Meny

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
79
av 85 innen
bredbåndsleverandør
34%
anbefaler
Altibox Bredbånd
Filtrer omtaler
18
6
7
11
44
Sorter omtaler etter
Viser av 86 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Jeg ringte inn og skulle oppgradere nettet hjemme hos min mor og far"

Jeg ringte inn og skulle oppgradere nettet hjemme hos min mor og far. De har 80/80 fra før og ville oppgradere til 150/150 da de ikke har bruk for noe mer. Snakket med en dame og dette var ikke noe problem. Fikk sendt tilbudet på mail til min mor og ba ho om å godta tilbudet som jeg fikk beskjed om fra kundeservice. Så ringer jeg inn og spør når montøren ville komme fordi det begynner å bli noen uker siden jeg bestilte dette. Da får jeg beskjed om at jeg har bestilt 500/500 til 1000kr måneden? Jeg sier at dette er feil og at jeg har best om hundreogfemti/hundreogfemti og ikke femhundre/femhundre. spesielt å ta så feil. Dette kommer til å bli leven!

Nathalie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Altibox har et helt forferdelig nett! Det funker nesten aldri og jeg må bruke mobilnett for å ha bra nett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig trådløs dekning på deres hjemmesentral"
1 syns denne omtalen er nyttig

Null ønske om å forbedre min opplevelse. Skylder på "støy" og eksterne problemer, som selvfølgelig ikke har noe med deres utstyr å gjøre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Setter opp prisen hvert år uten å øke en kilobyte"
5 syns denne omtalen er nyttig

Setter opp prisen hvert år uten å øke en kilobyte 5 år på rad. Jeg har meldt meg interesse til homenet FIBER, med GIGA 1000/1000 linje, betaler man kun 599,- mnd. mens hos vikenfiber koster Altibox Fiberbredbånd 1000/1000* 1 580,- mnd, altså 3 ganger så dyrt.

Nils O. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ny kunde hos altibox fra oktober ifjor og siden da har alt vært problemer.. Bestilte 500/500 linje og er jeg heldig så har jeg kanskje ett snitt på 200 .. Ikke det jeg betaler for. Kundeservicen er elendig, de holder ikke avtaler som er gjort og heller ikke det de lover selv. Bør unngåes. Dette er lavmål.. Bedre linje fra Canal digital og adsl. Anbefales ikke.. Ei heller min verste fiende. Men 1 ting er positivt da, og det er TV tjenesten. Synd man ikke får delt det opp i 2 separate produkter her vi holder til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Betaler for hastiget jeg aldri får."
5 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt 1000/1000 - 300/300 og nå 500/500 via Lyse. Er ikke i nærheten av å få disse hastighetene, kabel direkte i hjemmesentralen. Finner aldri ut av det, aldri noe feil der. Har prøvd flere maskiner, får bare til svar at disse sikkert ikke kan takle slike hastigheter. WiFi ligger stabilt max på 40 mbps med kablet Altibox WiFi pluss. Tragisk. Ellers er tv boksen ganske bra og stabil. Kan til tider være treg, men bra grensesnitt og muligheter.

Askeladd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Middelmådig produkt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Middelmådig produkt, dårlig kundeoppfølging. Da det ble installert, var det om å gjøre å ikke strekke fiberen langt inn i huset, for det ville være så fryktelig dyrt for BKK. Dermed står boksen rett ved sikringsskapet. Når jeg i ettertid har problemer med nettkvalitet pga. plasseringen toer man sine hender og sier at alt er riktig fram til boksen. Har du flere alternativ å velge mellom, unngår du Altibox.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
"Forbindelsen brytes ca hver 10.min. samme om jeg bruker kabel eller wifi"
4 syns denne omtalen er nyttig

Forbindelsen til server brytes hver 10 min. skjer ikke når jeg kobler tilbake til min gamle 4G router

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke hva de lover"
6 syns denne omtalen er nyttig

Betaler for 500/500. Det har de aldri levert. Har klaget flere ganger uten at de klarer å fikse hastighet. Brukte en time med kundeservice i forrige uke. koblet direkte i port 3 med router i bromodus og sendte ip fra speedtest til dem. Nå ble jeg kontaktet av dem igjen og bedt om å gjennta hele prosessen da de påsto at jeg ikke hadde testet i bromodus. De nektet på at det var dere feil, og tilbydde å sende hjem en tekniker på min regning. Har fått nok, og sendte en klage til forbrukertilsynet for uriktig markedsføring. TRAGISK!

Svein A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kjempefornøyd!"

Har hatt Altibox i mange år. Jeg er knallfornøyd med dem på alle vis! Jeg har av en eller annen grunn hatt en del tull og vas med TV-tjenesten, og de har gjort ALT de kan for å løse dette! Jeg er og veldig fornøyd med kundeservicen. En stund da jeg hadde det som verst med problemene rundt TV-tjenesten, var jeg så oppdatert på ledninger, koblinger mm at jeg antakelig kunne jobbet i kundeservice selv. Det som provoserte meg da, var når kundebehandlerne begynte på punkt "A" på sjekklistene sine, enda jeg var ferdig med til og med punkt "Å" femti ganger. Til slutt gikk sakene rett til teknikerne - og problemene ble mer eller mindre løst. Internett er fjellstøtt. Aldri hatt problemer der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fantastisk kvalitet og bra kundeservice"

Kundeservice svarer nesten døgnet rundt, fikk hjelp via facebook natt til søndag. Veldig bra. Raskt og stabilt nett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig ustabilt etter at jeg oppgraderte til nytt 500/500 Standard pakke hos Altibox"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg oppgraderte til Altibox 500/500 Standard pakke for noen måneder siden og fikk installert ny hjemmesentral. Etter det har jeg hatt veldig dårlig nettverk som både er tregt og ofte faller ut. Har snakket med Altibox kundeservice flere ganger, og eneste råd jeg har fått er å gjøre en reset av systemet. Dette har jeg gjort en rekke ganger. Siste uken har jeg måtte gjøre 2 fulle reset av systemet. Det kan vel ikke stemme at jeg skal fortsette på denne måten når Altibox reklamerer med «Stabilt bredbånd»? For meg er det relativt ustabilt. I tillegg har jeg aldri kommet i nærheten av den hastigheten Altibox markedsfører.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr langt unna! Søppel"
6 syns denne omtalen er nyttig

Det er det dummeste jeg noen gang har opplevd, det trådløse nettet dems er så dårlig at jeg rett og slett blir kvalm. Tregt ustabilt og detter ut hele tia.. nekter å betale ei krone for dette her.. forbanna søppel, minus 5 stjerner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
9 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke varen jeg skal betale for og behandler meg som en dritt på telefonen og ber meg kjøpe nye pcèr i huset, og når jeg sier jeg ikke vil ha dette, sier de jeg er bundet til å betale 12.000 kr altså binding på 1 år. Jeg kommer til å benytte meg av reklamasjonsretten min som forbruker. De er så frekke på telefon at jeg har aldri vært borti verre "kunde service" behandler kundene som dritt og er ganske så frekk i ord bruken,svarer du tilbake sier de at de kutter samtalen vist tonen skal være sånn. Jeg lurte KUN på hvor nettet mitt var blitt av.. Jeg skal ha 500/500 og har dårligere nett enn når jeg kun hadde 50 hos Canal Digital. ANBEFALES IKKE å vurdere en gang fibernett fra Bergen fiber Altibox dritt. Verste valget du tar og kommer til og angre deg grønn. Lover deg 3 gratis måneder, men dette er bare tull. Skulle hatt internett 01.01.19 , men fikk ikke et eneste signal før etter minst 2 uker. Nå har jeg hatt dette dritet i et par dager og det tar evigheter bare å få åpnet avisen på nett og det e så elendig at man ikke engang kan høre en låt via youtube. Møkka selskap og møkkanett. Det jeg hadde før betalte jeg 249,- mnd. for dette skal de ha 999 kr mnd. for!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kvalitet på trådløst nettverk, og en leverandør som totalt fraskriver seg ansvaret!!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Etter at vi fikk ny hjemmestentral, og oppgraderte til Altibox 1000/1000, så har nettverket vært nærmest ubrukelig. Det tar opptil flere minutter å åpne en enkel nettside. Vi har gjentatte ganger vært i kontakt med kundeservice hos Lyse/Altibox, men etter å ha gått gjennom en lang rekke av vanlige tester, som å resette systemet eller bytte nettverkskabler m.m, så er svaret fra leverandør at de ikke har ansvar for den trådløse leveransen.. De kan kun ta ansvar for at produktet fungerer som det skal inn til hjemmesentral. For meg synes dette som en gigantisk ansvarsfraskrivelse.. Vi ser nå på muligheten for å bytte nettleverandør, og kommer definitivt ikke til å anbefale noen å velge Altibox slik det er i dag!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mye rot!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Som ny kunde hos Altibox har jeg fått en elendig start. Det begynte med at de hadde glemt å sende ut hjemmesentral. Deretter løy de og sa dette var sendt, noe det ikke var. Det har tatt 6 dager siden dette skulle være på plass, og de har ennå ikke klart å sende det ut! Når jeg kontakter kundeservice er det bare ansvarsfraskrivelse og de snakker seg bort med dårlige unnskyldninger. Har ikke noe positivt å si om de så langt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tregeste og dårligste bredbåndet jeg har hatt."
5 syns denne omtalen er nyttig

Enormt tregt nett hele dagen. Ville ikke anbefalt dette til noen som helst. Eneste bra er at det er billig, men resten er dritt.

Knut S. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning i huset"
7 syns denne omtalen er nyttig

Fikk innstallert fiber og altibox, montør satt den trådløse enheten i et rom i ytterkant av huset, nå har vi nesten ikke dekning i 2. etg og i andre enden av huset som er ca 5 meter unna. Mister også dekning rett i nærheten av den trådløse ruteren. Enten så er det utrolig dårlig produkt de har valgt som ruter eller nettet er fabelaktig ustabilt. Har lyst til å si opp alt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig trådløst nettverk"
5 syns denne omtalen er nyttig

Det trådløse nettverk er ustabilt og hastigheten meget dårlig sammenlignet med kablet nettverk. Har vært i kontakt med andre Altibox kunder som mener det samme. Når Altibox selger sitt produkt på nettopp høy netthastighet, blir dette som å kjøpe katten i sekken. TV delen er jeg generelt veldig fornøyd med. Skjønner dog ikke at eurosportpakken rommer 12 kanaler uten sendinger. Man burde kunne velge blant de enkelte sportskanaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Beste kundeservicen"

Har hatt de i 4 år. Alltid behjelpelig for å finne ut hva som er feil. Viktig at man er litt våken selv også da teknologien går ganske fort i dag. Når hastigheten ble oppgradert fikk vi problemer. Vi byttet hjemmesentralen. Da rettet det seg. Rask levering. En venninne manglet fjernkontroll som leietaker hadde tatt med ved flytting. Fikk ny i postkassen neste dag. Hvilken service.👍👍☺Vi er superfornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Alt er dårligere"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg betaler MYE mer enn da jeg hadde telenor. Jeg har internett, men ting går ofte veldig tregt. På HBO Nordic stopper det stadig opp. Spotify kobler ut stadig vekk et minutt av gangen. Mitt råd: Styr unna dette "tilbudet".

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har fiber fra altibox som har avtale med Viken fiber i Oslo. Masse feil - det var ikke satt klart til innflyttingsdato, så kræsja nettet etter få dager. Montør nekter å ta imot nøkkel, men krever at man er hjemme når de kommer. Dvs ta fri en halv dag fra jobb med tapt arbeidsfortjeneste. Montør bryter avtalen om å legge nøkkelen i postkassa, så mannen min kom hjem fra julebord til låst hus. Når vi endelig får tak i de påfølgende mandag er beskjeden at vi skal bli oppringt innen senest neste dag for å avtale ny dato. Vi er fortsatt uten nett... venter i spenning... Og når jeg spør om kompensasjon blir jeg avfeid med at det får vi EVENTUELT se på etter at de har fiksa feilen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Bra foreløpig"

Fått Altibox (via Signal Bredbånd). Pluss: + Veldig raskt, holder 500/500 som lovet (etter litt tweaking) + Ryddige og proffe installatører (div. el-firma) + TV fungerer bra, liker poengsystemet Noen minus også: - Routerdelen/wifi i hjemmesentralen taklet jobben dårlig (FMG) - Måtte bytte til bromodus og kjøre egen ruter/wifi, noe som forsåvidt var greit (flere muligheter, FMG er veldig basic) - Signal hadde veldig lite og dårlig informasjon i forkant av installasjonsprosessen, dvs. tilnærmet null. Det skaper forvirring og drar ned mye for meg. Bør være enkelt å informere underveis med tanke på fremdrift. Vi kunder må planlegge hverdagen vi også... litt dumt å måtte ta fritt fra jobb fordi installatøren plutselig står på døra og lurer på om han kan få montere hjemmesentralen Oppsummert: Så langt 8 av 10.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Raskt Internett, og god hjelp av kundeservice"

Fornøyd med Altibox innholdstjenester, og har blitt møtt med god kundeservice. Fiber er en kjempefordel, og vi opplever et stabilt og raskt nett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Får faktisk 500/500"

Greit nok at Altibox ikkje er full MESH WiFi, men sjølve fiberlinja leverer. Vi får faktisk 500/500 og det er superbra. Ingen andre kan levera tilsvarande her som vi bur. Den lokale Altibox-leverandøren har jo folk på jobb, på kontoret og ute i feltet, der vi bur. Av med hatten. Det har ingen av konkurrentane!!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR