Meny

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
79
av 85 innen
bredbåndsleverandør
31%
anbefaler
Altibox Bredbånd
Filtrer omtaler
22
7
9
19
61
Sorter omtaler etter
Viser av 118 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og dårlig bredbånd"

Jeg byttet til fiber for å få hurtig bredbånd, men det har aldri fungert. Har kjøpt ny ruter to ganger uten at det gav noe forbedring. Veldig ustabilt nett som stadig faller ut. Hat byttet til 100 Mbps, men det hjalp ikke noe. Veldig skuffende og dårlig kundeservice

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"DÅRLIG"

Bra: Rask hjelp hos hundeservice og mulighet for e-faktura. Dårlig: Fibernett som virker 50% av tiden og virker veldig dårlig generelt. Setter opp prisen uten å si ifra. Lenger bindingstid enn de oppgir. Anbefales ikke.

Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Useless selger, useless nettverk"

Selger: "Det fungerer kjempe raskt i både kjeller og i 2 etasje," Installerte nettverket å det var rævva både oppe og nede, helt ok- i midt-etasjen der ruteren står, men når selger sier det skal fungere å det ikke gjør det så gjenstår det bare å avbestille, å anbefale alle andre å ikke drite seg ut på samme måte. Selgerne gjør alt for å selge, driter i hva de sier...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårligere etter "oppgradering" til ny boks"

Etter at jeg fikk den nye boksen så er det blitt elendig. Streaming av filmer kan jeg bare glemme. Det fryser og det kommer opp et "hjul" som bare sviver stadig vekk. Elendige greier. Oppgraderte så til 500MB og bruker 5G og Cat & kabel. Får bare 200MB og det fryser like mye. Elendige greier.

Lchristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Stabilt nett, men du verden så dyrt.."

Nettet er stabilt. Betaler for 500/500 og får det. Koster noen kroner mer med tv, så kan like så godt ta med det, så kan man velge bla HBO. Men, per dags dato så er de jo 2-3 ganger dyrere enn Homenett. Når Homenett graver de siste 100 m som trengs for at jeg kan kople meg til de, da bytter jeg. Altibox har fått tilbudet om å tilby lik pris som Homenet, men takket nei. Da vil de heller ikke ha meg når homenet begynner å levere..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Prisen går opp hvert år!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prisen har gått opp hvert år.. 4 år siden jeg har gått over tid dem.. 450 kr var prisen nå er den 630 neste år forventer jeg 750 tror det er på tide å gå over til Get.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bevisst monopolist"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gir oss en avtale som er litt mer enn behovet som vi kjøper, samtidig endres dette abonnementet til høyere hastighet og høyere pris. Det nye abonnementet koster kr 1000,- mer årlig og de skriver at dette er konkurransedyktig?? Vi hadde ett års binding som går ut i disse dager, men kan vi kjøpe givertjeneste av andre? Nei for fiberen er eid av fiberleverandøren. De tekniske løsningene har blitt billigere, men her blir det dyrere??

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Prisstigning og atter prisstigning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gjør som NRK lisensen betal gjennom skatteseddelen. Myndighetene vil jo at alt skal gjøres på nett kom til vett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Meget bra nett"

Meget imponert over de som installerte fiber og koblet til nettet. Her fungerer alt som det skal. Meget god hastighet 500/500 og stabilt. Stor forbedring fra Canal Digital kopper nett. Anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Frustrerende!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Blir ikke klok på Altibox. Hadde Telenor sin kobberlinje tidligere, byttet til Altibox for mer fart og at flere og flere dingser skulle kobles til wifi - trodde jeg trengte bedre kapasitet. Når jeg brukte den ruteren på kobberlinjen så spredde den signalene godt i hele huset, til og med over tre etasjer. Ruteren sto i tredje etasje. Fikk installert hjemmesentral fra Altibox og koblet til samme ruter som før ...Da! kollapset alt av wifi signaler. Har grovt sett brukt tett på 10 000kr på ny fantastisk råeste ruter opptil flere ganger for å få bedre signaler og av en eller annen grunn så suger det sammenlignet med signalstyrke og spredning av wifi som jeg hadde på kobberlinjen... Ikke vet jeg hva som er feil og er ingen fan av konspirasjonsteorier, men man kan begynne å lure om altibox kveler wifi på en måte for å få oss til å handle ekstra utstyr hos de ... Jeg har blitt anbefalt og spurt om så mye sykt av kundeservice at det finnes ikke grenser - rart egentlig at de ikke har anbefalt at jeg skal bruke piggfridekk fordi piggene kan forringe wifisignalene .... Riv badet! Kast kasserollene ...osv. Jeg prøver en siste ting før det blir oppsagt og da bikker jeg over 10 000kr. Skal prøve google wifi mesh greiene. Når det virker så er hastigheten bra. Kundeservice er bra, de hjelper til så godt de kan, men det strekker ikke til på wifi biten(det er bare kablet som gjelder). Har lineær tv gjennom Altibox og det fungerer utmerket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra men dyrt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har 500/500 og hastigheten er jeg fornøyd med. Tv boksen er bra. Så ting fungerer som de skal, så det eneste jeg er misfornøyd med er at det koster 1100,- per måned. Jeg trenger egentlig ikke tv pakken og jeg trenger egentlig ikke 500/500, men altibox har priset produktene slik at det nesten ikke svarer seg å velge bort tv pakken og lavere hastighet koster marginalt mindre.

Hans O. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig varierende mottak, det virker som om altibox skrur ned hastighet over tid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det virker som om nettverket hjemme blir dårligere og dårligere. Hvis man ringer å klager får man en lang rekke tips om å reboote osv og at feilen ligger hos meg. Dette er i de fleste tilfeller ikke riktig. Altibox 2G nettverket har vært stabilt dvs bedre enn 5G og først var anbefalingen og gå for 2G ikke 5G nå er 2G også ustabilt. Jeg får helt konkret ikke nettradio til å fungere der det fungert før og det hjelper ikke å boote systemet. Det som er nytt er at jeg har kjøpt nettforsterkere for å bedre det trådløse nettverket og her indikerer replikatoren om han får signal eller ikke. Jeg ser på replikatoren at 2G nettet faller helt ut dvs går i 0 i perioder. Jeg har vært 1m fra hovedsentralen og sett dette. Hvis du klager setter Altibox opp farten men dette er jo ikke rett du skal jo få den hastigheten du betaler for jeg har fiber og aksepterer IKKE å ha hastighet på 20 der jeg tidligere hadde 80 eller at nettet ikke fungerer i det hele tatt. Det blir for dumt at nettradioen blir stille i 2-3 minutter for så komme tilbake igjen når han får signal. Altibox vil først si at det er ditt problem, så vil de si at de ikke kan se noen feil, og så ser du likevel at hastigheten går tilbake til 80 dvs Altibox styrer exakt hva du får, og gjør som Apple dårligere produkt over tid. Har ikke fått tilbud om ny ruter men den kommer nok. NB har også opplevd at TV ikke får godt nok signal dvs bildekvalitet forringes eller at apper som Nettflix ikke fungerer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Å ha altibox er det samme som å ikke ha internett"

Om du vil ha Internett så ikke velg altibox. Jeg kan sitte helt kliss inni ruteren men likevel må bruke mobilnettet. Om det ikke blir bedring før 2020 så blir det nok byttet Internett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabil og god leverandør av internet"

Meget fornøyd med stabilt og raskt internett med 99,9% oppetid. Aldri noe tull og lurer vi på noe er kundeservice kun en telefonsamtale unna, med liten kø og hyggelig personalet. TV virker også bra, rask kanal skifte og god opptaksmuligheter. Eneste negative er at de er relativt dyre. Men alt i alt, meget fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett, dårlig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har avtale på 200/200 linje, og en ruter som er ca 6 mnd gammel. Ruteren står i stuen med lite hindringer. Tester nettet jevnlig, får resultat fra 9MB til 193MB. Klager til Altibox og får samme beskjed, de kan ikke garantere det trådløse nettet. Men de skal selvsagt ha full betaling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Henger og ramler ut ofte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prøver å få nytt passord da jeg ikke kommer inn på min side??? Kommer ikke noe nytt passord, er så drittlei og vente 30-40 min på tlf hver gang det er noe, ligg unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Svært fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har fiber fra Altibox gjennom borettslaget, har oppgradert kapasitet til gigabit. Får over 990 Mbit både upstream og downstream når jeg kobler en PC rett i hjemmesentralen. Stabiliteten er bra, og de få gangene jeg har hatt problemer har kundeservice vært spot on i forhold til å veilede meg til løsning. Har satt hjemmesentral i bridge mode og kjører egen router på innsiden, kablet nett til TV og multimedieutstyr, trådløst til mobiltelefoner og PCer. Må restarte hjemmesentral ca. en gang i måneden, som er bedre enn det meste annet jeg har hatt (men ikke like godt som bedriftsløsninger, selvsagt).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett"

Altibox internettet er forferdelig. En kort periode funker det men etter noen minutter er det mislykket. Meget skuffende. Anbefales ikke i det hele tatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Låst inne"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ustabilt bredbånd. Dyrt. Pris på tv og internett øker mye. Kan ikke bytte, så låst inne. Utrolig at slikt monopol er lov.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Sammenslåinger, bare kommersielt, som gir dårligere utbytte for kunden"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dette blir bare dyrere og dyrere.. Skal ikke så mye til før jeg bytter leverandør nå. Har bredbånd og tv-tjenester hos dere, men nå er grensen (snart) nådd for hva jeg synes jeg får tilbake.. Håper denne gangen at det kommer kunden tilgode når dere enda engang fusjonerer, men er dessverre langt fra sikker. Så jeg har begynt å se meg om i markedet hva som kan være ett alternativ.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Fabelaktig Altibox"

Her fungerer alt som det skal. Vi har 500/500 og det holder de glatt her. Meget fornøyd med altibox 👍

Siri A. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig internettdekning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk bredbånd fra Altibox for snart ett år siden. Merket med en gang at dette var mye verre enn det vi hadde før. Flere rom kom vi ikke på nett i. Kontaktet Altibox og fikk et helt på trynet svar tilbake. Vi hadde kanskje brannmur, tykke vegger eller speil som ødela. Anbefalte meg å kjøpe wifi plus boks. Jeg bestilte en slik. Fikk nett i alle rom, men smart-tven må jeg nesten daglig legge inn nettet på fordi det ikke virker som det skal. På verandaen (3 meter fra modemet) har jeg ikke nett. Anbefaler ingen å bytte til Altibox. Gleder meg til bindingstiden er ute så jeg kan få byttet tilbake til min gamle leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Monopol med sinnsyke priser"
7 syns denne omtalen er nyttig

Eneste grunnen til at vi har altibox er at det er den eneste leverandøren av internett der vi bor. Prisene er ikke så ille dersom du en internettkapasitet som er stor nok for hele Oslo, men de har ingen alternativer med fornuftige hastigheter og ditto fornuftige priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig. Går tilbake til canal digital/telenor"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig. Går tilbake til canal digital/telenor, har flyttet, ga dem en sjanse, angrer på det. Har 9 måneder igjen av bindingstiden. men allikevel går jeg tilbake til canal digital selv om jeg må betale altibox fortsatt 9 måneder til. Fant ut at det er bedre for helsa mi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Oppfyller ikke avtalene de tilbyr"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi kjøpte hus ikke langt unna der vi bor. Vi så muligheten får å koble oss til fibernett gjebnom Signal Altibox hvor Frost er deres leverandør av fiber. Vi meldte om flytting av nett i sept.2018. Graving av grøft med trekkrør og inntakspunkt klargjort pr sept. 2018. Vi har kontaktet Signal Altibox både pr. tlf, kontaktskjema post og personlig frammøte med sjef som skulle ta kontakt i går. Useriøse aktører. Enda nå i juli 2019 venter vi på å få realisert installasjon. Problemet er slik jeg ser det at det er ulike selskap uten gode rutiner og samarbeidformer som driver. Tror helt og holdent at Altibox må opprette en heleid avdeling for installasjon av fiber for å få levert på kundeservice og vare. For et rot!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR