Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Sparebanken Vest
2.3
39 verifiserte omtaler

Sparebanken Vest omtaler og erfaringer

Ingen trend

Sparebanken Vest har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.3
Dårlig
39 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#113
Forferdelig
Sparebanken Vest er rangert
#113 av 118 dagligbanker
31%
Middels
31% anbefaler Sparebanken Vest
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 39 omtaler om Sparebanken Vest

FILTRER OMTALER
5
6
2
6
20
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Sparebanken Vest
Sparebanken Vest har 39 verifiserte omtaler på Bytt.no

Spv har blitt dårlig !

Omtale av  Glenn

Før var jeg kjempe fornøyd med denne banken, fikk altid hjelp veldig fort. Nå er det helt elendig, har sendt mail ringt purret på kundebehandler og kundebhandleren svarer ikke på hendvendelser, jeg har prøvd veldig mange ganger , så da jeg fikk en kanon kunderådgiver i dnb så var valget enkelt. Betaler heller mer for å få noe som helst service !

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Sparebanken Vest?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Seriøs

Omtale av  Vidar R. S

Jeg er svært fornøyd med SPV som er min bedriftbank og privat bank. Som bedriftbank er de blitt en meget god bank som er med og hjelper oss som småbedrit. Vi har en personlig kontaktperson som følger oss tett opp når vi treng hjelp.

Null hjelp å få

Omtale av  Dag

Dette er en bank som gjerne gir deg lån og kreditt. Men forventer du noen som helst hjelp underveis, så er dette ikke banken for deg. En blir bare avvist uten noen som helst form for ønske om å hjelpe til eller komme frem til en løsning. For mange kunder er kundeservice viktig, men det et altså her helt fraværende.

En god lokalbank, også for oss i byen

Omtale av  Egil

Jeg har brukt Sparabanken Vest hele mitt liv, og opplever at banken henger godt med i et tøft bankmarked. Nettbanken syns jeg er bra og har mye funksjonalitet. Det eneste jeg savner er bedre muligheter for fondsforvaltning. Gjør dere et grep her, så får dere fort flere kunder. Banken er ikke best på boliglånsrente. Men har du et bra tilbud fra en annen bank eller gjennom en fagforening så matcher de fort dette når du tar kontakt.

Gammeldags bank

Omtale av  B

SPV støtter ikke gratis og automatisk straksoverføringer for alle transaksjoner slik at det kan ta flere dager før mange av betalingene til andre banker blir gjennomført. SPV støtter heller ikke innovative tredjeparts-løsninger som Google Pay. Her gir SPV inntrykk av å være en lite løsningsorientert bank som bare gjør det de må for å fungere som en bank og intet mer.

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Fornøyd

Omtale av  Tobias

+Løsningsorientert bank som gitt meg god støtte ved to boligkjøp. +Grei boligrente hvis du spør om å få lavere. +Flott med utbytte. +Grei nettbank. -Sku hatt bedre fondshandel-plattform.

Svar fra Sparebanken Vest
17.12.2020 14:10

Takk for positiv tilbakemelding, Tobias! Kjekt å høre at du har fått god hjelp med boligkjøp. Vi jobber stadig med å forbedre fondsløsningen i appen vår – ny funksjonalitet kommer snart :) Ønsker deg en fin dag! Hilsen oss i Sparebanken Vest

Frekke spørsmål

Omtale av  Jonathan

Sparebanken Vest har nylig (i mai 2020) bedt om at kunder oppgir alle mulige personlige detaljer om bruk av tjenestene deres. Disse opplysningene har de bedt om uten å referere til norsk lovverk, og dermed anser jeg slike spørsmål som illegitim snoking i private affærer. Dermed har jeg avsluttet konto i banken etter 36 år som kunde. De er heller ikke særlig hjelpsomme i lånesammenheng. Hvis du ikke er rik, så er du ikke verdt mye som kunde hos dem. Jeg bytter til Sbanken, da denne banken til tross for svært mange omtaler har en temmelig god gjennomsnittlig score per i dag.

Svar fra Sparebanken Vest
14.08.2020 10:04

Hei Jonathan. Det var veldig leit å høre at du har avsluttet kundeforholdet ditt i Sparebanken Vest. Vi skal være en bank for alle, så her må vi nok gå litt i oss selv. Du etterlyser en forklaring på hvorfor vi stiller spørsmål i nettbanken og appen. Her kommer den (om enn litt sent): Norske styresmakter krever at vi, og andre norske banker, til enhver tid har oppdatert informasjon om identiteten til kundene våre og hvordan de ønsker å bruke banktjenestene våre. Dette er et viktig ledd i å motarbeide økonomisk kriminalitet. Vi må ha kunnskap om hvor penger kommer fra, og hvilke behov den enkelte har til for eksempel kontantinnskudd og utenlandsoverføringer. Denne kartleggingen blir gjort ovenfor alle kunder ved at de med jevne mellomrom må svare på spørsmål før de skal logge seg inn i nettbanken eller appen vår, eventuelt kontakter vi kundene per brev eller telefon. Når det gjelder jussen, så har Norge, USA og OECD-landene inngått en avtale som innebærer at norske finansielle virksomheter skal gi opplysninger om sine kunder til de nasjonale myndigheter i overensstemmelse med amerikansk lovgivning Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA) og Common Reporting Standard (CRS). Avtalen betyr at Sparebanken Vest er forpliktet til å undersøke saker der det er indikasjoner på at våre kunder er skattepliktige til andre land. Ifølge avtalene skal vi opplyse Skatteetaten om en kundes inntekter og formue, hvis kunden kan være skattepliktig til USA eller OECD-landene. Skatteetaten videresender opplysningene til de aktuelle myndighetene. Jeg skjønner at du syns at noen av spørsmålene er for personlige og utleverende. Til det vil jeg si at du kan være helt trygg på at informasjonen som du deler med oss blir behandlet på en sikker og konfidensiell måte i samsvar med rutinene til banken for personvern og informasjonssikkerhet. Opplysningene blir for eksempel ikke brukt i markedsføringssammenheng. Svarene på de ulike spørsmålene vi stiller er med på å gi et totalbilde av kunden, og vi stiller kun de spørsmålene som er nødvendige. Noen ganger oppdager vi vesentlige avvik mellom det som er oppgitt av kunden og faktiske forhold. I slike tilfeller kan det være at vi kontakter kunden direkte for å få en forklaring på avviket. Som oftest ligger det en helt naturlig forklaring bak, og det får ingen følger for kunden. Vi setter stor pris på tilbakemeldingen din – det skjerper oss. Du skal vite at du er velkommen tilbake til oss når som helst. Ønsker deg en god helg! Hilsen Marthe, Sparebanken Vest

Sparebanken Vest har 39 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Sparebanken Vest mener

Sparebanken Vest

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR