Meny

Sparebanken Øst omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
120
av 148 innen
bank
36%
anbefaler
Sparebanken Øst
Filtrer omtaler
9
1
1
3
15
Sorter omtaler etter
Viser av 29 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebanken Øst?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kunderådgiver"

Kunderådgiver ønsket meg lykke til som gjeldsslave da alle papirer var underskrevet.

Svar fra Sparebanken Øst
10.08.2021 09:30
Hei Runar. Dette ønsker vi å beklage, for det er ingen kommentar vi står inne for! Det vil bli tatt opp internt. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonelt"

Fikk bot på bussen grunnet at bankkortet ikke ble sendt i tide, det var ingen ønske fra banken å rette opp i dette. Forferdelig kundeservice og elendige lånevilkår. Bytter bank i dag!

Svar fra Sparebanken Øst
25.07.2021 20:48
Hei Erik K. Fornyelse av bankkort sendes automatisk ut en måned før det "gamle" utgår, så det er veldig merkelig om du ikke fikk det i tide. Vi vil gjerne finne ut av dette. Ta gjerne kontakt igjen. Hilsen Sparebanken Øst
Øivind B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Etter 2 dager med ringing for å få svar på noen spørsmål har jeg gitt opp. Man kommer ikke fram. Prøvde kundesenteŕ@sp1ostlandet.no men fikk det i retur av postmester. Vurdere å bytte bankforbindelse. Kan ikke ha det sånn. Servicen er bra HVIS DU KOMMER FREM.

Svar fra Sparebanken Øst
21.06.2021 19:15
Hei Øivind B For sikkerhetsskyld: Legger ved vår kontaktinformasjon. Vår epost er: [email protected] Telefon: 33 51 38 55 (mandag-fredag 09:00-15:00) Det er mange som ringer oss mellom 10:00-11:00, ringer du utenom det vil eventuell ventetid være kortere. Ta kontakt igjen. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Sparebank Øst da vi skulle kjøpe hus. Bra oppfølging, enkelt å ta kontakt/får kjapt svar og gode betingelser. Personlig kontaktperson i banken som vi føler er der for oss.

Svar fra Sparebanken Øst
28.05.2021 08:58
Hei SI Det er godt å høre du er fornøyd med rådgiveren din, betingelsene og banken. Takk for flott tilbakemelding. Hilsen Sparebanken Øst
John A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget fornøyd kunde."
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjennom mer enn 70 år som kunde har jeg fått utmerket service og gode råd om plassering. Jeg har også fått god hjelp ved søknad om lån.

Svar fra Sparebanken Øst
28.05.2021 08:57
Kjære John A. S Tusen hjertelig takk for at du har vært kunde hos oss i over 70 år! Det er fantastisk, og vi er så glad for at du er fornøyd. Hilsen Sparebanken Øst
Michael T. W. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken for fornøyde kunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meget fornøyd med alt i denne banken Kundebehandlere er hyggelige, flinke, og hjelpsomme

Svar fra Sparebanken Øst
28.05.2021 08:57
Hei Michael T. W. W Så godt å høre at du er fornøyd med alt! Takk for god tilbakemelding. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig bra kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig bra kundebehandling, fine folk. Og flott at de forsatt har små filialer.

Svar fra Sparebanken Øst
28.05.2021 08:57
Hei Espen. Ja, vi er opptatt av å være der kundene våre er. Tusen takk for tilbakemeldingen. Hilsen Sparebanken Øst
Øystein L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God oppfølging, god tilgjengelighet"
2 syns denne omtalen er nyttig

God oppfølging god tilgjengelighet. God servise, hyggelige kundebehandlere.

Svar fra Sparebanken Øst
28.05.2021 08:56
Hei Øystein L Det var en flott tilbakemelding. Tusen takk! Hilsen Sparebanken øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bruk sp øst"
1 syns denne omtalen er nyttig

God service fra vår rådgiver. Ringer tilbake hvis opptatt. Gode betingelser på lån og innskudd.

Svar fra Sparebanken Øst
18.05.2021 18:57
Hei Ola Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bank, bra nok."
2 syns denne omtalen er nyttig

Litt lang behandlingstid ved søknad. Ble også rettet opp med positiv overraskelse, med hensyn til søknad om utvidelse av huslån. Fine mennesker.

Svar fra Sparebanken Øst
18.05.2021 18:57
Hei Snorre. Takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Sparebanken Øst
Misfornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og høy rente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken tar lang tid før de svarer på sikker e-post gjennom systemet deres. De svarer ikke på konkrete spørsmål men kommer med urelevante svar. De gir også ugunstige råd ang lån. De har også en meget høy rente. Etter flere forespørsler satt de ned renta men forsatt langt over mange andre banker

Svar fra Sparebanken Øst
14.05.2021 14:56
Hei Misfornøyd K Det hørtes ikke bra ut. Det er vanskelig å si hvorfor det tok så lang tid å få svar og hvorfor du opplevde å ikke få svar på spørsmålene dine. Vi ønsker ikke å fremstå slik. Renten på boliglånet fastsettes etter forskjellige vilkår. Hilsen Sparebanken Øst
Ronnie J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Sparebanken Øst - En bank utgått på dato !"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har opprettet et kundeforhold med denne banken og pga betalingsanmerkninger vil de ikke gi meg et kort med mulighet for netthandel, før jeg har vist de at jeg får lønn inn hos de i 3 måneder. Jeg finner denne praksis merkelig da jeg ikke ber om noen form for kreditt. Det vil si at banken ikke løper noen som helst risiko. Kortet jeg ber om er et rent debetkort. Det er da slik at vi, som myndige personer, har full råderett over egne midler i Norge og hvordan de skal brukes! At Sparebanken Øst har en praksis som legger begrensninger på bruk av EGNE midler, finner jeg veldig merkelig i dagens samfunn, hvor netthandel stadig tar en større den av den tradisjonelle varehandelen. Det vil i praksis si at denne banken legger restriksjoner på hvordan enkeltmennesket skal forvalte og disponere egne private midler. Dette får meg til å lure på hvilket syn de har på rollefordelingen kunde og de på andre siden, som leverandør av finansielle tjenester. Det er slutt på den tiden hvor man kun hadde en håndfull banker å velge mellom og at det var forventet at man kom med lua i hånden til banken for å spørre pent om lån. Siden Sparebanken Øst ikke har innsett hvilket år vi lever i kan jeg opplyse om at det er 2021. Husk at banker tjener grovt på oss forbrukere gjennom et langt liv og det er vi som kunder som har makten. Ikke bankene. Mitt råd er styr unna Sparebanken Øst, da de ser ut til å ha hengt seg opp i oldtidens tankemønstre. Velg heller en fremtidsrettet bank, som forstår at det er kundene de lever av og at det er vi som betaler bankansattes lønn og dessverre eiernes stadig større utbytte. Bruk forbrukermakten fornuftig, så sørger vi for at de bankene som forstår kundebehandling og maktforholdet kunde / leverandør overlever og kan tjene oss godt. Banker som sitter fast i en svunnen tid som Sparebanken Øst, bør vi si vår mening om så ofte vi kan, slik at vi kan advare våre medmennesker mot å bruke denne banken til å passe på våre penger. Sparebanken Øst - En bank utgått på dato

Svar fra Sparebanken Øst
06.04.2021 12:08
Hei Ronnie J Det stemmer, nye kunder med betalingsanmerkninger vil ikke få kort hos oss før betalingsanmerkningen er gjort opp. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ekstremt dårlig kundeservice, man blir som en ball som blir kasta rundt i systemet der.. Umulig å få tak i dem, rett og slett elendig bank. Håper alle boikotter møkka.

Svar fra Sparebanken Øst
23.02.2021 09:02
Hei Kristen. Vi tar med oss tilbakemeldingen din. Det var ikke bra å høre at du sliter med å få tak i noen hos oss. Sånn skal det ikke være. Alle våre kunder skal ha sin egen kunderådgiver, som man kan ta direkte kontakt med. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg må bare si det rett ute, deres kundeservice er forferdelig. En må sitte og vente så lenge på at noen tar opp tlf. Dette har jeg hatt erfaring med i flere år! Nesten som om dere mest mulig ønsker å unngå å snakke med deres kunder. Jeg velger heller nå å bytte bank. På tide med at dere begynner å skjerpe dere. Helt forferdelig bank og jeg vil helst ikke anbefale noen denne banken!

Svar fra Sparebanken Øst
22.02.2021 15:41
Hei Younas. Sånn skal det ikke være. Takk for tilbakemelding. Alle våre kunder får en kunderådgiver, og du kan kontakte rådgiveren din direkte :-)
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice og «aldri»svar å få!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kontaktet banken pr.tlf da de hadde trukket årsgebyr for 2 kort jeg har destruert. Jeg hadde glemt å gi beskjed så det tar jeg på min kappe. Blir enig med kundeservice om å sende en Mail om tilbakeføring og oppsigelse av konto. Dette skal ikke være noe problem men har ennå ikke blitt gjort noe med etter 2 uker. Nå har jeg også fått purregebyr siden kontoen står i minus. Venter i skrivende stund på tlf fra banken men intet hørt på 30 minutter. Håpløs bank å ha med å gjøre dessverre.

Svar fra Sparebanken Øst
22.01.2021 10:08
Hei Jarle. Beklager at det har tatt sånn tid. Sånn skal det ikke være. Hilsen oss i Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rask refinansiering av lån"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elektronisk kommunikasjon fungerte fint. Refinansiering var lett å søke om. E signering i etterkant fungerte fint. Markedets laveste rente gjør at jeg kan leve med kortere åpningstid på telefon og en ukes tid fra begynnelse til slutt.

Renata M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Boliglån - Refinansiering"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det verste jeg har vært bort i. Andre banker behandler søknaden i løpet av noen minutter mens i denne banken venter man forgjeves på svar. Sjansene for å dø i køen er mye større enn at du får svar. Elendig bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Styr unna. Du blir flådd med gebyr og ekstra kostnader."
6 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Vanskelig å komme i kontakt med. Unødvendig fakturagebyr på 70,- (tilsvarer 840,-) Tinglysningsgebyr og gebyr for å opprette lån på over 5.000,- (få seriøse bankatører har så høye gebyr) Ingen automatikk i renteendring. Kunden må ringe og mase, deretter er det flere uker med behandlingstid og nye opprettelses gebyr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Helt elendig bank"
5 syns denne omtalen er nyttig

Altså jeg har ringt i dag til Sparebank Øst og spørre om hvorfor eff rente er så høy på min boliglån! Og hvorfor dere ikke følge de retningslinjer, lovverket og da får jeg svar om at du har bra rente på din boliglån når den er på 280% og andre tilby 175% alle banken har satt sin rente ned etter siste rente kutt men ikke Sparebank Øst, føler meg utrolig urettferdig behandlet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bytt til sparebanken øst"
6 syns denne omtalen er nyttig

Alltid lang tid for og komme i kontakt med kundeservice, det virker som de ikke vil ha kunder. Får alltid beskjed at sentralbordet har så mye og gjøre, de skal ringe opp igjen. Hadde i dag storé problemer med og komme inn i nettbank, 3 ganger kontaktet jeg kundeservice for og få hjelp, tilbakering varierte fra 12 min, 18 min og 40 min, etter min mening altfor dårlig, dette er ikke første gangen. Selv om jeg fortsatt er kunde etter 8 år, vurderer jeg og avslutte kundeforholdet, for de som vurderer sparebanken øst som sin bankforbindelse, TENK dere om.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lånerenter"
7 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Sparebanken Øst for noen år siden, fikk en ok start rente. Men allerede etter første mnd ble renten økt. Økte på alle justeringene til norges bank, senker ikke renten i samme takt. De valgte nå å senke 0,45%. Fryktelig dårlig etter min mening!

Christoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Gode vilkår og god kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet boliglånet fra Gjensidige til DinBank (en del av Sparebanken Øst konsernet) for noen år siden. De har vært raskt ute med å nedjustere renter ved markedsendringer. Nettbanken og appen deres fungerer bra. De har hyggelige medarbeidere og man får som oftest svar i nettbanken innen et par dager. Er generelt svært fornøyd med mitt kundeforhold hos dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lovlig svindel"
7 syns denne omtalen er nyttig

Gjelder Din bank, et produkt under sparebanken Øst: Nettbanken er helt grei. Søknader om lån går helt OK og alt kan gjøres på nett som forventet. Positivt: De har i det siste året systematisk annonsert med markedets beste boliglånsrente eller veldig nære. Negativt: Du får denne renten i omlag en måned før det begynner å renne inn renteendringsbrev i innboksen din, som øker renter med minst 0.1% hver gang; Til tross for at tilbudet på forsiden ikke endrer seg eller tilogmed går ned. Om du klager anerkjenner de situasjonen og retter rentesatsen din. Helt til det hele starter igjen. Slik tjener Din Bank penger, og du ender opp med å ikke ha betalt i nærheten av den renta du trodde du kom til å få.

Børge N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kortreist bank med god kundeservice"

Som pensjonist, med utfordringer om å styre den elektroniske hverdagen med koder og passord, det oppløftende å møte en hyggelig, utholdende dame som loset meg gjenoppretting av mobilbank og tilgang til nettbank. Hun var med meg på telefonen helt i mål. Takk

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Treg kundeservice og lite brukervennlig nettbank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har korte åpningstider på kundeservice-telefonen og kundeservicen virker noe uprofesjonell med en del glipper, treg saksbehandling og vanskelig å få kontakt med kundebehandler. Nettbanken er langt bak DNB sin (som vi hadde før) i brukervennlighet.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR