Meny

Billån fra Danske Bank

Alle Billån
Bytt til Danske Bank
Vis flere valg
JEG VIL LÅNE
KJØPESUM
NEDBETALINGSTID
DIN EGENKAPITAL
62%
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Billån 65 %
Danske Bank
70 omtaler
5,22%
eff. rente
2 365 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Billån 80 %
Danske Bank
70 omtaler
5,99%
eff. rente
2 407 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Billån 100 %
Danske Bank
70 omtaler
6,51%
eff. rente
2 435 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Danske Bank omtaler og erfaringer
2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
102
av 106 innen
bank
39%
anbefaler
Danske Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"11 ukers ventetid"

Vi spurte kundeservicen hvor lang tid del ville ta å bytte bank til danske bank. Da fikk vi beskjed om at det ville ta ca to til tre uker. Det har nå gått 11 uker siden vi ga alle våre opplysninger og informasjon til danske bank, for å bytte bank. Vi fikk fikk aldri beskjed fra kunderådgiveren vi hadde under bankbytteprosessen at det ville ta så lang tid. Vi avtalte også tider hvor kunderådgiveren skulle ringe oss, noe som sjeldent ble gjort som avtalt, og vi måtte mase på mail for å få en telefonsamtale. Siden det tok 11 uker, fikk boliglånet vårt en mye større overkurs. Vi regnet med at danske bank ville komme med en løsning med tanke på overkursen, siden den var blitt så høy på grunn av alt for lang ventetid og manglende kommunikasjon fra kunderådgiver. Vi fikk da beskjed at de ikke kunne gjøre noe med overkursen, og at ''det ikke var noe mer å si om saken''. Dette er utrolig dårlig, for her er det rett og slett kun snakk om å rydde opp etter seg, noe danskebank ikke var villig til å gjøre.

Svar fra Danske Bank
25.06.2020 11.33
Hei, Eirik!

Det er kjedelig å høre at du har en dårlig opplevelse med oss. Det er beklagelig at det har tatt så lang tid med bankbytteprosessen din, noe som ikke skal ta 11 uker. Vi kan naturlig nok si noe om ditt spesifikke kundeforhold, men generelt kan vi si at vi selvsagt alltid forsøker å være løsningsorienterte og finne gode løsninger for hver enkelt kunde,
så det er kjedelig å høre at ditt inntrykk er annerledes. Vi setter stor pris på tilbakemeldingen din og den er tatt videre internt. Beklager igjen at vi ikke kan levere til forventningene, håper likevel du finner kvaliteter som gjør at du ønsker å bli kunde av oss. /Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Mye byråkrati"

Dårlig kundeservice spesielt fra rådgivere, tilfredsstillende/forventet behandling fra konsulenter. Vanskeligheter med oppretting av avtalegiro og efaktura avtaler.

Svar fra Danske Bank
23.06.2020 10.23
Hei, Alan.

Det er kjedelig å høre at du har en dårlig opplevelse av oss. Om du har konkrete eksempler du er misfornøyd med rundt vår kundeservice setter vi pris på om du tar kontakt med oss enten via melding i nettbanken slik at vi får tatt med dette videre. / Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ny kunde, ikke fornøyd med appen og nettbank"

Hei, Anbefaler dere å oppgradere appen til mer brukervennlig og mer funksjoner, synes dere har god kapasitet til det. Tror ikke det koster veldig mye heller, ser 80% av de som ikke er fornøyde med banken er på grunn av brukervennligheten på nettbanken + appen. F.eks. savner å trykke med "force touch" på iphone og få meny der i fra. Ellers syns jeg de har Norges billigste renter for akademikere :-) Kundeservice: Føler de vil legge på fortest mulig, altså de ber deg om å gjøre alt på nettbanken, noe de kan faktisk gjøre selv.

Svar fra Danske Bank
23.06.2020 10.21
Hei, Pål.

Det er kjedelig å høre at du er misfornøyd med både nettbank og mobilbank. Vi setter pris på din tilbakemelding. Vår mobilbank er i kontinuerlig utvikling og vi tar med din tilbakemelding videre. Om du har konkrete eksempler du er misfornøyd med rundt vår kundeservice setter vi pris på om du tar kontakt med oss enten via melding i nettbanken slik at vi får tatt dette videre./ Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Takker nei til nye kunder"

Man er ikke interessant nok for Danske Bank når man er LO-medlem. Kort og grei beskjed fra rådgiveren jeg snakket med i to og et halvt minutt. Hvor mye økonomi det er snakk om var ikke noe tema var beskjeden.

Svar fra Danske Bank
25.06.2020 11.27
Hei, Tor!

Det er leit å høre at du hadde en dårlig opplevelse med oss. Vi kan naturlig nok ikke si noe om din spesifikke situasjon her, men generelt kan vi si at vi ønsker å gi alle en gjennomgang og et tilbud. Vi forsøker alltid å være løsningsorienterte og finne gode løsninger for hver enkelt kunde. Selv om vi ikke har en avtale med LO favør ønsker vi fortsatt å gi deg et tilbud. Dersom det fortsatt er ønskelig er du velkommen til å ta kontakt med oss igjen slik at vi får tatt en nærmere titt på saken din. / Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rask og god service."
1 syns denne omtalen er nyttig

God service, hyggelige, raske tilbakemeldinger, nettbank med et meldingssystem som besvares raskt! Fornøyd, men kunne hatt noe bedre rente på boliglån.

Svar fra Danske Bank
09.06.2020 11.42
Hei, Anne.

Takk for hyggelig tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd.

/Thea
Frustrert
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kryptisk!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er frilanser og har flere oppdragsgivere. Mange utbetalinger står kun oppført som "posteringer" eller bare "lønn". Jeg trenger å få vite hvem som har utbetalt beløpene til meg. Nå har jeg brukt to dager med Bank ID-innlogging og meldingssystem som er så bakstreversk at det er til å grine av for å finne ut av det. Og svaret er at JEG ikke kan finne ut av det, det må en rådgiver gjøre. Og ikke bare ved et enkelt tastetrykk. Nei, jeg må faktisk sende over en liste med kryptiske "posteringer" for å få vite hvem som har utbetalt penger. Det gjør regnskapet fryktelig forvirrende. Jeg har virkelig forsøkt å holde rede på dette gjennom året, men likevel er jobben ekstremt kronglete for min regnskapsfører. Skulle tro dette var en enkel sak. Jeg opplever meg selv som relativt ryddig og digital kompetent, men overfor dette systemet mister jeg helt motet. Jeg har ofte spørsmål til Danske Bank, men jeg orker ikke alt styret med å ta kontakt. Jeg vurderer å bytte bank, for slik kan jeg ikke holde på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fast kunde i 10 år og har betalt alt for mye gebyrer. Ved låneforespørsel vart den avslag."

Lite løsningsorientert ved henvendelser som jeg som privatperson og småbedrift eier. Lån avslått så å si 850.000 ny Bank lån til hus inntil 6 mil. Vi søkte kassakreditt i en måned på 200.000,- og måtte stille over 6.000.000,- i pant. Vart aldri så vi benyttet dette. Ikke en Bank for noen.

Svar fra Danske Bank
12.05.2020 15.12
Hei Baard.

Det var veldig leit å høre at du har en dårlig opplevelse med oss. Vi kan naturlig nok si noe om ditt spesifikke kundeforhold, men generelt kan vi si at vi selvsagt alltid forsøker å være løsningsorienterte og finne gode løsninger for hver enkelt kunde, så det er kjedelig å høre at ditt inntrykk er annerledes. Dersom det ikke er forsent til å rette opp ditt inntrykk av oss, ser vi gjerne at du tar kontakt slik at vi får tatt en nærmere kikk på saken din.

/Per
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Til å stole på"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken viser interesse for meg selv om jeg er en liten kunde i en så stor Bank. Rådgiver tar regelmessig kontakt.

Svar fra Danske Bank
12.05.2020 15.12
Hei Tryggve!

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det var veldig godt å høre at du føler deg godt ivaretatt hos oss!

/Per
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR