Meny
SpareBank 1 Østlandet

SpareBank 1 Østlandet omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
136
av 147 innen
bank
28%
anbefaler
SpareBank 1 Østlandet
Filtrer omtaler
4
1
2
1
11
Sorter omtaler etter
Viser av 19 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med SpareBank 1 Østlandet?
Marthe L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Arrogant kundeansvarlig,"

Vi har nå endelig tatt steget å byttet bank til DNB etter over 15 år som kunde. De første årene hadde vi et godt samarbeid med god oppfølging hvis vi hadde noen spørsmål. De siste årene har vært sjokkerende dårlig. Da vi kontaktet vår kundeansvarlig å forteller at vi ønsker å heve boliglånet for å pusse opp, som jo er en ren investering, så møter vi en arroganse og likegyldighet som vi ikke trodde var mulig. Vi har også gjentatte ganger bedt om en oppfølging på å få en bedre rente, å der var det ingen tilbakemelding å få! Da vi kontaktet DNB for de samme spørsmålene, fikk vi en kundebehandler som virkelig tok seg tid, å hun ønsket oppriktig å hjelpe oss med det samme! Lånet vi ønsket ble godkjent og en langt bedre rente ble tilbudt med det samme! Regner med at det er mange som opplever det samme! Vi gleder oss nå til å starte med blanke ark hos DNB !

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Jeg er kunde å eier 2 hus men ikke f**n om j får lån trenger ikke låne men søker om kreditkort, men fikk avslag. Å aldri om j er for seint ute med betaling. Alltid så r det avlag. Ånå går jeg til glomdalen, for å høre om det er bare jeg som blir behandlet slik.

Markus A. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Elendig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er en 33 år gammel person med solid økonomi. Ønsker å etablere et eget AS for å videreføre min hobby i en profesjonell setting samt å kunne skille privat økonomi fra foretakets. Ble nektet å i det hele tatt opprette en konto i Sparebank 1 Østlandet, uten begrunnelse sier de: "Etter vurdering av deres søknad med grunnlag i oversendt dokumentasjon kan banken på dette tidspunkt ikke tilby produkter og tjenester. Vi anbefaler å søke om kundeforhold i finansinstitusjon hvor nøkkelpersoner i foretaket har sin primære personlig bankforbindelse eller hvor aksjekapitalen er plassert pr. i dag. " Her søkes det ikke om finansiering, men kun om muligheten til å opprette en bankkonto, jeg spør altså banken om lov til å sende DE penger, men banken nekter og sier at jeg må benytte en konkurrerende bank. Jeg er forøvrig takknemlig for at banken ber meg benytte en konkurrent, men det sier mye om banken og dens forhold til kunder at man avvises fra å bli en kunde, begrunnet med at man ikke er kunde allerede.... elendig bank

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling og arroganse"

Utrolig nedlatende og arrogant saksbehandler som ringte fra Hamar idag. Bare rot og feilinformasjon fra man tar kontakt. Er Lofavør medlem så ønsket å bruke denne banken. Det er det slutt på, nå bytter jeg bank!!

Irene M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"

Vanskelig å få tak i noen. Slik at finansieringsbevis ikke kommer i tide når man trenger det. Umulig å få tak i hus slik.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget bra bank ."

Meget god kundeservice , profesjonell bank. Kan trygt anbefales.

Sivasamy S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Jeg er veldig fornøyd"

Jeg har mange års med bank og forsikring Jeg er veldig fornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og dårlige vilkår!"

Elendig kundeservice og dårlige vilkår! Nettbank og meldingssystem besvares ALDRI! De bruker lang tid og har sjelden vært hyggelige! Vilkårene til tross for Lo-Favør kunde, noe de heller ikke opplyser om uten at man maser, selv det hjelper lite! Rentene er til grine av til tross for langvarig kundeforhold! Skammelig rett og slett! Det eneste positive med denne banken er at nettbanken er ganske oversiktlig, selv om det stadig er "rusk i maskineriet" og man må starte på nytt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Mange takk til sparebanken 1 Østlandet i Lillehammer"

Mange takk til fleksibilitet hos de mange på desken i Lillehammer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig bank fra A til Å!"

Det eneste som er positivt med denne banken er at de aksepterer at kundene ikke bare de som har personnummer men d-nummer også. Ble kunde, men da jeg fikk innvilget norskt personnummer ble alt sletta fra min konto. All konto opplysning og tidligere konto utskrifter i tillegg fikk jeg ingen tilgang til min nettbank som jeg hadde på en app på mobilen. Måtte derfor ringe banken vær gang for og sjekke min saldo til jeg fikk bankid. Når jeg ringte for og få info om min saldo kunne de plutselig ikke fortelle meg om hvor mye min saldo var selvom de på toppen av det hele rådet meg og ringe dem frem til jeg ble bruker av bankid noe jeg måtte vente lenge på til slutt fikk jeg kranglet meg til oppmøte slik at jeg kunne legitimere meg for 2 gang slik at jeg ble bruker av bankid Vær gang jeg ringer banken er det bare frekke rådgivere som tar tlf snakker i ett arrogant tonefall yter dårlig service og er nedlatende mot sine kunder. Er veldig glad for og ha byttet bank. STYR UNNA

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rentene på boliglån"
2 syns denne omtalen er nyttig

De er kjappe til å sette opp renten. Men der må du ringe å mase for å få renten ned igjen. Der går det kun i bankens favør. De er nådeløse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ok betingelser, elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sparebank Østlandet har greie betingelser men kundeservicen er under enhver kritikk. Her kommer de både med missledende- og feil informasjon. De bruker enhver anledning til å sørge for banken beste og lurer deg gjerne for noen ekstra kroner. Anbefales ikke!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ikke konto hos SB1 per dags dato, i og med at jeg er LO medlem tenkte jeg at jeg mulig skulle ha byttet bank til dem, så jeg bestemte meg først å chatte med dem på deres side, første kunderådgiveren gir meg ikke svar og forlater chatten, andre kunderådgiver bruker åresvis på å svare, ser at mange er meget lite fornøyd når det kommer til kundeservice hos dem, noe jeg legger vekt på dersom jeg skal være kunde hos en, så langt har jeg ikke noe godt inntrykk av SB1

Kristoffer S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Får mye dårligere rente (1,5% over) en jeg skulle"

Møkka bank, styr unna. Får mye dårligere rente (1,5% over) en jeg skulle. Har lo favør. Hjalp ikke å klage.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Solid og trygg bank, men litt lite fremoverlent"
2 syns denne omtalen er nyttig

SpareBank 1 har gitt meg flere boliglån, med konkurransedyktig rente, samt alt av forsikringer. App og nettbank er OK mtp. brukervennlighet. Ønsker mer noe mer moderne løsninger. Slik som bedre oversikt over utgifter på nettbank og støtte for Apple og Google Pay. Tradisjonell og trygg bank, men noe gammeldags i innovasjon og å følge med på teknologisk utvikling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Alt kan ikke løses på nettet - er alle rådgivere sagt opp?!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hvor lenge skal man vente med å få svar når man for en gang skyld ringer banken - istedenfor å gjøre alle banktjenester selv? Nettbank er bra, men faktisk kan det være ok å prate med noen når det er flere spørsmål og de er litt sammensatt. De fleste kan ikke sitte å vente i 20 minutter på å få et svar når man en gang i året prøver å ringe banken/rådgiver, men heldigvis kan man jo bare bytte bank, og det er rimelig enkelt i dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget godt tilfreds"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utmerket kundebehandling og rådgivning. Har også telleapparat for kontanter, som er et stort pluss.

Sven Å. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Misbruker sine kunder"
10 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde sparekonto til jentungen sammen med eksen hvor begge hadde signert og ingen av oss kunne bruke pengene uten å gjøre dette sammen. Dette var boligsparing. Ca 3 år etter samlivsbrudd lot Sparebank 1 eksen få full råderett over kontoen hvor jeg hadde spart 1000kr pr mnd i 6 år til jentungen så hun kunne kjøpe seg noe når hun ble gammel nok. Denne kontoen ble selvfølgelig tømt av mor ved første mulighet. Sparebank 1 lot her mora stjele pengene til jentungen min. Jeg hadde hele veien nektet mor å ta ut pengene nettopp fordi jeg visste hun kom til å gjøre dette. Sparebank 1 er kjelteringer og vet de slipper unna fordi verken fylkesmann eller politiet ønsker å gjøre noe. Ligg laaangt unna disse om du vil ha pengene dine på et trygt sted.

Bytt.no
"Hva er din erfaring med SpareBank 1 Østlandet?"

Hva er din erfaring med SpareBank 1 Østlandet? Ris eller ros? Skriv en omtale og del dine erfaringer med andre - enkelt og helt anonymt. Omtalen skriver du her.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR