Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Danske Bank
1.8
217 verifiserte omtaler

Danske Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
217 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
Danske Bank er rangert
#115 av 118 dagligbanker
20%
Dårlig
20% anbefaler Danske Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 217 omtaler om Danske Bank

FILTRER OMTALER
28
13
8
33
135
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Danske Bank
Danske Bank har 217 verifiserte omtaler på Bytt.no

Useriøse

Omtale av  Thorbjørn

Kundeservice er helt tragisk. Veldig laaang vente på svar og har ikke noe system for å ringe deg opp

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Helt håpløs kundeservice

Omtale av  Eirik

Det er nærmest umulig å komme gjennom på kundeservice, uansett hvilket behov man har i banken. Selv for den enkleste ting hvor man har behov for å snakke med en kundebehandler, så sett av opp mot 1 time i telefonkø.

Dårlig nettbank og responstid på kundeservice

Omtale av  Jim

Flyttet lånet mitt fra DNB til Danske Bank via akademikeravtalen for å spare 10k i renter i året. Det var starten på et mareritt av en opplevelse: 1. Det lånebeløpet som DNB hadde gitt meg uten problemer var et stort problem å få godkjent i Danske, ente opp med å måtte kvitte meg med noen kredittkortrammer (fordi det telles som gjeld) for å få det på plass. Særdeles tungvint prosess. Disse kredittkortene er ikke i daglig bruk, men kjekke å ha til feks flyreiser, drivstoff osv. pga. rabatter. Det virket nesten som de ikke ville ha lånet mitt. 2. Nettbanken er som en annen på denne siden så treffende omtalte som "et sort hull". Det er umulig å finne frem der. 3. Selv om man er logget inn i nettbanken (og blir automatisk utlogget innen 5 min som et sikkerhetstiltak) må man godkjenne ALT med Bank ID og personlig passord. Selv en beskjed til banken. Personlig passord hadde jeg glemt hva var, brukes aldri ellers. Skulle tro det var PST sitt intranett. 4. Responstiden på kundeservice er graverende lang. Er prioritert kunde hos DNB (SAGA) så for alle praktiske formål er det ingen kø. Akademikeravtalen hos DB gir ingen slike fordeler. 20-40 min med verdens verste sang på repeat, og kontinuerlig avbrudd med "det er mange som ringer oss for tiden, vennligst vent". Spill av en radiokanal i det minste, så blir ventetiden litt mindre irriterende. Da DNB endelig ringte og sa de kunne gi meg bedre rente var jeg ikke vond å be. ALRDI tilbake til Danske Bank.

Jeg skulle bare opprette en depositumskonto....

Omtale av  Ida

Jeg vet ikke hvor mange kundebehandlere jeg har snakket med, hvor mange ubrukelige lenker jeg har blitt anbefalt å bruke eller hvor mange timer jeg har brukt i den kafkaesque nettbanken (ikke lov å ha to faner oppe samtidig mens man prøver å navigere, da blir man straks logget ut!). Svartid på kundechatten på opp til ti dager. Endte opp med å opprette konto i en annen bank. Nå forsøker jeg å få tilbake de 500 kr de belastet meg for "tjenesten" jeg aldri mottok, men det er ikke så lett, for de svarer ikke på chat og jeg blir satt lang i kø hver gang jeg ringer.

slett i samband med ventetid telefon.

Omtale av  Finn

Meldingen " det er for tiden stor trafikk. Fint om du venter" Når meldingen gjentas i det uendelige og ingenting skjer, er dette ikke godt nok i år 2022. Det er ikke noen engangshendelse. ( t.eks nå har jeg ventet 40 min.) Jeg aner ikke hva det koster meg i telefonen. Det er vel heller ikke bra for helsen.

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Anbefales ikke

Omtale av  Kathrine

Tungvint og gammeldags. Nettside fra steinalderen. Det er umulig å komme igjennom på telefonen, sitter en time i kø. Jeg hadde spørsmål om fondene mine der, personen jeg endelig fikk tak i kunne ikke svare meg og hadde helt klart ikke peiling. Danske bank tar også mye betalt for fondene sine. Tar også nesten like lang tid å få svar på chat. Så nå har jeg avsluttet kundeforholdet.

Verste jeg har vært borti

Omtale av  Joakim

Har nå sittet i 20 minutter i telefon og venter på å komme gjennom for å snakke med et menneske hos Danske Bank (sitter også i chat, i tilfelle det dukker opp noen der, men der er det også helt dødt). Forespørselen gjelder et inkassovarsel fra dem på et beløp som var overtrukket på min konto, og som ble betalt inn for snart ett år siden. Jeg har dokumentasjon på at beløpet ble betalt fra min andre bank, og dette er også sendt inn til dem for over én uke siden, uten at jeg har fått noen respons på det. Utgangspunktet for at jeg ble kunde var boliglån, da de har gode renter for medlemmer av Akademikerne. Vi fikk avslag pga. for lav egenkapital, noe som ikke var noe problem i andre banker vi har vært i kontakt med. Man kan mildt sagt si at jeg er overlykkelig for avslaget og for at vi unngikk bli kunder i denne møkkabanken.

Danske Bank har 217 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Danske Bank mener

Danske Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR