Meny
Forbrukslån fra Nordea Bank
Skriv omtale
Gå til Nordea Bank
Vis flere valg
JEG VIL LÅNE
NEDBETALINGSTID
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Forbrukslån
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 10,90%, Effektiv rente 12,59% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 45 218 kr, totalt: 185 218 kr
219 omtaler
12,59%
eff. rente
3 087 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 10,90%, Effektiv rente 12,59% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 45 218 kr, totalt: 185 218 kr.
Ikke samarbeid
Nordea Bank omtaler og erfaringer
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
141
av 147 innen
bank
18%
anbefaler
Nordea Bank
Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice! :-("

Svigermor har i alle år hatt konto i Nordea. Hun ble syk, og vi måtte betale regningene hennes fra hennes konto. Dette var tilnærmet umulig, viste det seg - vi sendte inn korrekt fullmakt, måtte opprette egen konto i banken, og hadde ørten telefoner med banken, men nei - ingen visste noe, eller kunne forklare hvorfor fullmakten tok evigheter å godkjenne. Dessverre døde svigermor, min mann er oppnevnt som bobestyrer. Kontoen hennes ble sperret, der reagerte banken forholdsvis raskt. Skifteattest er sendt inn, men blir kontoen åpnet? Nei - og ingen kan forklare hvorfor!!! Elendig!

Markus A. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Banken med merkelige løsninger"

Er privatbank kunde og bedriftskunde. Gikk over til Nordea for noen år siden og opplever grei service, men siden jeg driver med utleie er det et mareritt å bruke Nordea ifbm depositumskontoer. At de som eneste bank jeg har brukt har en praksis om at leietaker må være den som tar kontakt med banken for å opprette depositumskontoen er helt sprøtt, leietaker må også ta initiativ til å få de fjernet etter opphørt leieforhold. Som utleier er det noe jeg absolutt ønsker å gjøre selv, og det medfører alltid ekstraarbeid og mas/kommunikasjon for å få noe som er en enkel sak i andre banker utført gjennom Nordea Synd egentlig siden jeg er rimelig godt fornøyd med banken for øvrig, men siden jeg driver med utleie så er det noe som gjør at jeg kommer til å bytte bank.

Svar fra Nordea Bank
16.04.2021 11:03
Hei Markus. Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding. Årsaken til at det er leietaker som skal kontakte oss vedr opprettelse av kontoen er fordi det er leietaker som skal stå som eier av kontoen. For at vi skal få opprettet en konto med leietaker som eier av konto, må det være leietaker som tar kontakt med banken. Når det gjelder avslutning av kontoen så er det utleier som må ta kontakt for fristillelse. Når kontoen er frigitt, må leietaker selv ta kontakt for å få overført pengene til sin private konto da enten i Nordea eller I annen bank. Håper dette var oppklarende. Ønsker deg en fin helg.
Leif R. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kundeservice og omtanke"

Å komme til Nordea Direct fra DnB var en stor forbedring. Alltid hyggelige mennesker på kundeservice. Opplevde til og med å bli oppringt med økonomiske råd rundt ett problem jeg hadde. Et par småting i mobilappen kan bli bedre, men alt i alt tror jeg fremtiden med Nordea Direct blir bekymringsfritt og hyggeligt :)

Svar fra Nordea Bank
28.03.2021 16:38
Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding, Leif! 😊 Det er kjekt å lese at du har fått hjelpen du trengte og råd på veien. Vi setter stor pris på å høre dette og det er akkurat slik vi ønsker å fremstå. Mobilbanken oppdateres fortløpende med nye funksjoner og tjenester, så mulig de småtingene vil bli bedret på et senere tidspunkt. /Morten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bank for de som liker det vanskelig"

Jeg har i en årrekke vært private banking kunde, både privat og med mine selskaper, i Nordea men har nå sett meg lei en bank som ligger langt bak de fleste andre. Nettbanken er så manuel og gammel at sjekkhefte og brevgiro er en oppgradering, hver gang de siste årene jeg har tatt opp dette er det samme regla med at de snart kommer med ny nettbank, nå har jeg ventet på denne i 5 år og ingenting har endret seg. Og jeg kan garantere at de kommer med samme svadaet som svar her at den "snart" kommer. Helt enkle og grunnlegende funksjoner mangler i nettbanken, er du så uheldig å f.eks skulle betale en betaling på et større beløp så er dette nesten umulig å få gjennom uten å ta kontakt med en kundebehandler. Rart at de 3 - 4 andre bankene jeg benytter ikke har en slik funksjon, de har vel skjønt at det bare er til bry for kundene kanskje. Skal du gjøre noe så enkelt som å avslutte en konto må du også enten ta kontakt med en kundebehandler, eller benytte et skjema på nettsiden, som du først fyller ut, så tar det en liten uke før du igjen bekrefte at du ønsker det, så tar det nye dager før kontoen er avsluttet... 9 dager tok det å avslutte en konto.... Om du er som meg og er avhengig av at ting går smertefritt og uten at du hele tiden må ta kontakt med kundeservice så styr langt unna Nordea. Hilsen ex-Private Banking kunde

Svar fra Nordea Bank
17.03.2021 10:00
Hei Tor Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Leit å høre at vi ikke har kunnet innfri dine forventninger og at du nå velger å bytte bank. Det har tatt lang tid å utvikle ny og bedre nettbank i Nordea og jeg har full forståelse for at tålmodigheten din har tatt slutt etter å ha ventet i 5 år på denne. Det er imidlertid synd å høre at du forlater oss nå helt på tampen til lansering av den nye nettbanken, for ja den kommer nå om få uker! (helt sant) Den nye nettbanken får et langt bedre design og en rekke oppgraderte tjenester som vi pr i dag mangler i den gamle utgaven. Funksjonen du nevner om betalinger av større beløp (gjerne uten KID nummer) er av sikkerhet til deg som kunde. Dette kan løses uten at du trenger å kontakte kundeservice, det du trenger for selv å løse ut betalingen er din BankID brikke. Når det er sagt så ser vi på alternative løsninger for slike betalinger for at disse skal kunne gå lettere for kundene våre. Når det gjelder avslutning av konto så er ikke dette en prosess som skal ta 9 dager. Jeg vet dessverre ikke hva som kan ha oppstått i ditt tilfelle men her har det nok skjedd en feil underveis og det er meget beklagelig, slik skal det ikke være. Jeg tar selvsagt med alle dine tilbakemeldinger videre og takker deg for dine innspill. Jeg håper du blir fornøyd med din nye bankforbindelse og håper du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden dersom bankbytte igjen skulle bli aktuelt. Ønsker deg en fortsatt fin dag. /Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Har fått boliglån raskt og enkelt. Takk."
1 syns denne omtalen er nyttig

For et år siden har jeg prøvd å få lån i flere forskjellige banker (blant annet i en bank der jeg var kunde i 10 år og som kunne lett se hvordan jeg sparte gjennom årene). Men nei, selv som sykepleier kunne jeg ikke få et sånn med bare 13% egenkapital. Takket en kollega kontaktet jeg Nordea og fikk lån på noen få timer. Svært fornøyd med kommunikasjon hele veien.Tusen takk.

Svar fra Nordea Bank
17.03.2021 09:56
Hei Julia! Så hyggelig å høre at du er godt fornøyd med oss og at du opplevde låneprosessen og kommunikasjonen underveis som veldig god, det er slik vi ønsker at det skal være 😊 Takk for fin tilbakemelding! /Hanne
Bjørg A. B
Kundetilfredshet
"Avslutte konto"

Har hatt depositumkonto hos Nordea. Denne ble tydeligvis ikke slettet da utleier betalte ut depositumet til meg. Logget meg derfor inn i nettbanken og oppdaget da at Nordea har opprettet en annen bankkonto på meg også. Uten mitt samtykke... Hvordan i alle dager kan dette skje?

Svar fra Nordea Bank
17.03.2021 09:56
Hei! Depositumskontoer hos oss blir ikke avsluttet automatisk, leietaker må ta kontakt med oss og gi oss beskjed om at kontoen skal avsluttes, med informasjon om hvilket kontonummer beløpet ønskes overført til. Normalt sender vi melding til leietaker via nettbanken så snart utleier har fristilt kontoen, og etterspør da hvilket kontonummer beløpet ønskes overført til. Vi beklager selvsagt dersom dette ikke ble gjort i ditt tilfelle, da har det nok skjedd en glipp fra vår side. Vi oppretter ikke kontoer uten samtykke fra kunden, nye kontoer må alltid signeres for, enten fysisk eller med BankID. Vanligvis opprettes det en vanlig konto i forbindelse med at man registrerer seg på www.nordea.no/blikunde, så jeg vil tro at dette også var tilfellet her. Ta kontakt med vår kundeservice på telefon, via sikker chat eller via melding i nettbanken din så hjelper vi deg selvsagt med å få avsluttet begge kontoene om du ønsker det 😊 /Hanne
Torill L. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"AD KUNDE.SERVICE"

Har ALLTID opplevet meget god service fra Nordeas Kunde.behandlere. Bare slitsomt å godta disse coocisene for å komme inn via mobil. Intet å klage over

Svar fra Nordea Bank
11.03.2021 09:50
Hei Torill, Tusen takk for en særdeles hyggelig tilbakemelding! Vi jobber hver dag for å gi våre kunder en service av ypperste kvalitet, det gleder meg stort at du opplever oss på denne måten :-) /Steffen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Møkkabank"

Har vært kunde hos Nordea i noen år ifb med deres avtale med NITO, som gjorde at jeg ble såkalt «Premium» kunde, men nå gidder jeg ikke mer og flytter til Storebrand Bank. Makan til treg, byråkratisk møkkabank skal du lete lenge etter! De er så store at de bryr seg ikke noe om de mister kunder. De såkalte «rådgiverne» gir råd basert på hvor mye banken kan tjene og ikke på hva du som kunde kan spare. Noe som forsåvidt er ok, men de kan i det minste prøve å skjule det ovenfor kundene... Har du f.eks. billån så må du selv kontakte Nordea Finans da «de er en annen avdeling» så ingenting derfra er å finne i nettbanken og det virker som om samarbeidet internt er ikke-eksisterende. Du må argumentere i lange baner for å få det som du vil så nå er det nok!

Svar fra Nordea Bank
05.03.2021 17:48
Hei Eirik. Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Det er svært leit å høre at du opplever oss slik og spesielt i forbindelse med vårt Premium-konsept. Premium er for deg som både er opptatt av gode betingelser og som ønsker en bank med ekspertise og tjenester innenfor et bredt spekter av områder. Som Premium-kunde skal du få økonomisk og juridisk rådgivning tilpasset din unike livssituasjon. Du får tilgang til din egen rådgiver som vil være din primære kontakt i Nordea, og vil hjelpe deg med lån, sparing, forsikring og pensjon. Rådgiveren vil også sørge for at du får bistand fra den ekspertisen du måtte behøve. Når det gjelder Billån administreres disse av Nordea Finans så informasjon om disse lånene er dessverre ikke tilgjengelige I den private nettbanken hos oss I Nordea Bank. Det jobbes med å utarbeide en egen digital plattform hvor en kan logge inn for å hente informasjon om disse lånene, dog er ikke denne helt på plass per i dag. Det er synd vi ikke har kunnet innfri dine forventninger og at du nå velger å bytte bank. Jeg håper du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden og du er hjertelig velkommen tilbake til oss! /Cathrine
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR