Meny

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Dårlig
79
av 85 innen
bredbåndsleverandør
29%
anbefaler
Altibox Bredbånd
Filtrer omtaler
23
7
9
24
70
Sorter omtaler etter
Viser av 133 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyr Internett, dårlig TV løsning"

Nettet de leverer er stabilt og bra, men prisene er hårreisende og øker stadig. TV løsningen deres er ikke bra på noen måte og bør unngås for en hver pris

Karstein T
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig fart"

Skal ha 500/500, får 150 med kabel og 40 på wifi. Dette er ikke godt nokk så jeg må se på andre leverandører. Min svoger har 500/500 fra Telenor og når jeg måler ute i hagen på tlf viser den 200.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Selger men leverer ikke"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skrev under kontrakt på installasjon av fiber for to år siden, siden har jeg ikke hørt et pip. Fikk til slutt tak i noen som forklarte at de hadde glemt å si fra ta de ikke skulle bygge ut likevel... Har selv forsøkt å få tak i dem på email, webskjema og telefon. For dårlig kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Dyrt, øker pris og produkt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt, øker pris og produkt (Tvangs oppgradering fra 40/40-100/100). Ingen andre leverandører i område.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gjennom lang tid så kobler nettet helt plutselig ut cirka en gang per time i mellom 10-15 sekunder, og hvis man har en fast tilkobling så vil denne brytes, som for eksempel ved online-spilling. Det er også over lengre perioder veldig dårlig nett og selv om vi har sånn ca. 350/350 mb og jeg kan sitte rett ved boksen, så må jeg heller bruke 4G for å se på YouTube. I tillegg så er kundeservice helt ubrukelig på å løse slike problemer. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Var relativt fornøyd helt til de satte opp prisen på TV-delen med 189 kroner måneden over natt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Monopolist som minner mer og mer om Canal Digital, det vil si totalt ubrukelig. Hadde jeg hatt et annet alternativ hadde jeg byttet tvert.

Børge F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har betalt for 500/500 linje hos altibox. Men aldri målt mere en 50/50"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har betalt for 500 500 linje hos altibox. Men aldri målt mere en 50 50, gjort alt fra bytter routere og sjekket flere pc. Men når vi krevde teknikker advarer de at hvis ingen ting er galt må vi betale. 2 dager etter vi bestiller teknikker måler vi 500/500. For første gang siden kjøp i 2019.. drit og dra, Altibox svindler folk. Styr unna.

Kolbjørn K. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Alltid fått det jeg har betalt for. Merkelig kritikk."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært Altibox-kunde på 3 ulike adresser. Jeg har aldri opplevd å få lavere båndbredde enn jeg har betalt for. Altibox er mye mer stabilt enn alle andre leverandører jeg har prøvd. Får nå 200 megabit opp/ned. Mens jeg skriver nå, laster Dropbox ned med 200 megabit. Min opplevelse av Altibox er at det er stabilt og gir det du betaler for. Kundeservice er også bra- de svarer med en gang på chat og fikser det du spør om. Jeg må si at jeg undrer meg over den lave skåren de har her. Er det mulig at de som klager ikke har satt opp eget utstyr rett?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Betaler for fiber, uten å ha fiber inn til huset"
1 syns denne omtalen er nyttig

Abonnementet har 12 måneders bindingstid og de selger gladelig til alt og alle, selv om de ikke kan levere. Betaler for 100/100 fikk 16 i hastighet. Samt det at de er dyre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dette er ikke akseptabelt..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt problemer med nettet alt for lenge nå. Vi har prøvd alt vi kan for å få hjelp, men kundeservicen er ikke til noe hjelp. Vi betaler for 500 mbps men jeg ligger på 11 på min pc. Etter en lang uke så fikk vi en ny boks som skulle gjøre nettet bra igjen. Men det ble ingen forskjell. Så jeg anbefaler ikke altibox hvis du ikke er over 80 år, og ikke bruker Internett.

Nadmir C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil wifi og dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Min erfaring gjennom 10 år. Dårlig kundeservice. Wifi faller ut. Ikke den hastigheten jeg betaler for. Prisen er høy i forhold hva du får.

Frustrert-Person
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett, leverer ikke det dem lover, dyrt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi deler nett i huset, men underetasjen har så ustabilt nett at det er poengløst å prøve å bruke nettet. Selv med mesh løsninger og andre innretninger så er det fortsatt ustabilt. Bruker ulike speedtester og senderlokasjoner for å måle hver dag, og det er ingenting som ligner på 500/500 her...i kjellerleilighet er det kanskje 0-13mb, stort sett mellom 1-3mb og pingen varier mellom 4-1000 utallige ganger dagen men ligger stort sett på 50-200 på en normal dag(noe som er dårlig). Prisen er meget høy, selv med stabilt nett, og med tanke på kvaliteten vi får så er den skammelig høy.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer altfor dårlig, til en altfor høy pris."
3 syns denne omtalen er nyttig

Har de siste årene blitt flyttet oppover produktene deres, ettersom de har fjernet de jeg har hatt. De har først tatt bort 40/40 alternativet, når tar de 80/80 alternativet. prisen har gått opp med over 150 kr pr mnd, på at produktet ikke finnes lengre!! Nå har jeg 80, men får ikke levert mer en 30-50 ut på mitt trådløse, giga bit nett, 1 meter fra ruteren. Er utrolig dyrt, og altfor dårlig!! Jeg har ikke mulighet til å bytte, grunnet dette urettferdige monopolet fiber leverandører innehar! Hvis det hadde vært en mulighet, hadde jeg byttet på dagen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og dårlig bredbånd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til fiber for å få hurtig bredbånd, men det har aldri fungert. Har kjøpt ny ruter to ganger uten at det gav noe forbedring. Veldig ustabilt nett som stadig faller ut. Hat byttet til 100 Mbps, men det hjalp ikke noe. Veldig skuffende og dårlig kundeservice

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"DÅRLIG"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra: Rask hjelp hos hundeservice og mulighet for e-faktura. Dårlig: Fibernett som virker 50% av tiden og virker veldig dårlig generelt. Setter opp prisen uten å si ifra. Lenger bindingstid enn de oppgir. Anbefales ikke.

Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Useless selger, useless nettverk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger: "Det fungerer kjempe raskt i både kjeller og i 2 etasje," Installerte nettverket å det var rævva både oppe og nede, helt ok- i midt-etasjen der ruteren står, men når selger sier det skal fungere å det ikke gjør det så gjenstår det bare å avbestille, å anbefale alle andre å ikke drite seg ut på samme måte. Selgerne gjør alt for å selge, driter i hva de sier...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårligere etter "oppgradering" til ny boks"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter at jeg fikk den nye boksen så er det blitt elendig. Streaming av filmer kan jeg bare glemme. Det fryser og det kommer opp et "hjul" som bare sviver stadig vekk. Elendige greier. Oppgraderte så til 500MB og bruker 5G og Cat & kabel. Får bare 200MB og det fryser like mye. Elendige greier.

Lchristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Stabilt nett, men du verden så dyrt.."

Nettet er stabilt. Betaler for 500/500 og får det. Koster noen kroner mer med tv, så kan like så godt ta med det, så kan man velge bla HBO. Men, per dags dato så er de jo 2-3 ganger dyrere enn Homenett. Når Homenett graver de siste 100 m som trengs for at jeg kan kople meg til de, da bytter jeg. Altibox har fått tilbudet om å tilby lik pris som Homenet, men takket nei. Da vil de heller ikke ha meg når homenet begynner å levere..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Prisen går opp hvert år!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Prisen har gått opp hvert år.. 4 år siden jeg har gått over tid dem.. 450 kr var prisen nå er den 630 neste år forventer jeg 750 tror det er på tide å gå over til Get.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bevisst monopolist"
5 syns denne omtalen er nyttig

Gir oss en avtale som er litt mer enn behovet som vi kjøper, samtidig endres dette abonnementet til høyere hastighet og høyere pris. Det nye abonnementet koster kr 1000,- mer årlig og de skriver at dette er konkurransedyktig?? Vi hadde ett års binding som går ut i disse dager, men kan vi kjøpe givertjeneste av andre? Nei for fiberen er eid av fiberleverandøren. De tekniske løsningene har blitt billigere, men her blir det dyrere??

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Prisstigning og atter prisstigning"
5 syns denne omtalen er nyttig

Gjør som NRK lisensen betal gjennom skatteseddelen. Myndighetene vil jo at alt skal gjøres på nett kom til vett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Meget bra nett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Meget imponert over de som installerte fiber og koblet til nettet. Her fungerer alt som det skal. Meget god hastighet 500/500 og stabilt. Stor forbedring fra Canal Digital kopper nett. Anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Frustrerende!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Blir ikke klok på Altibox. Hadde Telenor sin kobberlinje tidligere, byttet til Altibox for mer fart og at flere og flere dingser skulle kobles til wifi - trodde jeg trengte bedre kapasitet. Når jeg brukte den ruteren på kobberlinjen så spredde den signalene godt i hele huset, til og med over tre etasjer. Ruteren sto i tredje etasje. Fikk installert hjemmesentral fra Altibox og koblet til samme ruter som før ...Da! kollapset alt av wifi signaler. Har grovt sett brukt tett på 10 000kr på ny fantastisk råeste ruter opptil flere ganger for å få bedre signaler og av en eller annen grunn så suger det sammenlignet med signalstyrke og spredning av wifi som jeg hadde på kobberlinjen... Ikke vet jeg hva som er feil og er ingen fan av konspirasjonsteorier, men man kan begynne å lure om altibox kveler wifi på en måte for å få oss til å handle ekstra utstyr hos de ... Jeg har blitt anbefalt og spurt om så mye sykt av kundeservice at det finnes ikke grenser - rart egentlig at de ikke har anbefalt at jeg skal bruke piggfridekk fordi piggene kan forringe wifisignalene .... Riv badet! Kast kasserollene ...osv. Jeg prøver en siste ting før det blir oppsagt og da bikker jeg over 10 000kr. Skal prøve google wifi mesh greiene. Når det virker så er hastigheten bra. Kundeservice er bra, de hjelper til så godt de kan, men det strekker ikke til på wifi biten(det er bare kablet som gjelder). Har lineær tv gjennom Altibox og det fungerer utmerket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra men dyrt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har 500/500 og hastigheten er jeg fornøyd med. Tv boksen er bra. Så ting fungerer som de skal, så det eneste jeg er misfornøyd med er at det koster 1100,- per måned. Jeg trenger egentlig ikke tv pakken og jeg trenger egentlig ikke 500/500, men altibox har priset produktene slik at det nesten ikke svarer seg å velge bort tv pakken og lavere hastighet koster marginalt mindre.

Hans O. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig varierende mottak, det virker som om altibox skrur ned hastighet over tid"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det virker som om nettverket hjemme blir dårligere og dårligere. Hvis man ringer å klager får man en lang rekke tips om å reboote osv og at feilen ligger hos meg. Dette er i de fleste tilfeller ikke riktig. Altibox 2G nettverket har vært stabilt dvs bedre enn 5G og først var anbefalingen og gå for 2G ikke 5G nå er 2G også ustabilt. Jeg får helt konkret ikke nettradio til å fungere der det fungert før og det hjelper ikke å boote systemet. Det som er nytt er at jeg har kjøpt nettforsterkere for å bedre det trådløse nettverket og her indikerer replikatoren om han får signal eller ikke. Jeg ser på replikatoren at 2G nettet faller helt ut dvs går i 0 i perioder. Jeg har vært 1m fra hovedsentralen og sett dette. Hvis du klager setter Altibox opp farten men dette er jo ikke rett du skal jo få den hastigheten du betaler for jeg har fiber og aksepterer IKKE å ha hastighet på 20 der jeg tidligere hadde 80 eller at nettet ikke fungerer i det hele tatt. Det blir for dumt at nettradioen blir stille i 2-3 minutter for så komme tilbake igjen når han får signal. Altibox vil først si at det er ditt problem, så vil de si at de ikke kan se noen feil, og så ser du likevel at hastigheten går tilbake til 80 dvs Altibox styrer exakt hva du får, og gjør som Apple dårligere produkt over tid. Har ikke fått tilbud om ny ruter men den kommer nok. NB har også opplevd at TV ikke får godt nok signal dvs bildekvalitet forringes eller at apper som Nettflix ikke fungerer.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR