Meny

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Altibox Bredbånd
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
73
av 88 innen
bredbåndsleverandør
27%
anbefaler
Altibox Bredbånd

"Funker fint for meg"

Omtale om Altibox Bredbånd skrevet av Isak for 05.08.2021 19:45

Altibox Bredbånd har totalt 187 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Funker fint for meg"

Jeg har et litt over snittet komplisert oppsett med eksterne routere/svitsjer og masse kabler i alle retninger av huset og garasjen, og noen Wifi aksesspunkt. Jeg håper at denne anmeldingen kan være av interesse for folk med liknende oppsett. Jeg ser at det stort sett er negative anmeldelser, og synes dette blir litt misvisende etter egne erfaringer. Etter noen innkjøringsproblemer i begynnelsen der jeg brukte Altiboxsentralen til alt dette (minnet i boksen gikk fullt noen ganger og krevde restart, muligens har en firmwareoppdatering fikset problemet nå), så satte jeg boksen i bridge mode, og lot en dedikert router ta seg av DHCP og ruting, med ekstra svitsjer for å få nok porter til alt trådet utstyr. Et av problemene jeg slet med opprinnelig var min egen nybegynnerfeil dessuten (en Wifi-router som ikke var satt som aksesspunkt men som router), og dette klarte kundeservice å finne ut og opplyse meg om over telefon, så jeg må si meg fornøyd med kunnskapen hos dem. Siden jeg gikk over til bridge mode har det i hvert fall fungert (i et par år nå) like stabilt som vannet i springen eller strømmen i veggen. Hastigheten er som den jeg betaler for, både opp og ned. Ja, forbindelsen koster en god del. Jeg hadde nok kunnet ha spart et par hundre kroner i måneden på å bytte til 5G eller "trådløst lokalnett" som tilbys her - men jeg vil helst ikke ta risikoen på at noen av disse kan gi dårligere stabilitet enn oppsettet jeg har nå. Hadde jeg hatt valget i dag, så hadde jeg nok gått for samme løsning igjen.

Bytt.no
"Funker fint for meg" skrev Isak om Altibox Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med Altibox Bredbånd?
Gjør som Isak og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Altibox Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kvalitet på bredbånd og sentral"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde problem når jeg flyttet inn i leiligheten, så da kom tekniker og byttet ut hjemmesentralen og det gikk bra i nesten 1,5år. Men plutselig begynner nettet å falle ut og Wi-Fi signalene blir dårligere. Har snakket med Viken flere ganger og de sier jeg må kjøpe egen Wi-Fi ruter. Men hvorfor må jeg det når de har en hjemmesentral som har det innebygd. Nå erstattet jeg sentralen daglig og opplever spesielt at 2,4 GHz nettet faller ut. Føler de er mer opptatt av mersalg enn å levere det produktet jeg allerede betaler for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Super fornøy"
1 syns denne omtalen er nyttig

Raskt og stabilt nettverk. Veldig bra tv opplegg også. Enkelt å velge hvilke kanaler eller pakker man vil ha aktivert. Lett å integrere amazone prime, hbo osv. Kan se på tv hvor som helst via tv, pc, nettbrett eller tlf.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og dyrt."
6 syns denne omtalen er nyttig

Altibox er ustabilt og dyrt.Tv løsningen er dårlig med lite utvalg av kanaler. Hadde valgt noe annet hvis jeg hadde hatt anledning til det....

Frode S. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke avtalt hastighet"
7 syns denne omtalen er nyttig

Etter å hatt 1000/1000 linje nå i snart ett år så har jeg ikke hatt hastigheter på mer enn 80-85% av dette selv om jeg har betalt full pris. Har tatt måling av nettet flere ganger etter instruksjoner fra de i Altibox. Fikk aksept på at jeg ikke fikk den hastigheten jeg skulle ha og at de skulle sette opp en teknikker for å se på det. Hva skjer så? Jo, ingen ting! Jeg purrer opp og får til svar om at de har forsøkt å kontakte meg men at jeg ikke har svart på telefonen. Min telefonlogg viser ingen oppringninger. De sier så at jeg kan gjøre en ny måling å sende inn dette på nytt fordi de har slettet all historikk siden jeg ikke svarte, og foresten så vil de belaste meg per påbegynte time dersom de ikke finner noen feil på sin linje. Nå er jeg så oppgitt at jeg har gått tilbake til 500/500 linje. Siden jeg hadde så dårlig opplevelse med dem så skulle jeg få en måned gratis nett. Jeg spurte da hva bakdelen med dette var og da fikk jeg til svar at jeg måtte si ja til ett års binding! Jeg har ikke ord for maken til dårlig kundebehandling.

Altibox Bredbånd har totalt 187 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR