Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Bulder
4.2
1 425 verifiserte omtaler

Bulder omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.2
Bra
1 425 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#4
Utmerket
Bulder er rangert
#4 av 118 dagligbanker
80%
Utmerket
80% anbefaler Bulder
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 425 omtaler om Bulder

FILTRER OMTALER
891
218
86
78
152
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Bulder
Bulder har 1 425 verifiserte omtaler på Bytt.no

Uforutsigbart lånesvar uten mulighet for å legge inn relevante tilleggsopplysninger

Omtale av  Stian

Søkte et lån innefor 65% på ca 3,5 x inntekt, inkludert her skulle også et mindre smålån bakes inn. Dette var ikke mulig å hensynta i den (litt for) enkle app-søknaden. Har tipp topp kreditt-rating. Lån kunne ikke behandles, greit nok, men ingen forklaring eller tilbakemelding på hva som var grunnen til dette. Det mest overaskende var kunde"service" sin totalt manglende interesse i å hjelp til med å få lagt inn andre relevante forutsetninger, for eksempel nedbetaling av kredittkort, ei heller et pip om hva som var årsaken til avslag. Rett og slett en forvirrende opplevelse og følelsen av bortkastet tid. Det blir på lykke og fromme hvem som får lån og ikke når det ikke opplyses om spesielle forutsetninger eller andre ting for å få lån, og ikke om årsaken til avslag. Mest irriterende er at du må bli kunde før du kan søke lån, dette er vel bevisst for å pynte brura for et fremtidig salg av banken. Skal legges til at jeg har boliglån fra før og aldri fått avslag med de forutsetninger jeg har, forholdsvis lav belåningsgrad mht boligverdi og inntekt. Derfor mildt sagt forvirret og ganske irriterende.

Svar fra Bulder
20.09.2022 12:16

Hei Stian Det er dumt å høre at du har opplevd søknadsprosessen som forvirrende og sitter igjen med følelsen av bortkastet tid. I Bulder må du ikke bli kunde for å søke lån. Du trenger heller ikke bli kunde før du faktisk vet at du får lånet. Først når vi skal innfri lånet i gammel bank og utbetale nytt lån trenger vi at du blir kunde. Her har du kanskje missfortstått noe i prosessen? Norske banker blir strengt regulert i hvordan vi for eksempel skal vurdere smålån, forbrukslån og kredittkort. Har man som kunde for eksempel en kredittkortramme på 100.000 kr, men ikke brukt en krone av dette - er banken man søker boliglån i pliktig til å vurdere all denne kreditten som tatt i bruk, og at den skal nedbetales over kort tid. Dette gjør at man kan få tilskrevet mye høyere månedlige kostnader i sin privatøkonomi enn det man faktisk har. I noen tilfeller gjør det at kostnadene til kunden blir vurdert så høye at banken ikke kan innvilge boligån etter forskriftene banken er pålagt. Derfor oppfordrer vi alle kunder som har kredittkort eller andre kreditter som ikke er i bruk, å slette disse. For alle banker du søker lån hos vil måtte forholde seg til disse kredittrammene som om de faktisk er tatt i bruk og at hele rammen er belånt. Retningslinjene bankene opererer under er altså pålagt en streng holdning til kredittrammer. Hilsen alle oss i Bulder Bank

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Bulder?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Reservert 1500 bensin i en uke.

Omtale av  Trond A. T

Nå har bulder reservert 1500.kr i en uke etter bensin fylling. Kontakt med banken som sier de ikke kan gjøre noe. Jeg har ikke gitt dem tillatelse til å bruke mine penger i en uke uten at jeg får rente på dem. De bruker kundens penger til egne formål, uten å gi noen info om dette, så snart er det dine penger som reservers og blir gitt til meg. Min reservasjon heves med andres penger. Stygg sirkel.

Svar fra Bulder
20.09.2022 12:03

Hei Trond Det er drivstoffselskapet som gjør reservasjonen på din konto, ikke Bulder Bank. Det vanlige ved fylling av drivstoff er at stasjonen reserverer 1500 kr umiddelbart, deretter slipper de forskjellen mellom det du fyller for og de 1500 kr med det samme. Penger som er reservert går ikke ut av konto, men blir gjort midlertidig utilgjengelig for å sikre dekning til det du kjøper. Vi kan ikke slette reservasjoner uten samtykke fra bedriften som har utført den. Håper pengene dine er tilbake på konto nå. Hilsen alle oss i Bulder Bank

Godt konsept med enkelte kostbare manglar

Omtale av  Geir M

Vart frista til å prøve ut Bulder Bank sitt konsept og la inn verdien på dei to husa mine, det eldste brukte eg e-takst for 5 år tilbake for å være sikker på å ikkje kreve for mykje. Når lånet er innvilga ser eg at dei har brukt kjøpesummen på 2,04 MNOk i 2003 som verdi! Det sjølv om markedet har stege 265% i den perioden og e-taksten frå 2017 var på 4,75 MNOK (deagen ser 5,5 MNOK) . Lite trøst at eg no får ein ny automatisk takst på 3,42 MNOK. Svært motstrebersk kundebehandling ala "computer says no". Ikkje noko stort problem for meg, men eg ønsker verkeleg banken ei lysande framtid og det får dei ikkje på denne måten, spesielt ikkje nå banken svarar med den tonen dei gjer. Så no byttar eg igjen etter å ha prøvd dette ut.

Svar fra Bulder
21.09.2022 07:58

Hei Geir Ved boliglånssøknad bør du benytte en e-takst som er 6 måneder eller ferskere. Når en e-takst legges inn vektes verdien i e-taksten mot den automatiske taksten. Jo eldre e-taksten er, jo mindre vektes summen i denne. Vi skriver mer om dette på nettsidene våre https://faq.bulderbank.no/sok-boliglan/ma-jeg-ha-en-e-takst-for-a-endre-verdien-pa-min-bolig Dersom du har fått boligen automatisk taksert til 3,42 millioner, så er det denne summen vi bruker for å bergen hvilken belåningsgrad du har og hvilken rente du skal ha. Våre flinke kundebehandlere har i sjelden grad mulighet til å overstyre det de automatiske beregningene vurderer. Derfor kan de heller ikke alltid endre på det du og andre kunder ønsker. Hilsen alle oss i Bulder Bank

Brukervennlige Bulder

Omtale av  Kristine

Har bare opplevd strålende service ved kontakt og det var forholdsvis enkelt å bli kunde. Liker aller best hvor lett det er å ha oversikt over økonomien, med pengebruk oversikten, sparing og oversikt hus. Enkel å bruke og føler jeg har omtrent alt jeg kan ønske meg fra en bank, selv om det kun er mobilbank.

Svar fra Bulder
06.09.2022 12:33

Hei Kristine! Så bra at Bulder-appen fungerer så godt for deg. Vi legger ned mye arbedi i at det skal være enkelt for deg å ha oversikt over pengebruk, sparing og boliglån. Og ja, sant det funker helt fint å gjøre alt på mobilen!? :) Hilsen alle oss i Bulder!

Enkel og effektiv

Omtale av  Børge

En bank jeg forholder meg lite til, da alt bare fungerer fint og appen inneholder alt jeg trenger. For mitt behov tilfredsstiller den alt på en problemfri måte. Jeg regner med at for mange kunder vil denne banken være for enkel og tilby for få tjenester, men det jeg setter pris på er at den gir meg det jeg behøver lett tilgjengelig. Den er appens svar på det skandiabanken var på nett når den kom.

Svar fra Bulder
06.09.2022 12:35

Hei Børge! Vi tror at du og resten av våre kunder har ganske mye på listen over ting som er viktigere å bruke tid på enn bank. Vi liker derfor veldig godt å høre at du føler at du slipper å bruke tid på banken din - spesielt når alt fungerer problemfritt som du sier. Du har helt rett, Bulder er ikke for alle. Men det høres ut som vi er en god match med deg og dine kundebehov, Børge! Ha en fantastisk dag :) Hilsen alle oss i Bulder :)

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Lovnad om innvilget lån, blir kunde og får avslag

Omtale av  Thomas

Vi fikk lovnad fra banken om innvilget lån og blir kunde. Senere kommer avslaget. Dette etter at kundeforhold er opprettet og nye bankkort på vei i posten. Antar at Bulder Bank ikke er ukjent i Finansklagenemnda sitt system. Toppen av det hele er en useriøs kundeservice som ikke kommer tilbake til deg som lovet. Jeg venter fortsatt på en telefon - men ser nå at de har avsluttet hele kundeforholdet. Dette uten noe form for kommunikasjon. Styr unna - dette er direkte useriøst.

Svar fra Bulder
06.09.2022 12:43

Hei Thomas Dette høres ikke ut som en bra kundeopplevelse for din del. Vi skal sjekke opp i hva som har skjedd i ditt tilfelle. Uten at jeg kjenner detaljene her kan det virke som vi og du kanskje har misforstått hverandre ett sted i prosessen med lånet? Har du noe mer du trenger å vite fra oss, eller hjelp til, så ikke nøl med å kontakte oss. Hilsen alle oss i Bulder

Bank på en enkel måte

Omtale av  Frode G

Lett å skifte til Bulder Bank. Bra renter og de gir kundeutbytte. Så langt er det ikke mulig å foreta betaling til utlandet, noe som for mitt vedkommende er nødvendig.

Svar fra Bulder
06.09.2022 12:44

Hei Frode! Så bra å høre at du synes det var leltt og skifte og at du er fornøyd med god rente og kundeutbytte. Skjønner at du savner utenlandsbetaling. Det jobber vi på spreng med. Hilsen alle oss i Bulder :)

Bulder har 1 425 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Bulder mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR