Meny

Sparebanken Sør omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
88
av 117 innen
dagligbank
33%
anbefaler
Sparebanken Sør
Filtrer omtaler
10
5
5
10
16
Sorter omtaler etter
Viser av 46 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebanken Sør?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra service"

Har vært kunde i banken i over 50 år Har vært fornøyd med bankens tjenester

Svar fra Sparebanken Sør
11.11.2022 11:43
Tusen hjertelig takk for at du har holdt med oss i alle disse årene! Det setter vi stor pris på. Ha en fin dag videre og god helg! /Dennis
Anonymkundemedlånfondogkontoibanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig dårlig bank når man trenger informasjon, hjelp eller bare det å diskutere muligheter kring lån og lignende. Vil du ha en bank som hjelper deg så finn en annen.

Kundetilfredshet
"Min favorittbank."

Jeg har vært kunde i banken i to år og er veldig fornøyd. Jeg har fått en dyktig kunderådgiver som er lett tilgjengelig . Banken vil jeg anbefale til alle!

Asørensen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har vært kunder i en del år, og har egentlig vært helt ok fornøyd. Vi fikk et godt tilbud da vi byttet bank og refinansierte hos Sparebanken Sør. De var svært på tilbudssiden da, men siden det har det vært lite av den samme servicen vi opplevde for ti år siden. Det er spesielt en ting (en person) som trekker det ned. Jeg er fornøyd med appen, nettbanken og kundeservicen ellers, men vår kunderådgiver er så lite imøtekommende, negativ og vanskelig å få tak i at jeg vil fraråde andre å benytte seg av denne banken kun på grunn av dette. Ved et tilfelle ble vi ble henvist til en kollega og fikk ikke noe svar der heller. Det tok to uker å få svar etter vi hadde sendt inn all dokumentasjonen kunderådgiver ba om, og da fikk vi kun svar etter at jeg purret. Og da ikke et hyggelig og imøtekommende svar, men et belærende og ufint svar. Kunderådgiver er upresis med sine tilbakemeldinger, det er ingen tydelig informasjon, ingen tilbud, ingen samarbeid overhodet. Og slik er det vi blir møtt hver gang vi har måttet ha kontakt med kunderådgiver. Jeg føler vi har måttet krangle oss til refinansiering eller endringer ved lånet de gangene vi har hatt behov for det. Jeg gruer meg rett og slett hver gang og tar helst kontakten skriftlig. Vi har nå nylig hatt kontakt igjen og igjen hatt en ufin opplevelse, og kommer etter siste kundekontakt med den samme kunderådgiveren til å bytte bank og flytte lånet vårt.

Oddleiv A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Avkasting på såkalt høyrentekonto."

Det blir aldri sendt ut info. om reduksjon av rentesatsen på innskudd, nå er renta nesten 0.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Treig kundeservice, treig behandlingstid generelt. Elendig app og nettleser-tjeneste. Får feilmeldinger i hytt og pine. Spørsmål og svar som jeg finner på DERES egne nettsider er enten utdatert eller rett og slett bare feil.

Marianne S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Brukskonto"

Jeg har aldri hatt noe trøbbel med banken min, etter at jeg engang byttet fra en annen bank, der jeg følte med litt degradert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Innskuddsrente eller heller fravær av disse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rask på lånerentoppgang Innskudsrenter derimot... De har eller tar ikke kontanter!!! Er dette lovlig? Kunder blir henvist til kolonial for kontanter . Eneste grunn for at jeg blir værende er personlig kundekontakt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Grei lokalbank, men kunne hatt forbedringer"

Har ALLTID vært kunde hos sparebanken sør. De har en del tullete avgifter. For eksempel å overføre fra sparekonto til en annen konto utløser avgift selv om man er innenfor 12 årlige uttak. Så man må overføre fra sparekonto til brukskonto, og deretter til en annen bank for å gjøre det gratis. BSU-en har ikke en konkurransedyktig rente, og er ellers veldig dårlig renter. De har heller ikke støtte for apple pay. Kundeservice er bra. De svarer raskt enten det er på telefon eller melding.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God bank"

Fikk lån til gode betingelser da andre banker sa nei eller dyrere. Fast kunderådgiver som jeg kan sende spørsmål til og setter seg inn i mine behov

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kjøpte min første bolig gjennom Sparebanken Sør"

Fikk en veldig hyggelig rådgiver i banken som hjalp meg med mitt første boliglån. Veldig hjelpsom og imøtekommende. Ga meg mye nyttig informasjon, både ved kjøp og salg av boligen. Har kun hatt positiv opplevelse med denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg til bry og belastning som kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Føler meg lite velkommen og at kunderådgiver ikke har interesse eller tro på meg som kunde.

Svar fra Sparebanken Sør
09.09.2021 10:14
Hei Lene. Så leit å høre at du har denne oppfattningen. Ta gjerne kontakt med oss i en av våre kanaler slik at vi kan undersøke dette nærmere med den/de rådgivere dette gjelder, og gjennomgå våre rutiner. Mvh Maylinn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice på telefon"

Jeg skulle aktivere kodebrikke, men jeg opplevde evig lang ventetid, ansatte la på under samtalen. Og ingen god hjelp var å få. Det virket ikke som at ansatte visste hva de holdt på med. Dette var virkelig ikke en god opplevelse. Virker ikke som dette er den rette, trygge banken.

Svar fra Sparebanken Sør
25.07.2021 20:50
Hei. Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse! Vi vil alltid gjøre vårt beste for å hjelpe våre kunder, og samtidig forbedre oss selv. Dersom du ønsker kan du gjerne sende oss en klage via våre nettsider, slik at vi kan undersøke hva som har skjedd i din sak. /Maylinn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Må mase seg til de betingelsene man har krav på, ingen oppfølging fra banken/rådgiver, ringer IKKE tilbake slik de lover, håpløst å få tak i den man søker, lang kø på telefon, kan absolutt ikke anbefale denne banken.

Svar fra Sparebanken Sør
06.07.2021 16:20
Det har til tider vært lang kø på telefonen grunnet stor pågang fra kunder. Husk at du kan velge ''tilbakering'' så ringe vi deg opp igjen. Vanskelig å svare på hva som er årsaken til at banken ikke ringer tilbake, men vi bestreber oss alltid på å tinge tilbake når det er avtalt. Ta gjerne kontakt med oss, slik at vi kan få anledning til å forbedre oss. /Stig
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hatt Sparebanken Sør i snart 29 år og det har bare vært problemer etter jeg fikk boliglån hos dem. Ikke er de noe særlig konkurransedyktige mtp. renter. Ene søknaden min på avdragsfrihet tok det tre måneder før jeg fikk svar, og da etter at jeg spurte om når jeg fikk svar på det.. Mulig de glemte den.... Styr unna denne banken, med mindre du setter pris på å betale mer enn du trenger.

Svar fra Sparebanken Sør
25.05.2021 21:01
Hei Ida. Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse av oss! Vi vil gjerne høre fra deg i våre kanaler slik at vi kan undersøke hva som har skjedd i denne saken og slik at vi kan forbedre oss! /Maylinn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig bra!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hatt sparebanken sør hele livet, alltid vært fornøyd med kundeservice og tjenester!! Veldig fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"En bank som tror de er bedre enn deg"

Ble kunde her men byttet fort til annen bank. Signeringsprosessen hadde fokus på å få inn mest innskudd og flytting av gjeld kunne jeg bare glemme for det ville de ikke ha. Greit kok for meg, men måten det ble fremstilt på var at om det var løsning på gjeld så kunne jeg bare forlate banken. Signerte på konto for å se litt hvordan de er i bruk, men flyttet til spareskillingsbanken som jo er i ett helt annet skikte. Hadde stedet vært hyggeligere med forståelse for at folks økonomi går opp og ned så er det sikkert en grei plass.

Svar fra Sparebanken Sør
05.03.2021 17:49
Hei. Det var leit å høre at du oppfatter Sparebanken Sør som en bank som ønsker å få inn mest mulig innskudd og at du oppfatter oss slik at vi ikke har forståelse for at folks økonomi er svingende. Ser at du har byttet bank til Spareskillingsbanken, men vil gjerne at du tar kontakt med oss slik at vi kan bli nærmere informert om hvilke områder som vi muligens kan bli bedre på. Mvh Sparebanken Sør, Stig
Wolfgang
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"fornöyd"

Ingen besvar! Veldig tilfreds med alt. God raadgiving. Bra service.

Svar fra Sparebanken Sør
07.10.2020 17:02
Så hyggelig at du er fornøyd med oss, Wolfgang. /Åse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig god oppfølging og får konkurransedyktige tilbud når jeg tar kontakt."

Siden du er en sørlandsbank er det nok lettest for de som bor på Sørlandet og kan møte opp i filialene dems når det er større ting som skjer. Men jeg har flyttet vekk fra før landet selv, og fortsatte som kunde. Kjøpte nettopp ny bolig - og selv om jeg ikke kunne møte opp i banken fikk vi ordnet opp i alt på en god måte over telefon og e-post. Fikk og konkurransedyktig rente. Min rådgiver ga meg og veldig god oppfølging underveis. Synes løsningen for aksjer og fond i nettbanken er litt knotete og uoversiktlig, men her har jeg ikke noe å sammenligne med.

Svar fra Sparebanken Sør
05.08.2020 15:08
Hei Steffen! Så utrolig hyggelig tilbakemelding å få både for rådgiver og for oss på Kundesenteret. Ha en god uke! /Maylinn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sein nedsettelse av renten"
1 syns denne omtalen er nyttig

Blir forbannet og skuffet over liten og treg nedsettelse av renten.

Svar fra Sparebanken Sør
23.03.2020 15:58
Sparebanken Sør er en sparebank, hvor det meste av bankens overskudd legges til bankens egenkapital. Denne egenkapitalen danner grunnlag for bankens soliditet og dermed evne til å stå støtt i stormfulle tider. Sparebanken Sør er 200 år i 2024. En bank har mange «interessenter» man skal forholde seg til. Vi må selvfølgelig til enhver tid være konkurransedyktige ift våre kunder. Samtidig må vi vise lønnsom og trygg drift overfor obligasjonsmarkedet som låner banken penger (som igjen banken låner ut til sine kunder). I tillegg er norske myndigheter ekstremt opptatt av at norske banker driver trygt da bankene er kritisk viktig ift norsk økonomi. Banken gjør nå alt den kan for å bidra overfor sine kunder. Vi innvilger avdragsutsettelser i vanskelige tider, øker kreditter til bedrifter som får stram likviditet, osv. En bank foretrekker normalt at lånet er delvis nedbetalt før avdragsfrihet innvilges. Vanligvis innvilges avdragsfrihet for kortere perioder, men banken har valgt inntil hele seks mnd. Banken justerer altså sin kredittpolitikk i en periode for å møte kundenes behov i en kritisk situasjon. Sparebanken Sør var en av de første bankene i Norge som varslet å sette ned renten etter Norges banks rentenedsettelse. Dette til tross for at selv om Norges bank satte ned renten, så ble ikke bankens innlån billigere. Vi finansierer oss som nevnt i det nasjonale og internasjonale obligasjonsmarkedet, og der ble pengene faktisk dyrere. Når vi besluttet å sette ned rentene med 0,35% prosentpoeng, representerer dette et tap for banken dersom ikke prisene i penge- og obligasjonsmarkedet reduseres. Vi vil følge dette markedet løpende og vil tilpasse våre priser deretter. Noen har reagert på at banken ikke setter ned renten med 0,5 prosentpoeng slik Norges bank gjorde, spesielt når banken hadde et resultat på 1,46 mrd kroner i fjor. Ja, det er riktig at banken hadde et godt år i 2019, men med en forvaltningskapital på 130 mrd kroner er ikke et slikt resultat uvanlig høyt. Dessuten trenger banken også gode år slik at den er godt rustet til dårligere år, som det kan se ut for i 2020. Vi prøver å gjøre det beste for våre kunder i denne situasjonen, men må til enhver tid drive ansvarlig. Det er på denne måten vi har overlevd og vært en viktig bidragsyter i vår region i snart 200 år. Sparebanken Sør Kundesenter/ Frode
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice, styr unna denne banken!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice vet de ikke hva er. Folkeskikk og oppdragelse like så. Surr rot og forglemmelser er stikkord som går i gjen. Vi har aldri opplevd maken noe sted før. På tide å bytte bank etter 14 år. Kan være vi har vært uheldig med de kundebehandlerene og de såkalte rådgiverene, ikke godt og vit. Men det blir stryk karakter fra oss.

Svar fra Sparebanken Sør
09.03.2020 09:15
Hei Sako! Vi tar gjerne kontakt med deg hvis du ønsker det for å forsøke å finne ut av dette. Hvis du ønsker det så send oss en melding fra nettbanken/mobilbanken din eller sende en mail til [email protected] med telefonnummeret ditt. /Åse
Charlotte M. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget god kundeservice"

Har vært kunde her i mange år. Byttet til sparebanken sør etter en kjip behandling i en annen bank. Kun positive opplevelser. Strålende kunderådgiver som har fulgt oss i alle år. Kundeservice på telefon er helt strålende. Alltid god hjelp og hyggelige folk. Tommel opp!

Svar fra Sparebanken Sør
09.03.2020 09:15
Hei Charlotte! Så utrolig hyggelig tilbakemelding å få både for rådgiver og for oss på Kundesenteret. Ha en god uke! /Åse
Stephan S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bruker lang tid på alt..."

Helt utrolig hvor langt tid de bruker på ting. Og kundeservicen er helt elendig.

Svar fra Sparebanken Sør
09.03.2020 09:14
Hei Stephan! Vi ønsker å ha fornøyde kunder, og tar gjerne kontakt med deg direkte for å finne ut av dette hvis du ønsker det. Du kan sende oss melding fra nettbanken din eller evt sende oss en mail på [email protected] og oppgi telefonnummeret ditt slik at vi kan ringe deg. Ha en fin uke! /Åse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Veldig bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet hit og møtte proffe folk både privat og næring. Veldig god kundeservice. Nå har jeg bare vært på Porsgrunnskontoret.

Svar fra Sparebanken Sør
19.02.2020 14:10
Så hyggelig å høre, Kyrre. Ha en fin dag! /Åse
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt av banken"

Først fikk vi låne 400 000,- mer enn huset var verdt. Da lån var betalt bra ned og verdien ble pluss ifh til lån. Banken krevde da 19 400,- på et lån på 2 mill. De ga oss avdragsfrihet i et år for å pusse opp boligen og lovte at så lenge verdi og lån ble bra skulle rammene rundt huslånet endres. Fikk 750 000,- i verdi høyere enn lånet var, men banken holdt ikke ord. Per dags dato krever denne banken over 26 000,- av meg hver mnd på et lån som nå er på 1 800 000,-NOK.

Svar fra Sparebanken Sør
14.02.2020 08:59
Hei Vi kan ikke svare i detaljer på din henvendelse, vi anbefaler deg å ta kontakt med din rådgiver i banken for å se på ditt lån og ta en gjennomgang av nedbetalingsavtalen.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR