Meny

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Altibox Bredbånd
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
72
av 79 innen
bredbåndsleverandør
26%
anbefaler
Altibox Bredbånd
Filtrer omtaler
36
8
14
41
106
Sorter omtaler etter
Viser av 205 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"jeg er ikke tilfreds med hastigheten jeg får"

Jeg har 1 GB hastighet, men har aldri fikk 1 GB hastighet på speedtest. Maks jeg har fått er ca 250-300 nedlasting og ca. 800-900 opplasting.

Florian E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Det er noe som har skjedd som gjørte altibox til noe av det beste til det verste"
2 syns denne omtalen er nyttig

Altibox levere noe av det beste fiber nett til en grei pris ... Ikke tvil om dette men kundeservice har blitt fra noe av det beste i verden til noe av det verste i verden. Før fikk jeg hjelp på flekken uansett tidspunkt og hva det gjald.. Altibox var altid det til hjelpe eller tar ansvar. Men alt har forandra seg siden korona starta .. Kunde service har blitt arogant ,frekk og nedsnakkende samtidig som dem lyge og prøve lure / svindle noen direkte . la meg starta .. først falt internet ut i 3 måndereder skylte altibox på mitt utstyr .. 10 000 kr fattigere og flere rutter senere måte dem inrømme at det var deres utstyr og dem krangla med meg i 3 månder at det var meg ... dem tok ikke ansvar for utgiftene eg hadde da. Etterpå bestilte eg A1 TV dekoder den var defekt fra starten av .. 50% av kanalene bare forsvant og dem ville ikke starte lenger ... 13 dager etter jeg fikk den prøvte jeg retunere dem da hadde jeg nokk av en dekoder jeg ikke kunne ser TV med engang ... altibox nektet og tar dem i retur først så jeg måte vise dem til loven.. Da skulle dem tar dem i retur alikevel prøvte dem får meg til betale for den selv om den hadde blitt retunert og avtalt jeg ikke skulle betale for den. Nå idag ... spør jeg om og får bytta IP addressen fordi dem er mål for noen angrep ... Altibox seie det er ikke dems problem og dem kan ikke bytte IP addresser som er et rent løgn dem kan bytte public IPn min .. dem er faktisk dem enneste som kan gjør det og det er lett da dem har gjørt noe sånt før... Kunde støtte er så forferdelig nå at jeg ikke kan anbefaller Altbox lenger ...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG NETT! STYR UNNA!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Grise dyre abonnementer for å starte med. De mener vi skal få 150 mbps både opp og ned, kablet klarer den noen ganger å bikke 30 Mbps, trådløst er bare å glemme. De mener det er feil med vår ruter. Bytta ruter til noe av det beste mesh systemet (Jensen Omni) og får ja hakke bedre trådløse resultater. Tyder på at standard ruter er meget dårlig til den jobben den burde utføre. Får fortsatt ikke i nærheten av den farten vi betaler for. På en god dag hender det at jeg får 80 Mbps kablet, ALDRI mer enn 40 Mbps trådløst. Utrolig ustabilt nett, kobler seg av og på hele tiden, klarer ikke laste ned spill fra steam med kablet tilkobling... STYR UNNA ALTIBOX!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt TV og nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke veldig behjelpelig på kundeservice, og det er lang responstid

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Støtter ikke spesialtegn i nettverkspassord og har enda ikke fått lovpålagt Efaktura 2.0"
6 syns denne omtalen er nyttig

Fra starten har det vært en vits. Altibox støtter ikke spesialtegn i internettpassordet ditt, noe som gjør det mindre sikkert å ha Altibox enn andre leverandører. Standard passordformat er “Ascii” som skal ha støtte for spesialtegn, noe Altibox ikke har. Temmelig skremmende spør du meg. Selv om de har støtte for mange bokstaver store og små (og tall) kan selv en Samsung S20 unhashe (dekryptere) nettverkspassordet til Altibox på kort tid. Pass på! Men om man ser forbi den usikkerheten man har, så har de enda ikke kommet på plass med automatisk efaktura som ble lovpålagt 1.12. Dette tilbyr de ikke til sine kunder å opprette, og har i beste fall kun migrert eksisterende efaktura-kunder til et nytt system slik at ingen skal vite om det. Og da kan “tilby det” til eksistrende brukere av efaktura. Om du vurderer en leverandør, bare ta noe annet for sikkerhetsskyld. Kommer sikkert et svar under med “tipp-topp” på nettsikkerhet som standardsvar, men sjekk noe annet for din og din families sikkerhet. Om de heller ikke støtter spesialtegn til ditt nettverkspassord, gjør de dette til sine interne systemer, hvor sikker er egentlig persondataen deres hjemme? Kortinformasjon, personnummer og bilder? Gikk selv på tabben av 12mnd binding med dem, ikke gjør samme feilen, koster meg 1150,- mnd for tv og internett/mnd.. blir dyrt med slike tabber. Har selv måtte kjøpe eget nett fra Telia som faktisk er trykt nok (nei, jobber ikke for noen annen fiberoperatør eller konkurrent til Altibox) Håper bare du tar noe annet. Hilsen utrygg bruker

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig"

Veldig ugjevn hastighet. Å ringe kundeservice fører til enda mere frustrasjon.

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Langt i fra den hastigheten jeg betaler for"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettet er forsåvidt stabilt. Men det er stabilt dårlig. Vi har omtrent 1/10 dels av den hastigheten vi betaler for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt håpløst. Har dårlig og veldig varierende bredbånd. jeg må løse problemet selv, da de ikke kan sende tekniker. Har betalt for et produkt, jeg får 25 prosent av. Kundeservice fungerer overhodet ikke !!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dyr monopol"
1 syns denne omtalen er nyttig

I mitt nabolag har Altibox monopol og gir dyrt og ustabilt nett. Meget misfornøyd.

Simona D. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ødelegger vår ferie"

Faktura er betalt, allikevel ble vi en Ping- pong ball mellom de, viken fiber og kredinor!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Altibox leverer"

Altibox leverer knall service, aldri noe tull, rask med å fikse opp vis det skal være noe. Aldri hatt noe tull her. vært kunde i flere år og ikke noe store planer om å bytte selskap 1000/1000 linja leverer bra og tv pakken er kjempe bra , tipp topp vurderer du er seriøs leverandør av fiber til ditt hjem ringe Altibox da vel

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Utspekulert"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt 200/200 nett i flere år. Nå er jeg nødt til å velge enten 100 eller 500. Hvorfor kan jeg ikke velge hastighet på mitt eget nett?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig kundeservice. Lite behjelpelig og mener vi trenger «datahjelp» fra noen mer kyndige. Jeg jobber da som IT ingeniør og er mer en nok datakyndig til å vite at der er feil på hjemmedentral eller fiber. Likevel nekter altibox for feil på deres utstyr.

Bakhtiyar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"selve tjensten er Bra men kunde behandling er forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

selve tjenesten er bra og leverer bra men for den prisen jeg betaler skulle ha fått bedre service , kunde behandlere på chat eller telefon de klarer ikke å hjelpe med noe fordi de kan ikke bestemme og alt skal betales , veldig forskjell behandling noen kunder får 3 måneder gratis hvis de binder i ett år men en eksisterende kunde må betale for den nye dekoderen 1500 kr .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabilt og det funker"

Hatt Altibox i 2 år nå, ikke hatt 1 kræsj eller ustabilitet Er kjempefornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Knall"

Helt knall fiber. Trengte litt hjelp av kundeservice i begynnelsen da jeg flytta hit for å få sentralen opp å gå, og de var veldig hyggelige og behjelpelige. Stabil hastighet, meget sjelden og kortvarig nedetid. Prisen er stiv, men verdt det. Savner derfor mulighet for å velge lavere hastighet på fiber, som er 150/150, så betaler sånn sett for mer fart enn jeg trenger.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lite fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Leier der det er Altibox inkludert i leia, funket find i noen måneder. Det skal være 500/500 men fikk først rundt 400+/400+ på kabel og 250+ på wifi men sånn plutselig en dag så syns jeg det gikk ikke like fort å laste ned, mellom 80-90 opp og ned. Huseieren ringer og ringer, alt er bra får han høre... og fikk høre om utstyret er eldre enn 5år så kan det være noe, og han sa det er jo det men ikke noe mer, han ringer igjen, får samme svar, alt ser bra ut. helt elendig at de ikke sender ut nytt utstyr når man sier at etter 5år så kan det være noe og her sitter vi med 80/80 når man betaler for 500/500... så jævlig trist

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Beste nettleverandør med minst nedetid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rett og slett beste internett leverandøren, best backbone i nettet. Leverer linja de skal, sjeldent nedetid. Veldig gode priser dersom man har tilknytning via borettslag el tilsvarende. Pris ser jeg er noe høy dersom man ikke har noe spesiell avtale men desidert beste nettleverandøren, må nesten over på bedriftslinjer og mørkfiber dersom man skal ha noe bedre. Hilsen fibermontør

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabilt, Stabilt, Stabilt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Er du en av dem med en smule interesse for teknologi, og er fullstendig klar over at wifi kan være ustabilt når hjemmesentralen er plassert i kjelleren, inni et atomsikkert sikringsskap, så er dette selskapet noe for deg. Flere her inne klager på Wifi, men dessverre har de ikke noen andre å skylde på enn seg selv. Gjør litt research, les litt om Wifi, forstå at det nytter ikke at hele blokka er på samme Wifi kanal, og du forventer at stabiliteten skal være på topp! Jeg betaler for oppkobling til Internett, og utfall har ikke eksistert på 7 år utenom planlagt vedlikehold som alltid skjer på natta. Kjører uten hjemmesentral, egen router og wifi access punkt rundt i huset. Kabel til det som kan kables for best stabilitet, for Wifi er aldri en garanti for stabilitet. Skjer det noe med fiberen din inn til boligen er feilretting 1 virkedag etterpå, som ingen av verken Telia eller Telenor har. 24/7 kundeservice har de også som er nyttig for de som behøver dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabilt og udiskutabelt brukervennlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter nesten 10 år som kunde har det bare ved et tilfelle vært en uheldig gravemaskinfører som kuttet linjen til noen titalls-tusen abonnenter i 2 dager. Utover det har det vær stabilt og tidvis høyere hastighet enn oppgitt. Har rett og slett aldri trengt å tenke på kapasiteten på linjen. Uproblematisk med 4 pågående videokonferanse-strømmer samtidig, i tillegg til streaming på barnerommene. Gratis bytte av modem ble uoppfordret utført av installatør for å imøtekomme teknisk utvikling, selvsagt med god varsling i forkant. Helt ukomplisert og brukervennlig fiberlinje rett og slett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elending kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lite løsningsorienterte / kundevennlige. får ikke den farten du betaler for.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett, dyrt og ikke mulighet til å styre innstillinger på ruter lokalt"
6 syns denne omtalen er nyttig

Håpløst at de har flyttet instillinger på ruter til mine sider. Masse funksjonalitet er forsvunnet, og blant annet mulighet til foreldrekontroll via Iopsis grensesnittet. Nettet er tidvis ustabilt og prisene stive også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dette selskapet utnytter monopolstillingen sin i området jeg bor i"
8 syns denne omtalen er nyttig

Betaler for 100-100 de leverer 50-50 (har målt m kabel i ruter) Hadde 30-30 som var mer en nok for meg. Men denne pakken leverer de ikke lenger,? De tror vist jeg kan lese avisen mye fortere om jeg betaler dobbel pris Når de har monopol på en tjeneste trenger de ikke spørre kunden om hvilket behov de har de har full kontroll og gjør akkurat som de vil med priser og hastigheter

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fakturarot!"

I fjor høst ble jeg abonnent hos Eidsiva Bredbånd, de sa ingenting om at jeg bandt meg for 1år. WiFi har fungert noenlunde bra, og ingen problemer med å betale faktura. Så slo de seg sammen (?) med Altibox i Mai/Juni iår, og da begynte de å rote med fakturaene. Jeg har betalt både for Juni og Juli, men det "kan de ikke se"! De har fått en kopi av kvittering fra min bank, men da fant de på en unnskyldning om at det kanskje er banken som har gjort noe galt? 🤔 Det er det ikke, da jeg betalte andre fakturaer samtidig, og der er alt i orden. Alt rotet starta da de slo seg sammen med altibox, så kanskje det er der "skoen trykker", men det har jeg ikke fått noe svar på ennå, da den eneste behandleren er på ferie. Jeg håper på en god løsning mht dette, og at Eidsiva Bredbånd / altibox kan begynne å ta deres kunder på alvor!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Funker fint for meg"

Jeg har et litt over snittet komplisert oppsett med eksterne routere/svitsjer og masse kabler i alle retninger av huset og garasjen, og noen Wifi aksesspunkt. Jeg håper at denne anmeldingen kan være av interesse for folk med liknende oppsett. Jeg ser at det stort sett er negative anmeldelser, og synes dette blir litt misvisende etter egne erfaringer. Etter noen innkjøringsproblemer i begynnelsen der jeg brukte Altiboxsentralen til alt dette (minnet i boksen gikk fullt noen ganger og krevde restart, muligens har en firmwareoppdatering fikset problemet nå), så satte jeg boksen i bridge mode, og lot en dedikert router ta seg av DHCP og ruting, med ekstra svitsjer for å få nok porter til alt trådet utstyr. Et av problemene jeg slet med opprinnelig var min egen nybegynnerfeil dessuten (en Wifi-router som ikke var satt som aksesspunkt men som router), og dette klarte kundeservice å finne ut og opplyse meg om over telefon, så jeg må si meg fornøyd med kunnskapen hos dem. Siden jeg gikk over til bridge mode har det i hvert fall fungert (i et par år nå) like stabilt som vannet i springen eller strømmen i veggen. Hastigheten er som den jeg betaler for, både opp og ned. Ja, forbindelsen koster en god del. Jeg hadde nok kunnet ha spart et par hundre kroner i måneden på å bytte til 5G eller "trådløst lokalnett" som tilbys her - men jeg vil helst ikke ta risikoen på at noen av disse kan gi dårligere stabilitet enn oppsettet jeg har nå. Hadde jeg hatt valget i dag, så hadde jeg nok gått for samme løsning igjen.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR