Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Lett å bytte til, gode betingelser og lett å kommunisere med. Hele prosessen gikk smertefritt:)
Hei Stin, Tusen takk for en fantastisk omtale! Vi skal fortsette å jobbe knallhardt for at du skal være like fornøyd med oss fremover🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Veldig fornøyd med Bulder Bank. Kjappt, trygt, billig.
Hei Egil, Tusen takk for en flott omtale! Kult å høre at du er fornøyd😎 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Min kone er EU-borger (har bodd i Norge siden 2009 og har norsk personnr) - altså ikke nordisk statsborger. Dermed fikk jeg avslag. Vi er begge høyt utdannet og i fast jobb, med god inntekt (ca. 1,5 mill i året til sammen). Belåningsgrad ville vært ca 27% på et lån på 3,5 mill. Tilsvarende er meldt av andre og jeg ser i media at det trolig vil bli opprettet en sak mot banken som går på diskriminering. Vil tro Bulder Bank må legge seg paddeflate på dette og justere den geniale app'en sin ellers kommer de til å få så ørene flagrer...
Hei, Det har lagt i planene våre fra dag 1 at vi skal åpne opp gradvis for flere og flere kundegrupper, og ikke nordiske kunder vil få anledning til å bli kunder over sommeren. Husk at vi klarer å holde en lav pris fordi vi er helt gjennomdigitaliserte, og det innebærer at vi venter til vi har en god digital løsning fremfor å ansette flere folk (som ville påvirket prisen). Dette har altså ingenting med diskriminering å gjøre, og løsningen er like rundt hjørnet. Håper du gir oss en ny anledning når vi er på plass med dette. Vi vil gjerne ha dere som kunder hos oss!
"Heisan. Fordi du eller den du eier bolig sammen med ikke er nordisk statsborger klarer vi ikke å opprette deg som kunde elektronisk og da kan du heller ikke flytte lånet ditt til oss." Min kone er amerikansk statsborger med norsk personnr og har bodd, jobbet, og betalt skatt over halve livet i Norge.
Hei, Ikke nordiske kunder vil få anledning til å bli kunder over sommeren. Grunnen til at vi ikke klarer dette akkurat nå, er fordi det innebærer en del ekstra arbeid som vi må finne gode løsninger på, men det har vært vår plan fra dag 1 at vi gradvis skal åpne opp for nye kundegrupper. Husk at vi klarer å holde en lav pris fordi vi er helt gjennomdigitaliserte, og det innebærer at vi venter til vi har en god digital løsning fremfor å ansette flere folk (som ville påvirket prisen). Håper du gir oss en ny anledning når vi er på plass med dette!
Er foreløpig noen del funksjonaliteter som mangler i appen, sammenlignet med det man finner i "vanlige" nettbanker, men de er lydhøre for tilbakemeldinger så appen kommer nok til å bli bedre etterhvert. Renten er lav, det er egentlig det eneste som teller, men pluss også for rask behandlingstid.
Hei Arnt, Takk for en fin tilbakemelding. Raske, enkle prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Det stemmer at appen er under utvikling. Målet vårt er å redefinere bank, og boliglånet er første etappe. Fremover skal vi legge all vår kraft i å lage en bankapp som er bedre enn noen andre har klart før.🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Beskriver min økonomi og lånegrad under 50% som mer enn tilfredstillende, men i følge Bulder Bank passet jeg ikke inn i deres systemer akkurat nå. Kanskje det var fordi jeg ville betale ned fort og aggressivt de ikke så nok lønnsomhet? Men bankkort kom i posten noen dager etter. De skal få slippe å gi meg 0,1% på sparepengene mine. Blir klippet i biter.
Hei Rune Dersom du velger en veldig rask nedbetalingstid, så presser det den månedlige kostnaden din vesentlig opp. Da kan det hende våre automatiske beregninger mener det vil legge for hardt press på økonomien din, sammenlinget med hva et lån på mer normal løpetid ville gjort. Det ligger ingen lønnsomhetsberegninger bak at vi da gir et avslag, men handler om skikk om god rådgivning. Vi tjener ingenting på kunder vi gi avslag til, så det er selsvagt ikke et mål for oss å gi avlsag til noen. Vi vil gjerne ha så mange kunder som mulig. Dersom du vil det, forsøk gjerne å søke igjen med vanlig nedbetalingstid, det kan gi et annet utfall. Og husk at du kan betale ned lånet så raskt som du ønsker når du har fått det utbetalt. Her i Bulder belønner vi faktisk kundene for å betale ned lånet, med å gi dem automatisk lavere rente. Hilsen gjengen i Bulder Bank :)
Fikk nei på søknad. Satt ca en halv time i tlf på vent. Kundebehandler skulle slette alt, så jeg kan prøve på nytt. Godkjenner dere ikke uføretrygd?? Feil med app. Skal rettes. Søk i beg. av Juli, så da prøver jeg det
Hei Jorunn Personer som er uføretrygdet kan fint søke lån hos oss. Vi henter inntektsopplysninger for deg automatisk fra Altinn. I noen tilfeller har det vært utfordringer med å få uføretrygd og pensjonsinntekt fra altinn, fordi dette rapporteres på en annen måte. Men vi jobber med å løse dette. Vi håper du søker hos oss igjen. Hilsen gjengen i Bulder
Har svært god og romslig økonomi, med et lån på under 50% av kjøpssum men fikk likevel ikke lån. Feilmeldingen sa heller ikke noe om hva som er feil, bare en "Vi kan ikke tilby deg lån akkurat nå". Virker som de diskriminerer uføre.
Hei Henrik Personer med uføretrygd kan fint søke lån hos oss. Vi har ingen eksludering av uføre som gruppe. Vi henter alltid opplysninger om lønn automatisk fra Altinn. Det er gjort på noen få sekunder og letter arbeidet for både oss og kunde. I noen tilfeller har vi hatt utfordringer med å hente inntekt for personer som er uføre og pensjonister på grunn av måten altinn rapporterer dette på. Vi holder på å løse dette problemet og vil snart klare å behandle også disse søknadene. Vi håper du søker igjen. Hilsen gjengen i Bulder Bank
"Inntekten din samsvarer ikke med lånebeløpet" for no svada, ikke interessert i nye kunder virker det som.
Hei Andre Vi er selvsagt interessert i nye kunder. Vi tjener ingen penger på å ikke gi kunder lån. Så å gi avslag er ikke et mål for oss. Det som er viktig for oss er å følge skikk om god rådgivning, og for eksempel gi avslag dersom våre beregninger viser at lånesummen kan bli større enn det søkerenes økonomi tåler. Vær oppmerksom på at nedbetalingstiden man setter for lånet påvirker denne såkalte likviditetsbergeningen. Dersom man velger en mye kortere nedbetalingstid enn normalt, så vil det månedlige beløpet kunne bli så stort at våre beregninger mener det vil være vanskelig å betjene med den aktuelle inntekten. Så vi anbefaler å sette nedbetalingstiden til et vanlig nivå. Og så må du huske på at når du har fått lånet, så kan du betale ned så fort du vil. Uavhengig av den nedbetlaingsplanen du brukte da du søkte om lånet. Vi håper du søker igjen. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Rask avgjørelse uten mye forarbeid og papirmølle!
Hei Tor, Tusen takk for strålende omtale😎 Enkle og effektive prosesser er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Med 52% lån på huset hadde de den laveste renta på markedet. Om et år når vi er nede på 50% settes den automatisk til den laveste renta de har. Alt gikk lett over appen. Anbefales.
Hei, Så kult at du er fornøyd, og at du kunne spare penger på å flytte boliglånet til oss. Ingenting gleder oss mer😎 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Har 36000kr utbetalt i måneden. Lave utgifter, fikk ikke lån på 5700kr i måneden... merkelig synes eg.
Hei Jørn Vi kan ikke saksbehandle din søkand åpent på nettet. Ta kontakt med oss på epost [email protected] så kan vi forklare mer om søknaden og resultatet. Hilsen gjengen i Bulder Bank Hilsen gjengen i Bulder
Har nå gitt mitt samtykke for sjette eller syvende, til at banken kan hente ut mine opplysninger hos Altinn, men får opp feilmeldingen " Vi sliter med å finne din inntekt via Altinn. Vi jobber knallhardt med å løse problemet , æresord!" ..... Ok, jeg har fått 2 mail og 3-4 tlf samtaler om at nå skal problemet være løst, men møter på akkurat det samme problemet hver eneste gang. Begynner å bli rimelig frustrerende. Og en må kontakte banken for at de skal nullstille søknaden før en kan få prøve å søke på nytt. Vente deretter 15-20 min, for å så måtte gå gjennom samme prosedyre igjen. Hvis dette problemet gjelder kun oss som mottar pensjon eller uføretrygd, så sier det jo seg selv hvilke kunder som blir prioritert. Når det starter slik så er det jo kanskje god grunn til å skru på varsel lampene før en velger å bli kunde i denne banken .
Hei Adalan Det stemmer. Vi henter inntektsopplysninger automatisk fra Altinn. I enkelte tilfeller har det vært vanskelig å hente opplsyninger om uføre og pensjonister på grunn av måten altinn rapporterer disse. Men vi har mange uføre og pensjonsiter det fungerer for. Vi er som du sier i sving med å fikse dette og ønser veldig gjerne å kunne ta deg imot som kunde :) Hilsen gjengen i Bulder Bank
Vært trofast kunde i stor bank i 40 år. Ble litt «sur» når de gav høyere rente for jeg hadde ikke stort nok lån. Sendte en søknad til Bulderbank, (riktignok etter å ha sjekket litt) og etter noen minutter fikk jeg svar. Veldig enkel søknad og meget god oversikt. Sammenlignet litt og fant ut at selv med mitt «lille» boliglån så ville jeg spare 130 000,- kroner totalt. Ikke noe å tenke på. I tillegg så har de to ganger senket renten ytterligere, og jeg er bare glad og fornøyd. Ringt kundeservice to ganger og fått veldig god hjelp uten å måtte sitte i kø i lang tid for kundebehandler. Enkelt, billig og anbefaler alle å sjekke ut denne banken.
Hei, Dette er som musikk i vårer ører, Monica. Enkle, raske prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere😎 Takk for tilbakemeldingen. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Hjelpsomme og rask behandling. Det er det beste jeg har gjort. De ordnet alt. Ble anbefalt av en venn takk til han😊👍👍
Hei, Så kult at du er fornøyd, Torill! Takk for knallbra tilbakemelding🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Veldig enkel løysing for meg som kunde. Eg er opptatt av rentekostnad på mitt bustadlån og fylgjer med på smarte penger jamnleg. Såg BB dukka opp som beste bank, og gjorde valet lett om å flytte over dit med bustadlånet samtidig som eg beholdt mitt lange og gode kundeforhold i Sparebanken Vest. Ein vinn vinn situasjon for meg. Kjempefornøgd så langt, og eg blir nok ein lojal og trygg bankkunde hos dere. Stå på og eg har trua på at dere når dokkar langsiktige mål. Heia!!
Hei, Erik O. H Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding! Vi er så glad for at du er fornøyd med oss😊 Hilsen gjengen i Bulder Bank.