Meny

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
79
av 85 innen
bredbåndsleverandør
28%
anbefaler
Altibox Bredbånd
Filtrer omtaler
24
7
9
26
74
Sorter omtaler etter
Viser av 140 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Surfboard
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hastighet 100/100. 2m fra ruter. Likevel ræva"

Se tittel. Er ikke verre enn at hastigheten er langt fra forventningene iftar ruteren er 2m unna reciever. Kan ikke spille av en Netflix-serie uten at den loader masse og har dårlig kvalitet.

Ingeborg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kjempedårlig kundeservice, elendig fiber."

Har hatt problemer med fibernettet mitt lenge, har 80/80, og kan ikke streame en film og lese vg på tlf samtidig. Jeg har klaget på dette mange ganger og de prøver med oppdatering og reset av modem uten at det blir noe bedring og skylder på ting som kan forstyrre, men modemet står fritt og uten noe i veien. kundeservice avbryter meg når jeg prøver å forklare problemet og er direkte ufin og nedlatende i talemåten. Anebfaler ingen å benytte seg av deres tjenester.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
"Best!!"

Aldri hatt et eneste problem!! Aner ikke hvordan kundeservice er! Har aldri hatt behov for å ringe dem! Prøvde Get i en periode......huttetu!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Monopolet gør som forventet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fuldstendig udueligt, men der findes ingen alternativer i Stavanger. Har ca. 500kb - 3mb i gennemsnitt, og perioder hvor det går helt dødt. Har boet i bananrepubliker tidligere, men de havde bedre internet en hvad der bliver tilbudt her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Stadig dårligere nett, selgere ringer hele tiden og skal selge oppgraderinger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettet var bra for noen år siden. Nå er det dårligere og dårligere dekning og hastighet med hyppige brudd. I stedet for å gjøre noe med problemene, ringer selgere fra et innleid selskap ofte og maser om nye "kostnadsfrie" oppdateringer som det viser seg koster masse penger. De tre fire gangene vi har skiftet tv/bredbåndboks har ingenting bedret seg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna dette selskapet!!! De har en kundeservice som står til stryk. De er positive til du har tegnet avtale, men derfra er det tragisk. Vurderer du å tegne avtale med Altibox, så les alt med liten skrift i kontrakten. Vi opplevde plutselig at det gikk en ny ledning fra boksen som Altibox hadde på vår yttervegg. Ledningen gikk langs bordkledningen og over til naboen - dette uten at vi var forespurt. Da vi klagde på dette viste selskapet til avtalen vi hadde signert. Der sto det visstnok, etter Altibox sin tolkning, at de kunne bruke vår boks som utgangspunkt til flere husstander om Altibox ønsket dette/ så det formålstjenlig. Dette gjaldt visstnok også for alltid, også om vi avsluttet vårt kundeforhold til Altibox. Dette medfører blant annet for vår del at når vi nå skal skifte bordkledning, så må vi forestå utgifter knyttet til å få lagt om ledningen langs vår yttervegg og over til naboen. Videre opplevde vi i vinter at vi mistet alt av nett- og TV-signaler i fem dager. Dette grunnet feil lenger ned i gata - feil som tilbyder (Altibox) hadde skyld i. I denne perioden måtte vi bruke mobiler som wifi- punkt i hjemmet. Vanlig internettbruk, kombinert med noe streaming for å se TV, medførte påfyll på en par hundre kroner på telefonabonnementet etter hvert som grensen på datatrafikk var brukt opp. Det vi forventet å få kompensert, var fratrekk på faktura for de fem dagene vi hadde vært uten fiber. Det føltes urimelig å betale for en vare i de fem dagene man ikke har fått varen levert. Men også i dette tilfellet utviste Altibox en utrolig arroganse. Vi måtte pent betale også for de fem dagene vi hadde vært uten fiber. Konklusjonen er at Altibox er et selskap vi sterkt fraråder å binde seg til. Så snart Telenor eller andre tilbydere er på plass i vårt område, vil vi for vår del avslutte vårt forhold til Altibox.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyr Internett, dårlig TV løsning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettet de leverer er stabilt og bra, men prisene er hårreisende og øker stadig. TV løsningen deres er ikke bra på noen måte og bør unngås for en hver pris

Karstein T
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig fart"
5 syns denne omtalen er nyttig

Skal ha 500/500, får 150 med kabel og 40 på wifi. Dette er ikke godt nokk så jeg må se på andre leverandører. Min svoger har 500/500 fra Telenor og når jeg måler ute i hagen på tlf viser den 200.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Selger men leverer ikke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skrev under kontrakt på installasjon av fiber for to år siden, siden har jeg ikke hørt et pip. Fikk til slutt tak i noen som forklarte at de hadde glemt å si fra ta de ikke skulle bygge ut likevel... Har selv forsøkt å få tak i dem på email, webskjema og telefon. For dårlig kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Dyrt, øker pris og produkt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt, øker pris og produkt (Tvangs oppgradering fra 40/40-100/100). Ingen andre leverandører i område.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Gjennom lang tid så kobler nettet helt plutselig ut cirka en gang per time i mellom 10-15 sekunder, og hvis man har en fast tilkobling så vil denne brytes, som for eksempel ved online-spilling. Det er også over lengre perioder veldig dårlig nett og selv om vi har sånn ca. 350/350 mb og jeg kan sitte rett ved boksen, så må jeg heller bruke 4G for å se på YouTube. I tillegg så er kundeservice helt ubrukelig på å løse slike problemer. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Var relativt fornøyd helt til de satte opp prisen på TV-delen med 189 kroner måneden over natt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Monopolist som minner mer og mer om Canal Digital, det vil si totalt ubrukelig. Hadde jeg hatt et annet alternativ hadde jeg byttet tvert.

Børge F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har betalt for 500/500 linje hos altibox. Men aldri målt mere en 50/50"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har betalt for 500 500 linje hos altibox. Men aldri målt mere en 50 50, gjort alt fra bytter routere og sjekket flere pc. Men når vi krevde teknikker advarer de at hvis ingen ting er galt må vi betale. 2 dager etter vi bestiller teknikker måler vi 500/500. For første gang siden kjøp i 2019.. drit og dra, Altibox svindler folk. Styr unna.

Kolbjørn K. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Alltid fått det jeg har betalt for. Merkelig kritikk."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært Altibox-kunde på 3 ulike adresser. Jeg har aldri opplevd å få lavere båndbredde enn jeg har betalt for. Altibox er mye mer stabilt enn alle andre leverandører jeg har prøvd. Får nå 200 megabit opp/ned. Mens jeg skriver nå, laster Dropbox ned med 200 megabit. Min opplevelse av Altibox er at det er stabilt og gir det du betaler for. Kundeservice er også bra- de svarer med en gang på chat og fikser det du spør om. Jeg må si at jeg undrer meg over den lave skåren de har her. Er det mulig at de som klager ikke har satt opp eget utstyr rett?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Betaler for fiber, uten å ha fiber inn til huset"
1 syns denne omtalen er nyttig

Abonnementet har 12 måneders bindingstid og de selger gladelig til alt og alle, selv om de ikke kan levere. Betaler for 100/100 fikk 16 i hastighet. Samt det at de er dyre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dette er ikke akseptabelt..."
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt problemer med nettet alt for lenge nå. Vi har prøvd alt vi kan for å få hjelp, men kundeservicen er ikke til noe hjelp. Vi betaler for 500 mbps men jeg ligger på 11 på min pc. Etter en lang uke så fikk vi en ny boks som skulle gjøre nettet bra igjen. Men det ble ingen forskjell. Så jeg anbefaler ikke altibox hvis du ikke er over 80 år, og ikke bruker Internett.

Nadmir C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil wifi og dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Min erfaring gjennom 10 år. Dårlig kundeservice. Wifi faller ut. Ikke den hastigheten jeg betaler for. Prisen er høy i forhold hva du får.

Frustrert-Person
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett, leverer ikke det dem lover, dyrt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi deler nett i huset, men underetasjen har så ustabilt nett at det er poengløst å prøve å bruke nettet. Selv med mesh løsninger og andre innretninger så er det fortsatt ustabilt. Bruker ulike speedtester og senderlokasjoner for å måle hver dag, og det er ingenting som ligner på 500/500 her...i kjellerleilighet er det kanskje 0-13mb, stort sett mellom 1-3mb og pingen varier mellom 4-1000 utallige ganger dagen men ligger stort sett på 50-200 på en normal dag(noe som er dårlig). Prisen er meget høy, selv med stabilt nett, og med tanke på kvaliteten vi får så er den skammelig høy.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer altfor dårlig, til en altfor høy pris."
3 syns denne omtalen er nyttig

Har de siste årene blitt flyttet oppover produktene deres, ettersom de har fjernet de jeg har hatt. De har først tatt bort 40/40 alternativet, når tar de 80/80 alternativet. prisen har gått opp med over 150 kr pr mnd, på at produktet ikke finnes lengre!! Nå har jeg 80, men får ikke levert mer en 30-50 ut på mitt trådløse, giga bit nett, 1 meter fra ruteren. Er utrolig dyrt, og altfor dårlig!! Jeg har ikke mulighet til å bytte, grunnet dette urettferdige monopolet fiber leverandører innehar! Hvis det hadde vært en mulighet, hadde jeg byttet på dagen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og dårlig bredbånd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til fiber for å få hurtig bredbånd, men det har aldri fungert. Har kjøpt ny ruter to ganger uten at det gav noe forbedring. Veldig ustabilt nett som stadig faller ut. Hat byttet til 100 Mbps, men det hjalp ikke noe. Veldig skuffende og dårlig kundeservice

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"DÅRLIG"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra: Rask hjelp hos hundeservice og mulighet for e-faktura. Dårlig: Fibernett som virker 50% av tiden og virker veldig dårlig generelt. Setter opp prisen uten å si ifra. Lenger bindingstid enn de oppgir. Anbefales ikke.

Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Useless selger, useless nettverk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger: "Det fungerer kjempe raskt i både kjeller og i 2 etasje," Installerte nettverket å det var rævva både oppe og nede, helt ok- i midt-etasjen der ruteren står, men når selger sier det skal fungere å det ikke gjør det så gjenstår det bare å avbestille, å anbefale alle andre å ikke drite seg ut på samme måte. Selgerne gjør alt for å selge, driter i hva de sier...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårligere etter "oppgradering" til ny boks"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter at jeg fikk den nye boksen så er det blitt elendig. Streaming av filmer kan jeg bare glemme. Det fryser og det kommer opp et "hjul" som bare sviver stadig vekk. Elendige greier. Oppgraderte så til 500MB og bruker 5G og Cat & kabel. Får bare 200MB og det fryser like mye. Elendige greier.

Lchristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Stabilt nett, men du verden så dyrt.."

Nettet er stabilt. Betaler for 500/500 og får det. Koster noen kroner mer med tv, så kan like så godt ta med det, så kan man velge bla HBO. Men, per dags dato så er de jo 2-3 ganger dyrere enn Homenett. Når Homenett graver de siste 100 m som trengs for at jeg kan kople meg til de, da bytter jeg. Altibox har fått tilbudet om å tilby lik pris som Homenet, men takket nei. Da vil de heller ikke ha meg når homenet begynner å levere..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Prisen går opp hvert år!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Prisen har gått opp hvert år.. 4 år siden jeg har gått over tid dem.. 450 kr var prisen nå er den 630 neste år forventer jeg 750 tror det er på tide å gå over til Get.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR