Meny

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Altibox Bredbånd
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
75
av 81 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
Altibox Bredbånd
Filtrer omtaler
41
9
21
50
138
Sorter omtaler etter
Viser av 259 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Johann K. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Internett"

Fantastisk internett og fantastisk support, de hjelper så fort du har spørsmål om hva enn det sku være så lenge det er relatert dem da så klart

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Er ikke et hastighetsproblem, målte nå og får 500/500 som avtalt. Er umulig å få tak i de på kundeservice, får ikke trådløst hele huset, selv om det var en del av avtalen, og du må for all del aldri være bare litt sein med betaling, for som sagt umulig å få tak i kundebehandler, og umulig å forhandle med, og de bruker kredinor som innfordrer selv om ikke kravet er gått til inkasso, og da blir du sittende mellom barken og veden, altiboks sier `du må snakke med kredinor`, og kredinor `sier vi gjør som altiboks sier`, selv om utestående krav skyldtes en uenighet mht det opprinnelige kravet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og middelmådig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Om ikke man har en veldig god avtale sammen med flere kunder, feks et borettslag, vil man betale ganske mye for et abo hos Altibox. Sammen med Telenor har de omtrent duopol på fiber i Norge, noe som gjenspeiles i de høye prisene. Altibox er eid av det offentlige via kommuner og fylkeskommuner, og Telenor er eid av staten. Ifølge SSB er selskap som er majoritetseid av staten og/eller fylkeskommune og kommuner, regnet som en del av offentlig sektor. Altibox og deres underlevarandører som Bergen Fiber kan dermed regnes som offentlig sektor. Forhåpentligvis får de mer konkurranse via 5G og ICE og andre selskaper etter hvert.

Najmedin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Helt dårlig og respektløs anmeldelse."

Jeg har vært i kontakt med leverandørselskapet hver dag i tre måneder, men til tross for at jeg har valgt hastigheten på 750 megabyte, har jeg dessverre aldri opplevd samme hastighet. En av de ansatte i dette selskapet kom hjem til meg og fjernet fiberkabelen til LAN-modemet og returnerte den ikke, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med denne avstanden på mer enn 20 meter. Hjemmet mitt Wi-Fi er for langt unna, hva bør jeg gjøre? Å neglisjere en kunde i mer enn 6 år, er det sant? Hilsen Hashemi

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Fiber fra altibox"

Ustabilt, dårlig kundeservice, får ikke hastigheten jeg betaler for, anbefaler ikke i det hele tatt

Fredrik F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Konstant nedetid"

Masse nedetid på nettet og helt elendig kundeservice. Det virker som om nettleveranse er avhengig av godvær, noe som kanskje burde ekskludere dem som leverandør på vestlandet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Uæææh"

Alt for dyrt produkt i forhold til hva man får.dekoder henger seg ofte opp,lyden forsvinner med gjevne mellomrom.ca 1 sek nå og da når en ser på programmer . Signaler ramler ofte ut og dekoder/router må startes på nytt. De ble at jeg selv skal betale retur av deres dårlige utstyr. Det er smålig og derfor blir jeg ikke kunde hos Altibox mer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"SKYGG BANEN!!"

Har Altibox fiber med to linjer inn til huset, en til hovedetasje og en til leilighet. Betaler for 250/250, men mottar i store perioder ikke dette. Å snakke med kundeservice er bingo, mange inkompetente medarbeidere som ikke aner hva de snakker om. Å bytte selskap er umulig da Altibox eier kabel selv etter flere år, så du blir holdt som gissel hos denne gjengen. MEN om du liker å være gissel, betale for en vare du sjelden får, ja da kan Altibox anbefales på det varmeste !

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Monopol og prispushing."
1 syns denne omtalen er nyttig

Altibox / Lyse har monopol på fiber i hele Rogaland. Vi betaler i overkant av 16.000kr i året for dette. Utrolig dyrt. Til sammenlikning så koster det 6000kr årlig i Sverige for samme type linje. Helt utrolig at dette er lovlig. Linjen er bra, og du får det de lover, kundeservice er også bra. Men prisen er hinsides, og vi har ingen reelle alternativ.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og veldig dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som altibox kunde føler jeg meg lite fornøyd. Fikk installert fiber der jeg gjentatte gange har påpekt at kablen inntil huset henger ca 1,5 m over tomta til naboen og er i stor risiko for å bli revet ned av både rådyr og evt faktisk naboen om de går oppriktig lei av en kabel som henger hen over tomten sin. I tillegg er utstyret av så dårlig kvalitet at det føles som det er lagt opptil det ofte må byttes og montør må bestilles for retting slik de kan tjene ekstra penger på et allerede overpriset produkt. Tv hadde jeg tidligere inkl. i pakken men da de røyk i konflikt med TV2 valgte jeg å avslutte dette og hellere få tv på annen måte. Da måtte jeg også akseptere endring i internett leveranse og fikk et særdeles dårlig tilbud som jeg absolutt ikke hadde bruk for (hastighet på 750/750mbs) til 999 kr pr mnd - det føles som ren røveri å måtte betale så dyrt for noe jeg ikke trenger. Det tok dog 1 år før jeg helt tilfeldig snakker med en venn som er IT utdannet og han sjokkert sier - du har blitt grundig lurt av noen som bruker din uvitenhet om dette mot deg. Det føles virkelig usmakelig å sitte igjen med at et så stort selskap bruker slike metoder for å tjene penger på overpriset produkt fordi vi alle er avhengig av nett. Bransjen burde gå i seg selv og gjøre noe med dette over hele fjøla - men særdeles bør Altibox lære sine selgere opp til ærlighet og redelighet om hva en kundes behov er. 12000 kr årlig for nett er hensides fornuft og det samme er det med 15-16.000 om man inkluderer en liten tvpakke i sitt abb. Det burde være mulig å levere produkter til en pris som er spiselig og fornuftig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har innlagt fiber med altiboks, avslutter samarbeidet deres med en pakke med internett og tv, sparer hele 200 kr ca. Betaler videre på en linje på 750/750 for en helvetes pris. Visere seg at ruteren som skal levere den linja ikke er kompatibel for dette eller gi wifi signal. MÅ kjøpe en mesh i tillegg for å få ett linje som blir vist på (mesh Google) at linje er riktig. Men så KOMMER, Men kabel til Bromodus direkte til pc og test, viser seg å være nedlastning på 196 mbps. Hva skjer, jeg betaler for noe jeg IKKE får og dette har jeg gjort i 2 år. Hva betaler jeg for??? Få et oppriktig svar hadde jeg satt pris på:) ?!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kun internett"

Jeg har ikke behov for mer enn 100 Mbit totalt, deres minste pakke er 150/150. Det koster nestwn 800,- som jeg personlig synes er sykt at folk blir bedt om å betale for mer enn nødvendig. Utover det er det stabilt, ikke følt noe problemer med leverandøren på noen måte. Rent teknisk liker jeg å ha kontroll over min egen ruter hjemme. Praksisen som altibox har med webbasert grensesnitt på deres servere for å oppdatere noe som står i mitt hjem, er ikke noe jeg liker. Da å kontakte kundeservice for å løse problemer ofte er vanligere enn å fikse det selv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Elendig kundeservice. Dårlig tvdekoder. Ræva service. Har fått 3 tvdekoder og ingen fungere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"ustabilt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ofte så tregt at jeg ikke får kastet ned en side. Har også TV via fibernettet, og da kan skjermen plutselig bli svart, og det kommer opp en tekst om at TV'en ikke er tilkoblet nettet, og at jeg må sjekke kabelen. Ikke der feilen, men hos Altibox. Må slå av Altibx helt, vente litt, og så på igjen og forsøke på nytt. Veldig irriterende. Betaler for 500/500, men får ofte helt nede i 20-30 nedlastingshastighet. Og synes det har forverret seg i de siste to årene. Dyrt er det også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Middels internett"

Internettet (og TV-signal) har noen ganger vært nede, og i de tilfellene har det vært veldig vanskelig å få kontakt med kundeservice. Jeg satt i kø i 30 min uten å komme igjennom, og til slutt løp jeg tom for tid og måtte avslutte samtalen. Internetthastigheten har vært bra for det vi trenger den til, men den er ikke i nærheten av den hastigheten vi har betalt for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uforholdsmessig dyrt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Uten TV er pris/ytelse svært umusikalsk. Og i tillegg... Fiber/Router/WiFi boks med svært begrensede muligheter for konfigurering, som i praksis gjør at du må kjøpe egen router i tillegg. Bare trist å måtte kaste bort penger på det, når behovet kunne vært enkelt løst av boksen fra (nesten)altibox med tilgang til flere konfigureringsmuligheter. . Ikke er spesielt bærekraftig heller med behovet for unødvendig utstyr,

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og ustabil tilkobling"

Elendig kundeservice og ustabil tilkobling. De svarer ikke på spørsmål. Vil ikke gi refusjon når ting ikke fungerer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og ustabilt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Blir dyrere og dyrere for hvert år, snakker ikke justert etter inflasjon, men skikkelig påslag i forhold til for 5 år siden når vi fikk «tilbud» om å bytte. 1 til 2 ganger pr mnd faller nettet ut og må restartes, syns også dekning i huset er lav, tross 2 ekstra sendere.

Christian E. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bete leverandør jeg har hatt"

Jeg er super fornøyd med Altibox. Har 1000/1000mb linje, og den er dønn stabil. Har denne linjen i samme pakke som grunnpakken på TV-kanaler. Har ryddet raskt og effektiv opp dersom det har vært noe tull/problemer. Noe ventetid på kundeservice i perioder, men det er likt hos alle uansett hvilken tilbyder man har. Kjører google mesh trådløst nettverk, noe som også supporteres av Altibox dersom det skulle bli problemer. Stabilt og raskt er noe som på en glimrende måte beskriver Altibox. Jeg har heller aldri oppled å få vesentlig lavere hastighet enn hva jeg betaler for. Har hatt fra Nextgentel, Telenor, Canal Digital (Nå Alente), Get (Nå Telia) og andre før, og ingen har kunnet tilby noe i nærheten av det som Altibox leverer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"God ping til spill"

Desverre er port 25 stengt som ødelegger muligheten min til å sende mail fra min egen smtp server.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Plutselig er vi ikke lenger tilgjengelig på internett."

Vi hadde en fast ekstern IP adres, og etter "oppgraderingen" har vi kun en kjult internt IP adres. Kundeservice har nul peiling hva det betyr for oss.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Hans P. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Glitching og lagging."

I lengre tid har TV’en hakket og lagget. Har klaget men ingen forståelse, hun jeg snakket med forsto ikke problemet. Nå leser jeg at mange andre har samme problem! I går skulle jeg se på skøyter fra Calgary, helt umulig å se bare hakking i bilde og tekst. Alle andre kanaler var helt ok. Har forsøkt å finne e-post eller telefon på kundeservice men dette finnes ikke, eller? Glitching eller bildeforstyrrelser er en daglig opplevelse. Meget misfornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice."

Altibox oppdaterte router og sperret for muligheten til å endre innstillinger og f. eks. legge til et gjestenett. Nett er i korte perioder nede.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kunde behandling"

ber meg betale gjennåpningsgebyr uten at det har blitt stengt. kverulerer på at jeg har feil, selvom jeg sitter med fakturaene og dokumentasjon på at det er ikke er riktig. Skuffende prøve tjene penger på de som sliter fra før av økonimisk, ogskal passe på at alle jeg kjenner etc skal få vite om den dårlige kundeservicen.

Mateus S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Verste kundeservice noensinne"

Jeg har nå ventet 10 uker på å få en montør til å installere hjemmesentral. Det er allerede lagt fiber til naboleilighet så dette har ingenting med nedgraving å gjøre. Jeg har bestilt altibox 1 måned før jeg flyttet inn slik at jeg kunne jobbet hjemme, men pga. det fortsatt ikke er noe internet må jeg kjøre 74km t/r til kontor. Kan heller ikke si opp avtalen fordi det kommer et gebyr på 9000 kr. I følge altibox kan jeg vente opptil 9 måneder. Nabo klager samtidig på at internet er ustabilt og han måtte ringe support flere ganger på å få internett tilbake. Styr unna!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR