Meny

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
7
av 12 innen
bredbåndsleverandør
39%
anbefaler
Altibox Bredbånd
Filtrer omtaler
13
6
6
5
32
Sorter omtaler etter
Viser av 62 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Har fiber fra altibox som har avtale med Viken fiber i Oslo. Masse feil - det var ikke satt klart til innflyttingsdato, så kræsja nettet etter få dager. Montør nekter å ta imot nøkkel, men krever at man er hjemme når de kommer. Dvs ta fri en halv dag fra jobb med tapt arbeidsfortjeneste. Montør bryter avtalen om å legge nøkkelen i postkassa, så mannen min kom hjem fra julebord til låst hus. Når vi endelig får tak i de påfølgende mandag er beskjeden at vi skal bli oppringt innen senest neste dag for å avtale ny dato. Vi er fortsatt uten nett... venter i spenning... Og når jeg spør om kompensasjon blir jeg avfeid med at det får vi EVENTUELT se på etter at de har fiksa feilen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Bra foreløpig"

Fått Altibox (via Signal Bredbånd). Pluss: + Veldig raskt, holder 500/500 som lovet (etter litt tweaking) + Ryddige og proffe installatører (div. el-firma) + TV fungerer bra, liker poengsystemet Noen minus også: - Routerdelen/wifi i hjemmesentralen taklet jobben dårlig (FMG) - Måtte bytte til bromodus og kjøre egen ruter/wifi, noe som forsåvidt var greit (flere muligheter, FMG er veldig basic) - Signal hadde veldig lite og dårlig informasjon i forkant av installasjonsprosessen, dvs. tilnærmet null. Det skaper forvirring og drar ned mye for meg. Bør være enkelt å informere underveis med tanke på fremdrift. Vi kunder må planlegge hverdagen vi også... litt dumt å måtte ta fritt fra jobb fordi installatøren plutselig står på døra og lurer på om han kan få montere hjemmesentralen Oppsummert: Så langt 8 av 10.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Raskt Internett, og god hjelp av kundeservice"

Fornøyd med Altibox innholdstjenester, og har blitt møtt med god kundeservice. Fiber er en kjempefordel, og vi opplever et stabilt og raskt nett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Får faktisk 500/500"

Greit nok at Altibox ikkje er full MESH WiFi, men sjølve fiberlinja leverer. Vi får faktisk 500/500 og det er superbra. Ingen andre kan levera tilsvarande her som vi bur. Den lokale Altibox-leverandøren har jo folk på jobb, på kontoret og ute i feltet, der vi bur. Av med hatten. Det har ingen av konkurrentane!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant og kunnskapsløst"

Løsningen fungerer etter in oppfatning bra - frem til du får problemer teknisk. Etter utallige telefoner / chatter med noe som kaller seg teknisk sitter du igjen med utallige restarter av alle bokser og kjøp av nye oppgraderte bokser. I det øyeblikk du får gehør for at du må ha en tekniker blir det virkelig vanskelig. De har en selvpålagt ventetid på inntil 3 dager. Jeg har i dag, når jeg skriver dette, ventet i en uke med daglige purringer. Spørsmål om å heve avtalen blir ikke besvart - men regningen, de kommer...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Ekstremt varierende kvalitet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Særdeles varierende kvalitet på nettet. Men og på utstyr og kundeservice. Når ting virker er hastigheten meget god. Bare det å få paret wifipluss som egentlig er å trykke på 2 knapper ble vanskelig. Vanskelig å få ordnet når opp kundeservice har meget begrensede åpningstider som gjør at det blir vanskelig å være hjemme når det skal fikses. På chatten så får man ikke svar. Rett og slett håpløst. Det som er dumt er at de eier fibernettet i byggefeltet her så man får ikke byttet leverandør. De har monopol, og da er innsatsen deretter. Det er bare å vente på andre løsninger evt gå tilbake til vanlig breiband

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tv programmer"

Har hatt Altibox noen år nå, er fornøyd med datalinje, har vært stabilt og raskt. MEEEN!!! Tv programmene som kun er repriser opp til flere ganger i året kan de trøkke opp en viss plass! når man faktisk betaler noen tusenlapper i året for og ha noe og se på, så forventer man faktisk noe annet enn REPRISER hele året.

Kjetil G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra fart, dårleg utstyr"
2 syns denne omtalen er nyttig

Altibox fungerer for det meste fint, og lever stabilt og raskt nett. Men utstyret er dårleg, og dei forlangar vanvitige prisar for å oppgradera gamalt til nytt. Og når utstyr av nyare dato ikkje fungerer, får me molbo-svar av typen "plasser ruteren annleis". Prisane har også blitt mykje verre dei siste åra. For å pressa folk over på dei dyre TV-løysingane og større bandbreidde, har dei skrudd opp prisane for folk som berre vil ha internett med normal fart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Altibox har monopol hvor jeg bor og tvinger meg til å velge hastigheter langt over hva jeg trenger!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har en 40/40 linje som har fungert greit. I perioder forsvinner hele hastigheten, men etter litt frem og tilbake på telefon med dem, har vi klart å få den opp igjen inntil neste gang den forsvinner. Mye re-setting av utstyr og feilsøking på linjen.

Fikk for kort tid siden, en telefon fra dem om at jeg kunne oppgradere til dobbel hastighet mot et tillegg i prisen som ville bety 3500-4500kr ekstra i året for en hastighet jeg absolutt ikke trenger til mitt bruk (kun 1 person i denne husstanden).

Jeg sa at jeg ikke hadde behov for mer hastighet, og fikk til svar at jeg fint kunne beholde 40/40 linjen jeg allerede hadde til den prisen jeg hadde inngått avtale på, men hvis jeg byttet bort fra denne avtalen, kunne jeg ikke få opprettet samme avtale igjen da 40/40 ikke skulle tilbys som alternativ for nytegning.

Jeg valgte da å beholde den hastigheten jeg har idag på 40/40.

1mnd senere kommer det en epost om at de nå setter opp prisen på 40/40 linjen slik at den nå koster 568kr/mnd. Dette er en betydelig overpris, og ikke i henhold til den avtalen jeg signerte med dem.

Har prøvd å finne andre som kan levere, men de får ikke bruke fiberlinjen som er lagt og er dermed fanget hos Altibox/BKK. Om de skulle sette prisen på 40/40 linjen til 10.000kr pr. mnd, så har jeg 3 valg. Enten å være uten internett, oppgradere til noe jeg ikke ønsker eller trenger, eller å betale den sum de krever (uansett hvor urimelig den måtte være).

Ved første anledning skal jeg bytte leverandør, og kommer aldri til å velge hverken BKK eller Altibox igjen dersom det finnes alternativer.

Jeg betaler heller for legging av ny fiberkabel enn å fortsette under disse så fort det åpner opp for det. Mafia-tendenser med press og monopol. Dersom du ikke gjør som de sier, så priser de tjenesten du har så langt opp at du ikke har noe valg.

Styr unna dersom det finnes alternativer!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bruk Altibox!"

Min mor bruker dessverre Altibox per. i dag. Da min far gikk bort, sto alt av abonnement registrert på han, bare å få endret navnet var det så mye styr med! I samme vaset gikk selve hoved stasjonen til heden og den måtte da byttets. Kundeservice forklarte til min mor at hun måtte bytte ledning og forsøkte å flytte TV og hele hopprennet uten at dette hjalp. Jeg forlangte å snakke med sjefen på kundeservice - han lovte å ringe min mor tilbake for å beklage. Det gjorde han IKKE! det gikk såpass langt, at jeg snakket med avd.sjefen. Fikk aldri noe beklagelse fra leder på kundeservice. ENESTE grunnen for at hun enda er kunde i Altibox, er på grunn fiber. Hadde hun kunne valgt, hadde det aldri i verden blitt Altibox. For ett dårlig selskap! STYR UNNA!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tregt og ekstremt ustabilt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle ønske at jeg hadde noe positivt å si om Altibox/Lyse, men finner faktisk absolutt ingenting. Har nå bodd på flere adresser med Altibox, og det er like elendig hver eneste gang. Du får ikke det du betaler for, signalet er ustabilt som bare fy og kontakter du kundeservice får du beskjed om at du må bytte ruter (det er alltid din feil og ikke deres). Faktisk er det så dårlig nett her nå, som det ofte er, at jeg måtte gå over på mobildata for å skrive denne omtalen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Jeg ønsket å oppgradere og tok kontakt. Dette måtte gjøres skriftlig og de skulle sende meg Mail som jeg skulle besvare. Tilbudet på Mail var ikke det jeg hadde bestilt. Etter tre runder fikk de det riktig.
Så begynte ventetiden, og tross purringer er det fortsatt ikke kommet noen installatør. Dette er for dårlig, Lyse/altibox.

Mirzet H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Styr unna!!!"

Skriver kontrakt med folk og etter 2 år sier de at det er ikke lønnsomt for dem å bygge på min adresse!!??!!
For en kundebehandling!!??
STYR unna!

Blostrupmoen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ustabilt selv med annen router tilkoblet. Fikk høre at fiber skulle være stabilt og pålitelig, har opplevd det motsatte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har ikke en eneste gang siden vi flyttet hit hatt i nærheten av det vi betaler for, og vi krever ikke mye akkurat.. Betaler for 50 og får ikke engang 30. Hadde vi i det heletatt hatt mellom 20 og 30 gjevnt hadde jeg vært fornøyd men OFTE ligger det på 2-3!! Hvis vi i det heletatt har nett.. Og vi bor i en liten by så ikke på landet. Kundeservice svarer raskt, det skal de ha.. Men hjelper lite når det eneste de gjør er å klandre kunden og snakke til oss som om vi ikke kunne noe som helst om data.. Selv om det virker som om vi kan mer enn de kan til tider.. Eneste grunnen til at vi ikke har byttet er fordi jeg ikke har funnet ut hva vi skal bytte til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fantastisk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Altibox nå i snart 6 år og aldri hatt noen store problemer med det, annet enn eget utstyr som bare sluttet å fungere. Nettet har vært dønn stabilt og holder alltid farta som man betaler for.

Pluss:
+ Nettet er solid, har aldri vært plaget med ustabilt nett - med unntak av når Altibox oppgraderte linjene.
+ 300/300 er et sweetspot abonnement mtp. pris/ytelse
+ De lokale aktørene har meget bra kundeservice
+ Du får som regel alltid farten som du er lovet

Har ett minus også
- Routeren som følger med i abonnementet tåler ikke mange samtidige tilkoblinger, og har elendig rekkevidde (innebygd antenne er elendige greier) - Anbefaler å kjøpe en oppgradert router for å få best mulig stabilitet - Husk å bruke Ethernet kabel (CAT-6 eller bedre) for å koble opp en eventuell ny router!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Lite oversikt, ustabilt nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vet ikke engang hvilket abonoment jeg valgte, de bare slo på nettet og sprang, gjør ikke noe serlig det da, men synes det var lite informasjon. virket litt shady liksom. i tillegg til at de som gravde var bare polakker, ingen av de snakket norsk, de gravde feil på 5 av 11 hus i nabolaget her. og nå har jeg en fart på mellom 30 mbit og 500 mb, helt random fra dag til dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabilt nett med Altibox fiber"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg gikk over fra bredbånd fra en annen leverandør, og til Altibox fiber. Før jeg bytta hadde jeg ofte problemer med at nettet falt ut til stadighet. Jeg trenger stabilt nett. Så bytta jeg til Altibox fiber, og etter det har nettet vært stabilt og fint. Jeg har ikke hatt nevneverdige problemer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Meget fornøyd med fiber i fra Lyse."
3 syns denne omtalen er nyttig

Er kjempefornøyd med fiber i fra Lyse. De gangene jeg har hatt problemer så har jeg skrevet til Lyse via messenger og det pleier ikke og ta lange tiden før de svarer og hjelper meg på rett vei på og løse problemer osv. Kjenner meg ikke igjen på alt det negative som folk skriver her inne. Mesteparten av problemene folk har er hvordan folk har satt opp utstyret sitt, router eller hjemmesentral osv..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Anbefaler ikke"
1 syns denne omtalen er nyttig

Slutter alltid å fungere minst én gang i døgnet og har generelt tregere Internett enn det jeg betalte for. Noen ganger blir internettet så tregt at Youtube videoer stopper opp på 144p. Elendig

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Umulig å få kontakt med"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt kabelen inntil veggen i mange måneder. Men å få kontakt med dem slik at de kan installere noe, lar vente på seg. Ser heller ikke noe telefonnummer, men de kan kontakte meg tilbake, altså noe de ikke gjør. Styr unna, tenker jeg.

Men T. N
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og meget dårlig bredbånd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg måte ringe mange ganger fordi internett ikke fungerer men ingen hjelp å få, de bare legger skylden for at det har skjedd noe hos meg, de er meget arrogante, ligg unna altibox.
ble ødelagt hele påskeferie fordi ingen TV og internett, når jeg ringte så sa de at jeg må vente 3 dager til, de sa at jeg overlever uten tv og internett. Betalte jeg for slik oppførsel og ble belastet for varen som jeg ikke har fått men bare irritasjoner

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bestill fra disse"
4 syns denne omtalen er nyttig

Nettet faller ut hele tiden, og kan gjerne bli borte i timesvis om gangen, tilogmed blitt borte i flere dager. Lite hjelp å få på kundesenteret, siden de mener problemet ligger hos ruter. Som er byttet tre ganger... så nei, det er ikke ruteren! Dårlig kundeservice, gjerne frekke mennesker som får deg til å føle at feilen er din, og ingen andres.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"God hastighet og billigere enn alternativene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har i dag en 300/300 linje med grunnleggende tvpakke. Hadde tidligere en 150/150 linje. Hastigheten har hele tiden vært som lovet og har kun opplevd midlertidig nedetid to ganger i løpet av et år. Og det kan muligens skyldes på ruteren.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettet hakker ofte, må ofte bruke 4G på mobilen for wifi'n er tragisk dårlig. Må ofte slå av og på boksen.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR