Meny

Bank Norwegian omtaler og erfaringer

2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Middels
137
av 148 innen
bank
45%
anbefaler
Bank Norwegian
Filtrer omtaler
31
7
3
11
34
Sorter omtaler etter
Viser av 86 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bank Norwegian?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Verste bank og kundeservice"

Dårlig kundeservice og dårlig rådgivningen… verste bank jeg har vært kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"ELENDIG tannhelseforsikring fra Bank Norwegian"
6 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna forsikring hos Bank Norwegian! Tannhelseforsikringen lover å dekke 100% av kostnaden ved årlig tannhelsesjekk, og lover også å dekke beløpet som kommer over 500 kr ved de fleste tannbehandlinger. Egenandelen skal med andre ord være på 500 kr. Jeg har opplevd at de ved flere anledninger kun dekker 500-600 kr! Og så står man igjen med resten av regningen selv, på flere tusen kroner. Jeg har sendt inn klage på dette ved flere anledninger. Den ene gangen fikk jeg avslag, med en veldig diffus og uforståelig begrunnelse. Jeg prøvde flere ganger å få et klarere svar på hvorfor egenandelen min skulle være på flere tusen kroner, for en helt alminnelige tannbehandling, men det fikk jeg aldri svar på. Det var meget dårlig kundebehandling og elendig kommunikasjon av saksbehandler. Jeg har ikke fått dekket årlig tannhelsesjekk, på tross av at jeg fikk tannlegen til å skrive tydelig at det var en årlig kontroll. Jeg fikk likevel bare dekket 650 kr av 1200 kr av denne tydelige årlige sjekken. Klagen på dette fikk jeg aldri svar på. Hele poenget med en forsikring er at den skal gi økonomisk trygghet og forutsigbarhet, men med denne forsikringen vet man aldri hva man får og hva regningen blir! De fortjener 0 stjerner. Kommer til å ta saken videre med Forbrukerrådet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Føler meg lurt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Simpel faktura på forbrukslån, hvor det ikke står spesifisert noe som helst. Dyrt! Har byttet bank! Føler noe er feil i forhold til det som var avtalen angående rente og nedbetalingstid. Prøver å få spesifikk regnskap fra de, men de bare henviser til nettbank, der står det lite info. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"spare kortet"

Jeg sparer til reiser og både kredittstørrelsen og betalingsbetingelsene er gode ...MEN... Nå har jeg ikke bruk for mine cashpoint, prøver å gi de bort men ingen vil ha de???? Eies av Norwegian Airshuttle som er vanskelig å få tak i. Må jeg revurdere min tilfretshet og tape alle cashpointene?

Elisabeth
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"dårlig kundeservice!!!!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg gjentatte ganger skrevet til NORWEGIAN banken og påpekt at den rentesatsen vi har akseptert skriftlig ved opptak av lån ikke står i samsvar med den renten vi virkelig har fått Kundekonsulenten prøver å bortforklare det hele ! Her er det ansatte som er for dårlig opplært i kundeservice De er likegyldige arrogant overfor kunden

Kundetilfredshet
"Flott bank!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bruker Norwegian-kortet til alle innkjøp. Får cashpoints på alle kjøp, som senere kan tas ut ved kjøp av flyreiser. Flott ordning. Passer på å betale all gjeld når den månedlige fakturaen kommer. Dette er svært viktig for å unngå dyre renter. Lett å holde oversikt over alle kjøp og cashpoints på Min side.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"100% rente"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lånte 175.000,- hos disse, og nå når lånet er nedbetalt har det jeg har betalt inn oversteget det jeg har lånt.

Arnfinn A
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Perfekt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Brukt det i alle år. Men ikke brukt av kredit. Kun på reise og fly. Og - selvsagt : Sparing.

Håvard H
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig bra Bank som tar godt vare på sparepengene dine"
2 syns denne omtalen er nyttig

Da kontoen ble forsøkt misbrukt etter et besøk i utlandet, fikk jeg nytt bankkort på noen dager. Kontakten min med banken har vært helt utmerket fra dag en. Kapitaloverføring samt handling med kredittkortet, har også gått smertefritt. Jeg finner derfor liten grunn til å skifte bank med det første.

Ansvarlig-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Grisk bank som er vond å få kontakt med"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig nettbank. Ikke lån her, de frister med god rente, så justerer de opp når de ser du ikke kan flytte lånet. Hold dere borte fra denne ...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har i div år vært meget fornøyd med Norwegian Bank, men siste ukers kontakt med kundeservice i forbindelse med det som burde vært en enkel sak, nemlig nytt kredittkort da det gamle utløper, har vært uforståelig og forferdelig, med motsetningsfylte opplysninger og overgivelse av ansvar til kunden for det som burde vært BankNorwegian sitt ansvar. Videre lurer jeg på hvilke «journalsystem» BankNorwegian opererer med, da det fra kundeservice ble trukket frem at jeg hadde jo blitt «oppbrakt» pga nytt kortnummer ved forrige nye kort, for 3 år siden! Hvordan BankNorwegian forstår, omtaler, kategoriserer og journalføres sine kunder, kan man lure på.

Ingunn R
Kundetilfredshet
"Topp kreditkort"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt Bank Norwegian kreditkortet "til alt" både hjemme og på utenlandsturer i mange år. Betal hele fakturaen til forfall så kan du ikke få noe bedre tilbud noe sted. Helt topp, aldri problemer. Samler cashpoints og og flyr billig. Kjempefornøyd med banken - kanskje banken ikke er så fornøyd med meg som har orden i økonomien og betaler det jeg skal til rett tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å få i tale. Ringer ikke tilbake selvom jeg oppgir telefonnummer og ber dem ringe. Firkantet behandling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og hensynsløs bank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig og elendig kundeservice. Bank norwegian har alt for høye renter og gebyr at det gjør det umulig for kunde å betale ned kredittkort. Bank Norwegian er ikke behjelpelig og er bare opptatt av å kreve penger til kunde. De bryr seg ikke om sine kunder, om kunde druknet av å betale mye for så høye renter og gjelda går ikke ned selv om man betaler, gjelda vokser og vokser. De sender også dårlig faktura forklaring. Holde dere unna Bank norwegian før det er for sent.

Marcelo C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice ved kort svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det ser ut som de samarbeider med kort svindel kjeltring... Bank norwegian truer med inkasso tross gjentatte klage på falsk regning. Kundeservice er en robot. skam.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Helt topp"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri hatt kredittkort før, og så aldrig fordelen med det da for meg er det å aldrig bruke mer en du har. Men med kortet fra Norwegian har jeg tatt ut penger på mine reiser, og er irritert på meg selv at jeg ikke har gjort det før. Er nok ingen god kunde av BN da det jeg som forbruker av kortet blir betalt i sin helhet til forfall. Men i det hele er det irriterende at i alle år har blitt belastet masse fra mitt vanlige visa kort når jeg har brukt det.

Dan S. B
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fakturaen har et låst forfall den 15. i måneden - helt ufleksibelt!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette kortet har noen fordeler i spesielle sammenhenger, men for alle de som har lønningsdag etter den 15. i måneden er det ubrukelig. Jeg vet ikke om noen andre kredittinstitusjoner som låser betalings-dagen til én i måneden. Svært ufleksibelt og firkantet.

Jon Ø. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Denne bank et lik alle andre banker, husk at banker et kun interessert i å tjene penger de er ikke på noen måte interessert i å hjelpe kunder de sier som andre banker.. Hvis du har mye kredittkortgjeld, samle all gjeld i et lån og spar penger ja det var det jeg ville, men når det kom til stykke sa de nei selv de sa ja først.. Ingenting av det de gjorde var bra. Det er ingen fornuft i å nekte lån når man beviselig spare masse penger ved å få alt i ett lån.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"De gir aldri fri måned"
1 syns denne omtalen er nyttig

Denne banken reklamerer for 3 fri måned på et år men de gir det ikke. De er lite kundevennlige og virker veldig sure

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra service, lave avgifter og cashpoints på kjøpet. Aldri vært noen problemer 😁"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har eid og brukt kortet i 2 år. Aldri støtt på noen problemer. Har fulgt med på regningene og sjekket hver måned. Alltid vært riktig sum. Har kontaktet kundeservice en gang og fikk god hjelp og svar på det jeg lurte på. Fordeler: - 0kr i årsavgift. Her har DNB ofte 50kr per mnd. - Valutapåslag ligger på 1.75% som er lavere enn nesten alle andre også DNB. - Gebyrfritt uttak i minibank i UTLANDET (gjelder uttak i lokal valuta, men ingen grunn til å gjøre noe annet) . - 45 dager rentefritt ved bruk av kreditt. - 100 000 kredittgrense. - God service - 1% Cash points på vanlige handler og mye mer ved kjøp av flybilletter hos Norwegian (5-20%) - Mulighet å få faktura på mail. Ryddig og oversiktelig faktura. - De har også en enkel og oversiktelig applikasjon hvor det er lett å følge med hva man har brukt penger på og hvor mye som er disponibelt. Ulemper - Middels rente etter de 45 dagene. - Som nesten alle kredittkort starter renten å telle fra første krone dersom man tar ut penger i minibank i Norge/betaler regninger. Her gjelder ikke de 45 dagene. - Minibank uttak i Norge koster også 39kr. - Lønner seg å sette inn penger så man er på pluss siden. Da betaler man ingenting av renter. Vippsoverføring og slikt har ingen avgifter.

Thorgrim L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

kundeservicen er katastrofal dårlig. Jeg orker ikke begynne å fortelle hva som er dårlig. Men dette er et selskap så ikke ønsker å snakke med kundene sine. De ønsker at alt av kommunikasjon går igjennom chat eller mail. Da forslår jeg at man skaffer seg kunder på 16år med 50kr på konto. Vi med fast lønn bør holde oss bort fra dette banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig løsningsorientert bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig løsningsorientert bank. Man forventer og få svar på sine henvendelser innen rimelig tid, 2-3 uker er overhode ikke holdbart, og dem svarer med en sur tone, og lite samarbeidsvillige. Så man kan lure på om det jobber folk i denne banken som ikke har godkjenning av lån og kredittkortsøknader. Så styr unna denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde en søknad som var sendt inn via samarbeidspartner av Bank Norwegian. Med informasjonen som var lagt ved fikk jeg godkjent søknaden på lån. Jeg sendte inn alt av dokumentasjon og signerte med bank ID. Dag 2 fikk jeg en ny mail der de etterspør skattemelding. Da dette var sendt inn, fikk jeg avslag på søknaden uten begrunnelse. Ringte inn og fikk ikke lov til å snakke med de som tar avgjørelsene og var lite hjelpsomme. Dag 3 fikk jeg tak i den som hadde behandlet søknaden, da fikk jeg beskjed at grunnen til at de trakk lånet var for høy gjeld. Noe som var sendt inn på første innsending som da var godkjent. Utifra korrespondansen jeg hadde med Bank Norwegian så var det lite tegn til å hjelpe, eller forklare hva jeg skal gjøre for å fullføre prosessen og holdningen som tilsier at vi kunne ikke brydd oss mindre om deg som kunde så lenge vi ikke tjener penger på deg. Rentene var forøvrig latterlig høye. Anbefaler at folk heller tar kontakt med banken de har i dag. Har forøvrig sparebanken vest som har vært utrolig flink og behjelpelige. Kan ikke si det samme om Bank Norwegian. Kommer aldri til å ha noe kundeforhold til de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt av Bank Norwegian"
12 syns denne omtalen er nyttig

Lånet jeg har på 400000 ble tatt opp i mars 2016, nå er jeg nede i 396000 i Desember 2018. Betaler 6800 i mnd og av dem går det 6500 i renter. Jeg kontaktet dem for å prøve få til en litt bedere løsning, Personen jeg snakket med og forklarer min situasjon med mye sykehus opphold og rehab opphold på grunn av en alvorlig sykdom. Sa at jeg har forsikring på lånet, noe som jeg ikke har krav på så lenge jeg har vært ufør siden 1999. Så jeg har betalt en forsikring som ikke kan hjelpe meg. Jeg har betalt for hele lånet løpetid på 15 år. Har sagt opp forsikringen. Kardif forsikring betaler tilbake 10079,- på låne kontoen. Men det jeg har betalt og ikke benyttet meg av betales ikke tilbake. Ingen av dem jeg har snakket med har holdt det dem har lovet, den ene sa at hvis jeg betalte 6800,34 før den 15 desember, så ble ikke kravet sendt til kredinor med inkasso varsel, så jeg betalte 6800,34 den 30 november. I dag mottok jeg et krav på 20541,02 som jeg må betale innen 15 desember. Da jeg sier at dem lovet meg å ikke sende det til Kredino, får jeg som svar at det var for å lokke meg til å betale. Det skal sies at jeg skyldte 2 mnd, men jeg forklarte og den jeg snakket med lot meg tro at dem hjalp meg. Og dem lover å ringe meg tilbake da jeg snakker med dem. Hva gir dere meg for dette?

Martin B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"De prøver å svindle deg etter å ha blitt svindlet"
10 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble trukket masse penger i USA uten å ha vært der. Så ble svindlet. Etter dette har jeg i 6 mnd prøvd å få tilbake pengene mine som er borte. Nå er alt det i orden men Bank Norwegian krever fortsatt penger fra meg. Penger jeg aldri har brukt. Helt på trynet! IKKE BRUK DENNE BANKEN!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR