JBF Sparebank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Absolutely none of the employees speaks English... Lady on a phone questioned us to be a prank callers, just because she couldn't believe that we live in Norway and do not speak Norwegian... As instructed on the webpage of JBF, we are trying to get help from customer support, but noone is willing to help us, because noone understands English. That's just a grotesque situation really. For an international bank to hire people with uncommonly low communication skills. This seems very selective towards a customer. Webpage is very difficult to navigate through, and given the total look of things, and an absolute lack of any sort of assistance, I will strongly not recommend any collaboration with this bank. This experience is very frustrating, as it seems that you are not eligible for any sort of help or service, if you're not a native speaker.
Veldig god bank. God service og kompetente ansatte.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :) Ønsker deg en fin dag videre, Hilsen JBF
Jobber i jernbanen og så for meg at dette var en forholdsvis billig bank for "oss". Der tok jeg feil. Var hyggelig kontakt med min rådgiver i kjøpeprossesen. Jeg måtte se over papirene som ble sendt, og fant noen feil, men det kan man leve med. Det var på høsten. Problemet med JBF er gebyrer som startet i desember. Fikk mail om at det var et dokument som lå klar til signering. Det var all info... Ved å signere ble man plusskunde og tilgang til det de fleste andre banker har som absolutt grunnleggende. Det kostet 50,-/mnd å være plusskunde. Her hadde de bakt inn noen kostnader som tidligere hadde kostet mindre enn 12 måneder som plusskunde. Rente ligger ca 0,25%-poeng høyere enn andre, basert på effektiv rente. Hovedgrunn for dette er at termingebyr og høyt etableringsgebyr, kostnader som flere andre banker ikke har. Videre er nettbanken ganske simpel og det er en del trykk for å finne informasjon, blant annet effektiv rente og lånesum. Mye er pdf-basert. Jeg hadde jbf som hovedbank i noen måneder. Etter 11 måneder flytter jeg nå lån og kutter alle bånd. Elendig forklart, men oppsummert er jbf en middelmådig nettbank, har høy rente og legger inn flere gebyrer som andre banker ikke har. Vil anbefale å finne seg en annen bank.
Hei Mathias, Takk for din tilbakemelding, den er veldig nyttig for oss slik at vi kan bli bedre. Jeg tar det med videre internt. Ønsker deg en fin dag, Hilsen JBF
Stort sett godt fornøyd med min bank gjennom mange år . Litt skuffet over dialog med min kunderådgiver bare .
Hei! Tusen takk for tilbakemeldingen din, den er nyttig for at vi kan forbedre oss. Ønsker deg en riktig fin dag, Hilsen JBF
Helt greit MEN jeg ønsker å bytte minibankkode!,,, Den jeg fikk ved bankbytte er snublende nær en annen tallkombinasjon ang kode, og har gitt meg litt hodebry..
Bra bank skull hahefter tilutgift uv utgifter. Ellers er bra , skull væen bank nærme moss.
Etter å ha prøvd den nye versjonen av JBF nettbank må jeg si at det er å ta minst 2 skritt tilbake. Tungvint å bruke, lite intuitiv og lite logisk oppbygd.
Jeg var innlogget og skulle se om vilkår mv, men måtte logge ut, finne data og så logge inn igjen. Kanskje dette burde være tilgjengelig også innlogget?
Med de nye som ble lagt om synes jeg den ble veldig grei.
Jeg får ikke til å godkjenne flere betalinger samtidig ved å legge til godkjenning slik som før og godkjenne alle med en signering.
Min erfaring med kundeservice hos JBF har inntil nylig vært god. Nå svarer de ikke med navn på meldinger lenger og de svarer ikke nødvendigvis på det man etterspør. I tillegg har de begynt å ta høye gebyrer for det å kunne ruke banken på normal måte. De har også gebyr for innbetaling av lån månedlig, men også for ekstra innbetaling man ikke selv kan administrere. Jeg vurderer nå å bytte bank
Nettbank-appen har blitt verre og verre over tid, tregere, mindre oversiktlig og en gang i uken får du ikke logget på Opprette aksje-, eller fondskontoer o.l. er umulig, lettere hos Sbanken. Kundeservice kunne heller ikke hjelpe, og lovte at jeg skulle bli oppringt for hjelp senere - det har nå gått fire uker. Ventet da 25 min i kø, og samtalen ble midtveis lagt på av konsulent, jeg ble ikke ringt opp igjen, og måtte vente nye 25 min i kø? Høyere rente enn flere banker. Ikke helt overbegeistret dessverre
Etter å ha fylt ut alle felter for en betaling korrekt, kommer det bare opp en delvis utfyllt betalingsskjema i stedet for en bekreftelse om at betalingen er korrekt og registrert. Dette virker forvirrende.
JBF mister nå en kunde-, med kundeforhold siden 2007. Oppdaget nettopp at jeg har hatt en effektiv rente nå på 5,2, der konkurrende banker tilbyr et sted mellom 4,2-4,7. Jeg hadde forventet at de passet bedre på kundene sine. I tillegg tar de flere tusen kroner i etableringsgebyrer, termingebyrer osv. Tiltross for hyggelige kunderådgivere, går ikke dette lenger. Tapt nok penger på denne lojaliteten nå.
Utrolig service både bank og forsikring, lang tlf kø i bank og tragisk musikk kan avsluttes med «tilbakering», og det går kjapt👍 Totalt sett er min opplevelse den aller beste…
Hei! Tusen takk for en kjempehyggelig tilbakemelding :) Ønsker deg en riktig fin dag, Hilsen JBF
Jeg er ikke fornøyd med den nye appen - nettsiden, den gamle appen og nettsiden var mye enklere. Vanskelig med godkjenning av flere efakturaer med bruk av brikke bare en gang.
Hei Hans! Takk for din tilbakemelding. Synd å høre at den nye mobilappen vår ikke faller i smak. Vi håper du vil gi den litt tid, for den er hele tiden under utvikling for at vi kan gjøre den bedre. Utviklerne våre vil alltid ha tilbakemeldinger, så gjerne bruk tilbakemeldingsfunksjonen i appen - den finner du helt nederst når du er logget inn i mobilbanken. Da kan du tipse de om å forbedre godkjenning av flere fakturaer samtidig. Ønsker deg en fin dag, Hilsen JBF