Meny

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Altibox Bredbånd
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
73
av 81 innen
bredbåndsleverandør
25%
anbefaler
Altibox Bredbånd
Filtrer omtaler
39
8
18
48
123
Sorter omtaler etter
Viser av 236 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice."

Altibox oppdaterte router og sperret for muligheten til å endre innstillinger og f. eks. legge til et gjestenett. Nett er i korte perioder nede.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kunde behandling"

ber meg betale gjennåpningsgebyr uten at det har blitt stengt. kverulerer på at jeg har feil, selvom jeg sitter med fakturaene og dokumentasjon på at det er ikke er riktig. Skuffende prøve tjene penger på de som sliter fra før av økonimisk, ogskal passe på at alle jeg kjenner etc skal få vite om den dårlige kundeservicen.

Mateus S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Verste kundeservice noensinne"

Jeg har nå ventet 10 uker på å få en montør til å installere hjemmesentral. Det er allerede lagt fiber til naboleilighet så dette har ingenting med nedgraving å gjøre. Jeg har bestilt altibox 1 måned før jeg flyttet inn slik at jeg kunne jobbet hjemme, men pga. det fortsatt ikke er noe internet må jeg kjøre 74km t/r til kontor. Kan heller ikke si opp avtalen fordi det kommer et gebyr på 9000 kr. I følge altibox kan jeg vente opptil 9 måneder. Nabo klager samtidig på at internet er ustabilt og han måtte ringe support flere ganger på å få internett tilbake. Styr unna!

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Tor A. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service og dårlig hastighet"

Har betalt for 300/300 men får 15/10. De nekter å gjøre noe. De sier at det er kun med kanel de garanterer hadtigheten. Hvem har kabel på en iPad? Latterlig dårlig service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"svindyrt for lav hastighet"

nesten 1000kr for 150mbps.... kan ikke velge lavere hastighet men må betale minst 749kr....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Norges beste internett"

Har hatt GET/Telia og de er ubrukelig hvis du gamer uten kundeservice og varierende dekning, kundeservice var stengt hele helgen, chattet da men en EKTE person hos altibox kl 12 på kvelden og avtalte tid får å installere fiber.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Super hastighet"

Får det du betaler for. Ikke hatt en eneste dag nede. God kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Monopolistisk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Må bruke Google nest som mesh, hvis ikke, så får en ikke bruke strømmetjenestene en har BETALT for. Skikkelig ugreit.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd, men dyrt"

Synes det er for dyrt med tv og Internett. Prøver å finne et bedre tilbud.

Drammen94
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Høy pris - elendig kvalitet på både tjenester og kundeservice."
3 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig dårlige signaler fra routeren, eneste som fungerer uten opphold er kablet tilkobling til TV. Ustabilt nett som gjør at enhetene som er koblet til trådløst detter ut og må kobles til på nytt. Prøvd Mesh-nettverk som fungerte i en kort periode, men enhetene fortsatte å dette ut. Beskjed fra kundeservice hver gang jeg tok kontakt: - Restart routeren eller reset routeren.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke som forventet"

500/500 er i praksis 150/160. Til tross for relevant råd fra Kundeservice får man ikke bedre hastighet. Til slutt får man inntrykk av det er såå mange forutsetninger som skal fungere på eget utstyr, at det er eget utstyr det er noe galt med. Og hvis en tekniker fra dem skal komme å måle hastigheten med spesialutstyr (hvorfor trenger dem det?), må det påregnes å betale for dette selv, dersom feilen ikke ligger hos Altibox. Burde ikke Altibox levert dokumentasjon på at de leverer det man betaler for først???

Karl R. D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Du får langt fra hva du betaler for. Til og med kablet tv lagger på ett 500/500 abn. Hos kunde service får du bare arrogante jyplinger med standard svar om hva du som kunde forplikter deg til å overholde. Ligg unna og spar deg for masse bryderi!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Misbruker sin posisjon som monopolhavere"
5 syns denne omtalen er nyttig

Først og fremst vil jeg si at oppfølgingen fra kunderådgiverne deres når man tar kontakt som eksisterende kunde som trenger hjelp når det oppstår feil/problemer i all hovedsak er god. Det er ikke det dette handler om. Det dette handler om er at de på det groveste misbruker sin posisjon som det som i praksis er å inneha monopol på bredbånd flere steder i landet. Som andre her tidligere har beskrevet: De hever stadig prisen og rettferdiggjør dette med å heve minstehastigheten det er mulig å bestille. Minstehastigheten er nå langt over det en vanlig familie egentlig har bruk for. Vi skal nå flytte inn i nytt hus der det akkurat er lagt fiber og de gjør alt de kan for å pushe en dyrere internett og TV-pakke til tross for at vi sier vi kun har bruk for internett. "Kunderådgiveren" (les: Selgeren) ljuger til og med og forsøker å lure meg til å tro at internett og TV blir billigere enn bare internett. De "truer" også med at etableringsgebyr på internett og TV koster 1990,-, mens etableringsgebyr på bare internett "kan hende" blir kostende 3990,-. Det er helt utrolig at det er lov å holde på slik som Viken fiber gjør. Konkurransetilsynet og Forbrukertilsynet bør i aller høyeste grad ta en titt på praksisen til Viken fiber.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mangler tv2"

Jeg syntes å betale noe dyrt for 150-150 linje, da jeg kuttet ut kanalpakken når tv2 ikke lengre var tilgjengelig.

Mona I. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mye surr, dyrt og skyhøyt gjenåpningsgebyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mye sitt, dyrt og skyhøye åpningsgebyr pluss meget varierende høflighet på kundeveiledere

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Margareth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Svært rotete menyoppsett"

Svært rotete menyoppsett.altfor mye info å rot på skjermen samtidig.veldig tungvint å klikke frem og tilbake.har gitt opp.totalt ubrukelig.savner enkelt systematisk oppsett.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig !"
1 syns denne omtalen er nyttig

jeg har hat Altibox tv og internett i 10 år, nå drog jeg ut stikkontakten på dekoder for med problemer i 10 år og når TV 2 røyk så røyk og dekoderen. Nå er det dukket opp et nytt problem og det er trådløst internett. Jeg betaler for 500-500 men på trådløst får jeg opp 60-30 og når jeg vandrer 5 meter og ut på terassen så detter alt ut. De er arrogante som faen og sier at slik er det på trådløst. Dette kan ikke stemme at man mister 450 mb i hastighet begge veier på trådløst !

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rotete"

Fra første dag har vi hatt problem med faktura med feil adresse, skulle tro det var enkelt å løse... Men nei,... er så lei nå at vi vil bytte leverandør kun pga dette...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"

Ustabilt nett. Tv fungerer ikke trådløst som lovet. Tv 2 er borte. Tross 2 annbefalte forsterkere til nettet, hjelper det ikke. Altibox ringer aldri tilbake når du forteller om problemer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"150/150 er bare bløff!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har abonnement på fiber 150/150Mbt/s, men det er bare ren løgn. Hastigheten er gjevn på 77/78 hver gang jeg tar målingen. Den var aldri høyre enn det. Prisen har steg nesten dobbelt, siden jeg har byttet til Altibox, da var prisen på kr. 459. Men det er ingen andre bemerkelige forandringer på levering av tjenesten enn det som står i regningen. Man betaler bare for tall. ikke for tjenesten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Monopol og høy pris"
5 syns denne omtalen er nyttig

Lokket med lav pris når Telenor skrudde av kobbernettet. Har nå etter gjentatte prisstigninger en internettutgift på det dobbelte av hva vi hadde med Telefon, som leverte omtrent samme hastighet på det tidspunktet. Minste pakke er nå 4 ganger mer enn vi har behov for...

Bjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og elendig!! Faller ut i eninga."
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt håpløst nett! Det faller ut i ett sett. Nå sist fikk jeg ikke sett innspurten i CL-finalen mellom L.pool og Real M.!!

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt og unødvendig høy hastighet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Minste pakke ble plutselig 10X av hva den var og prisen gikk opp. Dårlig eller altfor dyr tv pakke, og ikke tv2. Får ikke brukt mine egne abbonoment på div strømme tjenester, må tegne bla HBO og/eller Prime igjennom Altibox. Bra med endel gratis strømming da!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dyrt, treg nett ofte"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ikke fornøyd. Det er både dyrt og tregt ofte, tross mellom- rask hastighet. Håper kan bytte til billigere selskap snart. Det er blitt dyrere fra en liten stund siden også!🤔🤨

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice både ved dårlig nett og bortfall"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har flere ganger klaget på dårlig nett og fått da bare til svar at de ikke kan garantere for det trådløse nettverket pga forstyrrelser rundt. Ingen som sa det når de skulle ha oss inn som kunde. Tekniker kom hjem da vi hadde vært uten nett hjemme ca et døgn, krevde kompensasjon da jeg måtte betale for ekstra mobildata, noe jeg mener altibox bør dekke, fikk bare frekke svar tilbake.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR