Meny
Sparekonto fra Nybygger
Vis flere valg
JEG VIL SETTE INN
MIN ALDER
RENTE
VALG FOR FLYTENDE RENTE Flere valg
Omtaler
Eff. rente
Avkastning 1 år
Sparekonto Nybygger.no
Nybygger
67 omtaler
2,00%
eff. rente
3 000 kr
avkastning 1 år
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Samarbeid
Sparekonto+
Nybygger
67 omtaler
0,50%
eff. rente
750 kr
avkastning 1 år
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Samarbeid
Nybygger omtaler og erfaringer
2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
90
av 117 innen
dagligbank
52%
anbefaler
Nybygger
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken ba meg om e-takst: godtok likevel ikke pågrunn av område."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk opp nybygger.no som den rimligste banken for meg. Fikk automatisk avslag på søknaden min da opplysninger fra Eiendomsverdi AS ga for dårlig verdi på boligen og var derfor ikke innenfor 75% av markedsverdi. Ble derfor bedt om å legge frem e-takst. Jeg bestilte megler og e-takst og måtte betale for dette. E-taksten dokumenterer at jeg var godt innenfor 75%. Sendte e-taksten til banken og hørte ikke noe mer. Ringte i dag og spurte om status. Da får jeg til svar at jeg til tross for e-taksten scorer for dårlig pågrunn av området jeg bor i. Jeg forklarte da at det var banken som ba meg om å legge frem e-takst. Da la kundebehandleren bare på telefonen. Så styr unna. Her får man potensielt en tilleggsutgift på meglerhonorar for å dokumentere verdi dersom de ikke automatisk godkjenner verdien fra Eiendomsverdi AS.

Svar fra Nybygger
08.11.2022 16:00
Hei Ole Det var veldig leit å høre. Vi kjenner oss ikke igjen i kundebehandlingen. Slik skal det selvsagt ikke være. Vi håper du kan ta kontakt med oss, så vi kan gå gjennom opplevelsen din. Har vi unødvendig bedt om en e-takst vil du få refundert utgiften. Hilsen Nybyggre.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Uprofesjonell og amatørmessig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var i kontakt med Nybygger i forbindelse med at jeg vurderte å flytte boliglånet mitt til de. Der ble jeg satt i kontakt med en kvinnelig konsulent (Etter mail-signaturen å dømme). Hun ville ha forklaring på personlige forhold (en bagatell) som fant sted for 30 år tilbake, og ville ha en utredning på hvordan jeg i det heletatt kunne kjøpe den leiligheten jeg bor i nå, for 10 år siden. Alt dette til tross for min høye inntekt og stilling. Jeg er sjokkert over at en bank tillater seg en slik oppførsel/holdning. Dermed var dette en veldig god start på kundeforholdet. Jeg valgte å avslutte det hele før det startet. Alt i alt, svært amatørmessig og uprofesjonell aktør. De billigste er ikke alltid de beste sier noen, og det er leit å se at det stemmer (av og til). Jakten på den nye -> gamle Sbanken fortsetter.

Svar fra Nybygger
12.10.2022 09:19
Hei Pt Vi stiller spørsmål om midlenes opprinnelse fordi Hvitvaskingsloven (Lov om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering) pålegger finansnæringen å spørre våre kunder om hvor egenkapitalen kommer fra og hvordan den er opparbeidet. I enkelte tilfeller må du dokumentere opprinnelsen. Håper det var oppklarende. Ta gjerne kontakt med oss om lurer på noe mer. Hilsen Nybygger.no
Lånekunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Landets beste rente"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har over 3 mill i lån, og betaler 1.27 % rente med rammelån. Hver gang jeg sjekker Finansportalen.no, kommer Nybygger.no best ut som landsdekkende aktør. Vil anbefale folk å bytte til Nybygger.no, da du sparer mange tusen i rente i året. Ser at enkelte er misfornøyd med kundeservicen, men det må jo være bedre å spare mange tusen i året tross alt? For å presisere: selv er jeg fornøyd med kundeservicen. Og de har ikke økt renta etter at styringsrenten ble hevet 23. sept-21.

Svar fra Nybygger
05.10.2021 16:05
Hei Lånekunde Så flott at du er fornøyd med oss. Takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Lokketilbud"
3 syns denne omtalen er nyttig

Lokket med lav rente for så å skru den opp noen måneder senere uten at styringsrenten hadde endret seg i mellomtiden

Svar fra Nybygger
01.09.2021 12:37
Hei Bjørn. Beklager at du opplever det som dårlig kundebehandling. Vi tilpasset oss markedet, og vi har fremdeles en svært gunstig rente. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Best rente i brukervennlig og enkel bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har mitt boliglån med svært god rente hos nybygger.no. Bruker app litt og det jeg trenger fungerer fint. Appen er enkel å bruke. Har ikke hatt problemer med noe. Enkel prosess med bytte fra annen bank; alt ble gjort elektronisk.

Svar fra Nybygger
27.08.2021 11:18
Hei Kalle N Takk for gode tilbakemeldinger. Godt å høre du synes det var enkelt å bytte til oss. Hilsen Nybygger.no
Mohammad A. Z
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Konkurransemessig gunstig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk innvilget rammelån veldig enkelt og greit. Kundevennlig behandling. Gunstig rente, antagelig billigere enn konkurrenter.

Svar fra Nybygger
27.08.2021 11:18
Hei Mohammad A.Z Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Det er akkurat sånn vi ønsker å være! Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
"Veldig gode betingelser, og svært enkel søknadsprosess"
2 syns denne omtalen er nyttig

Med ny e-takst og alle opplysninger tilgjengelig gikk det svært raskt å søke og få godkjent lån, og også signeringen og innfrielsen av eksisterende lån. Sørg for å ha nok batteri i kodebrikken, jeg tror det var 10 signeringer totalt før jeg og medlåntaker var igjennom! Det kan være litt vanskelig å skille mellom Nybygger og Sparebanken Øst, og spesielt rundt gebyrer og kostnader er det uklart hva som gjelder Nybygger og ikke.

Svar fra Nybygger
27.08.2021 11:18
Hei Asgeir Tusen takk for gode konstruktive tilbakemeldinger. Du finner prislisten på nettsiden vår: Nybygger.no Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Banken lurer deg"
2 syns denne omtalen er nyttig

Banken lokker deg med gunstig rente, så øker de renten etterpå med henvisning til at det er "Markedstilpasning". Dette gjør de uten at normrenter justeres. Dette er dårlig kundebehandling.

Svar fra Nybygger
03.08.2021 14:20
Hei Miv Beklager at du opplever det som dårlig kundebehandling. Vi tilpasset oss markedet, og vi har fremdeles en svært gunstig rente. Hilsen Nybygger.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR