Sbanken opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Tok kundene virkelig på alvor, før de ikke tok kundene på alvor i det hele tatt.
Min erfaring har tidligere vært god, men banken er nå «spist» av DnB, en bank jeg ikke ønsker å være kunde hos. Jeg registrerer allerede endringer, og er klar over at flere vil komme. Ergo bytter jeg bank.
Oppkjøpt av DNB. Nettbanken forsvinner snart. Det kommer nye gebyrer på tjenestene, som vil bli mer integrert med DNB eksisterende infrastruktur.
Overføring mellom egne kontoer tok mange dager. Førte over en fredag og de kom ikke til riktig konto før mandagen. Dette er uholdbart! Før DNB gikk det over på sekundet. Fryktelig trist med den sammenslåingen. Og jeg fikk ikke svar på pengene var den helgen, de gikk ut av brukskonto. Ikke rart man må bytte bank!
Nå er berget nådd. Ventet i det lengste og ga de en sjanse etter oppkjøpet. Nettbanken forsvinner, prisene på fond doblet, mikrospar forsvant og barnekortet forsvinner. Tragisk. Fikk telefon fra de når jeg flyttet fondet og hun spurte om grunnene og hadde null svar på hvorfor jeg skulle bli. Tror faktisk hun var fortvilet over situasjonen også.
Byttet først ut dagligbanken pga Apple Pay, nå har jeg flyttet fondene til Kron pga forhøyet pris og stor skuffelse over å bli tvunget inn i Norges dårligste bank, DNB.
Ingen ungdomskort, nettbank eller appel pay etter oppkjøp fra DnB. Å gå tilbake på tjenester som ytes og sette opp prisen på andre tjenester etter et oppkjøp, er det samme som å si by, by til kundene. Vært kunde siden oppstart, men nå er det snart over
Prøvde fondskonto lenge,uten å få relevant hjelp, lån til bolig steg uforholdsmessig mye, banken sa heller ikke fra om andre økninger som kom "snikende" uten at en tlf, endret på den avgjørelsen, så etter ca 20 års trofast kundeforhold har jeg nå flyttet til Obos banken!
DnB har ødelagt Norges beste bank. De driter i kundene og fjerner ApplePay og nettbanken som er mye mer brukervennlig enn DnB sin. Etter 23 års trofast kunde er jeg nå ferdig med Sbanken
Hele ideen med Sbanken på 2000 tallet (opprinnelig Skandiabanken) var å være et «no-frills» alternativ (first price), men et reelt bankalternativ til domminerende og kostnadsdrivende DNB. Langt fra alle kunder i et marked trenger å betale for alle tjenester i en bank. Fullservicetilbudet DNB (hvor staten er største eier) har systematisk kjøpt opp konkurrenter siste 30 år: Postbanken, Vital, Norlandsbanken og NOR. Nå har DNB målrettet fjernet nok en differensiert konkurrent i banknorge med et oppkjøp, slik at de kan øke prisene marginalt til alle sine kunder - som er uhyre lønnsom og lite merkbart for de fleste. Gratulerer til Konkurransetilsynet (staten) for å ha utfylt sin samfunnsoppgave.
Med denne kundebehandlingen er det beste nå å legge ned. Et minimum burde i alle fall være få velge selv mellom sbanken og/eller dnb. De som jobber i Sbanken blir dessverre skadelidende. De gjør så godt de kan.
Først så kutter de ut applepay, så nettbanken og setter opp prisen på fond. Hva blir det neste? Jeg sier takk for meg, etter 23 år som lojal kunde
DNB gjennomfører en styrt avvikling. Tjenester tas vekk, de fantastisk gode nettbanken forsvinner, det samme gjør appen, og gebyrer popper opp. Men bare det at Norges verste (minst kundevennlige, griskeste, og mest umoralske bank, DNB), eier konseptet, er mer enn nok til å styre unna. De er først med å heve renten, og sist til å senke den, og er flere ganger tatt for brudd på hvitvaskingsloven.
Ingen bank som er bedre enn ruinene etter Sbanken. Det sier litt om hvor dårlig norske banker er. Synes det er trist at Sbanken er i stor forandring. Jeg har ikke merket særlig til endringene. Avventer og ser, kostnadsbildet er det samme foreløpig. Ingen annen bank kan gi meg det Sbanken gjør i totalpakke. Bankene later til å ikke forstå kundenes behov. Sbanken er bra for meg enn så lenge. Kan ikke noen starte opp en ny bank og ta over der hvor nå Sbanken slipper.
Etter 24 år, med et lavt 9710 kto nummer, er det med sorg at restene av kundeforholdet blir flyttet. Takk for en fin tid! Helt frem til gribben kom og sakte men sikkert tok fra dere identiteten, gullet og servicen som vi alle elsket. Håper der ansatte finner dere et godt sted å være slik at det kan smitte over. Det dere fikk til i sBanken var helt topp! Foreløpig er det Bulder som skal får prøve seg for min del.
Først så skulle det ikke bli noe særlig forandring..så kom det litt og litt til at vi sletter kortene dine og nettbanken og dere går over til DnB sin..med gebyrer langt høyere enn mange andre banker så klart.Her var det bare å forlate et synkende skip eller et kapret bank rettere sagt!!sparebank vest tok meg imot med super service og hyggelig medarbeidere 😊👍