Sandnes Sparebank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Dyrt og talentløse rådgivere. værste banken jeg har brukt til boliglån (av 3)
Jeg hadde en kunderådgiver i Sandnes Sparebank som var ekstremt frekk. Jeg ringte banken/k min kunderådgiver og spurte om jeg kunne få legge på/belåne mitt boliglån med 50 000. Han spurte hva jeg skulle bruke pengene til eventuelt, noe jeg i utgangspunktet ikke trengte å svare på men jeg sa allikevel at jeg hadde interesse i en aksje som jeg håpet kunne gi god avkastning over tid. Da startet min kunderådgiver og ymse frampå om at dersom jeg hadde innsideinformasjon om denne aksjen så var dette straffbart. For det første så hadde jeg ingen informasjon på innsiden og at han i det hele tatt yter frampå om at jeg har det er ekstremt frekt og upassende. For det andre så skulle også denne idioten fortelle meg at det var straffbart , for hvem vet vel ikke det...
Får alltid god hjelp til å ordne opp i problemer som kan oppstå.
Som bedriftskunde kan du ikke overføre penger til din privat konto i samme bank Du må betale som regning .Er det helg får du de over helga .Det de er redd for er hvitvasking men trenger jeg å hvitvaske allerede rene penger?? Skatteetaten styrer her og de er overnervøse Mitt råd slutt å kriminalisere vanlige folk og skill mellom bart og snørr . Det er ingen plass det finnes mere mobbeoffre og skoletapere enn i staten RYDD OPP
Blev oppringt for en del år siden om forslag for å investere i fonder. Jeg ønsket lav risiko fonder. Etter 1.5 år hadde jeg tapt 70000 kr. Konklusjon: en amatør til rådgiver og jeg rundlurt.
Hadde en runde med bankbytte og tenkte at Sandnes Sparebank som lokalbank var ett godt alternativ til de store dyre bankene uten kundeservice. Etter å ha lagt inn opplysninger og fått bekreftelse på mottatt søknad, hørte jeg aldri noe fra banken - ganske overraskende da jeg anser min økonomi som godt over gjennomsnittet. Man blir selvfølgelig skeptisk til kundeservice når de ikke klarer å følge opp forespørsel om kundeforhold.
Er oppriktig såret og skrekkelig redd over at denne bank, den gule bank, ikke evner å veilede sin gamle kunde som nå er 91 år til det riktige låneprodukt. Den gule bank! 10 år siden et senior lån ble avtalt med da en dame på 81. Hun forstår ikke så godt slike ting men stoler på at banken gjør det rette. Og det kan godt være at det var det riktige da! 10 år er gått. Kunden lever i beste velgående nå nesten 91. Frisk men med demens i lett grad. Uten å vite at hver måned øker hennes senior lån med over 13500 kr. Og det blir bare høyere og høyere. På et år økt med nesten 140 000. Neste år enda høyere. 3/4 av lån brukt men det som gjør det så gale er rentene på dette lånet. Det «forrenter helt vilt» seg så mye at alt av verdier spises opp. Ja for hun kommer til å leve lenge! Genene tilsier det Hun ønsker at et barn/oldebarn/barnebarn skal overta hennes hus en gang. Det som står på tomten fra hennes foreldres gård fra en gang i tiden. Hun har alltid bodd der. født og oppvokst der. Nå 91 år. Framtidsfullmakt er skrevet i den tro at alt er under kontroll, med sine døtre. Det mangler bare den setning som sier: rett til å endre/ta opp lån på vegne av fullmaktsgiver. Da hadde alt vært i orden. Status: Senior lånet kommer til å spise opp alt av verdi i den eiendom om hun lever så lenge som vi tror hun kommer til å gjøre. Ser vi på brødre og foreldre av henne, vet vi at det er veldig sannsynlig Vi de pårørende som nå skal ta vare på henne, er helt rystet at banken låser oss helt ute fra det lån. Vi får ikke tilgang til å endre lånet, vi får ikke se lånet. De vil ikke snakke med oss sammen med vår mor. @juridisk i banken: hva med verdighet? Hva med å gjøre det rette? Gi henne mulighet til å få et lån hun kan betale ned på med grei rente i stedet for å robbe henne for hennes verdier. Hvordan kan dere «stenge i begge ender»? Vi døtre får ikke se eller gjøre noe med lånet. Min mor med demensdiagnose får ikke se eller gjøre noe med lånet. Hvem kan da? Det er flere grader av demens. Og min mor er enda der at hun forstår hva som er rett og galt. Hennes verdier i livet og hennes identitet fullt tilstede. Hennes korttidsminne skorter. Banken vil ikke snakke med henne. «Hun har jo demens»…… Skremmende og ekstremt uverdig av en bank å ikke følge opp sine gamle kunder og tilby rett type veiledning og lån når de vet at «de ville gjort det anderledes om det var deres forelder»! Hvor kan vi få hjelp?
Avsluttet kundeforholdet etter sterk misnøye og manglende tillit til banken. Fikk brev i etterkant der jeg ble informert om at jeg hadde rett på kundeutbytte og ble bedt om å sende mitt nye kontonummer til banken på mail. Dette er i henhold til informasjonen på nettsidene. Problemet var at jeg sendte informasjonen til banken, men mottok aldri pengene til tross for gjentatte purringer. Til slutt sendte jeg saken til forliksrådet som heller aldri fikk svar fra banken. Banken dømt til å betalen utbytte og saksomkostninger ved fraværsdom. Synes det er graverende og uprofesjonelt at jeg måtte gå til retten for å få penger som banken var enig i at jeg hadde krav på. Anbefaler ikke denne banken...
Jeg er enig i omtale vedr dårlig kunderådgivning hvis du har penger til overs. Styr unna Den Gule Banken da. I henhold til telefonsamtale ble jeg anbefalt fastrente konto og jeg sa klart ifra om at rentene på den kontoen ville jeg ha overført hvert år, ingen problem fikk jeg til svar. Men problemet kommer når en vil ta ut renteinntekter for foregående år. De kan ikke tas ut ved å betale gebyr heller! Denne inntekten skal det betales skatt av. En kundeveileder skal etter min mening ikke villede kunder på denne måten.
Klargjorde en sprekonto med uttak på 8,65,- kr og ble regnet som ett av årets uttak Superkonto (ikke binding) noe som utløste gebyr på 2500,- kr for å overføre til fastrenteavtale. Unødig firkanta kundebehandling. Lokalbankers styrke er å bruke hodet, vise skjønn. Her stryker Sandes Sparebank.
Jeg ønsket å opprette en sparekonto hos Sandnes Sparebank. Dette skulle være en fastrente konto på et ikke ubetydelig beløp. Disse menneskene som jobber der er helt utilgjengelige, også på nett. Jeg fikk ingen hjelp, heller ikke kunde behandler. Det er umulig å få tak i disse menneskene. Jeg vil ALDRI i livet anbefale denne banken til noen. Styr unna hvis du har penger til overs 🥶
Gode folk, hjelpsomme og fleksible. Har vært kunde i over 10 år
Jeg fikk god hjelp med lån til ny bolig ved samlivsbrudd. Jeg kom ørlite over grensen til 5 ganger inntekt, men dette har banken lov til i noen prosent av lånene dersom sikkerheten ellers er god. Nå skal det også være klart at jeg synes det er urimelig at jeg skal stå til ansvar for hele lånet som faktisk da var delt med min eks. Det lån jeg melder i ligningen er jo bare halvparten. Det burde også vært en selvfølge at et lån kan deles i to ved samlivbrudd. Om det er banken eller regelverket som svikter her vet jeg ikke. Jeg er godt fornøyd med service. Det er lett å få hjelp raskt. På minus siden er jeg ikke fornøyd med kontoutskrifter som kommer i nettbanken. Før hadde jeg alt på papir i kronologisk rekkefølge og kunne gå tilbake til når som helst for å sjekke inn og ut av konto. I dag mister jeg de fortløpede ettersom det kommer nye meldinger inn. Å lagre kontoutskriftene er tidskrevende og upraktisk. Jeg skulle også ønske at nettbanken tillot meg å sette opp regnskap ved å gruppere trekk og innskudd. Jeg har ikke erfaring med andre banker så jeg vet ikke hva som tilbys av andre.
Avslag på lån til vår datter etter mange mailer frem og tilbake. Vi skulle være kausjonister med pant i en av våre 3 boliger. De tok kredittvurdering på oss (jeg og mann) som om det var vi som skulle ha lån. Ble etter det fortalt at vi hadde for lav lønn til å gi pant i en av eiendommene. Heldigvis finnes det andre banker (Vår datter fikk lån på timen :). Da er det bare å si opp fondsparingen vår der, og flytte alle konti til en annen bank. Takk for oss!
God service, og tilgang på personlig rådgiver om nødvendig. Gunstige betingelser, og betaler utbytte til kunder med inskudd og/eller lån. Bidrar med tilskudd til lag og foreninger i bankens nærmiljø. Kan anbefales.
I forbindelse med samlivsbrudd gav banken lån med meg som kausjonist uten å spørre meg først. Når huset var kjøpt ble jeg innkalt til et møte der jeg trodde vi skulle snakke om hvordan fellesgjelden kunne deles opp. I stedet ble jeg fortalt at jeg var nødt til å kausjonere ellers kunne banken få en advokat til å tvinge meg til å skrive under. Fordi jeg nektet å kausjonere og huset allerede var kjøpt, måtte banken gi min eks et lån som ifølge andre banker er ulovlig. Banken har nektet å besvare mine til sammen 130 mail og klager med begrunnelse at de synes jeg er ubehagelig og en belastning for arbeidsmiljøet og at ingen orker å ha noe med meg å gjøre. Snart 3 år etter bruddet har jeg og min eks fortsatt felles gjeld fordi banken nekter å dele opp lånet på grunn av mine klager. Dette har også gjort det umulig å bytte bank. Jeg anbefaler alle å holde seg langt unna denne banken og aldri skrive under på noe som helst uten at en advokat har lest igjennom.