Meny

Sparebanken Øst omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
26
av 116 innen
dagligbank
43%
anbefaler
Sparebanken Øst
Filtrer omtaler
15
1
0
3
18
Sorter omtaler etter
Viser av 37 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebanken Øst?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kjempe fornøyd"

Gode rådgivere, og raskt svar. En bank som føles personlig og at det er mennesker som tar deg på alvor.

Svar fra Sparebanken Øst
20.05.2022 12:47
Hei Linn Det var en veldig hyggelig tilbakemelding å få. Vi bestreber oss på å være personlige og ta kundene på alvor. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
"Meget fornøyd"

Etter mange år i DNB har jeg fått nok og endelig tatt til vett og byttet bank.mens dnb har betalt 02 prosent rente på mine sparepenger har sparebank øst har betalt 1 prosent .vidre kan jeg si at dette med informasjon som DNB nå krever om deg som kunde helt sindsykt og meget skremmende. forlanger førerkort og pass i tillegg til all den informasjonen som de allerede har, er ikke noe jeg har opplved i sparebank øst så langt. jeg har ingen lån i banken så jeg kan ikke utale meg om det. men virker for og være en ryddig og grei bank med en fin nettbank løsning, lett og forstå.

Svar fra Sparebanken Øst
20.05.2022 12:46
Hei Stig Vi er veldig glad for at du er fornøyd med oss. Hilsen Sparebanken Øst
Marius N. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Svært fornøyd"

God lokal service, hyggelige ansatte, løsningsorienterte og effektive. Bytta fra en stor bank, til en litt mindre lokalbank. Det angrer jeg ikke på.

Svar fra Sparebanken Øst
20.05.2022 12:44
Hei Marius N. K Tusen takk for flott tilbakemelding. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Servis"

Alltid god hjelp og at jeg har en fast kundebehandler.

Svar fra Sparebanken Øst
20.05.2022 12:40
Hei Ida. Tusen takk, så hyggelig å høre at du er fornøyd. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Useriøs kommunikasjon"

Gamblet vekk dyrebar tid ved å stole på denne banken. Veldig kameratslig og avslappet tone på kundebehandling, fikk forsåvidt merkelige vibber fra start. Sier de skal ringe opp igjen til konkrete tidspunkt, men lar ikke høre fra seg. Etter kredittsjekk, likning etc. lovet de muntlig nesten dobbelt så mye i lån som i andre banker, det var bare snakk formaliteter og jeg måtte vise egenkapital først. Jeg burde sikkert hørt på dårlig magefølelse, men brukte tid på å ordne ekstra med egenkapital pga. høye lovnader. Når egenkapitalen først var på plass, så var det plutselig ikke så lett likevel og jeg endte opp med dårligere tilbud enn hos konkurrenter, bare kraftig forsinket. Nettbanken er også simpel og lite strømlinjeformet.

Svar fra Sparebanken Øst
17.02.2022 12:39
Hei Rob Beklager at du fikk en så dårlig opplevelse hos oss. Vi skal ta det opp internt. Du er vedkommen tilbake til oss ved en sendere anledning. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"

Jeg har vært en trofast kunde hos Oest i mange år ( minst 20 år) I alle årene har jeg håpet på bedre service, men jeg må innrømme at jeg må gi meg:-( Det virker som om de ikke får betalt for det de gjør …..veldig lite behjelpelig .

Svar fra Sparebanken Øst
13.01.2022 11:58
Hei Louis Det var leit å høre. Vi tar med oss tilbakemeldingen, og håper du vi gi oss en ny mulighet. Ta gjerne kontakt med kunderådgiveren din og fortell om det som ikke fungerer, eller be om å få en ny kunderådgiver. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget bra service på alle plan"

Har brukt dere i mange mange år og bare opplevd god service og flotte behandling!

Svar fra Sparebanken Øst
10.11.2021 14:12
Hei Geir R Takk, det var en hyggelig tilbakemelding. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Personlig kundebehandling"

Jeg er veldig fornøyd med å kunne snakke med kundebehandler. Ingen spørsmål er for dumme. I vår nærbank får vi møte blide, hjelpsomme kundebehandlere.

Svar fra Sparebanken Øst
10.11.2021 08:36
Hei Iren. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Så flott at du synes du blir tatt godt i mot om du lurer på noe. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Huff og gru."

Har vært godt fornøy med banken, men trenger du hjelp kan du bare glemme det. De lover tilbake melding men hører ikke noe fra dem, ringer og ringer og de lover og lover. Er blitt verge og leverte papirer i banken, ikke gjort noe med. Skulle åpne konto som jeg er pålagt av staten, ikke gjort. Skulle slette faktura, ikke gjort. Skulle gi tilbake melding, ikke gjort. Kan bare ikke forstå hvorfor kunder blir behandlet sånn. Det som er positivt jeg fikk opp øynene, så nå skal lånet flyttes. Finn dere heller en annen bank, kan ikke anbefale sparebanken øst.

Svar fra Sparebanken Øst
11.10.2021 18:46
Hei Eddie. Det høres ut som du har hatt veldig uheldige opplevelser hos oss. Slik skal det ikke være. Vi vil veldig gjerne ta et møte med deg, rydde opp i dette og åpne konto m.m. Du kan bestille møte her: https://www.oest.no/kontor/ Håper å høre fra deg. Hilsen SPAREBANKEN ØST
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"ber kunder om å bytte bank snarest!"

byttet nettopp bank til sparebank 1 og betaler nå 1465 kroner mindre i måneden på boliglånet!! forsøkte å ta opp dette med sparebanken øst først. fikk første gang satt renta litt ned. andre gangen gadd de ikke engang å svare meg. så utrolig glad for at jeg kom meg unna denne banken. de lokker deg med lav boliglånsrente, men setter opp renta med en gang. opplever i tillegg kundeveilederne som svært uprofesjonelle hvor mange av den har lite erfaring og dyktighet. en gang ble bankkortet mitt stjålet, og da jeg reklamerte på transaksjonene klarte kundebehandler å beskylde meg for løgn og svindel. oppsummert: uprofesjonell bank med svært lite gunstig boliglånsrente. virker som en lokalbank som er stuck i forrige tiår. styr unna!

Svar fra Sparebanken Øst
05.10.2021 16:04
Hei Ga Så leit at du ikke er fornøyd med oss. Hilsen SPAREBANKEN ØST
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kunderådgiver"

Kunderådgiver ønsket meg lykke til som gjeldsslave da alle papirer var underskrevet.

Svar fra Sparebanken Øst
10.08.2021 09:30
Hei Runar. Dette ønsker vi å beklage, for det er ingen kommentar vi står inne for! Det vil bli tatt opp internt. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonelt"

Fikk bot på bussen grunnet at bankkortet ikke ble sendt i tide, det var ingen ønske fra banken å rette opp i dette. Forferdelig kundeservice og elendige lånevilkår. Bytter bank i dag!

Svar fra Sparebanken Øst
25.07.2021 20:48
Hei Erik K. Fornyelse av bankkort sendes automatisk ut en måned før det "gamle" utgår, så det er veldig merkelig om du ikke fikk det i tide. Vi vil gjerne finne ut av dette. Ta gjerne kontakt igjen. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Sparebank Øst da vi skulle kjøpe hus. Bra oppfølging, enkelt å ta kontakt/får kjapt svar og gode betingelser. Personlig kontaktperson i banken som vi føler er der for oss.

Svar fra Sparebanken Øst
28.05.2021 08:58
Hei SI Det er godt å høre du er fornøyd med rådgiveren din, betingelsene og banken. Takk for flott tilbakemelding. Hilsen Sparebanken Øst
John A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget fornøyd kunde."
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjennom mer enn 70 år som kunde har jeg fått utmerket service og gode råd om plassering. Jeg har også fått god hjelp ved søknad om lån.

Svar fra Sparebanken Øst
28.05.2021 08:57
Kjære John A. S Tusen hjertelig takk for at du har vært kunde hos oss i over 70 år! Det er fantastisk, og vi er så glad for at du er fornøyd. Hilsen Sparebanken Øst
Michael T. W. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken for fornøyde kunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meget fornøyd med alt i denne banken Kundebehandlere er hyggelige, flinke, og hjelpsomme

Svar fra Sparebanken Øst
28.05.2021 08:57
Hei Michael T. W. W Så godt å høre at du er fornøyd med alt! Takk for god tilbakemelding. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig bra kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig bra kundebehandling, fine folk. Og flott at de forsatt har små filialer.

Svar fra Sparebanken Øst
28.05.2021 08:57
Hei Espen. Ja, vi er opptatt av å være der kundene våre er. Tusen takk for tilbakemeldingen. Hilsen Sparebanken Øst
Øystein L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God oppfølging, god tilgjengelighet"
2 syns denne omtalen er nyttig

God oppfølging god tilgjengelighet. God servise, hyggelige kundebehandlere.

Svar fra Sparebanken Øst
28.05.2021 08:56
Hei Øystein L Det var en flott tilbakemelding. Tusen takk! Hilsen Sparebanken øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bruk sp øst"
1 syns denne omtalen er nyttig

God service fra vår rådgiver. Ringer tilbake hvis opptatt. Gode betingelser på lån og innskudd.

Svar fra Sparebanken Øst
18.05.2021 18:57
Hei Ola Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bank, bra nok."
2 syns denne omtalen er nyttig

Litt lang behandlingstid ved søknad. Ble også rettet opp med positiv overraskelse, med hensyn til søknad om utvidelse av huslån. Fine mennesker.

Svar fra Sparebanken Øst
18.05.2021 18:57
Hei Snorre. Takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Sparebanken Øst
Misfornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og høy rente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken tar lang tid før de svarer på sikker e-post gjennom systemet deres. De svarer ikke på konkrete spørsmål men kommer med urelevante svar. De gir også ugunstige råd ang lån. De har også en meget høy rente. Etter flere forespørsler satt de ned renta men forsatt langt over mange andre banker

Svar fra Sparebanken Øst
14.05.2021 14:56
Hei Misfornøyd K Det hørtes ikke bra ut. Det er vanskelig å si hvorfor det tok så lang tid å få svar og hvorfor du opplevde å ikke få svar på spørsmålene dine. Vi ønsker ikke å fremstå slik. Renten på boliglånet fastsettes etter forskjellige vilkår. Hilsen Sparebanken Øst
Ronnie J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Sparebanken Øst - En bank utgått på dato !"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har opprettet et kundeforhold med denne banken og pga betalingsanmerkninger vil de ikke gi meg et kort med mulighet for netthandel, før jeg har vist de at jeg får lønn inn hos de i 3 måneder. Jeg finner denne praksis merkelig da jeg ikke ber om noen form for kreditt. Det vil si at banken ikke løper noen som helst risiko. Kortet jeg ber om er et rent debetkort. Det er da slik at vi, som myndige personer, har full råderett over egne midler i Norge og hvordan de skal brukes! At Sparebanken Øst har en praksis som legger begrensninger på bruk av EGNE midler, finner jeg veldig merkelig i dagens samfunn, hvor netthandel stadig tar en større den av den tradisjonelle varehandelen. Det vil i praksis si at denne banken legger restriksjoner på hvordan enkeltmennesket skal forvalte og disponere egne private midler. Dette får meg til å lure på hvilket syn de har på rollefordelingen kunde og de på andre siden, som leverandør av finansielle tjenester. Det er slutt på den tiden hvor man kun hadde en håndfull banker å velge mellom og at det var forventet at man kom med lua i hånden til banken for å spørre pent om lån. Siden Sparebanken Øst ikke har innsett hvilket år vi lever i kan jeg opplyse om at det er 2021. Husk at banker tjener grovt på oss forbrukere gjennom et langt liv og det er vi som kunder som har makten. Ikke bankene. Mitt råd er styr unna Sparebanken Øst, da de ser ut til å ha hengt seg opp i oldtidens tankemønstre. Velg heller en fremtidsrettet bank, som forstår at det er kundene de lever av og at det er vi som betaler bankansattes lønn og dessverre eiernes stadig større utbytte. Bruk forbrukermakten fornuftig, så sørger vi for at de bankene som forstår kundebehandling og maktforholdet kunde / leverandør overlever og kan tjene oss godt. Banker som sitter fast i en svunnen tid som Sparebanken Øst, bør vi si vår mening om så ofte vi kan, slik at vi kan advare våre medmennesker mot å bruke denne banken til å passe på våre penger. Sparebanken Øst - En bank utgått på dato

Svar fra Sparebanken Øst
06.04.2021 12:08
Hei Ronnie J Det stemmer, nye kunder med betalingsanmerkninger vil ikke få kort hos oss før betalingsanmerkningen er gjort opp. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ekstremt dårlig kundeservice, man blir som en ball som blir kasta rundt i systemet der.. Umulig å få tak i dem, rett og slett elendig bank. Håper alle boikotter møkka.

Svar fra Sparebanken Øst
23.02.2021 09:02
Hei Kristen. Vi tar med oss tilbakemeldingen din. Det var ikke bra å høre at du sliter med å få tak i noen hos oss. Sånn skal det ikke være. Alle våre kunder skal ha sin egen kunderådgiver, som man kan ta direkte kontakt med. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg må bare si det rett ute, deres kundeservice er forferdelig. En må sitte og vente så lenge på at noen tar opp tlf. Dette har jeg hatt erfaring med i flere år! Nesten som om dere mest mulig ønsker å unngå å snakke med deres kunder. Jeg velger heller nå å bytte bank. På tide med at dere begynner å skjerpe dere. Helt forferdelig bank og jeg vil helst ikke anbefale noen denne banken!

Svar fra Sparebanken Øst
22.02.2021 15:41
Hei Younas. Sånn skal det ikke være. Takk for tilbakemelding. Alle våre kunder får en kunderådgiver, og du kan kontakte rådgiveren din direkte :-)
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice og «aldri»svar å få!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kontaktet banken pr.tlf da de hadde trukket årsgebyr for 2 kort jeg har destruert. Jeg hadde glemt å gi beskjed så det tar jeg på min kappe. Blir enig med kundeservice om å sende en Mail om tilbakeføring og oppsigelse av konto. Dette skal ikke være noe problem men har ennå ikke blitt gjort noe med etter 2 uker. Nå har jeg også fått purregebyr siden kontoen står i minus. Venter i skrivende stund på tlf fra banken men intet hørt på 30 minutter. Håpløs bank å ha med å gjøre dessverre.

Svar fra Sparebanken Øst
22.01.2021 10:08
Hei Jarle. Beklager at det har tatt sånn tid. Sånn skal det ikke være. Hilsen oss i Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rask refinansiering av lån"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elektronisk kommunikasjon fungerte fint. Refinansiering var lett å søke om. E signering i etterkant fungerte fint. Markedets laveste rente gjør at jeg kan leve med kortere åpningstid på telefon og en ukes tid fra begynnelse til slutt.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR