Meny

Fiberbredbånd fra Altibox Bredbånd

Skriv omtale
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Bytt til Altibox Bredbånd
Bytt på nettsidene til Altibox Bredbånd
Vis flere valg
Ønsket nedlastingshastighet
Nedlastingshastighet
0 mbit/s
0 mbit/s 1000+ mbit/s
ANDRE VALG
Omtaler
Mbit/s
Pris/mnd
Fiberbredbånd 100/100
Fiberbredbånd - Altibox Bredbånd
178 omtaler
100 mbit/s
nedlasting
679 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fiberbredbånd 200/200
Fiberbredbånd - Altibox Bredbånd
178 omtaler
200 mbit/s
nedlasting
779 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fiberbredbånd 300/300
Fiberbredbånd - Altibox Bredbånd
178 omtaler
300 mbit/s
nedlasting
879 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fiberbredbånd 500/500
Fiberbredbånd - Altibox Bredbånd
178 omtaler
500 mbit/s
nedlasting
999 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fiberbredbånd 1000/1000
Fiberbredbånd - Altibox Bredbånd
178 omtaler
1000 mbit/s
nedlasting
1299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
76
av 88 innen
bredbåndsleverandør
26%
anbefaler
Altibox Bredbånd
Frode S. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke avtalt hastighet"

Etter å hatt 1000/1000 linje nå i snart ett år så har jeg ikke hatt hastigheter på mer enn 80-85% av dette selv om jeg har betalt full pris. Har tatt måling av nettet flere ganger etter instruksjoner fra de i Altibox. Fikk aksept på at jeg ikke fikk den hastigheten jeg skulle ha og at de skulle sette opp en teknikker for å se på det. Hva skjer så? Jo, ingen ting! Jeg purrer opp og får til svar om at de har forsøkt å kontakte meg men at jeg ikke har svart på telefonen. Min telefonlogg viser ingen oppringninger. De sier så at jeg kan gjøre en ny måling å sende inn dette på nytt fordi de har slettet all historikk siden jeg ikke svarte, og foresten så vil de belaste meg per påbegynte time dersom de ikke finner noen feil på sin linje. Nå er jeg så oppgitt at jeg har gått tilbake til 500/500 linje. Siden jeg hadde så dårlig opplevelse med dem så skulle jeg få en måned gratis nett. Jeg spurte da hva bakdelen med dette var og da fikk jeg til svar at jeg måtte si ja til ett års binding! Jeg har ikke ord for maken til dårlig kundebehandling.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!!"

Ustabilt. Må bruke nettverkskabel til to pc’ er på hjemmekontor, Trådløst funker særdeles dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Altibox har gode selgere, det skal de ha, det ble lovet mye bedre wifi enn vi allerede hadde, men allerede installatørene påpekte at wifi ikke nødvendigvis ville bli bedre. De hadde rett, det var dårligere enn Telenor. Etter en stund klaget vi og ble rådet til å kjøpe wifi pluss og plassere ut ekstra ruter for besre dekning, det hjalp noe men det er fremdeles dårligere og mer ustabilt wifi enn med Telenor, selv rett ved siden av ruter til tider. Kundeservice er mer et salgsteam virker det som. Vi har ikke nedgravd fiber.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"De har monopol og er fullstendig klare over det."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har fibernett fra altibox. Har fått halvert fiberhastighet helt ut av det blå. Møter en fullstendig ansvarsfraskrivelse når jeg kontakter kundeservice. Feilen må visst ligge hos meg på tross av at alt utstyr er levert fra altibox og jeg ikke har gjort noen endringer. Ikke så mye jeg får gjort med det da jeg både har bindingstid og de er eneste tilbyder av fiber i området. Vi må få avskaffet monopolet på fibernettet på samme måte som det ble gjort med strømnettet! Venter bare på at bindingstiden skal utløpe så jeg kan kjøpe mobilt bredbånd slik jeg hadde før. 4g er mer raskere, mer stabilt og billigere enn altibox sin fiber..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Monopolbedrift som ikke trenger å spørre hva kunden har bruk for"

Prisen har doblet seg, farten har økt 2-4 ganger .Eg kan ikke lese avisen fortere av den grunn

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Leverer det de skal, til en pris"

OK, så er ikke prisen veldig lav. Kunne tenkt meg at prisen lå rundt 1 kr per Mbps for alle abonnementer. • Vi får den hastigheten vi betaler for, gjerne litt mer, hele tiden • IPv6 er tilgjengelig uten tillegg i prisen, og fungerer utmerket • Det har vært et par nedetider det siste året, men tjenesten oppleves ellers som dønn stabil og til å stole på • Med høy stabilitet har vi nesten aldri trengt å kontakte kundeservice HETT TIPS (gjelder alle Internett-leverandører): Unngå å bruke leverandørens hjemmesentral til å dele ut trådløst nett. De billige boksene går varme og blir ustabile. Kjøp heller en egen basestasjon (eller mesh-oppsett med flere stasjoner), så får du helt stabil WiFi. Dette har blitt en super hjemmekontorløsning som gjør det lett å jobbe hjemme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett og ikke minst dårlig og rotete kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har rett og slett en dårlig opplevelse fra ende til annen. De er frekke når du er i kontakt med dem, og lite kan de faktisk hjelpe deg med. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Altibox var bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter oppkjøp tror jeg forretningsidén til gml GET er kommet inn utilsiktet. Stadige oppgraderinger av pakker som øker prisen. Innføring av bindingstid eller betal dyrt for å slippe. Vært kunde i 8 år. Lenger å lenger ventetid på kundeservice. Bildene på tv fryser, timeglass snurrer hvis man vil se serier. (Streamer fra tlf istedet) har bra fart på internettet og det er sjelden nede. Det er bra men det betales for i dyre dommer. Ønsker fiber pga hjemmekontor og er •tvunget» til å fortsette. Utrolig å være med på denne turen nedover. Altibox var et fantastisk selskap med meget bra kundeservice, gode priser og en vi er til for deg kultur. Blir spennende å se hvor langt ned det går •og hvor dyrt det blir». Det stopper seg selv på et tidspunkt. Nå «må» man kanskje ikke ha fiber lenger. Er nysgjerrig på Telenor sin løsning.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR