Meny

Fiberbredbånd fra Altibox Bredbånd

Skriv omtale
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Bytt til Altibox Bredbånd
Bytt på nettsidene til Altibox Bredbånd
Vis flere valg
Ønsket nedlastingshastighet
Nedlastingshastighet
0 mbit/s
0 mbit/s 1000+ mbit/s
ANDRE VALG
Omtaler
Mbit/s
Pris/mnd
Fiberbredbånd 100/100
Fiberbredbånd - Altibox Bredbånd
186 omtaler
100 mbit/s
nedlasting
679 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fiberbredbånd 200/200
Fiberbredbånd - Altibox Bredbånd
186 omtaler
200 mbit/s
nedlasting
779 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fiberbredbånd 300/300
Fiberbredbånd - Altibox Bredbånd
186 omtaler
300 mbit/s
nedlasting
879 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fiberbredbånd 500/500
Fiberbredbånd - Altibox Bredbånd
186 omtaler
500 mbit/s
nedlasting
999 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fiberbredbånd 1000/1000
Fiberbredbånd - Altibox Bredbånd
186 omtaler
1000 mbit/s
nedlasting
1299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
73
av 88 innen
bredbåndsleverandør
26%
anbefaler
Altibox Bredbånd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabilt og udiskutabelt brukervennlig"

Etter nesten 10 år som kunde har det bare ved et tilfelle vært en uheldig gravemaskinfører som kuttet linjen til noen titalls-tusen abonnenter i 2 dager. Utover det har det vær stabilt og tidvis høyere hastighet enn oppgitt. Har rett og slett aldri trengt å tenke på kapasiteten på linjen. Uproblematisk med 4 pågående videokonferanse-strømmer samtidig, i tillegg til streaming på barnerommene. Gratis bytte av modem ble uoppfordret utført av installatør for å imøtekomme teknisk utvikling, selvsagt med god varsling i forkant. Helt ukomplisert og brukervennlig fiberlinje rett og slett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elending kundebehandling"

Lite løsningsorienterte / kundevennlige. får ikke den farten du betaler for.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett, dyrt og ikke mulighet til å styre innstillinger på ruter lokalt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Håpløst at de har flyttet instillinger på ruter til mine sider. Masse funksjonalitet er forsvunnet, og blant annet mulighet til foreldrekontroll via Iopsis grensesnittet. Nettet er tidvis ustabilt og prisene stive også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dette selskapet utnytter monopolstillingen sin i området jeg bor i"
4 syns denne omtalen er nyttig

Betaler for 100-100 de leverer 50-50 (har målt m kabel i ruter) Hadde 30-30 som var mer en nok for meg. Men denne pakken leverer de ikke lenger,? De tror vist jeg kan lese avisen mye fortere om jeg betaler dobbel pris Når de har monopol på en tjeneste trenger de ikke spørre kunden om hvilket behov de har de har full kontroll og gjør akkurat som de vil med priser og hastigheter

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fakturarot!"

I fjor høst ble jeg abonnent hos Eidsiva Bredbånd, de sa ingenting om at jeg bandt meg for 1år. WiFi har fungert noenlunde bra, og ingen problemer med å betale faktura. Så slo de seg sammen (?) med Altibox i Mai/Juni iår, og da begynte de å rote med fakturaene. Jeg har betalt både for Juni og Juli, men det "kan de ikke se"! De har fått en kopi av kvittering fra min bank, men da fant de på en unnskyldning om at det kanskje er banken som har gjort noe galt? 🤔 Det er det ikke, da jeg betalte andre fakturaer samtidig, og der er alt i orden. Alt rotet starta da de slo seg sammen med altibox, så kanskje det er der "skoen trykker", men det har jeg ikke fått noe svar på ennå, da den eneste behandleren er på ferie. Jeg håper på en god løsning mht dette, og at Eidsiva Bredbånd / altibox kan begynne å ta deres kunder på alvor!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Funker fint for meg"

Jeg har et litt over snittet komplisert oppsett med eksterne routere/svitsjer og masse kabler i alle retninger av huset og garasjen, og noen Wifi aksesspunkt. Jeg håper at denne anmeldingen kan være av interesse for folk med liknende oppsett. Jeg ser at det stort sett er negative anmeldelser, og synes dette blir litt misvisende etter egne erfaringer. Etter noen innkjøringsproblemer i begynnelsen der jeg brukte Altiboxsentralen til alt dette (minnet i boksen gikk fullt noen ganger og krevde restart, muligens har en firmwareoppdatering fikset problemet nå), så satte jeg boksen i bridge mode, og lot en dedikert router ta seg av DHCP og ruting, med ekstra svitsjer for å få nok porter til alt trådet utstyr. Et av problemene jeg slet med opprinnelig var min egen nybegynnerfeil dessuten (en Wifi-router som ikke var satt som aksesspunkt men som router), og dette klarte kundeservice å finne ut og opplyse meg om over telefon, så jeg må si meg fornøyd med kunnskapen hos dem. Siden jeg gikk over til bridge mode har det i hvert fall fungert (i et par år nå) like stabilt som vannet i springen eller strømmen i veggen. Hastigheten er som den jeg betaler for, både opp og ned. Ja, forbindelsen koster en god del. Jeg hadde nok kunnet ha spart et par hundre kroner i måneden på å bytte til 5G eller "trådløst lokalnett" som tilbys her - men jeg vil helst ikke ta risikoen på at noen av disse kan gi dårligere stabilitet enn oppsettet jeg har nå. Hadde jeg hatt valget i dag, så hadde jeg nok gått for samme løsning igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kvalitet på bredbånd og sentral"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde problem når jeg flyttet inn i leiligheten, så da kom tekniker og byttet ut hjemmesentralen og det gikk bra i nesten 1,5år. Men plutselig begynner nettet å falle ut og Wi-Fi signalene blir dårligere. Har snakket med Viken flere ganger og de sier jeg må kjøpe egen Wi-Fi ruter. Men hvorfor må jeg det når de har en hjemmesentral som har det innebygd. Nå erstattet jeg sentralen daglig og opplever spesielt at 2,4 GHz nettet faller ut. Føler de er mer opptatt av mersalg enn å levere det produktet jeg allerede betaler for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Super fornøy"
1 syns denne omtalen er nyttig

Raskt og stabilt nettverk. Veldig bra tv opplegg også. Enkelt å velge hvilke kanaler eller pakker man vil ha aktivert. Lett å integrere amazone prime, hbo osv. Kan se på tv hvor som helst via tv, pc, nettbrett eller tlf.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR