Meny

Boliglån fra Nordea Bank

Alle boliglån
Bytt til Nordea Bank
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
62%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Boliglån UNG Premium Next
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 1,59%, Effektiv rente 1,66% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 657 109 kr, totalt: 3 657 109 kr
213 omtaler
1,66%
eff. rente
12 190 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 1,59%, Effektiv rente 1,66% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 657 109 kr, totalt: 3 657 109 kr.
Ikke samarbeid
Boliglån Premium
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 1,75%, Effektiv rente 1,82% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 725 602 kr, totalt: 3 725 602 kr
213 omtaler
1,82%
eff. rente
12 419 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 1,75%, Effektiv rente 1,82% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 725 602 kr, totalt: 3 725 602 kr.
Ikke samarbeid
Boliglån UNG
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 1,85%, Effektiv rente 1,92% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 768 808 kr, totalt: 3 768 808 kr
213 omtaler
1,92%
eff. rente
12 563 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 1,85%, Effektiv rente 1,92% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 768 808 kr, totalt: 3 768 808 kr.
Ikke samarbeid
Boliglån
Nordea Bank
Eksempelrente: Nominell rente 1,95%, Effektiv rente 2,02% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 812 319 kr, totalt: 3 812 319 kr
213 omtaler
2,02%
eff. rente
12 708 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 1,95%, Effektiv rente 2,02% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 812 319 kr, totalt: 3 812 319 kr.
Ikke samarbeid
Nordea Bank omtaler og erfaringer
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
145
av 147 innen
bank
16%
anbefaler
Nordea Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Når nettsiden ikke er å finne fram på"

Det er umulig å finne innlogging til digital postkasse og få sjekket lånesaldo på billånet uten å være dagligbankkunde. Og får jo ikke logget inn når man bare er lånekunde... Det er dårlig service og nettside og mobilside det...

Svar fra Nordea Bank
26.02.2021 15:41
Hei Kristin, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Da Nordea Finans administrer billånene, er ikke informasjon om disse tilgjengelig i den private Nettbanken hos oss i Nordea Bank. Det skal jobbes med en digital plattform hvor en kan logge inn, dog er ikke denne helt på plass per i dag. For mer informasjon, vil jeg anbefale deg å ta direkte kontakt med Nordea Finans på telefon 23206020 - kontaktinformasjonen er tilgjengelig via deres hjemmesider: http://nordeafinans.no /Steffen
Fernando
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En manuell bank som later som den er digital -styr unna!"

De enkleste ting krev en håndspåleggelse av kundestøtte. Alle transaksjoner tar flere dager. Siste eksempel var nå da Nordea opprettet en bufferkonto for meg. Jeg fant ikke hvordan jeg kunne betale fra denne og kontaktet kundestøtte i dag og her er svaret: Ja det stemmer at dette er mulig å gjøre. Jeg skal se på kontoen din her og det kan høres ut som om det mangler en innstilling på nettbetaling knytt til denne. Bare et lite øyeblikk, så skal jeg se på det her. I tillegg krever de gebyr for å lønnskonto hos dem. Så snart jeg har solgt meg ut av alle aksjer forlater jeg dem for godt.

Svar fra Nordea Bank
18.02.2021 08:48
Hei Fernando. Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss og nå ønsker å byte bank. Når det gjelder din Bufferkonto så må det dessverre ha oppstått en feil ettersom muligheten for nettbetaling skal ligger på kontoen, det er ikke noe du vanligvis skal måtte kontakte oss om. Vi er på ingen måte en manuell bank. Vi har utviklet mange selvbetjente løsninger for diverse tjenester, vi har nett, mobilbank og andre apper som man kan benytte seg av og da ikke trenge å kontakte Kundeservice direkte. Vi er dog her som støtte for våre kunder når de trenger bistand med diverse tjenester. Når det gjelder betalinger/transaksjoner så tar ikke disse flere dager å utføre mellom 2 norske banker. Betalinger går samme dag så lenge betalingen er utført på en virkedag innen kl 14:00. Legger du for eksempel inn en betaling en fredag etter kl 14:00 trekkes dette påfølgende bankvirekdag som er mandag. Betalinger til utlandet tar gjerne oppmot 3 dager med mindre du har valgt hastebetalig. Tidligere var våre produkter priset separat. Nå har vi samlet alle basisproduktene og tjenestene i Dagligbankpakken og innført en pris på 25,- kroner i måneden. Inkludert i pakken er blant annet brukskonto, ett bankkort, mobil- og Nettbank. Dette er da det du betaler for. Jeg forstår det sånn at du allerede er i gang med bankbytte og håper da du blir fornøyd i din nye bank. Skulle det være aktuelt med bankbytte i fremtiden håper jeg du er villig til å gi oss en ny sjanse. /Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Helt på trynet! Min bestefar klarer ikke å bruke nettbank og trenger derfor disponent, ikke har han bank id. Sender inn skjema dem har på nett med 2 vitner - men neida det er ikke godt nok, selvom alt går etter boka! Bestefar ringer inn og bekrefter fullmakt og samtidig overføre penger fra hans konto inn til en annen sånn at han får betalt sykehusregningen hans i utlandet, nå er han stuck og får ikke dra før han har betalt den og banken hjelper lite! Forferdelig trist og elendig service! Avisen blir kontaktet om de ikke hjelper til asap!!!

Svar fra Nordea Bank
10.02.2021 12:27
Hei Zain. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Det er svært beklagelig å høre at du har hatt dårlige opplevelser med Kundeservice hos oss i Nordea. Uten å kjenne til sakens detaljer, kan jeg på generelt grunnlag si at disponentfullmakten underskrevet av to vitner som ikke er i familie med disponenten skal være tilstrekkelig - gitt at vi har legitimasjon å kontrollere alle signaturene mot. Disponentrollen på konto kreves for at du skal kunne overføre penger på din bestefars vegner, dette kan vi ikke gjøre uten at du har tilknytning til konto. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001, så skal vi naturligvis ta en titt på hva som er gjort i dette tilfellet. /Steffen
Kjetil D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hjelpsom og tilgjengelig"

Flinke medarbeidere som ofte gir litt ekstra for å hjelpe med de utfordringer som måtte dukke opp. Eneste som er synd er at de ikke har døgnåpen kundeservice lenger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Trist opplevelse"

Nå er det nok for min del. Etter snart 45 år kundeforhold i Nordea får jeg en e-post med varsel om betaling for å være kunde i Nordea. Det blir i tillegg betaling x2 siden vi er 2 i husstanden. Vi har ikke betalt dette tidligere, men Nordea mener at vi skulle ha blitt belastet for å være kunde i Nordea tidligere også. Små penger, men for min del ikke akseptabelt. Kommer til å søke andre løsninger å ta med alle kontoer og investeringer og pensjonssparinger til en annen bank. Løsningene til Nordea er langt fra unike. Mye nedetid og feilmeldinger. Har kontaktet Nordea, skriftlig og muntlig, men det pekes på Nordea policy. Da er min policy at jeg får heller ta jobben med å sjekke ut de andre alternativene. Når jeg ser på rankingen her så bør kanskje Nordea tenke seg om. Tilnærmet helt nederst av alle banker.

Svar fra Nordea Bank
02.02.2021 11:14
Hei Jan. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding. Varslingen du har fått er beskjed om prising av Dagligbankpakken. Tidligere var våre produkter priset separat. Nå har vi samlet alle basisproduktene og tjenestene i Dagligbankpakken og innført en pris på 25,- kroner i måneden. Inkludert i pakken er blant annet brukskonto, ett bankkort, mobil- og Nettbank. Har du en brukskonto med tilhørende kort er du nok blitt belastet tidligere men da 300,- kr 1 gang i året. Så er dette tilfelle så belastet du nå fremover ikke noe mer enn tidligere. Leit å høre at du vurderer å byte bank på grunn av dette. Når det gjelder nettbanken vår har vi ikke så mye nedetid. Vi kan selvsagt oppleve feil på enkelte tjenester til tider, men en oppetid på over 99% håper vi er akseptabelt. Det vil og snart lanseres en helt ny nettbank hvor og flere tjenester blir tilgjengelig og den får et helt nytt design. Dersom du nå bytter bank håper jeg du vil gi oss en sjanse i fremtiden om det igjen skulle bli aktuelt å bytte bank. /Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Misbruk av makt"

Det er en finanstådgiver som heter,E[anonymisert].Styr unna han!Han gir folk falske forhåpninger og behandler deg som en tigger.Han får deg til å innhente masse dok også hjelper han deg likevel ikke,svarer ikke på telefon,sms eller epost,ignorer deg totalt.Får dere han som rådgiver,spør om å få en annen!

Svar fra Nordea Bank
18.01.2021 11:54
Hei Nez, Det er trist å lese at du sitter igjen med en slik erfaring etter samtale med en av våre rådgivere. Om en søker om boliglån så vil det ofte være nødvendig at vi innhenter en del informasjon om blant annet inntekt og gjeldsforhold for å kunne kjøre en lånesak. Uavhengig av utfall på saken så skal rådgiver gi deg en tilbakemelding, og gi status fortløpende dersom det tar tid å få en endelig beslutning. Om en forsøker å ringe, sender SMS eller e-post/digital melding skal rådgiver svare så fort vedkommende er ledig. Nå kjenner jeg ikke til den aktuelle saken, og har heller ikke mulighet til å gå inn på den via bytt.no, men ta gjerne kontakt med oss på telefon 232 06001 og si Lån. Vi kan da få sett på saken og eventuelt satt deg i kontakt med en annen rådgiver. /Morten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tvilsom kundeservice, kronglete nettbank"

Kronglete nettbank full av bugs. For mye nedetid og systemfeil. Svært variabel kundeservice - til tider helt grei, til tider fraværende.

Svar fra Nordea Bank
11.01.2021 13:51
Hei Kalle, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding. Nettbanken vår er riktig nok ganske gammel og har kanskje ikke det fresheste designet, men mye nedetid vil jeg ikke påstå at den har. Feil på enkelte tjenester kan selvfølgelig forekomme, men en oppetid på over 99.9% håper vi er akseptabelt. Den oppetiden håper vi fortsetter når en ny og sprekere nettbank blir lansert, noe som etter planen skjer i løpet av første halvår i år. Da blir også flere tjenester tilgjengelig og den får et langt bedre design. Håper du blir fornøyd med både den og kundeservicen vår neste gang du er i kontakt med oss 😊 /Lasse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundefiendlig og serviceløs !"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bor i Sarpsborg. En by og omegn som ikke lenger har hverken kasse eller minibank for Nordea kunder ! De har et stort bankbygg på Bjørnstad utenfor byen med grei adkomst og i nærheten av Quality hotel,skattekontoret,politi m.m.! Ikke engang der har de maktet å plassere en minibank eller en skranke ! Kostet penger og blir for dyrt sier de ! Jeg må kjøre 3 mil (frem og tilbake) for å komme til nærmeste minibank i Gamlebyen i Fredrikstad ! Er det virkelig så dyrt å ha en minibank i Sarpsborg som er en by med 50-65000 innbyggere ? Fortjener ikke kundene et sted i byen de bor hvor de kan ta ut og sette inn kontanter ? Tjener virkelig Nordea så elendig at de ikke vil yte sin kunder et snev av service eller er det fordi banken har svenske eiere ? Jeg gir en stjerne kun fordi det ikke er mulig å gi null !

Svar fra Nordea Bank
11.01.2021 13:48
Hei Tobben, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Du nevner både minibank og innskuddsautomat i tilbakemeldingen din. Førstnevnte har vi flere av i Sarpsborg, så disse er forhåpentligvis ikke et problem. Vi har to minibanker på Storbyen Senter (en inne og en døgnåpen automat utenfor), samt en minibank på Borg Storsenter og en døgnåpen minibank i Hafslunds Gate 32 øst i byen. Alle disse skal fra hva vi kan se være i full drift og uten problemer. Det kan også være greit å vite at uttak i våre minibanker koster det samme som uttak fra andre bankers minibanker. Prisen er p.t. 10KR pr. uttak. Gjør du derimot et ekstra uttak av kontanter når du betaler i en dagligvarebutikk, så betaler du ingenting ekstra. Innskuddsautomat har vi derimot ikke i Sarpsborg, og den nærmeste er, som du skriver, å finne i Fredrikstad. Vurderingen av hvor vi skal ha innskuddsautomater er noe som gjøres fortløpende, og vurderes etter bruk og behov. Generelt sett er bruken av kontanter fallende, og etterspørselen etter innskuddsautomatene det samme. Jeg sender uansett tilbakemeldingen din til vårt kontor i Sarpsborg slik at de kan ta en ny vurdering på om en innskuddsautomat skal installeres. Håper svaret var oppklarende. Ønsker deg en fin dag videre 😊 /Lasse
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR