Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋼ Skriv
Oppdatert juni 2024
Sparebanken Vest
2.4
43 verifiserte omtaler

Sparebanken Vest omtaler og erfaringer

Positiv trend

Sparebanken Vest opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken pÄ trenden i lÞpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.4
Dårlig
43 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#110
Forferdelig
Sparebanken Vest er rangert
#110 av 116 dagligbanker
33%
Middels
33% anbefaler Sparebanken Vest
til venner og kjente. GjĂžr du?
POPULÆRT đŸ”„
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
SÞk boliglÄn hos flere banker
SÞk boliglÄn hos flere banker med én sÞknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %. 2,5 mill o/20 Ă„r. Kostnad kr 1.643.480. Totalt kr 4.143.480.

Utforsk 43 omtaler om Sparebanken Vest

FILTRER OMTALER
5
7
3
7
21
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
PĂ„ en skala fra 1 til 5
Hvor fornĂžyd er du med Sparebanken Vest?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Styr unna, elendig kundeservice og behandling.

Omtale av  Birk

🚨STYR UNNA🚨 Elendig kundeservice, har aldri blitt behandlet så dårlig, ble kastet utav banken for null grunn, fikk 30 dager på å finne meg en ny bank. SKIKKELIG MISFORNØYD. Årsavgift er 300kr, har blitt trukket 600kr hvert eneste år, tatt kontakt med de men de bryr seg ikke i det hele tatt. Gjeng med kjeltringer spør du meg!

Praise For Customer Service

Omtale av  Leanne M. P

Hei, My name is Leanne and i write here because of (anonymisert navn). He is a kundekonsulent and he is the most helpful staff i have ever come across. I am grateful to him for such good service and he compliments your Bank.

Positive customer experience in Bergen

Omtale av  Melika

The conversation I had with (anonymisert navn) in Sparebanken Vest branch in Bergen, regarding opening of my new bank account, was nothing short of pleasant customer experience. He stood out as the most informative and considerate bank employee I interacted with in years of my international experience. As I am new to Norway, I especially appreciate his willingness to guide me to best practices available in SPV for individual financial prosperity. He solved many inquiries and worries of mine in one efficient conversation. After all, I decided to join SPV in big part because of professional hospitability I was met with. I am hoping this review will inspire a reward for (anonymisert navn)'s work.

FFeil i data system som de ikke fikser så efaktura og avtalegiro ikke virker

Omtale av  Jens

Flyttede fra S-banken to Sparebanken Vest for 6 uker siden og flyttet alle avtalegiroer med bankens egen system. De forsvant hos S-banken men kom ikke til Sparebanken. Men de dukke opp som stoppede betalinger som banken manuelt må fikse da de mangler informasjon. Heller ikke e-faktura virker, men inkasso melding kommer da jeg ikke er i stand til å betale krav jeg ikke har informasjon om. Tross mange telefoner og meldinger gjør banken ingenting for å rett opp feilen og gir ingen tilbakemelding tross de lover å gjøre det. Utrolig dårlig kundebehandling.

Aksjehandel

Omtale av  Eivind

Tar for lang tid med aksjehandel. Synes systemet er tregt for oversikt ved aksjehandel.

Søk boliglån hos flere banker
SÞk boliglÄn hos flere banker med Lendo
Send én boliglÄnsÞknad til flere banker. Se om du kan spare pÄ Ä refinansiere boliglÄnet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lÄnebelÞp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 Är, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Grei bank men noe dyr.

Omtale av  Frank

Grei bank, god nok app, men ganske dyr. Veldig god kundeservice.

Dårlig kundeservice

Omtale av  Margrethe S

Min bror og jeg hadde avtalt et møte med rådgiver i banken for å ordne opp skifte/arv etter min avdøde mor. Vi ble møtt av en veldig lite vennlig kunderådgiver. Vi hadde med skifteattest, men ble likevel nektet tilgang på min mors konto, fordi min mor også hadde uoppgjort gjeld/ boliglån i banken. Kunderådgiver opplyste at all gjelden måtte innfris først (f.eks ved salg av boligen eller at vi selv måtte ta opp lån), før de ville frigi de andre pengene. Banken har allerede pant i boligen, og dennes verdi overstiger langt lånebeløpet. Det vil ta oss litt tid med å ordne med et salg. I mellomtiden forfaller regninger i boet, som vi er ansvarlige for. Vi stusser over om banken har anledning til å ta «dobbel» pant, og vil undersøke juridisk om det stemmer. Rådgiver foreslo at vi enten fikk legge ut selv, eller komme inn med regninger eller sende pr post, ettersom banken heller ikke har noen løsning for å laste disse opp elektronisk. Å legge ut blir dyrt i lengden (vi har allerede lagt ut en hel del) og det å skulle reise til banken eller sende inn regninger blir tungvint. Etterpå fikk vi beskjed om at vi bare kunne lese inne på sparebanken sine nettsider om dødsbo, der det ble påstått at det sto alt om arv og oppgjør. Det stemmer ikke. Vi hadde allerede lest denne informasjonen, og det står ikke noe der om at banken kan holde igjen penger på konto ved gjeld. Det er mye å ordne opp i etter et dødsfall, og det er trist at arvinger i sorg blir møtt på denne måten. Vi opplevde kunderådgiver som avvisende og lite interessert i å hjelpe oss med noe som helst.

Hyggelig og imøtekommende kundeservice.

Omtale av  Inger S

Er i ferd med å opprette brukskonto i Sparebanken Vest. Hittil har jeg bare møtt velvillig kundeservice.

Norges dårligste bank

Omtale av  Espen

Helt elendig bank, sparing via aksjer skjer via egen bank (norse) og disse klarer man ikke å koble mot hverandre. Endrer rentene på lånet uten og gi beskjed om endringer. Endrer ikke tilbake rentene til lavere om man ikke følger dem opp. Kjører påslag og skjulte kostnader på alt. Dette er dukka til pareto bank, alt styres fra denne banken. Ønsker du en bank som følger opp så er ikke dette banken for deg.

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Sølvi

Forferdelig på kundeservice. De virker ikke interessert i å hjelpe sine egne kunder, og på oppmøte avtalt i banken så følte man seg bare til bry. De nedlegger filialer lokalt og sparer selv der de kan, på bekostning av sine egne trofaste kunder. Rentebetingelser er bånn i bøtta, og de tar ikke hensyn til sine eldste kunder som ikke behersker den digitale verden.

Svar fra Sparebanken Vest
16.02.2024 10:45

Hei Sølvi, Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss, at du har følt deg til bry. Sånn skal det ikke være, og de trofaste kundene våre vil vi gjerne ivareta på en god måte. Vi er nok ikke best på rente, det har du rett i, men vi tilbyr noe som de billigste bankene ikke gjør; nemlig det at man kan få sin egen rådgiver som man kan avtale møte med og få hjelp og gode økonomiske råd. Kundesenteret vårt er åpent fra kl. 7-23, og her kan man blant annet ringe og få hjelp om man ikke behersker de digitale tjenestene våre. Vi har ikke planer om å legge ned kontorer, og de siste årene har vi faktisk åpnet flere kontorer fremfor å legge ned. Det er fordi vi ønsker å være der kundene våre er og derfor har vi 36 kontorer på Vestlandet. Håper du gir oss en ny sjanse. Ønsker deg en god dag! Hilsen oss i Sparebanken Vest

Søk boliglån hos flere banker
SÞk boliglÄn hos flere banker med Lendo
Send én boliglÄnsÞknad til flere banker. Se om du kan spare pÄ Ä refinansiere boliglÄnet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lÄnebelÞp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 Är, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Mangel på kompetanse.

Omtale av  Espen

Har nok dessverre vært litt uheldig med en rådgiver som mangler litt kompetanse og får en del "tror du må gjøre det slik"… Mye gjøres jo stort sett av deg selv via elektroniske søknadsskjema idag, men da forventes det gjerne at spørsmål knyttet til dette kan besvares av rådgiver. Om ikke forsvinner da poenget med "kundeservice"!

Svar fra Sparebanken Vest
16.02.2024 10:54

Hei Espen, Det var leit å høre at du ikke har fått den veiledningen du trengte. Du har rett, vi skal kunne svare på spørsmål til de elektroniske løsningene våre. Om du forsatt står fast så håper vi at du kan ta kontakt igjen på telefon eller chat i mobilbanken, så skal vi prøve på nytt. Ha en fin dag! Hilsen oss i Sparebanken Vest

Svært god nettbank og hyggelig personale

Omtale av  Kristoffer A

Veldig fornøyd med Sparebanken Vest, de var veldig samarbeidsvillige når det kom til å skaffe finansieringsbevis til boliglån. Nettbanken er veldig oversiktlig og lett å bruke.

Svar fra Sparebanken Vest
16.02.2024 10:56

Så kjekt å høre, Kristoffer! Ønsker deg lykke til på boligjakt! Hilsen oss i Sparebanken Vest

Truet med oppsigelse pga. normal bankoverføring til EU-land

Omtale av  Jonasthan

Banken avviste forsøk på en overførsel, og jeg ble truet med konsekvenser for kundeforholdet dersom jeg på nytt skulle forsøke å overføre et beløp til et lite land i EU. Norge er med i EØS, eller ikke? Skjerpings. Sparebanken Vest er typisk for denne nedsnødde mentaliteten at Norge ikke er en del av verden. Uansett, det SPV bør gjøre her, er å vise advarsler og avvisninger når kunden forsøker å overføre beløper til svartelistede banker eller svartelistede land. Dersom jeg ikke hadde lest denne meldingen, kunne jeg risikert å miste bankkontoene mine. SPV bør sørge for at slike viktige meldinger i det minste sendes på e-post+SMS i tillegg til å dukke opp i bankens innboks. Uansett er det ikke akseptabelt å trues med oppsigelse bare fordi SPV ikke liker banken man ønsker å sende penger til. De kunne også først spurt meg om hva pengene er til, så kunne jeg forklart i detalj med skjermbilder og full pakke.

Utrolig treg behandingsstid hos Sparebank Vest.

Omtale av  Gregory B

Utrolig treg behandingsstid hos Sparebank Vest. Av disse bankene jeg har hatt er denne verst på kundeservice og rådgivning.

Ok lokal bank

Omtale av  Knut

Heilt ok kundebehandling, litt raske med å skru opp renta

Søk boliglån hos flere banker
SÞk boliglÄn hos flere banker med Lendo
Send én boliglÄnsÞknad til flere banker. Se om du kan spare pÄ Ä refinansiere boliglÄnet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lÄnebelÞp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 Är, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Elendig!!

Omtale av  H

Finnes bedre banker med bedre kundebehandling. Prøvt å få ned renten men det er umulig. Skylder på krig og høge kostnader.. bytt bank,unngå spv

Forrige
Side 1 av 3

Sparebanken Vest

Oppdag nye selskaper i samme bransje

SĂžk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR