Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

20 verifiserte omtaler
2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
2
av 11 innen
bredbåndsleverandør
55%
anbefaler
Altibox Bredbånd
Filtrer omtaler
6
2
3
1
8
Sorter omtaler etter
Viser av 20 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fantastisk"

Å ha FTTH her på en små landsby i Lofoten (Stamsund) er bare utrolig. Helt stabil fra første dag.
En ting som pleier å være problematisk med kunder som kan ikke vet mye om datamaskiner er at 99% av problemene ikke er Internett eller router problemer. Problemene er 99% av tiden dårlig dekning på grunn av de valgte å ha router under TVen, nær til høyttalere, eller ved siden av noe andre ting med magneter eller strøm som er full av interferenser.

Endre router plassering eller få en ekstra tilgangspunkt (hvis huset dit er stor). Problemet løst. ;)

Christer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig og dyrt"

Var relativt dyrt å installere (felles for hele eneboligfeltet 5000kr per husstand) og relativt stiv mnd. Pris på 900kr for den rimligste TV og bredbåndspakka 80/80.

Har hatt store problemer med Wifi og svært dårlig dekning, selv med en til en ruter for TV signaler detter Tv-en ut, eller lagger.

Ringt kundeservice utallige ganger som mener jeg har forstyrrelser som påvirker kvaliteten på wifi signaler, men her har jeg prøvd de fleste frekvenser og det var et ikke problem med Telenor ADSL Wifi før Altibox-møkket.

Styr unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Funker aldri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alltids noe feil. Ringt kundeservice million ganger. Fikser det et par timer funker ikke mer. Ringer tilbake samme igjen og igjen. Til slutt sier dem har ingen garanti 5g nett. Ingen ting har fungert ordentlig 3-4 årene jeg har hatt dem. Værste leverandøren noensinne hatt.

Hellene R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes nettet er innmari treigt til tider og nettet detter ut. Vi har også kjøpt en del filmer og av og til er det ikke mulig å se på visse filmer. De virker ikke innimellom. Føler at vi har betalt innmari masse penger helt siden vi har fiber. Fakturaen i mai betalte vi litt for seint og Tafjord var snar med å koble av altiboxen. Vi betalte raskt fakturaen og de koblet på igjen. Nå fikk vi en ny faktura med oppsetningsgebyr på 500 kr. Synes dette var helt utrolig og angrer innmari at vi har gått over til altibox! Dårlig kundeservice og kun ute etter å tjene penger!

Ole M. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forholdsvis godt fornøyd"

Noe ustabilt, og nettet detter ut oftere enn jeg skulle ønske. Ellers ingenting å utsette. Kundeservicen er bra.

Harald R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Leveransen er utsatt, igjen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kan bli bedre på å holde avtalt tidspunkt for oppkobling. :( Snart seks måneder siden det skulle ha vært fiber her på adressen. Lite eller ingen informasjon når jeg ringer.

Christer K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Latterlig dårlig... Styr unna!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk besøk av selger:
De solgte meg 30/30 og da skulle det være 30/30 PÅ wifi gitt jeg hadde hardware som klarte dette (noe jeg har med GOD margin)

Fikk selvfølgelig ikke det jeg var lovet og lå på rundt 5-15mbit inn og ca 10-15 ut.
Klaget og fikk beskjed om at jeg ikke fikk bedre pga utstyret og så masse forstyrrelser (hadde ingen problemer når jeg hadde ADSL og wifi fra telenor i mange år) Men nå hadde visst forstyrrelsene kommet over natta. SELV om alt var slått av.

Så ringte det en selger til meg på mobilen og ville selge meg 75/75... Samtalen ble tatt opp... De LOVET meg 3 ganger iløpet av samtalen at 75/75 var null problem på wifi (gitt at jeg hadde bra nok hardware nok en gang) og ja det har jeg.

Magisk nok uten å bytte noe hardware fra hverken altibox eller fra meg selv så fikk jeg dobblet opp til nærmere 30/40 tallet.
(trodde ikke jeg kunne få mer pga hardware jeg)

Haha.

Svindlere.

Så siden har jeg nå hatt ett internett som koster meg svimlende 679kr PR mnd... Betaler for nå 100/100 og får ikke halvparten engang.
Og har laggspikes på 500-15400 og internett funker ikke på ett nivå som er bedre enn dailup modem og pentium 75 med 500kb ram


Og det beste av alt er når jeg nå klager så vil DE at JEG skal kjøpe en dyr router av de som skal fikse mine problemer.

Seriøst? Går det virkelig ann å bli dummere.. Tror de alle kundene deres er idioter eller? `
De svindler jo kundene sine og kommer unna med det.

Altibox har hatt masse problemer med kunder som klager... Både tapt saker hos forbrukerrådet, de har fått kjeft i media pga dette. At de nemlig selger en kunde 50/50 og når det kommer hjem så er det 20% av lovet hastighet som blir levert.

Også er det faenmæ frekke nok til å si at vi må legge opp KABLER rundt om i huset for å få lovet hastighet.
Hvem faen har kabler rundt om i huset i dag? INGEN...
Og hadde altibox vært ærlige når de selger så hadde jo INGEN kjøpt av de.

Fordi da måtte de sagt du må ha kabel eller kjøpe ekstrautstyr for å få lovet hastighet! Haha

Altibox er søppel.

Og jeg skal bytte så fort ett annet selskap kommer med noe bedre.

Vangsviking
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fantastisk!"

Man betaler for det man vil ha. Telefon? Greit. TV? Greit. Fiber? JA!

Noen syntes de er dyre. Men man må jo betale litt ekstra for kvalitet! 😃 Kjempe god erfaring med Altibox.

Jetlir K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok"

Kanskje er jeg overkresen, men opplever at nettverk går utrolig tregt til tider (heldigvis sjeldent) Er ingen andre som er koblet opp mot nettverket mitt da jeg har overvåkning av hvem som er koblet til ruter (NighthawkX4 R7500). Stort sett greit med fine hastigheter når det går bra. Enkelte ganger har nettet nesten vært helt borte med få KB/s i opplevd hastighet. Har ringt inn angående dette tidligere da jeg mistenker det kan være overbelastning på bruk i mitt område. Men ikke fått bekreftelse på dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kjempefornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kjemperaskt nett, alltid. Veldig få tilfeller hvor det er problemer og de gangene vi har hatt problemer har det løst seg raskt. Har både tv og fibernett fra Altibox, noe vi er veldig fornøyd med. Kundeservice er kjempehyggelige og behjelpelige. De gangene vi har hatt problemer med ting har vi fått nyere og bedre produkter gratis tilsendt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"DYRT!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Altibox har noen svinedyre avtaler på bredbånd. Og de starter med hastighet fra 40 istedenfor 20 eller 30 og ha et rimeligere alternativ!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fantastisk kundeservice, dyrt tilbud på tv kanaler og dekodere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har bare fibernett.
Den har vært som regel meget stabil, og de to gangene har trøblet litt (i helgene, selvfølgelig) Har jeg fått fantastisk support fra kundeservice.
Veldig hyggelige og kundevennlige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra fart med 'ubegrenset mulighet'"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hjemmesentralen og fiberboksen tar mye plass. Farten er bra og stabil (måler jevnlig). Ping ligger på 4-6 ms.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Fantastisk!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Altibox har gode produkter, supre tjenester både hva hastighet og stabilitet gjelder, og ikke minst en fantastisk kundesupport! Her har vi et selskap som vet å verdsette sine kunder!
Eneste minuset er at mitt sameie ikke har Altibox i dag :-(.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Omtale om bredbandshastighet ...."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde bra bredband til en figur ringte og spurte om jeg var intressert i å oppgradere bredbåndboxen. Jeg var fornøyd med det som var og svarte nei. Rett etter opplevde jeg att internettlinja ble mye tregere, og dårligere for alle i huset. Lukter litt "sabotasje", litt demping av hastighet for å få meg til å kjøpe det nye, dyrere produktet deres.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kunne ha vært bedre"

Noen ganger er det noe spesielt, som den likesom går i stå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Amazing!"

Har endelig nett og tv som faktisk fungerer! Hadde CD før og det funka ikke.

Anders S. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Søppel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Grei kundeservice, dårlig hastighet i forhold til man betaler, styr unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig signal"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg laster ned en liten fil kobler internettet ut og inn

IKKE KJØP FIBER.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"En del problemer"

Super kundeservice, men dårlige Internett bokser.

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no