Meny

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
79
av 85 innen
bredbåndsleverandør
27%
anbefaler
Altibox Bredbånd
Filtrer omtaler
25
7
10
29
81
Sorter omtaler etter
Viser av 152 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Veldig fornøyd"

Har vært kunde siden 2014, og aldri hatt noen problemer. Har tidligere vært kunde i Get og i Canal Digital, og opplevde problemer der med ustabilt nett, og lavere enn forventet hastighet. Det har aldri skjedd etter mer en seks år hos Altibox. Jeg ble sjokkert da jeg så det dårlige snittet på bedømmelsene de har fått her. Det viser hvordan det stort sett er misfornøyde kunder som legger igjen bedømmelser, mens de som er fornøyd ikke har noe behov for å oppsøke disse sidene. Jeg har vært kunde i alle de største selskapene, og Altibox er den som for meg har gitt den klart beste opplevelsen.

Filippo C
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Stabilt men dyrt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke mye å klage på fiber i seg selv, den er ganske stabilt men de oppgradere til høyere hastighet uten at jeg har bedt for det og øker prisen med mer en 15% vart år. Fortsetter de slik skal jeg se meg på noe annet.

Jostein N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"De har monopol, og skrur opp prisen"
3 syns denne omtalen er nyttig

De har monopol og skrur opp prisen. Og de skrur opp hastigheten til noen som ikke trengs i ett privat hjem.

Rolf H. H
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tregt nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter oppgradering fra Altibox har det bare vært problemer med hastigheten på nettet. Spesielt ved bruk av Appletv.

Aase E. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få hjelp!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter 3 timers "hjelp" fungerer fremdeles ikke min tv. Jeg ønsker å bytte ut "Alt i boks Bredbånd", Verre enn dette kan det ikke bli.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ingenting fungerer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra Get til Altibox. Fra 01.09.2020 så har vi begynt å bruke 4G nett i husholdningen. Vi gikk fra 100% dekning med ustabil nett til 10% dekning med perfekt nett. Hadde vært kjekt å vite at vi trengte 3 ekstra Google Nest helt fra begynnelsen av slik at vi slapp å bruke opp 4G nettet. Montøren glemte å ta med TV-dekoderen. Vi hadde vel aldri fått den med mindre jeg tok kontakt med personen som solgte oss "tilbudet". Fikk den dagen derpå (03.09.2020), men den vil jo selvfølgelig ikke kobles til siden nettet rekker ikke til TVen i stuen. Dermed blir det verken nett eller TV fra Altibox før en stund da. Nimbus Direct solgte oss Altibox-tilbudet. Ringte dem ang. tilkoblingsproblem, men han tok ikke telefonen. Han sendte derimot et tilbud til meg et par minutter etterpå som skulle sendes til en annen. Så han ignorerte rett og slett telefonen og var opptatt med sitt neste salg. Han svarte heldigvis på mail, men måtte gjennom sjefen sin først, så her ble en dag til sløst bort, og vi betaler enda mer for 4G på mobilen. Jeg kan dermed ikke skylde på Altibox enda siden tjenestene deres er enda ikke prøvd ut. Nimbus Direct derimot bryr seg bare om salg, ignorerer kunder og bryr seg bare om sitt beste. Forstår ikke hvorfor du har en telefon når du ikke tar den fra kunden? Nimbus Direct må vel tåle konsekvensen fra en småhissig kunde når vi har måttet bruke 4G nett 3+ dager samt montøren som glemte TV-dekoderen som hadde bare vært borte hvis vi ikke sa ifra. Konklusjon: Altibox: Usikker hvordan tjenesten fungerer siden vi har enda ikke klart å prøvd det ut skikkelig i løpet av 3 dager. Nimbus Direct: Dårlig kundeservice, ignorerer kunder etter salg, "glemmer" produkter og m.m. Hvis det er noen har kontakt info til Nimbus Direct si ifra her så skal jeg sende en klage til dem også.

Ubetydlig
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"STYR UNNA"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forferdlig nettleverandør, bytt nettverk med en gang! Nettverket kræsjer flere ganger i året, dårlig tilkobling, dårlig hastighet. Har hatt en helt forferdlig brukeropplevelse med denne nettverksleverandøren. STYR UNNA

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Service på utstyr dekorere og fjernkontroller er 0 heltfraverende."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har har hatt altibox bare4 mnd men allerede hatt problem med fjernkontoller2 ganger og dekokoder en gan Nte Steinkjer er min leverandør.rigte sevic telefon torsdadkveld fikk svar etter 1 time og 40min snaket med en mann og trodde problemet var løst varte i6 min. Ringte igjenn traff en ny mann som viste seg å vere helt blank all hans råd resulterte i at alt kollapset .endte med at han ble flygsint å la på røret, ventet til fredag tok dekoder og FJ kontroll med til Nte men fikk ikke snakke mente måtte ringe servcnomret utenfra.fikk i nytt utstyr det måtte sendes inn å testes.så å bestille nytt fra hovedlager ville ta flere dager. Da ble jei miltsakt frustrert å sa jeg ville snakke med overordnet vorpå vedkommende tok med telefon med seg på åpen linje inn til sin sjef med disse ord, jeg har en utidig kunde på tråden her hva gjør jeg, svaret bruk ikke tid på slike legg på , å var den servicen takk til Steinkjer Nte for en hyggelig start på kundeforoldet til kr1199 PR måned. Hilsen Odd p tvilsom på varigheten vår kundeforhold fikk ikke nytt utstyr der nei.gjelder dekoder med tilbehør

Lyseerustabilt4ever
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt."
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Svært ustabilt. Ruteren deres er også dritt. Dyrt er det også. Går over til get asap. Styr unna!

Kenneth G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna driter i kundene bare de får pengene"
3 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde i 3 år å få hjelp med tregt Internett fra dem uten å få hjelp. De er ikke interessert i å hjelpe kunder i det hele tatt bare ute etter pengene dine. Bryr seg ikke om du får det du betaler for så lenge du betaler og betaler du ikke sender de det til inkasso og stenger abonnementet selv om man er i dialog med dem om at man ikke vil betale før de leverer det man skal betale for. Skremmende behandling av kundene. Den eneste anbefalingen jeg kan gi angående dette firma er styr langt unne disse kjeltringene🤬

Surfboard
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hastighet 100/100. 2m fra ruter. Likevel ræva"
2 syns denne omtalen er nyttig

Se tittel. Er ikke verre enn at hastigheten er langt fra forventningene iftar ruteren er 2m unna reciever. Kan ikke spille av en Netflix-serie uten at den loader masse og har dårlig kvalitet.

Ingeborg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kjempedårlig kundeservice, elendig fiber."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt problemer med fibernettet mitt lenge, har 80/80, og kan ikke streame en film og lese vg på tlf samtidig. Jeg har klaget på dette mange ganger og de prøver med oppdatering og reset av modem uten at det blir noe bedring og skylder på ting som kan forstyrre, men modemet står fritt og uten noe i veien. kundeservice avbryter meg når jeg prøver å forklare problemet og er direkte ufin og nedlatende i talemåten. Anebfaler ingen å benytte seg av deres tjenester.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
"Best!!"

Aldri hatt et eneste problem!! Aner ikke hvordan kundeservice er! Har aldri hatt behov for å ringe dem! Prøvde Get i en periode......huttetu!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Monopolet gør som forventet"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fuldstendig udueligt, men der findes ingen alternativer i Stavanger. Har ca. 500kb - 3mb i gennemsnitt, og perioder hvor det går helt dødt. Har boet i bananrepubliker tidligere, men de havde bedre internet en hvad der bliver tilbudt her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Stadig dårligere nett, selgere ringer hele tiden og skal selge oppgraderinger"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nettet var bra for noen år siden. Nå er det dårligere og dårligere dekning og hastighet med hyppige brudd. I stedet for å gjøre noe med problemene, ringer selgere fra et innleid selskap ofte og maser om nye "kostnadsfrie" oppdateringer som det viser seg koster masse penger. De tre fire gangene vi har skiftet tv/bredbåndboks har ingenting bedret seg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna dette selskapet!!! De har en kundeservice som står til stryk. De er positive til du har tegnet avtale, men derfra er det tragisk. Vurderer du å tegne avtale med Altibox, så les alt med liten skrift i kontrakten. Vi opplevde plutselig at det gikk en ny ledning fra boksen som Altibox hadde på vår yttervegg. Ledningen gikk langs bordkledningen og over til naboen - dette uten at vi var forespurt. Da vi klagde på dette viste selskapet til avtalen vi hadde signert. Der sto det visstnok, etter Altibox sin tolkning, at de kunne bruke vår boks som utgangspunkt til flere husstander om Altibox ønsket dette/ så det formålstjenlig. Dette gjaldt visstnok også for alltid, også om vi avsluttet vårt kundeforhold til Altibox. Dette medfører blant annet for vår del at når vi nå skal skifte bordkledning, så må vi forestå utgifter knyttet til å få lagt om ledningen langs vår yttervegg og over til naboen. Videre opplevde vi i vinter at vi mistet alt av nett- og TV-signaler i fem dager. Dette grunnet feil lenger ned i gata - feil som tilbyder (Altibox) hadde skyld i. I denne perioden måtte vi bruke mobiler som wifi- punkt i hjemmet. Vanlig internettbruk, kombinert med noe streaming for å se TV, medførte påfyll på en par hundre kroner på telefonabonnementet etter hvert som grensen på datatrafikk var brukt opp. Det vi forventet å få kompensert, var fratrekk på faktura for de fem dagene vi hadde vært uten fiber. Det føltes urimelig å betale for en vare i de fem dagene man ikke har fått varen levert. Men også i dette tilfellet utviste Altibox en utrolig arroganse. Vi måtte pent betale også for de fem dagene vi hadde vært uten fiber. Konklusjonen er at Altibox er et selskap vi sterkt fraråder å binde seg til. Så snart Telenor eller andre tilbydere er på plass i vårt område, vil vi for vår del avslutte vårt forhold til Altibox.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyr Internett, dårlig TV løsning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nettet de leverer er stabilt og bra, men prisene er hårreisende og øker stadig. TV løsningen deres er ikke bra på noen måte og bør unngås for en hver pris

Karstein T
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig fart"
7 syns denne omtalen er nyttig

Skal ha 500/500, får 150 med kabel og 40 på wifi. Dette er ikke godt nokk så jeg må se på andre leverandører. Min svoger har 500/500 fra Telenor og når jeg måler ute i hagen på tlf viser den 200.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Selger men leverer ikke"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skrev under kontrakt på installasjon av fiber for to år siden, siden har jeg ikke hørt et pip. Fikk til slutt tak i noen som forklarte at de hadde glemt å si fra ta de ikke skulle bygge ut likevel... Har selv forsøkt å få tak i dem på email, webskjema og telefon. For dårlig kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Dyrt, øker pris og produkt"
7 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt, øker pris og produkt (Tvangs oppgradering fra 40/40-100/100). Ingen andre leverandører i område.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"
6 syns denne omtalen er nyttig

Gjennom lang tid så kobler nettet helt plutselig ut cirka en gang per time i mellom 10-15 sekunder, og hvis man har en fast tilkobling så vil denne brytes, som for eksempel ved online-spilling. Det er også over lengre perioder veldig dårlig nett og selv om vi har sånn ca. 350/350 mb og jeg kan sitte rett ved boksen, så må jeg heller bruke 4G for å se på YouTube. I tillegg så er kundeservice helt ubrukelig på å løse slike problemer. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Var relativt fornøyd helt til de satte opp prisen på TV-delen med 189 kroner måneden over natt"
7 syns denne omtalen er nyttig

Monopolist som minner mer og mer om Canal Digital, det vil si totalt ubrukelig. Hadde jeg hatt et annet alternativ hadde jeg byttet tvert.

Børge F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har betalt for 500/500 linje hos altibox. Men aldri målt mere en 50/50"
8 syns denne omtalen er nyttig

Har betalt for 500 500 linje hos altibox. Men aldri målt mere en 50 50, gjort alt fra bytter routere og sjekket flere pc. Men når vi krevde teknikker advarer de at hvis ingen ting er galt må vi betale. 2 dager etter vi bestiller teknikker måler vi 500/500. For første gang siden kjøp i 2019.. drit og dra, Altibox svindler folk. Styr unna.

Kolbjørn K. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Alltid fått det jeg har betalt for. Merkelig kritikk."
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært Altibox-kunde på 3 ulike adresser. Jeg har aldri opplevd å få lavere båndbredde enn jeg har betalt for. Altibox er mye mer stabilt enn alle andre leverandører jeg har prøvd. Får nå 200 megabit opp/ned. Mens jeg skriver nå, laster Dropbox ned med 200 megabit. Min opplevelse av Altibox er at det er stabilt og gir det du betaler for. Kundeservice er også bra- de svarer med en gang på chat og fikser det du spør om. Jeg må si at jeg undrer meg over den lave skåren de har her. Er det mulig at de som klager ikke har satt opp eget utstyr rett?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Betaler for fiber, uten å ha fiber inn til huset"
2 syns denne omtalen er nyttig

Abonnementet har 12 måneders bindingstid og de selger gladelig til alt og alle, selv om de ikke kan levere. Betaler for 100/100 fikk 16 i hastighet. Samt det at de er dyre.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR