Meny

Sparebanken Sør omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
102
av 106 innen
bank
26%
anbefaler
Sparebanken Sør
Filtrer omtaler
3
4
3
7
10
Sorter omtaler etter
Viser av 27 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebanken Sør?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice, styr unna denne banken!"

Kundeservice vet de ikke hva er. Folkeskikk og oppdragelse like så. Surr rot og forglemmelser er stikkord som går i gjen. Vi har aldri opplevd maken noe sted før. På tide å bytte bank etter 14 år. Kan være vi har vært uheldig med de kundebehandlerene og de såkalte rådgiverene, ikke godt og vit. Men det blir stryk karakter fra oss.

Svar fra Sparebanken Sør
09.03.2020 09.15
Hei Sako! Vi tar gjerne kontakt med deg hvis du ønsker det for å forsøke å finne ut av dette. Hvis du ønsker det så send oss en melding fra nettbanken/mobilbanken din eller sende en mail til kundesenter@sor.no med telefonnummeret ditt. /Åse
Charlotte M. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget god kundeservice"

Har vært kunde her i mange år. Byttet til sparebanken sør etter en kjip behandling i en annen bank. Kun positive opplevelser. Strålende kunderådgiver som har fulgt oss i alle år. Kundeservice på telefon er helt strålende. Alltid god hjelp og hyggelige folk. Tommel opp!

Svar fra Sparebanken Sør
09.03.2020 09.15
Hei Charlotte! Så utrolig hyggelig tilbakemelding å få både for rådgiver og for oss på Kundesenteret. Ha en god uke! /Åse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Veldig bra"

Byttet hit og møtte proffe folk både privat og næring. Veldig god kundeservice. Nå har jeg bare vært på Porsgrunnskontoret.

Svar fra Sparebanken Sør
19.02.2020 14.10
Så hyggelig å høre, Kyrre. Ha en fin dag! /Åse
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt av banken"

Først fikk vi låne 400 000,- mer enn huset var verdt. Da lån var betalt bra ned og verdien ble pluss ifh til lån. Banken krevde da 19 400,- på et lån på 2 mill. De ga oss avdragsfrihet i et år for å pusse opp boligen og lovte at så lenge verdi og lån ble bra skulle rammene rundt huslånet endres. Fikk 750 000,- i verdi høyere enn lånet var, men banken holdt ikke ord. Per dags dato krever denne banken over 26 000,- av meg hver mnd på et lån som nå er på 1 800 000,-NOK.

Svar fra Sparebanken Sør
14.02.2020 08.59
Hei
Vi kan ikke svare i detaljer på din henvendelse, vi anbefaler deg å ta kontakt med din rådgiver i banken for å se på ditt lån og ta en gjennomgang av nedbetalingsavtalen.
Sørlending
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Vil tjene"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sparebanken Sør er en grei bank så lenge de tjener penger på deg. Den dagen de ikke tjener penger på deg lenger, og du har mer penger i lån enn innskudd, endrer mye seg - har jeg erfart.

Svar fra Sparebanken Sør
06.02.2020 10.33
Hei, og takk for tilbakemeldingen. Vi følger regler for god rådgivning i Sparebanken Sør, og vil gjerne høre fra deg dersom du har innspill som kan gjøre rådgivningen vår bedre. Vennligst ta kontakt med oss gjennom vår nettside og meld fra om det du mener vi bør vite om. Du kan melde fra via denne siden: https://www.sor.no/felles/hjelp/klage-og-reklamasjon/klage-eller-varsling/ Vennlig hilsen Sparebanken Sør
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Kalkulert svindling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Min mor har hatt ca 1.5 mill stående på sparekonto i mange (ca 25) år her. Når jeg nå sjekket, viser det seg at hun har fått en betydelig dårligere rente enn hun skulle hatt, antakelig bare fordi hun aldri har mast om bedre betingelser. Et grovt overslag viser at hun har tapt ca kr. 550.000 i forhold til om hun hadde hatt en av markedets bedre renter. Jeg har også en søster som har hatt boliglån her, og når jeg sjekket litt for henne, viste det seg at hun kunne få tilsvarende lån i annen bank med halvert rente. Hun skiftet selvsagt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Det er en bank som må holde seg langt unna, meget dårlig kundebehandling"
5 syns denne omtalen er nyttig

Sparebanken sør gjør forskjellsbehandling på kundene sine, og ikke minst dårlig kundebehandling. De sa til meg du får aldri lån her i sparebanken sør, samme dag fikk lån på samme vilkår fra 2 andre banker. vi har god økonomi, helt latterlig.

Sandra P. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Lav kompetanse og dårlig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi bytter nå bank etter en forferdelig prosess med kjøp/salg av bolig. Vi har opplevd feil i alle deler av prosessen - alt fra små feil til feil i utbetalinger og at feil sum ble lagt til som lån i nettbanken (!). Ved kontakt med vår rådgiver i banken, har vi blitt mottatt med dårlig service og ingen evne til å rådgi oss i viktige avgjørelser. Vår opplevelse er at kompetansenivået er sjokkerende lavt, og vi har faktisk vært alvorlig bekymret for om oppgjør osv har blitt gjennomført på riktig måte. Kommer aldri til å anbefale eller benytte oss av denne banken igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Friendly staff yet unpredictable and chaotic service"
5 syns denne omtalen er nyttig

What characterizes a good bank? You only need them once a year! I unfortunately needed Sparebanken Sør a few times too many. I ordered BankID, which resulted in a new Visa card being sent to an address I didn't live anymore for about 5 months. As your adress in your Nettbank is linked to the adress registered in Folkeregisteret, it is still a mistery how this could happen. Anyway, as soon as that had been cleared up it took another 5 days until I received access to my Nettbank. Apparently my access codes had changed, but since I never received my BankID credentials, I couldn't access my Nettbank for quite some time. The next message I received was a request to come down from Oslo to Kristiansand to order my BankID, to identify myself and to prove that I spoke a sufficient level of Norwegian (which I do). I took a day off work (holiday) and booked a train ticket to Kristiansand (for the foreigners reading this, a one way journey takes 5 hours). At the office I was promised an email with the missing credentials. After two days I still hadn't received anything. By phone I contacted the customer service, however, no one could find any proof of my visit to the bank office. In the meantime I still didn't have access to Nettbank. Anyway, I then received an email with the correct login credentials. All together I didn't have access to my Nettbank for over 6 days. Which is a bit too long when one has to pay bills. But still, that new VISA card that has been sent to my old adress hadn't been found yet, nor has a new card been sent to the correct adress. The next issue recently occured. Last Saturday morning I suddenly couldn't use my debit card anymore. At the trainticket office they said it was somehow not valid anymore (although it says on the card it's valid until 2020). I went into Nettbank and found out NO active cards where registered to my account. Since it was a Saturday, I couldn't do anything but wait since the bank is closed during the weekend. First thing I did on Monday is to call the bank to find out what was going on. Unfortunately the lady that' was supposed to handle my case wouldn't be at work until Wednesday. And no one else had any idea what was going on, or was willing to try to find out. That means I won't be able to do any payments by card, nor am I able to withdraw any cash. That's difficult, especially when one has to travel for work...and eat. Anyway, from a staff point of view this all probably makes perfect sense. Yet, from a customer point of view it feels completely unsafe, unpredictible and untransparent. Especially when no one seems to be willing to take the effort to find out what is going on and explain it to me. I hope this comment serves as an encouragement to improve these 'simple' basics for future customers. I think however I need to switch for another bank. This takes too much time and stresses me out.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Sparebanken Sør i mange år. Før dette brukte jeg Sparebanken Pluss som har slått seg sammen med Sparebanken Sør. Jeg fikk veldig uprofesjonell og rotete behandling da jeg kontaktet banken angående så enkel sak som å flytte forfallsdato av mitt lån. Jeg kontaktet banken 3 ganger men dette resulterte i utrolig rot på mitt bankkonto; dobbel trekkning av lån og andre ubehageligheter. Jeg prøvde å kontakte min kunderådgiver 3 ganger men han var ikke tilgjengelig.

Stephan S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Hadde akkurat fylt 15 og bestilt meg BankID med det skjedde jo selvfølgelig en feil"
2 syns denne omtalen er nyttig

Klomser vekk alt og bruker helt synsyk lang tid!!! Hadde akkurat fylt 15 og bestilt meg BankID med det skjedde jo selvfølgelig en feil ,error og alt det der. Så fant de ut at BankBrikken ikke var koblet opp til navnet mitt og når har dette gått over to uker!! Og nå har de sendt meg en ny bankId og det tar en uke før den kommer!! 3 uker for BankID!!

Roof F. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ble betraktet som ikke betalingsdyktig, mens annen bank sa "Grønt flagg"!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Boligsøknad. Tid for behandling av søknaden var ok. Vi hadde 1.5 mill. i egenkapital. (salg av egen bolig) og trengte boliglån/total renovering ved kjøp av "ny" bolig, totalt på 2.3 mill. kroner, 1.5 mill. i egenkapital. Ville gå med til kjøp av "ny" bolig. Vi fikk avslag med pålydende årsak, ikke betalingsdyktige. Avslaget ansees som meget underlig, der faktiske flere andre banker gir oss grønt lys, kjøp "ny" bolig til 1.5 mill. kroner, og 2.3 mill. i lånebehov innfris. I denne banken hadde vi vært kunder i over 30 år! 2014 var våre siste år som kunde i denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God kundeserive, bra på privat - endel å gå på mot bedriftskunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Privat: svært fornøyd med min personlige bankrådgiver. Gode vilkår og topp service.
Bedrift: har DNB i dag og de har bedre priser og løsninger enn Sparebanken Sør, så her har de noe å gå på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bruker lang tid"
6 syns denne omtalen er nyttig

De bruker lang tid og har vært litt frekke når jeg har hatt de på tråden. Alltid noen trøtte folk som svarer.
Eneste bra de gjør er lån for unge, ellers ingenting annet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ikke billig "
13 syns denne omtalen er nyttig

-65 kr i månedlig termingebyr på boliglån! (Billigere og til og med gratis hos de fleste andre)
-Dårlige renter sammenlignet med både storbanker, lokalbanker og nettbanker.
-Høy årspris for å være kunde. (Billigere/gratis hos de fleste andre banker)
-Ingen spesielt gunstige "kundeprogrammer" for voksne.
-De krever til og med et gebyr for at du skal avslutte kundeforholdet hos de!
Til gjengjeld mange fine kontorer i store deler av Sør-Norge.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Stabil lokalbank som tar seg godt betalt"
12 syns denne omtalen er nyttig

Har vært trofast kunde i Sparebanken sør i over 28 år.
Både boliglån, BSU, lønnskonto, sparekonto, depositumkonto, debitkort, kredittkort, nettbank, osv. Dessverre lønner det seg ikke å være trofast bank kunde.

Noe som de bekreftet, da de nektet å gi meg noe som helst bedre vilkår, priser, eller renter. Men om jeg avsluttet kundeforholdet, så kunne jeg komme tilbake å få nytt tilbud som ny kunde! Latterlig!
-En bank som hadde 798 mill. kr i overskudd i 2016, men setter liten pris på kundene sine.

Jeg undersøkte og sammenlignet banker på Finansportalen.no, nå har jeg startet byttingen av bank og vil spare minst 8000 kr i året.

Sparebanken Sør er en flott lokalbank for deg som:
-Trenger en lokalbank med mange bankfilialer som du kan besøke
-Vil ha en bank som årlig bruker xx millioner av kroner på lokal sponsing
-Vil ha en bank som har brukt og tapt xxx millioner av kroner på fotballklubben Start.
-Ikke er så opptatt av renter, gebyrer og vilkår.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Supert på privat, middels på bedrift"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ingenting å utsette på banken som privatkunde, har hele tiden stått på å vært rimelige med lån. Angående bedrift er det værre, her må sikkerheten helst være dobbelt av lånesum å alikevel er vilkårene dårlige. Mulig dette er litt forskjellig fra avdeling til avdeling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandling Bedriftskunder eksisterer ikke"
4 syns denne omtalen er nyttig

Som kunde hos sparebanken pluss var alt bra. Etter at de slo seg sammen er ting blitt uutholdelig. Har i en mnd prøvd og opprette en bedriftskonto her, men får ikke tilbake meldinger og ingenting skjer. Bare arrogante ra#!%& som svarer for bedrifts markedet. Styr unna!!

Arne-Thomas A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Veldig dårlig kundebehandling"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ang stiftelse av ny bedrift, var banken utrolig arrogant. Vi hadde vært kunder hos banken i alle år, men mot slutten fikk vi så dårlig behandling at vi valgte å bytte bank.
Det er flere med oss som har gjort det samme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"God service, oppfølging og ok betingelser"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mulig de ikke er den billigste banken, men jeg gikk fra DNB til SØR pga. de da tilbydde en bedre rente. Fornøyd med lokal bank med god service.

Morten S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God bank!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk boliglån fra Sparebanken Sør. Fantastisk kunderådgivning og god rente!
I samme slengen ble jeg også kunde i banken.

Gode renter på sparekonto og BSU.

Kundeservicen er god og man får bestandig svaret på det man lurer på!
Anbefaler på det sterkeste!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"De brukte 3 mnd på å behandle en lånesøknad"
8 syns denne omtalen er nyttig

Rentene blir ikke justert slik de skal, de gjør alt for å loppe mest mulig penger ut av kundene. Var kunde der siden 90 tallet, det er min største anger i denne saken. Styr UNNA!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sein nedsettelse av renten"

Blir forbannet og skuffet over liten og treg nedsettelse av renten.

Svar fra Sparebanken Sør
23.03.2020 15.58
Sparebanken Sør er en sparebank, hvor det meste av bankens overskudd legges til bankens egenkapital. Denne egenkapitalen danner grunnlag for bankens soliditet og dermed evne til å stå støtt i stormfulle tider. Sparebanken Sør er 200 år i 2024.

En bank har mange «interessenter» man skal forholde seg til. Vi må selvfølgelig til enhver tid være konkurransedyktige ift våre kunder. Samtidig må vi vise lønnsom og trygg drift overfor obligasjonsmarkedet som låner banken penger (som igjen banken låner ut til sine kunder). I tillegg er norske myndigheter ekstremt opptatt av at norske banker driver trygt da bankene er kritisk viktig ift norsk økonomi.

Banken gjør nå alt den kan for å bidra overfor sine kunder. Vi innvilger avdragsutsettelser i vanskelige tider, øker kreditter til bedrifter som får stram likviditet, osv. En bank foretrekker normalt at lånet er delvis nedbetalt før avdragsfrihet innvilges. Vanligvis innvilges avdragsfrihet for kortere perioder, men banken har valgt inntil hele seks mnd. Banken justerer altså sin kredittpolitikk i en periode for å møte kundenes behov i en kritisk situasjon.

Sparebanken Sør var en av de første bankene i Norge som varslet å sette ned renten etter Norges banks rentenedsettelse. Dette til tross for at selv om Norges bank satte ned renten, så ble ikke bankens innlån billigere. Vi finansierer oss som nevnt i det nasjonale og internasjonale obligasjonsmarkedet, og der ble pengene faktisk dyrere. Når vi besluttet å sette ned rentene med 0,35% prosentpoeng, representerer dette et tap for banken dersom ikke prisene i penge- og obligasjonsmarkedet reduseres. Vi vil følge dette markedet løpende og vil tilpasse våre priser deretter.

Noen har reagert på at banken ikke setter ned renten med 0,5 prosentpoeng slik Norges bank gjorde, spesielt når banken hadde et resultat på 1,46 mrd kroner i fjor. Ja, det er riktig at banken hadde et godt år i 2019, men med en forvaltningskapital på 130 mrd kroner er ikke et slikt resultat uvanlig høyt. Dessuten trenger banken også gode år slik at den er godt rustet til dårligere år, som det kan se ut for i 2020.

Vi prøver å gjøre det beste for våre kunder i denne situasjonen, men må til enhver tid drive ansvarlig. Det er på denne måten vi har overlevd og vært en viktig bidragsyter i vår region i snart 200 år.
Sparebanken Sør
Kundesenter/ Frode
Stephan S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bruker lang tid på alt..."

Helt utrolig hvor langt tid de bruker på ting. Og kundeservicen er helt elendig.

Svar fra Sparebanken Sør
09.03.2020 09.14
Hei Stephan! Vi ønsker å ha fornøyde kunder, og tar gjerne kontakt med deg direkte for å finne ut av dette hvis du ønsker det. Du kan sende oss melding fra nettbanken din eller evt sende oss en mail på kundesenter@sor.no og oppgi telefonnummeret ditt slik at vi kan ringe deg. Ha en fin uke! /Åse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Vært kunde hele livet mitt"

God kundebehandling. Kan bli bedre på å låne ut penger samt gi bedre rente til kundene sine.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR