Meny

Boliglån fra Nordea Bank

Alle boliglån
Gå til Nordea Bank
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
62%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Boliglån UNG Premium Next
Nordea Bank
110 omtaler
2,99%
eff. rente
9 425 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Boliglån Premium
Nordea Bank
110 omtaler
3,02%
eff. rente
9 446 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Boliglån UNG
Nordea Bank
110 omtaler
3,17%
eff. rente
9 601 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Boliglån
Nordea Bank
110 omtaler
3,22%
eff. rente
9 654 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Nordea Bank omtaler og erfaringer
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
104
av 105 innen
bank
18%
anbefaler
Nordea Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Strålende bank som er tilstede for kunden"

Strålende bank som er tilsted for kunden, eneste en kanskje kan trekke litt på er nettbank/app som nok begynner og bli noe utdatert så her ventes det i spenning på oppdateringer fremover.

Svar fra Nordea Bank
11.11.2019 20.10
Hei Einar,
Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding og at du tar deg tid til å gi oss en omtale! Dette er noe vi setter stor pris på. Når det gjelder nettbank/app så jobbes og testes det en ny versjon av mobilbanken i skrivende stund. Forhåpentligvis er det ikke så alt for lenge til før denne også blir lansert for våre kunder. Så er bare å smøre seg med litt tålmodighet en liten periode til.

Ha en fin dag! /Morten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Plattformer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettbank kræsjer når du skal prøve å åpne konto. Mobilbank mangler mange funksjoner. Begge ligger langt bak i design og utforming. Gammeldags.

Svar fra Nordea Bank
04.11.2019 14.38
Hei. Beklager at du har problemer ved opprettelse av konto. Om du kontakter oss på telefon 232 06001 eller sikker chat, så vil vi selvsagt hjelpe deg med det. Når det gjelder mobilbanken så kan jeg gledelig meddele at en ny app er like rundt hjørnet. Den er planlagt lansert i løpet av 2019, og jeg håper du blir fornøyd med den :) /Silje
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter at Nordea inngikk samarbeid med oppfinans har kundeservicen gått fra terningkast 4 til terningkast 1. Jeg har prøvd å søke lån, men får ikke svar av oppfinans. Når jeg tok kontakt med Nordea og fortvilet fortalte om det her så sa de bare at det ikke er dems problem da oppfinans har egen kundeservice. Hvorfor skal jeg være kunde hos en bank som bare skyver alle problemer unna? Hvorfor skal jeg være kunde hos en bank som selv ikke kan hjelpe meg med det økonomiske? Etter 30 år som kunde tar jeg hatten min og går. Makan til elendig kundeservice!

Svar fra Nordea Bank
01.11.2019 10.05
Hei Tg! Vi vil alltid forsøkte å bistå våre kunder så godt vi kan, uansett hva henvendelsen skulle gjelde. Når det gjelder forbrukslån så har vi lenge levert disse gjennom Nordea Finans, men har nå begynt å levere disse gjennom OppFinans og da er det de som vil kunne bistå deg med en eventuell søknad. Men du kan gjerne sende oss en melding via nettbanken vår via "Digital Postkasse", så vil vi kunne få en rådgiver til å se nærmere på hva som er hendt og om det er noe vi kan få bistått med. /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Var god kundeservice FØR"

Har vært kunde i Nordea, før Christiania Bank i 30 år. Tidligere var det ingen problem å snakke med vår egen veileder, dette tilbudet satte vi utrolig pris på. Dette var eneste grunn til at vi er i Nordea. Det siste året har ting forandret seg, vi får ikke kontakt med kunderådgiveren vi har snakket med siden vi tok boliglånet. Alt skal bli effektivisert så eneste vi nå snakker med er tilfeldige veiledere på telefon. Nettbanken er også fryktelig å se på i forhold til andre banker, denne trenger en god oppussing! Jeg burde også være Nordea Premium kunde, men ettersom jeg jobber på provisjon får jeg ikke dette kundeforholdet, selv med en årslønn på 1,2.

Svar fra Nordea Bank
24.10.2019 10.03
Hei Thor! Vi ønsker at du som kunde skal være fornøyd med rådgivningen som du får med oss, og har rådgivere med spesialisert kompetanse slik du alltid skal få best mulig rådgivning ut fra ditt ærend og/eller livssituasjon. Har du hatt en rådgiver som du hadde god kjemi med så skal du selvsagt få snakket med den. Ta gjerne kontakt med oss via nettbanken under "Digital Postkasse" eller via http://www.nordea.no/premium så skal vi få en rådgiver til å ta kontakt med deg.

Når det gjelder Nettbanken/Mobilbanken så vil vi komme med ny Mobilbank App iløpet av høsten/vinteren og ny nettbank skal komme på begynnelsen av 2020. /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste kundebehandling vi noensinne har møtt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt en veldig uheldig og skuffende opplevelse med Nordea og deres kundebehandling, manglende kundebehandling kan man heller si. Vi inngikk tidligere i år en avtale med fastrente. Før vi inngikk denne avtale spurte vi eksplisitt om lånet ville fungere som tidligere med å betale inn ekstra om man ønsket, fikk svar om at: "Ja, det vil fungere som før." Dette viser det seg i ettertid at absolutt ikke stemmer, for det første var det ekstremt vanskelig å få betale inn ekstra. Når vi ringte kundeservice sa de at det ikke var mulig å betale inn ekstra på fastrentelån. I ettertid har de gått tilbake på dette og sagt at vi kan betale inn ekstra og at systemet støtter det, for å slippe unna feilinformasjon. Det som kommer i tillegg, og som heller ikke ble gitt noen informasjon om er at pengene du setter inn vil ikke ha samme verdi grunnet en beregning de gjør på sin side for tapt inntekt. Når vi har kontaktet dem om at grunnlaget som vi inngikk avtalen på ikke stemmer, har de ikke vært villige til å inngå noe som helst kompromiss eller prøve å komme frem til en felles enighet. Dersom vi skal ut av denne avtalen, som er inngått med feil informasjon gitt fra deres kundebehandlere, må vi betale 70000kr. Dette må være noe av det dårligste jeg noensinne har møtt på innenfor kundebehandling og vil anbefale andre som tenker på å ta boliglån om å styre unna Nordea og finne en annen bank som vet hva kundebehandling betyr.

Svar fra Nordea Bank
17.10.2019 09.07
Hei Birte!

Nå kan vi ikke sette oss ordentlig inn i saken via din tilbakemelding her, men ut i fra det du skriver så må vi her bare beklage, jeg er veldig lei for at du har fått feil informasjon fra oss! Dette er selvsagt ikke noe vi vil at våre kunder skal oppleve, spesielt med tanke på at du har fått ulik informasjon fra oss når du har vært i kontakt oss ved ulike anledninger. Dette tar vi selvkritikk på! Vi burde også ha gjort dere oppmerksom på at ekstra innbetaling på lånet vil medføre at det beregnes over/underkurs på beløpet som betales inn ekstra, før dere inngikk avtalen.

Det er altså mulig å betale inn ekstra på et fastrentelån, men det er ikke noe vi anbefaler ettersom det er en fast løpetid på slike lån og dersom man betaler inn ekstra vil det utløse over/underkurs. Det samme vil gjelde dersom man avslutter/flytter lånet til en annen bank før løpetiden på fastrenten er over.

Selve avtalen om fastrente kan vi nok ikke annullere, men vi ønsker gjerne å se litt nærmere på saken din og blir veldig takknemlig om du har mulighet til å sende oss tilbakemeldingen din via nettbanken ved å gå til Digital postkasse og trykke på Ny beskjed. Jeg håper at du vil gi oss en sjanse til å rette opp inntrykket!
/Hanne
Birgitte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på oppfølging, rotete og uoversiktlig"

Nettbanken i seg selv er ekstremt kronglete og uoversiktlig. Ble lovet hjelp gjentatte ganger i forbindelse med bankbyttet, dette uteble fullstendig. Vurdere å bytte bank igjen ved første anledning.

Svar fra Nordea Bank
15.10.2019 16.07
Hei Birgitte,
Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Det er trist å lese at du ble lovet hjelp i forbindelse med bankbyttet, men at vi ikke innfridde denne lovnaden. Det må jeg bare beklage!

Det jobbes med å utvikle både en ny mobil- og nettbank, som kommer til å være mer brukervennlig og oversiktlig. Når de blir lansert så håper jeg at dette bedrer inntrykket av de digitale løsningene. /Morten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Gode betingelser, god service, dårlig på nett og mobil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kunde i 3 tre år, og man må følge opp betingelser jevnlig (årlig) som med andre banker. Kjempegod og rask håndtering da jeg startet kundeforholdet, og ved en refinansiering/reforhandling nå nylig. Konkurransedyktige betingelser. Når det gjelder brukervennlighet og tjenester på digitale flater, ligger de langt bak konkurrentene Både de små lokale og de store landsdekkende. Nettbank er skikkelig "90-talls", og mobilbank er mangelfull i funksjon. Skjerpings her, så blir det flere stjerner.

Svar fra Nordea Bank
15.10.2019 10.29
Hei Oven!
Takk for din konstruktive tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du er fornøyd med rask håndtering og refinansiering. Vedrørende våre digitale tjenester jobber vi med å utvikle og forbedre både nettbank og mobilbank. Når de blir klare håper jeg nettbank er mer tidsriktig og mobilbank kommer med de funksjonene du ønsker.
/John
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst å kommunisere"
2 syns denne omtalen er nyttig

For 2. gang (av 2 mulige) på to år opplever jeg det som nesten umulig å kommunisere med min rådgiver. Har vært kunde i samtlige av mine 35 leveår, men nå har jeg bestemt meg for å bytte bank. Innledende møte har vært veldig greit å få til, men derfra og ut er en evig venting og automatiske beskjeder om at jeg kan vente svar i digital postkasse. Noe som jo ikke skjer. I et kundeforhold må det kunne gå an å forvente en dialog som flyter når man er midt i en sak. Tid er penger og når enkle saker tar uker å få svar på så har jeg ikke annet valg enn å skifte. Dessverre, og vemodig. Men nå er tålmodigheten slutt. Dagligbank, app og chat fungerer fint, men det regner jeg som en selvfølge i 2019. Så det er dessverre ikke nok. Rentenivået er jo heller ikke noe fortrinn, så da finner jeg ingen grunn til å klamre meg fast bare fordi jeg alltid har vært kunde.

Svar fra Nordea Bank
18.09.2019 15.43
Hei Erik! Det er absolutt ikke slik vi ønsker å fremstå, alle som tar kontakt med oss skal få den hjelpen de trenger så fort som mulig. I tilfeller der ting tar lengre tid enn forventet skal du selvsagt bli kontaktet slik du blir informert om veien videre slik du og rådgiver kan ha en løpende dialog. Om dette ikke har skjedd i ditt tilfelle så må vi bare beklage.

Det er leit å høre at du nå ønsker å forlate oss, og jeg håper virkelig at du gir oss en siste sjanse til å rette på inntrykket som du har av oss. /Andreas
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR