byttet strømleverandør for 2 dager siden. Hvis jeg ikke får pengene mine som jeg har tilgode kommer jeg til å gå rettens vei til en anmeldelse av dette selskapet. Her prøver de å holde på kundene sine ved å holde tilbake kundens penger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Utspekulert snyteri!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi gikk vis "elskling.no" for å finne rimelig leverandør, og Telinet dukket opp. Kunne garantere billigste markedspris med 14,9 øre. Med etterskuddsvis fakturering og ingen varsel om prisøkning, er regningen på 63 øre pr kWh. Lureprisen holdt i en uke. Dropp Telinet!!! De pumper penger fra uinformerte kunder. Svineri!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Stay away!"
4 syns denne omtalen er nyttig

1. Cheating price strategy. Announced 14.9 øre/kWh to grab clients, 4 days at 19.9, 10 days at 39.9, then raised to 63 øre/kWh, which is double of most of suppliers.
2. Promised 1 week warning of price changes. Never send warning!
3. Free monthly cost on contract, but charge 49 Kr / Mon
4. You must control E-invoice before automatical payment. Invoices are confusing.
5. Five days response time on email with 2 reminders. Just answered some of my questions.
Telinet Energy is the most expensive supplier I have used in 10 years. Never touch it again!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hver gang jeg ringer telinet for spørsmål, tar det ikke lange tiden for svar. De er hyggelig og løser problemet raskt og enkelt. Billig er de og! 😊.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke bruk Telinet"
5 syns denne omtalen er nyttig

Her hopper prisen fra 19øre kw til 70øre kw uten varsel, dette uten varsel og du får en regning langt over normalen.

Svar fra Telinet Energi
21.03.2017 10.28
Hei Kaare,

Det er riktig at prisen endrer seg etter introduksjonstilbudet og vi kan opplyse om at vi og bransjen generelt har begynt med standardisert prisvarsling. En fin ting med våren er at nå går det mot lavere kraftpriser!

Vennlig hilsen
Telinet Energi, Kundeservice
Strømkunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Drittsekker"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ga meg et lokketilbud, etter en uke 5 ganget de prisen. De er langt over dobbelt så dyre på normalpris.

Svar fra Telinet Energi
21.03.2017 10.50
Hei,

Det er beklagelig at du har hatt en så dårlig opplevelse. Vi har kampanjetilbud og det innebærer en ren sponsing av strøm. Dette gjøres som en velkomst og etter det er vi konkurransedyktige på pris. Ta gjerne kontakt om du vil at vi skal finne en annen avtale til deg, vi har ingen bindingstid annet enn på fastpris.

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig i 12 år"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk et tilbud gjennom BA for hundre år siden (eller i hvert fall 10-12...) Som eg slo til på og får fortsatt billig spotpris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Føler meg lurt"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hadde kampanje tilbud. Etter 2 uker skrudde de opp prisen og etter 3 uker doblet de prisen. Føler meg direkte lurt. Aldri mer Telinet for meg.

Svar fra Telinet Energi
23.02.2017 13.02
Hei Geir,

Vi beklager at du har opplevd det slik. Det er riktig at vi har velkomsttilbud, men vi skal også være konkurransedyktige etter at dette er over. Vi er midt på vinteren nå, og da er dessverre innkjøpsprisene høye.

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Utspekulert"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er visse vilkår som er inkludert i noen av strømavtalene som man ser bare en gang under bestillingen. I ettertid finner man ikke de fullstendige vilkårene på websiden og de blir heller ikke sendt på mail. En slik vilkår fastsetter at dersom man ikke opprette BÅDE e-faktura og AvtaleGiro, så går avtalen over i det de kaller for 'Standard Variable', som har en skyhøy KWt pris på over det tredobblede av avtaleprisen. Dette er utspekulert og lite forbrukervennlig!

Svar fra Telinet Energi
23.02.2017 13.01
Hei,

På alle våre produkter som har krav om efaktura og avtalegiro står dette tydelig fremhevet i tillegg til at det står i vilkårene. Grunnen til dette kravet er at vi får reduserte kostnader som gjør at vi kan holde lave priser. Men hvis du ordner det i ettertid kan vi bytte deg over til den billige avtalen igjen, for det er ingen bindingstid. Du må gjerne ta kontakt om vi skal hjelpe deg med noe!

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Webjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bevisst overfakturering"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mulig Telinet er blant de billigste, men de overfakturer systematisk på forskudd og tilbakebetaling ved årsoppgjøret kommer først når man maser. Jeg har brukt de i mange år, men nå gidder jeg ikke mer mailing frem og tilbake om store fakturaer som skal krediteres og sendes på nytt.

Svar fra Telinet Energi
23.02.2017 13.33
Hei Webjørn,

Vi vil gjerne opplyse om at vi også har avtaler med etterskuddsbetaling. Det kan virke som om det ville passe bedre for deg. Ta gjerne kontakt om vi kan hjelpe deg med noe!

Vennlig hilsen
Telinet Energi, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Ser bra ut, men svarer de på det du spør om?"

Har prøvd å legge til en avtale til, hytta, men kan ikke se å ha mottatt svar fra kundeservice på denne enda det har gått mer enn en uke? Mulig at tjenesten er helautomatisk, og at slike forespørsler på mail ikke blir sett? Uansett savner svar på mitt spørsmål.
Utenom det ser det bra ut.

Svar fra Telinet Energi
30.01.2017 18.28
Hei John A,

Du skal absolutt få svar, hvis ikke beklager jeg.
Om du fortsatt savner svar er det fint om du kontakter meg på lt@telinet.no

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS
Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Telinet er et ryddig og greit firma å forholde seg til"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra:
Fleksible med flere valgmuligheter.
Bra priser ikke minst.
Veldig hyggelige og hjelpsomme på kundeservice og at man kan ringe å spørre når det er noe man lurer på.

Svar fra Telinet Energi
16.01.2017 16.23
Hei Erik,

Dette var veldig hyggelig tilbakemelding å få!

Mvh
Telinet Energi, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tilbakebetaler ikke tilgodebeløp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telinet har overfakturert meg over lengre tid, og sluttavregning etter bytte av kraftleverandør i november viste flere tusen kroner til gode. Beløpet er etter 2 måneder fortsatt ikke tilbakebetalt, og jeg får heller ikke svar når jeg henvender meg skriftlig til kundeservice.

Saken er nå klaget inn til elklagenemda.

Svar fra Telinet Energi
16.01.2017 16.22
Hei Stein,

Jeg ser det har blitt en stor forsinkelse her og beklager det. Pengene er nå sendt. Skulle det være noe, er det bare å ta kontakt direkte på lt@telinet.no

Mvh
Telinet Energi, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Helt latterlig kundebehandling"

Man tegner en Telinet Variabel avtale som endres til Telinet Standard uten å informere. Avtalen ble endret tilbake Telinet Variabel, men da stiger prisen til langt over det konkurrentene har, 59øre/kwt. Forutsetter dessuten avtalegiro slik at regningen betales automatisk i nettbanken. Alt for å hindre at kunden aktivt sjekker faktura for evt. feil eller forhøying av priser. Godt råd, hold deg unna Telinet!

Svar fra Telinet Energi
16.01.2017 16.21
Hei Vegar,

Prisene har dessverre vært høye i det siste, det gjelder alle leverandører. Årsaken til kravet om avtalegiro/efaktura er å holde kostnadene og dermed prisene nede. Efakturaen er absolutt lett å kontrollere, den er jo tilgjengelig hele tiden.

Mvh
Telinet Energi, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kjeltringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere vekk fra denne aktøren, de bruker deg som bank! Og er direkte useriøse!

Jeg har tilgode 35.000 etter oppsigelse av mitt abonnement som jeg ba overført for 2 mnd siden. Når jeg kikket på kontoen min i går var de fortsatt ikke kommet inn.
Jeg tok en telefon inn i dag og spurte om hvorfor? Svaret var at de ikke hadde hatt kapasitet da de kun er 4 ansatte og den som betaler ut penger er sykemeldt, jeg kunne heller ikke forvente meg pengene mine den nærmeste tiden.
Bare det at jeg har 35.000 tilgode etter tre års forbruk på hytta sier sitt, dette er lang over grensen!

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap