Meny

Boliglån fra Nordea Bank

Alle boliglån
Bytt til Nordea Bank
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
50%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
RENTETYPE
VALG FOR FLYTENDE RENTE Flere valg
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Førstehjemslån
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 2,04%, Effektiv rente 2,14% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 574 326 kr, totalt: 2 574 326 kr
250 omtaler
2,14%
eff. rente
8 581 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 2,04%, Effektiv rente 2,14% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 574 326 kr, totalt: 2 574 326 kr.
Ikke samarbeid
Boliglån UNG Premium Next
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 2,09%, Effektiv rente 2,19% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 588 997 kr, totalt: 2 588 997 kr
250 omtaler
2,19%
eff. rente
8 630 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 2,09%, Effektiv rente 2,19% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 588 997 kr, totalt: 2 588 997 kr.
Ikke samarbeid
Grønt Boliglån
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 2,09%, Effektiv rente 2,18% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 588 997 kr, totalt: 2 588 997 kr
250 omtaler
2,18%
eff. rente
8 630 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 2,09%, Effektiv rente 2,18% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 588 997 kr, totalt: 2 588 997 kr.
Ikke samarbeid
Boliglån Premium
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 2,24%, Effektiv rente 2,34% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 633 314 kr, totalt: 2 633 314 kr
250 omtaler
2,34%
eff. rente
8 778 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 2,24%, Effektiv rente 2,34% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 633 314 kr, totalt: 2 633 314 kr.
Ikke samarbeid
Boliglån UNG
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 2,35%, Effektiv rente 2,46% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 666 100 kr, totalt: 2 666 100 kr
250 omtaler
2,46%
eff. rente
8 887 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 2,35%, Effektiv rente 2,46% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 666 100 kr, totalt: 2 666 100 kr.
Ikke samarbeid
Boligkreditt Premium
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 2,40%, Effektiv rente 2,51% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 682 584 kr, totalt: 2 682 584 kr
250 omtaler
2,51%
eff. rente
8 942 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 2,40%, Effektiv rente 2,51% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 682 584 kr, totalt: 2 682 584 kr.
Ikke samarbeid
Boliglån
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 2,45%, Effektiv rente 2,56% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 696 117 kr, totalt: 2 696 117 kr
250 omtaler
2,56%
eff. rente
8 987 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 2,45%, Effektiv rente 2,56% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 696 117 kr, totalt: 2 696 117 kr.
Ikke samarbeid
Boligkreditt
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 2,60%, Effektiv rente 2,72% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 743 017 kr, totalt: 2 743 017 kr
250 omtaler
2,72%
eff. rente
9 143 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 2,60%, Effektiv rente 2,72% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 743 017 kr, totalt: 2 743 017 kr.
Ikke samarbeid
Nordea Bank omtaler og erfaringer
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
114
av 118 innen
dagligbank
18%
anbefaler
Nordea Bank
Øyvind V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra Bank"

Jeg får alltid den hjelp jeg trenger, og de holder avtaler og føler de tar seg tid til kundene og kommer med gode råd.

Svar fra Nordea Bank
09.01.2022 20:06
Hei Øyvind! Tusen takk for en hyggelig omtale! Det setter vi stor pris på 😊 Vi lover å gjøre vårt ytterste for at du skal være minst like fornøyd i fremtiden 👌
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Håpløs bank på alle områder"

Brukte evigheter på å få kartlagt mulighet for boliglån med verdens fjerneste rådgiver. Tallene han kom opp med var ikke i nærheten av noe jeg har fått lånt tidligere. Ringte en annen bank og fikk lån på flekken... Nordea har også verdens dårligste nettbank. Gammeldags og rotete utseende. Brukt nordea i tre-fire år men ikke skjedd noe på den fronten. De har også fryktelig lang ventetid på chat, som i tillegg spør om du fortsatt er der når du har ikke foretatt deg noe, men hva faen skal man foreta seg? Chatte med seg selv? Ventetiden er også alltid lengre enn det de oppgir.

Svar fra Nordea Bank
22.12.2021 15:03
Hei Gunnar. Takk for at du har funnet tid til å gi tilbakemelding til oss. Jeg må bare beklage at du hadde en dårlig opplevelse med oss og vår rådgiver. Vi ønsker å være tilstede i møte med våre kunder, og opptre profesjonelt for å yte best mulig service. Det er da spesielt trist å høre at du måtte bytte bank som en følge av at vi ikke var i stand til å gripe muligheten du hadde gitt oss. Vi erkjenner at vår nettbank har sett bedre dager. Det er derfor gledelig å meddele at vi har en ny nettbank under utvikling, hvor betaversjonen allerede nå åpen for testing via hjemmesiden vår. Der tar vi også gledelig imot feedback for å stadig forbedre denne. Når det gjelder ventetid på chat, så har vi den siste tiden hatt lengre ventetider enn ønskelig, noe som er svært beklagelig. Et av våre aller største fokusområder er å være ende mer tilgjengelig og selv om vi har tatt steg i riktig retning, så erkjenner vi at vi ikke er helt i mål. Du skal uansett vite at vi setter pris på alle tilbakemeldinger, og det er akkurat det som gjør at vi klarer å bli enda bedre framover. /Mikael
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Hyggelige når du blir kunde, så snur tonen"

Opplevde god service og hyggelige mail/telefonsamtaler ifb. bytte av bank til Nordea. Man følte seg også godt tatt imot når de gir premium-kunde fordeler og det som opplevdes som en god rente på boliglån. 2 år senere når jeg sender en hyggelig mail til kontaktpersonen jeg snakket med første gang jeg ble kunde for å høre om de kunne forhandle litt på rente, da jeg ser fler banker hadde bedre renter og også kom med tilbud var svaret fra Nordea en helt annen. Opplevde de som dels frekke og lite interessert i å engang diskutere dette. Ble også beskyldt for å ikke bruke banken aktivt og derav ikke mulighet for å gjøre noe med dette - noe som regelrett var feil, jeg bruker Nordea til alle mine banktjenester i hverdagen. Lurer da på hvor mye innsikt de man snakker med har i informasjon om kunden, eller villigheten til å beholde kunder. Jeg endte med å bytte bank, da mest pga. den dårlige servicen og ikke for så mye bedre rente.

Svar fra Nordea Bank
22.12.2021 15:02
Hei. Takk for at du har tatt deg tid til å sende tilbakemelding til oss. Det er derimot svært trist å lese at du har hatt dårlige erfaringer med våre rådgivere. Vi forsøker alltid å yte den beste service til både nye og eksisterende kunder, og på en hyggelig og profesjonell måte. Det er spesielt trist å høre at du har byttet bank som en følge av denne opplevelsen da dette er langt fra slik vi ønsker å framstå. Jeg håper at vi i framtiden har mulighet til å rette opp inntrykket dersom du skulle ønsker å gi oss en ny mulighet. /Mikael
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Pensjonskapitalbevis forsvunnet fra Nordea Liv"

Da jeg sjekket oversikten i Nordea Liv i dag var begge mine pensjonskapitalbevis forsvunnet. De var ikke å finne noen steder. Mulig at det skyldes skifte av operatør. De kom heller ikke opp når jeg søkte i Norsk Pensjon. Kanskje flere som burde sjekke. Ellers er jeg ganske fornøyd.

Svar fra Nordea Bank
09.12.2021 13:00
Hei Ruth! Først og fremst er det hyggelig å høre at du er fornøyd med tjenestene våre hos Nordea Liv 😊 Når det gjelder pensjonskapitalbevis, så blir de heldigvis ikke slettet, bare flyttet. I forbindelse med lanseringen av Egen Pensjonskonto 01.januar 2021, så blir pensjonskapitalbevis du har opptjent fra tidligere arbeidsforhold flyttet automatisk til den pensjonstilbyderen din nåværende arbeidsgiver benytter. Det vil si at pensjonskapitalbevisene du savner fra Nordea Liv høyst trolig er flyttet til en Egen Pensjonskonto hos det pensjonsselskapet din nåværende arbeidsgiver har avtale med. Disse skal vises hos Norsk Pensjon, men vil være samlet med den opptjente pensjonen hos nåværende arbeidsgiver i Egen Pensjonskonto. Håper det var oppklarende 😊 /Lasse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"OK dagligbank."

Helt grei og enkel samtale hvor jeg fikk svar på det jeg spurte om.

Svar fra Nordea Bank
03.12.2021 12:41
Hei Marit! Takk så mye for tilbakemeldingen! Betryggende å høre at du fikk svar på spørsmålet du hadde da du kontaktet oss. Det er noe vi selvfølgelig liker å høre 😊
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Blir skuffet hver gang"

Har blitt lurt/eller lurt meg selv inn som kunde hos Nordea et par ganger de siste 10 årene. Både som privatkunde og via bedrift. Service og systemer har vært gjennomgående inngrodd og slitsomt å forholde seg til. Av kanskje 10 personer jeg har har forholdt meg til så har det vært 2 som har vært noe serviceorienterte (men også de oppgitt over rammevilkår og inngroddhet). Disse to har nå sluttet. Notat til meg selv de neste 10 årene: Hold deg til andre banker. Det gjør livet ditt lettere.

Svar fra Nordea Bank
24.11.2021 08:51
Hei Rolf, Det var ikke hyggelig lesning, og slett ikke slik vi ønsker å fremstå. Jeg skjønner at vi ikke har levd opp til forventningene dine, og at du ikke er i ferd med å komme tilbake til oss. Hvis du ønsker å gi oss konkret feedback på hva du har opplevd som inngrodd og slitsomt å forholde seg til, så setter vi stor pris på dette. Du kan sende det som høres ut som velfortjent ris til oss via linken under, så skal jeg love at tilbakemeldingen blir gjennomgått og tiltak satt i verk for å utbedre prosessene du har vært misfornøyd med. /Lasse https://www.nordea.no/om-nordea/send-ris-eller-ros.html
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Tunggrodd nettbank/ mobilbank"

Nettbank og mobilbank ser ut og fungerer som om de er fra midten av 90-tallet. Selv for en som nettopp har bikket 30 er det lite intuitivt hvordan de fungerer, og jeg må som resultat ofte ty til kundeservice for helt enkle ting fordi det er så unødvendig innviklet! Er fornøyd med banken ellers!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget bra"

Har hatt banken noen år nå. Alltid imøtekommende. Alltid rask og god hjelp å få. De er åpen for å prute på renta, tar sikkerhet på alvor og forstår den økonomiske situasjonen individuelt. Mye bedre fremfor automatiserte løsninger på boliglån osv. Nordea har litt å gå på når det gjelder funksjonalitet i appen, men det har komt seg vesentlig siste året. Har tidligere hatt Sbanken og spv. Nordea knuser de begge på min tilfreds.

Svar fra Nordea Bank
24.11.2021 08:51
Hei Olea! Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi stor pris på å høre 😍 Har du noen spesifikke forbedringsforslag eller funksjoner du savner i appen vår, så tar vi imot alle tips og innspill. Send de gjerne via linken under, så behandles de så raskt som mulig. https://www.nordea.no/om-nordea/send-ris-eller-ros.html Som et lite hint kan jeg også si at det kommer en ny versjon av nettbanken på nettleser, og at betaversjonen av denne allerede ligger ute for testing. Sjekk den gjerne ut og se hva du synes 😉 /Lasse
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR