Sparebanken Vest har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har vært fornøyd kunde hos SPV i mange år. Men når jeg skulle søke om gullkort fikk jeg avslag, selv etter å ha både søkt via nettsiden og ringt de å bedt om en manuell søknad med minste beløp. Har ingen gjeld så synes det er rart at de ikke kunne tilby meg dette. Søkte på kredittkort ett annet sted å der fikk jeg det med en gang.
De som sitter på telefonen svarer raskt og er hyggelig og hjelpsom ..men de har for dårlig opplæring i enkelte saker og svarer forskjellig på samme spørsmål så man blir helt forvirret . Fikk en kunderådgiver som lovte å hjelpe meg .Fikk time og møtte opp presis Fikk beskjed om at kunderådgiver hadde en annen avtale så han kunne ikke hjelpe meg Ingen telefon eller melding om at han ikke kunne treffe meg . Fikk tilslutt den avtalen jeg hadde kommet for , men ikke mye hjelp å få . Han virket usikker og ville helst at jeg søkte om hjelp et annet sted . Ringte heller ikke tilbake neste dag som avtalt Jeg forlangte å få en ny kunderådgiver Men skrekk og gru ..hun hadde ikke peiling på normal høflighet , avbrøt meg og var direkte ufin på telefonen og sa at ingen i Sp.vest har lyst til å hjelpe meg . Virker som kunderådgiverne er sendt fra NAV for å få arbeidserfaring. Ikke kundevennlig og har heller ikke evnen til å lytte ..bare avbryter og kommer med trusler ! Jeg har vært kunde hele livet og var fornøyd helt til jeg fikk utdelt en kunderådgiver . Den første hadde jeg i to dager Den andre har jeg hatt i en dag og har aldri opplevd maken til frekkhet fra bankansatte tidligere . De kan umulig ha opplæring eller erfaring med hvordan man behandler kunder. Hun siste hadde null respekt og passet etter min mening ikke som kunderådgiver i en bank .
Skjønte ingenting da jeg hadde et hav av trekk på 2.50 kr nedover historikken. Dette hadde jeg ikke før. Trodde svindlere tappet kontoen min for penger, men når jeg snakker med dem sier de at dette bare er gebyrer for kortbruk? "Slikt har det vært veldig lenge hos banker i Norge" sier dem "Hva for noe?" Var kunde hos Sbanken i 20 år og det var aldri noe snakk om gebyr eller noe hver gang jeg dro kortet. Hadde enda Konto i Bulder heldigvis. Etter 5min var SPV byttet med Bulder kort i Apple Pay. Men ærlig talt. Ren flåing av kunder dette..
Min mor på 85 år ble fratatt sin bank id og kodebrikke etter at hun hadde snakket med en kunderådgiver på kundeservice. Denne rådgiveren hadde sin første dag på jobben. Hun lot det skinne igjennom at jeg hjalp henne med regningene. Min far er nettopp gått bort. Hun sitter i uskifte og det er mye å gjøre. Hun oppsøkte Sparebanken Vest Vestkanten (Bergen) og bad om å få ny kodebrikke. Det fikk hun men ingen sa at hun hadde mistet sin bank id også. Så da måtte hun på nytt i banken og bad da om å få rett kopi også til å sende til myndigheter. Rådgiveren sa da at det hadde han egentlig ikke lov til. Min mor måtte ha kopiert og så kunne de signere. Etter at han hadde lirt av seg den leksen gjorde han det likevel. Hvilken 85 åring har vel kopimaskin hjemme? Det er ikke alle som har noen til å hjelpe seg for banken vil tydeligvis helst ikke. Hun bad om å få tilbake bank id'en som de feilaktig hadde tatt fra henne. Nei det kunne de ikke. Og siden hun hadde et pass som var gått ut. Hun hadde bankkort og gyldig førerkort også så kunne de vel bruke det også. De hadde nettopp laget rett kopi som skal være bra nok for myndighetene. Så nå må min mor fornye passet sitt og så gå enda en gang til Sparebanken Vest Vestkanten for å få tilbake sin bank id som ble urettmessig tatt fra henne. Bank id er viktig slik at hun kan gå inn på HelseNorge og andre digitale tjenester som myndighetene har. Har du ikke bank id kan du kun komme inn på banken. Elendig og uforskammet behandling av eldre mennesker. Drittbank!
Kunde med boliglån i SPV. Etter å ha vært kunde en periode (vi kom fra Nordea Direct/Nordea) så kan jeg si at i det store og hele har det vært en veldig positiv opplevelse! I SPV er det raskt og enkelt å kommunisere med egen rådgiver eller via chat. Chatten er faktisk tilgjengelig (med et levende menneske) på tider hvor så og si alle nettbanker enten ikke har chat eller kun gir deg en håpløs chatbot (ja, ser på dere Sbanken!). Det må også nevnes at sist vi var på boligjakt (og dermed grunn til flytting) fikk finansieringsbevis på flekken slik at vi kunne kjøpe huset vi ønsket oss. Mens Nordea viste seg å være tidens mest håpløse og tragiske bank noensinne i den prosessen. Snakker da om at jeg hadde fagforeningsavtale og allerede hadde vært boliglånskunde i Nordea Direct over flere år. Men likevel klarte de ikke å gi oss finansieringsbeivs i nærheten av det vi ønsket. Selv om ikke denne anmeldelsen handler om Nordea så må jeg advare alle om å bli kunde i Nordea. Fullstendig håpløs bank, på linje med hvordan Sbanken er nå (er også kunde i Sbanken fremdeles.. dessverre) Men i SPV ordnet det meste seg, og vi er veldig fornøyde så langt. De HAR faktisk en grei nettbank som har et enkelt og fint brukergrensesnitt (i motsetning til f.eks Nordea/DNB.. og Sbanken som tenkte at det var "lurt" å legge ned egen nettbank for å gi "bedre" tjenester.. total katastrofe). De har en APP som faktisk fungerer sånn noenlunde greit og som har et ganske OK og enkelt brukergrensesnitt når det gjelder de viktigste funksjonene (Sbanken.. lær noe her). I tillegg har de boliglån UNG fordeler og i SPV kan man også få kjøpeutbytte. Kanskje ikke noe man tenker så mye på i hverdagen, men det er positivt at banken i hvert fall har et LITE insentiv til å gi noe tilbake. Vi ble heller ikke "tvunget" til å ha alle forsikringer og lønnskonto i SPV, noe jeg var tydelig på da vi ble kunder. Man får bruke banken slik VI har behov for. Helt supert. Hvorfor er akkurat dette så vanskelig for (særlig) DNB og Nordea å forstå? Jeg er aktiv med renteradar og sammenligner våre betingelser opp imot konkurrentene. SPV scorer totaltsett så bra på kundeopplevelsen at det foreløpig ikke er aktuelt å vurdere Nordea hvor min fagforening har avtale. Enda jeg kan få minimalt bedre boliglånsrente, men hvor totalpakken er dårligere løsninger på ALLE fronter (i tillegg til ikke noe kundeutbytte). Vi vil fortsette vårt kundeforhold i SPV og jeg kan anbefale denne banken videre!
Søkte boliglån for å se om vi kan låne for å kjøpe en bolig, da vi ble ringt av dem. Jeg avslo fordi jeg er døv, da må vi kommunisere ved å skrive og lese. Fikk e-post fra dem, og sa de forsøkte å ringe, jeg forklarte hvorfor jeg ikke kunne ringe og sa vi kunne ta det opp på e-post istedenfor. Ingen svar fra dem siden da, komplett dårlig og trangsynt kundeservice. Jeg fikk boliglån fra andre banken. De mistet en kunde på grunn av manglende kunnskap. Skam på dem.
Inhabil og lite kompetent og høflig kundeservice, dårlige rutiner og oppfølging i alle anledninger. Useriøs bank som på INGEN MÅTE kan anbefales dessverre.
De belastet meg dobbelt på et betydelig beløp, og selv om jeg klaget og snakket med flere og brukte mye tid på saken, sier de at alt er riktig fra deres side. Det er ikke mulig å sende noe skriftlig til dem. Selv om det er et skjema på nettsiden deres, fungerer det ikke. Å snakke på telefon om en mer komplisert sak eller vise bevis på det, er det umulig. Jeg ble lei av dem og klaget via finkn.
Jeg ble tatt imot på en god måte. Vi fikk lån til leiligheten vi hadde mest lyst på, og opplevde at han som hjalp oss med råd om forsikringer osv var veldig god på å forklare og veldig opptatt av at vi tok beslutningene.
Kunne ikke vært mer fornøyd med banken. Søkte boliglån, fikk avslag hos en hel rekke med banker. Sparebanken Vest, som har vært min bank siden jeg var liten, hjalp med en gang. Takket være dem eier jeg nå min egen bolig! Aldri hatt problemer, bistått ved hver minste ting uansett om det gjelder kort, pensjon, sparing, lån eller hva det måtte være. Til og med svindel. Alle jeg kjenner som bruker dem er fornøyde.
🚨STYR UNNA🚨 Elendig kundeservice, har aldri blitt behandlet så dårlig, ble kastet utav banken for null grunn, fikk 30 dager på å finne meg en ny bank. SKIKKELIG MISFORNØYD. Årsavgift er 300kr, har blitt trukket 600kr hvert eneste år, tatt kontakt med de men de bryr seg ikke i det hele tatt. Gjeng med kjeltringer spør du meg!
Hei, My name is Leanne and i write here because of (anonymisert navn). He is a kundekonsulent and he is the most helpful staff i have ever come across. I am grateful to him for such good service and he compliments your Bank.
The conversation I had with (anonymisert navn) in Sparebanken Vest branch in Bergen, regarding opening of my new bank account, was nothing short of pleasant customer experience. He stood out as the most informative and considerate bank employee I interacted with in years of my international experience. As I am new to Norway, I especially appreciate his willingness to guide me to best practices available in SPV for individual financial prosperity. He solved many inquiries and worries of mine in one efficient conversation. After all, I decided to join SPV in big part because of professional hospitability I was met with. I am hoping this review will inspire a reward for (anonymisert navn)'s work.
Flyttede fra S-banken to Sparebanken Vest for 6 uker siden og flyttet alle avtalegiroer med bankens egen system. De forsvant hos S-banken men kom ikke til Sparebanken. Men de dukke opp som stoppede betalinger som banken manuelt må fikse da de mangler informasjon. Heller ikke e-faktura virker, men inkasso melding kommer da jeg ikke er i stand til å betale krav jeg ikke har informasjon om. Tross mange telefoner og meldinger gjør banken ingenting for å rett opp feilen og gir ingen tilbakemelding tross de lover å gjøre det. Utrolig dårlig kundebehandling.
Tar for lang tid med aksjehandel. Synes systemet er tregt for oversikt ved aksjehandel.
Grei bank, god nok app, men ganske dyr. Veldig god kundeservice.