Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Sbanken
1.4
1 391 verifiserte omtaler

Sbanken omtaler og erfaringer

Negativ trend

Sbanken opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 391 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#118
Forferdelig
Sbanken er rangert
#118 av 118 dagligbanker
45%
Middels
45% anbefaler Sbanken
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 391 omtaler om Sbanken

FILTRER OMTALER
534
89
45
111
612
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Sbanken
Sbanken har 1 391 verifiserte omtaler på Bytt.no

Beste jeg har vært innom

Omtale av  Vegard

Aller viktigst: kort og sjelden nedetid og tilgjengelig kundeservice. Utover det setter jeg stor pris på veluktviklet brukergrensensnitt, var utrolig kult å være med fra overgangen fra skandiabanken til sbanken. Jeg er også ofte innom Sbanken beta, den siste oppdateringen med oversikt over sparing, bruk, innbetalinger og sparemål imponerer meg! Jeg shopper stadig rundt etter bank, men det skal være MYE gunstigere for at jeg skal noen gang bytte over. Startet forresten kundeforholdet mitt DAGEN jeg ble 18, og så lenge Sbanken ligger så langt foran konkurrentene som i dag ser jeg for meg at jeg blir der til den dagen jeg ligger i kista. På minussiden gir dere meg ikke kredittkort, men det tar jeg som et godt hint fra en ansvarlig forelder ;)

Svar fra Sbanken
06.12.2018 20:17

Hei Vegard! Tusen takk for fin tilbakemelding! Så gøy at du ble kunde hos oss på 18-årsdagen din :) Vi blir ekstra glade for å høre at du er beta-bruker og liker den siste oppdateringen. Vi skal gjøre vårt beste for å fortsette å gjøre deg like fornøyd i framtiden :) Hilsen oss i Sbanken

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Veldig bra bank, med forberdringspotensiale

Omtale av  Carlo V

Veldig glad i Sbanken. Har testet ut de aller fleste banker som tilbyr brukskontoer og dagligbank tjenester i Norge og Sbanken er den jeg endte opp med å bruke. Toppscore på grensesnitt, design og setup på både nettbank og app. Alt i alt trolig den beste bankopplevelse for folk flest. Kundeservice er alltid vært bra. Innovasjonsorientert og bruker tydeligvis gode resurser på utvikling av app, digitale løsninger og nye spennende funksjoner (f.eks hadde de Coinbase bitcoin saldo integrasjon i en periode) og var en av de først ute med Apple Pay, og snart også Google Pay. Liker den nye Sbanken merkevare/brand image enda bedre enn tidligere Skandiabanken. Ellers skal de også lanserer bedriftskonto for mindre bedrifter til neste år. Spent på å se hvordan det blir. Forberdringspotensiale på sparing/investeringsfronten - dårlig trading funksjoner og begrenset tilgang til investeringsmuligheter. Her kommer dedikerte investeringsplatformer som f.eks Nordnet fremdeles på topp. Håper dette vil forbedre seg etterhvert. Liker det de gjør og håper at de fortsetter å investere penger på videreutvikling. Nye funksjoner og videreutvikling er viktigst for meg og mange andre av deres kjernebrukere, kan jeg tenke meg. Spesielt veldig spent på å se hva som vil komme med PSD2 "Payment Services Directive" fra EU som åpner for innføring av mange ulike tjenester gjennom APIs hvor det er mulig i mye større grad for banker og tjenester å snakke sammen. F.eks vil dette kunne muliggjøre tjenester slik som budsjetteringsapper og mye mer, f.eks som mint.com i USA. Sbanken, håper dere er på saken her! Innovasjon på denne fronten er veldig viktig for meg for å forbli kunde på lengre sikt.

Bærre løkker.

Omtale av  Svein

Har bare godt å si om S-banken. Har vært kunde der i mange år. Null gebyrer og de er meget hjelpsomme når en "gammel" mann har rota seg bort med koder etc.

Svar fra Sbanken
28.11.2018 12:55

Hei Svein! Så hyggelig å høre at du er fornøyd, og at du har vært det lenge. Slike tilbakemeldinger gjør oss skikkelig glade! Hilsen oss i Sbanken

Nettbank ofte nede. Ellers ok.

Omtale av  Kunde

Syns at nettbanken er ofte nede på grunn av vedlikehold. Ellers ok bank.

Bank-id for ungdom 15-18

Omtale av  Tor O

Jeg er veldig godt fornøyd med Sbanken, men har dere fått på plass Bank-ID for de under 18 nå?

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Fornøyd!

Omtale av  Inger A

Grei nettløsning etter mitt behov. Fornøyd med gebyrfri bank. Litt ventetid ved behov for samtale (tlf) men får god bistand etterhvert. Har vært kunde siden 2007 og vil forsette med å være det.

Svar fra Sbanken
28.11.2018 10:00

Hei Inger! Så bra at du er fornøyd, det blir vi veldig glade for å høre. Håper vi kan fortsette å levere de tjenestene du trenger og har lyst på i mange år framover. Hilsen oss i Sbanken

Sbanken ansvarsfraskriver seg visa rettigheter

Omtale av  Anonym

Sbanken må være tidenes værste bank i historien innen for reklamasjon. Banken legger skyld over på forbruker/kunde uten å kunne dokumentere dette. Ihenhold til Sbanken og visa sine kort regler som er bundet til begge parter i det man har KORT. Er banken pliktig og SKAL returnere/erstatte penger ved uautoriserte transaksjoner DERSOM man kan dokumentere dette. Styr totalt unna å ha kort i denne banken, reklamasjonsavdelingen har ingen anelse hva dem holder på med og ser tidligere folk opplever dette veldig ofte det er Bank vs kunde/forbruker i slike saker. Banken ansvarsfraskriver seg sine forpliktelser og holder saker i opp til 30 dager uten å engang sjekke opp og drar «Du har skylden kortet» selvom dette strider totalt imot dine rettigheter som visa forbruker. Banken vil heler ikke utgi dine rettigheter og du skal vite minst mulig for å godta pengene dine er borte og de «prøvde» det er tull og tøys. Inkompetent bank, og de vil snart merke de mister mye kunder takket være inkompetanse og ansvarsfraskrivelse.

Svar fra Sbanken
05.11.2018 08:03

Hei! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Det er reguleringen rundt hvordan bankene skal behandle kortreklamasjonssaker. Vi har høyt fokus på å behandle disse sakene på riktig måte. Vi får dessverre ikke sjekket saken din via denne kanalen, men ta gjerne kontakt med oss hvis du vil at vi skal se på den på nytt. Hilsen oss i Sbanken

Sbanken har 1 391 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Sbanken mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR