Meny
Nordea Bank
Skriv omtale
Gå til Nordea Bank
Vis flere valg
TILPASS SØKNADSKRAV
Din alder
Inntekt
TILPASS FORDELER
Omtaler
Fordeler
Eff. rente
Få flere tilbud - søk om 4 kredittkort samtidig
Eks: Eff.rente 25,47%, lånebeløp 25 000, nedbetalt / o 12 måneder, kost: 3 207, tot: 28 207. Ulike kort har ulike renter.
30 omtaler
Få flere tilbud med én søknad
Du velger hvilket kort du ønsker
Helt gratis og utforpliktende
25,47%
eff. rente
Annonse
Nordea Premium MasterCard
Eks: Nom.rente 20,85%, eff.rente 26,11%, lånebeløp 15 000, nedbetalt / o 12 måneder, kost: 3 917, tot: 18 917.
2 omtaler
Reisekort
Kreditt 35 000 kr - 500 000 kr
45 rentefri dager
26,11%
eff. rente
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Ikke samarbeid
Nordea Gold MasterCard
Eks: Nom.rente 20,85%, eff.rente 26,91%, lånebeløp 15 000, nedbetalt / o 12 måneder, kost: 4 036, tot: 19 036.
2 omtaler
Reisekort
Kreditt 10 000 kr - 500 000 kr
45 rentefri dager
26,91%
eff. rente
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Ikke samarbeid
Nordea Bank Gold Student
Eks: Nom.rente 20,85%, eff.rente 26,91%, lånebeløp 15 000, nedbetalt / o 12 måneder, kost: 4 036, tot: 19 036.
1 omtaler
Reisekort
Kreditt 5 000 kr - 500 000 kr
45 rentefri dager
26,91%
eff. rente
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Ikke samarbeid
Nordea Bank omtaler og erfaringer
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
115
av 117 innen
dagligbank
19%
anbefaler
Nordea Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Vurderer å bytte selskap
"Den verste av de verste!"

Først og fremst så deres nettbank fungerer ikke. Den vil ikke åpne seg! Man kan vente i evigheter uten lykke. Videre stiller de miliard spørsmål. Bra at de ikke spør om hvordan min b...sj ser ut! Det er supervanskelig å gjøre noe som helst, bestille, åpne. Ingenting fungreer i denne banken!

Svar fra Nordea Bank
24.03.2023 09:57
Hei Luna! Det ikke godt å høre at du er missfornøyd med oss, og ikke har fått hjelpen du trenger. Ut ifra det du skriver ser det ut til at du har måttet oppdatere din kundeinformasjon. Dette er informasjon vi er lovpålagt å innhente med gjevne mellomrom grunnet hvitvasking. Skulle du fortsatt ikke komme inn etter at du har besvart disse spørsmålene kan du ta kontakt med Kundeservice på telefon eller chat så vil vi kunne hjelpe deg med dette. /Ole
Jørgen H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Vurderer å bytte selskap
"Kontoutskrift i Nordea - glem det!"

Gurimalla! -jeg er sjokkert! Det er ikke mulig å laste ut kontoutskrifter fra Nordea på en spesifikk konto. Dvs. hvis du har fire kontoer og bare vil ha kontoutskriften for jan 2023, - fra den ene kontoen, -vil du få en fil med alle fire kontoene samlet for jan. For å finne stedet du skal laste ned filene, må du gå til et helt annet sted på nettsiden og det er ca 5-6 klikk før du kan starte utvelgelsen av månedene. Dette er så gammeldags at jeg ikke har ord... jeg blir flau I andre banker kan jeg der jeg står (på kontoen) velge kontoutskrift og laste ned i pdf/excelformat. (jeg har bedriftskontoer i annen bank). Nordea - adjø! Hilsen ingeniør

Svar fra Nordea Bank
21.03.2023 08:27
Hei Jørgen, Tusen takk for konstruktiv tilbakemelding. Det stemmer at det ikke er mulig å hente ut kontoutskrift for én spesifikk konto, her vil samtlige konti med transaksjoner innenfor en kalendermåned komme med på utskriften som sendes til Nett- og Mobilbank. I Nettbanken er utskriftene tilgjengelig ved at du trykker på navnet ditt øverst til høyre og videre "Dokumenter" --> "Avtaler og dokumenter", i Mobilbank finner du dem ved å trykke "Profil" --> "Dokumenter". Utskriftene sendes i PDF og kan lastes ned og lagres lokalt på enheten du bruker. Det er mulig å hente ut transaksjoner på konto i PDF ved at du angir et søk, her trykker du på ønsket konto under Oversikt og videre "Dato". Når du har skrevet inn ønsket periode kan du videre trykke "PDF" for å laste ned de ønskede transaksjoner. /Steffen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Vurderer å bytte selskap
"Skuffer stort at jeg ikke får satt inn penger i butikk! Det er bare tull!!"

Hvorfor får ikke man satt inn penger i butikk ! Det er bare tull! Jeg byttet nettopp til Nordea bank fra Dnb men nå flytter jeg tilbake til Dnb fordi de har har den ordningen. Nordea dere burde våkne opp.

Svar fra Nordea Bank
16.03.2023 08:56
Hei Alex, Tusen takk for tilbakemelding. Vi tilbyr fremdeles ikke kontanttjenester i butikk, men dette er til vurdering. Om du skal sette inn kontanter må du bruke din nærmeste innskuddsautomat. Du finner oversikt over automater og åpningstider her: www.nordea.no/kos /Kaja
Bjørn T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
"OK til det meste men noe burde forbedres"

Det gjelder personkonto og det meste fungerer OK, men det jeg er misfornøyd med er at jeg ikke lenger kan laste ned månedlige kontoutskrifter. Det fikk man tidligere. Jeg kan bare laste inn bevegelsene på skjermen men ikke lagre eller skrive ut. Utføringen av kundeoppdatering var også vanskelig å finne fram i og var avhengig av hjelp på telefon. Det resulterte i forsinket oppdatering med sperring av kontoen uten varsel som følge. Det er også en glipp i bank ID appen som noen ganger gjør den utilgjengelig ved kortbetaling til utlandske selskap

Svar fra Nordea Bank
16.03.2023 08:51
Hei Bjørn, Tusentakk for omtale. Vi setter pris på all tilbakemelding slik vi kan forbedre produktene og tjenestene vi tilbyr. Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at det fremdeles er mulig å laste ned kontoutskrifter som tidligere. Om du trenger veiledning vil jeg anbefale at du tar kontakt med kundeservice på Chat eller telefon. /Kaja
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke kontakt med bankid på i-PAD .. ved oppringing etter xxxxxx valg , endelig en stemme som ber"

Jeg har vert kunde siden det var kredittkassen, og hadde hyggelig kundekontakt m.m. Nå er all service borte, kunden , vi må utføre alle oppdrag selv....

Svar fra Nordea Bank
16.03.2023 08:39
Hei Esther, Det er leit å høre at du opplever at all service er borte. Mange tjenester kan nå utføres selv, som for mange oppleves positivt. Dersom man har problem med å utføre enkelte tjenester selv, eller dersom man ønsker veiledning vil vi selvfølgelig bistå med hjelp over Chat eller på telefon 232 06001. /Kaja
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke kontakt med bankid på i-PAD .. ved oppringing etter xxxxxx valg , endelig en stemme som ber"

Jeg har vert kunde siden det var kredittkassen, og hadde hyggelig kundekontakt m.m. Nå er all service borte, kunden , vi må utføre alle oppdrag selv....

Svar fra Nordea Bank
24.03.2023 09:45
Hei Esther! Dette var ikke hyggelig lesning. Vi skal selvfølgelig være tilgjengelig for å hjelpe deg både på telefon og chat. Når du ringer oss er det tastevalg 5 som gjelder på telefonnummer 23206001 for å komme til Kundeservice. Jeg håper du kommer igjennom til oss, og får hjelpen du trenger. /Ole
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Vurderer å bytte selskap
"Har billån og pensjonssparing hos Nordea.."

Arbeidsgiver benytter Nordea for pensjonssparing, og jeg for billån. Jeg har absolutt ingen forståelse for hvordan Nordea klarer å gjøre informasjon så lite tilgjengelig. På sett og vis greit nok med pensjonssparing, der logger jeg inn på Nordea liv, så fonner jeg det meste av info. Men billån..? Det gir jeg som regel opp å finne restansesum, nedbetalingsplan osv.. Jeg har lastet ned appene Nordea og Nordea Direct, men der får jeg ikke logget inn da jeg mangler hovedkonto. Logger da inn på nett, men må være både tålmodig og ha tunga rett i munnen for å finne riktig innloggingskanal. Det burde vel ikke være så vanskelig å samle all kundeinformasjon under samme innloggingsside eller app? Dette er første og siste gang jeg benytter Nordea på privaten.

Svar fra Nordea Bank
10.03.2023 16:01
Hei Håkon! Dette var ikke helt hyggelig å lese. Nordea Finans, og forsåvidt Nordea Liv er egne selskaper, og derfor har de også egne flater hvor en logger inn. Går du til www.nordeafinance.no, og så logger inn på "Min Finansiering" skal du få opp betalingsplanen din. Ligger ikke saken din her, så er en nødt til å kontakte Nordea Finance direkte på telefon 232 06021. /Ole
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Har byttet selskap
"Bankautomaten spiste pengene mine"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle ta ut 600kr i Nordeas bankautomat. Pengene kom aldri ut og jeg ringte Nordea for hjelp. Fikk beskjed om at pengene skal komme tilbake på konto. Etter 2 uker var pengene fortsatt ikke tilbake. Jeg ringte på nytt og fikk samme beskjeden. Dette er nå 1,5 måned siden, og pengene er fortsatt ikke tilbake :)

Svar fra Nordea Bank
07.03.2023 19:48
Hei Gosia! Det er absolutt ikke slik det skal være. Om du er kunde av oss i Nordea må jeg be deg ta kontakt på nytt med oss på chat, så skal vi få sendt beskjed til de som styrer minibankene våre. Er du kunde i annen bank er det den banken du må kontakte. Så vil de kunne sende reklamasjonskrav til oss. /Ole
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR