yA Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har brukt yabank til innskudd i mange år. Men etter at Resurs overtok, er yabank ikke lenger konkurransedyktig sammenlignet med andre banker verken når det gjelder vilkår eller innskuddsrente. Mens andre banker øker innskuddsrenten i takt med at Norges bank øker renten, skjer det ingen økning i yabank. Rente på høyrentekonto pluss i ya er lavere enn for tilsvarende kontoer i andre banker, samtidig som man kun har ett gebyrfritt uttak i året. Tidligere hadde man to gebyrfrie uttak, men nå forlanger ya et gebyr på 1 prosent for mer enn ett uttak per kalenderår. Dette er for dårlig! De som betjenter kundeservice, er også dårlig informert og ofte ikke i stand til å gi svar på det man spør om. Mitt råd etter et mangeårig kundeforhold i ya, er: Styr unna ya hvis du vurderer å sette noen kroner på høyrentekonto.
- tar ikke i mot råd og veiledning fra kunder, må bedres - har en foreldet og klønete nettløsning, må bedres - taper stort i forhold til andre banker når det gjelder renter på innskudd - generell kunde service er blant de dårligste i markedet, må bedre - banken har forfalt på alle områder de siste ti årene, ingen bedring å spore
YA Bank er et stebarn i Sverige som nesten ingenting fungerer i. Penger forsvinner på konto, og de vet ikke hvorfor eller til hvem. Man kan ikke kommunisere via nettbank, den er død.
Umulig å overføre penger: Svarer ikke på klagebrev. Ingen hjelp å få via telefon!
ja bank var ok helt til resurs bank tok styringa da ble alt bare ræva. Har bytta bank, alldrig mere ja bank.
Etter mer enn tre år har jeg fått nok. Ikke bankID, "KID og melding" heter feltet, men godtar bare KID kode, laber satsning på nettbank og enda verre funksjonalitet i appen. Nå er det nok. Jeg bytter bank og avslutter kontoen. Dere var og er billige, men det er ikke verdt frustrasjonen og irritasjonen.
Har vært kunde hos Ya Bank i mange år og var veldig fornøyd, men etter at Resurs Bank i Sverige overtok som eiere og lagde en ny ubrukelig nettbank har kontoene lagt stort sett brakk. Når en er innlogget risikerer en å bli plutselig utlogget uten varsel. Betalinger til forfall må en selv summere for å finne totalbeløpet som skal betales. Ved betaling av efaktura må en bekrefte med bankid en og en faktura mens fakturaer kan slettes uten bruk av bankid. Altså motsatt til andre banker. Banken har fremdeles gode innskuddsrenter, men maksbeløp for betaling i nettbank kan uten videre endres til mange millioner uten at en må bekrefte dette med bankid. Her finnes ingen sperrer for verken Høyrente eller Høyrente+ kontoene. Må være drømmebanken for hackere og svindlere! Har tatt dette opp med banken tidligere uten resultat. Advarsel : Styr unna denne banken om en har større beløp innestående!