Meny

Boliglån fra Bulder Bank

Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
62%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Boliglån innenfor 60 %
Bulder Bank
177 omtaler
1,63%
eff. rente
12 168 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Boliglån innenfor 65 %
Bulder Bank
177 omtaler
1,72%
eff. rente
12 296 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Boliglån innenfor 70 %
Bulder Bank
177 omtaler
1,78%
eff. rente
12 382 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Boliglån innenfor 75 %
Bulder Bank
177 omtaler
1,87%
eff. rente
12 498 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Bulder Bank omtaler og erfaringer
4,1/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 111 innen
bank
88%
anbefaler
Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bank for byfolk"

Reklamerast over heile landet skal det men må tydlegvis bu i storbyen skal "roboten" klare å gjere verdivurdering. 4-5 boligsalg innanfor ein radie på 1km siste året var hvertfall ikkje nok..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God kundeservice, mangler nettbank"

Jeg flyttet boliglånet og fikk god hjelp underveis av vennlige rådgivere. Dessverre undervurderer de behovet for nettbank; oversikt og regningsbetaling blir veldig knotete på en liten mobiltelefon. Å flytte alle autotrekk, kontoliste etc. tar evigheter og blir lett feil når du skal gjøre alt via mobil. De har heller ikke en løsning for kredittkort. Jeg endte derfor med å beholde gamlebanken for regninger og daglig bruk, mens bulder får banklånet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Krever 100% pantsettelse uavhengig av lånesum"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde et godt inntrykk av Bulder, moderne, lav rente og få gebyrer. Så ingen steder at de krevde 100% pantsettelse uavhengig av lånesum. Hadde ikke behov for å pantsette eiendommen for et lån på 1/5 av panteverdien.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rotete app"
2 syns denne omtalen er nyttig

Her må det grunnleggende matematikk på plass i appen (androidversjonen). Mye useriøst i appen som ikke blir rettet opp selv om "gjengen" har blitt gjort oppmerksom på det. På nedbetalingsplanen min blir feks 16000 i avdrag og 2000 i renter til 24000 totalt!? Jeg fikk tilbud om å få riktig nedbetalingsplan på mail, men jeg ønsker å ha riktig nedbetalingsplan i app (jeg vil ha det lettvint). Andre rare ting er feks at siste betaling jeg har gjort visstnok er i 2030 (10 år frem i tid), mens den egentlig var den 1 sept 2020. Og nei, jeg veksler ikke med innfrielsesdato her, som er et eget punkt (eller "innfris dato" som dere har valgt å kalle det).

Svar fra Bulder Bank
13.10.2020 13.13
Hei Trond

Her hjalp du oss å finne to visningsfeil i appen. Dette har vi nå fått fikset. Ditt skarpe blikk har nå gjort Lånedetaljer-siden i Bulder-appen bedre. Takk for tipset.

"Gjengen" i Bulder :D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Vil ikke ha oss som lånekunde??"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har prøvd å søke, men får bare beskjed om at det ikke kan gis lån til oss. Hva som skal til, kan jeg virkelig ikke forstå, da vi har under 50% belåning av vår bolig, og kun 30000 i kredittkort utenom. Vi har også 7-sifret inntekt, og er voksne mennesker med ryddig økonomi. Merkelig også at ved bare å legge inn personnummer, får man avslag, altså før man har lagt inn inntekt, lånebeløp osv. Virker useriøst. Styr unna!

Svar fra Bulder Bank
13.09.2020 14.22
Hei Tone

Det kan være at dere bor i et område der vår automatiske prisvurdering av boligen ikke er presis nok. I de tilfellene kan vi ikke gi lån. Da skal det stå på skjermen sammen med avslaget. Dersom det er dette som er tilfelle så vet vi det allerede når du har tastet inn personnummeret, da dette er knyttet til boligen din i registrene.

Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt og fornuftig"

Alt med denne banken hittil var en fantastisk opplevelse! Å flytte lån og øke beløpet til 50% belåningsgrad var helautomatisk Innvilgelse av lån var lynrask, uten at vi måtte sende kjedelig dokumentasjon Verdi på boligen var anslått automatisk uten at vi blir maset med meglere og slike tull Vi hadde ikke noe behov til bankkort, ikke noe problem, kansellert! I tillegg har de den minste boligrenten i markedet, og det er avgjørende. Veldig fornøyd!

Svar fra Bulder Bank
13.09.2020 14.22
Hei Lovro

Ja! Sant det er deilig å slippe kjedelig dokumentasjon og å hente inn takst bare for å flytte lånet? Bra du er fornøyd. Når du har sett hvordan vi leverer på boliglån, så håper jeg du vil la oss levere på dagligbanktjenestene dine rundt neste sving. Gøy å høre at du er veldig fornøyd!

Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Frekk kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice bruker lang tid på å svare på mail, og når de først svarer, svarer de ikke på det du spør om ,men sender et standardsvar med arrogant tone og frekke vendinger. Har EK på 9 ganger det jeg søker om lån, halvparten i likvide midler. Lånebeløpet jeg søker om er 1,8 ganger min inntekt etter skatt. Panteobjektet er taksert til 4 ganger verdien av lånet. Likevel er jeg uønsket som kunde. Jeg har stabil inntekt uten variasjoner. Vet ikke hva det skyldes, men jeg er kanskje svartelistet etter å ha prøvd og feilet. Jeg vil ikke utsette meg selv for den dårlige behandlingen av banken og gir opp Bulder bank. De fikk meg også til å kjøpe ny telefon og redusere kredittrammen på min(e) kredittkort. Alt til ingen nytte.

Svar fra Bulder Bank
13.09.2020 14.21
Hei Laila

Det høres litt rart ut at søknaden din ikke gikk gjennom. Vi har snakket sammen, og ingen i support-gjengen husker saken din fra det du beskriver her, og uten mer informasjon kan vi heller ikke slå den opp i våre systemer. Vi kan imidlertid love deg at du ikke er svartelistet. Vi svartelister ingen. Du sier at du har gitt opp Bulder Bank, men om du vil send gjerne en epost til support@bulderbank.no og forklar det du har gjort her. Så skal vi se på hvorfor du har fått avslag og gi deg en bedre forklaring enn det du har fått.

Hilsen gjengen i Bulder Bank
Pensjonisten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Skrekkblandet fryd."
1 syns denne omtalen er nyttig

Det kunne virke litt fremmed og uvirkelig å etablere en ny bankforbindelse nå når jeg nylig har blitt pensjonist. Etter noe knoting frem og tilbake knekte jeg koden og etter det ser det så langt ut til å bli bedre enn forventet. Lånesøknaden er riktignok ikke innvilget enda, men jeg har fått noen positive SMSer i frisk ungdommelig språkdrakt. Så langt så virker det nesten for godt til å være sant i den trauste bankverdenen. Håper ikke det dukker opp noe «snag» som jeg ikke har klart å fange opp. Lykke til videre!

Svar fra Bulder Bank
13.08.2020 08.32
Hei,

Tusen takk for fin omtale😊 Vi satser på at lånesøknaden din har kommet i orden nå. Om du skulle lure på noe mer underveis, kan du alltids kontakte oss enten på chat i appen, på kontakt@bulderbank.no eller på telefon 46871000.

Og vi lover at vi skal gjøre vårt ytterste for at du skal slippe å oppleve noe "snag" hos oss😎

Hilsen gjengen i Bulder Bank
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR