Bredbånd

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
8
av 12 innen
bredbåndsleverandør
39%
anbefaler
Altibox Bredbånd
Filtrer omtaler
11
5
5
2
28
Sorter omtaler etter
Viser av 51 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Jeg ønsket å oppgradere og tok kontakt. Dette måtte gjøres skriftlig og de skulle sende meg Mail som jeg skulle besvare. Tilbudet på Mail var ikke det jeg hadde bestilt. Etter tre runder fikk de det riktig.
Så begynte ventetiden, og tross purringer er det fortsatt ikke kommet noen installatør. Dette er for dårlig, Lyse/altibox.

Mirzet H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Styr unna!!!"

Skriver kontrakt med folk og etter 2 år sier de at det er ikke lønnsomt for dem å bygge på min adresse!!??!!
For en kundebehandling!!??
STYR unna!

Blostrupmoen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ustabilt selv med annen router tilkoblet. Fikk høre at fiber skulle være stabilt og pålitelig, har opplevd det motsatte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og elendig"

Vi har ikke en eneste gang siden vi flyttet hit hatt i nærheten av det vi betaler for, og vi krever ikke mye akkurat.. Betaler for 50 og får ikke engang 30. Hadde vi i det heletatt hatt mellom 20 og 30 gjevnt hadde jeg vært fornøyd men OFTE ligger det på 2-3!! Hvis vi i det heletatt har nett.. Og vi bor i en liten by så ikke på landet. Kundeservice svarer raskt, det skal de ha.. Men hjelper lite når det eneste de gjør er å klandre kunden og snakke til oss som om vi ikke kunne noe som helst om data.. Selv om det virker som om vi kan mer enn de kan til tider.. Eneste grunnen til at vi ikke har byttet er fordi jeg ikke har funnet ut hva vi skal bytte til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fantastisk"

Har hatt Altibox nå i snart 6 år og aldri hatt noen store problemer med det, annet enn eget utstyr som bare sluttet å fungere. Nettet har vært dønn stabilt og holder alltid farta som man betaler for.

Pluss:
+ Nettet er solid, har aldri vært plaget med ustabilt nett - med unntak av når Altibox oppgraderte linjene.
+ 300/300 er et sweetspot abonnement mtp. pris/ytelse
+ De lokale aktørene har meget bra kundeservice
+ Du får som regel alltid farten som du er lovet

Har ett minus også
- Routeren som følger med i abonnementet tåler ikke mange samtidige tilkoblinger, og har elendig rekkevidde (innebygd antenne er elendige greier) - Anbefaler å kjøpe en oppgradert router for å få best mulig stabilitet - Husk å bruke Ethernet kabel (CAT-6 eller bedre) for å koble opp en eventuell ny router!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Lite oversikt, ustabilt nett"

Vet ikke engang hvilket abonoment jeg valgte, de bare slo på nettet og sprang, gjør ikke noe serlig det da, men synes det var lite informasjon. virket litt shady liksom. i tillegg til at de som gravde var bare polakker, ingen av de snakket norsk, de gravde feil på 5 av 11 hus i nabolaget her. og nå har jeg en fart på mellom 30 mbit og 500 mb, helt random fra dag til dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabilt nett med Altibox fiber"

Jeg gikk over fra bredbånd fra en annen leverandør, og til Altibox fiber. Før jeg bytta hadde jeg ofte problemer med at nettet falt ut til stadighet. Jeg trenger stabilt nett. Så bytta jeg til Altibox fiber, og etter det har nettet vært stabilt og fint. Jeg har ikke hatt nevneverdige problemer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Meget fornøyd med fiber i fra Lyse."
1 syns denne omtalen er nyttig

Er kjempefornøyd med fiber i fra Lyse. De gangene jeg har hatt problemer så har jeg skrevet til Lyse via messenger og det pleier ikke og ta lange tiden før de svarer og hjelper meg på rett vei på og løse problemer osv. Kjenner meg ikke igjen på alt det negative som folk skriver her inne. Mesteparten av problemene folk har er hvordan folk har satt opp utstyret sitt, router eller hjemmesentral osv..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Anbefaler ikke"

Slutter alltid å fungere minst én gang i døgnet og har generelt tregere Internett enn det jeg betalte for. Noen ganger blir internettet så tregt at Youtube videoer stopper opp på 144p. Elendig

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Umulig å få kontakt med"

Jeg har hatt kabelen inntil veggen i mange måneder. Men å få kontakt med dem slik at de kan installere noe, lar vente på seg. Ser heller ikke noe telefonnummer, men de kan kontakte meg tilbake, altså noe de ikke gjør. Styr unna, tenker jeg.

Men T. N
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og meget dårlig bredbånd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg måte ringe mange ganger fordi internett ikke fungerer men ingen hjelp å få, de bare legger skylden for at det har skjedd noe hos meg, de er meget arrogante, ligg unna altibox.
ble ødelagt hele påskeferie fordi ingen TV og internett, når jeg ringte så sa de at jeg må vente 3 dager til, de sa at jeg overlever uten tv og internett. Betalte jeg for slik oppførsel og ble belastet for varen som jeg ikke har fått men bare irritasjoner

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bestill fra disse"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nettet faller ut hele tiden, og kan gjerne bli borte i timesvis om gangen, tilogmed blitt borte i flere dager. Lite hjelp å få på kundesenteret, siden de mener problemet ligger hos ruter. Som er byttet tre ganger... så nei, det er ikke ruteren! Dårlig kundeservice, gjerne frekke mennesker som får deg til å føle at feilen er din, og ingen andres.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"God hastighet og billigere enn alternativene"

Har i dag en 300/300 linje med grunnleggende tvpakke. Hadde tidligere en 150/150 linje. Hastigheten har hele tiden vært som lovet og har kun opplevd midlertidig nedetid to ganger i løpet av et år. Og det kan muligens skyldes på ruteren.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettet hakker ofte, må ofte bruke 4G på mobilen for wifi'n er tragisk dårlig. Må ofte slå av og på boksen.

Irritert
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kan ikke se på to ting samtidig, da klikker nettet helt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt latterlig hvor dårlig internett det er. Styr unna, du får ikke hva du betaler for. Skal bytte bredbånd fortest mulig

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Arrogant"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice legger all skyld på brukeren når jeg klager på ustabilitet og dårlig båndbredde.
Jeg nektet å betale en måned fordi det var så ustabilt. Da stengte de bare hele nettet.
Ingen problemløsere der mao.

May-Grethe F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fornøyd med TV og fibernett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har veldig sjelden problemer. Nå har vi 2 etg. hus og har satt opp WIFI-extender i kjelleren, da funker signalene perfekt over hele huset. Vi er fem mann som surfer jevnt og trutt på Bredbånd med hastighet 80/80. Prisen trekker noe ned. Vi betaler kr 578 i mnd for den hastigheten. Prisen er egentlig kr 629, vi får kr 51 i rabatt. Muligens fordi vi har TV i tillegg. Tv signalene har vi aldri hatt trøbbel med. Kundeservice svarer fort og de kan hjelpe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og dårlig nett"

Altibox leverer ikke avtalt hastighet og nettet er ustabilt og det henger. Ikke er kundeservice noe å skryte av heller. De på kundeservice lytter ikke. En som mente at jeg burde være superfornøyd når deres hastighetsmåler viste 60-70 trådløst når jeg betaler for 300/300.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett, og dårlig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Altibox sin wifi ruter klarer ikke engang å levere hastigheter tilsvarende Get.

Jeg har samme nettverkskort i PC'en, og må faktisk koble opp en ekstern ruter for å få driten til å fungere sånn halvveis.

Kundeservice konkluderer med at det er MITT utstyr det er en feil med. Og vil selge meg en ny ruter... Svindel!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Topp internett, men litt for dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt altibox på tre adresser over de siste ti årene. Da gangene jeg har flyttet har de en gang installert hjemmesentral på ny adresse innen 24 timer fra bestilling av flytting. Den andre gangen ble abonnement flyttet til eksisterende hjemmesentral på adresse. Begge gangene har jeg uten problem fått overlappe så jeg har hatt internett på begge adresser under flytteperioden, uten tillegg i prisen. På ti år har jeg opplevd totalt en halvtime med nedetid.
De få gangene jeg har hatt behov for support har jeg fått raskt svar, enten det er på telefon, mail, eller facebook.
Eneste jeg har å utsette er at laveste hastighet er noe dyr. 40/40 til 498 kunne fint vært 50 eller 100 kr billigere.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"TV signal er veldig dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Altibox TV signal er ubrukelig. Vi har endret fra canal-digital til altibox. TV funker ikke lenger, bilde står stille i 10 minutter, så funker det ett minutt før det stå stille igjen. Dårlig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke lovet hastighet og veldig ustabilt nett"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi gikk over til Altibox for snart 2 år siden og ble lovet superhastighet og stabilt nett selv med mange brukere. Vi har fra begynnelsen opplevd et forferdelig ustabilt nett. Vi har brukt flere tusener i utstyr for å prøve å bedre tilstanden uten hell pluss at vi har kjøpt alt ekstra utstyr som altibox tilbyr. Treg kundeservice via mail og lang ventetid på tlf. På chat er det bare standard svar å få. Anbefaler ikke å kaste mye penger for så lite. Vi har nå 300/300Mbs men når vi tester så ligger vi mellom 1- 70Mbs.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mye elendig"

Kundeservice: Hyggelig, men finner ikke ut av problemet mitt
Fart på fiber: Til tider bra.
Router: Helt elendig. Wi-Fi kobler totalt ut med jevne mellomrom.
Har aldri hatt dette problemet med Get da jeg hadde de før Altibox, selv om Get heller ikke var optimalt.
TV: Veldig bra. Nesten aldri problemer.
Sum: Må nok si opp avtalen og teste noe annet. Hater at nettet forsvinner og det er ufattelig irriterende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra kundeservice, men elendig hastighet"

Har pr idag 500/500 etter bytte til fiber. Men hastighetene er elendig til altibox og generel internett. Greit, huset har 3 etasjer og wifi kan ikke alltid være på topp. Men ble anbefalt Altibox wifi pluss, hjalp ingenting. Men kundeservice har generelt var bra, og tilgjengelig. Men har endel forbedringspotensial.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke hastigheten de lover lenger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Altibox bredbånd er de siste årene blitt latterlig dårlig. Det er veldig ustabilt, på målinger hopper det fra 10mb til 180-190 på det beste, jeg betaler for 300/300. Ringer du kundeservice behandler de deg som at det er du som er problemet og ikke deres bredbånd.
Slik var det ikke for 4-5 år siden, da tok de deg seriøst, og hastigheten lå alltid 10-15mb over det du betalte for, dønn stabilt. I dag er det utrolig ustabilt, hastigheten hopper opp og ned, ikke bare på WiFi, men også på kablet nett. Har spurt dem om hvorfor det er slik, om Noden er overbelastet kanskje? Jeg ser stadig service bilen utenfor Noden, men nei det er ikke noen problemer hos dem, det ligger nok hos meg :/.

Søk Bytt.no