Meny

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
79
av 85 innen
bredbåndsleverandør
31%
anbefaler
Altibox Bredbånd
Filtrer omtaler
21
6
7
13
55
Sorter omtaler etter
Viser av 102 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Å ha altibox er det samme som å ikke ha internett"

Om du vil ha Internett så ikke velg altibox. Jeg kan sitte helt kliss inni ruteren men likevel må bruke mobilnettet. Om det ikke blir bedring før 2020 så blir det nok byttet Internett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabil og god leverandør av internet"

Meget fornøyd med stabilt og raskt internett med 99,9% oppetid. Aldri noe tull og lurer vi på noe er kundeservice kun en telefonsamtale unna, med liten kø og hyggelig personalet. TV virker også bra, rask kanal skifte og god opptaksmuligheter. Eneste negative er at de er relativt dyre. Men alt i alt, meget fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett, dårlig kundebehandling"

Har avtale på 200/200 linje, og en ruter som er ca 6 mnd gammel. Ruteren står i stuen med lite hindringer. Tester nettet jevnlig, får resultat fra 9MB til 193MB. Klager til Altibox og får samme beskjed, de kan ikke garantere det trådløse nettet. Men de skal selvsagt ha full betaling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Henger og ramler ut ofte"

Prøver å få nytt passord da jeg ikke kommer inn på min side??? Kommer ikke noe nytt passord, er så drittlei og vente 30-40 min på tlf hver gang det er noe, ligg unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Svært fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har fiber fra Altibox gjennom borettslaget, har oppgradert kapasitet til gigabit. Får over 990 Mbit både upstream og downstream når jeg kobler en PC rett i hjemmesentralen. Stabiliteten er bra, og de få gangene jeg har hatt problemer har kundeservice vært spot on i forhold til å veilede meg til løsning. Har satt hjemmesentral i bridge mode og kjører egen router på innsiden, kablet nett til TV og multimedieutstyr, trådløst til mobiltelefoner og PCer. Må restarte hjemmesentral ca. en gang i måneden, som er bedre enn det meste annet jeg har hatt (men ikke like godt som bedriftsløsninger, selvsagt).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett"

Altibox internettet er forferdelig. En kort periode funker det men etter noen minutter er det mislykket. Meget skuffende. Anbefales ikke i det hele tatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Låst inne"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ustabilt bredbånd. Dyrt. Pris på tv og internett øker mye. Kan ikke bytte, så låst inne. Utrolig at slikt monopol er lov.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Sammenslåinger, bare kommersielt, som gir dårligere utbytte for kunden"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette blir bare dyrere og dyrere.. Skal ikke så mye til før jeg bytter leverandør nå. Har bredbånd og tv-tjenester hos dere, men nå er grensen (snart) nådd for hva jeg synes jeg får tilbake.. Håper denne gangen at det kommer kunden tilgode når dere enda engang fusjonerer, men er dessverre langt fra sikker. Så jeg har begynt å se meg om i markedet hva som kan være ett alternativ.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Fabelaktig Altibox"

Her fungerer alt som det skal. Vi har 500/500 og det holder de glatt her. Meget fornøyd med altibox 👍

Siri A. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig internettdekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk bredbånd fra Altibox for snart ett år siden. Merket med en gang at dette var mye verre enn det vi hadde før. Flere rom kom vi ikke på nett i. Kontaktet Altibox og fikk et helt på trynet svar tilbake. Vi hadde kanskje brannmur, tykke vegger eller speil som ødela. Anbefalte meg å kjøpe wifi plus boks. Jeg bestilte en slik. Fikk nett i alle rom, men smart-tven må jeg nesten daglig legge inn nettet på fordi det ikke virker som det skal. På verandaen (3 meter fra modemet) har jeg ikke nett. Anbefaler ingen å bytte til Altibox. Gleder meg til bindingstiden er ute så jeg kan få byttet tilbake til min gamle leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Monopol med sinnsyke priser"
3 syns denne omtalen er nyttig

Eneste grunnen til at vi har altibox er at det er den eneste leverandøren av internett der vi bor. Prisene er ikke så ille dersom du en internettkapasitet som er stor nok for hele Oslo, men de har ingen alternativer med fornuftige hastigheter og ditto fornuftige priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig. Går tilbake til canal digital/telenor"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig. Går tilbake til canal digital/telenor, har flyttet, ga dem en sjanse, angrer på det. Har 9 måneder igjen av bindingstiden. men allikevel går jeg tilbake til canal digital selv om jeg må betale altibox fortsatt 9 måneder til. Fant ut at det er bedre for helsa mi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Oppfyller ikke avtalene de tilbyr"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi kjøpte hus ikke langt unna der vi bor. Vi så muligheten får å koble oss til fibernett gjebnom Signal Altibox hvor Frost er deres leverandør av fiber. Vi meldte om flytting av nett i sept.2018. Graving av grøft med trekkrør og inntakspunkt klargjort pr sept. 2018. Vi har kontaktet Signal Altibox både pr. tlf, kontaktskjema post og personlig frammøte med sjef som skulle ta kontakt i går. Useriøse aktører. Enda nå i juli 2019 venter vi på å få realisert installasjon. Problemet er slik jeg ser det at det er ulike selskap uten gode rutiner og samarbeidformer som driver. Tror helt og holdent at Altibox må opprette en heleid avdeling for installasjon av fiber for å få levert på kundeservice og vare. For et rot!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Gjør alle forsøk på å gi kunden ansvaret for manglende WIFI signalkvalitet"
4 syns denne omtalen er nyttig

En rekke telefoner med tilhørende resett metoder og instillinger for så å ende med at de ikke kan gjøre noe for å forbedre wifi signal kvaliteten har 500/500 abo. klarer bare 50/50 70 cm fra routern. Dette er akseptabelt ref. service telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke som bestilt, har abo 500/500, mottar kun 65/140..."
5 syns denne omtalen er nyttig

Chatet lenge med kundebehandler som mener jeg har riktig hastighet!!! Betaler for 500/500, men får bare 65 på download og 140 på upload fra hjemmesentralen levert fra altibox, hun på chatten mente jeg burde kjøpe meg eget mesh-oppsett... Hjelper lite med mesh, når de ikke leverer den hastigheten jeg betaler for... Dette er skikkelig dårlig service

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Jeg ringte inn og skulle oppgradere nettet hjemme hos min mor og far"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ringte inn og skulle oppgradere nettet hjemme hos min mor og far. De har 80/80 fra før og ville oppgradere til 150/150 da de ikke har bruk for noe mer. Snakket med en dame og dette var ikke noe problem. Fikk sendt tilbudet på mail til min mor og ba ho om å godta tilbudet som jeg fikk beskjed om fra kundeservice. Så ringer jeg inn og spør når montøren ville komme fordi det begynner å bli noen uker siden jeg bestilte dette. Da får jeg beskjed om at jeg har bestilt 500/500 til 1000kr måneden? Jeg sier at dette er feil og at jeg har best om hundreogfemti/hundreogfemti og ikke femhundre/femhundre. spesielt å ta så feil. Dette kommer til å bli leven!

Nathalie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Altibox har et helt forferdelig nett! Det funker nesten aldri og jeg må bruke mobilnett for å ha bra nett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig trådløs dekning på deres hjemmesentral"
2 syns denne omtalen er nyttig

Null ønske om å forbedre min opplevelse. Skylder på "støy" og eksterne problemer, som selvfølgelig ikke har noe med deres utstyr å gjøre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Setter opp prisen hvert år uten å øke en kilobyte"
7 syns denne omtalen er nyttig

Setter opp prisen hvert år uten å øke en kilobyte 5 år på rad. Jeg har meldt meg interesse til homenet FIBER, med GIGA 1000/1000 linje, betaler man kun 599,- mnd. mens hos vikenfiber koster Altibox Fiberbredbånd 1000/1000* 1 580,- mnd, altså 3 ganger så dyrt.

Nils O. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ny kunde hos altibox fra oktober ifjor og siden da har alt vært problemer.. Bestilte 500/500 linje og er jeg heldig så har jeg kanskje ett snitt på 200 .. Ikke det jeg betaler for. Kundeservicen er elendig, de holder ikke avtaler som er gjort og heller ikke det de lover selv. Bør unngåes. Dette er lavmål.. Bedre linje fra Canal digital og adsl. Anbefales ikke.. Ei heller min verste fiende. Men 1 ting er positivt da, og det er TV tjenesten. Synd man ikke får delt det opp i 2 separate produkter her vi holder til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Betaler for hastiget jeg aldri får."
8 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt 1000/1000 - 300/300 og nå 500/500 via Lyse. Er ikke i nærheten av å få disse hastighetene, kabel direkte i hjemmesentralen. Finner aldri ut av det, aldri noe feil der. Har prøvd flere maskiner, får bare til svar at disse sikkert ikke kan takle slike hastigheter. WiFi ligger stabilt max på 40 mbps med kablet Altibox WiFi pluss. Tragisk. Ellers er tv boksen ganske bra og stabil. Kan til tider være treg, men bra grensesnitt og muligheter.

Askeladd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Middelmådig produkt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Middelmådig produkt, dårlig kundeoppfølging. Da det ble installert, var det om å gjøre å ikke strekke fiberen langt inn i huset, for det ville være så fryktelig dyrt for BKK. Dermed står boksen rett ved sikringsskapet. Når jeg i ettertid har problemer med nettkvalitet pga. plasseringen toer man sine hender og sier at alt er riktig fram til boksen. Har du flere alternativ å velge mellom, unngår du Altibox.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
"Forbindelsen brytes ca hver 10.min. samme om jeg bruker kabel eller wifi"
4 syns denne omtalen er nyttig

Forbindelsen til server brytes hver 10 min. skjer ikke når jeg kobler tilbake til min gamle 4G router

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke hva de lover"
11 syns denne omtalen er nyttig

Betaler for 500/500. Det har de aldri levert. Har klaget flere ganger uten at de klarer å fikse hastighet. Brukte en time med kundeservice i forrige uke. koblet direkte i port 3 med router i bromodus og sendte ip fra speedtest til dem. Nå ble jeg kontaktet av dem igjen og bedt om å gjennta hele prosessen da de påsto at jeg ikke hadde testet i bromodus. De nektet på at det var dere feil, og tilbydde å sende hjem en tekniker på min regning. Har fått nok, og sendte en klage til forbrukertilsynet for uriktig markedsføring. TRAGISK!

Svein A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kjempefornøyd!"

Har hatt Altibox i mange år. Jeg er knallfornøyd med dem på alle vis! Jeg har av en eller annen grunn hatt en del tull og vas med TV-tjenesten, og de har gjort ALT de kan for å løse dette! Jeg er og veldig fornøyd med kundeservicen. En stund da jeg hadde det som verst med problemene rundt TV-tjenesten, var jeg så oppdatert på ledninger, koblinger mm at jeg antakelig kunne jobbet i kundeservice selv. Det som provoserte meg da, var når kundebehandlerne begynte på punkt "A" på sjekklistene sine, enda jeg var ferdig med til og med punkt "Å" femti ganger. Til slutt gikk sakene rett til teknikerne - og problemene ble mer eller mindre løst. Internett er fjellstøtt. Aldri hatt problemer der.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR