JBF Sparebank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ser meg nødt til å bytte bank etter dårlig kundeservice (lang behandlingstid på ett par lånesøknader, bortforklaringer og manglende tilbakemeldinger/oppfølging). Ingen Apple Pay og banken peker på en mindre ideel tredjepartsløsning som medfører gebyrer ved betaling i utland. Har også hatt meget dårlig erfaring ifb med JBF’s forsikrings avdeling.
Jeg får ofte problem med innlogging i nettbank PGA virusbeskyttelse. Hvem kan løse problemet?
Hei Jan, takk for din henvendelse! For problemer med innlogging er det fint om du kontakter oss på tlf: 21 62 26 00. Ønsker deg en fin dag. Mvh JBF
Hei. Min dårlige erfaring er dette. Man kan ikke bruke bankens visakort i applepay. Helt ubrukelig, jeg velger derfor og opprette ny lønnskonto i en annen bank, som støtter dette. Vi er i 2024 og derfor er det helt utrolig at det ikke går og bruke applepay. Mobilen har jeg alltid med, men kortet mitt ser jeg helst at ligger hjemme, da det ofte går i stykker i min jobb.
Hei Ronny, det stemmer at bankkortene våres ikke støtter Apple Pay, men det er fullt mulig å ta i bruk eksterne løsninger som Curve appen. Legg merke til at dette ikke er bankens løsning, men en løsning som vi anbefaler til våres kunder per i dag. -Last ned Curve appen -Knytt Jbf kortet ditt med et curvekort. -Legg curvekortet til i Apple Pay. Når man så betaler med Aple Pay belastes Jbf kontoen. Ønsker deg en fin dag. Mvh JBF
Var totalkunde av JBF Bank i ca 5 år. De var serviceinnstilt og greie nok, men alt føltes så vanskelig og omstendelig. Følte også at de lå langt etter på utvikling av nettbanken. Aksjehandel var ikke mulig og kun et begrenset utvalg av fond. Tok også betalt kr 49,- pr mnd bare for at jeg skulle være premium kunde. Det gebyret skjønte jeg ikke før lenge etter at jeg hadde flyttet vekk fra banken igjen. Da hadde jeg kun en liten brukskonto igjen som de fortsatte å trekke beløpet av. Totalinntrykket er at de er midt på treet i forhold til tjenester og produkter. Føler også at det er en ganske dyr bank...
Oversiktlig og grei nettbank, brukskonto og sparekonto.
Alt er bra, men jeg trodde jeg hadde overført penger, men så var det ikke gjort, fortalte mottakeren. Så jeg hadde ikke sett at jeg måtte gjøre siste del av transaksjonen.
Vedlig fornøyd med renter og generelle tilbud. Misliker at dersom du legger regninger til betaling så reserveres ikke pengene med en gang. Meget misfornøyd med appen som er ustabil og mangler en god del funksjoner.
Ingen rente på brukskonto. Lang responstid på elektonisk henvendelser. Når jeg får svar blir jeg bare bedt om å kontakte noen andre da vedkommende kjenner til hvordan nettbanken fungerer. Det naturlige ville derimot vert å videreformidle henvendelsen når man tydeligvis har spurt feil person.
Jeg ønsker at min kontakt har tid til å prate med meg.
Dekker veldig godt mine behov. Får påminnelser om regninger som har forfalt, og en oppsummering av hvor lenge til neste betaling og innskudd .
Alt i alt, veldig fornøyd med JBF. Savner kategorisystem på brukskontoen, slik at man lettere kan sortere utgifter og inntekter.
Absolutely none of the employees speaks English... Lady on a phone questioned us to be a prank callers, just because she couldn't believe that we live in Norway and do not speak Norwegian... As instructed on the webpage of JBF, we are trying to get help from customer support, but noone is willing to help us, because noone understands English. That's just a grotesque situation really. For an international bank to hire people with uncommonly low communication skills. This seems very selective towards a customer. Webpage is very difficult to navigate through, and given the total look of things, and an absolute lack of any sort of assistance, I will strongly not recommend any collaboration with this bank. This experience is very frustrating, as it seems that you are not eligible for any sort of help or service, if you're not a native speaker.
Veldig god bank. God service og kompetente ansatte.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :) Ønsker deg en fin dag videre, Hilsen JBF
Jobber i jernbanen og så for meg at dette var en forholdsvis billig bank for "oss". Der tok jeg feil. Var hyggelig kontakt med min rådgiver i kjøpeprossesen. Jeg måtte se over papirene som ble sendt, og fant noen feil, men det kan man leve med. Det var på høsten. Problemet med JBF er gebyrer som startet i desember. Fikk mail om at det var et dokument som lå klar til signering. Det var all info... Ved å signere ble man plusskunde og tilgang til det de fleste andre banker har som absolutt grunnleggende. Det kostet 50,-/mnd å være plusskunde. Her hadde de bakt inn noen kostnader som tidligere hadde kostet mindre enn 12 måneder som plusskunde. Rente ligger ca 0,25%-poeng høyere enn andre, basert på effektiv rente. Hovedgrunn for dette er at termingebyr og høyt etableringsgebyr, kostnader som flere andre banker ikke har. Videre er nettbanken ganske simpel og det er en del trykk for å finne informasjon, blant annet effektiv rente og lånesum. Mye er pdf-basert. Jeg hadde jbf som hovedbank i noen måneder. Etter 11 måneder flytter jeg nå lån og kutter alle bånd. Elendig forklart, men oppsummert er jbf en middelmådig nettbank, har høy rente og legger inn flere gebyrer som andre banker ikke har. Vil anbefale å finne seg en annen bank.
Hei Mathias, Takk for din tilbakemelding, den er veldig nyttig for oss slik at vi kan bli bedre. Jeg tar det med videre internt. Ønsker deg en fin dag, Hilsen JBF
Stort sett godt fornøyd med min bank gjennom mange år . Litt skuffet over dialog med min kunderådgiver bare .
Hei! Tusen takk for tilbakemeldingen din, den er nyttig for at vi kan forbedre oss. Ønsker deg en riktig fin dag, Hilsen JBF
Helt greit MEN jeg ønsker å bytte minibankkode!,,, Den jeg fikk ved bankbytte er snublende nær en annen tallkombinasjon ang kode, og har gitt meg litt hodebry..