Meny

Boliglån fra Nordea Bank

Alle boliglån
Bytt til Nordea Bank
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
50%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Grønt Boliglån
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 1,55%, Effektiv rente 1,63% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 433 239 kr, totalt: 2 433 239 kr
240 omtaler
1,63%
eff. rente
8 111 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 1,55%, Effektiv rente 1,63% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 433 239 kr, totalt: 2 433 239 kr.
Ikke samarbeid
Boliglån UNG Premium Next
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 1,59%, Effektiv rente 1,68% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 444 573 kr, totalt: 2 444 573 kr
240 omtaler
1,68%
eff. rente
8 149 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 1,59%, Effektiv rente 1,68% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 444 573 kr, totalt: 2 444 573 kr.
Ikke samarbeid
Boliglån Premium
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 1,75%, Effektiv rente 1,84% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 490 235 kr, totalt: 2 490 235 kr
240 omtaler
1,84%
eff. rente
8 301 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 1,75%, Effektiv rente 1,84% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 490 235 kr, totalt: 2 490 235 kr.
Ikke samarbeid
Boliglån UNG
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 1,85%, Effektiv rente 1,95% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 519 039 kr, totalt: 2 519 039 kr
240 omtaler
1,95%
eff. rente
8 397 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 1,85%, Effektiv rente 1,95% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 519 039 kr, totalt: 2 519 039 kr.
Ikke samarbeid
Boligkreditt Premium
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 1,90%, Effektiv rente 2,00% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 533 517 kr, totalt: 2 533 517 kr
240 omtaler
2,00%
eff. rente
8 445 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 1,90%, Effektiv rente 2,00% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 533 517 kr, totalt: 2 533 517 kr.
Ikke samarbeid
Boliglån
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 1,95%, Effektiv rente 2,05% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 548 046 kr, totalt: 2 548 046 kr
240 omtaler
2,05%
eff. rente
8 493 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 1,95%, Effektiv rente 2,05% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 548 046 kr, totalt: 2 548 046 kr.
Ikke samarbeid
Boligkreditt
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 2,10%, Effektiv rente 2,20% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 591 938 kr, totalt: 2 591 938 kr
240 omtaler
2,20%
eff. rente
8 640 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 2,10%, Effektiv rente 2,20% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 591 938 kr, totalt: 2 591 938 kr.
Ikke samarbeid
Nordea Bank omtaler og erfaringer
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
141
av 148 innen
bank
18%
anbefaler
Nordea Bank
Morten S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bevis på betaling i nettbank"

Vært til nå fornøyd med avtale på lån og betingelser jeg har, så det har fungert bra siden dere tok over Gjensidige Bank. Men jeg betalte en regning i nettbanken, til forfall. Hvor da i deres nettbank jeg får denne registrert som bokført og registret betalt og regner da med denne gikk igjennom og alt var OK. Men så kommer det fra innkassovarsel fra en kreditor på at de ikke har mottatt denne summen, mens i min nettbanken står står den som trukket og bokført, sender over screenshot av dette, men det var ikke nok da kunden ikke hadde registrert denne som betalt - de kan ikke se denne er betalt. Godt mulig de surrer, det skjedde meg også her senest i vinter også med samme kunden. Men da fant de den plutselig at den var betalt. Så tilbake til denne gangen da, så prøver jeg denne meldings løsningen deres, tar jo evigheter å få svar da. Så jeg ringer inn til dere da, så her må det betales sier de også der, samme mye man forklarer og er fortvilet over at transaksjoner og mottak ikke virker som går i orden, fortsatt jeg som må betale å fremskaffe bevis for en ting som dere har allerede gjort og jeg betaler for. Men hun bekrefter til meg på telefon at den hadde gått igjennom fra dere. Så for å bevise at dette er gjort, så er det kun mot kr 75 mot en kvittering på at dere har betalt en regning for meg som jeg har registrert betalt i min nettbank. Så her står jeg i midten da. uten banken min i ryggen, kun ved en betaling da selvfølgelig, så er de med meg og på en måte hjelper meg.. Hva er dette i form av en hjelp fra en bank jeg benytter til å betale regninger igjennom og tror med dette er i orden ved å se dette som betalt og bokført i min nettbank? Kvittering tilsendt på papir, vi lever vel i 2021? Er ikke gjerrig altså, men mine prisipper og deres arroganse går dårlig sammen her kjenner jeg. Brukte denne elendige, ukes arbeidende og trege meldings tjenesten i denne i denne appen, må jo være en robot løsning. Siden de svarer det samme arogante svaret to ganger. Samme hvor mye man forklarer seg og sender over vedlegg, vedkommende kan neppe lest noe av det som sendes med. ikke en forklaring, forståelse eller spørsmål. Så en elendig service for kunder som trenger banken for en veldig enkel løsning i form av noe på elektronisk , ta dere betalt for en jobb dere har allerede gjort og jeg som undersøke deres tranaksjoner dere imellom mot betaling. Bare å begynne å lete etter ny bank NÅ! Gratulerer Nordea, og tusen takk for hjelpen !

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Umulig å finne ut hva billånet ligger på på nettsiden. 20 minutters ventetid på telefon…

Svar fra Nordea Bank
01.09.2021 09:09
Hei Maja. Det er trist å høre at du har hatt dårlig opplevelse med ventetid, Når det kommer til billån skal du finne oversikt over ditt billån via Nordea Finans sine nettsider da det er de som har alt av billån.Når du er på deres nettside trykker du på "Logg inn", deretter på "Min finansiering" hvor du da logger inn med BankID/BankID på mobil. Mvh Nordea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Håpløs kundeservice og Nettbank"

Man får aldri svar og når rådgiveren først svarer, så klarer de ikke engang svare på alt man har spurt om (enkle ting som når lånet utbetales, dato for forfall på lån etc) Nettbanken er bånn i bøtta

Svar fra Nordea Bank
27.08.2021 11:18
Hei Andreas, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Det er svært beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, og har fått mangelfull informasjon fra rådgiver - dette er naturligvis ikke sånn det skal være. Informasjonen du har vært på jakt etter er enkelt for rådgiver å oppdrive, hvor jeg stiller meg uforstående til at du ikke har fått svar på dine henvendelser i kontakt med oss. Nettbanken vår har sett sine bedre dager, det erkjenner vi. Det er heldigvis en ny Nettbank rett rundt hjørnet, der betaversjonen er tilgjengelig for testing via hjemmesiden vår. Utover Nettbank, er Mobilbank og appen Nordea Wallet helt klart å anbefale. /Steffen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å finne igjen ting"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skaffet meg billån hos Nordea gjennom forhandler. Har tidligere hatt billån i Santander med god oversikt over hva jeg betaler i renter, betalingsplan osv. Hos Nordea har jeg ikke fått innsyn i noe etter at avtalen ble tegnet. Jeg har problemer med å logge meg inn via nettsiden, og når jeg først kommer meg inn, står det ikke all informasjon rundt avtalen som jeg har rett på å vite som bruker (som renter og betalingsplan). Jeg har også forsøkt å logge inn via appen, men når jeg kommer inn, står det: "Du har ingen tilgjengelige avtaler. Vennligst kontakt oss." Så nå kommer jeg til å flytte over lånet til en annen bank.

Svar fra Nordea Bank
16.08.2021 16:39
Hei Anonym. Når det gjelder Billån administreres disse av Nordea Finans. Dermed er dessverre ikke informasjonen om disse lånene er dessverre tilgjengelige i den private nettbanken hos oss i Nordea Bank. Derfor vil du ikke finne lånet om du logger inn på Nordea.no eller via vår mobilbank app siden du ikke er kunde I Nordea Bank men hos Nordea Finans. Det jobbes med å utarbeide en egen digital plattform hvor en kan logge inn for å hente informasjon om disse lånene, dog er ikke denne helt på plass per i dag. Selve nedbetalingsplanen skal du kunne finne ved å logge deg inn via www.nordeafinans.no. For mer informasjon om lånet ditt vil jeg anbefale deg å ta direkte kontakt med Nordea Finans på telefon 23206020. /Cathrine
Sigurd E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Feil i Nordea Trygt oppgjør!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte en bruktbil med tjenesten trygt oppgjør. Det endte med at omregistreringsavgiften ble betalt på feil bil. Kundebehandler erkjenner at alt er gjort riktig fra min side. Statens vegvesen og skatteetaten tar ikke ansvar. Nordea sier at alt er gjort riktig men nekter å ta ansvar. 4000,- i tap fordi deres finansportal inneholder en feil som gjør at kunden sendes til betaling av feil bil. Finn noen som rydder opp når feil blir begått.

Svar fra Nordea Bank
16.08.2021 16:33
Hei Sigurd. Dette høres ikke bra ut. Jeg har dessverre ikke anledning til å undersøke noe i denne saken men jeg vil anbefale deg å ta direkte kontakt med Nordea Finans på telefon 232 06020. Dette for at de kan gjennomgå saken og rette opp dersom en feil har oppstått. /Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Nordea er bra på kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt brukskonto i Nordea i flere år. Jeg hadde ønsket det var noen flere og bedre spare- og tjenester for oss vanlige, litt lavlønte kunder. Også det å opprette sparekonto til vår datter da hun var mindre, innfridde ikkje våre ønsker. Så vi valgte en annen bank til henne.. Alt i alt er jeg fornøyd med Nordea ! Men takk og lov at det meste lan gjøres selv - da ventetiden på å få snakke med noen i tlf er utrolig lang.

Svar fra Nordea Bank
09.08.2021 07:50
Hei Heidi, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss 😊 Hvis du har noen konkrete produkter du savner/ønsker, eller vil ta deg tid til å forklare hva som gjorde at prosessen ved kontoetablering til din datter ikke oppnådde forventningene dine, så hadde vi satt veldig stor pris på dette. Sånn kan vi bli enda bedre. Du kan benytte skjemaet du finner her: https://www.nordea.no/privat/kundeservice/ris-og-ros.html Når det gjelder ventetiden inn til oss på kundeservice, så kan den variere veldig. Generelt sett har vi ganske korte ventetider, og enda kortere via chat, men det kan selvfølgelig være tidspunkter hvor det er mange som kontakter oss samtidig. Da tilbyr vi som oftest en tilbakering-funksjon, slik at du slipper å vente i telefonen, men blir oppringt av oss når det er din tur. Håper du kan dele litt mer om hva du ønsker deg av oss, og at du selvfølgelig også forblir kunde i mange år fremover 😊 /Lasse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Totalt uinterresserte i kunden"

Ingen info, trege tilbakemeldinger, skikkelig laid back bank, som synes kunder er plagsomt

Svar fra Nordea Bank
06.07.2021 08:39
Hei Rondan. Dette var ikke hyggelig lesning, og vi er lei oss for at du har endt opp med dette inntrykket av oss. Vi ønsker selvsagt å yte den beste servicen til alle våre kunder og det er da er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen, dette er på ingen måte slik vi ønsker å fremstå. Det er trist å høre at du nå velger å bytte bank bort fra oss. Nøyaktig hva som har skjedd i ditt tilfellet er vanskelig å si for meg da jeg dessverre ikke undersøke saken uten at du kontakter oss direkte. Skulle du ønske å gi oss en ny sjanse, står vi naturligvis til din disposisjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via Kontakt og meldinger i Nettbanken om ønskelig. /Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig"

Håpløs kundeservice.tekniske løsninger virker ikke. Til tider umulig å logge inn

Svar fra Nordea Bank
28.06.2021 08:34
Hei Eirik. Leit å høre at du syntes vi har en håpløs kundeservice, det er på ingen måte slik vi ønsker å fremstå. Vi gjør vårt ytterste for å hjelpe alle kunder som tar kontakt med oss når det er behov for assistanse. Vår kundeservice er åpen hver dag (også i helger og på helligdager) så dersom problemer med innlogging skulle oppstå, er det i mange tilfeller saker som kan løses ved direkte kontakt med oss. Nå vet jeg ikke helt hva du mener når du skriver at tekniske løsninger ikke virker da vi har veldig lite nedetid både på nett og mobilbank samt våre andre apper og tjenester. Ønsker deg lykke til videre i ny bank. Dersom det skulle bli aktuelt å bytte igjen er du selvsagt hjertelig velkommen tilbake :). /Cathrine
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR