Meny

Danske Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
116
av 117 innen
dagligbank
21%
anbefaler
Danske Bank

"Ingen hjerne/menneske på lånesøknader , kun god mann økseskaft"

Omtale om Danske Bank skrevet av Thomas D for 29.06.2022 16:21

Danske Bank har totalt 185 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Thomas D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ingen hjerne/menneske på lånesøknader , kun god mann økseskaft"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken bærer preg av å ha «automatisert» sine lånesøknader til det mest fordummende de svarer aldri på henvendelser innen rimelig tid Telefonkø er et helvete og ingen callback funksjon som ringer mer enn 3 ganger. Ingen direkte tlf til kundebehandler Alle ansatte i denne banken bærer preg av å ha en kommunistisk arbeidsmoral. (Kunden har alltid feil mindset)

Bytt.no
"Ingen hjerne/menneske på lånesøknader , kun god mann økseskaft" skrev Thomas D om Danske Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Danske Bank?
Gjør som Thomas D og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Danske Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice og nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vil sperre kredittkort og kommer ikke gjennom til kundeservice på telefon. Prøver på chat og får beskjed om at jeg må logge meg inn på nettbank før jeg tar kontakt. Ikke mulig å logge meg inn på nettbank da de ikke har fungerende mobil-ID. Prøver å åpne en ny chat for å forklare dette, men får ikke kontakt på nytt. Styr unna.

Thorbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice er helt tragisk. Veldig laaang vente på svar og har ikke noe system for å ringe deg opp

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Helt håpløs kundeservice"

Det er nærmest umulig å komme gjennom på kundeservice, uansett hvilket behov man har i banken. Selv for den enkleste ting hvor man har behov for å snakke med en kundebehandler, så sett av opp mot 1 time i telefonkø.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig nettbank og responstid på kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet lånet mitt fra DNB til Danske Bank via akademikeravtalen for å spare 10k i renter i året. Det var starten på et mareritt av en opplevelse: 1. Det lånebeløpet som DNB hadde gitt meg uten problemer var et stort problem å få godkjent i Danske, ente opp med å måtte kvitte meg med noen kredittkortrammer (fordi det telles som gjeld) for å få det på plass. Særdeles tungvint prosess. Disse kredittkortene er ikke i daglig bruk, men kjekke å ha til feks flyreiser, drivstoff osv. pga. rabatter. Det virket nesten som de ikke ville ha lånet mitt. 2. Nettbanken er som en annen på denne siden så treffende omtalte som "et sort hull". Det er umulig å finne frem der. 3. Selv om man er logget inn i nettbanken (og blir automatisk utlogget innen 5 min som et sikkerhetstiltak) må man godkjenne ALT med Bank ID og personlig passord. Selv en beskjed til banken. Personlig passord hadde jeg glemt hva var, brukes aldri ellers. Skulle tro det var PST sitt intranett. 4. Responstiden på kundeservice er graverende lang. Er prioritert kunde hos DNB (SAGA) så for alle praktiske formål er det ingen kø. Akademikeravtalen hos DB gir ingen slike fordeler. 20-40 min med verdens verste sang på repeat, og kontinuerlig avbrudd med "det er mange som ringer oss for tiden, vennligst vent". Spill av en radiokanal i det minste, så blir ventetiden litt mindre irriterende. Da DNB endelig ringte og sa de kunne gi meg bedre rente var jeg ikke vond å be. ALRDI tilbake til Danske Bank.

Danske Bank har totalt 185 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR