Meny

Sparebanken Sør omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
135
av 148 innen
bank
29%
anbefaler
Sparebanken Sør
Filtrer omtaler
6
4
3
8
14
Sorter omtaler etter
Viser av 35 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebanken Sør?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg til bry og belastning som kunde"

Føler meg lite velkommen og at kunderådgiver ikke har interesse eller tro på meg som kunde.

Svar fra Sparebanken Sør
09.09.2021 10:14
Hei Lene. Så leit å høre at du har denne oppfattningen. Ta gjerne kontakt med oss i en av våre kanaler slik at vi kan undersøke dette nærmere med den/de rådgivere dette gjelder, og gjennomgå våre rutiner. Mvh Maylinn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice på telefon"

Jeg skulle aktivere kodebrikke, men jeg opplevde evig lang ventetid, ansatte la på under samtalen. Og ingen god hjelp var å få. Det virket ikke som at ansatte visste hva de holdt på med. Dette var virkelig ikke en god opplevelse. Virker ikke som dette er den rette, trygge banken.

Svar fra Sparebanken Sør
25.07.2021 20:50
Hei. Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse! Vi vil alltid gjøre vårt beste for å hjelpe våre kunder, og samtidig forbedre oss selv. Dersom du ønsker kan du gjerne sende oss en klage via våre nettsider, slik at vi kan undersøke hva som har skjedd i din sak. /Maylinn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd"

Må mase seg til de betingelsene man har krav på, ingen oppfølging fra banken/rådgiver, ringer IKKE tilbake slik de lover, håpløst å få tak i den man søker, lang kø på telefon, kan absolutt ikke anbefale denne banken.

Svar fra Sparebanken Sør
06.07.2021 16:20
Det har til tider vært lang kø på telefonen grunnet stor pågang fra kunder. Husk at du kan velge ''tilbakering'' så ringe vi deg opp igjen. Vanskelig å svare på hva som er årsaken til at banken ikke ringer tilbake, men vi bestreber oss alltid på å tinge tilbake når det er avtalt. Ta gjerne kontakt med oss, slik at vi kan få anledning til å forbedre oss. /Stig
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hatt Sparebanken Sør i snart 29 år og det har bare vært problemer etter jeg fikk boliglån hos dem. Ikke er de noe særlig konkurransedyktige mtp. renter. Ene søknaden min på avdragsfrihet tok det tre måneder før jeg fikk svar, og da etter at jeg spurte om når jeg fikk svar på det.. Mulig de glemte den.... Styr unna denne banken, med mindre du setter pris på å betale mer enn du trenger.

Svar fra Sparebanken Sør
25.05.2021 21:01
Hei Ida. Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse av oss! Vi vil gjerne høre fra deg i våre kanaler slik at vi kan undersøke hva som har skjedd i denne saken og slik at vi kan forbedre oss! /Maylinn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig bra!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hatt sparebanken sør hele livet, alltid vært fornøyd med kundeservice og tjenester!! Veldig fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"En bank som tror de er bedre enn deg"

Ble kunde her men byttet fort til annen bank. Signeringsprosessen hadde fokus på å få inn mest innskudd og flytting av gjeld kunne jeg bare glemme for det ville de ikke ha. Greit kok for meg, men måten det ble fremstilt på var at om det var løsning på gjeld så kunne jeg bare forlate banken. Signerte på konto for å se litt hvordan de er i bruk, men flyttet til spareskillingsbanken som jo er i ett helt annet skikte. Hadde stedet vært hyggeligere med forståelse for at folks økonomi går opp og ned så er det sikkert en grei plass.

Svar fra Sparebanken Sør
05.03.2021 17:49
Hei. Det var leit å høre at du oppfatter Sparebanken Sør som en bank som ønsker å få inn mest mulig innskudd og at du oppfatter oss slik at vi ikke har forståelse for at folks økonomi er svingende. Ser at du har byttet bank til Spareskillingsbanken, men vil gjerne at du tar kontakt med oss slik at vi kan bli nærmere informert om hvilke områder som vi muligens kan bli bedre på. Mvh Sparebanken Sør, Stig
Wolfgang
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"fornöyd"

Ingen besvar! Veldig tilfreds med alt. God raadgiving. Bra service.

Svar fra Sparebanken Sør
07.10.2020 17:02
Så hyggelig at du er fornøyd med oss, Wolfgang. /Åse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig god oppfølging og får konkurransedyktige tilbud når jeg tar kontakt."

Siden du er en sørlandsbank er det nok lettest for de som bor på Sørlandet og kan møte opp i filialene dems når det er større ting som skjer. Men jeg har flyttet vekk fra før landet selv, og fortsatte som kunde. Kjøpte nettopp ny bolig - og selv om jeg ikke kunne møte opp i banken fikk vi ordnet opp i alt på en god måte over telefon og e-post. Fikk og konkurransedyktig rente. Min rådgiver ga meg og veldig god oppfølging underveis. Synes løsningen for aksjer og fond i nettbanken er litt knotete og uoversiktlig, men her har jeg ikke noe å sammenligne med.

Svar fra Sparebanken Sør
05.08.2020 15:08
Hei Steffen! Så utrolig hyggelig tilbakemelding å få både for rådgiver og for oss på Kundesenteret. Ha en god uke! /Maylinn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sein nedsettelse av renten"
1 syns denne omtalen er nyttig

Blir forbannet og skuffet over liten og treg nedsettelse av renten.

Svar fra Sparebanken Sør
23.03.2020 15:58
Sparebanken Sør er en sparebank, hvor det meste av bankens overskudd legges til bankens egenkapital. Denne egenkapitalen danner grunnlag for bankens soliditet og dermed evne til å stå støtt i stormfulle tider. Sparebanken Sør er 200 år i 2024. En bank har mange «interessenter» man skal forholde seg til. Vi må selvfølgelig til enhver tid være konkurransedyktige ift våre kunder. Samtidig må vi vise lønnsom og trygg drift overfor obligasjonsmarkedet som låner banken penger (som igjen banken låner ut til sine kunder). I tillegg er norske myndigheter ekstremt opptatt av at norske banker driver trygt da bankene er kritisk viktig ift norsk økonomi. Banken gjør nå alt den kan for å bidra overfor sine kunder. Vi innvilger avdragsutsettelser i vanskelige tider, øker kreditter til bedrifter som får stram likviditet, osv. En bank foretrekker normalt at lånet er delvis nedbetalt før avdragsfrihet innvilges. Vanligvis innvilges avdragsfrihet for kortere perioder, men banken har valgt inntil hele seks mnd. Banken justerer altså sin kredittpolitikk i en periode for å møte kundenes behov i en kritisk situasjon. Sparebanken Sør var en av de første bankene i Norge som varslet å sette ned renten etter Norges banks rentenedsettelse. Dette til tross for at selv om Norges bank satte ned renten, så ble ikke bankens innlån billigere. Vi finansierer oss som nevnt i det nasjonale og internasjonale obligasjonsmarkedet, og der ble pengene faktisk dyrere. Når vi besluttet å sette ned rentene med 0,35% prosentpoeng, representerer dette et tap for banken dersom ikke prisene i penge- og obligasjonsmarkedet reduseres. Vi vil følge dette markedet løpende og vil tilpasse våre priser deretter. Noen har reagert på at banken ikke setter ned renten med 0,5 prosentpoeng slik Norges bank gjorde, spesielt når banken hadde et resultat på 1,46 mrd kroner i fjor. Ja, det er riktig at banken hadde et godt år i 2019, men med en forvaltningskapital på 130 mrd kroner er ikke et slikt resultat uvanlig høyt. Dessuten trenger banken også gode år slik at den er godt rustet til dårligere år, som det kan se ut for i 2020. Vi prøver å gjøre det beste for våre kunder i denne situasjonen, men må til enhver tid drive ansvarlig. Det er på denne måten vi har overlevd og vært en viktig bidragsyter i vår region i snart 200 år. Sparebanken Sør Kundesenter/ Frode
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice, styr unna denne banken!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice vet de ikke hva er. Folkeskikk og oppdragelse like så. Surr rot og forglemmelser er stikkord som går i gjen. Vi har aldri opplevd maken noe sted før. På tide å bytte bank etter 14 år. Kan være vi har vært uheldig med de kundebehandlerene og de såkalte rådgiverene, ikke godt og vit. Men det blir stryk karakter fra oss.

Svar fra Sparebanken Sør
09.03.2020 09:15
Hei Sako! Vi tar gjerne kontakt med deg hvis du ønsker det for å forsøke å finne ut av dette. Hvis du ønsker det så send oss en melding fra nettbanken/mobilbanken din eller sende en mail til [email protected] med telefonnummeret ditt. /Åse
Charlotte M. L
Rådgivning
Kundeservice
Kundetilfredshet
"Meget god kundeservice"

Har vært kunde her i mange år. Byttet til sparebanken sør etter en kjip behandling i en annen bank. Kun positive opplevelser. Strålende kunderådgiver som har fulgt oss i alle år. Kundeservice på telefon er helt strålende. Alltid god hjelp og hyggelige folk. Tommel opp!

Svar fra Sparebanken Sør
09.03.2020 09:15
Hei Charlotte! Så utrolig hyggelig tilbakemelding å få både for rådgiver og for oss på Kundesenteret. Ha en god uke! /Åse
Stephan S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bruker lang tid på alt..."

Helt utrolig hvor langt tid de bruker på ting. Og kundeservicen er helt elendig.

Svar fra Sparebanken Sør
09.03.2020 09:14
Hei Stephan! Vi ønsker å ha fornøyde kunder, og tar gjerne kontakt med deg direkte for å finne ut av dette hvis du ønsker det. Du kan sende oss melding fra nettbanken din eller evt sende oss en mail på [email protected] og oppgi telefonnummeret ditt slik at vi kan ringe deg. Ha en fin uke! /Åse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Veldig bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet hit og møtte proffe folk både privat og næring. Veldig god kundeservice. Nå har jeg bare vært på Porsgrunnskontoret.

Svar fra Sparebanken Sør
19.02.2020 14:10
Så hyggelig å høre, Kyrre. Ha en fin dag! /Åse
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt av banken"

Først fikk vi låne 400 000,- mer enn huset var verdt. Da lån var betalt bra ned og verdien ble pluss ifh til lån. Banken krevde da 19 400,- på et lån på 2 mill. De ga oss avdragsfrihet i et år for å pusse opp boligen og lovte at så lenge verdi og lån ble bra skulle rammene rundt huslånet endres. Fikk 750 000,- i verdi høyere enn lånet var, men banken holdt ikke ord. Per dags dato krever denne banken over 26 000,- av meg hver mnd på et lån som nå er på 1 800 000,-NOK.

Svar fra Sparebanken Sør
14.02.2020 08:59
Hei Vi kan ikke svare i detaljer på din henvendelse, vi anbefaler deg å ta kontakt med din rådgiver i banken for å se på ditt lån og ta en gjennomgang av nedbetalingsavtalen.
Sørlending
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Vil tjene"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sparebanken Sør er en grei bank så lenge de tjener penger på deg. Den dagen de ikke tjener penger på deg lenger, og du har mer penger i lån enn innskudd, endrer mye seg - har jeg erfart.

Svar fra Sparebanken Sør
06.02.2020 10:33
Hei, og takk for tilbakemeldingen. Vi følger regler for god rådgivning i Sparebanken Sør, og vil gjerne høre fra deg dersom du har innspill som kan gjøre rådgivningen vår bedre. Vennligst ta kontakt med oss gjennom vår nettside og meld fra om det du mener vi bør vite om. Du kan melde fra via denne siden: https://www.sor.no/felles/hjelp/klage-og-reklamasjon/klage-eller-varsling/ Vennlig hilsen Sparebanken Sør
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Kalkulert svindling"
6 syns denne omtalen er nyttig

Min mor har hatt ca 1.5 mill stående på sparekonto i mange (ca 25) år her. Når jeg nå sjekket, viser det seg at hun har fått en betydelig dårligere rente enn hun skulle hatt, antakelig bare fordi hun aldri har mast om bedre betingelser. Et grovt overslag viser at hun har tapt ca kr. 550.000 i forhold til om hun hadde hatt en av markedets bedre renter. Jeg har også en søster som har hatt boliglån her, og når jeg sjekket litt for henne, viste det seg at hun kunne få tilsvarende lån i annen bank med halvert rente. Hun skiftet selvsagt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Det er en bank som må holde seg langt unna, meget dårlig kundebehandling"
8 syns denne omtalen er nyttig

Sparebanken sør gjør forskjellsbehandling på kundene sine, og ikke minst dårlig kundebehandling. De sa til meg du får aldri lån her i sparebanken sør, samme dag fikk lån på samme vilkår fra 2 andre banker. vi har god økonomi, helt latterlig.

Rådgivning
Kundeservice
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Vært kunde hele livet mitt"

God kundebehandling. Kan bli bedre på å låne ut penger samt gi bedre rente til kundene sine.

Sandra P. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Lav kompetanse og dårlig kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi bytter nå bank etter en forferdelig prosess med kjøp/salg av bolig. Vi har opplevd feil i alle deler av prosessen - alt fra små feil til feil i utbetalinger og at feil sum ble lagt til som lån i nettbanken (!). Ved kontakt med vår rådgiver i banken, har vi blitt mottatt med dårlig service og ingen evne til å rådgi oss i viktige avgjørelser. Vår opplevelse er at kompetansenivået er sjokkerende lavt, og vi har faktisk vært alvorlig bekymret for om oppgjør osv har blitt gjennomført på riktig måte. Kommer aldri til å anbefale eller benytte oss av denne banken igjen.

Rådgivning
Kundeservice
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Friendly staff yet unpredictable and chaotic service"
8 syns denne omtalen er nyttig

What characterizes a good bank? You only need them once a year! I unfortunately needed Sparebanken Sør a few times too many. I ordered BankID, which resulted in a new Visa card being sent to an address I didn't live anymore for about 5 months. As your adress in your Nettbank is linked to the adress registered in Folkeregisteret, it is still a mistery how this could happen. Anyway, as soon as that had been cleared up it took another 5 days until I received access to my Nettbank. Apparently my access codes had changed, but since I never received my BankID credentials, I couldn't access my Nettbank for quite some time. The next message I received was a request to come down from Oslo to Kristiansand to order my BankID, to identify myself and to prove that I spoke a sufficient level of Norwegian (which I do). I took a day off work (holiday) and booked a train ticket to Kristiansand (for the foreigners reading this, a one way journey takes 5 hours). At the office I was promised an email with the missing credentials. After two days I still hadn't received anything. By phone I contacted the customer service, however, no one could find any proof of my visit to the bank office. In the meantime I still didn't have access to Nettbank. Anyway, I then received an email with the correct login credentials. All together I didn't have access to my Nettbank for over 6 days. Which is a bit too long when one has to pay bills. But still, that new VISA card that has been sent to my old adress hadn't been found yet, nor has a new card been sent to the correct adress. The next issue recently occured. Last Saturday morning I suddenly couldn't use my debit card anymore. At the trainticket office they said it was somehow not valid anymore (although it says on the card it's valid until 2020). I went into Nettbank and found out NO active cards where registered to my account. Since it was a Saturday, I couldn't do anything but wait since the bank is closed during the weekend. First thing I did on Monday is to call the bank to find out what was going on. Unfortunately the lady that' was supposed to handle my case wouldn't be at work until Wednesday. And no one else had any idea what was going on, or was willing to try to find out. That means I won't be able to do any payments by card, nor am I able to withdraw any cash. That's difficult, especially when one has to travel for work...and eat. Anyway, from a staff point of view this all probably makes perfect sense. Yet, from a customer point of view it feels completely unsafe, unpredictible and untransparent. Especially when no one seems to be willing to take the effort to find out what is going on and explain it to me. I hope this comment serves as an encouragement to improve these 'simple' basics for future customers. I think however I need to switch for another bank. This takes too much time and stresses me out.

Xhavid H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra renter på bolig lån"

Bra service tar saken seriøst og bra renter på lån

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Sparebanken Sør i mange år. Før dette brukte jeg Sparebanken Pluss som har slått seg sammen med Sparebanken Sør. Jeg fikk veldig uprofesjonell og rotete behandling da jeg kontaktet banken angående så enkel sak som å flytte forfallsdato av mitt lån. Jeg kontaktet banken 3 ganger men dette resulterte i utrolig rot på mitt bankkonto; dobbel trekkning av lån og andre ubehageligheter. Jeg prøvde å kontakte min kunderådgiver 3 ganger men han var ikke tilgjengelig.

Stephan S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Hadde akkurat fylt 15 og bestilt meg BankID med det skjedde jo selvfølgelig en feil"
2 syns denne omtalen er nyttig

Klomser vekk alt og bruker helt synsyk lang tid!!! Hadde akkurat fylt 15 og bestilt meg BankID med det skjedde jo selvfølgelig en feil ,error og alt det der. Så fant de ut at BankBrikken ikke var koblet opp til navnet mitt og når har dette gått over to uker!! Og nå har de sendt meg en ny bankId og det tar en uke før den kommer!! 3 uker for BankID!!

Roof F. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ble betraktet som ikke betalingsdyktig, mens annen bank sa "Grønt flagg"!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Boligsøknad. Tid for behandling av søknaden var ok. Vi hadde 1.5 mill. i egenkapital. (salg av egen bolig) og trengte boliglån/total renovering ved kjøp av "ny" bolig, totalt på 2.3 mill. kroner, 1.5 mill. i egenkapital. Ville gå med til kjøp av "ny" bolig. Vi fikk avslag med pålydende årsak, ikke betalingsdyktige. Avslaget ansees som meget underlig, der faktiske flere andre banker gir oss grønt lys, kjøp "ny" bolig til 1.5 mill. kroner, og 2.3 mill. i lånebehov innfris. I denne banken hadde vi vært kunder i over 30 år! 2014 var våre siste år som kunde i denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God kundeserive, bra på privat - endel å gå på mot bedriftskunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Privat: svært fornøyd med min personlige bankrådgiver. Gode vilkår og topp service. Bedrift: har DNB i dag og de har bedre priser og løsninger enn Sparebanken Sør, så her har de noe å gå på.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR