Meny

Billån fra Danske Bank

Alle Billån
Bytt til Danske Bank
Vis flere valg
JEG VIL LÅNE
KJØPESUM
NEDBETALINGSTID
DIN EGENKAPITAL
62%
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Billån 65 %
Danske Bank
95 omtaler
5,90%
eff. rente
2 365 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Billån 80 %
Danske Bank
95 omtaler
6,68%
eff. rente
2 407 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Billån 100 %
Danske Bank
95 omtaler
7,21%
eff. rente
2 435 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Danske Bank omtaler og erfaringer
2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Dårlig
137
av 147 innen
bank
32%
anbefaler
Danske Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig lån, god service, men elending nettbank"

Flyttet nylig boliglån til Danske Bank pga. Akademikeravtalen. Denne avtalen er svært gunstig også da jeg kvalifiserer for Boliglån ung. Kundeservicen er også god, og man blir fulgt opp bra. Men så har vi nettbanken, og *fy flate* så dårlig den er. Dette var noe jeg gruet meg veldig til å bruke da jeg hadde 365-kortet fra tidligere og var inne der et par ganger. Jeg trodde Nordea var ille, men dette tar kaka. Mye av hovedproblemene ligger i at det er alt for mye ubrukelig grafikk, grafer og menystruktur som kaster alle konvensjoner ut av vinduet. Skulle betale en regning, og så den ble trukket på 365-kortet i stedet for brukskontoen, men fikk beskjed om at den var lagt til morgendagen. Disponibelt beløp for 365-kortet var likevel trukket. Etter å ha lett i et kvarter har jeg fortsatt ikke klart å finne noe forfallsregister eller hvor denne transaksjonen ligger. Det er omtrent som å kjøpe en bil og måtte lete etter rattet. I tillegg er det diverse rariteter: på venstre side av skjermen, midt på, har jeg et flagg det står REB1640 og når jeg trykker på det kommer det opp en graf fra 0 til 1000 med en haug NaN som overskrift. En del av menyvalgene leder deg direkte til en død link med "refused to connect", og man må da gå tilbake til hovedsiden. Se hvor mange døde linker DU klarer å finne! Til tross for en helt ubegripelig steinræva nettbank vil jeg si at Danske Bank likevel er verdt en vurdering dersom du er i Akademikerne eller du er der for 365-kortet. Jeg skal lete i fem minutter til før jeg gir opp. Jeg har allerede overført det samme beløpet fra brukskonto til kredittkortet, men det blir jammen meg spennende å se om regningen blir betalt i morgen eller ikke.

Svar fra Danske Bank
19.11.2020 08.25
Hei, Terje.

Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med dine vilkår hos oss og ikke minst kundeservicen :-) Vårt fokus er å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder.

Angående regningen du skulle betale - dersom dette er en e-Faktura så vil primærkontoen din automatisk bli lagt til som belastningkonto. Det kan hende at 365-kontoen er primærkonto for deg, men dette kan du endre i nettbanken ved å trykke på pilen bak den kontoen du ønsker som ny primærkonto via kontooversikten på forsiden - "Innstillinger" - og huk av for primærkonto og velg "lagre".

Når det gjelder nettbanken vår er den i kontinuerlig utvikling. Ut ifra det du beskriver her så virker det som om at du har fått en teknisk feil på siden, men vanskelig å si noe om hva eller hvorfor. Veldig fint om du har mulighet til å ta kontakt med oss på telefon slik at vi kan undersøke det nærmere.

Håper dette var oppklarende. Ikke nøl med å ta kontakt med vårt rådgivingssenter dersom du lurer på noe annet. /Wayra
Krister H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Gammeldags"
1 syns denne omtalen er nyttig

Danske Bank ligger 15-20 år tilbake i tid teknisk og i tankegang. Nettbanken er slitsom, og mobilappen er mangelfull. Dette var hovedårsaken til at at jeg flyttet boliglånet. Dette holder ikke i dag hvor mange vil gjøre alt på mobilen, helst uten å ringe kundeservice for å endre den minste ting.

Svar fra Danske Bank
10.11.2020 09.15
Hei, Krister.

Takk for din tilbakemelding.Det er synd å høre at du er misfornøyd med våre digitale løsninger. Våre digitale løsninger er under kontinuerlig utvilking og vi setter pris på konkrete tilbakemeldinger for å kunne bli bedre. Ikke nøl med å ta kontakt med oss. / Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Gebyrer uten å ha brukt banken"

Opprettet en konto som jeg ikke tok i bruk umiddelbart og ble belatstet både gebyrer og purregebyr for manglende betaling av gebyr før jeg en gang visste at det påløp gebyrer.

Svar fra Danske Bank
09.11.2020 15.05
Hei, Kalle.

Takk for din tilbakemelding. Når man oppretter konto signerer man selve kontoavtalen med bankID. I kontoavtalen er alle vilkår og gebyrer for kontoen og kundeprogrammet opplyst. Gebyrer for konto er også opplyst på vår hjemmeside dersom man ønsker å undersøke gebyret før man bestiller konto. Håper dette var oppklarende. Ikke nøl med å ta kontakt med vår kundeservice dersom du lurer på noe. /Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dårlig dagligbank"

Det er mye negative sider; man må flytte BSU og daglig bank over til dem. Man får ikke beholde sin opprinnelige dagligbank. Systemene er utdaterte og ikke brukervennlig. Man kan ikke ha BankID på mobil, som er vanlig hos alle andre banker. I tillegg kan man ikke bruke Visa via dem. Stor pluss med danskebank er avtalen med Akademikerne som gir lav rente på boliglån. De er også raske til å svare på chat og telefon. Derfor får de to stjerner.

Svar fra Danske Bank
29.10.2020 15.09
Hei, Hege.

Vi har ingen krav om at BSU må flyttes over til oss med mindre den skal brukes som sikkerhet for boliglån. Du kan også ha flere bankforbindelser, men dersom du skal ha vilkårene vi tilbyr gjennom Akademikeravtalen ønsker vi at dere skal bruke oss som hovedbank.

Når det kommer til BankID på Mobil så har vi valgt å tilby våre kunder vår egen kodebrikke-frie løsning Mobil-ID som et alternativ til BankID på Mobil - dette fordi denne løsningen er bedre forenlig med kriteriene vi stiller til en slik løsning.

Angående VISA, så er det slik at vi har byttet kortprodusent fra VISA til MasterCard. Fordelen med å endre leverandør fra VISA til MasterCard på bankkort er at MasterCard har avtale med flere butikker på verdensbasis, enn det VISA har.

Når det er sagt så setter vi pris på din tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du har hos oss. Leit å høre at du ikke er fornøyd med våre digitale løsninger, men mobilbanken vår er under utvikling og vi håper du blir mer fornøyd etterhvert! Gjerne kom med tilbakemelding dersom det er flere ting du savner. / Wayra
Eksisterende K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Min erfaring"

Gode rentebetingelser via Akademikerne. Appen er ikke så dårlig som mange skal ha det til, jeg savner bare notifikasjon på eFakturaer - mao at man får en varsel selv om man ikke er pålogget. Pålogging på Iphone med FaceID fungerer sømløst. Kundeservice er topp, men noe lang ventetid akkurat nå. Så det kan man bli bedre på. Selv om jeg opplevde ikke dette problemet før koronapandemien.

Svar fra Danske Bank
09.10.2020 14.55
Hei,

Veldig godt å høre at du er fornøyd med våre selvbetjeningsløsninger og ikke minst dine vilkår hos oss. I mobilbanken har du nå mulighet til å aktivere slik at du får varslinger når det ligger et fakturakrav til godkjenning. Varslingsfunksjonen aktiverer du i mobilbanken ved å trykke på menyvalget "Mer- Innstillinger" og knappen "pushvarslinger". Videre går du tilbake på forsiden og videre inn på menyvalget "betal og overfør"- "faktura". Da er varslingsfunksjonen aktivert og du vil få en notifikasjon når du har et eFaktura-krav som må godkjennes. Takk igjen for hyggelige tilbakemeldinger. /Rasmus
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Uhøflige, treige og likegyldig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig vanskelig å få tak i kunderådgiver, og ting tar mye lenger tid enn avtalt. Det virker som de helst ikke vil ha kunder.

Svar fra Danske Bank
07.10.2020 11.33
Hei, Siren.

Det er synd å høre at du har hatt dårlige opplevelser med oss. Vi ønsker selvfølgelig ikke at det skal være slik. Vårt fokus er at hver enkelt kunde skal føle seg velkommen og ivaretatt, og vi må bare beklage at vi ikke har nådd opp til dine forventninger her. Vi har den siste tiden opplevd stor pågang som skaper en del lengre ventetider enn vi ønsker. Vi takker for din tilbakemelding og tar dette videre med internt. /Rasmus
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingen kundeservice i det hele tatt. Ikke en bank for middelklassefamilier. Fornærmende, sett ned på og svarte uten svar. Ingen rådgiving. Jeg har fått bedre tjeneste og tilbud i andre banker som jeg har aldri vært kunde. Jeg slutter i denne banken og tar med meg hele familien og min bedrift.

Svar fra Danske Bank
29.09.2020 14.56
Hei, Katrine.

Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi ønsker selvsagt ikke at noen av våre kunder skal sitte igjen med denne opplevelsen. Vi kan generelt si at vårt fokus alltid skal være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Hvis det ikke er for sent å rette opp inntrykket setter vi pris på om du tar kontakt med oss. / Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har nå vært kunde i danske bank i 5 år, hovedsaklig på grunn av akademikeravtalen. Men etter mine siste erfaringer, betaler jeg gladelig en høyere rente for bedre kundeservice! Etter at jeg kontaktet Danske bank, tok det TRE uker med å få et møte med banken ang boliglån. På grunn av lav EK, fikk vi innvilget litt lavere lån enn det vi hadde håpet på. Da drømmeleiligheten dukket opp en uke etterpå til en litt høyere pris, klarte vi å skrape sammen den ekstra egenkapitalen vi haddeog kontaktet rådgiveren for å øke finansieringsbeviset. Men rådgiveren var umulig å få tak i. Etter å sendt melding i nettbanken og e-post, uten å få svar på en uke, forsøktejeg å ringe kundeservice. Etter 2 timer på vent, ga jeg opp. Jeg forsøkte da chat-funksjonen i nettbanken, hvor jeg etter hvert fikk svar. Jeg fortalte problemet mitt og dama på chat skulle få rådgiveren til å kontakte meg. 3 timer senere får jeg en melding i nettbanken fra rådgiveren om at han skal se på saken og komme med en tilbakemelding på torsdag. I dag er det tirsdag (!) og jeg har fortsatt ikke fått svar. Jeg har gitt opp hele greia og tok i dag kontakt med DNB som gledelig ville gi meg både boliglån og en fin rente :)

Svar fra Danske Bank
29.09.2020 14.37
Hei, Britt.

Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med oss og har hatt problemer med å komme igjennom til oss. Vi har dessverre stor pågang for tiden og dette medfører lang ventetid i perioder. Vi jobber på spreng med å få svart så fort som mulig på alle henvendelser og vi kan ikke annet enn å beklage ventetiden. Vi ønsker selvfølgelig ikke at noen av våre kunder skal oppleve dette. Vi setter pris på din tilbakemelding og den vil bli tatt med videre internt. / Thea
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR