Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Canal Digital Bredbånd
2.2
33 verifiserte omtaler
Canal Digital Bredbånd blir Telenor Bredbånd
Canal Digital Bredbånd ble den 23. oktober 2018 en juridisk del av Telenor. Les omtaler om Telenor Bredbånd.

Canal Digital Bredbånd omtaler og erfaringer

Ingen trend

Canal Digital Bredbånd har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
33 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
Canal Digital Bredbånd trenger minimum 10 omtaler.
12%
Dårlig
12% anbefaler Canal Digital Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 33 omtaler om Canal Digital Bredbånd

FILTRER OMTALER
4
0
1
3
25
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Canal Digital Bredbånd
Canal Digital Bredbånd har 33 verifiserte omtaler på Bytt.no

Forholder seg ikke til egne retningslinjer

Omtale av  Ronny A. L

Installasjon av bredbånd skal visstnok ta 2-4 uker med Canal Digital. Så langt har det gått 9 uker. I mellomtiden har jeg som student og dermed avhengig av Internett, brukt tusenvis på ekstra mobildata og forespurt kompensasjon. Det nekter de på, og viser til sine generelle vilkår. Jeg leste litt i deres vilkår, og finner et punkt hvor det står at "Kunden kan kreve erstatning for direkte økonomiske tap (dvs nødvendige og dokumenterte merutgifter) som skyldes feil ved Tjenestene og som Canal Digital kunne ha forutsett som en mulig følge av feilen". Dette har jeg påpekt, men har ikke hørt tilbake fra Canal Digital. Det er forresten også noe som går igjen - urimelig lang behandlingstid. Anbefaler på det sterkeste å finne en annen leverandør.

Nyttig (3)

Ga opp før jeg fikk nett

Omtale av  John

Canal Digital svarer fort på chat og telefon og de er hyggelige og hjelpsomme. Min erfaring er allikevel ikke bra, da de oppga feil informasjon under bestilling av internett. Under bestilling skulle alt være klart fra dag én uten etableringskostnader. Det viste seg senere at etablering kostet rundt 2 000 kr og at montør kanskje ikke tok på seg oppdraget med å legge inn kabelen som lå klar bak huset. Jeg chattet med en behjelpelig fyr hos Canal Digital for å sjekke om jeg kunne få internett via koaks i huset jeg skulle ta over noen dager senere. Fikk konstatert at alt var klart i huset og at jeg kun trengte et modem de skulle sende meg. Dagen etter ringte en montør meg og jeg forstod at noe måtte gjøres i huset allikevel. Vi avtalte tidspunkt noen dager etter jeg tok over huset. Når dagen kom viste det seg at Canal Digital hadde gitt montør feil adresse (feil postnummer), slik at montør havnet feil plass. Montøren var veldig hyggelig og sa at om han fikk en ny ordre fra Canal Digital, skulle han prøve å komme senere samme dag, siden jeg hadde tatt fri fra jobb. Jeg kontaktet Canal Digital, fikk ny ordre og kontaktet montør på nytt. Han spurte om det var lagt opp noe i huset fra før. Jeg svarte nei, men at jeg hadde sett det lå en koaks-kabel bak huset. Han sa at han skulle prøve å rekke innom senere samme dag for å se. Jeg hørte dog ikke mer fra han. Dagen etter kontaktet jeg Canal Digital og spurte om de viste når montør kunne komme på nytt og jeg dobbeltsjekket samtidig at orderen/oppdraget til montør var korrekt. Alt skulle være korrekt, og jeg måtte bare vente til montør tok kontakt. Montørfirmaet kontaktet meg etter noen dager og lurte på noe i forhold til min henvendelse angående fiberprosjektet. Jeg sa jeg ikke skulle ha fiber, men legge inn en koaks-kabel fra utsiden. Etter litt frem og tilbake fortalte de at de ikke anbefalte å legge inn koaks, da det ville koste noe i etablering, og at det skulle komme fiber til området et halv år senere. De anbefalte meg mobilt bredbånd frem til det kom fiber. Jeg kontaktet Canal Digital samme dag (fredag), hvorpå de mente at montør skulle kunne legge inn koaks-kabelen, men at det stemte at etablering kostet 1 990 kr om jeg kun skulle ha internett og ikke tv-abonnement. Jeg ba dem kontakte meg når de og montør var enige om hva som skulle gjøres (da jeg ikke helt hang med på hva som skjedde lengre). Det harde livet uten internett var ulevelig, slik at jeg tok kontakt med Canal Digital mandagen etter og spurte om de viste noe mer. Jeg fikk da beskjed om at jeg måtte vente noen dager på svar. Jeg sa da at jeg ikke ønsket å være kunde og at jeg kom til å bestille mobilt bredbånd fra annen leverandør. Han jeg snakket med sa da at det kunne være lurt, da han var usikker på om montør ville legge inn koaks-kabelen. Siden jeg var lovet internett fra første dag, uten etableringskostnader syntes jeg det var litt dårlig at de ikke beklaget seg. Jeg er ingen kverulant, men jeg avsluttet en chat med å skrive; "Neste gang dere ikke holder det dere lover, anbefaler jeg at dere beklager." Da fikk jeg til svar; "Den er grei. Det skal jeg huske på til neste gang." Ikke verdens beste svar, men bra de tenker fremover! Det skal sies at de andre jeg snakket med senere hos Canal Digital var ærlig på at de ikke hadde gjort en god jobb og beklaget dette. Til tross for at huset er i Oslo er Canal Digital de enste som (nesten) kan levere normalt bra nett. De andre kablede alternativene er via telefonlinjen med raskeste hastighet på 5/0,65. Jeg endte derfor opp med mobilt bredbånd med samme hastighet som jeg skulle få fra Canal Digital, som også ble billigere med ett års perpektiv. Men med maks 300GB data i måneden blir det vel fiber når det kommer. Og om Canal Digital er eneste leverandør er jeg raus nok til å gi dem en sjanse til!

Nyttig (1)

Ble nettopp lurt av Canal Digital Fiber

Omtale av  S. A

De kommer til å lure deg og, canal digital ringte meg og sa at jeg må betale rundt 4900 kr for etablering og prisen for canal digital har gått høyere. De lovde ikke den prisen jeg signerte for i kontrakten, aldri kjøp noe fra canal digital fordi de lurer kunder.

Nyttig (3)

Får ikke det vi betaler for

Omtale av  Vanja

Får ikke i nærheten av den linjen vi betaler for. Har oppdatert og ny ruter, så den skal ikke være problemet.

Nyttig (3)

Får halvparten av det jeg betaler for

Omtale av  Saba

Får ikke de hastighetene jeg betaler for. Betaler for 50/10, får 25/5. Uakseptabelt, og de velger å ikke hjelpe heller.

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Null kundefokus

Omtale av  Christian

Var "stuck" med Canal Digital/Telenor i 10 år. Nå endelig over på fiber, og har endatil to fibere inn i huset :) Kundeservice hos Canal Digital er forferdelig, kundefokus er fraværende, og deres garantier er 0 verdt har jeg fått erfare. Verste opplevelse hadde jeg i 2017. Ble uten nett og TV pga kabelbrudd. Dette ble meldt av flere husstander i nabolaget og entreprenør som hadde forårsaket bruddet. Ble 8 dager uten TV og nett med daglige telefoner og chat kommunikasjon med Canal Digital. Når Canal Digital på dag 7 påsto at det ikke var registrert noen feil i området tok lunta fyr i begge ender... Alltid på nett garantien som Canal Digital skryter av gjelder kun dersom du er Telenor kunde (samme firma...).

Nyttig (7)

Dårlig, og ubehagelig kundeservice

Omtale av  Liz

De starter samtalen med "Du er viktig for oss", og det gikk bra helt til vi trengte mer hjelp enn hva kun én samtale kan ordne opp i. Opplevde det veldig vanskelig å bruke deres kundeservice da du ikke får mulighet til å prate med samme agent du har hatt dialog med tidligere, og spesielt utfordrende blir dette hvis man har en case som ikke blir håndtert ferdig i første tlf. samtale, men trenger oppfølging. Opplevde gjentatte ganger at lovnader, både muntlig og skriftlig, ikke betydde noe når man snakket med de i samtale nr. 2 og med en ny agent. Vi måtte bruke mye tid og krefter på å få dialog med de, og få de til å opprettholde de lovnader som ble gitt på vegne av Canal Digital, for i samtale nr. 2, 3 etc ble det gitt andre beskjeder, og gjerne kontrabeskjeder på tvers av avdelingene deres. Det er vanskelig å stå i mot et stort selskap, når man ikke får hatt en god dialog, og man føler seg veldig liten når de skriftlige avtaler man har brått ikke er gyldige. Vi opplevde også at en agent la på midt i samtalen for han forsto ikke vår case. Heldigvis møtte vi én agent som klarte å hjelpe oss, og som beklager for hvordan vi hadde blitt behandlet. Dette kom dog alt for sent, og vi vil aldri være kunde hos Canal Digital igjen, og anbefaler på det sterkeste å bruke andre selskaper enn de. Vi er meget skuffet over deres kundeservice, og opplever det hele som veldig ubehagelig.

Nyttig (5)
Canal Digital Bredbånd har 33 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Canal Digital Bredbånd mener

Canal Digital Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR