Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

OK dagligbank.

Omtale av  Marit

Helt grei og enkel samtale hvor jeg fikk svar på det jeg spurte om.

Svar fra Nordea Bank
03.12.2021 12:41

Hei Marit! Takk så mye for tilbakemeldingen! Betryggende å høre at du fikk svar på spørsmålet du hadde da du kontaktet oss. Det er noe vi selvfølgelig liker å høre 😊

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Blir skuffet hver gang

Omtale av  Rolf

Har blitt lurt/eller lurt meg selv inn som kunde hos Nordea et par ganger de siste 10 årene. Både som privatkunde og via bedrift. Service og systemer har vært gjennomgående inngrodd og slitsomt å forholde seg til. Av kanskje 10 personer jeg har har forholdt meg til så har det vært 2 som har vært noe serviceorienterte (men også de oppgitt over rammevilkår og inngroddhet). Disse to har nå sluttet. Notat til meg selv de neste 10 årene: Hold deg til andre banker. Det gjør livet ditt lettere.

Svar fra Nordea Bank
24.11.2021 08:51

Hei Rolf, Det var ikke hyggelig lesning, og slett ikke slik vi ønsker å fremstå. Jeg skjønner at vi ikke har levd opp til forventningene dine, og at du ikke er i ferd med å komme tilbake til oss. Hvis du ønsker å gi oss konkret feedback på hva du har opplevd som inngrodd og slitsomt å forholde seg til, så setter vi stor pris på dette. Du kan sende det som høres ut som velfortjent ris til oss via linken under, så skal jeg love at tilbakemeldingen blir gjennomgått og tiltak satt i verk for å utbedre prosessene du har vært misfornøyd med. /Lasse https://www.nordea.no/om-nordea/send-ris-eller-ros.html

Tunggrodd nettbank/ mobilbank

Omtale av  Marita

Nettbank og mobilbank ser ut og fungerer som om de er fra midten av 90-tallet. Selv for en som nettopp har bikket 30 er det lite intuitivt hvordan de fungerer, og jeg må som resultat ofte ty til kundeservice for helt enkle ting fordi det er så unødvendig innviklet! Er fornøyd med banken ellers!

Meget bra

Omtale av  Olea

Har hatt banken noen år nå. Alltid imøtekommende. Alltid rask og god hjelp å få. De er åpen for å prute på renta, tar sikkerhet på alvor og forstår den økonomiske situasjonen individuelt. Mye bedre fremfor automatiserte løsninger på boliglån osv. Nordea har litt å gå på når det gjelder funksjonalitet i appen, men det har komt seg vesentlig siste året. Har tidligere hatt Sbanken og spv. Nordea knuser de begge på min tilfreds.

Svar fra Nordea Bank
24.11.2021 08:51

Hei Olea! Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi stor pris på å høre 😍 Har du noen spesifikke forbedringsforslag eller funksjoner du savner i appen vår, så tar vi imot alle tips og innspill. Send de gjerne via linken under, så behandles de så raskt som mulig. https://www.nordea.no/om-nordea/send-ris-eller-ros.html Som et lite hint kan jeg også si at det kommer en ny versjon av nettbanken på nettleser, og at betaversjonen av denne allerede ligger ute for testing. Sjekk den gjerne ut og se hva du synes 😉 /Lasse

Innsyn i andre bankkontoer

Omtale av  Øyvind

Nordea tilbyr innsyn i enkelte andre banker men ikke i alle. Det er store mangler i hvilke banker de har i sine lister. Arbeidet med innsyn tar lang tid og har ingen tydlig sluttdato.

Svar fra Nordea Bank
13.10.2021 14:42

Hei Øyvind. Takk for tilbakemelding på denne tjenesten. Jeg tar ditt innspill videre og vi håper at alt vil fungere optimalt når alt er klart :) Mvh Nordea

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

De kan ingenting

Omtale av  Emelie

Jeg har solgt huset mitt, men når jeg kontakter Nordea for å få pantbrev og kvittering på att lånet er betalt fordi megleren trenger det, så kan de ingenting. Etter en uke har de fortsatt ikke sendt dokumentene jeg trenger. Alle jeg har snakket med på Nordea er uhyggelige og veldig uprofesjonelle. Skulle tro de hentet folk rett fra gaten uten å gi de opplæring. Jeg kommer til å bytte bank til DNB så fort jeg har fått pengene mine inn på kontoen.

Svar fra Nordea Bank
12.10.2021 15:51

Hei Emilie. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Jeg beklager på det sterkeste at du har opplevd våre rådgivere på denne måten og at du nå har endt opp med et slikt inntrykk av oss. Vi ønsker selvsagt å yte den beste servicen til alle våre kunder og opptre både profesjonelt og hyggelig. Det da er svært beklagelig å høre at du nå ønsker å bytte bank på grunn av denne opplevelsen, dette er på ingen måte slik vi ønsker å fremstå. Nøyaktig hva som har skjedd i din sak kan jeg dessverre ikke få undersøkt uten at du kontakter oss på kundeservice direkte. Informasjonen du etterspurte skal kunne sendes deg som eget/egne dokumenter via nettbanken din og dette skal alle rådgivere kunne håndtere. Skulle du ønske å gi oss en ny sjanse står vi naturligvis til din disposisjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via Kontakt og meldinger i Nettbanken om ønskelig. /Cathrine

Bevis på betaling i nettbank

Omtale av  Morten S

Vært til nå fornøyd med avtale på lån og betingelser jeg har, så det har fungert bra siden dere tok over Gjensidige Bank. Men jeg betalte en regning i nettbanken, til forfall. Hvor da i deres nettbank jeg får denne registrert som bokført og registret betalt og regner da med denne gikk igjennom og alt var OK. Men så kommer det fra innkassovarsel fra en kreditor på at de ikke har mottatt denne summen, mens i min nettbanken står står den som trukket og bokført, sender over screenshot av dette, men det var ikke nok da kunden ikke hadde registrert denne som betalt - de kan ikke se denne er betalt. Godt mulig de surrer, det skjedde meg også her senest i vinter også med samme kunden. Men da fant de den plutselig at den var betalt. Så tilbake til denne gangen da, så prøver jeg denne meldings løsningen deres, tar jo evigheter å få svar da. Så jeg ringer inn til dere da, så her må det betales sier de også der, samme mye man forklarer og er fortvilet over at transaksjoner og mottak ikke virker som går i orden, fortsatt jeg som må betale å fremskaffe bevis for en ting som dere har allerede gjort og jeg betaler for. Men hun bekrefter til meg på telefon at den hadde gått igjennom fra dere. Så for å bevise at dette er gjort, så er det kun mot kr 75 mot en kvittering på at dere har betalt en regning for meg som jeg har registrert betalt i min nettbank. Så her står jeg i midten da. uten banken min i ryggen, kun ved en betaling da selvfølgelig, så er de med meg og på en måte hjelper meg.. Hva er dette i form av en hjelp fra en bank jeg benytter til å betale regninger igjennom og tror med dette er i orden ved å se dette som betalt og bokført i min nettbank? Kvittering tilsendt på papir, vi lever vel i 2021? Er ikke gjerrig altså, men mine prisipper og deres arroganse går dårlig sammen her kjenner jeg. Brukte denne elendige, ukes arbeidende og trege meldings tjenesten i denne i denne appen, må jo være en robot løsning. Siden de svarer det samme arogante svaret to ganger. Samme hvor mye man forklarer seg og sender over vedlegg, vedkommende kan neppe lest noe av det som sendes med. ikke en forklaring, forståelse eller spørsmål. Så en elendig service for kunder som trenger banken for en veldig enkel løsning i form av noe på elektronisk , ta dere betalt for en jobb dere har allerede gjort og jeg som undersøke deres tranaksjoner dere imellom mot betaling. Bare å begynne å lete etter ny bank NÅ! Gratulerer Nordea, og tusen takk for hjelpen !

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR