Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 081 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 081 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 081 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
659
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no

Billig strøm.

Omtale av  Liv S

I disse tider da mange i Norge har dyr strøm, har jeg så billig strøm som aldri før! Så da må jeg jo være veldig fornøyd!

Svar fra NorgesEnergi
17.08.2022 12:02

Hei Liv S, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på å høre at du er fornøyd med strømavtalen din hos NorgesEnergi. Ønsker deg en fortsatt fin sommer! mvh Nina - NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

De fakturerer feil forbruk

Omtale av  Birgit

Sjekk at forbruket er riktig. Det blir sendt faktura med grove feil i forbruket. De hadde 3 doblet forbruket. De tok ikke skyld, men skyldte på Enett, men Elnett skyldte på NorgesEnergi. NorgesEnergi burde reagert på det høye forbruket,spesielt fordi det er ferietid .Forbruket var mye høyere enn i de kaldeste vintermånedene. NorgesEnergi må passes på. De er ikke til å stole på. Strømmen er dyr nok om de ikke skal klusse med forbruket som de tredoblet.

Svar fra NorgesEnergi
17.08.2022 12:01

Hei Birgit, Vi bruker forbrukstallene vi mottar fra din netteier. Dersom det er feil med forbruket som er registrert, er vi derfor avhengige av å motta korrigeringer fra din netteier. Så snart vi mottar korrigeringer fra nett, vil korrigeringene fremkomme av fakturaen din fra oss. Kontakt derfor gjerne din netteier dersom du mener forbruket er feil. Skulle det være noe mer vi kan hjelpe deg med må du gjerne kontakte vårt kundesenter per tlf: 38 10 00 80. Mvh Nina - NorgesEnergi

Ble lurt !

Omtale av  Heidi B

Jeg spurte flere ganger om dette skulle bli billigere for meg! Det ble utelatt at det kom moms oppå! Og jeg er ikke momspliktig ! Så gratulerer til meg! Som nå betaler 25 % mer enn før!! Og 12 mnd ab. Føler meg så lurt! Lurer på om det faktisk er lov med slik falsk markedsføring???

Svar fra NorgesEnergi
17.08.2022 11:57

Hei Heidi, Det er svært beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med din strømavtale hos NorgesEnergi, det ønsker vi selvsagt ikke. Det er vanskelig å besvare din omtale nærmere ifht hva som kan ha skjedd uten å ta en nærmere kikk på ditt kundebildet hos oss. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte vår kundesenter for nærmere informasjon. Dersom dette gjelder privatavtale kan du kontakte oss per tlf: 38 10 00 80, dersom det gjelder bedriftavtale kan du nå oss per tlf: 38 10 00 81. Mvh Nina - NorgesEnergi

Lureri

Omtale av  Elvis O

Blir lurt for å betale på noe som ikke man har bestilt. Ingen tar noen ansvar, og ingen som ringer opp igjen.

Svar fra NorgesEnergi
15.08.2022 11:53

Hei Elvis, Man skal alltid få god informasjon om strømavtalen ved avtaleinngåelse, jeg beklager derfor dersom du ikke opplever å ha mottatt tilstrekkelig informasjon -og ønsker selvsagt å undersøke dette nærmere. Kontakt gjerne vårt kundesenter per tlf: 38 10 00 80. Dersom du velger å legge igjen telefonnummeret ditt skal du bli oppringt så snart en kundebehandler er ledig. Du kan også kontakte oss via vårt kontaktskjema om ønskelig: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Nina - NorgesEnergi

Bra priser til tross for advarsler

Omtale av  Liridon

Synes de har holdt seg godt på prisene. Har tegnet avtalen gjennom elkjøp som det ble sterkt advart mot, men likevel har dette vært noe av det bedre og mest stabile jeg har hatt. Bytt.no forvirres lett når jeg plotter inn data fra avtalen min og viser meg langt dyrere avtaler som de mener er mye bedre enn det jeg har. Har i dag påslag på 4,49øre/kwh og betaler 5kr/mnd i fast avgift. Alle de andre tilleggsproduktene ble avbestilt samme dag som avtalen ble inngått. Avtalen heter Gul Spot Lavpris. Positivt - Mine sider inneholder mye info - Konkurransedyktige priser - Meget lav fastpris over lang tid (brukt dem i snart 2 år) - Lavt påslag over lang tid (brukt dem i snart 2 år) - Vært i kontakt med kundeservice 2 ganger, vært kjempegreit å snakke med dem. Negativt - De valgte å avslutte gjennomfakturering for nettleien... FYYYY. Egentlig -1 stjerne bare for dette, men trekker ikke for den da dette er en ekstra kostnad for dem. Hjelper ikke å unnskylde seg med at det er lettere å forstå hva jeg betaler for, for energi delen har ikke endret seg. Det eneste som har skjedd nå er at nettleien har blitt fjernet fra fakturaen. Jeg kan godta at dette koster dere litt mer å kreve inn, men nettopp dette ville vært med på å styrket kundens tilfredshet. - De har ett merkelig skjult påslag på alt fra 1-5 øre på spotprisen som de ikke spesifiserer og som ikke henger på greip i forhold til noe som helst. -2 stjerne kun for dette. Fjerner de det skjulte påslaget så skal de få 5 stjerner lett.

Svar fra NorgesEnergi
15.08.2022 11:50

Hei Liridon, Tusen takk for din tilbakemelding! Det er hyggelig å høre at du synes strømavtalen din var stabil og at du var fornøyd. Som du nevner har vi ikke lenger gjennomfakturering med noen netteiere, og vi setter pris på din tilbakemelding angående dette. Det ble bestemt å fjerne gjennomfakturering, i hovedsak fordi mange kunder slet med å forstå forskjell på strøm og nettleie. VI er klar over at dette ikke gjaldt alle kunder, og at mange gjerne hadde ønsket gjennomfakturering fortsatt, men dessverre har vi ikke mulighet til å ha denne løsningen for kun noen få kunder. Det må enten være for alle våre kunder eller ingen av våre kunder. Når det gjelder påslaget du nevner, så skal vi ikke ha noen skjulte påslag i avtalen. Vår standardavtale, Spotpris, har en fast månedsavgift på 49 kroner i tillegg til strømprisen, men ingen ørespåslag. Det høres ut som du står på en litt eldre avtale, Gul Spot Lavpris, men kontakt oss gjerne dersom du vil vi skal sjekke om du har den beste avtalen vi kan tilby eller om vi kan gjøre det billigere for deg. Ha en fin dag, og en fortsatt god sommer! Mvh Arne - NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Service

Omtale av  Eva L

Kort ventetid Veldig god hjelp. Forståelig forklaring fra kundeservice

Svar fra NorgesEnergi
09.08.2022 10:26

Hei Eva, Takk for tilbakemeldingen din! Det er veldig kjekt å høre at du hadde en god opplevelse med vårt kundesenter, og at det var kort ventetid. Ønsker deg en fortsatt god sommer! Mvh Arne - NorgesEnergi

Svindla far min

Omtale av  Roger

Dei ringte og spørte mange spørsmål og låste han som kunde krevde 3000kr for heile operasjonen.

Svar fra NorgesEnergi
10.08.2022 15:10

Hei Roger, Takk for tilbakemeldingen din. Beklager denne opplevelsen dere hadde. Utifra det du skriver høres det ut som dere fikk et bruddgebyr, men vi har ingen avtaler med bruddgebyr på 3000 kroner, så her vil vi gjerne undersøke nærmere hva som har skjedd. Jeg anbefaler at dere ta kontakt med vårt kundesenter på telefonnummer 38 10 00 80. Husk at dersom strømavtalen stod på din far må vi også ha en bekreftelse fra han før vi kan utgi informasjon, av hensyn til personvernreglene. Ønsker deg en fortsatt god sommer. Mvh Arne - NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR