Meny
Bulder Bank
Vis flere valg
TILPASS SØKNADSKRAV
Din alder
Inntekt
TILPASS FORDELER
Omtaler
Fordeler
Eff. rente
Få flere tilbud - søk om 4 kredittkort samtidig
Eks: Eff.rente 23,33%, lånebeløp 25 000, nedbetalt / o 12 måneder, kost: 2 955, tot: 27 955. Ulike kort har ulike renter.
30 omtaler
Få flere tilbud med én søknad
Du velger hvilket kort du ønsker
Helt gratis og utforpliktende
23,33%
eff. rente
Annonse
Sparebanken Vest Visa Gull
Eks: Nom.rente 21,45%, eff.rente 26,54%, lånebeløp 15 000, nedbetalt / o 12 måneder, kost: 3 981, tot: 18 981.
1 omtaler
Reisekort
Kreditt 5 000 kr - 100 000 kr
45 rentefri dager
26,54%
eff. rente
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Ikke samarbeid
Bulder Bank omtaler og erfaringer
4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 117 innen
dagligbank
79%
anbefaler
Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Har byttet selskap
"Tullebank"

En juksebank, som er mest opptatt for å lokke inn mest mulig kunder. Ville flytte boliglån på huset vi har kjøpt for 4,35 mil med 50% i egenkapital. Har samlet inntekt på 989 000. Ingen andre gjeld. Høyeste BIS score på 5 " lav risiko". Fikk først beskjed om vi kan få lavest mulig rente på boliglån innenfor 50%, men da må vi begge bli kunder Så var det starten på tullemas... Måtte laste ned Bulder-App, så fingeravtrykk..Var heldige at vi slapp det med øyescanning og bloddråpe. Fikk to kontoer til hver og bankkort var tilsendt i full hast. Så ble det helt stilt.. App-en hang seg uendret med beskjed " du har gjort alt,men vi trenger litt tid" i flere dager. Ringte selv og fikk høre at det var sendt et brev, som vi har aldri fått forresten. Neste dag er det ny runde med telefonen, og vi får vite at vi fikk avslag. " Fikk du ikke vite om dette igår",- spør hun meg overraskende)))))) Årsaken da??? Jo da...Bonus og overtidspenger er ikke å regne som inntekt))) Jeg er i fast jobb 16 år, kona 4 år Vi har avsluttet kundeforhold samme dag. Fikk nå to bankkort i postkassa, som vi har flyttet på til søppeldunk. Bulder er en juksebank, som gir først inntrykk om at det er alt i orden, for så å gi deg avslag, men lokke deg som kunde... Nei takk...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Jukse bank der de vil ha de beste"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fått 2 avslag på boliglån selv om vi har 1,3 mill i inntekt og godt under 3 mill i bolig gjeld med en verdi på 4,3++ ingen mislighold eller kreditt. Første gang klagde jeg og fikk en megler jeg pleier bruke et verdipapir og da ble det innvilget etter klage , men begge gangene har ikke endt med bytte da de ikke er noe billigere en hva jeg har 👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
"Kjempefornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Bulder Bank og har ikke angret. Lett å bruke, oversiktlig, lavere rente på boliglån, rente på sparing. God hjelp når det er nødvendig 👍😊

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
"Masete tullebank"

Prøvde å flytte mitt boliglån til Bulder, men det ble bare masse mas om at min samboer også måtte flytte sitt lån etc etc. Ingen andre banker som krever dette. Ingen som svarer på spørsmål, de bare sender nye SMS om at man skal forte seg med å bytte.

Svar fra Bulder Bank
26.01.2023 15:16
Hei Ivar! Det stemmer. Dersom to samboere har felles adresse i folkeregisteret og eier boligen sammen, har vi et krav om at man må søke sammen. En person kan ikke søke et lån på en bolig som en annen person også eier, uten at denne personen er med på lånet. Denne regelen har vi av hensyn til parten som også eier boligen skal ha full oversikt og kontroll på hvor mye av boligen som er belånt. SMSene som sendes ut går automatisk og er ment for å hjelpe kunder å huske å fullføre søknaden. Disse vil slutte å komme etter noen dager. Vil du stoppe dem med en gang er den raskeste måten å logge inn og slette søknaden dere har påbegynt. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Vurderer å bytte selskap
"Alt er perfekt bortsett fra at de ikke har webside, kun app."
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg savner å kunne bruke nettbank på PC. Dette er den eneste årsaken til at jeg muligens må bytte bank.

Svar fra Bulder Bank
26.01.2023 15:19
Hei Kris! Så bra du synes alt er perfekt. At vi ikke har laget tradisjonell nettbank er et aktivt valg fra vår side. Vi tror på å sette all vår kraft inn i å gjøre appen så god som mulig. Bankkunder i Norge bruker mobilen mye mer enn nettbank på en datamaskin. Derfor prioriterer vi mobilappen 100 % og vil ikke vanne ut kvaliteten på denne med å drifte en nettbank parallelt. Det er en god del kunder som er skeptisk til dette i første omgang, men etter en stund melder flere tilbake til oss at de er veldig fornøyd med å gjøre alt i appen. Vi håper det gjelder deg også snart. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Digitalt. Vanskelig. Ikke for alle."
5 syns denne omtalen er nyttig

Tenkte jeg skulle vurdere bulder bank grunnet god rentevilkår og mange gode omtaler på bytt.no Registrerte meg på appen, svarte på alle mulige spørsmål, men etter en stund kom det opp feilmelding at registreringen krevde manuell gjennomgang, og registreringen ble stoppet. Fikk ikke vite på hva som var galt. I appen trykket jeg da på kundeservice og chat for å få hjelp. Dette skulle de sjekke opp i var svaret, men kundeservice ble overrasket og skjønte ikke hvorfor jeg fikk tilgang til chat uten å være kunde. Har forøvrig ikke hørt noe mer etter dette. Ble jeg kunde eller ble jeg ikke kunde i appen? Jeg gikk ta inn på bulder bank sin nettside og trykket på den siden for å se om man kan flytte lån til bulder bank. Fylte inn alle nødvendige opplysninger, logget inn med bank id. Jeg har idag 3 selveier leiligheter i sentrale strøk i sør Norge og 3 boliglån. 1 av 3 boliger var visst ikke gode nok for bulder bank sine kriterier , så den ville de ikke tilby lån til. Jeg trykte meg da videre på en av de andre 2. Fylte inn alt av nødvendige opplysninger og helt til slutt kom det et standard formulert avslag om at bulder bank ikke kan tilby lån til meg. Ingen mer informasjon om hva som var galt eller mulighet for å klage på vedtaket. Jeg har fast jobb med ok lønn, leieinntekter og ingen betalings anmerkninger. Men tydeligvis ikke god nok for bulder bank, selv om jeg allerde har lån i andre banker... Kanskje like greit... Ble ikke helt overbevist over dette opplegget, så da skal jeg heller fortsette med å legge igjen pengene mine hos noen andre som ønsker å ha meg som kunde. Men var jo verdt et forsøk, tydeligvis andre som har bedre erfaring med bulder bank, bra for de. Men er tydelig at bulder bank er svært selektive med hvilke kunder de vil ha.

Kundetilfredshet
Rådgivning
Har byttet selskap
"Først tilbyr de deg lån, så du blir kunde, får 2 kontoer og kredittkort, så avslår de lånet."
7 syns denne omtalen er nyttig

4 leiligheter som sikkerhet, belåningsgrad 47%, under 5X og millioninntekt = avslag. Forstå det den som kan. Hadde ikke tenkt å klage eller skrive anmeldelse, men når dere fortsetter å spamme meg flere uker etter jeg har slettet "kundeforholdet", blir jeg sur!

Svar fra Bulder Bank
27.01.2023 10:58
Hei Y Forstår at det kan være irriterende. Det er ikke vårt ønske å "spamme deg". Det du har fått er nok påminnelser om å fullføre søknadsprosessen du har startet. Disse får man selv om man er kunde eller ikke, for det skal være mulig å søke lån i Bulder uten å måtte være kunde først. Disse påminnelsene vil stoppe opp av selg sev. Men vil du fjerne dem raskere er den beste måten å gjøre det på å logge inn og slette den påbegynte søknaden din. Hilsen alle oss i Bulder :)
Christoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Feil boligverdi og avtalebrudd."
11 syns denne omtalen er nyttig

I Bulder får man lån i forhold til belåningsgrad. Når jeg søkte havnet jeg innenfor 55%, men etter at søknaden var ferdigstilt hadde de justert oss slik at vi havnet på 57%, og dårligere rente. Dette var pga av de hadde justert ned verdien på boligen med flere hundretusen etter at vi hadde startet søknadsprosessen. Vi fikk ingen beskjed om dette. Prøvde å kontakte kundeservice flere ganger, men får bare et generisk svar om at rente blir satt ut fra belåningsgrad. Får ingen svar på hvordan de kan justere boligverdien på den ene uken låneprosessen tok, uten å gi oss noen form for beskjed om dette. Etter min mening har avtalen blitt inngått på falske premisser. Det står ganske klart på sidene deres at de aldri vil justere boligen ned i verdi, men de gjør tydeligvis dette etter at du har startet en flytteprosess (før prosessen er fullført). Svært skuffet over det som skulle være et ukomplisert kundeforhold. Må være den eneste banken i Norge som ikke gir deg den avtalen du får når du søker, og i tillegg nekter å fikse opp etter seg. Har startet prosessen med å flytte etter bare en uke.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR