Bredbånd

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
8
av 12 innen
bredbåndsleverandør
41%
anbefaler
Altibox Bredbånd
Filtrer omtaler
7
3
4
2
18
Sorter omtaler etter
Viser av 34 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"God hastighet og billigere enn alternativene"

Har i dag en 300/300 linje med grunnleggende tvpakke. Hadde tidligere en 150/150 linje. Hastigheten har hele tiden vært som lovet og har kun opplevd midlertidig nedetid to ganger i løpet av et år. Og det kan muligens skyldes på ruteren.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettet hakker ofte, må ofte bruke 4G på mobilen for wifi'n er tragisk dårlig. Må ofte slå av og på boksen.

Irritert
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kan ikke se på to ting samtidig, da klikker nettet helt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt latterlig hvor dårlig internett det er. Styr unna, du får ikke hva du betaler for. Skal bytte bredbånd fortest mulig

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Arrogant"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice legger all skyld på brukeren når jeg klager på ustabilitet og dårlig båndbredde.
Jeg nektet å betale en måned fordi det var så ustabilt. Da stengte de bare hele nettet.
Ingen problemløsere der mao.

May-Grethe F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fornøyd med TV og fibernett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har veldig sjelden problemer. Nå har vi 2 etg. hus og har satt opp WIFI-extender i kjelleren, da funker signalene perfekt over hele huset. Vi er fem mann som surfer jevnt og trutt på Bredbånd med hastighet 80/80. Prisen trekker noe ned. Vi betaler kr 578 i mnd for den hastigheten. Prisen er egentlig kr 629, vi får kr 51 i rabatt. Muligens fordi vi har TV i tillegg. Tv signalene har vi aldri hatt trøbbel med. Kundeservice svarer fort og de kan hjelpe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og dårlig nett"

Altibox leverer ikke avtalt hastighet og nettet er ustabilt og det henger. Ikke er kundeservice noe å skryte av heller. De på kundeservice lytter ikke. En som mente at jeg burde være superfornøyd når deres hastighetsmåler viste 60-70 trådløst når jeg betaler for 300/300.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett, og dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Altibox sin wifi ruter klarer ikke engang å levere hastigheter tilsvarende Get.

Jeg har samme nettverkskort i PC'en, og må faktisk koble opp en ekstern ruter for å få driten til å fungere sånn halvveis.

Kundeservice konkluderer med at det er MITT utstyr det er en feil med. Og vil selge meg en ny ruter... Svindel!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Topp internett, men litt for dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt altibox på tre adresser over de siste ti årene. Da gangene jeg har flyttet har de en gang installert hjemmesentral på ny adresse innen 24 timer fra bestilling av flytting. Den andre gangen ble abonnement flyttet til eksisterende hjemmesentral på adresse. Begge gangene har jeg uten problem fått overlappe så jeg har hatt internett på begge adresser under flytteperioden, uten tillegg i prisen. På ti år har jeg opplevd totalt en halvtime med nedetid.
De få gangene jeg har hatt behov for support har jeg fått raskt svar, enten det er på telefon, mail, eller facebook.
Eneste jeg har å utsette er at laveste hastighet er noe dyr. 40/40 til 498 kunne fint vært 50 eller 100 kr billigere.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"TV signal er veldig dårlig"

Altibox TV signal er ubrukelig. Vi har endret fra canal-digital til altibox. TV funker ikke lenger, bilde står stille i 10 minutter, så funker det ett minutt før det stå stille igjen. Dårlig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke lovet hastighet og veldig ustabilt nett"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi gikk over til Altibox for snart 2 år siden og ble lovet superhastighet og stabilt nett selv med mange brukere. Vi har fra begynnelsen opplevd et forferdelig ustabilt nett. Vi har brukt flere tusener i utstyr for å prøve å bedre tilstanden uten hell pluss at vi har kjøpt alt ekstra utstyr som altibox tilbyr. Treg kundeservice via mail og lang ventetid på tlf. På chat er det bare standard svar å få. Anbefaler ikke å kaste mye penger for så lite. Vi har nå 300/300Mbs men når vi tester så ligger vi mellom 1- 70Mbs.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mye elendig"

Kundeservice: Hyggelig, men finner ikke ut av problemet mitt
Fart på fiber: Til tider bra.
Router: Helt elendig. Wi-Fi kobler totalt ut med jevne mellomrom.
Har aldri hatt dette problemet med Get da jeg hadde de før Altibox, selv om Get heller ikke var optimalt.
TV: Veldig bra. Nesten aldri problemer.
Sum: Må nok si opp avtalen og teste noe annet. Hater at nettet forsvinner og det er ufattelig irriterende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra kundeservice, men elendig hastighet"

Har pr idag 500/500 etter bytte til fiber. Men hastighetene er elendig til altibox og generel internett. Greit, huset har 3 etasjer og wifi kan ikke alltid være på topp. Men ble anbefalt Altibox wifi pluss, hjalp ingenting. Men kundeservice har generelt var bra, og tilgjengelig. Men har endel forbedringspotensial.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke hastigheten de lover lenger"

Altibox bredbånd er de siste årene blitt latterlig dårlig. Det er veldig ustabilt, på målinger hopper det fra 10mb til 180-190 på det beste, jeg betaler for 300/300. Ringer du kundeservice behandler de deg som at det er du som er problemet og ikke deres bredbånd.
Slik var det ikke for 4-5 år siden, da tok de deg seriøst, og hastigheten lå alltid 10-15mb over det du betalte for, dønn stabilt. I dag er det utrolig ustabilt, hastigheten hopper opp og ned, ikke bare på WiFi, men også på kablet nett. Har spurt dem om hvorfor det er slik, om Noden er overbelastet kanskje? Jeg ser stadig service bilen utenfor Noden, men nei det er ikke noen problemer hos dem, det ligger nok hos meg :/.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fantastisk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Å ha FTTH her på en små landsby i Lofoten (Stamsund) er bare utrolig. Helt stabil fra første dag.
En ting som pleier å være problematisk med kunder som kan ikke vet mye om datamaskiner er at 99% av problemene ikke er Internett eller router problemer. Problemene er 99% av tiden dårlig dekning på grunn av de valgte å ha router under TVen, nær til høyttalere, eller ved siden av noe andre ting med magneter eller strøm som er full av interferenser.

Endre router plassering eller få en ekstra tilgangspunkt (hvis huset dit er stor). Problemet løst. ;)

Christer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig og dyrt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Var relativt dyrt å installere (felles for hele eneboligfeltet 5000kr per husstand) og relativt stiv mnd. Pris på 900kr for den rimligste TV og bredbåndspakka 80/80.

Har hatt store problemer med Wifi og svært dårlig dekning, selv med en til en ruter for TV signaler detter Tv-en ut, eller lagger.

Ringt kundeservice utallige ganger som mener jeg har forstyrrelser som påvirker kvaliteten på wifi signaler, men her har jeg prøvd de fleste frekvenser og det var et ikke problem med Telenor ADSL Wifi før Altibox-møkket.

Styr unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Funker aldri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Alltids noe feil. Ringt kundeservice million ganger. Fikser det et par timer funker ikke mer. Ringer tilbake samme igjen og igjen. Til slutt sier dem har ingen garanti 5g nett. Ingen ting har fungert ordentlig 3-4 årene jeg har hatt dem. Værste leverandøren noensinne hatt.

Hellene R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes nettet er innmari treigt til tider og nettet detter ut. Vi har også kjøpt en del filmer og av og til er det ikke mulig å se på visse filmer. De virker ikke innimellom. Føler at vi har betalt innmari masse penger helt siden vi har fiber. Fakturaen i mai betalte vi litt for seint og Tafjord var snar med å koble av altiboxen. Vi betalte raskt fakturaen og de koblet på igjen. Nå fikk vi en ny faktura med oppsetningsgebyr på 500 kr. Synes dette var helt utrolig og angrer innmari at vi har gått over til altibox! Dårlig kundeservice og kun ute etter å tjene penger!

Ole M. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forholdsvis godt fornøyd"

Noe ustabilt, og nettet detter ut oftere enn jeg skulle ønske. Ellers ingenting å utsette. Kundeservicen er bra.

Harald R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Leveransen er utsatt, igjen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kan bli bedre på å holde avtalt tidspunkt for oppkobling. :( Snart seks måneder siden det skulle ha vært fiber her på adressen. Lite eller ingen informasjon når jeg ringer.

Christer K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Latterlig dårlig... Styr unna!!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Fikk besøk av selger:
De solgte meg 30/30 og da skulle det være 30/30 PÅ wifi gitt jeg hadde hardware som klarte dette (noe jeg har med GOD margin)

Fikk selvfølgelig ikke det jeg var lovet og lå på rundt 5-15mbit inn og ca 10-15 ut.
Klaget og fikk beskjed om at jeg ikke fikk bedre pga utstyret og så masse forstyrrelser (hadde ingen problemer når jeg hadde ADSL og wifi fra telenor i mange år) Men nå hadde visst forstyrrelsene kommet over natta. SELV om alt var slått av.

Så ringte det en selger til meg på mobilen og ville selge meg 75/75... Samtalen ble tatt opp... De LOVET meg 3 ganger iløpet av samtalen at 75/75 var null problem på wifi (gitt at jeg hadde bra nok hardware nok en gang) og ja det har jeg.

Magisk nok uten å bytte noe hardware fra hverken altibox eller fra meg selv så fikk jeg dobblet opp til nærmere 30/40 tallet.
(trodde ikke jeg kunne få mer pga hardware jeg)

Haha.

Svindlere.

Så siden har jeg nå hatt ett internett som koster meg svimlende 679kr PR mnd... Betaler for nå 100/100 og får ikke halvparten engang.
Og har laggspikes på 500-15400 og internett funker ikke på ett nivå som er bedre enn dailup modem og pentium 75 med 500kb ram


Og det beste av alt er når jeg nå klager så vil DE at JEG skal kjøpe en dyr router av de som skal fikse mine problemer.

Seriøst? Går det virkelig ann å bli dummere.. Tror de alle kundene deres er idioter eller? `
De svindler jo kundene sine og kommer unna med det.

Altibox har hatt masse problemer med kunder som klager... Både tapt saker hos forbrukerrådet, de har fått kjeft i media pga dette. At de nemlig selger en kunde 50/50 og når det kommer hjem så er det 20% av lovet hastighet som blir levert.

Også er det faenmæ frekke nok til å si at vi må legge opp KABLER rundt om i huset for å få lovet hastighet.
Hvem faen har kabler rundt om i huset i dag? INGEN...
Og hadde altibox vært ærlige når de selger så hadde jo INGEN kjøpt av de.

Fordi da måtte de sagt du må ha kabel eller kjøpe ekstrautstyr for å få lovet hastighet! Haha

Altibox er søppel.

Og jeg skal bytte så fort ett annet selskap kommer med noe bedre.

Vangsviking
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fantastisk!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Man betaler for det man vil ha. Telefon? Greit. TV? Greit. Fiber? JA!

Noen syntes de er dyre. Men man må jo betale litt ekstra for kvalitet! 😃 Kjempe god erfaring med Altibox.

Jetlir K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok"

Kanskje er jeg overkresen, men opplever at nettverk går utrolig tregt til tider (heldigvis sjeldent) Er ingen andre som er koblet opp mot nettverket mitt da jeg har overvåkning av hvem som er koblet til ruter (NighthawkX4 R7500). Stort sett greit med fine hastigheter når det går bra. Enkelte ganger har nettet nesten vært helt borte med få KB/s i opplevd hastighet. Har ringt inn angående dette tidligere da jeg mistenker det kan være overbelastning på bruk i mitt område. Men ikke fått bekreftelse på dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kjempefornøyd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kjemperaskt nett, alltid. Veldig få tilfeller hvor det er problemer og de gangene vi har hatt problemer har det løst seg raskt. Har både tv og fibernett fra Altibox, noe vi er veldig fornøyd med. Kundeservice er kjempehyggelige og behjelpelige. De gangene vi har hatt problemer med ting har vi fått nyere og bedre produkter gratis tilsendt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"DYRT!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Altibox har noen svinedyre avtaler på bredbånd. Og de starter med hastighet fra 40 istedenfor 20 eller 30 og ha et rimeligere alternativ!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fantastisk kundeservice, dyrt tilbud på tv kanaler og dekodere"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har bare fibernett.
Den har vært som regel meget stabil, og de to gangene har trøblet litt (i helgene, selvfølgelig) Har jeg fått fantastisk support fra kundeservice.
Veldig hyggelige og kundevennlige.

Søk Bytt.no