Meny

SpareBank 1 Østlandet omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
112
av 117 innen
dagligbank
30%
anbefaler
SpareBank 1 Østlandet
Filtrer omtaler
10
1
2
2
22
Sorter omtaler etter
Viser av 37 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med SpareBank 1 Østlandet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Vurderer å bytte selskap
"Dyr bank"

En bank som var veldig hyggelig når vi var ny kunde. Etter vi hadde litt dårligere sikkerhet skrudde de opp renten kraftig selv om lånet alltid blitt betalt. Etter 10 år med 2-3% høyere rente enn det normale selv om økonomi vår har blitt bedre vil de ikke møte oss for å diskutere rentenivået. De besvare ikke meldinger. Nå er min nominell rente på boligen på 5,89 % og effektiv renter er uvist. Jeg har nettopp tatt opp et billån hos Sandtander med effektiv renter på under 5%. Hvordan kan det være mulig at boliglånet har mye høyere renter enn bilen? Jeg kan absolutt ikke anbefale noen andre å bli kunde. Prøv heller en mer seriøst bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Har byttet selskap
"Apple Pay"

Avsluttet i dag kundeforholdet hos Sparebank1. Har ikke brukt dem aktivt etter Apple Pay kom og ventet tålmodig på at dem skulle gjøre det rette å tilby støtte også, men dette har vært forgjeves. Istedenfor å bare klage over mangelen av Apple Pay støtte synes jeg det er bedre at man avslutter kundeforholdet i banken og gjerne gir klar beskjed at jeg avslutter mitt kundeforhold hos dere grunnet manglende støtte for Apple Pay. Dette anbefaler jeg dem som fortsatt er kunde og irritere seg over mangelen, fleste jeg kjenner har kutta ut banken og gått over til andre etter jeg har visst dem Apple Pay og hvor sikkert og lettvint dette er og jeg har ikke hatt med meg et bank kort på mange år, betaler med mobilen overalt. Så Apple Pay tilhengere hold dere unna denne banken, vi er ikke ønsket som kunde hos dem. Mange virtuelle aktører der ute man kan rute Sparebank1 kortet gjennom så man kan bruke Apple Pay, men dette burde være unødvendig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Får ikke kontakt med kunderådgiver, kun en sms om at vedkommende er opptatt. Bestilt nettmøte mellom 8-11, ingen kontakt. Ringer til banken og sitter i telefonkø i 27 min. Til slutt svarer en person og setter meg over til min kunderådgiver. Som ikke tar telefon. Kommer tilbake til personen som svarte meg, som sier at «hun ikke skjønner hvorfor kontaktpersonen min ikke svarer». Hvis du trenger hjelp av banken din eller har spørsmål, velg en annen. Her er du ikke viktig nok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke hjelp til den minste lille ting"

Jeg og min samboer har vært i kontakt med Sparebank 1 Østlandet siden fredag 3.02.2023. Vi har hittil vært i kontakt med 4 forskjellige bankrådgivere. Bakgrunnen var fordi min samboer ikke fikk bestilt kort til en konto der samboeren min er disponent. Vi fikk ulike forklaringer på hva vi måtte gjøre, men vi fikk det fortsatt ikke til selv inni nettbanken vår. Mandag 06.02.2023 sier en bankrådgiver at dette er merkelig, og at jeg som er konto eier skulle sende en mail fra nettbanken med fødselsnummer og kontonummer slik at de kan bestille kortet manuelt og jeg vil motta en e-signering. Vedkommende skulle også registrere dette til IT-avdelingen. Endelig, jeg trodde da at alt skulle være i orden og ventet på e-signeringen. Derimot idag 07.02.2023 får jeg en ny melding i nettbanken min fra en ny bankrådigver som vil at jeg skal sende det jeg får opp i nettbanken min. Alt jeg ønsker er å få hjelp til å bestille et ekstra bankkort.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel og oversiktlig"

Enkelt å få kontakt, greie produkter og hjelpsomme rådgivere

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt og dårlig kundebehandling. Anbefaler Nordea som er i en annen liga. Rentene på lånet ble mindre enn halvparten da jeg gikk over til Nordea. Det var litt av en sjokk.

John A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd"

Vi er veldig fornøyd med Sparebank1 Østlandet først og fremst har vi en meget flink og pliktoppfyllende rådgiver. Rådgiveren kommer med gode råd og fine løsninger. Banken har også gode renter, men disse kunne vært lavere

Trelkovsky
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyr bank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tjenestene er urimelig dyre. Banken anbefaler konsekvent sine egne fond. Banken har urimelig høye forvaltningsgebyr for fond. Årsavgift på debetkort synes jeg det er på tide at de slutter med. Kundeservice er ok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har ikke bra kundevennligheten som er mulig å oppdrive. Denne er min opplevelse.

Bjørn L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Avdeling Kongsvinger og Skarnes - en sekser -6-"

Jeg og min familie har hatt tidligere Sparebanken Hedmark-nå Sparebank 1 Østlandet som hovedbank i veldig mange år. Det har alltid vært en sikker , profesjonell og kundevennlig bankforbindelse . Alt fra lån til eiendomskjøp , kortsiktig lån ved generasjonsskifte , driftskreditt til forretningsdrift har vært raskt og smidig behandlet , til rimelige rentebetingelser. Alltid egne og kontinuerlige saksbehandlere.Meget god info om alle bevegelser på våre brukskonto og sparekonto. Avdeling Kongsvinger og Skarnes får en sekser -6- fra min familie

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"The consultants waste customers' time"
1 syns denne omtalen er nyttig

After I sent application to boliglån, one of their consultants tried to contact me (22.Jul.2022, 14:58 ) by phone call. The consultant called me and turned off her phone immediately. However, I knew the call was about boliglån, then I dropped my work and tried to reach back. Because the consultant turned off the phone. I spent over 10 minutes to reach her out and got nothing. I did even call 915 07040 (their customer service phone number) two times. They were cheating their working time and wasting my time.

Nosheen S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dårlig kundebehandling."
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundebehandling og service ved flere anledninger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med huslån, forsikring, reiseforsikring God kundebehandling. Vært kunde siden 1972 og kan ikke tenke meg å bytte. 😀

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God og fin bank for mange kunder."

God og fin behandling av mine spørsmål. Kundevennlige behandlere og rask behandling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"For dårlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skulle åpne en vanlig konto ble plutselig så komplisert og vanskelig selvom jeg hadde bankid fra før. Ba meg å sende lønnslip og det gjorde jeg men hørte aldri fra de. Tok en hel uke .Prøvde å ringe tar nesten en helt time hver gang. Måtte tilslutt sende melding om å trekke søknaden min .orket ikke noe mer. Samme dag prøvde med på sparebank sør-øst norge ,logget meg inn på samme måte og ble jeg kunde hos de med engang. Var så overraskende anerledes og positivt. Hold dere unna SB1 østlandet.

Bjørn E. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyr, firkantet og tidvis dårlig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Banken er dyr og lite villig til å gi individuell behandling. De forholder seg firkantet til generelle retningslinjer, og bryr seg særdeles lite om historikk og hvor plettfri man har vært i forhold til nedbetaling av lån og betaling av regninger gjennom hele livet. Servicen er også til tider dårlig og veldig personavhengig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bloodsucking scamartists"
3 syns denne omtalen er nyttig

Avoid theese scavengers! They will take out your eyes in fees and got a totaly useless customer-service. There are much better banks out there that will treat you better and won't charge you hundreds of kroner just to think theire name. If your a customer at Sparebank 1, change to another bank, you will not regret it.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lite brukt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lite offensive mot sine kunder. Ønsket råd om plasseringsaltetativ til bankinnskudd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget bra bank for mine saker."
2 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige annsatte,alltid hjelp og få,jeg har en rådgiver som er meget kompetent og hyggelig.Mer omtale er unødvendig for min del.

Marthe L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Arrogant kundeansvarlig,"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi har nå endelig tatt steget å byttet bank til DNB etter over 15 år som kunde. De første årene hadde vi et godt samarbeid med god oppfølging hvis vi hadde noen spørsmål. De siste årene har vært sjokkerende dårlig. Da vi kontaktet vår kundeansvarlig å forteller at vi ønsker å heve boliglånet for å pusse opp, som jo er en ren investering, så møter vi en arroganse og likegyldighet som vi ikke trodde var mulig. Vi har også gjentatte ganger bedt om en oppfølging på å få en bedre rente, å der var det ingen tilbakemelding å få! Da vi kontaktet DNB for de samme spørsmålene, fikk vi en kundebehandler som virkelig tok seg tid, å hun ønsket oppriktig å hjelpe oss med det samme! Lånet vi ønsket ble godkjent og en langt bedre rente ble tilbudt med det samme! Regner med at det er mange som opplever det samme! Vi gleder oss nå til å starte med blanke ark hos DNB !

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er kunde å eier 2 hus men ikke f**n om j får lån trenger ikke låne men søker om kreditkort, men fikk avslag. Å aldri om j er for seint ute med betaling. Alltid så r det avlag. Ånå går jeg til glomdalen, for å høre om det er bare jeg som blir behandlet slik.

Markus A. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Elendig kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Er en 33 år gammel person med solid økonomi. Ønsker å etablere et eget AS for å videreføre min hobby i en profesjonell setting samt å kunne skille privat økonomi fra foretakets. Ble nektet å i det hele tatt opprette en konto i Sparebank 1 Østlandet, uten begrunnelse sier de: "Etter vurdering av deres søknad med grunnlag i oversendt dokumentasjon kan banken på dette tidspunkt ikke tilby produkter og tjenester. Vi anbefaler å søke om kundeforhold i finansinstitusjon hvor nøkkelpersoner i foretaket har sin primære personlig bankforbindelse eller hvor aksjekapitalen er plassert pr. i dag. " Her søkes det ikke om finansiering, men kun om muligheten til å opprette en bankkonto, jeg spør altså banken om lov til å sende DE penger, men banken nekter og sier at jeg må benytte en konkurrerende bank. Jeg er forøvrig takknemlig for at banken ber meg benytte en konkurrent, men det sier mye om banken og dens forhold til kunder at man avvises fra å bli en kunde, begrunnet med at man ikke er kunde allerede.... elendig bank

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling og arroganse"
3 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig nedlatende og arrogant saksbehandler som ringte fra Hamar idag. Bare rot og feilinformasjon fra man tar kontakt. Er Lofavør medlem så ønsket å bruke denne banken. Det er det slutt på, nå bytter jeg bank!!

Irene M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å få tak i noen. Slik at finansieringsbevis ikke kommer i tide når man trenger det. Umulig å få tak i hus slik.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget bra bank ."

Meget god kundeservice , profesjonell bank. Kan trygt anbefales.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR