Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Danske Bank
1.8
217 verifiserte omtaler

Danske Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
217 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
Danske Bank er rangert
#115 av 118 dagligbanker
20%
Dårlig
20% anbefaler Danske Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 217 omtaler om Danske Bank

FILTRER OMTALER
28
13
8
33
135
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Danske Bank
Danske Bank har 217 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundeservice

Omtale av  Britt

Jeg har nå vært kunde i danske bank i 5 år, hovedsaklig på grunn av akademikeravtalen. Men etter mine siste erfaringer, betaler jeg gladelig en høyere rente for bedre kundeservice! Etter at jeg kontaktet Danske bank, tok det TRE uker med å få et møte med banken ang boliglån. På grunn av lav EK, fikk vi innvilget litt lavere lån enn det vi hadde håpet på. Da drømmeleiligheten dukket opp en uke etterpå til en litt høyere pris, klarte vi å skrape sammen den ekstra egenkapitalen vi haddeog kontaktet rådgiveren for å øke finansieringsbeviset. Men rådgiveren var umulig å få tak i. Etter å sendt melding i nettbanken og e-post, uten å få svar på en uke, forsøktejeg å ringe kundeservice. Etter 2 timer på vent, ga jeg opp. Jeg forsøkte da chat-funksjonen i nettbanken, hvor jeg etter hvert fikk svar. Jeg fortalte problemet mitt og dama på chat skulle få rådgiveren til å kontakte meg. 3 timer senere får jeg en melding i nettbanken fra rådgiveren om at han skal se på saken og komme med en tilbakemelding på torsdag. I dag er det tirsdag (!) og jeg har fortsatt ikke fått svar. Jeg har gitt opp hele greia og tok i dag kontakt med DNB som gledelig ville gi meg både boliglån og en fin rente :)

Svar fra Danske Bank
29.09.2020 14:37

Hei, Britt. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med oss og har hatt problemer med å komme igjennom til oss. Vi har dessverre stor pågang for tiden og dette medfører lang ventetid i perioder. Vi jobber på spreng med å få svart så fort som mulig på alle henvendelser og vi kan ikke annet enn å beklage ventetiden. Vi ønsker selvfølgelig ikke at noen av våre kunder skal oppleve dette. Vi setter pris på din tilbakemelding og den vil bli tatt med videre internt. / Thea

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Nettbank fra det forrige årtusen

Omtale av  Kari

Det eneste positive er renten, men snart er heller ikke det nok. For hver gang jeg går inn i nettbanken vokser min mistillit til nye høyder, det er så ufattelig dårlige løsninger!! Det er faktisk verdt å betale mer for å slippe å kjenne på det sinne som kommer hver gang jeg er inne i nettbanken.

Svar fra Danske Bank
21.09.2020 10:56

Hei, Kari. Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du har hos oss, men leit å høre at du er misfornøyd med våre digitale løsninger. Nettbanken er noe vi jobber med, og vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med oss i vår utvikling av digitale løsninger. / Thea

Fryktelig kundeservice

Omtale av  Johan

Jeg flyttet boliglånet til danske bank grunnet lav rente gjennom Tekna sin avtale. Det fungerer, renten er lav. Men vi tok omsider avgjørelsen å bytte bolig, og der begynte problemene. På 4 uker har ikke danske bank klart å ferdigstille et finansieringsbevis, noe som min lokale bank klarte på en ettermiddag. Det viser seg også at Danske Bank har tatt alt av verdier som sikring, selv fritidseiendommen vår som i utgangspunktet er nedbetalt. Vår lokale bank kan ikke ferdigstille finansieringsbeviset før heftelsen på fritidsboligen er slettet. Enkel sak å rette opp ifølge min lokale bank, men selv om jeg ringt hver dag den siste uken så klarer ikke danske bank å få seg til å slette den heftelsen. Kundeservice på telefon lover hver dag å ordne opp og gi oss bekreftelse på at heftelsen er slettet, men dagene går uten at vi hører fra dem. Vi har funnet drømmeboligen vår, har vært på visning og har veldig lyst å legge inn bud men må vente til Danske Bank klart å få slettet en heftelse slik at vi får vår lokale bank med på laget. Fryktelig, fryktelig kundebehandling. Det virker som at vi må gå rettens vei for å tvinge danske bank til å ordne opp i dette.

Svar fra Danske Bank
23.09.2020 08:43

Hei, Johan. Fint å høre at du er fornøyd med vilkårene du får gjennom Tekna avtalen. Vi må bare beklage at du har hatt denne opplevelsen med oss. Dette er selvsagt ikke noe vi ønsker at noen av våre kunder skal oppleve. Vi kan naturlig nok ikke si noe om din spesifikke situasjon her, men din tilbakemelding vil bli tatt med videre internt. Vi setter pris på om du kan ta kontakt med oss per telefon slik at vi kan få undersøkt saken din. / Thea

Elendig nettbank og mobilbank

Omtale av  Vidar

Det eneste positive med denne banken er rentebetingelsene. Resten er forferdelig. Nettbank og mobilbank er uoversiktlig og tungvint. Copy/paste på mobil går ikke, den takler heller ikke punktum, scanning av faktura fungerer ikke. At man ikke kan hente frem fakturabilde fra bildearkiv er jo utrolig. Virkelig, i 2020 ?? Efaktura som er godkjent men ikke betalt pga manglende dekning bare forsvinner når det er dekning på konto dagen etter ? Sparebanken og Sbanken slår dere ned i støvlene. Skjerp dere ! Jeg skriver denne meldingen i håp om at Danske Bank ordner opp i dette. Tilsynelatende gjør de ingenting med problemene !

Svar fra Danske Bank
31.08.2020 11:32

Hei, Vidar Det er fint å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men leit å høre at du er misfornøyd med våre digitale løsninger. Våre digitale løsninger er under utvikling og vi håper du vil bli mer fornøyd etterhvert. Vi setter pris på din konkrete tilbakemelding og vil ta den med videre. / Thea

Elendig nettbank

Omtale av  T. V

Har kun Danske Bank på grunn av veldig gunstig rente med akademikerne. Nettbanken er elendig på alle måter. Må bruke passord på bankid på alt. Har ikke bank id på mobil. Støtter ikke vipps. Har hatt DnB eika og Gjensidige tidligere og alle er milevis foran på de digitale løsningene.

Svar fra Danske Bank
31.08.2020 08:34

Hei, T.V Takk for din tilbakemelding. Fint å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men leit å høre at du er misfornøyd med nettbanken. Nettbanken er noe vi jobber med, og vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med oss i vår utvikling av digitale løsninger. Vi understøtter ikke BankID på mobil. For å omgå dette kreves det at du har en BankID med personlig passord utstedt fra samme bank. Det er fullt mulig som Danske Bank kunde å benytte seg av Vipps. Opplever du problemer med dette er det fint om du tar kontakt med oss. / Thea

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Lite smooth bankbytte, dårlig nettbank.

Omtale av  Linn

Jeg byttet fra DNB til Danske for 2-3 måneder siden pga gunstig rente via fagforening. Mitt råd til alle dere som vurderer: gjør det hvis du trenger pengene, men vær klar over at man får det man betaler for. Det er lange ventelister hos Danske (jeg ventet 2 mnd), nettbanken er irriterende å bruke, ekstremt lite intuitiv og frusterende. Jeg angrer hver gang jeg må inn i nettbanken å gjøre noe. Håper virkelig dette er noe det jobbes med. Bankbytteskjema ble utfylt og alle e-fakturaer og avtalegiroer skulle overføres automatisk. Nå renner papirregninger og meldinger om purringer inn til meg fra aktører som jeg tidligere hadde avtalegiro på. Dette får man ingen beskjed om fra Danske, så nå lurer jeg på hvilke andre fakturaer som forfaller mens jeg tror alt er i orden. Jeg blir kastet ut av nettbanken i det jeg skal godkjenne fakturaene jeg har lagt inn manuelt, og klarer ikke å finne noen oversikt over fremtidige betalinger. Nettbanken tar ikke kontonummer som skrives med punktum (da må man punsje inn tallene manuelt, og sjansen for feil øker), velger automatisk kredittkort som betalingskonto, velger automatisk dato hvor frist for overføring har gått, for så å gi feilmelding etterpå. Når det er sagt, Danske har virkelig gode vilkår om man har foreningsavtale - det er absolutt penger å spare om man ikke bryr seg om tekniske løsninger og kundeservice.

Svar fra Danske Bank
26.08.2020 16:04

Hei, Linn. Takk for din ærlige tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men selvsagt kjedelig å høre at du er misfornøyd med en del funksjoner. Nettbanken er noe vi jobber med, og vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med oss i vår utvikling av digitale løsninger. Når det kommer til AvtaleGiro kan det være litt utfordrende i en bankbytte prosess. Det kan ta inntil 45 virkedager før avtalegiro blir aktiv hos betalingsmottaker. Her må vi bare beklage hvis du ikke har fått nok informasjon om hvordan det fungerer i en slik prosess. Etter nye PSD 2 regler som er nytt EU-regelverk blir man logget ut av nettbanken etter 5 inaktive minutter. Angående fremtidige betalinger finner du disse ved å trykke på kontoen betalingen skal gå fra og deretter trykke "fremtidige". Om det er noe mer vi kan bistå med så ta gjerne kontakt med oss på telefon så skal vi gjøre det vi kan for å gjøre deg fornøyd. /Wayra

Kunden er ute av Fokus ...

Omtale av  Robert

Jeg var kunde i Fokus og fikk oppfølging og hadde en kontaktperson å konferere med. Så kom Den danske og overtok. Det gikk nedover og spesielt de siste par år har vært lite bra. Jeg svarte på et skjema om kundetilfredshet som endte med «Kan vi ringe deg?» - Ja, jeg venter ennå etter 6 uker. En forespørsel om en mindre justering - utfra en vanskelig personlig situasjon - av et ganske lite boliglån ble ikke fulgt opp. Senere gjentok jeg spørsmålet om et enda mindre beløp - da kom det krav om dokumentasjon som vedkommende med største letthet kunne slått opp selv. Da sviktet min tillit til kundeservicen. Oppfølging kan bli MYE bedre. Hva som ER bra: den nye versjonen av nettbanken!

Svar fra Danske Bank
26.08.2020 16:04

Hei, Robert Vi setter pris på din tilbakemelding. Det er trist å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. Dette er selvsagt ikke noe vi ønsker at noen av våre kunder skal oppleve. Vårt fokus skal alltid være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Når det gjelder behandlingstid så har vi dessverre større pågang enn normalt for tiden. Dette er selvfølgelig beklagelig, men vi jobber på spreng med å få svart så fort som mulig. Vi kan naturlig nok ikke gå inn på ditt spesifike tilfelle her, så vi vet ikke årsaken til at du ikke er blitt fulgt opp. Når det gjelder dokumentasjon er vi pliktig til å innhente ny hvis det skal tas en ny vurdering. Ta gjerne kontakt med oss per telefon hvis du har andre konkrete spørsmål. / Wayra

Danske Bank har 217 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Danske Bank mener

Danske Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR