Meny

Boliglån fra Nybygger

Alle boliglån
Bytt til Nybygger
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
62%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Boliglån 75%
Nybygger
Eksempelrente: Nominell rente 1,19%, Effektiv rente 1,20% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 469 820 kr, totalt: 3 469 820 kr
43 omtaler
1,20%
eff. rente
11 566 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 1,19%, Effektiv rente 1,20% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 469 820 kr, totalt: 3 469 820 kr.
Ikke samarbeid
Boliglån Ung 85 %
Nybygger
Eksempelrente: Nominell rente 1,89%, Effektiv rente 1,91% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 766 676 kr, totalt: 3 766 676 kr
43 omtaler
1,91%
eff. rente
12 556 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 1,89%, Effektiv rente 1,91% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 766 676 kr, totalt: 3 766 676 kr.
Ikke samarbeid
Nybygger omtaler og erfaringer
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
19
av 147 innen
bank
57%
anbefaler
Nybygger
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"skuffet etter opplevelsen med Nybybber"

Hadde søkt om boliglån og fikk avslag i første omgang. Etter dialog med kundeservice fikk jeg beskjed om at dette skyldtes altfor høyt kreditramme på kredittkort. Har så redusert (tom mer enn jeg fikk beskjed om fra Nybygger kundeservice). Når gjeldsregisteret var oppdatert søkte jeg på nytt og fikk blank avslag igjen. Når jeg spurte hvorfor, fikk jeg kun beskjed om "ny vurdering". Siden det har de ikke reagert mer på mine spørsmål. Har søkt om boliglån med mer enn 75% egenkapital. To med inntekt, ingen flere lån. Har inntrykk av at de kun er ute på markedet med lave renter for å få oppmerksomhet - men at det er nesten umulig å få disse.

Svar fra Nybygger
02.03.2021 10:54
Hei Alexander. Det var leit at du har hatt en så dårlig opplevelse. Nybygger passer dessverre ikke for alle, søkekriterier finner du på nettsidene våre. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lang behandlingstid som endte i et ubegrunnet avslag"

Søkte om boliglån. Fikk beskjed om at automatisk verdi på bolig var for lav, lånesøknad ble da avslått. Tok e-takst som gjorde at låneverdi nå er 60%. Søkte da på nytt, og tenkte at alt var ok nå. Fikk på nytt avslag, på tross av veldig ryddig økonomi, god inntekt og solide jobber. Spurte så kundeservice om de kunne begrunne det, men hørte aldri noe. Trodde virkelig vi kunne være attraktive kunder. Følte at vi ble avvist uten noen god grunn. Skulle ønske de kunne sett på dette på nytt, og svart oss ut.

Svar fra Nybygger
23.02.2021 09:02
Hei Kristin. Vi vil gjerne se på dette på nytt. Kan du sende oss en e-post en gang til? Her må det ha skjedd en glipp siden du ikke har fått svar. hilsen Nybygger.no
Kristoffer W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super rente, enkel søknad"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig lav rente, og god kundeservice. Enkelt å få svar på hvilken dokumentasjon som behøvdes, og få svar på søknad om lån. Rente ble satt ned automatisk for lånet, så fort dette ble endret fra banken sin side. Er stor oppgradering fra DNB! Eneste som var problematisk ved oppstart var at det ikke fantes noen funksjon for å fjerne utsending papirpost (men fikk det endret til digitalt med en melding til banken).

Svar fra Nybygger
10.02.2021 13:48
Takk for hyggelig tilbakemelding, Kristoffer. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Refinansiering av boliglån"
1 syns denne omtalen er nyttig

Søkt refinansiering av boliglån. Prøvde å ringe dem, har brukt 1/2 time uten å komme gjennom. Søkt via nettsiden lagt inn 2 bolig som pant i Oslo pluss jeg kona jobber 100% og fikk avslag uten begrunnelse. det var rart at jeg har søkt andre banker og fikk refinansiering av bolig. Årsaken til jeg søkte hos dere er veldig lav rente iht andre. litt rart at behandlingstid tok bare ca 50 min, hvordan vurderer man når de har brukt under 1 time.

Svar fra Nybygger
09.02.2021 09:36
Takk for tilbakemelding. Hos oss forutsetter vi ett lån tilknyttet en sikkerhet. Kombinasjon med pant i flere eiendommer er dessverre ikke mulig i Nybygger.no. Håper det var oppklarende. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dette er ikkje et boliglån for hele Norge som dei reklamerer med."

Søkte boliglån fikk avslag for at huset vårt ligger på Stord i vestland, det var utenfor der dei tok pant i hus. Di reklamerer med hele landet på deres sider. Og da mener eg dei bruker opp tiden til folk med som tar seg tid til og søke lån oss dei. Useriøs bank...

Svar fra Nybygger
08.02.2021 09:52
Vi skulle gjerne snakket med deg og rettet opp det dårlige inntrykket du har. Om det er noen misforståelser eller annet. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Billig rammelån"
4 syns denne omtalen er nyttig

Grei bank med gode betingelser. Litt lang behandlingstid, men det er nok som forventet med såpass stor kundetilstrømning. Svarer stort sett etter en dag på mail og er behjelpelige. Stort pluss at man slipper å ha "totalkundeforhold" med lønnsinngang etc. for å få lån hos de.

Svar fra Nybygger
04.02.2021 09:18
Takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Null kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det har gått 30 dager siden jeg spurte om begrunnelse på avslag hos kundeservice. Ikke noe svar... Men da omtalen kom offentlig (på Bytt.no) gikk det bare 4 dager før de "beklaget" seg. Forøvrig fremdeles ikke noe svar fra "kundeservice".

Svar fra Nybygger
04.02.2021 09:18
Nybygger.no passer dessverre ikke for alle. Du vil få svar fra kundeservice. Det tar tid å gå gjennom avslag manuelt. Nå har vi så stor pågang av lånesøknader som gjør at slike manuelle jobber tar mye lenger tid en normalt. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøst"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk avslag uten noen grunn. Har god og solid samlet inntekt og søkte om 45% av boligens verdi. Ikke bruk tid på dette. Lang behandlingstid

Svar fra Nybygger
01.02.2021 08:16
Hei. Beklager så mye. Vi ønsker selvsagt å oppleves som seriøse. Kan du ikke ta kontakt så får du en begrunnelse til avslaget. Noen søknader blir avslått, og er likevel gode søknader som må ses på manuelt. Kanskje din søknad er en slik? Behandlingstiden var i en periode lang fordi vi fikk så mange søknader. Det skal være bedre nå. Hilsen Nybygger.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR