Meny

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Altibox Bredbånd
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
74
av 80 innen
bredbåndsleverandør
25%
anbefaler
Altibox Bredbånd
Filtrer omtaler
36
8
15
45
113
Sorter omtaler etter
Viser av 217 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Monopol og høy pris"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lokket med lav pris når Telenor skrudde av kobbernettet. Har nå etter gjentatte prisstigninger en internettutgift på det dobbelte av hva vi hadde med Telefon, som leverte omtrent samme hastighet på det tidspunktet. Minste pakke er nå 4 ganger mer enn vi har behov for...

Bjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og elendig!! Faller ut i eninga."
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt håpløst nett! Det faller ut i ett sett. Nå sist fikk jeg ikke sett innspurten i CL-finalen mellom L.pool og Real M.!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt og unødvendig høy hastighet"

Minste pakke ble plutselig 10X av hva den var og prisen gikk opp. Dårlig eller altfor dyr tv pakke, og ikke tv2. Får ikke brukt mine egne abbonoment på div strømme tjenester, må tegne bla HBO og/eller Prime igjennom Altibox. Bra med endel gratis strømming da!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dyrt, treg nett ofte"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke fornøyd. Det er både dyrt og tregt ofte, tross mellom- rask hastighet. Håper kan bytte til billigere selskap snart. Det er blitt dyrere fra en liten stund siden også!🤔🤨

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice både ved dårlig nett og bortfall"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har flere ganger klaget på dårlig nett og fått da bare til svar at de ikke kan garantere for det trådløse nettverket pga forstyrrelser rundt. Ingen som sa det når de skulle ha oss inn som kunde. Tekniker kom hjem da vi hadde vært uten nett hjemme ca et døgn, krevde kompensasjon da jeg måtte betale for ekstra mobildata, noe jeg mener altibox bør dekke, fikk bare frekke svar tilbake.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig og dyrt!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Styr unn av! Er så dårlig og ustabil! Å veldig dyrt! Men får dessverre ikke bytta!

Braaashp
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Koster skjorta"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fantastisk dårlig, høy pris og ikke noe valgmulighet i forhold ril p velges TV / internett. Her må du ta hele pakka!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og noe ustabilt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Syns altibox har blitt skikkelig dyre, leverer medium kvalitet. Ved bytte til fiber henger fiberledningen over nabo tomta slik den enkelt kan rives ned og ødelegges. Svært misfornøyd nabo ble det også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Altibox- styr unna"
6 syns denne omtalen er nyttig

Da det kun er fiber fra altibox her vi bor valgte vi det. Noe vi angrer fryktelig på, ustabilt nett og dårlig dekning i huset selv om vi kjøper ekstra utstyr som skal kunne fikse utfordringene. Ringte igjen kunde service, møtte på en mindre hyggelig dame som ikke er interessert i å høre, heller ikke fortelle meg hvor jeg kan klage. Så da gjør jeg det her, styr unna altibox

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Over og ut ! De kom festet en boks på veggen og la en annen boks på stereobenken og gikk."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært i kontakt med alt i box, mål spurt hvorfor vi ikke kan koble til for meg !? Nei det kan vi ikke for det koster ekstra penger. Men når de var her for og installere, skal vi ikke samtidig forsikre seg om at det fungerer ?? Jeg har forsøkt i over en måned men har enda ikke installert alt jeg kan installere som feks Google Internett og andre åpenbare ting. Jeg fikk en regning på den beskjeden sum av 534 kr og 47 øre. Utrolig !! Med tanke på at jeg kun betalte 70 kroner da jeg kun hadde viken. Jeg får ikke koblet til surroundanlegget jeg får ikke koblet til cd-spiller og jeg får heller ikke koblet til fjernsyn. Så si meg dere som vet, hva skal jeg med et opplegg som ikke fungerer ?? Er det noen som har et fornuftig svar å gi ? Nei jeg tenkte meg det, den eneste måten å få disse menneskene hit må være å koble ut kablene, da vil jeg anta De kommer og jeg skal fortsette med det helt til de gjør jobben sin. Jeg har hele tiden sagt at jeg ønsker allente, men det blir nok bare spolert. Dumt trist leit frekt og de vil ikke komme uten at jeg betaler noen tusen, men nå vil jeg anta at de kommer i løpet av noen få timer. Med hilsen Kurt V.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Vilkårliger prisøkninger"
6 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk avtale om kr 639 pr mnd, og drøyt et år senere er prisen oppe i 749. Fullstendig uholdbart. Ellers helt midt på treet linjekvalitet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil tjeneste og monopolist!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Har opplevd at Internettforbindelsen er ustabil, faller ofte ut, må ofte restarte hjemmesentral. Øker igjen prisene på internett abonnementet! Har ingen alternativer og det vet dem godt så de gjør som de vil.! Burde vært makspris på slike tjenester der de har monopol på leveranser!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"jeg er ikke tilfreds med hastigheten jeg får"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har 1 GB hastighet, men har aldri fikk 1 GB hastighet på speedtest. Maks jeg har fått er ca 250-300 nedlasting og ca. 800-900 opplasting.

Florian E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Det er noe som har skjedd som gjørte altibox til noe av det beste til det verste"
4 syns denne omtalen er nyttig

Altibox levere noe av det beste fiber nett til en grei pris ... Ikke tvil om dette men kundeservice har blitt fra noe av det beste i verden til noe av det verste i verden. Før fikk jeg hjelp på flekken uansett tidspunkt og hva det gjald.. Altibox var altid det til hjelpe eller tar ansvar. Men alt har forandra seg siden korona starta .. Kunde service har blitt arogant ,frekk og nedsnakkende samtidig som dem lyge og prøve lure / svindle noen direkte . la meg starta .. først falt internet ut i 3 måndereder skylte altibox på mitt utstyr .. 10 000 kr fattigere og flere rutter senere måte dem inrømme at det var deres utstyr og dem krangla med meg i 3 månder at det var meg ... dem tok ikke ansvar for utgiftene eg hadde da. Etterpå bestilte eg A1 TV dekoder den var defekt fra starten av .. 50% av kanalene bare forsvant og dem ville ikke starte lenger ... 13 dager etter jeg fikk den prøvte jeg retunere dem da hadde jeg nokk av en dekoder jeg ikke kunne ser TV med engang ... altibox nektet og tar dem i retur først så jeg måte vise dem til loven.. Da skulle dem tar dem i retur alikevel prøvte dem får meg til betale for den selv om den hadde blitt retunert og avtalt jeg ikke skulle betale for den. Nå idag ... spør jeg om og får bytta IP addressen fordi dem er mål for noen angrep ... Altibox seie det er ikke dems problem og dem kan ikke bytte IP addresser som er et rent løgn dem kan bytte public IPn min .. dem er faktisk dem enneste som kan gjør det og det er lett da dem har gjørt noe sånt før... Kunde støtte er så forferdelig nå at jeg ikke kan anbefaller Altbox lenger ...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG NETT! STYR UNNA!!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Grise dyre abonnementer for å starte med. De mener vi skal få 150 mbps både opp og ned, kablet klarer den noen ganger å bikke 30 Mbps, trådløst er bare å glemme. De mener det er feil med vår ruter. Bytta ruter til noe av det beste mesh systemet (Jensen Omni) og får ja hakke bedre trådløse resultater. Tyder på at standard ruter er meget dårlig til den jobben den burde utføre. Får fortsatt ikke i nærheten av den farten vi betaler for. På en god dag hender det at jeg får 80 Mbps kablet, ALDRI mer enn 40 Mbps trådløst. Utrolig ustabilt nett, kobler seg av og på hele tiden, klarer ikke laste ned spill fra steam med kablet tilkobling... STYR UNNA ALTIBOX!

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt TV og nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke veldig behjelpelig på kundeservice, og det er lang responstid

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Støtter ikke spesialtegn i nettverkspassord og har enda ikke fått lovpålagt Efaktura 2.0"
8 syns denne omtalen er nyttig

Fra starten har det vært en vits. Altibox støtter ikke spesialtegn i internettpassordet ditt, noe som gjør det mindre sikkert å ha Altibox enn andre leverandører. Standard passordformat er “Ascii” som skal ha støtte for spesialtegn, noe Altibox ikke har. Temmelig skremmende spør du meg. Selv om de har støtte for mange bokstaver store og små (og tall) kan selv en Samsung S20 unhashe (dekryptere) nettverkspassordet til Altibox på kort tid. Pass på! Men om man ser forbi den usikkerheten man har, så har de enda ikke kommet på plass med automatisk efaktura som ble lovpålagt 1.12. Dette tilbyr de ikke til sine kunder å opprette, og har i beste fall kun migrert eksisterende efaktura-kunder til et nytt system slik at ingen skal vite om det. Og da kan “tilby det” til eksistrende brukere av efaktura. Om du vurderer en leverandør, bare ta noe annet for sikkerhetsskyld. Kommer sikkert et svar under med “tipp-topp” på nettsikkerhet som standardsvar, men sjekk noe annet for din og din families sikkerhet. Om de heller ikke støtter spesialtegn til ditt nettverkspassord, gjør de dette til sine interne systemer, hvor sikker er egentlig persondataen deres hjemme? Kortinformasjon, personnummer og bilder? Gikk selv på tabben av 12mnd binding med dem, ikke gjør samme feilen, koster meg 1150,- mnd for tv og internett/mnd.. blir dyrt med slike tabber. Har selv måtte kjøpe eget nett fra Telia som faktisk er trykt nok (nei, jobber ikke for noen annen fiberoperatør eller konkurrent til Altibox) Håper bare du tar noe annet. Hilsen utrygg bruker

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig ugjevn hastighet. Å ringe kundeservice fører til enda mere frustrasjon.

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Langt i fra den hastigheten jeg betaler for"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettet er forsåvidt stabilt. Men det er stabilt dårlig. Vi har omtrent 1/10 dels av den hastigheten vi betaler for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt håpløst. Har dårlig og veldig varierende bredbånd. jeg må løse problemet selv, da de ikke kan sende tekniker. Har betalt for et produkt, jeg får 25 prosent av. Kundeservice fungerer overhodet ikke !!

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dyr monopol"
5 syns denne omtalen er nyttig

I mitt nabolag har Altibox monopol og gir dyrt og ustabilt nett. Meget misfornøyd.

Simona D. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ødelegger vår ferie"

Faktura er betalt, allikevel ble vi en Ping- pong ball mellom de, viken fiber og kredinor!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Altibox leverer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Altibox leverer knall service, aldri noe tull, rask med å fikse opp vis det skal være noe. Aldri hatt noe tull her. vært kunde i flere år og ikke noe store planer om å bytte selskap 1000/1000 linja leverer bra og tv pakken er kjempe bra , tipp topp vurderer du er seriøs leverandør av fiber til ditt hjem ringe Altibox da vel

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Utspekulert"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt 200/200 nett i flere år. Nå er jeg nødt til å velge enten 100 eller 500. Hvorfor kan jeg ikke velge hastighet på mitt eget nett?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig kundeservice. Lite behjelpelig og mener vi trenger «datahjelp» fra noen mer kyndige. Jeg jobber da som IT ingeniør og er mer en nok datakyndig til å vite at der er feil på hjemmedentral eller fiber. Likevel nekter altibox for feil på deres utstyr.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR