Meny

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Altibox Bredbånd
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
76
av 88 innen
bredbåndsleverandør
26%
anbefaler
Altibox Bredbånd
Filtrer omtaler
29
7
11
33
95
Sorter omtaler etter
Viser av 175 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"De har monopol og er fullstendig klare over det."

Har fibernett fra altibox. Har fått halvert fiberhastighet helt ut av det blå. Møter en fullstendig ansvarsfraskrivelse når jeg kontakter kundeservice. Feilen må visst ligge hos meg på tross av at alt utstyr er levert fra altibox og jeg ikke har gjort noen endringer. Ikke så mye jeg får gjort med det da jeg både har bindingstid og de er eneste tilbyder av fiber i området. Vi må få avskaffet monopolet på fibernettet på samme måte som det ble gjort med strømnettet! Venter bare på at bindingstiden skal utløpe så jeg kan kjøpe mobilt bredbånd slik jeg hadde før. 4g er mer raskere, mer stabilt og billigere enn altibox sin fiber..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Leverer det de skal, til en pris"

OK, så er ikke prisen veldig lav. Kunne tenkt meg at prisen lå rundt 1 kr per Mbps for alle abonnementer. • Vi får den hastigheten vi betaler for, gjerne litt mer, hele tiden • IPv6 er tilgjengelig uten tillegg i prisen, og fungerer utmerket • Det har vært et par nedetider det siste året, men tjenesten oppleves ellers som dønn stabil og til å stole på • Med høy stabilitet har vi nesten aldri trengt å kontakte kundeservice HETT TIPS (gjelder alle Internett-leverandører): Unngå å bruke leverandørens hjemmesentral til å dele ut trådløst nett. De billige boksene går varme og blir ustabile. Kjøp heller en egen basestasjon (eller mesh-oppsett med flere stasjoner), så får du helt stabil WiFi. Dette har blitt en super hjemmekontorløsning som gjør det lett å jobbe hjemme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett og ikke minst dårlig og rotete kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har rett og slett en dårlig opplevelse fra ende til annen. De er frekke når du er i kontakt med dem, og lite kan de faktisk hjelpe deg med. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Altibox var bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter oppkjøp tror jeg forretningsidén til gml GET er kommet inn utilsiktet. Stadige oppgraderinger av pakker som øker prisen. Innføring av bindingstid eller betal dyrt for å slippe. Vært kunde i 8 år. Lenger å lenger ventetid på kundeservice. Bildene på tv fryser, timeglass snurrer hvis man vil se serier. (Streamer fra tlf istedet) har bra fart på internettet og det er sjelden nede. Det er bra men det betales for i dyre dommer. Ønsker fiber pga hjemmekontor og er •tvunget» til å fortsette. Utrolig å være med på denne turen nedover. Altibox var et fantastisk selskap med meget bra kundeservice, gode priser og en vi er til for deg kultur. Blir spennende å se hvor langt ned det går •og hvor dyrt det blir». Det stopper seg selv på et tidspunkt. Nå «må» man kanskje ikke ha fiber lenger. Er nysgjerrig på Telenor sin løsning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har nå i hele februar mistet nett med jevne mellomrom. opptil 10 ganger per dag. Helt umulig og spille online. Søple selskap som ikke lar meg sjekke driftstatus for område

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Ta tak!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når en får så mye negativ tilbakemelding bør det ringe en bjelle hos de ansvarlige i dette selskapet. Har selv ingen annen mulighet for andre tilbydere, og det sier sitt at jeg nå snart har ventet 3 mnd. for en oppgradering av bredbånshastigheten vår..... Stabilitetsmessig er det veldig bra, har ikke opplevd noe nedetid. Skjerpings!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Utnytter monopolstilling, levere ikke hastighet man blir lovet og tilbyr pakker med uønsket innhold"
3 syns denne omtalen er nyttig

Overpriset, dårlig. Klassisk kabelleveradør som utnytter monopolstilling til å presse kundene til å kjøpe uønsket innhold til en altfor høy pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Si opp! Prisøkning på prisøkning."
3 syns denne omtalen er nyttig

Altibox startet med å tilby fibernett til under 500kr nå blir prisen skrudd opp igjen for tredje gang og vi ender opp med det billigste abonnement til en pris av.... 719 kroner. Nå har det gått for langt, og jeg har sagt opp mitt fiber abonnement. Vi har jo selvfølgelig ingen andre som vi kan bytte til så nå blir det deling av nett fra mobilen fremmover. Jeg syntes at det er helt villt at prisene på fiber er dyrere en de fleste mobilbredbåndene på markedet og nå som vi har selskaper som tilbyr 3mb grense etter at du har brukt 150gb (eller 5gb om dagen) for 500kr så er det på tide å bytte.

Ragnhild A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke det vi ble lovet"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde Altibox for noen år siden, men byttet til canal digital pga for ustabilt internett. vi ble nå kontaktet av selger fra Altibox som sier alt er nå fikset og oppdatert, så vi tenkte at nå kan vi gå over til fiber igjen. 1 februar startet vi, og har ikke fått sett tv siden da... det spraker, blinker og lyden blir borte. Internettet er bra til tider, men upålitelig. plutselig er nettet så variabelt at vi får ikke brukt det. Pratet med kundeservice i flere dager, ny person hver gang og nye råd blir gitt hver gang, helt ubrukelig.... de har helt klart standard fraser de kommer med. de sier alt ser bra ut og vi må restarte og sjekke kabler!!!! jo da...hvor mange ganger må en restarte da? hvor mange kabler må vi kjøpe? Vi vil bare få dette i orden og få det vi betaler for. Skulle ønske de kunne gitt mer oppfølging når vi har et problem som gjør at vi ikke får brukt produktet vi betaler for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mye rot og vanskelig å klage"
3 syns denne omtalen er nyttig

Installering var problematisk. Når det var løst etter noen å ha tatt noenfridager hjemme, fungerte ikke båndhastigheten. Vi ble nektet servicemann, men fikk dette etter ca 1-2 års klaging med trussel om å bytte leverandør på tross av video opptak av skurr på TV signaler etc. Servicemann oppdaget feilen. Altibox-Viken Fiber frasa seg "ansvar for feilen" på tross av installasjo- booking via Altibox-Viken Fiber. Vi hadde betalte dobbelt og anslår tapet være ca 7000kr. Ingen unnskyldning, ingen erstatning. Kun beskjed om at klagen avvises. Vurderer selvsagt bytte leverandør. Mange forbedringspunkter her som altibox gjerne kunne tatt innover seg

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Du har ingen andre alternativer så de skrur opp prisene om og om igjen"
9 syns denne omtalen er nyttig

De er absolutt dyrest og pusher hastigheter du rett og slett ikke trenger. Hele tiden rettferdiggjør de prisøkningen med å fjerne laveste pristrinn/hastighet og si man får mer for pengene.

Frustrert T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har monopol og utnytter der fylt ut!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Den billigste løsningen kostet for noen få år siden rundt 500 nok som nå økes til over 700 nok per mnd! Skjønner ikke at det er lov å ikke kunne velge en annen leverandør!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabilt og raskt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri nedetid på de elleve årene vi har vært kunde, superraskt nett og veldige hyggelige og hjelpsom kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Altibox verdens dårligste kundeservice og helt sykt ustabilt nett betalt 500/500 får 5/5 534ping"
4 syns denne omtalen er nyttig

Altibox klarer ikke på langt nær å gi den ytelsen som er betalt for. betaler for 500/500 linjer og får 5/5 helt horibbelt. kontaktet kundeservice og de mente de hadde fikset problemet og henla saken. Sitter fortsatt på en snittlig under 10/10 linje med over 300 i ping

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig førsteinntrykk"

Kontaktet altibox/viken og inngikk bredbåndsavtale med altibox/viken og fikk 500 kr i etableringsgebyr selv om alt utstyret var i huset allerede. Når da en selger fra en underleverandør senere forteller at han kan gi 5 mnd og gratis etablering, så gir dette et slett førsteinntrykk. Har ikke testet tjenesten enda, så uttaler meg her kun om prising og avtalevilkår.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"WiFi fungerer ikke fra den 1.dag. Altibox har ingen interesse i å hjelpe kunder i det hele tatt."
3 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Altibox service den 1.oktober, 2020. WiFi virker ikke fra den første dag. 10 Mbps i 30 cm avstand fra ruteren (lovet opptil 300 Mbps), og nett forsvinner i noe større avstand, enhetene noen gang heller ikke ser noen signal fra sentralen. Altibox kundeservice har 2 forslag - "kjøp Google Nest" eller "skriv klage til Brukerklagenemnda", "vi garanterer ikke at du får WiFi fra oss". Styr unna dette selskapet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig hastighet"
4 syns denne omtalen er nyttig

Får bare halve hastigheten jeg betaler for men full regning.Lurer på om jeg bare skal betale halvdelen det er jo det jeg får.

Setesdal
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig wifi"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har klaget på dårlig wifi og som alle andre her så er svaret at dei kunn garanterer signal om jeg bruker kabel.. Og nei jeg går ikke rundt m kabel på dupeditter. Tv må jeg ha kabel ellers ingen tv.... 😡 Har ingen andre alternativer her i innlandet ellers hadde jeg bytta for lenge siden så nå har oppgradert mobilabonnemanget og får bruke altifiber kunn på tv.. Gir dei 1 stjerne siden de altid svare raskt ellers hadde det vert 0

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Veldig fornøyd"

Har vært kunde siden 2014, og aldri hatt noen problemer. Har tidligere vært kunde i Get og i Canal Digital, og opplevde problemer der med ustabilt nett, og lavere enn forventet hastighet. Det har aldri skjedd etter mer en seks år hos Altibox. Jeg ble sjokkert da jeg så det dårlige snittet på bedømmelsene de har fått her. Det viser hvordan det stort sett er misfornøyde kunder som legger igjen bedømmelser, mens de som er fornøyd ikke har noe behov for å oppsøke disse sidene. Jeg har vært kunde i alle de største selskapene, og Altibox er den som for meg har gitt den klart beste opplevelsen.

Filippo C
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Stabilt men dyrt."
7 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke mye å klage på fiber i seg selv, den er ganske stabilt men de oppgradere til høyere hastighet uten at jeg har bedt for det og øker prisen med mer en 15% vart år. Fortsetter de slik skal jeg se meg på noe annet.

Jostein N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"De har monopol, og skrur opp prisen"
8 syns denne omtalen er nyttig

De har monopol og skrur opp prisen. Og de skrur opp hastigheten til noen som ikke trengs i ett privat hjem.

Rolf H. H
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tregt nett"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter oppgradering fra Altibox har det bare vært problemer med hastigheten på nettet. Spesielt ved bruk av Appletv.

Aase E. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få hjelp!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Etter 3 timers "hjelp" fungerer fremdeles ikke min tv. Jeg ønsker å bytte ut "Alt i boks Bredbånd", Verre enn dette kan det ikke bli.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ingenting fungerer"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra Get til Altibox. Fra 01.09.2020 så har vi begynt å bruke 4G nett i husholdningen. Vi gikk fra 100% dekning med ustabil nett til 10% dekning med perfekt nett. Hadde vært kjekt å vite at vi trengte 3 ekstra Google Nest helt fra begynnelsen av slik at vi slapp å bruke opp 4G nettet. Montøren glemte å ta med TV-dekoderen. Vi hadde vel aldri fått den med mindre jeg tok kontakt med personen som solgte oss "tilbudet". Fikk den dagen derpå (03.09.2020), men den vil jo selvfølgelig ikke kobles til siden nettet rekker ikke til TVen i stuen. Dermed blir det verken nett eller TV fra Altibox før en stund da. Nimbus Direct solgte oss Altibox-tilbudet. Ringte dem ang. tilkoblingsproblem, men han tok ikke telefonen. Han sendte derimot et tilbud til meg et par minutter etterpå som skulle sendes til en annen. Så han ignorerte rett og slett telefonen og var opptatt med sitt neste salg. Han svarte heldigvis på mail, men måtte gjennom sjefen sin først, så her ble en dag til sløst bort, og vi betaler enda mer for 4G på mobilen. Jeg kan dermed ikke skylde på Altibox enda siden tjenestene deres er enda ikke prøvd ut. Nimbus Direct derimot bryr seg bare om salg, ignorerer kunder og bryr seg bare om sitt beste. Forstår ikke hvorfor du har en telefon når du ikke tar den fra kunden? Nimbus Direct må vel tåle konsekvensen fra en småhissig kunde når vi har måttet bruke 4G nett 3+ dager samt montøren som glemte TV-dekoderen som hadde bare vært borte hvis vi ikke sa ifra. Konklusjon: Altibox: Usikker hvordan tjenesten fungerer siden vi har enda ikke klart å prøvd det ut skikkelig i løpet av 3 dager. Nimbus Direct: Dårlig kundeservice, ignorerer kunder etter salg, "glemmer" produkter og m.m. Hvis det er noen har kontakt info til Nimbus Direct si ifra her så skal jeg sende en klage til dem også.

Ubetydlig
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"STYR UNNA"
5 syns denne omtalen er nyttig

Forferdlig nettleverandør, bytt nettverk med en gang! Nettverket kræsjer flere ganger i året, dårlig tilkobling, dårlig hastighet. Har hatt en helt forferdlig brukeropplevelse med denne nettverksleverandøren. STYR UNNA

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR