Meny

Nybygger omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
33
av 147 innen
bank
55%
anbefaler
Nybygger
Filtrer omtaler
25
3
2
1
21
Sorter omtaler etter
Viser av 52 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nybygger?
Christopher
Kundetilfredshet
"Smertefritt bytte av boliglånsleverandør"
11 syns denne omtalen er nyttig

Bytte av boliglånsleverandør gikk superraskt. Ikke behov for å ha dagligbank hos dem, så da ble det enklere å bytte.

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:51
Supert at du hadde en god opplevelse. Og du er selvsagt hjertelig velkommen til å bruke våre dagligbanktjenester også :-)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"GODT FORNØYD"
10 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med denne banken, min søknad på boliglån ble behandlet veldig kjapt og effektivt. Enkel og oversiktelig nettbank. Meget konkrransedyktig priser på boliglån.

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:51
Så flott. Takk for tilbakemelding.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kjempefin bank"
9 syns denne omtalen er nyttig

Banken er imøtekommende og løsningsorientert. Ansatte er flinke, arbeider raskt. Banken har satt ned renten automatisk. Kostnadene er lave. Vi er veldig fornøyde.

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:51
Takk for god anmeldelse!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt og raskt"
8 syns denne omtalen er nyttig

Dersom du har bank id så går alt flytting av boliglån meget raskt dersom du har fått innvilget nytt lån.

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:51
Så flott at du sier det. Det er det som er meningen; At det skal gå raskt!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fikk lånetilbud på 1,2% slo til med en gang."
10 syns denne omtalen er nyttig

Sendte inn søknad før jul, tok litt tid å få svar grunnet stor pågang. Veldig enkel prosess når søknaden var godkjent. Ingen krav om å flytte «alt» over til Deres bank. Signerte med bank id, då gikk resten av seg selv. Sparer nå 18000,- i året på 30 min jobb🤘🤘😀

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:51
Ja, vi vet det tok lang tid å få svar en stund. Beklager det, men godt å høre at du er fornøyd nå.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"6 ukers ventetid!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Her tar det laaaaang tid og kan ende opp i ingenting! Masse mailer og beskjeder og sjelden svar om ikke svada svar! Jeg fikk innvilget lån til slutt men med 1 års kreditt! De sa den ble automatisk fornyet hvert år! Hva er det for noe? Hvilken sikkerhet har man for at det skjer? Virker som noe lureri hele greia så jeg avslo å godta lånet samt avsluttet mitt kundeforhold!

Svar fra Nybygger
15.12.2020 15:56
Hei! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, vi vil oppfordre deg til å sende oss en e-post på [email protected] med ditt navn i emnefeltet, så kan vi se på saken din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøs bank"
4 syns denne omtalen er nyttig

De vil ikke levere det de reklamerer for. Jeg anbefaler alle å ikke miste tid med dem. Man får uansatt avslag på søknaden uten noe begrunnelse. De fortjener ikke en stiarne heller.

Svar fra Nybygger
15.12.2020 14:53
Hei! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, vi vil oppfordre deg til å sende oss en e-post på [email protected] med ditt navn i emnefeltet, så kan vi se på saken din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Helt som forventet."
6 syns denne omtalen er nyttig

Det er klart at når det eneste man betaler er 1,1 % renter på det du bruker av lånet, kan man ikke forventet samme service som hos dyrere bank konsepter. Her går Nybygger helt klart for lav risiko, og lave drift kostnader som forretningsmodell. Det som er greit å få med seg er at de bruker samme nettbank som sparebanken, som er en helt ok nettbank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"fabelaktig rente"
6 syns denne omtalen er nyttig

Litt uklar prosess frem til bankbytte er en realitet. Men om en har de påkrevde papirer klare, så går prosessen på skinner.Og brått står mi mitt tilfelle,rammelånet til 1.10 % tilgjengelig på konto. Anbefales til alle med god sikkerhet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Svindel eller bare useriøst?"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har søkt lån hos nybygger to ganger, da det første gang ikke ble ble gitt samtykke forhold til inntektsopplysninger ol via altin, i følge dem. Jeg søkte gang nr to, gav samtykke via altin og får fortsatt samme beskjed. Svar kommer lenge etter du har sendt forespørsel, og det er ikke mulig å nå dem på telefon. Sender du svar på et spørsmål de har sendt deg så kommer det tilbakemelding fra ny kundebehandler med samme spørsmål som første. .Jeg tenkte jeg skulle gi dem en sjanse siden de hadde et så godt tilbud, men dette holder virkelig ikke. Hold dere unna disse, i beste fall er de kun uprofesjonelle amatører som yter dårlig kundeservice..

Svar fra Nybygger
15.12.2020 14:48
Hei! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, vi vil oppfordre deg til å sende oss en e-post på [email protected] med ditt navn i emnefeltet, så kan vi se på saken din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super rask service/bytte"
6 syns denne omtalen er nyttig

Må være den beste dealen jg har gjort på leeenge. Tok mg 15min å bli kunde og søke lån. Fikk svar 1døgn senere😮. Signerte, og gammelt lån innfridd + nytt lån utbetalt på litt over 1 døgn!! Trodde det var for godt til å være sant. Men...alt er helt SANT 💯 %

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Historisk bra rente!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Relativt enkelt å bytte bank, noe som er litt uklart men en soleklar 5 stjerner for tidenes beste rente!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Søk lån i annen bank!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Vi har nettopp fått avslag på lånesøknaden. Vi ønsket å flytte lånet fra en annen bank på grunn av lavere rente. Avslaget er basert på en automatisert vurdering, uten videre kommentarer. Vi har ventet på svar ca 5 uker! Jeg har også sendt spørsmål via bankens meldingstjeneste, men ikke fått svar etter en uke! Lånebeløpet er under 50% av boligens verdi og ca 3 ganger årsinntekt.

Svar fra Nybygger
15.12.2020 13:16
Hei! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, vi vil oppfordre deg til å sende oss en e-post på [email protected] med ditt navn i emnefeltet, så kan vi se på saken din.
Kundetilfredshet
"Uklare kriterier"
9 syns denne omtalen er nyttig

Her er svaret jeg tror svært mange vil få fra denne banken: Hei Takk for mottatt søknad og beklager responstid hos oss! Vi må dessverre avslå lånesøknaden. Avgjørelsen er basert på bankens retningslinjer og en automatisert saksbehandling. Avslaget er basert på en totalvurdering. ————————— Vi er et ektepar med ordnet økonomi og relativt gode inntekter som ønsket refinansiere og låne under 1,5 ganger brutto årsinntekt og innenfor 60% av husets verdi.

Svar fra Nybygger
15.12.2020 13:09
Hei! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, vi vil oppfordre deg til å sende oss en e-post på [email protected] med ditt navn i emnefeltet, så kan vi se på saken din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Uslåelig rente og rask service"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk rask tilbakemelding på søknad, og Nybygger ordnet raskt med bytte. Ingen brysomme krav om å bruke tilleggstjenester.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøst"
8 syns denne omtalen er nyttig

Det er gått 4 uker siden jeg søkte og de har ikke fått lånepapirene i orden ennå. De sier alt ser greit ut men at jeg må registrere meg som kunde før endelig behandling. Det gjorde jeg for 3 uker siden, men ikke noe svar.

Svar fra Nybygger
15.12.2020 13:23
Hei Ole! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, vi vil oppfordre deg til å sende oss en e-post på [email protected] med ditt navn i emnefeltet, så kan vi se på saken din.
Renata M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Boliglån - Refinansiering"
13 syns denne omtalen er nyttig

Elendig. Det har gått 3 uker siden jeg søkte, de reklamerer med rente på 1,1%. Ingen svar. I andre banken tar noen minutter før du signerer lånedokumentene.

Svar fra Nybygger
15.12.2020 13:18
Hei Renata! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, vi vil oppfordre deg til å sende oss en e-post på [email protected] med ditt navn i emnefeltet, så kan vi se på saken din.
Bytt.no
"Hva er din erfaring med Nybygger.no?"

Hva er din erfaring med Nybygger.no? Ris eller ros? Skriv en omtale og del dine erfaringer med andre - enkelt og helt anonymt. Omtalen skriver du her.

Jørnandre B
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Raskt og effektivt"
1 syns denne omtalen er nyttig

God renter og rask behandling av lånesøknad. Veldig fornøyd så langt.

Svar fra Nybygger
04.04.2021 15:32
Hei Jørnandre B Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkel og rimelig boliglån"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enkel søknadsprosess, gode rentebetingelser og god kundeservice.

Svar fra Nybygger
17.03.2021 09:43
Hei Rune. Takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Tipp topp, tommel opp 👍"
6 syns denne omtalen er nyttig

Billigste på markedet, setter ned renten uten å måtte påvirke dem selv👌

Svar fra Nybygger
13.01.2021 08:55
Godt du er fornøyd ☺️
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Absolutt billigste bank"
6 syns denne omtalen er nyttig

Litt treg søknadsprosess, men når de er så mye billigere enn alle andre er det lønnsomt uansett.

Svar fra Nybygger
13.01.2021 08:55
Takk for tilbakemelding. Vi ønsker å bli bedre, så vi tar med oss tilbakemeldingen ☺️
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Superbra!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Lett å bytte, god kundehåndtering og ikke minst: De setter ned renta uten at jeg må mase om det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt å bytte til nybygger.no!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med nybygger.no Sømløs, enkel og helautomatisk bytteprosess.

Svar fra Nybygger
13.01.2021 08:55
Takk. Så hyggelig tilbakemelding ☺️
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøst"
4 syns denne omtalen er nyttig

automatisk avslag på lav belåningsgrad. Svarer ikke på spørsmål om hvorfor det ble avslått.

Svar fra Nybygger
15.12.2020 14:51
Hei Tormod! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, vi vil oppfordre deg til å sende oss en e-post på [email protected] med ditt navn i emnefeltet, så kan vi se på saken din.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR